Mijn opa is gestorven aan aambeien, toon eens wat respect.quote:Op vrijdag 24 december 2010 01:35 schreef Aambeienkweker het volgende:
Wordt er echt schijtziek van, toon eens wat respect voor anderen in plaats van met ziektes te gooien, tuig
Ik wens je apoptose toe bij aarskanker klapjosti.quote:Op vrijdag 24 december 2010 01:44 schreef superdrufus het volgende:
Maar hoe moet ik me dan uiten als hagenees ?
Lekker zooitjes tokkies ga jij dan mee om...quote:Op vrijdag 24 december 2010 01:39 schreef Braddie het volgende:
Terechte Klacht.
Er komen soms wat vrienden bij me langs, en als er dan een gesprek is wat een beetje loopt dan hoor je elke minuut minstens 5 keer het woord kanker.
Mensen die fout willen lijken en zelfs dat nog fout doen...quote:Op vrijdag 24 december 2010 01:46 schreef Verbodsbord het volgende:
Mensen die de krachtterm relateren aan de ziekte
shit happensquote:Op vrijdag 24 december 2010 01:47 schreef Unischroef het volgende:
Het is uiteindelijk maar een relatief dodelijke ziekte.
Auto-ongelukken zijn ook relatief dodelijk, dat woord dan maar verbannen?quote:Op vrijdag 24 december 2010 01:47 schreef Unischroef het volgende:
Het is uiteindelijk maar een relatief dodelijke ziekte.
auto-ongeluk-leierquote:Op vrijdag 24 december 2010 01:48 schreef Verbodsbord het volgende:
[..]
Auto-ongelukken zijn ook relatief dodelijk, dat woord dan maar verbannen?
Mijn opa is overleden aan ouderdomquote:Op vrijdag 24 december 2010 01:49 schreef Unischroef het volgende:
[..]
We gaan allemaal dood de een aan kanker de ander aan ouderdom.
Shit.... met hoofdletters........quote:
Dit soort BrEeZaH-gedichten maken het onderwerp gelijk ook weer niet al te geloofwaardig, terwijl het een behoorlijk serieus onderwerp is...quote:
Ouderdom schijnt ook dodelijk te zijn, misschien moeten we dat woord ook verbannen ?quote:Op vrijdag 24 december 2010 01:48 schreef Verbodsbord het volgende:
[..]
Auto-ongelukken zijn ook relatief dodelijk, dat woord dan maar verbannen?
Verbannen was vaak ook relatief dodelijk. We moeten verbannen verbannen!quote:Op vrijdag 24 december 2010 01:53 schreef superdrufus het volgende:
[..]
Ouderdom schijnt ook dodelijk te zijn, misschien moeten we dat woord ook verbannen ?
Dodelijk moet gewoon worden verbannen. Het woord moet vrolijker worden zoals het loodje leggen, de hoek om gaan naar de eeuwige jachtveldenquote:Op vrijdag 24 december 2010 01:53 schreef Unischroef het volgende:
[..]
Verbannen was vaak ook relatief dodelijk. We moeten verbannen verbannen!
Kanker rolt gewoon lekker over de tong, het voor jezelf verbinden aan een ziekte en er dan nog mee scheldenquote:Op vrijdag 24 december 2010 02:06 schreef Rechtse_Hippie het volgende:
Als het op het woord kanker aan komt zijn er 2 soorten mensen waar ik een hekel aan heb:
1. Apologeten die onzin als "de term staat los van de ziekte" verkondigen.
2. Mensen die vinden dat je niet met kanker mag schelden omdat ... daaraan is overleden.
Ik ben een kankergebruiker en ik ben er trots op. Kanker is een ernstige ziekte waaraan op het moment iemand overlijdt en dit heeft direct effect op het feit dat ik het gebruik. Kanker is een ongeëvenaarde krachtterm, met zo een lading, dat het in sommige situaties perfect uitkomt. Waarom schelden met woorden die niks voorstellen als "kut", "fuck" en "shit" als er een krachtige term als "kanker" bestaat?
Waarom rekening houden met het feit dat ... eraan overleden is (tenzij het heel vers in het geheugen ligt natuurlijk) als atheisten er ook geen rekening mee houden dat sommige gelovigen niet graag godverdomme horen?
Er is maar 1 krachtterm krachtig genoeg om toepasselijk te zijn als je gediagnosticeerd wordt met kanker en dat is (je raad het al) "KANKER". Het moet natuurlijk niet in elke zin voorbij komen, maar het is een prima vloekwoord punt uit.
Ga toch fietsen.quote:Op vrijdag 24 december 2010 02:13 schreef Verbodsbord het volgende:
[..]
Kanker rolt gewoon lekker over de tong, het voor jezelf verbinden aan een ziekte en er dan nog mee schelden
Daar is het inderdaad vandaan gekomen, maar als ik het gebruik denk ik niet oh he een ziekte ofzo hoorquote:Op vrijdag 24 december 2010 02:26 schreef Rechtse_Hippie het volgende:
[..]
Ga toch fietsen.
Het rolt inderdaad lekker van de tong, maar de enige reden dat het uberhaupt een scheldwoord is is het feit dat het een ziekte is. Er rollen namelijk zoveel woorden lekker van je tong, maar die worden ook niet als scheldwoord gebruikt omdat ze geen negatieve lading hebben.
Is het je weleens opgevallen dat veel Nederlandse scheldwoorden ziektes zijn? Dit is al heel lang zo en het is dan ook niet meer dan logisch dat een nu veel voorkomende ziekte een populair scheldwoord is. Daar is helemaal niks mis mee, maar ga niet doen alsof het woord en de ziekte los van elkaar staan. Als je zo graag rekening wilt houden met kankerpatienten gebruik het dan niet, ga geen smoesjes verzinnen om het voor jezelf te vergoeilijken.
Ja, dat is precies hoe wij rollen hier.quote:Op vrijdag 24 december 2010 02:26 schreef Rechtse_Hippie het volgende:
[..]
Ga toch fietsen.
Het rolt inderdaad lekker van de tong, maar de enige reden dat het uberhaupt een scheldwoord is is het feit dat het een ziekte is. Er rollen namelijk zoveel woorden lekker van je tong, maar die worden ook niet als scheldwoord gebruikt omdat ze geen negatieve lading hebben.
Is het je weleens opgevallen dat veel Nederlandse scheldwoorden ziektes zijn? Dit is al heel lang zo en het is dan ook niet meer dan logisch dat een nu veel voorkomende ziekte een populair scheldwoord is. Daar is helemaal niks mis mee, maar ga niet doen alsof het woord en de ziekte los van elkaar staan. Als je zo graag rekening wilt houden met kankerpatienten gebruik het dan niet, ga geen smoesjes verzinnen om het voor jezelf te vergoeilijken.
Tsja op het moment van gebruiken niet nee. Maar wanneer je erover na gaat denken moet je toch constateren dat het dat wel is. Ik vind het gewoon een erg zwaktebod om wel met kanker te schelden, maar dan als iemand er aanstoot aan neemt te zeggen "ja maar ik bedoel de ziekte niet". Zeg dan kangebeuren ofzo.quote:Op vrijdag 24 december 2010 02:27 schreef Verbodsbord het volgende:
[..]
Daar is het inderdaad vandaan gekomen, maar als ik het gebruik denk ik niet oh he een ziekte ofzo hoorBij kut denk je toch ook niet meteen aan een vrouw, of bij shit aan poep?
Maarja ieder z'n eigen mening
point taken, opzich heb je gelijk ookquote:Op vrijdag 24 december 2010 02:31 schreef Rechtse_Hippie het volgende:
[..]
Tsja op het moment van gebruiken niet nee. Maar wanneer je erover na gaat denken moet je toch constateren dat het dat wel is. Ik vind het gewoon een erg zwaktebod om wel met kanker te schelden, maar dan als iemand er aanstoot aan neemt te zeggen "ja maar ik bedoel de ziekte niet". Zeg dan kangebeuren ofzo.
Tyfusmongool, teringhond, choleralijer, syfilishoer.quote:Op vrijdag 24 december 2010 02:36 schreef Drinky het volgende:
Mensen die niet schelden met kanker, inferieuren
Kanker grappigquote:Op vrijdag 24 december 2010 02:28 schreef Handdoekje het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
3 kankersteentjes voor je kankertopic
Jankerd. Echtquote:Op vrijdag 24 december 2010 01:35 schreef Aambeienkweker het volgende:
Wordt er echt schijtziek van, toon eens wat respect voor anderen in plaats van met ziektes te gooien, tuig
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I'm a soprano. I have resonance where my brains ought to be.
64= Monoton + Minimal
Damn, inflatie. Bij ons was dat nog een kwartje...quote:Op vrijdag 24 december 2010 11:26 schreef Het_Fenomeen het volgende:
Op de basisschool hadden we scheldpotje, elke keer als je schold moet je 1 euro in het potje doen, na een dag zat het al half vol en waren al mijn knaken op
triestquote:Op vrijdag 24 december 2010 12:00 schreef Lovely_90 het volgende:
ik vind het respectloos, als je weet waar mensen met deze ziekte doorheen gaan.
Ik vind vloeken en schelden sowieso laag bij de grond, verzin wat anders (niet het er bij mezelf nooit uitfloept, maar als dat gebeurt, ben ik er niet trots op en schaam ik me).
Jij bent de heilige maagd maria ofwatquote:Op vrijdag 24 december 2010 12:00 schreef Lovely_90 het volgende:
Ik vind vloeken en schelden sowieso laag bij de grond, verzin wat anders (niet het er bij mezelf nooit uitfloept, maar als dat gebeurt, ben ik er niet trots op en schaam ik me).
ja ik ben er dus mee in aanraking geweest.quote:Op vrijdag 24 december 2010 12:08 schreef Micson het volgende:
[..]
Jij bent de heilige maagd maria ofwat![]()
Verder is het natuurlijk onzin dat je niet met kanker zou mogen schelden en wel mag zeggen dat je een 'pesthumeur' hebt ofzo. Hou gewoon een beetje je fatsoen bij mensen die er pas mee in aanraking zijn geweest en dan is alles prima
QFT.quote:
Wie niet, ik bedoelde eigenlijk meer dat wanneer iemand net de diagnose heeft binnengekregen en jou opbelt, dat je dan misschien beter je mond kan houdenquote:Op vrijdag 24 december 2010 12:09 schreef Lovely_90 het volgende:
[..]
ja ik ben er dus mee in aanraking geweest.
Waar, maar 1 tip: probeer dit niet aan het verstand te peuteren van iemand die zegt "scheld jij met kanker? daar is ... aan doodgegaan", geloof me ik praat uit ervaring.quote:Op vrijdag 24 december 2010 12:10 schreef juxtaposition het volgende:
Kanker is een luxe ziekte. Hebben we zelf gecreëerd toen we er achter kwamen dat we allemaal chemische stofjes zelf konden maken.
Eigen schult, dikke tumor.
denken dat kanker enkel wordt veroorzaakt door chemische stofjesquote:Op vrijdag 24 december 2010 12:10 schreef juxtaposition het volgende:
[..]
QFT.
Wat een huiltopic weer.
Over een jaar of 20 komt er weer een nieuwe ziekte, en dan kunnen alle kankerhuilers opgelucht ademhalen.
Zoals vroeger: krijg de pest, waar miljoenen mensen aan zijn doodgegaan, krijg de schurft, de tyfus, cholera en diabetes.
Hoor je daar mensen over huilen?
Dan heb je nog de huilers die als het over aids gaat zeggen: ja maar daar hadden die mensen wat aan kunnen doen..
Kanker is een luxe ziekte. Hebben we zelf gecreëerd toen we er achter kwamen dat we allemaal chemische stofjes zelf konden maken.
Eigen schult, dikke tumor.
Denk van niet.quote:Op vrijdag 24 december 2010 12:35 schreef plak_bandje het volgende:
[..]
denken dat kanker enkel wordt veroorzaakt door chemische stofjes
quote:anker
Een klein woordje
Met zo'n groot effect
een stom woordje
Doet je huilen van schrik
Een woordje van 6 letters groot
Voor de een een scheldwoord
Voor de ander de dood...
Je moest eens weten hoe mensen die het van dichtbij meemaken toch onbewust bij het woord kanker aan verschrikkelijke herinneringen moeten denken..quote:Op vrijdag 24 december 2010 01:39 schreef n0ir het volgende:
Nee, juist door mensen zoals jij ligt er zoveel lading op het woord waardoor juist dat woord geschikt is als krachtterm. Hartgrondig kanker zeggen kan opluchten of je punt kracht bij zetten. Er is gewoon behoefte aan zo'n woord in onze taal.
Het woord kanker als krachtterm heeft niets met de ziekte te maken, je hoeft niet gelijk aan je overleden familieleden te denken.
Kanker als stopwoordje gebruiken is stom en schiet totaal aan de doel van het woord voorbij. Kanker zeggen nabij iemand wiens familielid een dag geleden aan kanker is gestorven is ongevoelig, dus ook niet goed. Maar in overige gevallen kan het best gebruikt worden.
Was er vroeger wel, alleen gingen mensen toen al veel eerder dood. De meeste gevallen van kanker ontstaan pas rond de 60 ofzo.quote:Op zondag 26 december 2010 12:20 schreef Jahr00n het volgende:
[..]
Denk van niet.Vroeger was er ook geen kanker.
hee niet met gvd schelden, daar is een indirect familielid van mij aan gestorven! een beetje respect graag..quote:
Michielos, rustige jongen, ik zou het niet beter kunnen verwoorden!quote:Op vrijdag 24 december 2010 11:13 schreef Michielos het volgende:
alsof de kanker in het schelden naar de mensen met kanker is gericht
Het is gewoon een krachtterm zoals KUT en GODVERDOMME dat ook is. Niet meer zeggen dus anders beledig je vrouwen en gelovigen ofzo
Er mag natuurllijk wel wat variatie inzitten. Aids werkt af en toe ook prima.quote:Op zondag 26 december 2010 13:59 schreef Remqo het volgende:
Toen ik 15 was, was het tof om er mee te schelden.
Als iemand af en toe kanker gebruikt zie ik het probleem niet zo.
Maar als iemand om de haverklap loopt te kankeren, dan mag het toch best wel wat minder.
Dit vind ik persoonlijk erger. Wat een uitgemolken grap is dit ook zeg.quote:Op vrijdag 24 december 2010 01:41 schreef Kwalberto het volgende:
[..]
Mijn opa is gestorven aan aambeien, toon eens wat respect.
haha, jouw 'vrienden'quote:Op vrijdag 24 december 2010 01:39 schreef Braddie het volgende:
Terechte Klacht.
Er komen soms wat vrienden bij me langs, en als er dan een gesprek is wat een beetje loopt dan hoor je elke minuut minstens 5 keer het woord kanker.
Mooie zielepiet was dat dan.quote:Op zondag 26 december 2010 13:45 schreef Rockabella het volgende:
[..]
Je moest eens weten hoe mensen die het van dichtbij meemaken toch onbewust bij het woord kanker aan verschrikkelijke herinneringen moeten denken..
Goed van hem joh! Doet ie vast om stoer te zijn.quote:Op zondag 26 december 2010 14:50 schreef Zwappel het volgende:
[..]
Mooie zielepiet was dat dan.
Een maat van me heeft kanker en vecht er nog steeds tegen, hij roept het hardst met kanker en kankergrappen. En hij vind steen geniaal.
Beste post van 2010quote:Op vrijdag 24 december 2010 01:39 schreef n0ir het volgende:
Nee, juist door mensen zoals jij ligt er zoveel lading op het woord waardoor juist dat woord geschikt is als krachtterm. Hartgrondig kanker zeggen kan opluchten of je punt kracht bij zetten. Er is gewoon behoefte aan zo'n woord in onze taal.
Het woord kanker als krachtterm heeft niets met de ziekte te maken, je hoeft niet gelijk aan je overleden familieleden te denken.
Kanker als stopwoordje gebruiken is stom en schiet totaal aan de doel van het woord voorbij. Kanker zeggen nabij iemand wiens familielid een dag geleden aan kanker is gestorven is ongevoelig, dus ook niet goed. Maar in overige gevallen kan het best gebruikt worden.
Nee, want alleen kanker komt momenteel overvloedig in het westen voor en wat er met al die arme negertjes in andere landen gebeurt boeit toch niet.quote:Op zondag 26 december 2010 16:02 schreef Serene het volgende:
Meeste scheldwoorden in de Nederlandse taal zijn ziektes.. De tering, de tyfus, de pest. Allemaal iets erger dan kanker.
Samenvatting: Je bevestigt dat alleen kanker erg is om mee te schelden omdat dat hier voorkomt en die arme negertjes die aan cholera sterven niet uitmaken.quote:Op maandag 27 december 2010 01:54 schreef informatieverlener het volgende:
De reacties die ik op mijn post krijg zullen ongetwijfeld ondoordacht zijn, maar toch plaats ik 'm.
Ik durf te garanderen dat mensen die (gelukkig voor hen) deze ziekte nog nooit van dichtbij hebben meegemaakt (nee, niet bij een verre tante maar écht dichtbij) zich zullen schamen dat ze ooit met het woord hebben gescholden en als 'krachtterm' (zoals ik hier lees) hebben gebruikt wanneer ze het wél van dichtbij zullen meemaken. Ja, het zal voor jullie ongetwijfeld een woordje zijn met weinig betekenis, en "wat geeft het jou nou dat je in plaats van te schelden met een minder afschuwelijk woord scheld met een gruwelijke ziekte". Inderdaad, de meeste zullen pas in zien dat het een afschuwelijk woord is wanneer iemand die dierbaar is voor je er mee in aanraking komt. Maar geloof me, als je iemand waarvan je houdt zeer onterecht door deze heftige ziekte hebt zien aftakelen, en uiteindelijk aan hebt verloren, dan snap je dat de moeite die het zou kosten om met een ander minder aanstootgevend woord te schelden zo klein is, dat je deze vast had genomen.
En ik wed dat degene die met dit woord scheld, dit nooit meer zal doen wanneer zij hetzelfde zou overkomen. En ook zij zullen gekwetst en herinnerd worden aan alle narigheid die zij hebben moeten doorstaan wanneer ze een ontwetend iemand horen schelden met de ziekte die jou iemand heeft gekost. Stel je eens voor (niet dat je dat wérkelijk kan als je het niet echt meemaakt, maar probeer het eens); als er een voor jou heel dierbaar persoon getroffen zou worden door ongeneeslijke kanker, zou je het dan nog over je hart kunnen verkrijgen om met diezelfde ziekte te gaan schelden? Alleen mensen zonder hart zouden hier 'ja' op kunnen reageren. Personen die nu iets hebben van 'ja maar het overkomt mij niet dus ik ga er mee door, wat kan iemand anders mij nou schelen'; ik hoop voor je dat je het nooit mee zal maken, want dan kost 't je waarschijnlijk nog heel lang voordat jij jezelf in de spiegel durft aan te kijken.. (en niet alleen daarom hoop ik dat je het nooit mee zal maken).
Om een lang verhaal kort te maken, de meeste hier zullen pas gaan inzien waarom er mensen zijn die in jullie ogen 'zeuren' vanwege gescheld met kanker, als je het zelf meemaakt. Gelukkig heb ik er nooit mee gescholden, ook niet vóórdat ik de ziekte van heel dichtbij heb meegemaakt.
Probeer eens met iets anders te schelden, het scheelt voor jou hooguit een aantal letters die je moet veranderen, maar voor sommige scheelt het een ernstig beeld in hun gedachte die steeds weer omhoog komt wanneer het woord valt. Als dat niet opweegt tegen de 'moeite'..
Samenvatting niet correct, dat ik mijn post post houd niet in dat er voor mij geen andere problemen bestaan. Samenvatting op jouw post: zoals verwacht; ondoordacht.quote:Op maandag 27 december 2010 01:59 schreef Rechtse_Hippie het volgende:
[..]
Samenvatting: Je bevestigt dat alleen kanker erg is om mee te schelden omdat dat hier voor komt en die arme negertjes die aan cholera sterven niet uitmaken.
Nee? Dus je hing niet zojuist een heel jankverhaal op over hoe je niet met kanker moet schelden omdat er de kans is dat je in aanraking gaat komen met kanker? Pest is ook erg, cholera is ook erg, tyfus is ook erg en tuberculose is ook erg. Toch zeg jij dat mensen met deze ziektes moeten schelden in plaats van kanker om mensen als jij niet op hun zieltje te trappen.quote:Op maandag 27 december 2010 02:02 schreef informatieverlener het volgende:
[..]
Samenvatting niet correct, dat ik mijn post post houd niet in dat er voor mij geen andere problemen bestaan. Samenvatting op jouw post: zoals verwacht; ondoordacht.
Dat is ondoordacht.quote:Op maandag 27 december 2010 01:54 schreef informatieverlener het volgende:
Probeer eens met iets anders te schelden
Jij bent ondoordacht. Kijk in dit land kun je mensen enorm kwetsen door het woord: kanker. Er zijn heel veel mensen die er iemand aan hebben verloren of het zelf hebben en doodsangsten uitstaan. Met die mensen kom je dus hier in aanraking, niet in verband met pest, cholera, enz.quote:Op maandag 27 december 2010 02:07 schreef Rechtse_Hippie het volgende:
[..]
Nee? Dus je hing niet zojuist een heel jankverhaal op over hoe je niet met kanker moet schelden omdat er de kans is dat je in aanraking gaat komen met kanker? Pest is ook erg, cholera is ook erg, tyfus is ook erg en tuberculose is ook erg. Toch zeg jij dat mensen met deze ziektes moeten schelden in plaats van kanker om mensen als jij niet op hun zieltje te trappen.
Ondoordacht?
[..]
Dat is ondoordacht.
Dan is wat je zei dus wel degelijk ondoordacht want je zei niet dat je met iets anders dan ziektes moest schelden, maar dat je met iets anders dan kanker moest schelden. Als je door had gedacht (je weet wel, datgene dat iets niet ondoordacht maakt) had je zelf kunnen bedenken dat je dat duidelijker aan had moeten geven. In Nederland wordt namelijk veel met ziektes gescholden.quote:Op maandag 27 december 2010 02:13 schreef informatieverlener het volgende:
Ik zie nergens in mijn post staan dat mensen met welke andere ziektes dan ook moeten gaan schelden?? Schelden met ziektes is sowieso ondoordacht.
Conclusie; jouw weerwoordjes zijn het toppunt van ondoordachtheid, en het zegt vrij veel over jou dat je het zelf niet door hebt.
LOL @ dikgedrukte, doet me weer denken aan de basisschool "JIJ BENT ZELF ONDOORDACHTquote:Op maandag 27 december 2010 02:13 schreef JellieVrolijk het volgende:
[..]
Jij bent ondoordacht. Kijk in dit land kun je mensen enorm kwetsen door het woord: kanker. Er zijn heel veel mensen die er iemand aan hebben verloren of het zelf hebben en doodsangsten uitstaan. Met die mensen kom je dus hier in aanraking, niet in verband met pest, cholera, enz.
Het woord kanker als scheldwoord gebruiken in dit land is gewoon respectloos en asociaal.
Op een forum of in het openbaar zal ik er hooguit iets van zeggen, bij mij thuis gaan ze de voor- of achterdeur uit met het liefst maatje 40 mee.
Ohh, jij zei flikker. Besef je dan niet dat je daar homo's mee kwetst?quote:Op maandag 27 december 2010 02:26 schreef Sloth het volgende:
Het kan me geen flikker schelen of ik mensen "kwets"door het woord kanker. Natuurlijk noem ik een kankerpatient geen kankerlijer maar daar houdt het wel mee op. Kanker als krachtterm is hetzelfde als shit of kut, en ik beledig daar ook geen menen met darmproblemen of vrouwen mee.
Om maar bij het woordje te blijven; het is erg ondoordacht aan te nemen en te verwachten dat het om een 85e jarige overgrootvader ging, want dat ging het namelijk niet.. Mensen op leeftijd overlijden, maar niet iedereen die overlijdt is op leeftijd.quote:Op maandag 27 december 2010 02:25 schreef Rechtse_Hippie het volgende:
Ik ben heus niet te beroerd om rekening te houden met iemand die emotionele wonden aan kanker heeft overgehouden, maar zeuren gaat er bij mij niet in en je overgrootvader die op zijn 85e aan kanker overleed is ook niet genoeg reden voor mij om mijn vocabulaire aan te passen.
Volgens mij ben jij een alcoholist en wellicht een mongool. Incestslachtoffer ligt ook voor de hand. Zo goed? Stakker.quote:Op maandag 27 december 2010 02:25 schreef Rechtse_Hippie het volgende:
[..]
Dan is wat je zei dus wel degelijk ondoordacht want je zei niet dat je met iets anders dan ziektes moest schelden, maar dat je met iets anders dan kanker moest schelden. Als je door had gedacht (je weet wel, datgene dat iets niet ondoordacht maakt) had je zelf kunnen bedenken dat je dat duidelijker aan had moeten geven. In Nederland wordt namelijk veel met ziektes gescholden.
[..]
LOL @ dikgedrukte, doet me weer denken aan de basisschool "JIJ BENT ZELF ONDOORDACHT"
Je kan mensen met zoveel dingen kwetsen, mensen zijn namelijk nogal snel op hun teentjes getrapt. Je kan mensen ook kwetsen met godverdomme, zo kan je aan de gang blijven.
Leuk voor je dat je mensen je huis uit schopt voor schelden met kanker trouwens. Ik persoonlijk ga niet om met mensen die gaan janken om een woordje.
Ik ben heus niet te beroerd om rekening te houden met iemand die emotionele wonden aan kanker heeft overgehouden, maar zeuren gaat er bij mij niet in en je overgrootvader die op zijn 85e aan kanker overleed is ook niet genoeg reden voor mij om mijn vocabulaire aan te passen.
Ik zeg toch niet dat ik ervanuit ga dat alleen 85-jarige opa's aan kanker sterven. Ik zeg dat ik in sommige situaties best rekening met iemand wil houden, maar niet als het gaat om een 85-jarige opa. Capisce?quote:Op maandag 27 december 2010 02:35 schreef informatieverlener het volgende:
[..]
Om maar bij het woordje te blijven; het is erg ondoordacht aan te nemen en te verwachten dat het om een 85e jarige overgrootvader ging, want dat ging het namelijk niet.. Mensen op leeftijd overlijden, maar niet iedereen die overlijdt is op leeftijd.
Je kunt mensen erg kwetsen door zo tegen ze te praten en dat is respectloos en asociaal.quote:Op maandag 27 december 2010 02:38 schreef JellieVrolijk het volgende:
[..]
Volgens mij ben jij een alcoholist en wellicht een mongool. Incestslachtoffer ligt ook voor de hand. Zo goed? Stakker.
Het gaat in de meeste gevallen dan ook niet alleen om een belediging, beledigt ben je als iemand je uitscheld met het woord terwijl jij de patient bent, - het gaat bij naaste om het beeld dat weer vers bij je naar boven komt terwijl dat zeer confronterend is en het al moeilijk genoeg is om dat beeld uberhaupt deels te doen vergeten.quote:Op maandag 27 december 2010 02:26 schreef Sloth het volgende:
Het kan me geen flikker schelen of ik mensen "kwets"door het woord kanker. Natuurlijk noem ik een kankerpatient geen kankerlijer maar daar houdt het wel mee op. Kanker als krachtterm is hetzelfde als shit of kut, en ik beledig daar ook geen menen met darmproblemen of vrouwen mee.
En dat beeld komt niet naar boven door jankposters als kanker verziekt je taal en janktopics als deze?quote:Op maandag 27 december 2010 02:40 schreef informatieverlener het volgende:
[..]
Het gaat in de meeste gevallen dan ook niet alleen om een belediging, beledigt ben je als iemand je uitscheld met het woord terwijl jij de patient bent, - het gaat bij naaste om het beeld dat weer vers bij je naar boven komt terwijl dat zeer confronterend is en het al moeilijk genoeg is om dat beeld uberhaupt deels te doen vergeten.
Volgens mij gaf er iemand een voorzetje, ik kop alleen maar in.quote:Op maandag 27 december 2010 02:39 schreef Rechtse_Hippie het volgende:
[..]
Ik zeg toch niet dat ik ervanuit ga dat alleen 85-jarige opa's aan kanker sterven. Ik zeg dat ik in sommige situaties best rekening met iemand wil houden, maar niet als het gaat om een 85-jarige opa. Capisce?
[..]
Je kunt mensen erg kwetsen door zo tegen ze te praten en dat is respectloos en asociaal.
Moet kunnen inderdaad, maar iemand die jankt over mensen kwetsen moet natuurlijk geen andere mensen gaan (pogen te) kwetsen. Ben jij zo'n moeder theresa dan? Kan ik me niet voorstellen namelijk.quote:Op maandag 27 december 2010 02:44 schreef JellieVrolijk het volgende:
[..]
Volgens mij gaf er iemand een voorzetje, ik kop alleen maar in.
Moet allemaal kunnen zeg je zelf, dus geen krokodillentranen nu natuurlijk.
Wat ik heb getypt is om te proberen bij mensen die er mee schelden, het van een andere kant te laten zien. Dat ze eens na gaan denken over wat je ermee bereikt met schelden met dat woord en of het werkelijk zo veel gevraagd is om eens aan andere te denken. Dat je niet met álles aan andere kan en hoeft te denken snap ik, maar bij iets dat je nog geen druppeltje zweet als moeite kost is het toch jammer dat er nog personen zijn die maar doen en zeggen wat ze willen want "ik zeg en doe nou eenmaal wat ik wil"..quote:Op maandag 27 december 2010 02:41 schreef Rechtse_Hippie het volgende:
[..]
En dat beeld komt niet naar boven door jankposters als kanker verziekt je taal en janktopics als deze?
Jammer dat je mijn vraag niet gewoon kan beantwoorden. Ben je een politicus?quote:Op maandag 27 december 2010 02:51 schreef informatieverlener het volgende:
[..]
Wat ik heb getypt is om te proberen bij mensen die er mee schelden, het van een andere kant te laten zien. Dat ze eens na gaan denken over wat je ermee bereikt met schelden met dat woord en of het werkelijk zo veel gevraagd is om eens aan andere te denken. Dat je niet met álles aan andere kan en hoeft te denken snap ik, maar bij iets dat je nog geen druppeltje zweet als moeite kost is het toch jammer dat er nog personen zijn die maar doen en zeggen wat ze willen want "ik zeg en doe nou eenmaal wat ik wil"..
Jammer dat de essentie van mijn post niet tot je doordringt, en dit is (ik meen het) niet persoonlijk bedoeld maar de enige reden die ik me kan bedenken hoe dat komt is omdat je misschien niet geschikt bent om na te denken over dingen die wat dieper gaan dan het oppervlak. Dat zou ook direct verklaren waarom je met zo'n woord scheld.
Minder labiel? Waarschijnlijk heb jij niet van begin tot eind alles meegemaakt en gezien. Heb jij niet alles laten vallen om elke seconde die je had die persoon bij te staan en te helpen met alles waar je mee kon helpen, terwijl het enige dat écht zou helpen en je écht wilde, - namelijk genezing- niet meer mogelijk was.quote:Op maandag 27 december 2010 02:50 schreef Sloth het volgende:
mensen die het woord kanker niet aan kunnen horen moeten maar eens naar een psycholoog gaan om het te verwerken. Mijn opa had ook kanker en een neef van me vriend van me ook. Toch voel ik me niet gekwetst als iemand kanker zegt. Hoe kan dat? Ben ik minder labiel dan de rest?
Vind je dat een vergelijking dan? Kijk wat hier gezegd word is dat je mensen enorm kunt kwetsen met het woord kanker. Zo zijn er natuurlijk meer woorden die dat kunnen doen. Maar kanker is een ziekte die mensen letterlijk sloopt en langzaam dood laat gaan. Enorme aftakeling, Uitgemergelde lichamen van wat eens sterke gezonde mensen waren. Het is een verschrikking om dat mee te maken en te zien. En ik begrijp dan ook werkelijk niet dat egoisme over het hebben van een verbale uitlaatklep kennelijk belangrijker is dan de pijn die je daarmee veroorzaakt.quote:Op maandag 27 december 2010 02:49 schreef Rechtse_Hippie het volgende:
[..]
Moet kunnen inderdaad, maar iemand die jankt over mensen kwetsen moet natuurlijk geen andere mensen gaan (pogen te) kwetsen. Ben jij zo'n moeder theresa dan? Kan ik me niet voorstellen namelijk.
Wenst 1 van jullie trouwens mijn vraag te beantwoorden? Dat ik informatieverlener quotte betekent natuurlijk niet dat alleen hij mag antwoorden. Als het woord kanker zo'n pijn doet gaat dat dan niet net zo goed op wanneer er posters als "kanker verziekt je taal" hangen of topics als deze geopend worden?
mijn opa is ook doodgegaan aan kanker, ik voel me ook niet gekwetst als iemand het zegt en ik let er ook niet op. ik scheld er zelf niet mee, en ik vind wel dat anderen er ook niet meer moeten schelden, maar ach, wie ben ik? ik zit er niet mee als hun er blij van worden dat te zeggenquote:Op maandag 27 december 2010 02:50 schreef Sloth het volgende:
mensen die het woord kanker niet aan kunnen horen moeten maar eens naar een psycholoog gaan om het te verwerken. Mijn opa had ook kanker en een neef van me vriend van me ook. Toch voel ik me niet gekwetst als iemand kanker zegt. Hoe kan dat? Ben ik minder labiel dan de rest?
Ik vind het een prima vergelijking. Als het woord kanker zo'n pijn doet moet het nu pijn doen om dit te lezen aangezien ik het woord kanker gebruik. Het moet ook pijn doen om KANKER te zien staan op een poster die het gebruik van het woord kanker poogt te ontmoedigen (wat voor geen meter werkt). Het moet ook pijn doen om een topic te zien waarin iemand zit te kankeren (en ja dat is gewoon een woord, niet eens een scheldwoord) op mensen die het woord kanker gebruiken.quote:Op maandag 27 december 2010 03:06 schreef JellieVrolijk het volgende:
[..]
Vind je dat een vergelijking dan? Kijk wat hier gezegd word is dat je mensen enorm kunt kwetsen met het woord kanker. Zo zijn er natuurlijk meer woorden die dat kunnen doen. Maar kanker is een ziekte die mensen letterlijk sloopt en langzaam dood laat gaan. Enorme aftakeling, Uitgemergelde lichamen van wat eens sterke gezonde mensen waren. Het is een verschrikking om dat mee te maken en te zien. En ik begrijp dan ook werkelijk niet dat egoisme over het hebben van een verbale uitlaatklep kennelijk belangrijker is dan de pijn die je daarmee veroorzaakt.
Maar ach dat is de maatschappij he?
Na het lezen van dit topic geldt voortaan maatje 40 ook buiten mijn woning.
Helemaal leip worden? Als je geheel eens terug gaat lezen zie je dat de mensen die er mee schelden zich leiper gedragen tegen de mensen die het erg vinden dat er mee gescholden wordt dan dat de mensen die het erg vinden dat er mee gescholden wordt zich gedragen tegen de mensen die er mee schelden. Conclusie; personen die er mee schelden zijn onzettend beperkt qua zelfreflectie alswel met het vermogen om niet-kwetsbaar commentaar op te vangen en het als zodanig te beschouwen. Want wat is nou leiper? Schelden met een ziekte of er iets van zeggen wanneer iemand scheld met een ziekte?? Sommige mensen.. inlevingsvermogen en uberhaupt het vermogen om werkelijk te snappen waar je zelf mee bezig bent, het is niet aan alle besteed. Fijne nacht, en ik hoop voor jullie allen dat je het nooit zal meemaken om in die spiegel niet jezelf te willen zien.quote:Op maandag 27 december 2010 03:10 schreef Sloth het volgende:
iedereen gaat dood. De helft waarschijnlijk aan kanker. Ja, het is kut om mensen af te zien takelen. Ik mis mijn opa ook, maar dat betekent niet dat ik dan helemaal leip wordt als iemand het woord kanker op een andere manier gebruikt.
Als iemand een familie lid van me kanker toewenst zou ik me er misschien nog iets van aantrekken, maar kanker als krachtterm is niets.
Wat is maatje 40?quote:Op maandag 27 december 2010 03:20 schreef JellieVrolijk het volgende:
Allemaal, iedereen moet het zelf maar weten maar de kans dat je in de openbare ruimte mensen tegen komt die met kanker te maken hebben of hebben gehad is redelijk groot. En die hebben geen behoefte aan mensen (vaak snotneuzen) die daar even de draak mee steken.
Mocht je een klap voor je bek krijgen dan heb je het aan jezelf te danken.
Ik houd het bij maatje 40maar ik ken ook mensen die wel wat verder gaan dan dat.
En dan zeg ik: eigen schuld dikke bult. Er zijn genoeg scheldwoorden te bedenken, kies een ander woord. Wat is de moeite?
Punt is dat het gemiddelde jij-mag-niet-met-kanker-schelden-type het helemaal niet erg vind als er met ziektes gescholden wordt, alleen kanker is om de een of andere reden off limits.quote:Op maandag 27 december 2010 03:21 schreef informatieverlener het volgende:
[..]
Helemaal leip worden? Als je geheel eens terug gaat lezen zie je dat de mensen die er mee schelden zich leiper gedragen tegen de mensen die het erg vinden dat er mee gescholden wordt dan dat de mensen die het erg vinden dat er mee gescholden wordt zich gedragen tegen de mensen die er mee schelden. Conclusie; personen die er mee schelden zijn onzettend beperkt qua zelfreflectie alswel met het vermogen om niet-kwetsbaar commentaar op te vangen en het als zodanig te beschouwen. Want wat is nou leiper? Schelden met een ziekte of er iets van zeggen wanneer iemand scheld met een ziekte?? Sommige mensen.. inlevingsvermogen en uberhaupt het vermogen om werkelijk te snappen waar je zelf mee bezig bent, het is niet aan alle besteed. Fijne nacht, en ik hoop voor jullie allen dat je het nooit zal meemaken om in die spiegel niet jezelf te willen zien.
Maatje 40 is mijn schoenmaat.quote:Op maandag 27 december 2010 03:27 schreef Rechtse_Hippie het volgende:
[..]
Wat is maatje 40?
Mensen die random mensen op hun bek slaan voor wat ze zeggen zijn trouwens het schuim der aarde en moeten niet gek opkijken als ze een baksteen op hun hoofd krijgen.
[..]
Punt is dat het gemiddelde jij-mag-niet-met-kanker-schelden-type het helemaal niet erg vind als er met ziektes gescholden wordt, alleen kanker is om de een of andere reden off limits.
Oow dus je bent zelf ook zo'n laag bij de gronds type dat overgaat op geweld omdat hij zich op zijn tere zieltje getrapt voelt door een woord? Of ben je zo'n type dat hier verkondigt wat hij doet met mensen die met kanker schelden om vervolgens stilletjes huilend weg te lopen wanneer iemand het daadwerkelijk doet?quote:Op maandag 27 december 2010 03:36 schreef JellieVrolijk het volgende:
[..]
Maatje 40 is mijn schoenmaat.En dat op de bek slaan is natuurlijk niet random. Je weet heel goed wat je zegt als je het woord kanker gebruikt. En dat het risico groot is als je dat in de openbare ruimte doet.
En hou die baksteen maar bij je want volgens mij ben jij een schijtlijster. Kijk, dat is een mooi scheldwoord. Schijtlijster.
Maar ik ga op bed, welterusten.
quote:Op maandag 27 december 2010 04:43 schreef Meneer_du_bir het volgende:
JAJA LEUKE DISCUSSIES OUWE MENSEN
Niks lekkerder dan een ordinaire matpartij met zo'n jankzak. Issie én zielig omdat z'n cavia kanker had, en omdat ie nog een paar kankerklappen krijgt op de koop toe ook.quote:Op maandag 27 december 2010 03:20 schreef JellieVrolijk het volgende:
Allemaal, iedereen moet het zelf maar weten maar de kans dat je in de openbare ruimte mensen tegen komt die met kanker te maken hebben of hebben gehad is redelijk groot. En die hebben geen behoefte aan mensen (vaak snotneuzen) die daar even de draak mee steken.
Mocht je een klap voor je bek krijgen dan heb je het aan jezelf te danken.
Ik houd het bij maatje 40maar ik ken ook mensen die wel wat verder gaan dan dat.
En dan zeg ik: eigen schuld dikke bult. Er zijn genoeg scheldwoorden te bedenken, kies een ander woord. Wat is de moeite?
Kees!quote:Op maandag 27 december 2010 13:40 schreef isildur1 het volgende:
Dit plaatje mag gewoon niet ontbreken:
[ afbeelding ]
Wat een baas.
Het is een vrij veel voorkomend taalkundig fenomeen, eigenlijkquote:Op maandag 27 december 2010 14:06 schreef melanie_the_miss het volgende:
Vloeken, okay kan gebeuren.
Schelden... waarom? en naar mensen persoonlijk, idioot...
Kanker gebruiken als positief krachtwoord, dat is toch ronduit raar?
Waar zijn de hip, gers, tof, lauw etc. gebleven?
Ik herinner mij niet dat ik ooit iets riep als WAUW DAT IS TYFUS LEUK!!!
Dat is toch tegenstrijdig, iets positiefs benadrukken met het meest negatieve dat in je opkomt?
Lauw zit er nog volop in (in mijn omgeving dan), maar hip en gers zijn gelukkig begraven. Wat een kutwoorden zijn dat.quote:Op maandag 27 december 2010 14:06 schreef melanie_the_miss het volgende:
Vloeken, okay kan gebeuren.
Schelden... waarom? en naar mensen persoonlijk, idioot...
Kanker gebruiken als positief krachtwoord, dat is toch ronduit raar?
Waar zijn de hip, gers, tof, lauw etc. gebleven?
Ik herinner mij niet dat ik ooit iets riep als WAUW DAT IS TYFUS LEUK!!!
Dat is toch tegenstrijdig, iets positiefs benadrukken met het meest negatieve dat in je opkomt?
Het is inderdaad meten met twee maten.quote:Op maandag 27 december 2010 14:48 schreef Saarbarbaar het volgende:
-Je hoort ook vaak zat ''tyfus'' of ''tering''. En dat is zeker minder erg, omdat dat ziektes zijn die vroeger veel voorkwamen en nu niet?Nee maar ''kanker'' kan niet, want tegenwoordig zijn er zooooveeeel mensen met kanker en oh het is zo erg en oh ja, de opa van *insert random name* is laatst nog aan kanker overleden
![]()
Ze gaan door een tunnel.quote:Op vrijdag 24 december 2010 12:00 schreef Lovely_90 het volgende:
Opkankerenquote:Op maandag 27 december 2010 17:06 schreef Nogeentje het volgende:
HAHA DATP LAATJE BOEVEN JOU POST IENSS
Aah een mede principiele kankergebruiker.quote:Op maandag 27 december 2010 17:05 schreef Sgt.Stiglitz het volgende:
Dat curieuze superioriteitsgevoel van mensen die zeggen dat je niet met kanker mag schelden is één van de redenen dat ik het gebruik. Ze komen altijd aan met diepe emotionele verhalen dat zij er aan onderdoor zijn gegaan toen iemand in hun omgeving kanker had, en dat mensen die met kanker schelden dit gelukkig nooit hebben hoeven meemaken.
Ze gaan volledig voorbij aan het feit dat zij zelf de lading aan een woord geven, niet diegene die het woord uitspreekt. Het ligt aan de ontvanger, niet aan de zender. Je raakt zo gekwetst als je zelf wilt.
Vervolgens komen ze met het argument dat het een kleine moeite is om het woord niet te gebruiken, en dat mensen zich dus aan deze emotionele teven moeten aanpassen omdat zij zich gekwetst voelen.
Het zijn dan ook nog eens vaak de mensen die dan zeggen 'ja gebruik dan tyfus of een andere ziekte'. Vaak komen ze met woorden die anderen ook weer als kwetsend kunnen ervaren. Hypocrisie is dit volkje niet vreemd
Het wordt ondersteund door de overheid die met lachwekkende campagnes komt als kankerverziektjetaal.nl. Overheidscampagnes zijn zo compleet nutteloos om het gedrag van jongeren - waar de campagne zich op richt - te veranderen. Nul effect.
Het is een teken van een kleine woordenschat, wordt ook nog weleens als argument aangehaald. Dat je niet het juiste woord weet te vinden. Complete onzin. Je kan het juiste woord juist wel vinden. Kanker is het juiste woord, dus dat gebruik je. Het is eerder een teken van een complete woordenschat, in tegenstelling tot de kleine woordenschat van morele woordentovenaars die moeten zoeken omdat ze hét woord met de juiste lading ontlopen.
quote:Op maandag 27 december 2010 17:05 schreef Sgt.Stiglitz het volgende:
Dat curieuze superioriteitsgevoel van mensen die zeggen dat je niet met kanker mag schelden is één van de redenen dat ik het gebruik. Ze komen altijd aan met diepe emotionele verhalen dat zij er aan onderdoor zijn gegaan toen iemand in hun omgeving kanker had, en dat mensen die met kanker schelden dit gelukkig nooit hebben hoeven meemaken.
Ze gaan volledig voorbij aan het feit dat zij zelf de lading aan een woord geven, niet diegene die het woord uitspreekt. Het ligt aan de ontvanger, niet aan de zender. Je raakt zo gekwetst als je zelf wilt.
Vervolgens komen ze met het argument dat het een kleine moeite is om het woord niet te gebruiken, en dat mensen zich dus aan deze emotionele teven moeten aanpassen omdat zij zich gekwetst voelen.
Het zijn dan ook nog eens vaak de mensen die dan zeggen 'ja gebruik dan tyfus of een andere ziekte'. Vaak komen ze met woorden die anderen ook weer als kwetsend kunnen ervaren. Hypocrisie is dit volkje niet vreemd
Het wordt ondersteund door de overheid die met lachwekkende campagnes komt als kankerverziektjetaal.nl. Overheidscampagnes zijn zo compleet nutteloos om het gedrag van jongeren - waar de campagne zich op richt - te veranderen. Nul effect.
Het is een teken van een kleine woordenschat, wordt ook nog weleens als argument aangehaald. Dat je niet het juiste woord weet te vinden. Complete onzin. Je kan het juiste woord juist wel vinden. Kanker is het juiste woord, dus dat gebruik je. Het is eerder een teken van een complete woordenschat, in tegenstelling tot de kleine woordenschat van morele woordentovenaars die moeten zoeken omdat ze hét woord met de juiste lading ontlopen.
Een kankerpatiënt lijdt inderdaad aan kanker ja, dus dat is een benaming die aardig met de werkelijkheid overeenkomt.quote:Op maandag 27 december 2010 19:56 schreef L.no het volgende:
Ik gebruik het woord niet, maar ik begrijp wel waarom anderen het zouden gebruiken. Behalve bij mensen die 10x het woord kanker gebruiken in een zin. Dat is gewoon irritant omdat het te vaak gebruikt wordt, niet om het woord zelf. Ik zou me er net zo erg om ergeren bij een ander woord.
Ik begrijp ook waarom je dat woord niet waardeert, maar sommige mensen (niet allemaal) kunnen ook overdrijven. Sommige mensen maken een hele drama als je het woord kanker zegt. Dan maakt het voor hen niet eens uit of het een scheldwoord, vloekwoord, stopwoord, etc is. Dan maakt het niet uit of het goed bedoeld is, je bent meteen een klootzak als je het woord kanker gebruikt.
Of mensen die je kanker toewensen als men dat als stopwoord gebruikt. Dat is hypocrieter dan zelf tyfus/tering/gvd zeggen. Je bent geen haar beter dan de persoon die het woord gebruikt.![]()
En ja, ik heb het zelf meegemaakt dat een dierbare daar aan gestorven is. Alleen ga ik niet blind andere mensen neerkijken als ze het woord gebruiken. Het hangt af van de situatie (zoals bij een kankerpatient uitschelden voor kankerlijer... zoiets).
Vergeet niet dat er ook 'uitschelden' staat. Als je iemand uitscheld als kankerlijer, dan heeft dat een ander betekenis. Het is beledigend. Dat bedoel ik dat het van situatie verschilt.quote:Op maandag 27 december 2010 20:23 schreef leRomein het volgende:
[..]
Een kankerpatiënt lijdt inderdaad aan kanker ja, dus dat is een benaming die aardig met de werkelijkheid overeenkomt.
Ja, dat las ik. Ik vind echter dat als je iemand uitscheldt voor datgene wat hij of zij feitelijk is, het beledigende aspect ervan wordt opgeheven. Zo moet je ook gewoon 'homo' kunnen zeggen tegen een homo. Ik vind dus dat persoon die de intentie heeft om de ander te beledigen, hierin faalt door de ander juist te benamen.quote:Op maandag 27 december 2010 20:50 schreef L.no het volgende:
[..]
Vergeet niet dat er ook 'uitschelden' staat. Als je iemand uitscheld als kankerlijer, dan heeft dat een ander betekenis. Het is beledigend. Dat bedoel ik dat het van situatie verschilt.
Het ligt niet altijd aan de persoon die beledigd is. Soms kan je zelf gewoon merken als je iemand uitscheld als kankerlijer of niet. Je kan het omdraaien hoe je het wilt, maar in sommige situaties is het gewoon negatief bedoeld. Ik heb het niet over mensen die kankerpatienten een andere naam willen geven, mensen die het als grap bedoelen of iets anders. Ik heb het gewoon over de mensen die dat term gebruiken om iemand uit te schelden en het spottend gebruiken tegen een kankerpatient. Dát is uitschelden.quote:Op maandag 27 december 2010 21:07 schreef leRomein het volgende:
[..]
Ja, dat las ik. Ik vind echter dat als je iemand uitscheldt voor datgene wat hij of zij feitelijk is, het beledigende aspect ervan wordt opgeheven. Zo moet je ook gewoon 'homo' kunnen zeggen tegen een homo. Ik vind dus dat persoon die de intentie heeft om de ander te beledigen, hierin faalt door de ander juist te benamen.
Wat hij zegt, het woord kanker is zo lekker om te zeggen vanwege dit, maar dat maakt het ook zo aanstootgevend. Mensen die zeggen dat het los staat van de ziekte en er toch mee schelden zijn gewoon losers. Het enige wat ik dan nog wel wil zeggen is dat mensen die met kanker schelden zich wel onderscheiden van de mensen die wél sociale vaardigheden hebben enz.quote:Op vrijdag 24 december 2010 02:06 schreef Rechtse_Hippie het volgende:
Als het op het woord kanker aan komt zijn er 2 soorten mensen waar ik een hekel aan heb:
1. Apologeten die onzin als "de term staat los van de ziekte" verkondigen.
2. Mensen die vinden dat je niet met kanker mag schelden omdat ... daaraan is overleden.
Ik ben een kankergebruiker en ik ben er trots op. Kanker is een ernstige ziekte waaraan op het moment iemand overlijdt en dit heeft direct effect op het feit dat ik het gebruik. Kanker is een ongeëvenaarde krachtterm, met zo een lading, dat het in sommige situaties perfect uitkomt. Waarom schelden met woorden die niks voorstellen als "kut", "fuck" en "shit" als er een krachtige term als "kanker" bestaat?
Waarom rekening houden met het feit dat ... eraan overleden is (tenzij het heel vers in het geheugen ligt natuurlijk) als atheisten er ook geen rekening mee houden dat sommige gelovigen niet graag godverdomme horen?
Er is maar 1 krachtterm krachtig genoeg om toepasselijk te zijn als je gediagnosticeerd wordt met kanker en dat is (je raad het al) "KANKER". Het moet natuurlijk niet in elke zin voorbij komen, maar het is een prima vloekwoord punt uit.
Daar mag je niet mee spotten. Er oma had iets met haar darmen en is daar aan gestorvenquote:
Je moet niet met er spotten. Mijn hele familie had iets aan er en is daar aan gestorvenquote:Op zaterdag 1 januari 2011 17:56 schreef P8 het volgende:
[..]
Daar mag je niet mee spotten. Er oma had iets met haar darmen en is daar aan gestorven
jouw familie is gewoon gestorven omdat jij al het leven uit hun hebt gezogen.quote:Op zaterdag 1 januari 2011 17:58 schreef RickoKun het volgende:
[..]
Je moet niet met er spotten. Mijn hele familie had iets aan er en is daar aan gestorven
Mijn oma had een darmtumor ;d;d en dies nu ook dood.quote:Op zaterdag 1 januari 2011 17:56 schreef P8 het volgende:
[..]
Daar mag je niet mee spotten. Er oma had iets met haar darmen en is daar aan gestorven
KANKERTURKENquote:Op zaterdag 1 januari 2011 21:16 schreef Snever het volgende:
Vooral turken enz doen dit. Kutvolk!
Maar die gebruiken het als een stopwoord, dus 3x in 1 zin.
Oké man.quote:Op zaterdag 1 januari 2011 21:30 schreef TheHappyPrince het volgende:
Ik roep vaak kanker als ik iets laat vallen o.i.d, in plaats van godverdomme of kut. We schelden met allerlei ziektes, waarom zouden we niet met kanker mogen schelden? Iedereen kent wel mensen met kanker, maar dat staat volkomen los van het feit dat je het woord soms gebruikt om te schelden.
Ik vond het wel irritant dat er vroeger van die kneuzen op de middelbare school waren die constant 'kanker' riepen. Kankergeil, kankercool, kankerzus en -zo. Maar het is gewoon een modewoord, houdt vanzelf wel weer op.
Blijkbaar genoeg om er op te reagerenquote:Op zondag 2 januari 2011 19:26 schreef HerbertThePervert het volgende:
[..]
Oké man.
Boeit me geen kanker.
Nog maar eens quotenquote:Op maandag 27 december 2010 17:05 schreef Sgt.Stiglitz het volgende:
Erg gevat zo drie jaar na dato. Het duurde even, maar dan heb je ook wat.quote:
Kijk, en daar geniet ik dan zo van.quote:Op zondag 2 februari 2014 20:33 schreef Piye het volgende:
[..]
Erg gevat zo drie jaar na dato. Het duurde even, maar dan heb je ook wat.
quote:Op zondag 2 februari 2014 20:33 schreef Piye het volgende:
[..]
Erg gevat zo drie jaar na dato. Het duurde even, maar dan heb je ook wat.
En terecht, zemmel.quote:Op zondag 2 februari 2014 21:27 schreef PartyHard het volgende:
[..]
Opeens voel ik me heel erg aangesproken
'moslimtaal'quote:Op zondag 2 februari 2014 21:28 schreef PartyHard het volgende:
[..]
Scheld alsjeblieft met Nederlandse woorden, we hebben buiten fok al genoeg moslimtaal....
En terecht, flikker.quote:
Ben ik het helemaal mee eens. Er zijn genoeg andere kankeronderwerpen om onze aandacht op te vestigen, ik heb er al spijt van dat ik hier na 3 jaar iets gepost heb...quote:
En een kut kick at that. Is de kloon van TS de kicker?quote:
True. Zou kunnen, TS is wel gebanned in ieder gevalquote:Op zondag 2 februari 2014 21:30 schreef Spongeboss het volgende:
[..]
En een kut kick at that. Is de kloon van TS de kicker?
Nee, ik ben de kicker.quote:Op zondag 2 februari 2014 21:30 schreef Spongeboss het volgende:
[..]
En een kut kick at that. Is de kloon van TS de kicker?
quote:Op zondag 2 februari 2014 22:06 schreef Martin-Ssempa het volgende:
dat gevoel wanneer je niet doorhebt dat dit topic uit 2010 is
Kijk, hier geniet een kankerpit als ik nou van. Schaam je maar niet, en laat het lekker over je tong rollen.quote:Op zondag 2 februari 2014 22:43 schreef katindeboom het volgende:
Ik zeg kanker, dat moet van mijn religie.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |