Je moest eens weten hoe mensen die het van dichtbij meemaken toch onbewust bij het woord kanker aan verschrikkelijke herinneringen moeten denken..quote:Op vrijdag 24 december 2010 01:39 schreef n0ir het volgende:
Nee, juist door mensen zoals jij ligt er zoveel lading op het woord waardoor juist dat woord geschikt is als krachtterm. Hartgrondig kanker zeggen kan opluchten of je punt kracht bij zetten. Er is gewoon behoefte aan zo'n woord in onze taal.
Het woord kanker als krachtterm heeft niets met de ziekte te maken, je hoeft niet gelijk aan je overleden familieleden te denken.
Kanker als stopwoordje gebruiken is stom en schiet totaal aan de doel van het woord voorbij. Kanker zeggen nabij iemand wiens familielid een dag geleden aan kanker is gestorven is ongevoelig, dus ook niet goed. Maar in overige gevallen kan het best gebruikt worden.
Was er vroeger wel, alleen gingen mensen toen al veel eerder dood. De meeste gevallen van kanker ontstaan pas rond de 60 ofzo.quote:Op zondag 26 december 2010 12:20 schreef Jahr00n het volgende:
[..]
Denk van niet.Vroeger was er ook geen kanker.
hee niet met gvd schelden, daar is een indirect familielid van mij aan gestorven! een beetje respect graag..quote:
Michielos, rustige jongen, ik zou het niet beter kunnen verwoorden!quote:Op vrijdag 24 december 2010 11:13 schreef Michielos het volgende:
alsof de kanker in het schelden naar de mensen met kanker is gericht
Het is gewoon een krachtterm zoals KUT en GODVERDOMME dat ook is. Niet meer zeggen dus anders beledig je vrouwen en gelovigen ofzo
Er mag natuurllijk wel wat variatie inzitten. Aids werkt af en toe ook prima.quote:Op zondag 26 december 2010 13:59 schreef Remqo het volgende:
Toen ik 15 was, was het tof om er mee te schelden.
Als iemand af en toe kanker gebruikt zie ik het probleem niet zo.
Maar als iemand om de haverklap loopt te kankeren, dan mag het toch best wel wat minder.
Dit vind ik persoonlijk erger. Wat een uitgemolken grap is dit ook zeg.quote:Op vrijdag 24 december 2010 01:41 schreef Kwalberto het volgende:
[..]
Mijn opa is gestorven aan aambeien, toon eens wat respect.
haha, jouw 'vrienden'quote:Op vrijdag 24 december 2010 01:39 schreef Braddie het volgende:
Terechte Klacht.
Er komen soms wat vrienden bij me langs, en als er dan een gesprek is wat een beetje loopt dan hoor je elke minuut minstens 5 keer het woord kanker.
Mooie zielepiet was dat dan.quote:Op zondag 26 december 2010 13:45 schreef Rockabella het volgende:
[..]
Je moest eens weten hoe mensen die het van dichtbij meemaken toch onbewust bij het woord kanker aan verschrikkelijke herinneringen moeten denken..
Goed van hem joh! Doet ie vast om stoer te zijn.quote:Op zondag 26 december 2010 14:50 schreef Zwappel het volgende:
[..]
Mooie zielepiet was dat dan.
Een maat van me heeft kanker en vecht er nog steeds tegen, hij roept het hardst met kanker en kankergrappen. En hij vind steen geniaal.
Beste post van 2010quote:Op vrijdag 24 december 2010 01:39 schreef n0ir het volgende:
Nee, juist door mensen zoals jij ligt er zoveel lading op het woord waardoor juist dat woord geschikt is als krachtterm. Hartgrondig kanker zeggen kan opluchten of je punt kracht bij zetten. Er is gewoon behoefte aan zo'n woord in onze taal.
Het woord kanker als krachtterm heeft niets met de ziekte te maken, je hoeft niet gelijk aan je overleden familieleden te denken.
Kanker als stopwoordje gebruiken is stom en schiet totaal aan de doel van het woord voorbij. Kanker zeggen nabij iemand wiens familielid een dag geleden aan kanker is gestorven is ongevoelig, dus ook niet goed. Maar in overige gevallen kan het best gebruikt worden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |