abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 2 januari 2011 @ 13:46:34 #51
294269 mlg
Ik ben groot, jij bent klein.
pi_90742604
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 13:44 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Wat hoert dat nou weer? :')

CO2 heeft volgens de 'sceptici' geen of een verwaarloosbaar effect op het milieu, maar jij zegt dat we blij moeten zijn als er minder van wordt uitgestoten. Dan praat je jezelf gewoon tegen :')
Nee, want als het poolijs smelt, dan gooien sceptici het op andere oorzaken, en jij op de hoeveelheid CO2.

Hoe oud ben je als ik vragen mag?
Bonus hier, bonus daar, wat heeft de lage klasse het toch zwaar.
pi_90742614
quote:
6s.gif Op zondag 2 januari 2011 13:43 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Niet nu, want ik ga nu even de vrije natuur in. Het is heerlijk weer.
Nou veel plezier daar. Had ook niet verwacht dat je thuis zou geven ;).
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_90742617
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 13:45 schreef sneeuwvrouw het volgende:

[..]

Zo was er in de jaren 80 alle wetenschappers er van overtuigd dat de wereled zou bevriezen Gloabal Freezing HELP was het toen alles is wetenschappelijk bewezen door de wetenschappers.

Nee, dat waren gewoon hetzelfde soort kneuzen die nu iets soortgelijks roepen. :)
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_90742624
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 13:42 schreef Monidique het volgende:
Dit is complotdenken, dat sla ik vandaag even over.
Dat is geen complotdenken. De wetenschapper is ook gewoon een sociaal dier en het doen van wetenschappelijk onderzoek gebeurt ook meestal in groepsverband waarbij het handhaven van een hypothese en onderliggende aannames ook belangrijk is voor het voorbestaan van dezelfde groep. Daarbij spelen er vele belangen mee en kan er ook pressie vanuit buitenaf bestaan. Dat heeft niks met complotten te maken maar met een realistisch wereldbeeld.

(Als je me een beetje kent van het forum, weet je dat ik absoluut anti-complotdenken ben.)
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_90742682
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 13:46 schreef mlg het volgende:

[..]

Nee, want als het poolijs smelt, dan gooien sceptici het op andere oorzaken, en jij op de hoeveelheid CO2.

Jij gooit het op andere oorzaken, en toch zeg je dat we blij moeten zijn met minder co2. Ik vraag je: waarom zou je daar dan blij mee moeten zijn? :)
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_90742686
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 13:46 schreef sneeuwvrouw het volgende:

[..]

Hier een lijstje van 500 publicaties die global warming alleen maar door de mens tegenspreken
http://www.heartland.org/(...)_Warming_Scares.html

Dit is een enkel een lijstje namen dat an sich niet zoveel zegt natuurlijk. Het is zeker geen lijst van publicaties.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  zondag 2 januari 2011 @ 13:48:58 #57
294269 mlg
pi_90742688
Waarom wordt het genegeerd als er mensen zijn die
quote:
10s.gif Op zondag 2 januari 2011 13:45 schreef du_ke het volgende:

[..]

Huh?

[..]

Dat was sarcasme. Het is volgens mij geen discussie dat er opwarming plaats vindt, maar het gaat om de oorzaken. Waarom doen anders figuren als Henrik Svensmark onderzoeken naar 'andere' oorzaken. Niet omdat opwarming een flop is.
  zondag 2 januari 2011 @ 13:49:50 #58
329912 sneeuwvrouw
sneeuwvrouwtje
pi_90742715
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 13:46 schreef mlg het volgende:

[..]

Hoe oud ben je als ik vragen mag?
Poolijs op de zuidpool is andrs met iets van 100 meter gegroeid in de dikte de laatste 50 jaar!
De kantjes smelten maar de dikte wordt nog steeds dikker.
Anders was de zee wel gestegen he zoals alle modellen elke keer voorspelden.
Als al jullie modellen klopten dan was half europa nu al onder water.
Jullie modellen kloppen gewoon niet deal with it.
Op zondag 2 januari 2011 14:07 schreef Monidique het volgende:
Sneeuwvrouw is overduidelijk de zoveelste trollkloonincarnatie, ik zou 'm negeren.
pi_90742739
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 13:48 schreef mlg het volgende:

[..]

Dat was sarcasme. Het is volgens mij geen discussie dat er opwarming plaats vindt, maar het gaat om de oorzaken. Waarom doen anders figuren als Henrik Svensmark onderzoeken naar 'andere' oorzaken. Niet omdat opwarming een flop is.
Oh puhlease, zelfs nu nog wordt er nog om de haverklap door 'sceptici' geroepen dat het sinds 1998 niet meer warmer is geworden op aarde :')
  zondag 2 januari 2011 @ 13:50:42 #60
294269 mlg
pi_90742746
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 13:48 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Jij gooit het op andere oorzaken, en toch zeg je dat we blij moeten zijn met minder co2. Ik vraag je: waarom zou je daar dan blij mee moeten zijn? :)
Omdat er dan minder CO2 wordt uitgestoten, en dan kunnen de mensen die de opwarming wijten aan het CO2 blij zijn.

In ieder geval juich ik het toe als het poolgebied smelt in belang van de handel. We zullen meer kunnen exporteren naar China, en we kunnen ook een hoop besparen, omdat afstanden korter zijn.
pi_90742779
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 13:46 schreef teknomist het volgende:

[..]

Dat is geen complotdenken. De wetenschapper is ook gewoon een sociaal dier en het doen van wetenschappelijk onderzoek gebeurt ook meestal in groepsverband waarbij het handhaven van een hypothese en onderliggende aannames ook belangrijk is voor het voorbestaan van dezelfde groep. Daarbij spelen er vele belangen mee en kan er ook pressie vanuit buitenaf bestaan. Dat heeft niks met complotten te maken maar met een realistisch wereldbeeld.

(Als je me een beetje kent van het forum, weet je dat ik absoluut anti-complotdenken ben.)
Ik ken je niet van het forum en ja, het is complotdenken. Hoe dan ook, het is een heel ander onderwerp weer. Waar het over ging was dat du_ke stelt dat er geen echte twijfel meer bestaat over het opwarmen van de aarde, dat jij dat betwijfelt, en dat ik zeg dat er echter helemaal geen wetenschappelijk tegengeluid is. Dat maakt het niet waar, nee, dat zegt alleen dat er op geen enkele serieuze wijze ook maar een klein deukje is geslagen in de theorie.

Verder had ik het niet als vraag gesteld, nee, maar toch, je ging er wel gemakkelijk overheen: " een zeer a-wetenschappelijke houding"?
  zondag 2 januari 2011 @ 13:51:58 #62
294269 mlg
pi_90742784
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 13:49 schreef sneeuwvrouw het volgende:

[..]

Poolijs op de zuidpool is andrs met iets van 100 meter gegroeid in de dikte de laatste 50 jaar!
De kantjes smelten maar de dikte wordt nog steeds dikker.
Anders was de zee wel gestegen he zoals alle modellen elke keer voorspelden.
Als al jullie modellen klopten dan was half europa nu al onder water.
Jullie modellen kloppen gewoon niet deal with it.
Mijn modellen? Het interesseert mijn geen ene zak, zolang we maar niet met gekke regelgeving in ons land komen, die de welvaart tempert.
  zondag 2 januari 2011 @ 13:52:24 #63
295457 TomLievense
Verhagen = onbetrouwbaar.
pi_90742799
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 13:46 schreef sneeuwvrouw het volgende:

[..]

Hier een lijstje van 500 publicaties die global warming alleen maar door de mens tegenspreken
http://www.heartland.org/(...)_Warming_Scares.html

Het gaat er ook niet om of het elleeen maar door de mens komt, wel dat de mensen een grote invloed heeft. Zo'n een lijstje zegt me niet erg veel, want ik weet a) niet waar die weterschappers mee bezig zijn en b) niet door wie ze gefinancieerd worden.
Op zaterdag 22 januari 2011 19:19 schreef voice-over het volgende:
Om het woord naargeestig te parafraseren: TomLievense schrijft naargeestige stukjes
  zondag 2 januari 2011 @ 13:53:14 #64
294269 mlg
pi_90742826
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 13:50 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Oh puhlease, zelfs nu nog wordt er nog om de haverklap door 'sceptici' geroepen dat het sinds 1998 niet meer warmer is geworden op aarde :')
Maar jij gaat er vanuit dat 'elke' sceptici dat zeggen. Snap je nou echt niet wat ik bedoel?
pi_90742830
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 13:50 schreef mlg het volgende:

[..]

Omdat er dan minder CO2 wordt uitgestoten, en dan kunnen de mensen die de opwarming wijten aan het CO2 blij zijn.
Grappig man! :')
  zondag 2 januari 2011 @ 13:53:56 #66
294269 mlg
pi_90742854
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 13:53 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Grappig man! :')
Jochies van jouw leeftijd vinden dat wel grappig he. Deze jochies willen ook nog het laatste woord hebben, dus ga je gang.
  zondag 2 januari 2011 @ 13:55:30 #67
295457 TomLievense
pi_90742905
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 13:48 schreef mlg het volgende:

[..]

Er zullen vast ook andere oorzaken zijn, maar die bewijzen niet dat 'wij' ook een belangrijke oorzaak zijn. Echt waar hoor, in de wetenschap zijn we inmiddels zo ver dat je wel kunt zeggen dat onze invloed groot is.
Om het woord naargeestig te parafraseren: TomLievense schrijft naargeestige stukjes
pi_90742909
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 13:53 schreef mlg het volgende:

[..]

Maar jij gaat er vanuit dat 'elke' sceptici 'scepticus' dat zeggen. Snap je nou echt niet wat ik bedoel?
Daar ga ik niet vanuit maar er zijn er heel veel die het wel doen. Face it, in jouw 'kamp' zitten gewoon heel veel regelrechte ontkenners die zich in allerlei bochten wringen om maar te beweren dat het niet warmer wordt.
pi_90742960
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 13:53 schreef mlg het volgende:

[..]

Maar jij gaat er vanuit dat 'elke' sceptici dat zeggen. Snap je nou echt niet wat ik bedoel?
Het is waar, er is geen consistent "sceptisch" "tegengeluid". De een zegt dat er geen opwarming is, de ander dat Mars óók opwarmt. Het is de zon, het zijn verkeerde metingen, de noordpool smelt niet, de noordpool smelt altijd al, etcetera, etcetera. Verzameling inconsistente kreten en soms nog eens gecombineerd ook, dat is het "sceptisch" tegengeluid. En laten we wel wezen, het 'er is geen opwarming sinds 1998!'-geschreeuw is een vrij prominent praatje onder klimaatclowns.
  zondag 2 januari 2011 @ 13:57:26 #70
294269 mlg
pi_90742968
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 13:55 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Daar ga ik niet vanuit maar er zijn er heel veel die het wel doen. Face it, in jouw 'kamp' zitten gewoon heel veel regelrechte ontkenners die zich in allerlei bochten wringen om maar te beweren dat het niet warmer wordt.
Lees jij wel, of formuleer je het nou bewust eenzijdig? Ik denk wel dat er een opwarming bezig is, maar ik wijt het niet zozeer aan het CO2, en anders zal het mij nog ene drol uitmaken, zolang het maar niet de economie drukt dmv wetgeving. Wat is er nou zo moeilijk te begrijpen?
  zondag 2 januari 2011 @ 13:58:00 #71
294269 mlg
pi_90742995
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 13:57 schreef Monidique het volgende:

[..]

Het is waar, er is geen consistent "sceptisch" "tegengeluid". De een zegt dat er geen opwarming is, de ander dat Mars óók opwarmt. Het is de zon, het zijn verkeerde metingen, de noordpool smelt niet, de noordpool smelt altijd al, etcetera, etcetera. Verzameling inconsistente kreten en soms nog eens gecombineerd ook, dat is het "sceptisch" tegengeluid. En laten we wel wezen, het 'er is geen opwarming sinds 1998!'-geschreeuw is een vrij prominent praatje onder klimaatclowns.
Kijk. Waarom begrijp jij het wel, en grrrr die zo intellectueel probeert over te komen niet? Ik begon al bijna te twijfelen aan mijn manier van uitleggen, maar kennelijk is die twijfel toch onterecht.
  zondag 2 januari 2011 @ 13:59:09 #72
329912 sneeuwvrouw
sneeuwvrouwtje
pi_90743038
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 13:52 schreef TomLievense het volgende:

[..]

Het gaat er ook niet om of het elleeen maar door de mens komt, wel dat de mensen een grote invloed heeft. Zo'n een lijstje zegt me niet erg veel, want ik weet a) niet waar die weterschappers mee bezig zijn en b) niet door wie ze gefinancieerd worden.
Dat is nou eens grappig er zijn wetenschappers die het er niet mee eens zijn en dan zijn ze ineens corrupt.
Dus je weet wel van alle climaat fanatici wetenschappers door wie ze betaald worden?

Dat isnog eens toevallig die worden bijna allemaal gesubsidieerd met geld voor Global Warming.
Tonen zij een ander resultaat krijgen ze deze subsidies ook niet meer.
Op zondag 2 januari 2011 14:07 schreef Monidique het volgende:
Sneeuwvrouw is overduidelijk de zoveelste trollkloonincarnatie, ik zou 'm negeren.
pi_90743045
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 13:57 schreef mlg het volgende:

[..]

Lees jij wel, of formuleer je het nou bewust eenzijdig? Ik denk wel dat er een opwarming bezig is, maar ik wijt het niet zozeer aan het CO2, en anders zal het mij nog ene drol uitmaken, zolang het maar niet de economie drukt dmv wetgeving. Wat is er nou zo moeilijk te begrijpen?
Dat is jouw geluid ja, maar zoals ik al zei: veel van jullie 'sceptici' ontkennen gewoon de opwarming. Dan ben je geen haar beter dan een holocaust-ontkenner :)

Zo, benieuwd hoe lang het duurt voordat er iemand gaat huilen over demonisering oid :')
  zondag 2 januari 2011 @ 13:59:30 #74
295457 TomLievense
pi_90743051
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 13:57 schreef mlg het volgende:

[..]

Hij bedoelt dat er in jouw kamp van klimaatsceptici veel mensen zijn die zelfs de opwarming van de aarde ontkennen. Is dat nou zo moeilijk te begrijpen?
pi_90743077
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 13:59 schreef TomLievense het volgende:

[..]

Hij bedoelt dat er in jouw kamp van klimaatsceptici veel mensen zijn die zelfs de opwarming van de aarde ontkennen. Is dat nou zo moeilijk te begrijpen?
Er is blijkbaar heel veel moeilijk te begrijpen voor 'sceptici'.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')