CyclingGirl | vrijdag 24 december 2010 @ 14:59 |
Welkom op dé plek op FOK! waar de beoefenaars van de edele wielersport zich verzamelen! Wil je beginnen met fietsen en heb je vragen over bijvoorbeeld materiaal of trainingen, dit is de plek om ze te stellen. Verder is deze topicreeks vooral geschikt om ervaringen te delen, tips & tricks kwijt te kunnen en sterke verhalen over al je fietsavonturen te vertellen. Alles wat je meemaakt tijdens het peddelen door de polder kan je hier kwijt! Veel plezier. Lijst met vorige topics: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | Vaste klasbakken: Captain_Fabulous Leeftijd:37 BMI: maakt heuvels een klus maar zal in het seizoen wel weer zakken Regio: Hilversum Fiets: Gazelle instapmodel alu/Sora/Gele Conti 4000's/Brooks zadel (belangrijkste onderdeel van de fiets) Doel voor dit seizoen: JJC, Giro Tourtochten 8 & 9 mei, Dam tot Dam Classic en ergens dit jaar m'n eerste 200 km tocht rijden.Mischien een leuke Ardennetocht. Eens zien of er rond de Tourstart nog wat leuks wordt georganiseerd. ![]() jpjedi Leeftijd: 32 Regio: Hoogstraten-Belgie Fiets: Specialized allez tripple Doel voor dit seizoen: limburgs Mooiste + weekje De Marken & Limousin (Hoogtemeters!) ![]() Littlecreep Leeftijd: 20 Regio: Amsterdam en Gouda Fiets: Stevens Aspin genaamd V2 Licentie: Nog niet, gaat er dit seizoen of volgend seizoen wel komen. Doel voor dit seizoen: Weer normaal 100 km kunnen fietsen na lang herstel na operatie. ![]() marcodej Leeftijd: 25 Regio: Katwijk, trainingsgebied is zo'n beetje alles tussen Den Haag en Bloemendaal, het Groene Hart en de Haarlemmermeer Fiets: Cube Agree GTC Pro 2010. Doel voor dit seizoen: Elfstedenrijwieltocht (240km), en weer de grens van 5000km in een jaar slechten ![]() Superher0 Leeftijd: 29 BMI: 23.3 (1.77 met 73kilo) Regio: Utrecht, Amersfoort Licentie: B Fiets: Felt AR4D, Rose Bull ALS 200 Doel voor dit seizoen: 3 x mont ventoux op 1 dag, top 10 Amateur B wedstrijd, Luik-Bastenaken-Luik, 10.000km+ ![]() Tommeke Leeftijd: 23 Regio: 't Noorden Fiets: Renault Equipe, Renault Beat T5 MTB, Giovanni Cyclocrosser Doelen: Snelle tijdritten rijden, vooraan meekoersen in het B-peloton, Elfstedentocht, Steven Rooks Classic en als een malle Alpe d'Huez opfietsen. ![]() ultra_ivo Leeftijd: 42 Regio: Zuid-Limburg Fiets: Bioracer Stage, Bob Jackson, Koga Miyata Grantourer Doel voor dit seizoen: Superrandonneurserie + Witte Nachten 1200 ![]() Wombcat Leeftijd: 39 BMI: ca. 66 kg bij 1.81 Regio: Utrecht Fiets: Gazelle ACC Pro 110 Campa Record Doelen: 13.300+ km (zou mijn hoogste ooit zijn in een jaar). Cyclo's: Velostar 91, Blé d'Or, Cote d'Orienne, Bernard Thevenet, Robert Mintkewicz, Tour de l'Ain (4-daagse), Laurent Desbiens, Charly Gaul, Ronde Picarde, La Forestiere. ![]() FJD Leeftijd 26 BMI 20/21(1.96 bij +/- 80kg) Regio (ivm evt. samen rijden) Rotterdam Fiets Bulls Harrier 105 Doel voor dit seizoen +1000km in 1 week & Rondje Ijsselmeer ![]() Ask-Brad Leeftijd 23 BMI +/-20 (1.93 met ongeveer 74 kg) Regio Twente Fiets Cannondale Synapse Hi-mod Licentie? Neen Doel voor dit seizoen Alpe D'Huez (en buur colls?), recreatief rijden, wvttk! ![]() Gripper Leeftijd 27 BMI: +/-22 (1.86 en 78 kg) Regio: Utrecht Fiets: Bulls Ultegra (en een nieuw project in de planning) Licentie: Nee Doelen 2010: Ondanks klussen en verhuizing dit voorjaar toch proberen lekker wat km's te maken, paar leuke toertochten, en wat weekendjes fietsen in de Ardennen/Vogezen Proberen om net als vorig seizoen de 5000 km aan te tikken. ![]() Oksel Leeftijd:26 BMI: 26 Regio: Twente Fiets: Bianchi 928 T-cube, Campagnolo Centaur Doel voor dit seizoen: Lichter worden! ![]() Yankee Leeftijd: 26 BMI: 22.8 Regio: Groningen Fiets: Wilier Izoard Ultegra Licentie: Nee Doel voor dit seizoen: Misschien eens een keer een wedstrijd rijden, verder vooral gewoon hard fietsen en genieten! En af en toe georganiseerde tochten rijden. ![]() Pritt Leeftijd: 22 Bmi: 20 Regio: Amsterdam Fiets: Koga Miyata Team Edition 2010 Ultegra Licentie: Nee Doel voor dit seizoen: Kilometers maken, club zoeken, Marmotte en Ventoux ursel dutch_cyclist / Wielracer ![]() FredWielergek ![]() thettes ![]() No-P Leeftijd: 24 BMI: 22 (68,5 bij 1,76) Regio: Nijmegen/achterhoek Fiets: Concorde camp. mirage Doel voor dit seizoen: lekker fietsen ![]() Jakkop Leeftijd: 18 BMI: 23 Regio: United Kingdom Fiets: Ben er 1 aan het uitzoeken na diefstal Seizoensdoel: 5000 km, nog een paar cyclo's uitzoeken hetsjhokleek Leeftijd: 25 BMI: 20 (170 cm, 59 kg ) Regio: Den Bosch Fiets: Merida Licentie: Nee Doel voor dit seizoen Dolomieten trip in augustus en verder vooral plezier op de fiets ![]() Najr Leeftijd: 20 Regio: Rotterdam Fiets: Bulls Harrier Licentie: Nee Doel voor dit seizoen: Conditie opbouwen, en in de zomer een tourtocht met groep richting Spanje. 045represent Leeftijd: 17 BMI: 18 (173 cm, 53 kg) Regio: Midden-Limburg Fiets: Trek 1.2 Licentie: Nee ![]() rockin_the_lowland Leeftijd: 29 BMI: 62 kg bij 1,72 m Regio: Weert Fiets: Trek 1200 Licentie: Nee Doel voor dit seizoen: ieder week een toertocht fietsen in België Bananablues Leeftijd: 23 Bmi: 19 (63 kilo bij 181cm) Regio: Midden-Delfland (Delft) Fiets: Cube Attempt 2006 met mavic ksyrium elite wielen Licentie: Nee Doel voor dit seizoen: 1/8 tot olympische triatlon en misschien nog een toertocht oid proberen. Nappie-oleon Leeftijd: 21 Bmi: 20 Regio: nijmegen Fiets: koga en gazelle Licentie: Nee Doel voor dit seizoen: gewoon zoveel mogelijk trainen, toertocht henk lubberding classic Cyclinggirl Leeftijd: 29 BMI: 18.5 (166 cm, 54 kg ) Regio: Dordrecht Fiets: Trek Madone 4.5 WSD Licentie: Ja Doel voor dit seizoen: Veel plezier op de fiets en er goed bij blijven bij de koersen. ![]() Freddeh Leeftijd: 28 BMI: 26 (183cm, 87kg ) Regio: Dordrecht Fiets: 2002 Giant OCR Licentie: Nee Doel voor dit seizoen: In vorm raken voor toekomstige bergen Mascleta Leeftijd: 21 BMI: 19 (176cm, 59kg ) Regio: Zeeland Fiets: Mardini instapfietsje. Licentie: Nee Doel voor dit seizoen: Net begonnen en wil voor de winter inslaat toch wel over de 1000km zitten. Blik Leeftijd: 26 BMI: 27 (184cm, 91kg ) Regio: Utrecht Fiets: Moser instapfietsje Licentie: Nee Doel voor dit seizoen: Wil dit seizoen voor de eerste keer een tocht van meer dan 100 km maken SuperWeber Leeftijd: 29 BMI: 24 (190 cm, 88 kg) Regio: Groningen Fiets: Cube Agree Pro SL Licentie: Nee Doel voor dit seizoen: 3000+ km fietsen, inclusief een aantal heuvels in Limburg (dat laatste is inmiddels gehaald) Marurk Leeftijd: 21 BMI: 20 (183 cm, 66 kg) Regio: Zuid-Limburg Fiets: Koga Miyata RoadWinner Ultegra Licentie: - Doelen voor dit seizoen: Conditie opbouwen (veel kilometers maken, aantal Limburgse heuvels beklimmen) en aansluiten bij wielervereniging. Aardengel Leeftijd: 24 BMI: 23 (186 cm, 81kg) Regio: Noord-Holland ('t Gooi) Fiets: Garnelli Luciano Alu Lite Ultegra Licentie: Nee Doelen voor dit seizoen: 150km proberen aan te tikken. actuele_vertrektijd Leeftijd: 31 BMI: 20.1 (184 cm, 68kg) Regio: Zuid-Holland Fiets: Ilson Dura-Ace Licentie: Nee Doelen voor dit seizoen: La Marmotte (gehad en overleefd), Claude Criquillion en Woon-Werk ritten (24 km enkeltje) Nuttige links: Algemene info • Wielersportinfo • Teamwebs fietsagenda van de FOK!kers Toertochten • Toertochten (komende week) in NL • Toertochten in België (BBR-FBC), • Lotto Cycling Tour • Toertochten in Frankrijk • Toertochten in Dld • Toertochten in Engeland Cyclo's • Cyclo's (deze maand) in Frankrijk • Jedermannrenner in Dld • Granfondo's in Italië • Cyclo's in Spanje De OP is hier te vinden | |
Freddeh | vrijdag 24 december 2010 @ 15:11 |
Dan is het niet anders. Bestel ik wel een setje goeie handschoenen mee ![]() | |
CyclingGirl | vrijdag 24 december 2010 @ 15:22 |
Altijd handig, of bidons ![]() | |
Oksel | vrijdag 24 december 2010 @ 15:48 |
Bestellen? Bestellen? | |
Freddeh | vrijdag 24 december 2010 @ 15:54 |
Ja, ik ga zo nog ff bestellen denk ik. | |
FJD | vrijdag 24 december 2010 @ 18:00 |
Je weet dat je t niet kunt loaten!![]() | |
Freddeh | vrijdag 24 december 2010 @ 18:07 |
Alles om weer te kunnen fietsen naar het werk. | |
Tommeke | vrijdag 24 december 2010 @ 19:16 |
Ik heb m'n fiets nog steeds niet klaar. Maar dat maakt niet uit, met al die sneeuw hou ik het wel bij m'n crosser ![]() | |
kaasplankje | zaterdag 25 december 2010 @ 00:11 |
De meeste fietspaden in de buurt hier beginnen weer aardig op te drogen. Al zijn veel stukken nog amper sneeuwvrij, met diepe sporen of soms maar een sneeuwvrij paadje van 10 cm breed. Goed voor de stuurvaardigheid ![]() | |
kaasplankje | zaterdag 25 december 2010 @ 00:13 |
Dit weekend zal 't weinig fietsen worden vrees ik, maar maandag mag ik weer ![]() | |
ultra_ivo | zaterdag 25 december 2010 @ 00:17 |
Morgen nog een ritje op spikes en dat zal het dan zijn voor het seizoen (tenzij zondag de bussen en treinen er hier weer uitliggen). | |
jpjedi | zaterdag 25 december 2010 @ 11:53 |
Toch wel lekker dat baggeren door de sneeuw ![]() Conditie is dramatisch na 3 maanden weinig fietsen ![]() | |
Littlecreep | zaterdag 25 december 2010 @ 16:14 |
Misschien niet wielrennen, maar schaatsen is ongeveer hetzelfde. Ongeveer 20 km geschaatst op de Gouwzee bij Monnickendam. IJs kon beter, maar was wel lekker ![]() | |
Tommeke | zaterdag 25 december 2010 @ 16:44 |
Cool! Ik ga morgen ook schaatsen, heb vandaag hardgelopen. Ging vet lekker, m'n vriendin hield me niet bij. | |
ultra_ivo | zaterdag 25 december 2010 @ 17:32 |
Net terug van een rondje door het Mergelland. Wat normaal een makkelijk rondje is is nu fors ploeteren op sommige stukken. Gemiddelde is beroerd. Maar we blijven bezig. | |
kaasplankje | zaterdag 25 december 2010 @ 21:24 |
Dat mag ik toch wel hopen voor je | |
kaasplankje | zaterdag 25 december 2010 @ 21:25 |
Alsof je gemiddelde een graadmeter is in deze weersomstandigheden ![]() Anyway, prettige dagen en houd de glimmende kant boven | |
ultra_ivo | zaterdag 25 december 2010 @ 21:47 |
Je gemiddelde geeft idd meer aan hoe vaak je tot je assen in de sneeuw zakte. | |
Littlecreep | zaterdag 25 december 2010 @ 22:24 |
In het Noorden des lands is het IJs toch net wat mooier geloof ik. Wat ik van mijn Friese oma moet geloven is er rond Sneek vrijwel geen sneeuw gevallen. Sneeuw was gister gaan stuiven op de Gouwzee en nu vastgevroren. Het was spoorzoeken meestal. | |
Tommeke | zondag 26 december 2010 @ 17:03 |
Ze is vorig jaar derde op het NK triatlon u23 geworden, maar zwemmen is haar sterkste punt. In Sneek is het inderdaad helemaal groen, heb hele ronden op een ne'er hier in de buyer geschaatst. Handjes op de rug, zonder te vallen ![]() | |
kaasplankje | zondag 26 december 2010 @ 23:01 |
![]() | |
Freddeh | maandag 27 december 2010 @ 08:41 |
Gloeiende, ben ik dus afgelopen week vergeten om die zooltjes te bestellen. Wat me wel opviel is dat ze aangeven dat je ze vóór het sporten gaan kan gebruiken. Waarom niet tijdens? Kunnen die dingen de druk niet aan onder je voeten ofzo? | |
CyclingGirl | maandag 27 december 2010 @ 10:22 |
Ow dat is wel apart. Anders bestel je toch van die breekdingen? | |
Captain_Fabulous | maandag 27 december 2010 @ 12:15 |
Doet iemand van jullie mee aan die Egmond ATB tocht van le Champion? Ik wilde me als vrijwilliger aanmelden om het eens te zien, maar ze hadden al genoeg mensen helaas. | |
kaasplankje | maandag 27 december 2010 @ 17:49 |
Ik heb 1x met de Strandrace in Scheveningen meegedaan, in de winter. Je rijd dan langs de waterlijn. Na een half uur was ik zeiknat. En koud ![]() Vandaag keihard gevallen ![]() ![]() | |
FJD | maandag 27 december 2010 @ 18:44 |
Egmond lijkt me wel gaaf maar te ver weg. Bij die in DH vond ik t te duur. Na vorige week toch maar nieuwe schoenen en pedalen gehaald. Was meer kwijt dan aan m'n MTB zelf ![]() | |
Freddeh | maandag 27 december 2010 @ 18:47 |
Dat waren dus die breekdingen. Ik vind die met batterij nogal aan de prijzige kant ![]() | |
kaasplankje | dinsdag 28 december 2010 @ 06:44 |
Welke schoenen heb je gekocht? Ik was vd zomer een keer mijn schoenen vergeten dus ik heb nog nieuwe staan ![]() | |
CyclingGirl | dinsdag 28 december 2010 @ 09:53 |
Ow ![]() | |
Freddeh | dinsdag 28 december 2010 @ 10:09 |
Ik ben nog aan het zoeken naar meer info, want ook met de kou wil ik gewoon kunnen rijden. | |
SuperWeber | dinsdag 28 december 2010 @ 10:12 |
Hmmmmmmmm... Heb ik een week vrij (die ik hoopte te gebruiken om eens lekker te gaan sporten) ben ik sinds gisteren hondsberoerd ![]() ![]() | |
jackson | dinsdag 28 december 2010 @ 10:26 |
Ik ben ook weer aan het bestellen. Net 1,5 jaar geleden een Tica+ fiets gekocht maar mijn zwager liep vorige week tegen een exclusief Colnago frame aan. Nu nog een groep erop kopen, de rest zit er nagenoeg al allemaal op. Ben zeer benieuwd als hij af is. | |
Captain_Fabulous | dinsdag 28 december 2010 @ 10:39 |
zaterdag gelanglauft op de Hoornboegse hei...en nu thuis met een ontsteking aan m'n pols die zo hevig is dat er koorts bij is. Pilletjes liggen vanmiddag klaar ![]() ![]() ![]() Ik ben soms zo'n faalhaas met sport, ik wordt er gek van! Nu kan ik in het weekend niet weer gaan langlaufen, en ze voorspellen verse sneeuw! | |
Freddeh | dinsdag 28 december 2010 @ 11:09 |
Dat is echt k*t.... ![]() | |
jackson | dinsdag 28 december 2010 @ 11:24 |
Zijn er mensen hier die Colnago rijden op dit moment? Ben zeer benieuwd namelijk... Mijn fiets is voorlopig nog niet klaar maar verneem graag indrukken van ervaren mensen hier ![]() | |
CyclingGirl | dinsdag 28 december 2010 @ 11:28 |
Ik ben ook beroerd zeg, snotverkouden ![]() Ik heb gehoord dat Colnago zware fietsen zijn, of dat nog zo is weet ik niet. Ben er zelf geen fan van want ik hou van meer slooping. Gewoon eens naar een fietsenmaker gaan, kijken of die er een heeft staan. | |
Yankee | dinsdag 28 december 2010 @ 11:33 |
Hoe krijg je het toch altijd voor elkaar captain_fabulous? Sterkte in ieder geval!Lijkt me niet dat iedere Colnago hetzelfde is. Als je een beter idee wilt krijgen kun je beter forum.fiets.nl gebruiken | |
jackson | dinsdag 28 december 2010 @ 11:36 |
Nou, ik heb er al één gekocht dus was meer interesse... Echt zwaar is mijn colnago extreme power frame niet hoor ![]() @Yankee, dank... Zal eens kijken op dat forum. Vind persoonlijk fok! alleen een tof forum vandaar mijn vraag hier ![]() | |
No-P | dinsdag 28 december 2010 @ 12:07 |
Fiets heeft van elk merk een apart topic en een veel grotere groep fietsers. Wel handige site voor dit soort dingen inderdaad. Morgen stap ik weer eens op de fiets als het niet te veel sneeuwt vandaag... | |
Captain_Fabulous | dinsdag 28 december 2010 @ 14:03 |
Tja, hoe slaag ik erin om bij de Fok fietsmeet bij Oksel op los zand te crashen in een bochtje...of naast het treinopstapje te stappen als ik terugkom van een dagje tour kijken...talent zullen we maar zeggen ![]() ![]() ![]() | |
FJD | dinsdag 28 december 2010 @ 14:07 |
http://www.bike2build.nl/product/SH2503/shimano/sh-m077/47 Deze ![]() ![]() | |
CyclingGirl | dinsdag 28 december 2010 @ 15:19 |
Zijn toch nette schoenen hoor. | |
kaasplankje | dinsdag 28 december 2010 @ 17:07 |
Ok, ik heb 1x Shimano schoenen gehad maar die knelden bij de lip, en ik vond ze te hard en te lomp en te zwaar ![]() | |
Oksel | dinsdag 28 december 2010 @ 17:14 |
3 uur op de ATB gezeten. Echt geen fuck aan, die harde sneeuw. Dat doe ik niet meer. | |
marcodej | dinsdag 28 december 2010 @ 17:17 |
Gister hard op mn plaat gegaan met mn gewone fiets op die keiharde sneeuw (lees: ijs)... ![]() | |
Oksel | dinsdag 28 december 2010 @ 18:54 |
De wegen mogen bevroren blijven, da's wel leuk met achterwielaandrijving in de auto.. ![]() | |
Freddeh | dinsdag 28 december 2010 @ 18:56 |
Blegh... BMW rijder ![]() | |
kaasplankje | dinsdag 28 december 2010 @ 20:49 |
3 uur ATB is goed werk, en die harde sneeuw went wel, gewoon de bandenspanning verlagen tot krap 2 bar ![]() | |
CyclingGirl | woensdag 29 december 2010 @ 09:34 |
Ik wil ook buiten fietsen maar zolang ik aan het snotteren ben is het niet verstandig. Ik ga vanavond maar weer los op de spinfiets. | |
Freddeh | woensdag 29 december 2010 @ 10:02 |
Alles boven de nek kun je eruit fietsen hoor ![]() | |
kaasplankje | woensdag 29 december 2010 @ 10:17 |
Ik ben ook flink verkouden | |
CyclingGirl | woensdag 29 december 2010 @ 12:01 |
Nou gisteren voelde ik mij beter maar ik moest zo nodig gaan spinnen, en natuurlijk heb ik mijzelf niet ingehouden, mijn keel brandde gewoon. Wel een vet aantal watts dankzij Natterman hoestsiroop daar ga je wel harder van, maar nu moet ik de gevolgen ervan voelen! | |
kaasplankje | woensdag 29 december 2010 @ 12:04 |
Pas maar op dat je het WADA niet op de stoep krijgt, gijse pakhaas ![]() | |
Oksel | woensdag 29 december 2010 @ 13:08 |
Ook nog 30km over de weg erbij, dan heb ik geen zin in 2 bar.. ![]() | |
Oksel | woensdag 29 december 2010 @ 13:09 |
@Kaas; gevallen pas? Hoe, wat, waarop en waarom? | |
FJD | woensdag 29 december 2010 @ 13:12 |
Dat is ook wel de reden waarom ik er 4 bar in heb zitten. Anders kan ik de crossers helemaal niet meer bijhouden. Int bos neem ik de mindere grip wel voor lief. | |
CyclingGirl | woensdag 29 december 2010 @ 14:42 |
Staat niet op de lijst hahahahahaha. Maar het is geen spul om te nemen als je niet verkouden bent hoor. | |
eentwee | woensdag 29 december 2010 @ 18:12 |
Ik rijd inderdaad ook met 2 bar nu in m'n crossbandjes. Op de weg geen pretje, kijk al uit naar het EPO-effect als ik straks weer met 8 bar rondraas. Voor alle kouwe voetenfreaks nog een Geheimtipp van Björn Vlemickx: pepers in je sokken. ![]() | |
kaasplankje | woensdag 29 december 2010 @ 18:37 |
Ja, t was maandag jl. Ik kwam aangescheurd op een glad stukje en remde te bruusk met het achterwiel. Dat brak uit naar de zijkant en boem daar lag ik. Er stond behoorlijk wat volk bij. ![]() | |
Oksel | woensdag 29 december 2010 @ 18:46 |
Op je racefiets? Kleding kapot? En koude voeten had ik ook vandaag trouwens. Daar doe je uiteindelijk niets tegen. Ik haat die sneeuw, maar ga misschien morgen toch maar weer.. met die vervelende 63-jarige knakker die ik er maar niet af fiets.. ![]() ![]() De Hel van Twente tourtocht, nog meer liefhebbers? Ik ga sowieso. Met die 63 jarige knakker. Die mij er dan waarschijnlijk weer uit fietst, zelfs op de weg. Zucht. | |
No-P | woensdag 29 december 2010 @ 19:05 |
Hier in de achterhoek is weer een toertocht afgelast. Er ligt hier nog steeds een dik pak sneeuw. | |
Oksel | woensdag 29 december 2010 @ 23:46 |
Ik heb geen last van pijntjes of ziektes. Alleen van m'n alcoholprobleem en m'n chronische luiheid. En die klotekou. Echt geen zak aan. 5-6 graden is genoeg voor in 't bos. Is dat nou gdvrdmme al teveel gevraagd? ![]() ![]() | |
Tommeke | woensdag 29 december 2010 @ 23:56 |
Alcohol heb ik ook last van, gister ook weer veel te leuk, te laat en te dronken ![]() | |
kaasplankje | donderdag 30 december 2010 @ 08:45 |
Nu moet je juist de basis voor je seizoen leggen Oksel. Daar kan je in het vroege voorjaar van profiteren. Enne mijn kleding is niet kapot, maar eronder wel, t heelt al snel @Tommeke: a.s. zondag ga ik naar mijn schoonfamilie geen tijd om langs te komen dus | |
CyclingGirl | donderdag 30 december 2010 @ 10:01 |
Ik hoop dat het komende zondag niet meer zo glad is, ik wil weer eens buiten gaan trainen. | |
Oksel | donderdag 30 december 2010 @ 10:28 |
Oh, ik wil eigenlijk ooit nog eens in 1 keer naar m'n schoonouders fietsen. Vereisten: wind mee & supergoed weer. Wie fietst er mee? 's Ochtends om 4/5 uur vertrekken, gemiddeld 27km/uur.. Dat is 12 uur fietsen, plus 3 uur rust. 15 uur in totaal. Zijn we daar om 7-8 uur.. ![]() | |
kaasplankje | donderdag 30 december 2010 @ 14:27 |
322 km fietsen en dan bij jouw schoonmoeder aankomen ![]() ![]() ![]() | |
SuperWeber | donderdag 30 december 2010 @ 18:15 |
Ik zou me drukker maken over het feit dat ik 322 km moet fietsen met een vouwfiets in mijn wiel, of nog erger: In het wiel van een vouwfiets... ![]() ![]() ![]() | |
FJD | donderdag 30 december 2010 @ 18:34 |
Pokeren met z'n schoonpa, zijn Ferarri winnen en de volgende dag niet naar huis hoeven te fietsen ![]() | |
kaasplankje | donderdag 30 december 2010 @ 20:38 |
![]() | |
Marurk | donderdag 30 december 2010 @ 22:16 |
Hier ligt nog steeds veel sneeuw. ![]() ![]() | |
kaasplankje | donderdag 30 december 2010 @ 22:19 |
Dan ga je toch op de weg fietsen ![]() | |
Marurk | donderdag 30 december 2010 @ 22:29 |
Is mij toch nog wat te glad eigenlijk. Het wegdek is niet droog, en soms ligt er nog wat ijs. Dus ik ga het risico niet lopen. Bovendien wil ik m'n nieuwe fiets niet gaan verrotten door de pekel. | |
w00h00 | donderdag 30 december 2010 @ 22:35 |
Shimano Sora 3 x 7 speed vs Shimano Tiagra 2 x 9 speed. Iemand ervaring/advies? Ik heb momenteel die Tiagra groep, maar kan hem ruilen tegen een goede complete sora groep. | |
Marurk | donderdag 30 december 2010 @ 22:37 |
Tiagra is een klasse beter dan Sora als ik me niet vergis. ![]() | |
w00h00 | donderdag 30 december 2010 @ 22:39 |
Dat idee heb ik ook, maar ik twijfel wel aangezien ik dan wel een triple heb ipv een duo. | |
Yankee | donderdag 30 december 2010 @ 22:55 |
niet doen. Sora is echt een stuk slechter dan tiagra | |
w00h00 | donderdag 30 december 2010 @ 23:08 |
Oke thanks! Ik ga binnenkort wel opzoek naar een Ultegra groep. Ik ben ook maar een recreant fietser, maar wil eigenlijk wel een triple voor hebben. ![]() | |
Yankee | donderdag 30 december 2010 @ 23:13 |
105 is dan ook prima en ook al een stuk beter dan tiagra | |
Marurk | donderdag 30 december 2010 @ 23:23 |
Waarom wil je dat? In Nederland heb je een triple niet echt nodig, in ieder geval niet als je een beetje getraind bent. Ik kom uit Limburg en ik beklim ook veel Zuid-Limburgse heuvels, maar ik schakel echt zelden over naar mijn kleinste blad van m'n triple. Doe eigenlijk alle beklimmingen op mijn 39T middenblad voor. | |
Marurk | donderdag 30 december 2010 @ 23:30 |
Weet iemand van de wedstrijdrenners trouwens wanneer de deadline is voor het aanmelden en aanvragen van de licentie bij de KNWU? Of is die er niet? | |
Yankee | donderdag 30 december 2010 @ 23:31 |
die is er niet,,,,,kan alleen op sommige momenten in het jaar langer duren voordat je je licentie hebt | |
Marurk | donderdag 30 december 2010 @ 23:33 |
Ok, maar ik kan dus ook nog gewoon volgende maand aanvragen als ik in april ofzo wil starten? Want je zit nl. ook met die chip op je fiets... | |
Tommeke | donderdag 30 december 2010 @ 23:39 |
Plus dat Sora 7-speed al even niet meer gemaakt wordt. Zelfs 8-speed Sora al niet meer, dat is nu ook 9 speed. Dus die Sora groep zal wel niet al te nieuw meer zijn. Ik zou echt voor Tiagra kiezen, een prima groep! | |
Freddeh | vrijdag 31 december 2010 @ 07:41 |
Tiagra is inderdaad een prima groep. Rijd er nu zo ongeveer anderhalf jaar mee en hoef niet per sé een betere groep nog. Het rijdt allemaal prima en loopt soepel zat. | |
w00h00 | vrijdag 31 december 2010 @ 08:49 |
Oke, oke jullie hebben me overtuigd! ![]() ![]() Ik ga het geld wel investeren in een carbonnen stuur... ![]() | |
Freddeh | vrijdag 31 december 2010 @ 09:00 |
Een fiets met Tiagra en carbon onderdelen vind ik dan ook weer wat vreemd. Investeren in betere wielen klinkt in dat geval logischer. | |
CyclingGirl | vrijdag 31 december 2010 @ 10:25 |
Nou zondag hopelijk op de weg trainen!!! Dat zou een goed begin van het nieuwe jaar zijn! ![]() | |
Yankee | vrijdag 31 december 2010 @ 10:45 |
helemaal mee eens, maar goed blijft zijn eigen keuze natuurlijk | |
Freddeh | vrijdag 31 december 2010 @ 10:57 |
Uiteraard blijft het zijn keuze. Ik ben enorm tevreden met m'n nieuwe wielen. Rijden veel soepeler dan die oude van me en klinken ook beter. Merk ook dat er minder gewicht in zit. Vroeg of laat wil ik wel een fiets met de zwarte 105 erop, en vanaf dat punt wil ik wel wat gaan vervangen door carbon. Maar als je lichamelijk in slechte conditie bent heeft het geen nut om een superfiets te kopen natuurlijk ![]() | |
Wielracer | vrijdag 31 december 2010 @ 11:02 |
want? Als je valt kan je het carbonnen stuur beter weggooien. Het stuur is dan niet stijf meer en kan innerlijk beschadigd zijn wat je niet aan de buitenkant kan zien. Ik zou een alu stuurtje kopen want voor het gewicht hoef je dat niet te laten. | |
Marurk | vrijdag 31 december 2010 @ 11:28 |
Ik zou dat niet doen. Ik zou in jouw geval even wat sparen zodat ik later een fiets met een betere groep kan kopen. Voor het gewicht hoef je het inderdaad niet te doen. Een 105 groep weegt bijvoorbeeld al wat minder dan een Tiagra, plus je schakelt beter. ![]() | |
w00h00 | vrijdag 31 december 2010 @ 11:48 |
Voor de looks. ![]() Heb nu een alustuurdje van Ritchey, maar voor de looks vind ik carbon wel leuk. | |
Yankee | vrijdag 31 december 2010 @ 11:50 |
Wat voor fiets heb je eigenlijk? | |
w00h00 | vrijdag 31 december 2010 @ 12:01 |
Deze Ridley heb ik van bijna 0 opgebouwd. ![]() Inmiddels iets verandert met een carbonnen fietspomp + bidonhouders. | |
Freddeh | vrijdag 31 december 2010 @ 12:04 |
Ziet er voor m'n gevoel wat vreemd uit qua geometrie. Alsof het frame te groot is, waardoor het stuur te hoog zit en het zadel te laag. Compactstuurtje zit volgens mij ook wat raar naar voren gekanteld. Wat is dat voor ring in het voorwiel trouwens? | |
Yankee | vrijdag 31 december 2010 @ 12:06 |
Ik neem aan dat het stuur / zadel inmiddels wel anders staan? Verder ben ik altijd jaloers op mensen die zelf helemaal hun fiets weten op te bouwen ![]() ![]() | |
w00h00 | vrijdag 31 december 2010 @ 13:25 |
Ik kon dit deze fiets voor niet heel veel geld op de kop tikken, alleen was het frame inderdaad wel te groot. Qua geometrie ziet het er inderdaad niet helemaal lekker uit.. om het eea te compenseren zit er een 45 graden stuurpen ipv 90 graden stuurpen op.Het zadel en stuur staat inmiddels wel iets hoger, maar nog niet het 'hoort'... Ik heb de fiets zelf helemaal gestript, gespoten en - met beperkte middelen- opnieuw opgebouwd. Alleen de groep en het stuur is nog zoals toen ik hem kocht. (stuur binnenkort dus ook niet meer) ![]() Aangezien ik er vrij veel tijd in heb gestoken, kan ik het niet over mijn hart verkrijgen om hem te verkopen. (ondanks dat hij eigenlijk iets te groot is..) nb. die ring in het voorwiel is gewoon het model van de velg. klik | |
Freddeh | vrijdag 31 december 2010 @ 13:37 |
Apart naafje dus idd... ![]() | |
marcodej | vrijdag 31 december 2010 @ 14:05 |
De shifters zitten ook heel laag op het stuur. Als je die omhoog doet, hoef je ook niet zo'n stuurpen te nemen. | |
w00h00 | vrijdag 31 december 2010 @ 15:06 |
Thanks voor de tip, zal er met me nieuwe stuur rekening mee gaan houden! ![]() | |
MallootJean | vrijdag 31 december 2010 @ 15:09 |
Sorry voor de kritiek, maar het frame is echt heul veul te groot! Ik weet niet hoe ver je zadelpen er nu uit staat, maar die zou er -in combinatie met deze framehoogte- zeker 4x zo ver moeten uitsteken als dattie dat nu op de foto doet... Bijkomend nadeel van een te groot frame is dat je bovenbuis (tussen zadelpen en stuurpen) dan ook vaak te lang is, dat moet je dan weer compenseren met een kortere stuurpen... Begin eerst eens met je stuur recht te zetten: die onderste buizen van je stuur moeten ongeveer evenwijdig lopen met de bovenbuis van je frame (of "waterpas"). Hierdoor komen je shifters ook meteen hoger (beter) te staan, want die staan op zich goed gemonteerd. En als de donder weer de 90/0 graden stuurpen terug monteren, want op je foto staat je stuur onderhand hoger dan je zadel... Als je het gevoel hebt dat je dan niet goed bij je stuur kunt dan moet je een kortere stuurnok nemen, maar dan wel gewoon eentje met 84/6 graden. En nog een tipje: de snelspanner van je voorwiel naar achter dichtklemmen i.p.v. naar voren. Behalve dat 't er beter uitziet is 't ook veiliger, je kan dan nergens achter blijven haken. [ Bericht 0% gewijzigd door MallootJean op 31-12-2010 15:39:39 ] | |
Marurk | vrijdag 31 december 2010 @ 16:10 |
Even een vraagje. Heb voor de kerst een paar binnenbandjes gekregen: Airstop Butyl van Michelin. Waren best prijzig (7,50 euro per stuk). Er staat op: 700 x 18 <- -> 23C, ETRTO 18/23-622 Op de buitenband van mijn fiets staat: 23-622 (700x23C) Deze zijn dus compatibel? Of gaat het misschien maar net lukken? En wat is het voordeel van butyl t.o.v. normaal rubber? Minder snel lek ofzo? Had hier nog nooit van gehoord nl. | |
Freddeh | vrijdag 31 december 2010 @ 16:32 |
Als je niet bekend bent met een bepaald bandje kan het zijn dat de maten milimeters afwijken. Niets om je druk om te maken in ieder geval. Aan de maten te zien zijn het allebei 700x23C bandjes dus moet dat passen. Verschil tussen butyl en normaal rubber weet ik niet, misschien dat iemand anders daar een licht over wil laten schijnen? | |
MallootJean | vrijdag 31 december 2010 @ 16:44 |
Alle normale biba's zijn van butyl. En die term Airstop heeft verder geen betekenis. De biba die je hebt gekocht is geschikt voor banden van 18 tot 23mm en goed voor op de racefiets. Je hebt er wel een stevige prijs voor betaald, de Airstop haal ik normaal voor 3,50. De Airstop Ultra-light voor 4,95 (of 5,50 met lang ventiel). Grofweg kan je biba's in 3 categorien verdelen, in prijs oplopend: Butyl met "normale" dikte. Butyl extra licht: minder gewicht, maar ook minder lekbestending. Zouden iets soepeler "lopen". Latex: zou nog soepeler moeten lopen maar er zijn wisselende meningen over de betrouwbaarheid. De laatste twee types moet je dan ook alleen maar gebruiken met een topkwaliteit wedstrijdbuitenband. [ Bericht 2% gewijzigd door MallootJean op 31-12-2010 17:26:27 ] | |
Tommeke | vrijdag 31 december 2010 @ 17:59 |
Dan ga ik je ook ff jaloers maken ![]() ![]() ![]() ![]() En met de Cosmics van een vriend van me ![]() ![]() | |
Tommeke | vrijdag 31 december 2010 @ 18:00 |
@w00hoo: Je hebt ook Alu stuurtjes met Carbonlook. Van Easton of BBB volgens mij, slechts 30 euro. | |
Yankee | vrijdag 31 december 2010 @ 18:08 |
patser ![]() ![]() | |
Freddeh | vrijdag 31 december 2010 @ 18:08 |
Hopelijk zijn die beter dan de carbonlook bidonhouders die ik kreeg bij m'n fietsje. Daar begon de carbonlook in no-time af te slijten aan de binnenkant, en de bidons werden er ook met de slok lelijker op. Nog steeds zoekende dus naar simpele bidonhoudertjes voor fatsoenlijke prijs en met een fatsoenlijk gewicht. | |
Freddeh | vrijdag 31 december 2010 @ 18:09 |
Nou. Wat je mooi noemt. Het is maar een Trek hoor. ![]() Just kidding Tom ![]() | |
MallootJean | vrijdag 31 december 2010 @ 18:10 |
Niks leukers dan een fietsje opbouwen...![]() | |
w00h00 | vrijdag 31 december 2010 @ 18:27 |
Ik weet nog wel een adresje voor goede houders en voor niet veel geld.. | |
Tommeke | vrijdag 31 december 2010 @ 18:37 |
Thnx! Wanneer ga je weer eens de weg op? En@ Freddeh: Het ging me vooral om het zelf inelkaar zetten! Ik zit sinds 2002 op de fiets, en heb eindelijk iets waar ik mee kan patsen. Mag ik dan ook even? ![]() ![]() | |
Freddeh | vrijdag 31 december 2010 @ 18:43 |
Haha ![]() | |
Tommeke | vrijdag 31 december 2010 @ 19:21 |
Weet ik hoor! ![]() Ach boeiend idd, ik reed ook jaren op een oude Renault, met Sora! Die Giants zijn trouwens wel mooi vind ik. En het is dat ik toevallig tegen dit frame aanliep, anders reed ik nog op die Renault ![]() | |
Tommeke | vrijdag 31 december 2010 @ 19:22 |
Iedereen trouwens een sportief en voorspoedig 2011 toegewenst! Dat jullie allemaal maar een hoop veilige en plezierige kilometers mogen maken! ![]() | |
Yankee | vrijdag 31 december 2010 @ 19:23 |
In 2011 denk ik ![]() ![]() Verder een fijne jaarwisseling ![]() Proost! | |
Tommeke | vrijdag 31 december 2010 @ 19:25 |
In Noord Grunn zijn de meeste wegen alweer makkelijk te doen, kwam ik vandaag achter ![]() | |
w00h00 | vrijdag 31 december 2010 @ 19:37 |
hoho geen bier he! ![]() ![]() | |
Tommeke | vrijdag 31 december 2010 @ 20:09 |
Ik fiets wel eens een rondje met hem, en Yankee zo kennende doe je hem meer plezier met een biertje ![]() Mij ook op dit moment! Ik ga eens kijken hoe wielrenners Oud en Nieuw vieren! Cheers allen ![]() | |
Freddeh | vrijdag 31 december 2010 @ 21:21 |
Vast een hele fijne jaarwisseling toegewenst allemaal. Een van de voornemens voor het komende jaar is dus zoals bekend de RvV samen met Captain_Fabulous. | |
Marurk | zaterdag 1 januari 2011 @ 11:51 |
Allen een voorspoedig 2011 gewenst vol fietsplezier! ![]() Heb gisteren ook gewoon aan het bier en de champagne gezeten. Gelukkig geen kater (had nog ~0,5 L water achterover gewerkt voordat ik ging pitten), maar het was toch best nog veel. ![]() | |
kaasplankje | zaterdag 1 januari 2011 @ 13:01 |
Ik zou zeggen ongeveer 4 tot 6 weken Btw: Sportief 2011 gewenst allen en veel plezierige fietskilometers | |
kaasplankje | zaterdag 1 januari 2011 @ 13:02 |
Netjes hoor, die Cosmics? Zijn dat de nieuwe Cosmic Carbon 2011? | |
Tommeke | zaterdag 1 januari 2011 @ 14:08 |
Ik denk het, uit de nieuwste stickers, vet mooi! Ik wou dat ik ze had. | |
kaasplankje | zaterdag 1 januari 2011 @ 14:26 |
De stickers lijken weer een beetje op die oude gele destijds. Ik ben ervoor aan 't sparen. Ik ga de Cosmic Carbon SL wielset kopen. 675.- Euro in Bergen op Zoom. | |
marcodej | zaterdag 1 januari 2011 @ 14:38 |
kaasplankje, je woont toch in het Groene Hart? Hier aan de kust zijn de wegen helemaal schoon, maar hoe is het daar? Ook daar is alles schoon neem ik aan? Ben namelijk van plan morgen richting Stompwijk/Hazerswoude te gaan voor een rondje op de racer. Ook de beste wensen voor iedereen. ![]() | |
kaasplankje | zaterdag 1 januari 2011 @ 14:43 |
![]() | |
Yankee | zaterdag 1 januari 2011 @ 15:21 |
Daarvan ben ik inderdaad een groot liefhebber ![]() Daar heb ik ze afgelopen februari ook gekocht. Die Cosmics op de foto van tommeke zijn inderdaad de 2011 versie | |
Oksel | zaterdag 1 januari 2011 @ 16:07 |
Zo.. ![]() Hoeveel KM willen we dit jaar op de racefiets doen? Ik zet in op 6000. 't Zelfde als dit jaar, maar dan over een iets langere periode verspreid. | |
Oksel | zaterdag 1 januari 2011 @ 16:15 |
Ik ga morgen ATB'en. Stuk warmer dan racefietsen. | |
eentwee | zaterdag 1 januari 2011 @ 16:21 |
Ik wil dit jaar minimaal 7500 km fietsen, hopelijk staat m'n gezondheid het toe. Da's meer dan twee keer zoveel als in 2010, en ongeveer 1000 meer dan in normalere jaren 2008-2009 zeg ik uit m'n hoofd. Het zal niet gemakkelijk worden want ik heb nu een crosser erbij en daarop gaan de km's een stuk minder snel. En een ritje op de crosser betekent bijna altijd geen ritje op de racefiets (tenzij er sneeuw ligt, dan betekent het geen "ritje" op de tacx ![]() | |
Marurk | zaterdag 1 januari 2011 @ 17:16 |
Dit jaar hoop ik de 8000 km te kunnen doen (ik hoop de 200 km/week te kunnen halen). Heb in de maanden augustus t/m november van 2010 om en nabij de 3000 km gefietst. Dit jaar gaat nog wat intensiever worden. In het voorjaar ga ik op een soort van trainingskamp, en daar ga ik naar schatting om en nabij de 1000 km trappen in iets meer dan een week. Verder minimaal 2 x trainen per week, waarvan één lange training (100+ km) en een korte (~60/70 km). En dan nog geregeld een wedstrijd. Ik heb er zin in! ![]() | |
marcodej | zaterdag 1 januari 2011 @ 17:23 |
5000 wil ik wel halen, net als de afgelopen seizoenen. | |
Oksel | zaterdag 1 januari 2011 @ 17:37 |
Ik ben wel trouwens klaar met die kutsneeuw. | |
kaasplankje | zaterdag 1 januari 2011 @ 17:59 |
Ik ga voor 15.000-20.000 km dit jaar, net zoals de afgelopen 10 jaar. Het wordt niet meer iig. Gemiddeld 400 km per week. Precieze km stand houd ik echter niet meer bij aangezien ik geen teller meer heb op mijn fietsen. Maakt ook niet zoveel uit eigenlijk. De 1e 30km (of het 1e uurtje) zitten er op. Oh, Marcodej: de wegen zijn sneeuwvrij hier en de fietspaden ook. Niet glad maar wel wat nattig soms van het smeltwater. [ Bericht 1% gewijzigd door kaasplankje op 01-01-2011 18:23:31 ] | |
marcodej | zaterdag 1 januari 2011 @ 19:02 |
Hmz, clubleden zijn van plan morgen een lange duurrit te maken....Wilde het na een dikke maand stilstand bij 60km in mn eentje houden, maar een rustig duurritje in de wielen van wat ATB'ers is misschien ook een optie... | |
Freddeh | zaterdag 1 januari 2011 @ 20:59 |
Ik doe mee met Oksel en ga voor 5000km. Ben de eerste dag van het jaar niet aan fietsen toe gekomen doordat ik een verjaardagsfeestje had, maar komende week gaan we beginnen. | |
Marurk | zaterdag 1 januari 2011 @ 21:03 |
Hier ligt toch nog wel wat sneeuw her en der. De grote wegen zijn wel vrij, de fietspaden nog niet allemaal. Sowieso wil ik liever nog even afwachten totdat het een keer goed geregend heeft en alle sneeuw/pekel weg is, heb geen zin om m'n fiets te verkloten (en ik zit niet in een dergelijke luxe positie dat ik een speciale pekelfiets heb ![]() ![]() | |
Freddeh | zaterdag 1 januari 2011 @ 21:38 |
Hier is het nagenoeg schoon nu. Ongetwijfeld hebben we nog wel wat pekel en ijsrommel liggen, maar het is schoon en droog genoeg weer om de wegen en fietspaden op te knallen. Morgenochtend even zitten voor een trainingsroutine voor dit jaar. | |
marcodej | zaterdag 1 januari 2011 @ 22:33 |
Je moet morgenochtend gewoon op een zadel gaan zitten... Rijden met die handel. ![]() [ Bericht 5% gewijzigd door marcodej op 02-01-2011 00:37:55 ] | |
Littlecreep | zondag 2 januari 2011 @ 01:17 |
Allemaal nog een gelukkig Nieuwjaar ![]() Doel hier is om zo snel mogelijk weer op de fiets te kunnen springen en rustig te kunnen trainen voor de RvV ![]() | |
FJD | zondag 2 januari 2011 @ 02:02 |
Wat hij zegt. Vossenjacht laat ik even schieten, echt te vroeg dus dan maar lekker op de racefiets ![]() | |
Freddeh | zondag 2 januari 2011 @ 09:19 |
Op zondag rijd ik niet ![]() | |
kaasplankje | zondag 2 januari 2011 @ 09:21 |
Wrom niet? Ben je dan in de kerk? | |
Freddeh | zondag 2 januari 2011 @ 09:33 |
In één keer raak. | |
kaasplankje | zondag 2 januari 2011 @ 09:47 |
Een van m'n oude fietsmaatjes hier op 't dorp (toen ik net begon met wielrennen) reed ook nooit op zondag koersen. Hij ging dan met de familie naar de kerk. ![]() Ik had 2 maten die best goed waren, alleen hadden hun beide vaders een kwekerij en ging het werk (in het voorjaar en najaar) en de kerk, voor. [ Bericht 5% gewijzigd door kaasplankje op 02-01-2011 09:52:41 ] | |
Freddeh | zondag 2 januari 2011 @ 09:50 |
's Ochtends pas ik op m'n dochtertje, 's middags m'n vrouwtje. Dus behalve dat ik vind dat de zondag daar niet voor bedoeld is heb ik er ook niet echt tijd voor ![]() En dan is het nu tijd voor het maken van een trainingsschema. | |
FJD | zondag 2 januari 2011 @ 10:30 |
Waar ligt dan precies de scheidslijn? Je mag je wel psychisch inspannen om tot een goed trainingsschema te komen maar lichamelijke inspanning mag niet? Het idee is voor zover ik wat weet van religie is de zevende dag een rustdag omdat God na het scheppen van de wereld een rustdag nam. Maar als dat het geloof is hoe komt er dan een onderscheid in tussen lichamelijke en psychische inspanning? Het lijkt me niet dat je denkt dat God alleen lichamelijke inspanning heeft verricht en dus niet heeft nagedacht over hoe Hij de wereld in elkaar heeft gezet. | |
Oksel | zondag 2 januari 2011 @ 14:14 |
Ik kwam met O&N toevallig bij een groepje Grefo's terecht.. ![]() ![]() Vanochtend overigens 3 uur op de ATB gedaan. 't Was prachtig in 't bos.. alleen wel ERG glad.. ![]() ![]() | |
ursel | zondag 2 januari 2011 @ 14:44 |
Zo, goede voornemens goed begonnen ![]() Eerste ritje zit er weer op ![]() | |
w00h00 | zondag 2 januari 2011 @ 14:54 |
Het is hier -omgeving Arnhem- nog te glad om met de auto de weg op te gaan, laat staan met de racefiets... ![]() | |
ursel | zondag 2 januari 2011 @ 16:04 |
Tijdje geleden was hier trouwens een linkje naar een budget variant van de Garmin edge. Weet iemand toevallig nog om welke het ging? ![]() | |
MallootJean | zondag 2 januari 2011 @ 17:08 |
Daarom moet je dus niet sporten op zondag... ![]() (maar zelf een koersje op de club in t veld gereden) | |
FJD | zondag 2 januari 2011 @ 17:28 |
God straft onmiddelijk ![]() Hier was het goed te doen, paar stroken met teveel sneeuw/ijs dus dat was lopen of zelfs omkeren maar uiteindelijk toch 84km in 3:10 zal t zijn geweest. Lekker rondje ![]() | |
Oksel | zondag 2 januari 2011 @ 17:32 |
Ja, en hard ook. 't is nu flink pijnlijk. En dat terwijl ik nadat het gebeurde ik nog 2 uur heb doorgefietst, en zelfs de eindsprint won.. | |
No-P | zondag 2 januari 2011 @ 17:35 |
Ik geloof Bryton. | |
ursel | zondag 2 januari 2011 @ 18:23 |
Da's uhm idd, maar zo te zien nog steeds niet te koop ![]() | |
Tommeke | zondag 2 januari 2011 @ 18:31 |
Ik heb vandaag 2,5 uurtjes gereden. Ging echt lekker. Blijkbaar heb ik oud en nieuw goed verteerd. Voor mij is zondag trouwens de ultieme fietsdag, vooral als het slecht weer is, lekker geen oudjes op de weg ![]() | |
No-P | zondag 2 januari 2011 @ 18:34 |
Conrad heeft de rider50. Ze hebben tot nu toe 2 soorten gemaakt zag ik. Ben wel benieuwd hoe het gps horloge wordt, maar die is nog steeds niet in de verkoop. | |
marcodej | zondag 2 januari 2011 @ 18:41 |
Ben blij dat ik vanochtend niet met de MTB'ers ben meegegaan. Het bleek nog behoorlijk glad hier en daar, die hebben zelfs op de MTB een aantal valpartijtjes gehad. Ben zelf 's middags nog voor 55km gegaan. Nog steeds lag er hier en daar wat sneeuw of ijs en aantal keer voetje aan de grond moeten zetten en rustig moeten rijden (of zelfs om moeten keren) Verder wel aardig kunnen fietsen, gemiddelde sloeg alleen nergens op. Heb voor de zekerheid toch maar mn fiets goed afgespoeld. | |
sjakie007 | zondag 2 januari 2011 @ 19:04 |
Omgeving Deventer was net te doen. Ik heb voor eerst sinds operatie aan liesbreuk eind november weer op de weg gefietst. Laatste 2 weken van december wel getacxt maar echt duurtraining niet gedaan. kon het na 1,5 uur fietsen op de weg wel merken. Lange weg te gaan voordat het wedstrijdseizoen losbarst. | |
Freddeh | zondag 2 januari 2011 @ 19:09 |
Heb ook nooit gezegd dat we normaal waren ![]() Ik denk dat die mensen op zich grapjes over sex wel kunnen waarderen, maar dat laten ze onderling niet merken. Ik laat het ook niet merken als ik onder mijn mede-kerkgangers ben en zal het af en toe zelfs afkeuren omdat die grappen écht niet kunnen. Maar diep van binnen lach ik hard mee hoor ![]() En zondag is inderdaad een rustdag waarop ik dus geen fysieke inspanningen lever. Ik vind zelf dat je best een stukje moet kunnen fietsen op zondag hoor, maar dan puur voor de ontspanning. Als het competitief is vind ik het weer een ander verhaal en vind ik het dus niet kunnen. | |
Oksel | zondag 2 januari 2011 @ 19:13 |
Maar je fietst nooit competitief? Alleen maar recreatief? | |
Freddeh | zondag 2 januari 2011 @ 19:16 |
In mijn geval klopt dat ja. Uitgezonderd van die enkele keer dat ik wel eens een wedstrijdje aanga met een enkele collega-fietsforens ![]() | |
marcodej | zondag 2 januari 2011 @ 19:19 |
'Vroeger' ( ![]() | |
Freddeh | zondag 2 januari 2011 @ 19:28 |
Ik fiets pas 2 jaar, en had nooit verwacht dat ik er zo veel voldoening door zou krijgen. Oorspronkelijk was het ook alleen bedoeld om goedkoper op mijn werk te kunnen komen en zo reiskostenvergoeding als extraatje te verdienen. Daarnaast was ik voor fietsen+douchen evenveel tijd kwijt om op wijn werk te komen als dat ik het OV zou pakken. Voor mij is het misschien doordat het allemaal nog wat nieuw is wel wat lastig om te combineren met de 'normale' zondag die ik gewend ben. | |
Oksel | zondag 2 januari 2011 @ 19:28 |
Je kan toch ook geloven zonder kerk? Of ben je minder Christen als je niet keurig elke zondag in de (keiharde, oncomfortabele) kerkbanken zit? Ik heb zelf op de Veluwe gewoond, en als ik 1 ding heb geleerd is het wel dat hoe 'zwaarder' en hoe meer gezeur en gewijs over kerk/Godsdienstgedrag, hoe meer ze achter de ellebogen zijn, hoe meer incest en criminaliteit er is. Zo herinner is me een basisschooldirecteur.. er MOEST voor elke vergadering gebeden worden, en kortere rokjes waren verboden (geen Refoschool!), maar na 6 jaar kwamen ze er wel achter dat hij ruim een ton achterover had gedrukt.. ![]() | |
Freddeh | zondag 2 januari 2011 @ 19:34 |
Een dergelijke reputatie is natuurlijk een prima dekmantel voor zulke criminaliteit, dat klopt. En ja, je kán geloven zonder kerk. Maar serieus, gaan we een discussie over religie houden hier? | |
marcodej | zondag 2 januari 2011 @ 19:36 |
Dat kan ja. Voor 'ons' heeft het echter niet met 'meer of minder Christen zijn' te maken, maar is het gewoon een normaal onderdeel van een zondag. Overigens zit ik lang niet elke week in de kerk hoor. | |
Oksel | zondag 2 januari 2011 @ 19:55 |
Jij begon, Fred.. ![]() | |
Freddeh | zondag 2 januari 2011 @ 19:59 |
Feit. Dan zal ik het afmaken. Je kan alleen geloven, maar ik ben van mening dat je in een groep van elkaar kunt leren, en elkaar als steun hebt voor wat je geloof betreft. Maar even als eindconclusie en dan houd ik er over op: Ik fiets niet op zondag ![]() | |
eentwee | zondag 2 januari 2011 @ 20:38 |
Vandaag weer eens op de racefiets buiten gereden. Het was hier en daar echt verradelijk glad, zelfs op rechte stukken gleed ik af en toe wat opzij. Met name bij zijwind link en wat lijken opeens veel wegen en paden verkant als het glad is! Er loopt bijna niks gewoon recht :p Ook een leuke verrassing was een rotonde waar smeltwater elke meter door de opening van de betonnen blokken over de fietsstrook had kunnen stromen en zo enorme bolle ijsplaten had gevormd. Dat was dus rechtdoor richting de stoep hobbelen en voetjes aan de grond. Pff.. | |
Stage | zondag 2 januari 2011 @ 21:21 |
Ik ben ook maar weer eens sinds een maand aan het fietsen geweest.. Was wel weer lekker. Rondje scheveningen/kijkduin gedaan. ruim 60 km.. Eigenlijk heb ik bijna geen last van ijs/gladheid gehad.. tot bij de laatste bocht waar ik bij ons de laan op wil draaien.. Er liggen hier allemaal rijplaten op het fietspad en maak een bocht maar me achterwiel bleef achter zo'n plaat hangen.. plat op me bek... En me maat lachen... gelukkig niks aan de hand | |
nogeenmaarten | maandag 3 januari 2011 @ 09:30 |
Mooi dat er weer wordt gefietst. Langs de Rotte is geveegd, dus prima fietsen zonder gladde plekken. Alleen is het een beetje slalommen tussen voetgangers en andere fietsers. Jammer dat veel voetgangers denken dat ze beter links van het pad kunnen lopen. Dan zien ze niet dat er achter hun een fiets komt en dat ik, als tegemoedkomende, daarom zo lang op hun af rijd. Awel, ik was minder dan 10% van de rijtijd kwijt aan schoonmaken, inclusief eerst afspoelen. Een acceptabele verhouding. | |
Gripper | maandag 3 januari 2011 @ 09:34 |
Zo, allemaal een heel gelukkig jaar met veel onbezorgde kilometers, weinig lekke banden en ongelukken, en attente, vriendelijke, oplettende mede-weggebruikers! Ik heb gisteren heerlijk in Nijmegen gemountainbiked, vond het nog een beetje te glad voor de racefiets.. | |
Captain_Fabulous | maandag 3 januari 2011 @ 10:18 |
Beste wensen fietsvriendjes! Ik moet iets bekennen...ik denk erover om mijn racert te verkopen, en over te stappen op zoiets als een Stevens Randoneur. ![]() Waarom? Ik ben eigenlijk geen echte coureur, ik kijk te graag om me heen als ik fiets, en ik heb ook vaak last van m'n polsen als ik in 'racehouding' zit. En als beeldschermheld, verdien ik m'n geld op een toetsenbord.Dus een andere fietshouding lijkt me wel een goed idee. en bovendien...op een bagagedrager kan je een tent gooien en een weekje van camping naar camping crossen. Iets wat ik ook wil. Maar veel zaken waar ze vakantiefietsen verkopen, ruilen niet in. Dus wat schatten julie, hoeveel kan ik op MP krijgen voor een Gazelle 6700 alu, Sora groep, met carbon voorvork, Vuelta airline 4 wielen (volgens mijn FM oersterk, met maximum aantal spaken)? Ik ben er altijd lief voor geweest, geen valschade etc. | |
Oksel | maandag 3 januari 2011 @ 10:31 |
Ik begrijp je keus C_F.. ![]() Zo'n fiets? Ik gok 200-300 euro. | |
CyclingGirl | maandag 3 januari 2011 @ 10:34 |
De beste wensen allemaal! * CyclingGirl is het jaar goed begonnen met een duurtraining van 3.5 uur. En lekker dat het was! | |
Oksel | maandag 3 januari 2011 @ 10:37 |
Op de weg? Op de racefiets? | |
Captain_Fabulous | maandag 3 januari 2011 @ 10:40 |
200-300 is ook zo'n beetje wat ik had geschat ja. Ik heb een fietsplan van de zaak, als ik daar m'n oude fiets bij gooi, en nog wat bijleg, komt er een mooie tourfiets met naafdynamo en Magura hydraulische remmen te staan, die ook goed is voor woon-werk. En tochten als de RvV en JJC kan je ook op zo'n fiets doen. Ik doe wel vaker dingen anders dan anderen...rebels type ![]() @ultra_ivo : bij presto zijden ze dat er best veel verschil is tussen de goedkopere en duurdere naafdynamo's. Wat is jouw advies? | |
Oksel | maandag 3 januari 2011 @ 10:44 |
Tuurlijk kan het. Het kost je natuurlijk wel een paar procent (15-20% gok ik) meer aan kracht, vanwege meer rol- en windwrijving. | |
Marurk | maandag 3 januari 2011 @ 10:51 |
Iemand in m'n familie heeft onlangs nog zo'n toerfiets gekocht. En gek genoeg weegt die nog lichter dan m'n racefiets. Maar die was dan ook 2200 euro ofzoiets. ![]() | |
Oksel | maandag 3 januari 2011 @ 10:52 |
Het gewicht had ik nog niet eens meegenomen.. ![]() | |
No-P | maandag 3 januari 2011 @ 10:57 |
Welke route heb je gevolgd? Wel mooi fietsen in het bos rond Nijmegen ofniet? [ Bericht 0% gewijzigd door No-P op 03-01-2011 11:24:31 ] | |
Freddeh | maandag 3 januari 2011 @ 11:05 |
@Captain_Fabulous: We rijden nog wel even de RvV toch? ![]() @CyclingGirl: Damn girl... 3.5 uur op de fiets! ![]() | |
Oksel | maandag 3 januari 2011 @ 11:31 |
C_F, waarom hou je je racefiets niet gewoon? Voor die 200 euro.. | |
Captain_Fabulous | maandag 3 januari 2011 @ 11:40 |
Ik heb niet zoveel ruimte voor meerdere fietsen, maar het is nauwelijks de moeite, dat is zo. | |
Captain_Fabulous | maandag 3 januari 2011 @ 11:51 |
Jawel, maar ik heb dan misschien geen race stuur meer op m'n fiets ![]() Ik kijk u naar deze twee fietsen van Stevens, en nog wat andere opties: Frame: Aluminium 7005 D Butted, smooth welded Kleur: Wit Maten: 52, 55, 58, 61 en 64 cm. Dames 46, 50 en 54cm Forma 46, 52cm Vork: Suntour NCX-D Groep: Shimano Deore Remmen: Magura HS11 Velgen: Mavic A119 Banden: Continental Contact 700x42C Verlichting: Naafdynamo Automatic met standlicht Stevens Primera (15,7 kg) ¤ 849.- Frame: Aluminium 7005 D Butted, smooth welded Kleur: Velvet Black Maten: 48, 52, 55, 58, 61 cm. Dames 46, 50 en 54cm Vork: Aluminium Unicrown geintegreerd Groep: Shimano Deore LX / M470 Hollowtech Crancstel Velgen: Mavic A119 Spaken: DT Swiss Comp 2.0-1.8 Banden: Continental Contact 37mm Verlichting: Naafdynamo Automatic met standlicht Stevens Randonneur (13,4 kg) ¤ 899.- | |
Oksel | maandag 3 januari 2011 @ 12:20 |
Heb je die nog niet in carbon? ![]() | |
Gripper | maandag 3 januari 2011 @ 12:35 |
Carbon kunnen ze op de meeste plekken buiten West-Europa nog niet zo goed repareren. Niet handig voor een reisfiets ![]() De beste wereldreizigersfietsen zijn gewoon van good-old staal, met stevige wielen met genoeg spaken, en allemaal goed te verkrijgen onderdelen. @ No-P: samen met een maat die in Nijmegen woont het grootste deel van de vaste mountainbikeroute gereden, rode + groene lus. Lag er allemaal spekglad bij! Vooral de singletrack stukjes, continue glijden in de sporen... We hebben 3 uur gereden over een kilometer of 40, erg sportief allemaal. hellinkjes zijn helemaal ontmoedigend: normaal is het gebruik om wat verder met je kont naar achteren te leunen als je slipt in mul zand. Net niet zo ver naar achteren dat je voorwiel loskomt, maar wel voldoende ver voor tractie. In de sneeuw kun je dat allemaal vergeten, dan slip je toch wel. Zelfs als mn ass bijna op de achterband ligt ![]() | |
Oksel | maandag 3 januari 2011 @ 12:43 |
En je bent niet eens gevallen? | |
Oksel | maandag 3 januari 2011 @ 12:43 |
Waar zit nou toch eigenlijk die dekselse Superher0? | |
Gripper | maandag 3 januari 2011 @ 12:47 |
nee, dus eigenlijk nog te voorzichtig gedaan. ![]() Vorig jaar ook in Nijmegen dezelfde ronde gedaan, en toen was het nog gekker, op een grote brede bosdreef die maar een heel klein beetje naar de kant afliep gleed je gewoon zijwaarts weg tijdens het rijden. | |
Wielracer | maandag 3 januari 2011 @ 12:50 |
Misschien in Vietnam een leuk meisje gezien? Daar is hij toch heen gegaan in oktober? | |
Captain_Fabulous | maandag 3 januari 2011 @ 12:55 |
En met z'n vriendin volgens mij... | |
No-P | maandag 3 januari 2011 @ 12:56 |
Met zijn vriendin toch? Ik heb alleen toen het begon met sneeuwen nog in het bos gefietst, daarna eigenlijk meer andere sporten gedaan vanwege gladheid. Morgen maar weer eens rood + groen doen, maar nog goed oppassen dus. Mijn doel voor dit jaar 4000km fietsen 1000km hardlopen. | |
Captain_Fabulous | maandag 3 januari 2011 @ 12:59 |
En 26 inch wielen als je hard core gaat, maar dat vind ik overdreven. eerste paar jaren is er in Europa zat moois te zien, dat via redelijke fietspaden te bereiken is. Omdat ik er ook gewoon zonder bagage hard op wil kunnen fietsen, ga ik denk ik voor 37 mm banden, 42 is wel heel als een gewone straat fiets! | |
Oksel | maandag 3 januari 2011 @ 13:11 |
Hij's vast een leuke ladyboy tegengekomen.. ![]() | |
Freddeh | maandag 3 januari 2011 @ 13:15 |
There, I fixed it. | |
Oksel | maandag 3 januari 2011 @ 13:16 |
Dikke wielrenner autorijder Ik ook! ![]() | |
Freddeh | maandag 3 januari 2011 @ 13:19 |
^^ Jij? | |
Oksel | maandag 3 januari 2011 @ 13:21 |
Jij! ![]() ![]() | |
Freddeh | maandag 3 januari 2011 @ 13:22 |
Maar jij rijdt een dikke auto. Nu wordt het verwarrend ![]() | |
CyclingGirl | maandag 3 januari 2011 @ 14:31 |
@Oksel en Freddeh ja 3.5 uur op de racefiets op de weg. Ik MOEST van mijn ploegleider en iedereen ging dus ik ook maar he ![]() ![]() | |
Superher0 | maandag 3 januari 2011 @ 15:05 |
Daar is ie weer. Ik zat inderdaad in Vietnam, maar was al weer in Oktober terug. Erg leuk gehad. Daarna niet echt meer online geweest. Maar goed nieuwe jaar, nieuwe kansen. Iedereen nog de beste wensen. wat heb ik in de tussentijd gedaan. Eerst na 4 weken niets gedaan te hebben met windkracht 2 tegen in de regen van Hoek van Holland naar Den Helder over het strand gefietst. Daarna wat op de mountainbike en op de race fiets lopen klooien. Af en toe wat hardlopen om de conditie op peil te houden. Ook nog mezelf een Taxc Bushido cadeau gegeven zodat ik films kan kijken en kan fietsen tegelijkertijd ![]() Gisteren nog even 85km duurtraining en vanochtend met de fiets naar het werk en straks met een klein omweggetje naar huis. Dit zodat we klaar zijn voor aankomend weekend! Egmond Pier Egmond, ik start in het wedstrijdvak, kijken of ik mijn record van 1u34 kan verbeteren uit 2008. Heb me al ingeschreven voor de 260km van RVV en vanaf zondag 6 februari begint mijn wedstrijdseizoen weer. Mijn doelen zijn simpel voor aankomend jaar: podium rijden bij de sportklasse (amateurs B). En met een beetje geluk zelfs mijn record van dit jaar verbeteren, 12.139km. Jullie? | |
ursel | maandag 3 januari 2011 @ 15:11 |
Mooi verslag man. En je bent gek ![]() Beste plannen zeg ![]() Fietsen tot ik er bij neerval ![]() | |
jackson | maandag 3 januari 2011 @ 15:17 |
Niet echt bijzonder mooie fietsen vind ik... Is natuurlijk smaak. Wel mooie wielen onder die fiets van die vriend ![]() | |
Tommeke | maandag 3 januari 2011 @ 16:06 |
Je moet m in t echt zien, zo'n subtiel frame ![]() Ik wil dit jaar 42-43 per uur rijden in tijdritten en vooral vooraan meedoen in het sportklasse peloton. Aanvallen dus, sprinten kan ik nl. niet ![]() | |
Oksel | maandag 3 januari 2011 @ 16:48 |
6 uur op 't strand, met wind tegen.. jezus. | |
FJD | maandag 3 januari 2011 @ 16:55 |
100 cols ![]() | |
ursel | maandag 3 januari 2011 @ 16:58 |
Daar ga ik idd bij neervallen ben ik bang ![]() Inclusief training moeten deze 2 samen toch wel de 10k gaan lukken ![]() | |
Wielracer | maandag 3 januari 2011 @ 18:52 |
- Trois Ballons - Otztaler Radmarathon (afhankelijk van loting anders Alpen Brevet) - La Christophe Brandt | |
kaasplankje | maandag 3 januari 2011 @ 22:31 |
Met wie ga je naar Trois Ballons? Ik overweeg me in te schrijven. Ik heb ze al eens gereden en vond 't een geweldig toffe cyclo. @Captain: ik zou never nooit mijn koersfiets verkopen, al moest ik in een kartonnen doos gaan wonen. @Superher0: Trachten minstens 1x bij de 1e 10 te eindigen in een nationale bij de Amateurs (voorheen Am A.) en clubkampioen worden, ik heb 2 kansen, CK per categorie in het voorjaar, en algemeen CK ergens in de zomer. | |
Oksel | maandag 3 januari 2011 @ 22:49 |
Ik zou willen dat ik een trainingsmaatje had, die ook gewoon vrij kan inplannen. Dus als 't goed weer is, bellen en gaan. En dan iemand die wat jonger is dan die knakker van 63. Die fietst me er waarschijnlijk wel af, alleen die vind het leuk om met andere ouwe knakkers te fietsen. Die dus echt traag zijn. Alleen fietsen is weinig motiverend vind ik. En gewoon niet gezellig. Je keert toch echt sneller om, maakt minder km's, etc. Tenminste, dat heb ik. | |
Oksel | maandag 3 januari 2011 @ 23:02 |
Ik zou best een setje Bora's willen. Alleen al omdat het de waarde van m'n fiets verdrievoudigd.. ![]() | |
Tommeke | dinsdag 4 januari 2011 @ 00:52 |
Ik ook wel! Mooie wieltjes! Ik ben nog n paar doelen vergeten: Beste B amateur in tijdritten van de club worden, ik was nu de tweede. Eind januari een veldrit uitrijden en een sprinttriatlon in 1.15. | |
Wielracer | dinsdag 4 januari 2011 @ 06:12 |
Met mijn vriendin. Het huisje is al geboekt. De cyclo valt mooi in het pinksterweekend dus we hebben er een soort midweek van gemaakt. | |
kaasplankje | dinsdag 4 januari 2011 @ 06:47 |
Leuk! Oja Pinksterweekend, ik moet dan eigenlijk naar Madrid ![]() | |
Captain_Fabulous | dinsdag 4 januari 2011 @ 09:11 |
Ik koers ook niet...dat is precies het verschil tussen mij en een echte wielrenner. ![]() Ik ben denk ik meer een lange afstand/vakantiefietser. twee/drie uur volop koersen, of zes uur wat ontspannender rijden...ik weet waar ik me prettiger bij voel. | |
CyclingGirl | dinsdag 4 januari 2011 @ 10:16 |
Welkom terug Superher0!!! Wat een verslag. Zo gisteren 2 uur spinning gedaan, en pijn dat het deed, kon niet faken want de ploegleider was de instructeur, ben blij dat ik vanavond Spaanse les heb ![]() | |
Superher0 | dinsdag 4 januari 2011 @ 10:32 |
Ik wil ook graag de Trois Ballons rijden. En de Picardie, deze is in september dus heb nog even. Thuis maar eens overleggen en dan een weekendje weg van maken. maar eerst even wachten op het wedstrijdschema voor 2011. Heb thuis bedongen dat dit jaar in het teken staat van wedstrijden. Elke zondag vanaf 6 februari tot april rijd ik de Midden Nederland Competitie. Lekker veel rondjes om de kerk dit jaar. Als ik maar niet duizelig word ;-) | |
Oksel | dinsdag 4 januari 2011 @ 13:32 |
Lijkt me echt geen zak aan. | |
CyclingGirl | dinsdag 4 januari 2011 @ 14:46 |
Wat lijkt je geen zak aan? | |
Freddeh | dinsdag 4 januari 2011 @ 14:54 |
Een Bianchi? | |
slacker_nl | dinsdag 4 januari 2011 @ 15:10 |
Vraagje, kom toevallig in dit topic, ik zie hier en daar licentie staan. Wat houd dat allemaal in, verschillende type licenties om te bepalen in welke koersen je mag rijden? | |
Superher0 | dinsdag 4 januari 2011 @ 16:12 |
Hoi Slacker_nl, er zijn verschillende licenties, elke met een bepaalde moeilijkheidsgraad. Zie KNWU website voor een overzicht. Ik heb bijvoorbeeld een Sportklasse licentie waardoor ik wedstrijden kan rijden, zogenaamde criteriums, rondjes om de kerk en omlopen. Voorheen heette dit Amateur B. Een licentie geeft je dus toegang om te mogen rijden. Wedstrijden zijn vaak zo rond de 50 km en duren iets meer dan een uur. Je rijdt met zo'n 50, 60 man in een groot peloton, ieder voor zichzelf zo hard mogelijk en zo slim mogelijk. gemiddelde van 40-43km/u is niet vreemd en sprintjes zijn alleen sprintjes als je boven de 55km/u komt. Het gaat hard, veel bochtenwerk. Het is leuk om te doen, het is een apart wereldje. Lees hier mijn ervaringen als 1e jaar licentiehouder. | |
CyclingGirl | dinsdag 4 januari 2011 @ 16:28 |
Ooow ervaringsverhalen ik ga gelijk lezen!!! | |
Marurk | dinsdag 4 januari 2011 @ 17:45 |
Vraagje: Kan ik eigenlijk Look-schoenplaatjes onder SPD-schoenen zetten? Want wil eigenlijk wel overgaan op Look Keo-pedalen. [ Bericht 0% gewijzigd door Marurk op 04-01-2011 18:00:36 ] | |
Oksel | dinsdag 4 januari 2011 @ 18:03 |
Volgens mij wel ja. En rondjes rond de kerk rijden lijkt mij geen zak aan.. 43+, dat hou ik geen uur vol. En die 55 topspeed, dan moet ik eerst ander verzet er op gooien.. ![]() | |
kaasplankje | dinsdag 4 januari 2011 @ 19:15 |
Dat is tof, je raakt als 't lekker gaat in een soort rush. En omdat je steeds dezelfde bochten rijdt ga je steeds harder en soms zo hard door de bochten dat je met 2 wielen tegelijk wegdribbeld. Toch een klassieker is eigenlijk nog mooier. En dan van de waalse bond ![]() ff Superher0's linkje lezen | |
jackson | dinsdag 4 januari 2011 @ 20:42 |
Net mijn bestelling rond gemaakt... Ik had al een frame en de hele rambam, moest alleen nog een groep zonder remmen ![]() ![]() | |
kaasplankje | dinsdag 4 januari 2011 @ 20:49 |
Record ![]() | |
jackson | dinsdag 4 januari 2011 @ 20:58 |
Dat ja... Super record werd me echt te gek. Heb voor weinig geld erg mooie spullen weten te bemachtigen maar super record vond ik een beetje eng qua prijs. Het zou wel mooi staan op mijn Colnago frame ![]() | |
Freddeh | woensdag 5 januari 2011 @ 07:04 |
Record, nice ![]() | |
Superher0 | woensdag 5 januari 2011 @ 09:10 |
Je wordt meegezogen. En het is niet de hele tijd 43 in het uur, soms ga je maar 38, wat een slakkegangetje is. Bij het warmrijden verken je het parcours, hoe liggen de bochten, waar kun je hard rijden, waar moet je opletten, hoe ligt de finishstraat. Dan is de start, dan schiet iedereen weg, eerste 10 rondes is het gekkenwerk, dan ligt het tempo hoog, dan gaat het wat rustiger. Iedereen kijkt naar elkaar, want wie gaat er rijden. Dan heb je ook nog mensen die rijden voor het klassement, die sprokkelen punten door elke keer als eerste over de finish te komen elke ronde, dan de tussensprintjes. Ongeveer 10 ronden voor het einde probeert altijd wel iemand weg te springen, eerder heeft niet veel zin of je moet heel erg sterk zijn en met een mannetjes of 3 en niemand moet zin hebben om je te gaan halen (in de achtervolging). Je rijdt nog steeds 43, de bochten gaan steeds sneller en makkelijker, allemaal op de automatische piloot. Enige wat je moet zorgen is dat je voorin blijf zitten zodat je nog wat kan betekenen. Dan gaat de bel voor de laatste 3 ronden, en gaat het tempo nog meer omhoog. Je wordt meegezogen, een mooie rush, je geeft nog een slinger eraan en rijdt de benen uit je lijf, blijven blijven blijven en dan in de laatste bocht of iets eerder zet je aan. Het liefst in het wiel van iemand anders zodat je mee kan slipstreamen en erover heen kan gaan. Dat is een wedstrijd. 5 minuten later haal je je premie op, neem je een drankje en ben je klaar. Oksel, dat moet jij ook wel kunnen. In een peleton zijn hoge snelheden makkelijk te halen. Snelheid is niet het probleem, het continue aanzetten na elke bocht dat maakt het heel zwaar. Van soms bijna stilllstand weer naar 40+. | |
Wielracer | woensdag 5 januari 2011 @ 10:05 |
Vorig jaar meegereden in "de Grote prijs van Boekel" maar dat was flink afzien. Het was een koers samen met de A's. Na 2 ronden was ik het al zat en ben gestopt. Continu boven de 55 per uur met 1 lange kasseienstrook. Ik had blijkbaar de vorm niet die dag maar er werd ook gruwelijk hard gereden. Zulke koersjes is ook niet mijn ding meer. Vorig jaar dus een paar keer meegereden, maar omhoog fietsen is meer mijn ding. 175 km doseren en afzien kan ik beter verteren dan 1,5 uur 50 km/uur koersen. Hier al aan het elastiek ![]() [ Bericht 2% gewijzigd door Wielracer op 05-01-2011 10:20:51 ] | |
MallootJean | woensdag 5 januari 2011 @ 10:15 |
Als je schoenen alleen die 2 sleufjes in de zool hebben voor SPD-plaatjes dan niet. Maar veel schoenen hebben ook de 3 gaatjes voor LOOK-bevestiging. Onder deze schoenen bijvoorbeeld kunnen zowel LOOK als SPD plaatjes: ![]() | |
CyclingGirl | woensdag 5 januari 2011 @ 10:27 |
Sommige koersen gaan behoorlijk hard, dat is bij de dames al zo laat staan bij de heren. En ook die bochten dan moet je al goed in het wiel zitten als daar een halve fietslengte tussen zit ben je al gezien. Omlopen en klassiekers zijn ook gaaf hoor alleen als je er daar afgereden wordt mag je alleen terug naar de start/finish, bij een criterium staat je auto als het goed is in de buurt. | |
MallootJean | woensdag 5 januari 2011 @ 10:44 |
Ik weet niet wat Slacker voor ervaring heeft, maar het is sowieso handig om eerst eens wat ritjes op de lokale clubcompetitie te rijden. Een keertje meerijden kan bij bijna elke vereniging. Ik zou eerst op een club een (half) seizoen ervaring op doen voordat je in criteriums van start gaat. In de criteriums wordt altijd op het scherpst van de snede gereden en moet je een goede stuurtechniek hebben en niet bang zijn om schouder-aan-schouder en wiel-aan-wiel in het peloton te rijden. | |
jackson | woensdag 5 januari 2011 @ 11:37 |
Ik verwacht dat de fiets over een maandje klaar is. Wanneer het project volledig klaar is zal ik in dit topic wat foto's plaatsen ![]() | |
Captain_Fabulous | woensdag 5 januari 2011 @ 13:48 |
Heb eens gekeken, en heb voldoende premie om de maximal toegelaten 749 Euro in een fiets te stoppen, en mag daarnaast voor een 100+ euro accessoires doen, en daarnaast een verzekering uit adv dagen betalen. Dat wordt dus eens goed kijken deze maand en dan in feb bestellen denk ik. De racefiets inruilen lijkt nauwelijks zin te hebben, dus die houd ik dan maar denk ik. Die 200-300 die ik denk ik bij moet leggen voor een leuke tourfiets, kan er wel van af. | |
jackson | woensdag 5 januari 2011 @ 14:32 |
Zijn er mensen hier die weten hoeveel hun fiets weegt? Zo ja en wanneer iemand dat wilt delen hoor ik het graag ![]() | |
Tommeke | woensdag 5 januari 2011 @ 14:44 |
Ik zal m'n Trek even wegen. M'n vorige fiets woog 9,5 kilo ![]() | |
jackson | woensdag 5 januari 2011 @ 14:46 |
Mijn vorige fiets woog 8,9 kilo... De nieuwe weet ik nog niet precies, heb wel een vermoeden ongeveer maar laat ik geen onzin uitkramen vooraf ![]() Hechten mensen hier waarde aan het gewicht van de fiets of kan het jullie weinig schelen? | |
kaasplankje | woensdag 5 januari 2011 @ 14:47 |
Net ietsje onder de 9 kg met platte velgen, niet een van de lichtste maar wel onverwoestbaar ![]() Over 1 of 2 jaar ga ik wel een nieuw frame en vork aanschaffen, ik weet nog niet wat. Ik heb wel net een nieuwe Chorus groep besteld en Mavic Cosmic Carbon wielen incl. tassen ![]() | |
Tommeke | woensdag 5 januari 2011 @ 14:48 |
8.1 kilo is m'n Trek. Valt opzich best mee. Ik hecht niet veel waarde aan het gewicht, rij-eigenschappen zijn belangrijker wmb. | |
Tommeke | woensdag 5 januari 2011 @ 14:49 |
Ga je 'm zelf opbouwen? | |
CyclingGirl | woensdag 5 januari 2011 @ 14:49 |
7.3kg geloof ik, maar ik heb ook maar een klein fietsie. | |
jackson | woensdag 5 januari 2011 @ 14:51 |
Oef, dik spul de nieuwe chorus-groep. Reed zelf op mijn vorige fiets met chorus, weliswaar een groep uit 2003 maar die beviel al geweldig. De tegenwoordige chorusgroep haalt zeker het record-niveau van een aantal jaar terug. Ik hoop ook ergens rond de 7,5 kilo uit te komen, misschien iets minder. Mijn frame en wielen zijn vooral erg licht. Uit mijn hoofd wegen mijn wielen 1400-1450 gram. | |
kaasplankje | woensdag 5 januari 2011 @ 14:53 |
Ja geen probleem, alleen heb ik niet alle tools liggen dus voor 't bracket en de ketting moet ik even naar een FM. Ben er wel blij mee ![]() | |
Marurk | woensdag 5 januari 2011 @ 14:57 |
8.3 kg weegt die van mij. ![]() Gewicht zegt mij inderdaad ook niet veel, het gaat me meer om de rijeigenschappen. Je kunt ook een kilo'tje afvallen, dat helpt ook. ![]() | |
slacker_nl | woensdag 5 januari 2011 @ 14:58 |
Aha, duidelijk verhaal. Succes met je wielercarriere! | |
jackson | woensdag 5 januari 2011 @ 14:58 |
@kaasplankje: Welke Mavic Cosmic Carbon wielen heb je gekocht? De SL / SLR ? Of ben je helemaal losgegaan met deze units: http://www.bikeshopnicode(...)ate--N_art_1832.html ![]() | |
jackson | woensdag 5 januari 2011 @ 15:00 |
De ratio tussen gewicht van de fiets en gewicht van het poppetje is volgens mij 1/5. Dus voor een kilo lichtere fiets zou je zelf 5 kilo lichter moeten zijn... Overigens geen excuus om er in mijn geval minimaal 5 kilo minder Jackson aan de haak te hebben ![]() | |
kaasplankje | woensdag 5 januari 2011 @ 15:01 |
Een lichte fiets is wel lekker in de bergen, alleen vanaf 8 kg kost iedere 100 gram gewichtsbesparing 100 Euro extra, en de componenten worden er niet duurzamer op.Hehe gewoon die cheape de SL mooi genoeg ![]() | |
ultra_ivo | woensdag 5 januari 2011 @ 15:02 |
Terug van vakantie zonder fiets.Ga zeker voor de duurdere. Hetzij het topmodel van Shimano, of nog beter, de SON. Die is niet kapot te krijgen (zelfs niet door mij). Met de huidige generatie koplampen kun je zelfs een 20" SON in een 28" wiel zetten, dan heb je minder weerstand en nog altijd goed licht. Over sturen gesproken, een bezemsteel geeft meer polsbelasting dan een racestuur dat op ongeveer zadelhoogte staat. | |
Marurk | woensdag 5 januari 2011 @ 15:06 |
Ah cr*p, dan moet ik toch maar eens gaan kijken naar nieuwe schoenen binnenkort. ![]() ![]() Ben ik met je eens. Ik ga ook pas vanaf april zoiets licentie rijden denk ik. Van nu tot die tijd ga ik elke week trainen, ook op de baan. Wedstrijdrijden is toch heel anders dan gewoon touren... Vraagje: Hoe lang doen jullie met één ketting? Heb dus zo'n chain checker van BBB, maar echt nauwkeurig vind ik 'm niet: ![]() Als ie op 0.70 staat moet ie vervangen worden ofzo. Maar ik merk dat wat dat ding aangeeft afhankelijk is van hoe hard je op dat levertje drukt (min of meer). ![]() ![]() | |
jackson | woensdag 5 januari 2011 @ 15:06 |
Terecht... Ik vind 750 euro (ongeveer) nog een hoop geld. Heb zelf wielen van 500 euro na goed speuren that is. Nieuwwaarde is 1100 euro maar waren overjarig geloof ik ![]() | |
Marurk | woensdag 5 januari 2011 @ 15:08 |
Ik weeg zelf 67 kilo en ben 1.83 m lang, dus zoveel kan er niet meer vanaf. ![]() | |
jackson | woensdag 5 januari 2011 @ 15:10 |
Zoveel weegt mijn hoofd denk ik ![]() ![]() | |
MallootJean | woensdag 5 januari 2011 @ 15:12 |
Ik heb zo'n checker van Rohloff (als je ketting er vanaf rolt dan istie op ![]() | |
kaasplankje | woensdag 5 januari 2011 @ 15:13 |
Dan ben je licht, ik ben 1.81 en 68.1 kg momenteel (normaal wel wat zwaarder hoor 72/73 kg maar ik ben al 2 weken flink verkouden en eet wat minder) | |
kaasplankje | woensdag 5 januari 2011 @ 15:15 |
Een ketting gaat ong 5000 km mee, in slechte omstandigheden 1000 km minder of bij zware belasting. | |
jackson | woensdag 5 januari 2011 @ 15:23 |
Een ketting voor mijn nieuwe groep gaat me 50 euro per ketting kosten.... Dan mag ik toch bidden daar 5000km mee te kunnen rijden. | |
kaasplankje | woensdag 5 januari 2011 @ 15:27 |
Haha dat is duur hé? En dan tel je de kransjes nog niet eens mee. Daarom rijd ik nu op mijn winterfiets met 1 verzet en een 1/8" stadfietsenketting van 5.95 Euro | |
kaasplankje | woensdag 5 januari 2011 @ 15:28 |
En als ik thuiskom pleur ik 'm zonder schoonmaken in de schuur | |
jackson | woensdag 5 januari 2011 @ 15:31 |
Ben zelf ook niet echt van het elke keer schoonmaken maar de nieuwe fiets zal wel een stuk vaker onder handen genomen gaan worden ![]() ![]() | |
kaasplankje | woensdag 5 januari 2011 @ 15:48 |
Regen is niet erg, zeker niet in de zomer ![]() | |
Tommeke | woensdag 5 januari 2011 @ 15:49 |
Cool! Uit ervaring weet ik dat dat erg leuk is om te doen. | |
Tommeke | woensdag 5 januari 2011 @ 15:50 |
Mijn ketting heeft al meer dan 5000 gehad. Is volgens mij van KMC. Ik maak hem wel geregeld schoon, dat scheelt echt heel veel. | |
Captain_Fabulous | woensdag 5 januari 2011 @ 15:57 |
Jij? ![]() [..] Hum, staat bij de Stevens Randoneur alleen Naafdynamo Automatic met standlicht maar geen type dus zal ik eens over moeten bellen welke kwaliteit die is. Is een racestuur minder belastend omdat je af en toe een andere houding kan pakken? | |
marcodej | woensdag 5 januari 2011 @ 15:58 |
Hmz, ontdek (flink) wat roest op ketting en kransjes. Had de boel toch wat beter moeten drogen afgelopen weekend. Ze hebben er zo'n 4500km opzitten, dus begin van het voorjaar maar vervangen. Ketting en cassette lijken nog goed te lopen, heb ze het afgelopen jaar goed schoon kunnen houden, tot nu... | |
Yankee | woensdag 5 januari 2011 @ 16:10 |
Met de vorige ketting heb ik meer dan 7000 km gereden.....toen kon ik ook direct de cassette vervangen ![]() Ik heb overigens geen flauw idee wat mijn fiets weegt, kan me ook niet echt veel schelen. Dat ga ik pas interessant vinden als ik zelf op het meest ideale wielrennersgewicht zit.....hetgeen ongetwijfeld nooit gaat gebeuren want ik ben niet van plan me aan een of ander sportdieet te gaan houden | |
Tommeke | woensdag 5 januari 2011 @ 16:12 |
Same here! ![]() | |
kaasplankje | woensdag 5 januari 2011 @ 16:16 |
Sportdieet? Gewoon minstens 2x per week 5 uur op de vetverbranding trainen ![]() | |
CyclingGirl | woensdag 5 januari 2011 @ 16:24 |
Mijn ketting wordt vervangen op dit moment, samen met de kransjes en remblokjes. In het voorjaar nieuwe handgrepen en nieuw stuurlint en nieuwe kabeltjes. | |
Tommeke | woensdag 5 januari 2011 @ 16:33 |
Dat laat je doen? Wat een luxe, haha! Wat voor handgrepen krijg je? Ik dacht altijd dat m'n fiets goed schakelde, totdat ik nieuwe kabels monteerde, echt een enorm verschil in snelheid zit er tussen 5 jaar oude Sora-achtige kabels en gloednieuwe Dura Ace kabels ![]() | |
Marurk | woensdag 5 januari 2011 @ 16:39 |
Jep. Dit gaat mijn eerste echte seizoen worden omdat ik pas in 2010 echt ben begonnen met wielrennen. Wil proberen dit jaar de 10.000 km te halen (maar 8.000 ofzo is ook niet verkeerd). ![]() | |
CyclingGirl | woensdag 5 januari 2011 @ 16:43 |
Ik zet Ultregra erop, mijn hele fiets is Ultregra maar ik heb nog van die waslijntjes. | |
Tommeke | woensdag 5 januari 2011 @ 16:49 |
Die nieuwe zijn inderdaad een stuk mooier, al vind ik persoonlijk de oude veel lekkerder in de hand liggen. | |
Tommeke | woensdag 5 januari 2011 @ 16:54 |
Had ik trouwens al eens een foto gespamd van mijn toekomstige en zelfovergespoten tijdritfiets?![]() | |
Freddeh | woensdag 5 januari 2011 @ 17:03 |
@CyclingGirl: Doe ff je ramen en deuren dicht thuis voor zover je dat nog niet hebt. We kunnen wat overlast hebben van een 'brandje' op industrieterrein Moerdijk. | |
Tommeke | woensdag 5 januari 2011 @ 17:54 |
Godver, dat wordt voorlopig ff tacxen daar... ![]() | |
eentwee | woensdag 5 januari 2011 @ 18:03 |
Als je met een Shimano ketting rijdt ben je nu waarschijnlijk te laat. Die kettingen gaan meestal maar max. 3500 km mee, alleen Dura Ace misschien iets meer. Cassettes daarentegen kunnen wel 10-15dkm mee mits je je ketting op tijd vervangt. Ik rijd met voornamelijk Ultegra cassettes van 35 euro en KMC gold kettingen waarvan ik er net weer een paar in de uitverkoop gekocht heb voor 20 euro. | |
ultra_ivo | woensdag 5 januari 2011 @ 18:17 |
Inderdaad. En je mag een racestuur heus hoog zetten. Laat de mensen maar lullen. In jouw geval zou ik trouwens gaan voor een Stevens Gran Tourismo, daar kun je veel meer mee: http://stevensbikes.com/2(...)re&right_bik_id=1261 | |
Marurk | woensdag 5 januari 2011 @ 18:19 |
Hmm, mijn Ultegra 6600-ketting ligt er nu een kleine 3000 km op en mijn chain checker geeft bijna .75 aan wat wil zeggen dat ie dus versleten is. Kan dat zo snel? ![]() Toch maar vervangen voor de zekerheid dan? ![]() | |
No-P | woensdag 5 januari 2011 @ 18:28 |
Laat die Look pedalen dan zitten. Ik rij lekker met goedkope Record 9s kettingen. | |
Wielracer | woensdag 5 januari 2011 @ 19:13 |
al een medische keuring ondergaan? | |
jackson | woensdag 5 januari 2011 @ 19:19 |
Ik ben met 1500km al blij ![]() | |
Freddeh | woensdag 5 januari 2011 @ 20:01 |
Afgelopen jaar was m'n doel 8000km, maar doordat ik van binnendienst naar buitendienst ging opeens heb ik dat niet gehaald: 5873km. Helaas wat dat betreft, maar ja... Moest afwegen wat me meer waard is, doorgroeien en ervaring of iedere dag 50km fietsen. Mocht ik overigens vannacht en morgen overleven (hoera @ ChemiePack) dan ga ik dus weer meer fietsen. Ja, dat is 100km per dag ipv de 50km per dag van vorig jaar. Geen bericht meer van CyclingGirl. Misschien is die al ontslagen uit dit leven door de giftige dampen. | |
kaasplankje | woensdag 5 januari 2011 @ 20:10 |
![]() | |
Freddeh | woensdag 5 januari 2011 @ 20:21 |
Duidelijk... Weten we iig waar die uithangt ![]() | |
Marurk | woensdag 5 januari 2011 @ 20:39 |
Nope, maar wil ik wel laten doen. | |
eentwee | woensdag 5 januari 2011 @ 21:21 |
Dat is inderdaad heel normaal. Zeker als je in Zuid-Limburg woont en dus vaak heuvelop rijdt waarbij de ketting zwaarder belast wordt. Mijn ervaring is dat vervangen bij 1.0 ook wel kan zonder dat een nieuwe ketting over gaat slaan op de gebruikte cassette. 30 euro hoeft het niet te kosten mits je de nieuwe ketting zelf kunt monteren. Per saldo rijd ik erg goedkoop met een X10L van 20 euro waarbij de vorige twee elk 5000-7000 km mee gingen. Ben benieuwd wanneer de 105 ketting van m'n crosser versleten is, zal vast niet lang duren ![]() | |
Oksel | woensdag 5 januari 2011 @ 21:38 |
Ik heb nu 6000 op m'n Super Record ketting zitten.. en die's net warm gedraaid.. ![]() | |
Oksel | woensdag 5 januari 2011 @ 21:43 |
Hmpf, digitale weegschaal is niet precies genoeg. Ergens tussen de 5 en 10 kilo.. ![]() Misschien kan ik het beter zelf uitrekenen, gewoon de aparte onderdelen nemen en bij elkaar optellen. Of ik wacht een paar maanden tot dat ik bij de FM ben, die heeft zo'n mooie speciaal voor vissen. Schijn je ook fietsen aan te kunnen hangen. Of opgeviste fietsen. | |
marcodej | woensdag 5 januari 2011 @ 21:45 |
Waar heb je die vandaan als ik vragen mag? | |
jackson | woensdag 5 januari 2011 @ 22:16 |
Rij je ook met een volledige Super Record groep? En wat voor frame heb je? Ben zeer benieuwd. | |
Oksel | woensdag 5 januari 2011 @ 22:25 |
Nee, rij met Centaur, maar zit SR ketting op. Kreeg ik er bij. Ik heb een vouwfiets.
| |
jackson | woensdag 5 januari 2011 @ 22:54 |
Grapjespap op vanmorgen? Mooie fiets maar wellicht een framemaat groter kan geen kwaad of wel? Dat zadel zit me daar torenhoog ![]() |