Wat ik heb getypt is om te proberen bij mensen die er mee schelden, het van een andere kant te laten zien. Dat ze eens na gaan denken over wat je ermee bereikt met schelden met dat woord en of het werkelijk zo veel gevraagd is om eens aan andere te denken. Dat je niet met álles aan andere kan en hoeft te denken snap ik, maar bij iets dat je nog geen druppeltje zweet als moeite kost is het toch jammer dat er nog personen zijn die maar doen en zeggen wat ze willen want "ik zeg en doe nou eenmaal wat ik wil"..quote:Op maandag 27 december 2010 02:41 schreef Rechtse_Hippie het volgende:
[..]
En dat beeld komt niet naar boven door jankposters als kanker verziekt je taal en janktopics als deze?
Jammer dat je mijn vraag niet gewoon kan beantwoorden. Ben je een politicus?quote:Op maandag 27 december 2010 02:51 schreef informatieverlener het volgende:
[..]
Wat ik heb getypt is om te proberen bij mensen die er mee schelden, het van een andere kant te laten zien. Dat ze eens na gaan denken over wat je ermee bereikt met schelden met dat woord en of het werkelijk zo veel gevraagd is om eens aan andere te denken. Dat je niet met álles aan andere kan en hoeft te denken snap ik, maar bij iets dat je nog geen druppeltje zweet als moeite kost is het toch jammer dat er nog personen zijn die maar doen en zeggen wat ze willen want "ik zeg en doe nou eenmaal wat ik wil"..
Jammer dat de essentie van mijn post niet tot je doordringt, en dit is (ik meen het) niet persoonlijk bedoeld maar de enige reden die ik me kan bedenken hoe dat komt is omdat je misschien niet geschikt bent om na te denken over dingen die wat dieper gaan dan het oppervlak. Dat zou ook direct verklaren waarom je met zo'n woord scheld.
Minder labiel? Waarschijnlijk heb jij niet van begin tot eind alles meegemaakt en gezien. Heb jij niet alles laten vallen om elke seconde die je had die persoon bij te staan en te helpen met alles waar je mee kon helpen, terwijl het enige dat écht zou helpen en je écht wilde, - namelijk genezing- niet meer mogelijk was.quote:Op maandag 27 december 2010 02:50 schreef Sloth het volgende:
mensen die het woord kanker niet aan kunnen horen moeten maar eens naar een psycholoog gaan om het te verwerken. Mijn opa had ook kanker en een neef van me vriend van me ook. Toch voel ik me niet gekwetst als iemand kanker zegt. Hoe kan dat? Ben ik minder labiel dan de rest?
Vind je dat een vergelijking dan? Kijk wat hier gezegd word is dat je mensen enorm kunt kwetsen met het woord kanker. Zo zijn er natuurlijk meer woorden die dat kunnen doen. Maar kanker is een ziekte die mensen letterlijk sloopt en langzaam dood laat gaan. Enorme aftakeling, Uitgemergelde lichamen van wat eens sterke gezonde mensen waren. Het is een verschrikking om dat mee te maken en te zien. En ik begrijp dan ook werkelijk niet dat egoisme over het hebben van een verbale uitlaatklep kennelijk belangrijker is dan de pijn die je daarmee veroorzaakt.quote:Op maandag 27 december 2010 02:49 schreef Rechtse_Hippie het volgende:
[..]
Moet kunnen inderdaad, maar iemand die jankt over mensen kwetsen moet natuurlijk geen andere mensen gaan (pogen te) kwetsen. Ben jij zo'n moeder theresa dan? Kan ik me niet voorstellen namelijk.
Wenst 1 van jullie trouwens mijn vraag te beantwoorden? Dat ik informatieverlener quotte betekent natuurlijk niet dat alleen hij mag antwoorden. Als het woord kanker zo'n pijn doet gaat dat dan niet net zo goed op wanneer er posters als "kanker verziekt je taal" hangen of topics als deze geopend worden?
mijn opa is ook doodgegaan aan kanker, ik voel me ook niet gekwetst als iemand het zegt en ik let er ook niet op. ik scheld er zelf niet mee, en ik vind wel dat anderen er ook niet meer moeten schelden, maar ach, wie ben ik? ik zit er niet mee als hun er blij van worden dat te zeggenquote:Op maandag 27 december 2010 02:50 schreef Sloth het volgende:
mensen die het woord kanker niet aan kunnen horen moeten maar eens naar een psycholoog gaan om het te verwerken. Mijn opa had ook kanker en een neef van me vriend van me ook. Toch voel ik me niet gekwetst als iemand kanker zegt. Hoe kan dat? Ben ik minder labiel dan de rest?
Ik vind het een prima vergelijking. Als het woord kanker zo'n pijn doet moet het nu pijn doen om dit te lezen aangezien ik het woord kanker gebruik. Het moet ook pijn doen om KANKER te zien staan op een poster die het gebruik van het woord kanker poogt te ontmoedigen (wat voor geen meter werkt). Het moet ook pijn doen om een topic te zien waarin iemand zit te kankeren (en ja dat is gewoon een woord, niet eens een scheldwoord) op mensen die het woord kanker gebruiken.quote:Op maandag 27 december 2010 03:06 schreef JellieVrolijk het volgende:
[..]
Vind je dat een vergelijking dan? Kijk wat hier gezegd word is dat je mensen enorm kunt kwetsen met het woord kanker. Zo zijn er natuurlijk meer woorden die dat kunnen doen. Maar kanker is een ziekte die mensen letterlijk sloopt en langzaam dood laat gaan. Enorme aftakeling, Uitgemergelde lichamen van wat eens sterke gezonde mensen waren. Het is een verschrikking om dat mee te maken en te zien. En ik begrijp dan ook werkelijk niet dat egoisme over het hebben van een verbale uitlaatklep kennelijk belangrijker is dan de pijn die je daarmee veroorzaakt.
Maar ach dat is de maatschappij he?
Na het lezen van dit topic geldt voortaan maatje 40 ook buiten mijn woning.
Helemaal leip worden? Als je geheel eens terug gaat lezen zie je dat de mensen die er mee schelden zich leiper gedragen tegen de mensen die het erg vinden dat er mee gescholden wordt dan dat de mensen die het erg vinden dat er mee gescholden wordt zich gedragen tegen de mensen die er mee schelden. Conclusie; personen die er mee schelden zijn onzettend beperkt qua zelfreflectie alswel met het vermogen om niet-kwetsbaar commentaar op te vangen en het als zodanig te beschouwen. Want wat is nou leiper? Schelden met een ziekte of er iets van zeggen wanneer iemand scheld met een ziekte?? Sommige mensen.. inlevingsvermogen en uberhaupt het vermogen om werkelijk te snappen waar je zelf mee bezig bent, het is niet aan alle besteed. Fijne nacht, en ik hoop voor jullie allen dat je het nooit zal meemaken om in die spiegel niet jezelf te willen zien.quote:Op maandag 27 december 2010 03:10 schreef Sloth het volgende:
iedereen gaat dood. De helft waarschijnlijk aan kanker. Ja, het is kut om mensen af te zien takelen. Ik mis mijn opa ook, maar dat betekent niet dat ik dan helemaal leip wordt als iemand het woord kanker op een andere manier gebruikt.
Als iemand een familie lid van me kanker toewenst zou ik me er misschien nog iets van aantrekken, maar kanker als krachtterm is niets.
Wat is maatje 40?quote:Op maandag 27 december 2010 03:20 schreef JellieVrolijk het volgende:
Allemaal, iedereen moet het zelf maar weten maar de kans dat je in de openbare ruimte mensen tegen komt die met kanker te maken hebben of hebben gehad is redelijk groot. En die hebben geen behoefte aan mensen (vaak snotneuzen) die daar even de draak mee steken.
Mocht je een klap voor je bek krijgen dan heb je het aan jezelf te danken.
Ik houd het bij maatje 40maar ik ken ook mensen die wel wat verder gaan dan dat.
En dan zeg ik: eigen schuld dikke bult. Er zijn genoeg scheldwoorden te bedenken, kies een ander woord. Wat is de moeite?
Punt is dat het gemiddelde jij-mag-niet-met-kanker-schelden-type het helemaal niet erg vind als er met ziektes gescholden wordt, alleen kanker is om de een of andere reden off limits.quote:Op maandag 27 december 2010 03:21 schreef informatieverlener het volgende:
[..]
Helemaal leip worden? Als je geheel eens terug gaat lezen zie je dat de mensen die er mee schelden zich leiper gedragen tegen de mensen die het erg vinden dat er mee gescholden wordt dan dat de mensen die het erg vinden dat er mee gescholden wordt zich gedragen tegen de mensen die er mee schelden. Conclusie; personen die er mee schelden zijn onzettend beperkt qua zelfreflectie alswel met het vermogen om niet-kwetsbaar commentaar op te vangen en het als zodanig te beschouwen. Want wat is nou leiper? Schelden met een ziekte of er iets van zeggen wanneer iemand scheld met een ziekte?? Sommige mensen.. inlevingsvermogen en uberhaupt het vermogen om werkelijk te snappen waar je zelf mee bezig bent, het is niet aan alle besteed. Fijne nacht, en ik hoop voor jullie allen dat je het nooit zal meemaken om in die spiegel niet jezelf te willen zien.
Maatje 40 is mijn schoenmaat.quote:Op maandag 27 december 2010 03:27 schreef Rechtse_Hippie het volgende:
[..]
Wat is maatje 40?
Mensen die random mensen op hun bek slaan voor wat ze zeggen zijn trouwens het schuim der aarde en moeten niet gek opkijken als ze een baksteen op hun hoofd krijgen.
[..]
Punt is dat het gemiddelde jij-mag-niet-met-kanker-schelden-type het helemaal niet erg vind als er met ziektes gescholden wordt, alleen kanker is om de een of andere reden off limits.
Oow dus je bent zelf ook zo'n laag bij de gronds type dat overgaat op geweld omdat hij zich op zijn tere zieltje getrapt voelt door een woord? Of ben je zo'n type dat hier verkondigt wat hij doet met mensen die met kanker schelden om vervolgens stilletjes huilend weg te lopen wanneer iemand het daadwerkelijk doet?quote:Op maandag 27 december 2010 03:36 schreef JellieVrolijk het volgende:
[..]
Maatje 40 is mijn schoenmaat.En dat op de bek slaan is natuurlijk niet random. Je weet heel goed wat je zegt als je het woord kanker gebruikt. En dat het risico groot is als je dat in de openbare ruimte doet.
En hou die baksteen maar bij je want volgens mij ben jij een schijtlijster. Kijk, dat is een mooi scheldwoord. Schijtlijster.
Maar ik ga op bed, welterusten.
quote:Op maandag 27 december 2010 04:43 schreef Meneer_du_bir het volgende:
JAJA LEUKE DISCUSSIES OUWE MENSEN
Niks lekkerder dan een ordinaire matpartij met zo'n jankzak. Issie én zielig omdat z'n cavia kanker had, en omdat ie nog een paar kankerklappen krijgt op de koop toe ook.quote:Op maandag 27 december 2010 03:20 schreef JellieVrolijk het volgende:
Allemaal, iedereen moet het zelf maar weten maar de kans dat je in de openbare ruimte mensen tegen komt die met kanker te maken hebben of hebben gehad is redelijk groot. En die hebben geen behoefte aan mensen (vaak snotneuzen) die daar even de draak mee steken.
Mocht je een klap voor je bek krijgen dan heb je het aan jezelf te danken.
Ik houd het bij maatje 40maar ik ken ook mensen die wel wat verder gaan dan dat.
En dan zeg ik: eigen schuld dikke bult. Er zijn genoeg scheldwoorden te bedenken, kies een ander woord. Wat is de moeite?
Kees!quote:Op maandag 27 december 2010 13:40 schreef isildur1 het volgende:
Dit plaatje mag gewoon niet ontbreken:
[ afbeelding ]
Wat een baas.
Het is een vrij veel voorkomend taalkundig fenomeen, eigenlijkquote:Op maandag 27 december 2010 14:06 schreef melanie_the_miss het volgende:
Vloeken, okay kan gebeuren.
Schelden... waarom? en naar mensen persoonlijk, idioot...
Kanker gebruiken als positief krachtwoord, dat is toch ronduit raar?
Waar zijn de hip, gers, tof, lauw etc. gebleven?
Ik herinner mij niet dat ik ooit iets riep als WAUW DAT IS TYFUS LEUK!!!
Dat is toch tegenstrijdig, iets positiefs benadrukken met het meest negatieve dat in je opkomt?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |