abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_90453120

De hardstyle liefhebbers onder ons O+
Eric_thumb.jpgStewie.gifdm.jpgUntitled-2.gifUntitled-6.gifcartmanmisslopez.jpgfok_usericon1.gifavio.gifenzyme2.jpgavatar.gifkrustyFok.jpgasdasd.jpgtreces_bg_mini.pngwillemjan2(3).jpgbovendasboot.jpg2ecg8du.giffok.pngFOKApples.jpgHard%20Bass%2012.jpgWGAF.gifwc_slot%2060x60.jpg118773.jpg161372.gifgrom.jpgq.jpgfok4.gifDSC00840.mini.jpg35085n7.jpg2hhdcup.pngusericon.jpgfat%20bleach.jpgrsz_baron.jpg2gxg2s9.gifhoppa%20definitief.gifwario.jpg

Welkom! :W
Welkom in het FOK!-Hardstyle topic. Hét topic voor alle hardstyle liefhebbers onder ons. Discussiëren over de nieuwste platen, even vertellen wat je van die ene liveset vindt of gewoon lekker ouwehoeren over hardstyle en alles wat er bij komt kijken... hier is het aan de orde van de dag.

Newbies zijn altijd welkom en bij vragen helpen we graag! Er zijn veel ervaren hardstylers in dit topic te vinden dus meestal is er wel iemand die een antwoord heeft.

Wat is Hardstyle? :?
Hardstyle is een muziekgenre dat overeenkomsten vertoont met trance, hardcore en hardtrance. Hardstyle, ook wel hard dance, hard trance of hardbass in het buitenland genoemd, klinkt qua melodie en opbouw ongeveer als de moderne hardcore, maar is vaak ongeveer 30 BPM langzamer. Het gemiddelde tempo ligt tussen de 140 en de 160 beats per minuut. Vaak worden de nummers wel versneld afgespeeld door DJ's.

De sound is karakteristiek voor de stijl en kan omschreven worden als harde beats gecombineerd met erg aanwezige (in tegenstelling tot hardcore) melodielijnen. Veel hardcore-artiesten produceren ook hardstyle tracks, die vergelijkbaar klinken maar toegankelijker zijn. Hardstyle wordt in het Verenigd Koninkrijk vaak gecombineerd met hardhouse. In de rest van de wereld echter vindt men vaker de combinatie met hardtrance of hardcore.

Geschiedenis (8>
Hardstyle is ontstaan uit Duitse, Italiaanse, en Nederlandse hardhouse en Rave die zijn vermengd met invloeden van hardtrance en oldschool-hardcore rond 2000. De oorsprong vindt zijn plaats in Nederland, waar de eerste hardstyle evenementen werden gehouden op het einde van 1999, begin 2000.

Één van de sleutelfiguren in de ontwikkeling van de stijl is Dana van Dreven (met name onder Danamite), bekend onder haar hardstyle dj-alias Dana (Lady Dana voor hardcore). Later hielpen meer van haar collega's uit het hardcore-tijdperk, zoals Pavo, Darkraver, Luna (met name onder Straight On), Zany, DJ Isaac en The Prophet.

Bekende Feesten _O_

Bekende producers en DJ's~:)
*A-lusion*Donkey Rollers *Project One
*Abyss*Dozer (f.k.a. Tony)*Pulse
*Activator*Dutch Master*Scope DJ
*Alpha Twins*Faistos (a.k.a. Frequencerz)*Showtek
*Alphaverb*Francesco Zeta*Southstylers
*Alter Egosz*Frontliner (f.k.a. Abject)*Super Marco May
*B-Front*Genius*Tatanka
*Balistic*Gizmo*Technoboy
*Beholder*Grandmaster Q*The Partycrushers
*Darkraver*HardOnez*The Pitcher
*Blutonium Boy*Hardstyle Masterz*The Prophet
*Brainkicker*Headhunterz*Noisecontrollers
*Brennan Heart*Isaac*DHHD
*Davide Sonar*Jones*The Vision
*Pavo*Josh & Wesz*Trilok
*Charly Lownoise*Kold Konexion*Zero Sanity
*Chiren*Deepack*Vince
*Clive King*Luna*Wildstylez
*D-Block & S-te-Fan*Max B. Grant**Philippe Rochard
*Dana*Max Enforcer*Zany
*Daniele Mondello*Mind Hunterz*Zatox
*Chris One*Intractable One*Ran-D
*Mind.Illusion

MC's ^O^
MC Da Syndrome
MC DV8
MC Jeff
MC Linez
MC Rems
MC Renegade
MC Ruffian
MC Villain

Hardstyle op Twitter oO<
DJ's & ProducersIsaacWildstylez
A-LusionJonesZany
Abyss & JudgeJosh & Wesz
Alpha TwinsJowan van KorvenMC's
B-FrontKutskiDa Syndrome
BioweaponLow-EDV8
Charly LownoiseLuna
D-Block + S-Te-FanNoisecontrollersOverig
DeepackPavoB2S
Digital PunkProfylerFusion Records
FrontlinerScope DJHardstyle.com
ShowtekScantraxx Records
HeadhunterzThe PitcherQ-Dance

Links ^O^
Partyflock
Wiki

Downloads/Fora
0daymusic
HarderState
HardTraxx
LSDB (Liveset Database)
MusicInControl
Screamer Hardstyle

Organisaties
Art of Dance
B2S
Bass Events
ID&T
Multigroove
Q-dance
UDC

Platenlabels
AVIO-Records
M!d!fy
Q-dance
Rytmic Records
Saifam
Scantraxx
Seismic
Zanzatraxx
TiLLT Records

Luister NU! hardstyle *O*
Digitally Imported - winamp / Digitally Imported - wmp
FreshFM Alleen op de woens(Showtek-Bash)dag-avond
Q-Dance radio
Fear.FM
HardStation.FM
b2s Radio

Oude topics :z

[Hardstyle #157] We don't care!
[Hardstyle #158] When the sky is bright we dance to infinity
[Hardstyle #159] Bum Bapi
[Hardstyle #160] Do you believe in ghosts?
[Hardstyle #161] I hate the fact I'm running late!
[Hardstyle #162] Bassdrum unstoppable
[Hardstyle #163] The madness is calling me!
[Hardstyle #164] Lock and load!!!
[Hardstyle #165] Wat een geile bedoeling, SHIIIIT!
[Hardstyle #166] The music gives me faith till we meet again
[Hardstyle #167] A Process of Creation
[Hardstyle #168] Must create the sound
[...]
[Hardstyle #176] My legs are hurting, but I feel free...
[Hardstyle #177] It's coming to your face and it leaves no trace
[Hardstyle #178] It's time to fuck up the audio!

[Hardstyle] Best of 2008
[Hardstyle] Best of 2009

TT:

De OP

pi_90453133
Omdat Opperkwal geen nieuwe openden :)
  zondag 26 december 2010 @ 11:21:28 #3
301430 Baronpilsener
twitter.com/black_outmedia
pi_90453229
Haha daarom word ik op de laatste pagina's altijd wat minder actief, minder kans dat ik ineens een nieuwe moet maken. O-)
Aka Black/Out
http://twitter.com/black_outmedia
Zany | B-Front | Titan | Chris One | Zatox | Donkey Rollers | Noisecontrollers | Digital Punk | Ran-D | The Machine | 4v10 | Max Enforcer | Beholder | Alpha² | Crypsis | A-lusion
  zondag 26 december 2010 @ 11:22:19 #4
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_90453246
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
pi_90453312
Even een kleine TVP in de vorm van een leuk feest :7

19-02-2011 Pussy Motherfockers Oberhausen 20:00-07:00

Lekkere line up, en ook een goede hardcore line up. Het beste van beide _O_
  zondag 26 december 2010 @ 11:27:04 #6
112790 Koepert
Parttime Nutcase
pi_90453349
Saxstyle _O_

Therabyte album staat nu op Juno....zal er zo wel 'elders' aankomen..
It starts with a shiver, an itch, a slow boil
  zondag 26 december 2010 @ 12:13:40 #8
165164 Tha_Bartman
And so it goes.
pi_90454400
die theracords albums zeker even binnenhalen wanneer ik de tijd heb na de "drukke" kerstdagen :P
Rich Hall:Everybody says that the wheel is the greatest invention ever but i think it was the 2nd wheel.... have you ever seen a guy on a unicycle, what an asshole." _O_
  zondag 26 december 2010 @ 12:26:00 #9
213010 haakon
Bier moet. Bier doet je goed.
pi_90454675
hoi :W
The Outside Agency
  zondag 26 december 2010 @ 12:28:37 #10
195309 de_huig
Koning van het Universum
pi_90454744
dames, heren, een goeie tweede kerstdag gewenst (hij is al een tijdje bezig, maar dat geheel terzijde)
The only limit is your own imagination
pi_90454976
quote:
Hij is terug! Supervet!
Mixes onder de naam Khadber
  zondag 26 december 2010 @ 12:47:39 #12
200922 Sqoudson
Cookiemonsterrrr!
pi_90455339
quote:
1s.gif Op zondag 26 december 2010 12:36 schreef ElDani het volgende:

[..]

Hij is terug! Supervet!
Had nog nooit van Saxtyle gehoord, maar klinkt vet :)
= Cause we'll hit you hard with yet another classic =
  zondag 26 december 2010 @ 12:50:40 #13
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_90455450
Tics van je petten.
  zondag 26 december 2010 @ 12:51:18 #14
20211 Da_Ripper
Follow your bliss
pi_90455471
XXlerator was vet!!! :D

22.00-23.00 Devon K - Stef begon lekker. Waar hij vroeger nog lauwe house draaide is hij nu een terechte opener geworden ^O^
23.00-00.00 Beatproviders - Begonnen met "feel the rhythm" - sfeer kwam er goed in met deze heren. De zaal begon aardig vol te stromen.
00.00-01.00 Chain Reaction - _O_ Held! Deze man had echt later gemoeten. Ik had mijn twijfels met DBLKSTFN maar ...
01.00-02.00 D-Block & S-te-Fan - ze konden het aardig bijhouden. Aardig wat nieuwe shit gehoord maar twas beter dan ik verwachtte.
02.00-02.30 Da Tweekaz Live - Neeee dit was echt 3 4 5x nix :N gelukkig duurde het maar een half uurtje en het wachten werd beloond want i.p.v.
02.30-04.00 Zany
04.00-05.00 B-Front

werd het gewoon 2,5 uur Zany & B-Front samen *O* :s) De eerste 5 min toch stil moeten staan vanwege NEM-It's The Santa-en een Mariah Carey "All I want for christmas-ding" :{ maar daarna non-stop staan stampen op: Inner Creativity/Back Again/Become the Sky/etc/etc/
05.00-06.00 Endymion - hier naar huis gegaan, want moet dalijk nog familie-diner doen.

Sfeer was over het algemeen goed. Wel zag ik vaak veel mensen een bepaalde kant opkijken alsof er een opstootje was. Zelf werd ik ook nog uitgedaagd toen ik omkeek nadat er weer een groepje kale klerenkasten wild aan springen waren }:|
Maar vooraan met bekende (o.a. DeeltjesVersneller ;) ) en onbekende een heerlijk feestje staan bouwen *O*

Minpuntjes waren toch:
* de drukte - heet / niet door de zaal heen te komen (zeker nu na de verbouwing) / drukke, smerige, overgelopen plees
* geluid - erg vaak dat er serieus iets fout ging met de audio
* toch een aantal mixfouten gehoord

Maar afsluitend op een vrolijke 'noot': On the first day of Christmas my Santa gave to me ... een bruut feest! :+

En een zalige 'second day of Christmas' to you all :W
Wat je vindt, ...
pi_90455620
quote:
Op zondag 26 december 2010 11:15 schreef T-Force het volgende:
Omdat Opperkwal geen nieuwe openden :)
Sorry maar ik zat op mijn mobiel en het lukte niet echt
  zondag 26 december 2010 @ 13:04:19 #16
213010 haakon
Bier moet. Bier doet je goed.
pi_90455910
zometeen vinyl draaien bij kameraad :D
The Outside Agency
pi_90455949
Luister nu een zowaar interessante Brennan Heart free.

Age of Love (Defqon 2007 Unknown Analoq Dj Tool)

Het heeft wel een lekkere andere feel. Slim Shore had hem zo ergens tussen kunnen stoppen voor mijn gevoel.
Mixes onder de naam Khadber
pi_90456502
Mijn goede voornemen, meer feestjes bezoeken.
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_90456618
quote:
Mwah, wel knap dat die dat kan spelen, maar het klinkt zonder alles wat het hardstyle maakt naar niks :P
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_90460602
Zo... eerste keer XXlerator, eerste keer Matrixx voor mij.

Kwamen binnen net voordat Chain Reaction begon. Draaide al meteen wat fijne MiM plaatjes,maar de hele zaal stond nog stil omdat het vroeg was. Wat me wel opviel was dat het nog heel koel was, later op de avond werd het wel warmer maar ik vond het goed uit te houden (zeker i.t.t. SR donderdag). Er waren ook wel veel Guido's zoals ik wel al verwachtte, maar ik heb er geen last van gehad de hele avond dus dat viel mee.

Om 1 uur begonnen DBSTF, niet helemaal mijn stijl Ze draaide zoals verwacht van hun, vond het wel te doen. Maar vond het niet erg toen het 2 uur was ;)

Daarna een half uurtje Da Tweekaz live waarvan ik niet zeker weet of ze ook echt live waren, merkte niet echt verschil qua muziek, en zag ook geen laptop oid staan. Wel lekker vrolijk maar op een goede manier, ik vond het wel leuk.

Maar om half 3 begon het... Zany en B-Front besloten hun krachten 2,5 uur lang te gaan bundelen :9~ :9~ c_/ super lekkere set! De intro was NEM dus dat was gelukkig na 1 minuutje weer afgelopen, daarna kwam It's The Santa wat ik wel kon waarderen :D Heerlijke oude (~2005) knallers gehoord maar ook nieuw spul. Wel een aantal grove draaifouten gemaakt door B-Front geloof ik, en het geluid viel even voor 80% weg, maar dit was wel het setje van de avond voor mij!

Na 2 nummers Endymion maar naar huis gegaan want Zany en B-Front vond ik een goede harde afsluiter voor de mooie avond *O*

+ Airco
+ Goede sets
+ Geen ruzie's gezien, sfeer was redelijk goed

- Paar problemen met het geluid
- Beveiligers die met het verkeerde been uit bed waren gestapt, maar ze bleven mooi aan de rand van de zaal

XXlerator ^O^

[ Bericht 3% gewijzigd door Deeltjesversneller op 26-12-2010 15:55:45 ]
  zondag 26 december 2010 @ 15:51:48 #22
238230 em-dee-em-aa
methyleendioxymethamfetamine
pi_90460759
Vanavond om 21:00 trouwens weer de Fusion Yearmix op Q-Dance Radio.
Net als vorig jaar gemixt door The Pitcher :Y
-----------------------------------------------------------------------------------------
I'd rather live it, cause dreamers always chase but never get it
-----------------------------------------------------------------------------------------
  zondag 26 december 2010 @ 17:18:22 #24
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_90463055
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
pi_90463429
quote:

EN NOU DIE HANDJES IN DE LUUUUUUCHT!!!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')