Lauw zit er nog volop in (in mijn omgeving dan), maar hip en gers zijn gelukkig begraven. Wat een kutwoorden zijn dat.quote:Op maandag 27 december 2010 14:06 schreef melanie_the_miss het volgende:
Vloeken, okay kan gebeuren.
Schelden... waarom? en naar mensen persoonlijk, idioot...
Kanker gebruiken als positief krachtwoord, dat is toch ronduit raar?
Waar zijn de hip, gers, tof, lauw etc. gebleven?
Ik herinner mij niet dat ik ooit iets riep als WAUW DAT IS TYFUS LEUK!!!
Dat is toch tegenstrijdig, iets positiefs benadrukken met het meest negatieve dat in je opkomt?
Het is inderdaad meten met twee maten.quote:Op maandag 27 december 2010 14:48 schreef Saarbarbaar het volgende:
-Je hoort ook vaak zat ''tyfus'' of ''tering''. En dat is zeker minder erg, omdat dat ziektes zijn die vroeger veel voorkwamen en nu niet?Nee maar ''kanker'' kan niet, want tegenwoordig zijn er zooooveeeel mensen met kanker en oh het is zo erg en oh ja, de opa van *insert random name* is laatst nog aan kanker overleden
![]()
Ze gaan door een tunnel.quote:Op vrijdag 24 december 2010 12:00 schreef Lovely_90 het volgende:
ik vind het respectloos, als je weet waar mensen met deze ziekte doorheen gaan.
Ik vind vloeken en schelden sowieso laag bij de grond, verzin wat anders (niet het er bij mezelf nooit uitfloept, maar als dat gebeurt, ben ik er niet trots op en schaam ik me).
Opkankerenquote:Op maandag 27 december 2010 17:06 schreef Nogeentje het volgende:
HAHA DATP LAATJE BOEVEN JOU POST IENSS
Aah een mede principiele kankergebruiker.quote:Op maandag 27 december 2010 17:05 schreef Sgt.Stiglitz het volgende:
Dat curieuze superioriteitsgevoel van mensen die zeggen dat je niet met kanker mag schelden is één van de redenen dat ik het gebruik. Ze komen altijd aan met diepe emotionele verhalen dat zij er aan onderdoor zijn gegaan toen iemand in hun omgeving kanker had, en dat mensen die met kanker schelden dit gelukkig nooit hebben hoeven meemaken.
Ze gaan volledig voorbij aan het feit dat zij zelf de lading aan een woord geven, niet diegene die het woord uitspreekt. Het ligt aan de ontvanger, niet aan de zender. Je raakt zo gekwetst als je zelf wilt.
Vervolgens komen ze met het argument dat het een kleine moeite is om het woord niet te gebruiken, en dat mensen zich dus aan deze emotionele teven moeten aanpassen omdat zij zich gekwetst voelen.
Het zijn dan ook nog eens vaak de mensen die dan zeggen 'ja gebruik dan tyfus of een andere ziekte'. Vaak komen ze met woorden die anderen ook weer als kwetsend kunnen ervaren. Hypocrisie is dit volkje niet vreemd
Het wordt ondersteund door de overheid die met lachwekkende campagnes komt als kankerverziektjetaal.nl. Overheidscampagnes zijn zo compleet nutteloos om het gedrag van jongeren - waar de campagne zich op richt - te veranderen. Nul effect.
Het is een teken van een kleine woordenschat, wordt ook nog weleens als argument aangehaald. Dat je niet het juiste woord weet te vinden. Complete onzin. Je kan het juiste woord juist wel vinden. Kanker is het juiste woord, dus dat gebruik je. Het is eerder een teken van een complete woordenschat, in tegenstelling tot de kleine woordenschat van morele woordentovenaars die moeten zoeken omdat ze hét woord met de juiste lading ontlopen.
quote:Op maandag 27 december 2010 17:05 schreef Sgt.Stiglitz het volgende:
Dat curieuze superioriteitsgevoel van mensen die zeggen dat je niet met kanker mag schelden is één van de redenen dat ik het gebruik. Ze komen altijd aan met diepe emotionele verhalen dat zij er aan onderdoor zijn gegaan toen iemand in hun omgeving kanker had, en dat mensen die met kanker schelden dit gelukkig nooit hebben hoeven meemaken.
Ze gaan volledig voorbij aan het feit dat zij zelf de lading aan een woord geven, niet diegene die het woord uitspreekt. Het ligt aan de ontvanger, niet aan de zender. Je raakt zo gekwetst als je zelf wilt.
Vervolgens komen ze met het argument dat het een kleine moeite is om het woord niet te gebruiken, en dat mensen zich dus aan deze emotionele teven moeten aanpassen omdat zij zich gekwetst voelen.
Het zijn dan ook nog eens vaak de mensen die dan zeggen 'ja gebruik dan tyfus of een andere ziekte'. Vaak komen ze met woorden die anderen ook weer als kwetsend kunnen ervaren. Hypocrisie is dit volkje niet vreemd
Het wordt ondersteund door de overheid die met lachwekkende campagnes komt als kankerverziektjetaal.nl. Overheidscampagnes zijn zo compleet nutteloos om het gedrag van jongeren - waar de campagne zich op richt - te veranderen. Nul effect.
Het is een teken van een kleine woordenschat, wordt ook nog weleens als argument aangehaald. Dat je niet het juiste woord weet te vinden. Complete onzin. Je kan het juiste woord juist wel vinden. Kanker is het juiste woord, dus dat gebruik je. Het is eerder een teken van een complete woordenschat, in tegenstelling tot de kleine woordenschat van morele woordentovenaars die moeten zoeken omdat ze hét woord met de juiste lading ontlopen.
Een kankerpatiënt lijdt inderdaad aan kanker ja, dus dat is een benaming die aardig met de werkelijkheid overeenkomt.quote:Op maandag 27 december 2010 19:56 schreef L.no het volgende:
Ik gebruik het woord niet, maar ik begrijp wel waarom anderen het zouden gebruiken. Behalve bij mensen die 10x het woord kanker gebruiken in een zin. Dat is gewoon irritant omdat het te vaak gebruikt wordt, niet om het woord zelf. Ik zou me er net zo erg om ergeren bij een ander woord.
Ik begrijp ook waarom je dat woord niet waardeert, maar sommige mensen (niet allemaal) kunnen ook overdrijven. Sommige mensen maken een hele drama als je het woord kanker zegt. Dan maakt het voor hen niet eens uit of het een scheldwoord, vloekwoord, stopwoord, etc is. Dan maakt het niet uit of het goed bedoeld is, je bent meteen een klootzak als je het woord kanker gebruikt.
Of mensen die je kanker toewensen als men dat als stopwoord gebruikt. Dat is hypocrieter dan zelf tyfus/tering/gvd zeggen. Je bent geen haar beter dan de persoon die het woord gebruikt.![]()
En ja, ik heb het zelf meegemaakt dat een dierbare daar aan gestorven is. Alleen ga ik niet blind andere mensen neerkijken als ze het woord gebruiken. Het hangt af van de situatie (zoals bij een kankerpatient uitschelden voor kankerlijer... zoiets).
Vergeet niet dat er ook 'uitschelden' staat. Als je iemand uitscheld als kankerlijer, dan heeft dat een ander betekenis. Het is beledigend. Dat bedoel ik dat het van situatie verschilt.quote:Op maandag 27 december 2010 20:23 schreef leRomein het volgende:
[..]
Een kankerpatiënt lijdt inderdaad aan kanker ja, dus dat is een benaming die aardig met de werkelijkheid overeenkomt.
Ja, dat las ik. Ik vind echter dat als je iemand uitscheldt voor datgene wat hij of zij feitelijk is, het beledigende aspect ervan wordt opgeheven. Zo moet je ook gewoon 'homo' kunnen zeggen tegen een homo. Ik vind dus dat persoon die de intentie heeft om de ander te beledigen, hierin faalt door de ander juist te benamen.quote:Op maandag 27 december 2010 20:50 schreef L.no het volgende:
[..]
Vergeet niet dat er ook 'uitschelden' staat. Als je iemand uitscheld als kankerlijer, dan heeft dat een ander betekenis. Het is beledigend. Dat bedoel ik dat het van situatie verschilt.
Het ligt niet altijd aan de persoon die beledigd is. Soms kan je zelf gewoon merken als je iemand uitscheld als kankerlijer of niet. Je kan het omdraaien hoe je het wilt, maar in sommige situaties is het gewoon negatief bedoeld. Ik heb het niet over mensen die kankerpatienten een andere naam willen geven, mensen die het als grap bedoelen of iets anders. Ik heb het gewoon over de mensen die dat term gebruiken om iemand uit te schelden en het spottend gebruiken tegen een kankerpatient. Dát is uitschelden.quote:Op maandag 27 december 2010 21:07 schreef leRomein het volgende:
[..]
Ja, dat las ik. Ik vind echter dat als je iemand uitscheldt voor datgene wat hij of zij feitelijk is, het beledigende aspect ervan wordt opgeheven. Zo moet je ook gewoon 'homo' kunnen zeggen tegen een homo. Ik vind dus dat persoon die de intentie heeft om de ander te beledigen, hierin faalt door de ander juist te benamen.
Wat hij zegt, het woord kanker is zo lekker om te zeggen vanwege dit, maar dat maakt het ook zo aanstootgevend. Mensen die zeggen dat het los staat van de ziekte en er toch mee schelden zijn gewoon losers. Het enige wat ik dan nog wel wil zeggen is dat mensen die met kanker schelden zich wel onderscheiden van de mensen die wél sociale vaardigheden hebben enz.quote:Op vrijdag 24 december 2010 02:06 schreef Rechtse_Hippie het volgende:
Als het op het woord kanker aan komt zijn er 2 soorten mensen waar ik een hekel aan heb:
1. Apologeten die onzin als "de term staat los van de ziekte" verkondigen.
2. Mensen die vinden dat je niet met kanker mag schelden omdat ... daaraan is overleden.
Ik ben een kankergebruiker en ik ben er trots op. Kanker is een ernstige ziekte waaraan op het moment iemand overlijdt en dit heeft direct effect op het feit dat ik het gebruik. Kanker is een ongeëvenaarde krachtterm, met zo een lading, dat het in sommige situaties perfect uitkomt. Waarom schelden met woorden die niks voorstellen als "kut", "fuck" en "shit" als er een krachtige term als "kanker" bestaat?
Waarom rekening houden met het feit dat ... eraan overleden is (tenzij het heel vers in het geheugen ligt natuurlijk) als atheisten er ook geen rekening mee houden dat sommige gelovigen niet graag godverdomme horen?
Er is maar 1 krachtterm krachtig genoeg om toepasselijk te zijn als je gediagnosticeerd wordt met kanker en dat is (je raad het al) "KANKER". Het moet natuurlijk niet in elke zin voorbij komen, maar het is een prima vloekwoord punt uit.
Daar mag je niet mee spotten. Er oma had iets met haar darmen en is daar aan gestorvenquote:
Je moet niet met er spotten. Mijn hele familie had iets aan er en is daar aan gestorvenquote:Op zaterdag 1 januari 2011 17:56 schreef P8 het volgende:
[..]
Daar mag je niet mee spotten. Er oma had iets met haar darmen en is daar aan gestorven
jouw familie is gewoon gestorven omdat jij al het leven uit hun hebt gezogen.quote:Op zaterdag 1 januari 2011 17:58 schreef RickoKun het volgende:
[..]
Je moet niet met er spotten. Mijn hele familie had iets aan er en is daar aan gestorven
Mijn oma had een darmtumor ;d;d en dies nu ook dood.quote:Op zaterdag 1 januari 2011 17:56 schreef P8 het volgende:
[..]
Daar mag je niet mee spotten. Er oma had iets met haar darmen en is daar aan gestorven
KANKERTURKENquote:Op zaterdag 1 januari 2011 21:16 schreef Snever het volgende:
Vooral turken enz doen dit. Kutvolk!
Maar die gebruiken het als een stopwoord, dus 3x in 1 zin.
Oké man.quote:Op zaterdag 1 januari 2011 21:30 schreef TheHappyPrince het volgende:
Ik roep vaak kanker als ik iets laat vallen o.i.d, in plaats van godverdomme of kut. We schelden met allerlei ziektes, waarom zouden we niet met kanker mogen schelden? Iedereen kent wel mensen met kanker, maar dat staat volkomen los van het feit dat je het woord soms gebruikt om te schelden.
Ik vond het wel irritant dat er vroeger van die kneuzen op de middelbare school waren die constant 'kanker' riepen. Kankergeil, kankercool, kankerzus en -zo. Maar het is gewoon een modewoord, houdt vanzelf wel weer op.
Blijkbaar genoeg om er op te reagerenquote:Op zondag 2 januari 2011 19:26 schreef HerbertThePervert het volgende:
[..]
Oké man.
Boeit me geen kanker.
Nog maar eens quotenquote:Op maandag 27 december 2010 17:05 schreef Sgt.Stiglitz het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |