abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 27 december 2010 @ 14:15:19 #151
321497 Rechtse_Hippie
En nog zwart ook.
pi_90493294
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 14:06 schreef melanie_the_miss het volgende:
Vloeken, okay kan gebeuren.
Schelden... waarom? en naar mensen persoonlijk, idioot...

Kanker gebruiken als positief krachtwoord, dat is toch ronduit raar?
Waar zijn de hip, gers, tof, lauw etc. gebleven?
Ik herinner mij niet dat ik ooit iets riep als WAUW DAT IS TYFUS LEUK!!!
Dat is toch tegenstrijdig, iets positiefs benadrukken met het meest negatieve dat in je opkomt?
Lauw zit er nog volop in (in mijn omgeving dan), maar hip en gers zijn gelukkig begraven. Wat een kutwoorden zijn dat.
Het is trouwens ook tegenstrijdig om een avondje gek gaan tam te noemen, wat maakt dat nou uit?
pi_90493485
Ik ben serieus als kanker als ik zeg ritme is een danser
  maandag 27 december 2010 @ 14:48:51 #153
303996 Saarbarbaar
Panic Chaos Disaster ^^
pi_90494816
Aan de ene kant snap ik het punt van TS wel, maar what about het volgende dan?

-GVD. Met God schelden wordt niet iedereen in dank afgenomen. Ik ben zelf wel gelovig, en ik vind het dus niet prettig als mensen daarmee schelden ('respectloos')
-Je hoort ook vaak zat ''tyfus'' of ''tering''. En dat is zeker minder erg, omdat dat ziektes zijn die vroeger veel voorkwamen en nu niet? :') Nee maar ''kanker'' kan niet, want tegenwoordig zijn er zooooveeeel mensen met kanker en oh het is zo erg en oh ja, de opa van *insert random name* is laatst nog aan kanker overleden ;(
-''Kankeren'' is gewoon een normaal werkwoord, wat zoiets betekent als zeuren of klagen. Wee je gebeente als je dat zegt hoor! ;(

En begrijp me goed: ik vind kanker ook een naar iets...Maar tja, je doet er niks aan. Iemand met kanker wordt er niet zieker of gezonder op als je blijft schelden met deze ziekte (of ermee ophoudt).
Life is crap. And then you die ._.
  maandag 27 december 2010 @ 14:53:39 #154
260098 Codiac
Back in business
pi_90494983
kan·ker de; m -s 1 ziekte waarbij kwaadaardige gezwellen optreden 2 voortwoekerend kwaad 3 (plat, in sam) om een grote hekel aan het genoemde uit te drukken: ~herrie, ~vent
kan·ke·ren kankerde, h gekankerd voortdurend mopperen
pi_90497200
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 14:48 schreef Saarbarbaar het volgende:
-Je hoort ook vaak zat ''tyfus'' of ''tering''. En dat is zeker minder erg, omdat dat ziektes zijn die vroeger veel voorkwamen en nu niet? :') Nee maar ''kanker'' kan niet, want tegenwoordig zijn er zooooveeeel mensen met kanker en oh het is zo erg en oh ja, de opa van *insert random name* is laatst nog aan kanker overleden ;(
Het is inderdaad meten met twee maten.
Kanker mag niet als werkwoord en voorvoegsel.
Tyfus en Tering mag enigszins.
Het voorvoegsel en werkwoord "pesten" echter is volkomen geaccepteerd. Pestweer, pesthumeur of: iemand pesten, pesten als kaarspel mag allemaal.
Dit allemaal omdat de ziekte grotendeels reeds eeuwen is bedwongen. Hoewel zij (is ziekte vrouwelijk?) in de ME zeer veel slachtoffers heeft gemaakt.
Zodra we kanker hebben bedwongen zal binnen een aantal generaties kanker ook acceptabel worden.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_90498401
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2010 12:00 schreef Lovely_90 het volgende:
ik vind het respectloos, als je weet waar mensen met deze ziekte doorheen gaan.
Ik vind vloeken en schelden sowieso laag bij de grond, verzin wat anders (niet het er bij mezelf nooit uitfloept, maar als dat gebeurt, ben ik er niet trots op en schaam ik me).
Ze gaan door een tunnel.

Oke, nu mag ik weer schelden.
pi_90499245
Wat een onzin :')

Ik scheld met kanker omdat geen enkel ander woord er zo lekker uit rolt. Ik doel nooit op de ziekte, als ik iets een kanker<vul in> vind, bedoel ik niet dat dat kanker mag krijgen, maar gewoon dat 't ff vervelend is.

Als mensen in mijn omgeving 't daar niet mee eens zijn moeten ze 't maar zeggen. Tot dat gebeurt ga ik me niet preventief aan iedereen aanpassen.
Do you think you will walk away untested?
pi_90499355
Waar maak je je druk om, lekker fucking boeiend waar iemand mee scheld.
† The 3 Kings †
  maandag 27 december 2010 @ 17:04:38 #159
329696 Nogeentje
Nog ééntje!
pi_90500209
Dit bericht is gebaseerd op 100% Fictie.
pi_90500251
Dat curieuze superioriteitsgevoel van mensen die zeggen dat je niet met kanker mag schelden is één van de redenen dat ik het gebruik. Ze komen altijd aan met diepe emotionele verhalen dat zij er aan onderdoor zijn gegaan toen iemand in hun omgeving kanker had, en dat mensen die met kanker schelden dit gelukkig nooit hebben hoeven meemaken.

Ze gaan volledig voorbij aan het feit dat zij zelf de lading aan een woord geven, niet diegene die het woord uitspreekt. Het ligt aan de ontvanger, niet aan de zender. Je raakt zo gekwetst als je zelf wilt.
Vervolgens komen ze met het argument dat het een kleine moeite is om het woord niet te gebruiken, en dat mensen zich dus aan deze emotionele teven moeten aanpassen omdat zij zich gekwetst voelen.

Het zijn dan ook nog eens vaak de mensen die dan zeggen 'ja gebruik dan tyfus of een andere ziekte'. Vaak komen ze met woorden die anderen ook weer als kwetsend kunnen ervaren. Hypocrisie is dit volkje niet vreemd

Het wordt ondersteund door de overheid die met lachwekkende campagnes komt als kankerverziektjetaal.nl. Overheidscampagnes zijn zo compleet nutteloos om het gedrag van jongeren - waar de campagne zich op richt - te veranderen. Nul effect.

Het is een teken van een kleine woordenschat, wordt ook nog weleens als argument aangehaald. Dat je niet het juiste woord weet te vinden. Complete onzin. Je kan het juiste woord juist wel vinden. Kanker is het juiste woord, dus dat gebruik je. Het is eerder een teken van een complete woordenschat, in tegenstelling tot de kleine woordenschat van morele woordentovenaars die moeten zoeken omdat ze hét woord met de juiste lading ontlopen.

[ Bericht 36% gewijzigd door Sgt.Stiglitz op 27-12-2010 17:16:24 ]
Derevaun Seraun.
  maandag 27 december 2010 @ 17:06:51 #161
329696 Nogeentje
Nog ééntje!
pi_90500305
HAHA DATP LAATJE BOEVEN JOU POST IENSS
Dit bericht is gebaseerd op 100% Fictie.
pi_90500386
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 17:06 schreef Nogeentje het volgende:
HAHA DATP LAATJE BOEVEN JOU POST IENSS
Opkankeren
† The 3 Kings †
pi_90500861
Aangezien mijn topic is gesloten wil ik mijn boodschap even kwijt in dit kankertopic.

Het scheldwoord kanker wordt in een heel andere context gebruikt dan de ziekte. Daarbij is het werkwoord kankeren al zo oud als de oudheid. Woorden als kankerzooi zijn afgeleid van dit werkwoord, en hebben dus niks te maken met de ziekte. En zelfs al was het scheldwoord wel afgeleid van de ziekte, ben ik van mening dat mensen niet zo moeten zeiken.

De anti schelden met kanker figuren schelden zelf wel vaak met tering. Hoe hypocriet kun je zijn. Tering is ook een ziekte. Dat er toevallig meer mensen zijn met de ziekte kanker maakt dat echt niet anders.

Het is gewoon miereneukerij. Laat iedereen schelden met wat hij/zij wil. Ik wordt kotsziek van dat gekanker door kankeraars op het scheldwoord kanker :r
  maandag 27 december 2010 @ 17:19:55 #164
321497 Rechtse_Hippie
En nog zwart ook.
pi_90500881
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 17:05 schreef Sgt.Stiglitz het volgende:
Dat curieuze superioriteitsgevoel van mensen die zeggen dat je niet met kanker mag schelden is één van de redenen dat ik het gebruik. Ze komen altijd aan met diepe emotionele verhalen dat zij er aan onderdoor zijn gegaan toen iemand in hun omgeving kanker had, en dat mensen die met kanker schelden dit gelukkig nooit hebben hoeven meemaken.

Ze gaan volledig voorbij aan het feit dat zij zelf de lading aan een woord geven, niet diegene die het woord uitspreekt. Het ligt aan de ontvanger, niet aan de zender. Je raakt zo gekwetst als je zelf wilt.
Vervolgens komen ze met het argument dat het een kleine moeite is om het woord niet te gebruiken, en dat mensen zich dus aan deze emotionele teven moeten aanpassen omdat zij zich gekwetst voelen.

Het zijn dan ook nog eens vaak de mensen die dan zeggen 'ja gebruik dan tyfus of een andere ziekte'. Vaak komen ze met woorden die anderen ook weer als kwetsend kunnen ervaren. Hypocrisie is dit volkje niet vreemd

Het wordt ondersteund door de overheid die met lachwekkende campagnes komt als kankerverziektjetaal.nl. Overheidscampagnes zijn zo compleet nutteloos om het gedrag van jongeren - waar de campagne zich op richt - te veranderen. Nul effect.

Het is een teken van een kleine woordenschat, wordt ook nog weleens als argument aangehaald. Dat je niet het juiste woord weet te vinden. Complete onzin. Je kan het juiste woord juist wel vinden. Kanker is het juiste woord, dus dat gebruik je. Het is eerder een teken van een complete woordenschat, in tegenstelling tot de kleine woordenschat van morele woordentovenaars die moeten zoeken omdat ze hét woord met de juiste lading ontlopen.
Aah een mede principiele kankergebruiker. :D
pi_90500945
quote:

_O_
  maandag 27 december 2010 @ 17:22:22 #166
270895 Meneer_du_bir
POMPEND DE WERELD ROND!!!!!1!1
pi_90501004
Laat de discussie toch rusten, de kans dat alle mensen het met je eens zijn ligt tegen de 0%, het zorgt alleen maar voor nutteloze lange discussies die nergens op uit draaien. Ga iets meer productief met je tijd om. En alvorens men mij gaat bashen :$ slechte grappen moeten door iemand gemaakt worden zodat de rest zich beter voelt wanneer zij wél goede grappen maken :$

:')
pi_90501156
quote:

_O_ Je hebt bij deze het recht verdient om je username te mogen dragen!
pi_90505325
Mensen die met kanker schelden, daar moet je gewoon schijt aan hebben.

En m'n oom is in een beerput verzopen, kun je na gaan :Y
pi_90505358
Kanker Topic van een kanker user.
Roken is lekker
pi_90505569
Dat was echt kankee grappig kk ts kom naar rotterdam mensen gaan je kkrr uitschelden :')
pi_90506087
Mensen als TS hebben een duidelijk gebrek aan relativeringsvermogen.
  maandag 27 december 2010 @ 19:56:41 #172
137556 L.no
Midlife crisis
pi_90506508
Ik gebruik het woord niet, maar ik begrijp wel waarom anderen het zouden gebruiken. Behalve bij mensen die 10x het woord kanker gebruiken in een zin. Dat is gewoon irritant omdat het te vaak gebruikt wordt, niet om het woord zelf. Ik zou me er net zo erg om ergeren bij een ander woord.

Ik begrijp ook waarom je dat woord niet waardeert, maar sommige mensen (niet allemaal) kunnen ook overdrijven. Sommige mensen maken een hele drama als je het woord kanker zegt. Dan maakt het voor hen niet eens uit of het een scheldwoord, vloekwoord, stopwoord, etc is. Dan maakt het niet uit of het goed bedoeld is, je bent meteen een klootzak als je het woord kanker gebruikt.
Of mensen die je kanker toewensen als men dat als stopwoord gebruikt. Dat is hypocrieter dan zelf tyfus/tering/gvd zeggen. Je bent geen haar beter dan de persoon die het woord gebruikt. :|W

En ja, ik heb het zelf meegemaakt dat een dierbare daar aan gestorven is. Alleen ga ik niet blind andere mensen neerkijken als ze het woord gebruiken. Het hangt af van de situatie (zoals bij een kankerpatient uitschelden voor kankerlijer... zoiets).
"Give me some chocolate or I will cut you" -Becky
pi_90507734
quote:
19s.gif Op maandag 27 december 2010 19:56 schreef L.no het volgende:
Ik gebruik het woord niet, maar ik begrijp wel waarom anderen het zouden gebruiken. Behalve bij mensen die 10x het woord kanker gebruiken in een zin. Dat is gewoon irritant omdat het te vaak gebruikt wordt, niet om het woord zelf. Ik zou me er net zo erg om ergeren bij een ander woord.

Ik begrijp ook waarom je dat woord niet waardeert, maar sommige mensen (niet allemaal) kunnen ook overdrijven. Sommige mensen maken een hele drama als je het woord kanker zegt. Dan maakt het voor hen niet eens uit of het een scheldwoord, vloekwoord, stopwoord, etc is. Dan maakt het niet uit of het goed bedoeld is, je bent meteen een klootzak als je het woord kanker gebruikt.
Of mensen die je kanker toewensen als men dat als stopwoord gebruikt. Dat is hypocrieter dan zelf tyfus/tering/gvd zeggen. Je bent geen haar beter dan de persoon die het woord gebruikt. :|W

En ja, ik heb het zelf meegemaakt dat een dierbare daar aan gestorven is. Alleen ga ik niet blind andere mensen neerkijken als ze het woord gebruiken. Het hangt af van de situatie (zoals bij een kankerpatient uitschelden voor kankerlijer... zoiets).
Een kankerpatiënt lijdt inderdaad aan kanker ja, dus dat is een benaming die aardig met de werkelijkheid overeenkomt.
celebrate your money
  maandag 27 december 2010 @ 20:50:40 #174
137556 L.no
Midlife crisis
pi_90508893
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 20:23 schreef leRomein het volgende:

[..]

Een kankerpatiënt lijdt inderdaad aan kanker ja, dus dat is een benaming die aardig met de werkelijkheid overeenkomt.
Vergeet niet dat er ook 'uitschelden' staat. Als je iemand uitscheld als kankerlijer, dan heeft dat een ander betekenis. Het is beledigend. Dat bedoel ik dat het van situatie verschilt.
"Give me some chocolate or I will cut you" -Becky
pi_90509616
quote:
19s.gif Op maandag 27 december 2010 20:50 schreef L.no het volgende:

[..]

Vergeet niet dat er ook 'uitschelden' staat. Als je iemand uitscheld als kankerlijer, dan heeft dat een ander betekenis. Het is beledigend. Dat bedoel ik dat het van situatie verschilt.
Ja, dat las ik. Ik vind echter dat als je iemand uitscheldt voor datgene wat hij of zij feitelijk is, het beledigende aspect ervan wordt opgeheven. Zo moet je ook gewoon 'homo' kunnen zeggen tegen een homo. Ik vind dus dat persoon die de intentie heeft om de ander te beledigen, hierin faalt door de ander juist te benamen.

[ Bericht 7% gewijzigd door leRomein op 27-12-2010 21:13:30 ]
celebrate your money
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')