Door mij in de hoek van de creationisten te zetten ben je net als je grote voorbeeld Gore bezig met verdachtmakingen van mensen die niet alles maar slikken en kritisch zijn.quote:Op zondag 2 januari 2011 12:49 schreef du_ke het volgende:
[..]
Daar denken de creationisten anders over. En op die lijn lijkt jij hier stevig te zitten.
[..]
Wat een onzin, je probeert de boel nu om te draaien. Er is uit alle hoeken zat kritiek op Gore en dat weet jij ook donders goed. Maar aan de kern van de boodschap, dat we als mensen bezig zijn het klimaat flink te beïnvloeden, wordt door serieuze betrokkenen eigenlijk niet meer getwijfeld. Dat staat net zo vast als de 'feiten' waarop de evolutietheorie is gebaseerd.
Dat doe ik niet, ik vergelijk je redenaties met die van creationisten. Heeft niks met verdachtmakingen te maken want ik weet dat jij best wel beter weet.quote:Op zondag 2 januari 2011 13:00 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Door mij in de hoek van de creationisten te zetten ben je net als je grote voorbeeld Gore bezig met verdachtmakingen van mensen die niet alles maar slikken en kritisch zijn.
Oh, en alle "serieuze" wetenschappers zijn gevraagd naar hun mening hierover?quote:Op zondag 2 januari 2011 12:49 schreef du_ke het volgende:
Maar aan de kern van de boodschap, dat we als mensen bezig zijn het klimaat flink te beïnvloeden, wordt door serieuze betrokkenen eigenlijk niet meer getwijfeld. Dat staat net zo vast als de 'feiten' waarop de evolutietheorie is gebaseerd.
Wat flauw om dat weg te editten zeg.quote:
Die serieuze wetenschappers die tot de conclusie zijn gekomen dat het allemaal een grote leugen bleek te zijn, dat het allemaal anders is, die mogen gewoon hun gedegen onderzoek publiceren en zodra ze dat doen, en het blijkt allemaal te kloppen, dan vergroot het weer de kennis over het klimaat. Dat zouden ze kunnen doen. Dat doen ze niet. Waarom niet? Omdat de huidige theorieën en bevindingen op geen enkele serieuze wijze (en met serieus bedoel ik dus niet: 'Mijn aardrijkskundeleraar zei dat er een ijstijd aankomt!') fundamenteel ontkracht kunnen worden. Het staat als een huis.quote:Op zondag 2 januari 2011 13:16 schreef teknomist het volgende:
[..]
Oh, en alle "serieuze" wetenschappers zijn gevraagd naar hun mening hierover?
Kanttekeningen zetten bij of twijfelen aan een "gangbare" theorie betekent niet gelijk dat je gelijk een debiel alternatief daarvoor in de plaats zet. Je vergelijking gaat dus mank.quote:Op zondag 2 januari 2011 13:07 schreef du_ke het volgende:
[..]
Dat doe ik niet, ik vergelijk je redenaties met die van creationisten. Heeft niks met verdachtmakingen te maken want ik weet dat jij best wel beter weet.
Er is geen consesnus binnen de wetenschappelijke gemeenschap, slecht minder dan 50% van de wetenschappers denkt dat de opwarming van de aarde door de mens komt.quote:Op zondag 2 januari 2011 13:21 schreef Monidique het volgende:
[..]
Die serieuze wetenschappers die tot de conclusie zijn gekomen dat het allemaal een grote leugen bleek te zijn, dat het allemaal anders is, die mogen gewoon hun gedegen onderzoek publiceren en zodra ze dat doen, en het blijkt allemaal te kloppen, dan vergroot het weer de kennis over het klimaat. Dat zouden ze kunnen doen. Dat doen ze niet. Waarom niet? Omdat de huidige theorieën en bevindingen op geen enkele serieuze wijze (en met serieus bedoel ik dus niet: 'Mijn aardrijkskundeleraar zei dat er een ijstijd aankomt!') fundamenteel ontkracht kunnen worden. Het staat als een huis.
Wel met woorden, niet met domme plaatjes.quote:Op zondag 2 januari 2011 13:11 schreef Sachertorte het volgende:
Het is dus niet toegestaan 'wetenschapper' Zith te wijzen op een paar foutjes die enige afbreuk doen aan zijn zelfverklaarde status als autoriteit?
Welles.quote:Op zondag 2 januari 2011 13:23 schreef sneeuwvrouw het volgende:
[..]
Er is geen consesnus binnen de wetenschappelijke gemeenschap, slecht minder dan 50% van de wetenschappers denkt dat de opwarming van de aarde door de mens komt.
De lijn van de wetenschappers die hierover publiceren lijkt inderdaad heel aardig op elkaar.quote:Op zondag 2 januari 2011 13:16 schreef teknomist het volgende:
[..]
Oh, en alle "serieuze" wetenschappers zijn gevraagd naar hun mening hierover?
In het vorige deel staat het nog, was niet van plan het topic met die onzin te laten beginnen.quote:Op zondag 2 januari 2011 13:17 schreef teknomist het volgende:
[..]
Wat flauw om dat weg te editten zeg.
Dat hoeft het niet te betekenen maar de manier van redeneren van PietV lijkt er nogal op. Vandaar deze vergelijking die in dit geval gewoon prima opgaat.quote:Op zondag 2 januari 2011 13:22 schreef teknomist het volgende:
[..]
Kanttekeningen zetten bij of twijfelen aan een "gangbare" theorie betekent niet gelijk dat je gelijk een debiel alternatief daarvoor in de plaats zet. Je vergelijking gaat dus mank.
Wat een onzin. Dat iets nog niet ontkracht is betekent niet dat het waar is.quote:Op zondag 2 januari 2011 13:21 schreef Monidique het volgende:
Omdat de huidige theorieën en bevindingen op geen enkele serieuze wijze (en met serieus bedoel ik dus niet: 'Mijn aardrijkskundeleraar zei dat er een ijstijd aankomt!') fundamenteel ontkracht kunnen worden. Het staat als een huis.
Aha en dit kan jij onderbouwen voor ons?quote:Op zondag 2 januari 2011 13:23 schreef sneeuwvrouw het volgende:
[..]
Er is geen consesnus binnen de wetenschappelijke gemeenschap, slecht minder dan 50% van de wetenschappers denkt dat de opwarming van de aarde door de mens komt.
De woorden van Zith spraken voor zich, ik wilde er niet meer woorden aan vuil maken.quote:Op zondag 2 januari 2011 13:25 schreef du_ke het volgende:
[..]
Wel met woorden, niet met domme plaatjes.
Onder de klimaatwetenschappers, de mensen die zich ook daadwerkelijk bezig houden met dit vraagstuk, is er wel degelijk consensus.quote:Op zondag 2 januari 2011 13:23 schreef sneeuwvrouw het volgende:
[..]
Als de theorie niet waar zou zijn, dan zou men hem kunnen ontkrachten. Zo werkt de wetenschap nu eenmaal, men hanteert een theorie tot dat deze ontkracht of verbeterd wordt.quote:Op zondag 2 januari 2011 13:28 schreef teknomist het volgende:
[..]
Wat een onzin. Dat iets nog niet ontkracht is betekent niet dat het waar is.
Dit vraagt om een bron.quote:Op zondag 2 januari 2011 13:23 schreef sneeuwvrouw het volgende:
[..]
Die consensus is er alleen binnen hun zelf afgekaderde wereldje. Binnen de serieuze wetenschap (geologie, biologie enz) is die consensus er helemaal niet.quote:Op zondag 2 januari 2011 13:31 schreef 54cm het volgende:
[..]
Onder de klimaatwetenschappers, de mensen die zich ook daadwerkelijk bezig houden met dit vraagstuk, is er wel degelijk consensus.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |