-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------quote:Laura heeft een droom. Ze wil de jongste solozeiler zijn die rond de wereld zeilt. Als ze dit plan in augustus 2009 openbaar maakt, in een interview in het AD, komt er een stortvloed aan reacties los. Niet alleen van sympathisanten, ook van Bureau Jeugdzorg en de Raad voor de Kinderbescherming. Met dramatische gevolgen. Laura moet gestopt worden. Rechtszaken volgen. Er is zelfs sprake van uithuisplaatsing en Bureau Jeugdzorg laat haar onder toezicht stellen. Dat betekent dat ze haar wereldreis voorlopig kan vergeten. Haar teleurstelling is immens. Naarmate het bureaucratisch net zich om haar sluit, verliest Laura bijna haar levenslust. In een wanhoopspoging haar vrijheid te herwinnen, vlucht ze in december 2009 naar Sint Maarten. Ze wordt ontdekt en onder politiebegeleiding naar Nederland teruggebracht. Bureau Jeugdzorg eist opnieuw uithuisplaatsing, maar die wijst de rechter gelukkig af. Dan gaat er bij Laura een knop om. Er moet een uitweg zijn! Ze vindt haar vechtlust terug. Ze zorgt voor een nieuwe boot, een flinke tweemaster. Ze volgt allerlei cursussen en zeilt in juni 2010 in een weekend op en neer naar de Engelse oostkust om te bewijzen wat ze kan. Op 27 juli 2010 doet de Rechtbank in Middelburg uitspraak over de door Bureau Jeugdzorg geëiste ondertoezichtstelling. Zal ze haar vrijheid terugkrijgen en op wereldreis kunnen gaan?
http://www.trouw.nl/nieuw(...)kt_Sint_Maarten.htmlquote:Laura Dekker bereikt Sint Maarten
(Novum/AP) - Laura Dekker is zondag aangekomen op Sint Maarten. Het Nederlandse zeilmeisje, dat bezig is aan een solozeilreis rond de wereld, heeft er ruim twee weken over gedaan om de Atlantische Oceaan over te steken. De ruim vierduizend kilometer lange etappe verliep zonder problemen.
quote:Op dinsdag 21 december 2010 23:37 schreef spuitje het volgende:
Foute quote, maar geen idee hoe ik het moet herstellen![]()
Nog even een toevoeging: een wekelijkse uitzending over iemand die daadwerkelijk een poging doet een zeilrecord te verbreken kan best heel leuk zijn, maar een uitzending over een puber die met volwassenen uitstapjes maakt......?? Zal geen hoge kijkcijfers opleveren en dat weten omroepen maar al te goed! En al helemaal niet wanneer die puber zelf gaat bepalen wanneer camera's wel en wanneer ze niet mogen draaien! Het zal net zijn als met het gastenboek op haar site: alleen de hele leuke berichten zijn leesbaar, de rest wordt niet geplaatst! Want er zullen ook heus wel eens minder positieve berichten zijn geweest.
In principe zijn het allemaal losse tripjes. Ik had ook meer het idee van hoppa, de woeste golven bevaren, en zo rap mogelijk rond de wereld zeilen.quote:Op woensdag 22 december 2010 04:47 schreef Banjerkanjer het volgende:
Ook weer wat opmerkelijke uitspraken uit een persbericht mbt haar aankomst in St. Maarten:
Hier is het gehele artikel te lezen:
http://www.mail.com/news/(...)ches-st-maarten.html
fotootje bij het artikel:
[ afbeelding ]
En dit zijn wat opmerkelijke teksten daaruit:
"Dekker anchored Guppy, her 38-foot (11.5-meter) ketch, just outside Simpson Bay Lagoon after what she called "a very nice trip" so far. She later steered it into the lagoon as a crowd gathered at the docks and snapped pictures"
"On Sunday, she told the AP that she wasn't sure how long she would stay in St. Maarten or precisely where her next leg would take her.
"I will just stay here now for a bit and I will think about that," Dekker said. "I've not really a plan. I just want to be in the Panama Canal in May, April, so until that time I will cross the islands, I think."
"But while Watson remained at sea nonstop, Dekker plans to stop at dozens of ports and may even return home to catch up on her studies before resuming her trip.
If Dekker completes the voyage, any record she claims would be unofficial and likely to be challenged. The Guinness World Records and the World Sailing Speed Record Council have decided they will no longer recognize records for "youngest" sailors to avoid encouraging dangerous attempts."
Ze zegt hier dus dat ze niet weet hoelang ze op St. Maarten blijft, dat ze ook niet weet waar ze hierna heen zal gaan. Ze moet daar nog even over nadenken, want ze heeft nog geen plan
Maar over een klein half jaartje wil ze dan wel in het Panama Kanaal zijn (wat nu op een afstand van nog geen week zeilen ligt). Dit hele verhaal begint werkelijk krankzinnige proporties te krijgen
Dat is dan ook de bedoeling als het om een werkelijke recordpoging gaat. Zo deden haar voorgangers dat ook allemaal. Maar Laura is dat nooit van plan geweest, die heeft haar vakantie onder het mom van een "recordpoging" aan alle sponsors trachten te verkopen. Enkelen zijn daar ingetuind.quote:Op woensdag 22 december 2010 05:02 schreef mootie het volgende:
[..]
In principe zijn het allemaal losse tripjes. Ik had ook meer het idee van hoppa, de woeste golven bevaren, en zo rap mogelijk rond de wereld zeilen.
Want youth solo circumnavigation moet achter elkaar door of zo?quote:Op woensdag 22 december 2010 04:47 schreef Banjerkanjer het volgende:
Ze zegt hier dus dat ze niet weet hoelang ze op St. Maarten blijft, dat ze ook niet weet waar ze hierna heen zal gaan. Ze moet daar nog even over nadenken, want ze heeft nog geen plan
Maar over een klein half jaartje wil ze dan wel in het Panama Kanaal zijn (wat nu op een afstand van nog geen week zeilen ligt). Dit hele verhaal begint werkelijk krankzinnige proporties te krijgen
Het is niet zo moeilijk hoor, als je de wereld rond wilt gaan, kun je daar alle tijd voor nemen die je wenst. Maar als je per se de jongste wilt zijn die dat doet, dan moet je toch rekening houden met een klokje dat doortikt.quote:Op woensdag 22 december 2010 12:05 schreef moussie het volgende:
[..]
Want youth solo circumnavigation moet achter elkaar door of zo?
Kijk anders eens op de Engelse wikipedia, in de lijst op bvb de pagina van Watson, zij is de eerste niet die er zo lang over doet. Het oudste record duurde zelfs 5 jaar, werd afgelegd in twee verschillende boten en die man is nog getrouwd ook onderweg.
Het gaat dan ook om de wereld rond, niet meer en niet minder. Of je daar zelf de sportieve challenge bij wil doen van non-stop en unassisted moet je lekker zelf weten, maar dat is dus nooit Laura's plan geweest.
Wat ik heb begrepen van haar reisplan houdt zij niet alleen daarmee rekening maar ook met haar eigen veiligheid, ze gaat pas als het stormseizoen is afgelopen verder.quote:Op woensdag 22 december 2010 12:10 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Het is niet zo moeilijk hoor, als je de wereld rond wilt gaan, kun je daar alle tijd voor nemen die je wenst. Maar als je per se de jongste wilt zijn die dat doet, dan moet je toch rekening houden met een klokje dat doortikt.
Zo had ik het ook opgevat. Dit is wel een beetje zwak eigenlijk.quote:Op woensdag 22 december 2010 06:21 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Dat is dan ook de bedoeling als het om een werkelijke recordpoging gaat. Zo deden haar voorgangers dat ook allemaal. Maar Laura is dat nooit van plan geweest, die heeft haar vakantie onder het mom van een "recordpoging" aan alle sponsors trachten te verkopen. Enkelen zijn daar ingetuind.
Het stormseizoen is van augustus tot en met oktoberquote:Op woensdag 22 december 2010 12:32 schreef moussie het volgende:
[..]
Wat ik heb begrepen van haar reisplan houdt zij niet alleen daarmee rekening maar ook met haar eigen veiligheid, ze gaat pas als het stormseizoen is afgelopen verder.
Mwah, stormseizoen is niet helemaal het goede woord, sorry, de stormen die kunnen ontstaan voor de westkust van Zuid-Amerika tijdens het regenseizoen van oktober tot april.quote:Op woensdag 22 december 2010 12:55 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Het stormseizoen is van augustus tot en met oktober
Het stormseizoen in dat gebied is van augustus tot en met oktober.quote:Op woensdag 22 december 2010 13:04 schreef moussie het volgende:
[..]
Mwah, stormseizoen is niet helemaal het goede woord, sorry, de stormen die kunnen ontstaan voor de westkust van Zuid-Amerika tijdens het regenseizoen van oktober tot april.
Dus toch meer een plezierreisje dan een recordpoging? Prima hoor, maar laat haar daar dan duidelijk in wezen..quote:Op woensdag 22 december 2010 12:05 schreef moussie het volgende:
[..]
Want youth solo circumnavigation moet achter elkaar door of zo?
Kijk anders eens op de Engelse wikipedia, in de lijst op bvb de pagina van Watson, zij is de eerste niet die er zo lang over doet. Het oudste record duurde zelfs 5 jaar, werd afgelegd in twee verschillende boten en die man is nog getrouwd ook onderweg.
Het gaat dan ook om de wereld rond, niet meer en niet minder. Of je daar zelf de sportieve challenge bij wil doen van non-stop en unassisted moet je lekker zelf weten, maar dat is dus nooit Laura's plan geweest.
Officieel van 1 juni tot 30 novemberquote:Op woensdag 22 december 2010 12:55 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Het stormseizoen is van augustus tot en met oktober
Voor de westkust van zuid-amerika komen ze niet zo vaakquote:Op woensdag 22 december 2010 13:04 schreef moussie het volgende:
[..]
Mwah, stormseizoen is niet helemaal het goede woord, sorry, de stormen die kunnen ontstaan voor de westkust van Zuid-Amerika tijdens het regenseizoen van oktober tot april.
Dat geldt voor de gehele Atlantische Oceaan. Laura bevindt zich op St. Maarten, en op St. Maarten is het stormseizoen officieel van augustus tot en met oktober.quote:Op woensdag 22 december 2010 13:54 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Officieel van 1 juni tot 30 november![]()
Hurricane Season 2010 #4
Weer wat geleerd danquote:Op woensdag 22 december 2010 14:20 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Dat geldt voor de gehele Atlantische Oceaan. Laura bevindt zich op St. Maarten, en op St. Maarten is het stormseizoen officieel van augustus tot en met oktober.
Het doet ook absoluut niet ter zakequote:
Zeikmeisje zwanger, maakt haar school niet af. 'Recordpoging' ook niet.quote:Op woensdag 22 december 2010 14:42 schreef DjinN het volgende:
TT voor volgende titel: Zeikmeisje kwijtgeraakt in storm, of toch niet
Maar Laura mag alles! Ze mag best af en toe de motor gebruiken, want het is toch geen 'unassited' poging. Ze mag best haar reis onderbreken en af en toe naar huis of ergens blijven rondhangen. Het is toch geen officiele recordpoging.quote:Op woensdag 22 december 2010 16:49 schreef Gia het volgende:
Maar als zij haar motor mag gebruiken onderweg en het dan toch als een zeilrecord zien, dan kun je toch net zo goed met een grote zeilboot met flink wat motorvermogen een tochtje rond de wereld maken op de motor en af en toe een beetje zeilen.
Een zeilrecord rond de wereld zou puur en alleen op de zeilen moeten zijn. Geen wind? Kom je even niet vooruit. Dat hoort er dan ook bij.
Inderdaad. Daarbij heeft Laura zelf lange tijd beweerd dat ze helemaal niet alleen zou zeilen, wél solo maar niet alleen, want het grootste deel van de reis zou ze in een flottielje varenquote:Op woensdag 22 december 2010 17:38 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Niet te geloven toch.. als pa er in een bootje achteraan zeilt, is het nog steeds solo hoor. Zeker als het Laura was geweest in het andere bootje
Ach Dick, wat leuk dat je even reageert!quote:Op woensdag 22 december 2010 18:12 schreef RobertoCarlos het volgende:
He, wat zijn jullie allemaal negatief zeg!! Jullie lijken wel die vervelende mensen van Jeugdzorg! Die waren ook zo onaardig tegen Laura!!![]()
Ja maar, dan zou ze Kerst op St.Maarten moeten missen, als ze door te weinig wind niet vooruit was gekomen. Dan is het toch logisch dat ze de motor gebruikt.quote:Op woensdag 22 december 2010 17:27 schreef Banjerkanjer het volgende:
Pa Dekker beweert hier glashard dat Laura de Altantische Oceaan is over gezeild, en vergeet daarbij voor het gemak maar even dat Laura 2 volle dagen op de motor heeft gejakkerd.
En een hangmatquote:Op woensdag 22 december 2010 18:21 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Ach Dick, wat leuk dat je even reageert!
Nou ik ben niet alleen maar negatief hoor. Ik vind het schattig dat Laura een banaantje en een fietsje heeft gekregen.
De prestatie van Perham valt daarbij aardig in het niet.
Maar niet de beste tijd van het jaar om vanuit het Panamakanaal richting Indonesië te zeilen, en daar ging het toch om hé, dat ze volgens jou nu verder moest omdat het klokje doortikt.quote:Op woensdag 22 december 2010 14:36 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Het doet ook absoluut niet ter zakeDe aanduiding van het juiste stormseizoen was enkel een reactie op moussie, die beweerde dat het daar op dit moment stormseizoen zou zijn, terwijl januari tot en met april juist de beste tijd van het jaar is op St. Maarten
Het Panamakanaal ligt in dezelfde klimaatzone.quote:Op woensdag 22 december 2010 19:09 schreef moussie het volgende:
[..]
Maar niet de beste tijd van het jaar om vanuit het Panamakanaal richting Indonesië te zeilen, en daar ging het toch om hé, dat ze volgens jou nu verder moest omdat het klokje doortikt.
Noem het maar gerust een 8 seizoenen bestedingquote:Op woensdag 22 december 2010 20:50 schreef tjoptjop het volgende:
Ze heeft het maar goed voor elkaar, nu lekker eilandjes hoppen daar. Prima winterbesteding
En van de tientjes bedelactie? Verder wordt ze voornamelijk onderhouden heb ik het idee. Vandaag was ze ook alweer uitgenodigd voor een etentje, dat is geloof ik standaard als ik dat weblog van haar doorlees.quote:Op woensdag 22 december 2010 21:43 schreef RobertoCarlos het volgende:
Van wiens geld doet ze het nu eigenlijk? Want er is toch geen sponsor? Is het dan van het geld van pappie?
Ik vind het ook geen echte prestatie meer. Als ze het nou echt in haar uppie had gedaan, zonder begeleiding, motor, hulp van andere mensen en een hoop snoepjes en koekjes voor onderweg, dan had ik het pas een prestatie gevonden. Maar dit is niet eens recordwaardigquote:Op woensdag 22 december 2010 22:03 schreef Poemgirl het volgende:
Met die technologie en motor aan boord kan iedereen wel zo'n zeilreisje maken
Alleen heet het dan geen zeilen meerquote:Op woensdag 22 december 2010 22:03 schreef Poemgirl het volgende:
Met die technologie en motor aan boord kan iedereen wel zo'n zeilreisje maken
Maar begrijp het dan!! Er was geen wind en dan kun je niet zeilen! En ze had afspraken op St. Maarten, er waren allemaal leuke uitstapjes en etentjes gepland. Dat kon ze toch niet allemaal afzeggen, dat zou niet netjes zijn!quote:Op woensdag 22 december 2010 18:32 schreef Gia het volgende:
[..]
Ja maar, dan zou ze Kerst op St.Maarten moeten missen, als ze door te weinig wind niet vooruit was gekomen. Dan is het toch logisch dat ze de motor gebruikt.
Nee, dit is geen record, bij lange na niet.
Zonder begeleiding de atlantische oceaan overgestoken? Dat wel, maar de atlantische oceaan overgezeild? Dat niet. Dan moet je het helemaal en uitsluitend op de zeilen doen.
+1quote:Op woensdag 22 december 2010 20:41 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Het Panamakanaal ligt in dezelfde klimaatzone.
Volgens mij, zou ze nu gewoon thuis moeten zijn, en goede cijfers moeten halen op school. Volgens mij heeft een schooldiploma voorrang. Volgens mij, is er daarna alle tijd van de wereld om je op wereldreizen te gaan storten. Volgens mij hoor je dat ook van je eerst zelf verdiende centen te doen, en niet op kosten van anderen.
Wel even haar site goed bekijken. Er zijn wel een aantal sponsoren, alleen die ene grote is er nog steeds niet. En er ligt ook een boek in de winkels waarmee ze het nodige hopen binnen te halen. En er zullen ongetwijfeld mensen zijn die ¤ 10,-- of meer storten in ruil voor een bedankje op een bankafschrift. Inlijsten en boven je bed hangenquote:Op woensdag 22 december 2010 21:43 schreef RobertoCarlos het volgende:
Van wiens geld doet ze het nu eigenlijk? Want er is toch geen sponsor? Is het dan van het geld van pappie?
Die sponsors op de website, zijn sponsors in natura. De één heeft een bijbootje geschonken, de ander de zeilen, een volgende een motor, en de wereldschool een gratis lespakket? (Ik heb werkelijk geen idee hoe de wereldschool gesponsord heeft, het lijkt me niet dat ze geld hebben geschonken).quote:Op woensdag 22 december 2010 22:58 schreef spuitje het volgende:
[..]
Wel even haar site goed bekijken. Er zijn wel een aantal sponsoren, alleen die ene grote is er nog steeds niet. En er ligt ook een boek in de winkels waarmee ze het nodige hopen binnen te halen. En er zullen ongetwijfeld mensen zijn die ¤ 10,-- of meer storten in ruil voor een bedankje op een bankafschrift. Inlijsten en boven je bed hangen
Je hebt helemaal gelijk, daar had ik dus even niet bij stil gestaan. Nou, dan komt het helemaal goed uit dat ze zo vaak wordt uitgenodigd voor etentjes etc.quote:Op woensdag 22 december 2010 23:04 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Die sponsors op de website, zijn sponsors in natura. De één heeft een bijbootje geschonken, de ander de zeilen, een volgende een motor, en de wereldschool een gratis lespakket? (Ik heb werkelijk geen idee hoe de wereldschool gesponsord heeft, het lijkt me niet dat ze geld hebben geschonken).
De financiële sponsoren die de revue zijn gepasseerd, waren media. Maar die betaalden niet genoeg, en wilden ook nog eens zelf bepalen wat ze wilden filmen. Irritant man, die media. Ben je lekker 2 jaar op vakantie, heb je steeds een camera op je snufferd. Misschien werkt bedelen beter.
Ooit gehoord van El Nińo en hoe die ontstaat?quote:Op woensdag 22 december 2010 20:41 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Het Panamakanaal ligt in dezelfde klimaatzone.
En omdat je nooit kan weten of dit jaar eentje van die 'sommige' is ..quote:Ten tweede moet het warmere water naar Zuid-Amerika teruggeduwd worden. In sommige jaren woeden in dit gebied gedurende de regentijd (oktober tot en met april), westerstormen die tegen de richting van de passaat in het water terugduwen naar Zuid-Amerika. De opwarming daar houdt zichzelf in stand: een El Nińo is geboren.
Hehe, dat weten we onderhand wel dacht ik, hoe het volgens jou zou moeten.quote:Volgens mij, zou ze nu gewoon thuis moeten zijn, en goede cijfers moeten halen op school. Volgens mij heeft een schooldiploma voorrang. Volgens mij, is er daarna alle tijd van de wereld om je op wereldreizen te gaan storten. Volgens mij hoor je dat ook van je eerst zelf verdiende centen te doen, en niet op kosten van anderen.
Ja hoor... En weet je wat? Er komt in 2010/2011 geen El Nińo voorquote:Op donderdag 23 december 2010 00:07 schreef moussie het volgende:
[..]
Ooit gehoord van El Nińo en hoe die ontstaat?
Ja hoor schat, daar heb ik zeker van gehoord.quote:Op donderdag 23 december 2010 00:22 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Ja hoor... En weet je wat? Er komt in 2010/2011 geen El Nińo voorWel een El Nińa, maar dat is beslist iets heel anders. Had je daar wel eens van gehoord?
Denk het vast niet, want jij roept altijd maar van die dingen zonder er zelf maar even over nagedacht te hebben of zelfs maar de moeite te hebben genomen om het even na te kijken.
Huh, mijn tweede quote, je bedoelt dat stukje over het ontstaan van El Nińo? Natuurlijk is dat niet van jou, heeft ook niemand beweerd. Wou je zeggen dat er geen 'vreemde' quotes tussen mogen, stukje uit de Wiki, raak je dan in de war of zo? Of wou je gewoon geen antwoord geven, omdat je uit eigen ervaring weet dat 'later' soms nooit wordt?quote:BTW, de rest van je post heb ik overgeslagen omdat je 2e quote zogenaamd van mij afkomstig zou zijn? Het is echter beslist niet mijn tekst, dus ik voel me ook niet geroepen om daar antwoord op te geven.
Laura zei zelf dat ze geen plannen had..quote:Op donderdag 23 december 2010 01:09 schreef moussie het volgende:
[..]
Ja hoor schat, daar heb ik zeker van gehoord.
Maar oh wijze die altijd zo verschrikkelijk ver doordenkt, vertel .. wanneer moest Laura ook al weer haar reisplan indienen, compleet met vaste afspraken met opvang in de havens ed? Toch wel een tijd voor de rechtszaak, niet waar? En konden ze toen al voorspellen wat het zou worden, nee hé? Als je nou de volgende keer eerst even zelf nadenkt?
[..]
Huh, mijn tweede quote, je bedoelt dat stukje over het ontstaan van El Nińo? Natuurlijk is dat niet van jou, heeft ook niemand beweerd. Wou je zeggen dat er geen 'vreemde' quotes tussen mogen, stukje uit de Wiki, raak je dan in de war of zo? Of wou je gewoon geen antwoord geven, omdat je uit eigen ervaring weet dat 'later' soms nooit wordt?
In het dagonderwijs presteerde ze niet bovenmatig. Toen ze haar zinnetje niet kreeg helemaal niet.. En toen hoorden we dat ze maar liefst twee uur per dag studeert. En nu horen we niets meer over haar schoolwerk.quote:Op donderdag 23 december 2010 00:07 schreef moussie het volgende:
Hehe, dat weten we onderhand wel dacht ik, hoe het volgens jou zou moeten.
Hoe dat met dat schooldiploma gaat, we zullen zien, misschien sluit zij wel stukken beter af dan menige thuisblijver. En of erna nog alle tijd is om je dromen te volgen, ja misschien, maar soms ook niet, toch? En zelf verdiende centen? Waarom zou zij het wel van de zelf verdiende centen moeten doen terwijl de rest het ook niet doet?
Ja waarom niet? Ze zou iedere zomervakantie een stukje kunnen zeilen.. Een van haar 'record' een vijfjarenplan maken.quote:Op donderdag 23 december 2010 10:56 schreef Gia het volgende:
Als ze elke keer maar een weekje of 3 op zee is en dan weer maanden aan wal, dan zou ze toch terug kunnen vliegen en in die tijd regulier onderwijs kunnen volgen.
Vind ik ook goedkoop.. Als je dan toch minstens ¤ 10,- euro vraagt, stuur dan een gesigneerde foto ofzo..quote:Op woensdag 22 december 2010 22:58 schreef spuitje het volgende:
[..]
Wel even haar site goed bekijken. Er zijn wel een aantal sponsoren, alleen die ene grote is er nog steeds niet. En er ligt ook een boek in de winkels waarmee ze het nodige hopen binnen te halen. En er zullen ongetwijfeld mensen zijn die ¤ 10,-- of meer storten in ruil voor een bedankje op een bankafschrift. Inlijsten en boven je bed hangen
Dat dusquote:Op donderdag 23 december 2010 08:21 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Laura zei zelf dat ze geen plannen had..
En bronvermelding is handig, dan weet men waar een citaat vandaan komt.
Ja, dat zou kunnen maar dat is ze helemaal niet verplicht.quote:Op donderdag 23 december 2010 10:56 schreef Gia het volgende:
Als ze elke keer maar een weekje of 3 op zee is en dan weer maanden aan wal, dan zou ze toch terug kunnen vliegen en in die tijd regulier onderwijs kunnen volgen.
Van welk land is ze dan nog wel staatsburger en hebben ze daar geen leerplicht?quote:Op donderdag 23 december 2010 12:38 schreef petertje2 het volgende:
[..]
Ja, dat zou kunnen maar dat is ze helemaal niet verplicht.
Ze is sowieso in Nederland uitgeschreven.
Tot april-mei, is zelfs 4 tot 5 maanden vakantiequote:Op donderdag 23 december 2010 12:51 schreef Gia het volgende:
[..]
Van welk land is ze dan nog wel staatsburger en hebben ze daar geen leerplicht?
Dan kan ze toch in dat land tussendoor opleiding volgen!
Dit is toch totaal geen prestatie! 3 weken zeilen (deels met motor) en dan 3 maanden vakantie.
Ze weet wel wanneer ze verder wil door het Panamakanaal, ze heeft alleen geen vaste plannen voor de tussentijd.quote:Op donderdag 23 december 2010 08:21 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Laura zei zelf dat ze geen plannen had..
En bronvermelding is handig, dan weet men waar een citaat vandaan komt.
Volgens mij zeiden haar leraren daar toch iets anders over, dat stond iig in het oordeel, leert makkelijk, is zelfstandig en gedisciplineerd. En zo te zien kwam ze zelfs niet achter te staan door haar spijbelen eind vorig jaar, anders had jeugdzorg dat echt wel gebruikt als argument om de reis tegen te houden, denk je niet ook?quote:Op donderdag 23 december 2010 08:31 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
In het dagonderwijs presteerde ze niet bovenmatig. Toen ze haar zinnetje niet kreeg helemaal niet.. En toen hoorden we dat ze maar liefst twee uur per dag studeert. En nu horen we niets meer over haar schoolwerk.
Klopt, ze volgt onderweg onderwijs een stapje lager en gaat na thuiskomst examen doen. Dat was bij de lezers die wel op hebben gelet van begin af aan bekend.quote:Wel meen ik me te kunnen herinneren dat haar opa zei dat ze haar middelbare school nog moet gaan afmaken als ze weer thuis is..
Ik maak me er geen illusies over.
De wereldschool is anders ook een school hoor, en die mag zij met toestemming van de rechter met beperkte en wisselende volwassen begeleiding gaan doen, en dat is op zich al heel uitzonderlijk. Ik neem toch aan dat de rechter zijn oordeel dat zij dat aankan op feiten gebaseerd heeft, dat die wel al haar rapporten heeft gezien en met de leraren heeft gesproken, en dat die het dus beter weet dan al de critici.quote:Haar schoolwerk is waarschijnlijk net zo inhoudsloos als haar zg recordpoging.
Ik deel dus de mening van Banjerkanjer en de leerplicht ambtenaar: zeikmeisjes moeten gewoon naar school.
Ze is Nederlands, Duits en Nieuw-Zeelands staatsburger en op dit moment nergens ingeschreven, hetgeen logisch is als je een wereldreis maakt.quote:Op donderdag 23 december 2010 12:51 schreef Gia het volgende:
Van welk land is ze dan nog wel staatsburger en hebben ze daar geen leerplicht?
Dan kan ze toch in dat land tussendoor opleiding volgen!
Na afloop van de reis een zeilschool beginnen en dan loopt ze (financieel) ongetwijfeld snel binnen.quote:Maar het moet geen Koos werkeloos worden die haar handje ophoud omdat ze geen fatsoenlijke studie gevolgd heeft.
Waar lees jij dat dan in de uiteindelijke uitspraak?quote:Op donderdag 23 december 2010 14:26 schreef moussie het volgende:
[..]
Volgens mij zeiden haar leraren daar toch iets anders over, dat stond iig in het oordeel, leert makkelijk, is zelfstandig en gedisciplineerd.
Waarom dan zo moeilijk doen met jeugdzorg enz... als uitschrijven al de oplossing is om onder de leerplicht uit te komen.quote:Op donderdag 23 december 2010 15:33 schreef petertje2 het volgende:
En als je nergens staat ingeschreven val je dus ook nergens onder de leerplicht.
Mwa, waarom? Omdat zij claimt rond de wereld gezeild te hebben en recordhoudster te zijn. Het record wordt niet erkend omdat er geen controle is. En we weten dat ze al zeker 2 dagen op de motor gevaren heeft.quote:Op donderdag 23 december 2010 15:39 schreef petertje2 het volgende:
[..]
Na afloop van de reis een zeilschool beginnen en dan loopt ze (financieel) ongetwijfeld snel binnen.
In Nieuw-Zeeland mag een jongere onder de 16 jaar niet zelfstandig in de territoriale wateren varen. Daar mag een jongere onder de 16 jaar enkel onder begeleiding (op dezelfde boot) van een volwassene varen in de territoriale wateren.quote:Op donderdag 23 december 2010 16:15 schreef Gia het volgende:
[..]
Waarom dan zo moeilijk doen met jeugdzorg enz... als uitschrijven al de oplossing is om onder de leerplicht uit te komen.
Hebben Duitland en Nieuw Zeeland ook nog zeggenschap over het al dan niet alleen mogen zeilen op die jonge leeftijd? Of is dat ook alleen maar zo voor het land waar je op dat moment staat ingeschreven? Indien dat laatste, dan was ook uitschrijven hier de oplossing voor geweest.
Er was dan ook meer dan een oordeel. Hadden ze in het uiteindelijke oordeel alles jota voor jota moeten herkauwen, terwijl hierover toen al vastgesteld was dat er geen reden zorg is en tussentijds dus blijkbaar ook niet? Of denk je dat jeugdzorg de school alleen maar gevraagd heeft hoe het zit met de rest, dat ze een door spijbelen opgelopen leer-achterstand links zouden laten liggen? Denk je dat de rechter haar had laten vertrekken als ze het afgelopen schooljaar maar net zou hebben gehaald, hakken over de sloot? Ik denk van niet eerlijk gezegd.quote:Op donderdag 23 december 2010 16:06 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Waar lees jij dat dan in de uiteindelijke uitspraak?
Het enige wat daarin staat over informatie afkomstig van school, is de volgende tekst:
"Jeugdzorg Utrecht heeft sinds december 2009 geen zorgelijke signalen omtrent de sociaal-emotionele- en identiteitsontwikkeling van de jeugdige gezien of ontvangen. Zij stelt dat van een bedreiging van de sociaal-emotionele- en identiteitsontwikkeling van de jeugdige geen sprake (meer) is en voelt zich door de informatie van de school van de jeugdige in deze conclusie gesterkt."
Bron: LJN: BN2481, Rechtbank Middelburg , zaak/reknr: 73059 / JE RK 10-352
quote:2.12. Uit de informatie die de deskundige van de school gekregen heeft, blijkt dat [kind] een behoorlijke intelligentie heeft; ze is een harde werker, gedisciplineerd, serieus en heeft doorzettingsvermogen. Zij houdt zich aan haar eigen planning van het schoolwerk en zij haalt zonder veel moeite goede cijfers. In beginsel lijkt zij in staat om inderdaad zonder toezicht een schoolprogramma te volgen. Deze observaties komen overeen met de resultaten uit het onderzoek van Moonen.
Haar verzoek om zich uit Nederland te laten uitschrijven werd destijds tegengehouden door de jeugdzorg en de kinderbescherming. Nu ze vertrokken is en niet meer ingeschreven staat heeft ze niets meer met de Nederlandse leerplicht te maken. Hooguit zouden ze haar vader kunnen aanspreken voor nalatigheid omdat die het ouderlijk gezag over zijn dochter niet goed uitoefent. Dat is echter lastig omdat ze met toestemming van de rechter is vertrokken.quote:Op donderdag 23 december 2010 16:15 schreef Gia het volgende:
Waarom dan zo moeilijk doen met jeugdzorg enz... als uitschrijven al de oplossing is om onder de leerplicht uit te komen.
Hebben Duitland en Nieuw Zeeland ook nog zeggenschap over het al dan niet alleen mogen zeilen op die jonge leeftijd? Of is dat ook alleen maar zo voor het land waar je op dat moment staat ingeschreven? Indien dat laatste, dan was ook uitschrijven hier de oplossing voor geweest.
Dat heeft echter niets te maken met het feit of je Duits of Nieuw-Zeelands staatsburger bent. Je mag daar onder een bepaalde leeftijd gewoon niet varen, net als dat je hier onder de 16 geen brommer en onder de 18 geen auto mag besturen.quote:Op donderdag 23 december 2010 16:28 schreef Banjerkanjer het volgende:
In Nieuw-Zeeland mag een jongere onder de 16 jaar niet zelfstandig in de territoriale wateren varen. Daar mag een jongere onder de 16 jaar enkel onder begeleiding (op dezelfde boot) van een volwassene varen in de territoriale wateren.
In Duitsland ligt die leeftijd op 18 jaar.
En wat was die uitspraak ook alweer? Dat was dit:quote:Op donderdag 23 december 2010 16:36 schreef moussie het volgende:
[..]
Er was dan ook meer dan een oordeel. Hadden ze in het uiteindelijke oordeel alles jota voor jota moeten herkauwen, terwijl hierover toen al vastgesteld was dat er geen reden zorg is en tussentijds dus blijkbaar ook niet? Of denk je dat jeugdzorg de school alleen maar gevraagd heeft hoe het zit met de rest, dat ze een door spijbelen opgelopen leer-achterstand links zouden laten liggen? Denk je dat de rechter haar had laten vertrekken als ze het afgelopen schooljaar maar net zou hebben gehaald, hakken over de sloot? Ik denk van niet eerlijk gezegd.
Hoe dan ook, uit het oordeel van 30-10-2009
LJN: BK1598, Rechtbank Utrecht , 272995 / JE RK 09-2115.
Bron: LJN: BK1598, Rechtbank Utrecht , 272995 / JE RK 09-2115.quote:3. Beslissing
De rechtbank:
- stelt [kind] onder toezicht van de Stichting Bureau Jeugdzorg tot 1 juli 2010;
- verklaart deze beschikking tot zover uitvoerbaar bij voorraad;
- wijst af hetgeen anders of meer is verzocht.
Bron: LJN: BN2481, Rechtbank Middelburg , zaak/reknr: 73059 / JE RK 10-352quote:2.5.11 Gelet op het voorgaande wijst de rechtbank het verzoek van de Raad tot verlenging van de ondertoezichtstelling af. Met deze beslissing ligt de verantwoordelijkheid voor de jeugdige weer waar deze hoort, namelijk bij de ouders. Het is de verantwoordelijkheid van de ouders om de jeugdige de zeilreis wel of niet te laten maken.
Moet ze tussendoor nog wel even leren dat ze bij problemen niet even kan vluchten uit de zeilschool en dat ze niet altijd haar zin krijgt.quote:Op donderdag 23 december 2010 15:39 schreef petertje2 het volgende:
[..]
Na afloop van de reis een zeilschool beginnen en dan loopt ze (financieel) ongetwijfeld snel binnen.
Precies.quote:Op donderdag 23 december 2010 16:49 schreef petertje2 het volgende:
[..]
Dat heeft echter niets te maken met het feit of je Duits of Nieuw-Zeelands staatsburger bent. Je mag daar onder een bepaalde leeftijd gewoon niet varen, net als dat je hier onder de 16 geen brommer en onder de 18 geen auto mag besturen.
Daarmee heeft de rechter bepaald dat het aan de ouders is om te beslissen of ze die reis mag maken en dat ze dus kan vertrekken (en zich laten uitschrijven) als die dat goed vinden. Daarmee konden jeugdzorg en kinderbescherming uitschrijven niet langer tegen houden en ook haar vader niet meer aanspreken wegens nalatigheid bij de opvoeding.quote:Op donderdag 23 december 2010 16:54 schreef Banjerkanjer het volgende:
En dat is iets héél anders, dan dat de rechter Laura daarvoor toestemming zou hebben gegeven.
Precies. Wat de rechter daar zelf allemaal van vindt, doet niet ter zake. Daar heeft de rechter dan ook geen uitspraak over gedaan. Dat is dan ook niet de taak van een rechter.quote:Op donderdag 23 december 2010 16:57 schreef petertje2 het volgende:
[..]
Daarmee heeft de rechter bepaald dat het aan de ouders is om te beslissen of ze die reis mag maken en dat ze dus kan vertrekken (en zich laten uitschrijven) als die dat goed vinden. Daarmee konden jeugdzorg en kinderbescherming uitschrijven niet langer tegen houden en ook haar vader niet meer aanspreken wegens nalatigheid bij de opvoeding.
Je onderschat de commerciele waarde van het BN'er zijn.quote:Op donderdag 23 december 2010 16:16 schreef Gia het volgende:
Mwa, waarom? Omdat zij claimt rond de wereld gezeild te hebben en recordhoudster te zijn. Het record wordt niet erkend omdat er geen controle is. En we weten dat ze al zeker 2 dagen op de motor gevaren heeft.
Denk dat er al genoeg zeilscholen zijn. En de concurrentie in die bussiness zal voor haar net zo hard zijn als voor ieder ander.
BN-er? Je hoort één keer in de 3 maanden een itempje op tv. Van de week nog: Ze is aangekomen op St Maarten waar ze tot ongeveer april blijft. Nu hoor je niets meer tot april, wanneer ze weer 3 weekjes gaat varen of zo? En dan hoor je weer dat ze ergens is aangekomen en daar dan tot na de zomer blijft? Enz....quote:Op donderdag 23 december 2010 17:00 schreef petertje2 het volgende:
[..]
Je onderschat de commerciele waarde van het BN'er zijn.
Nou goed, jij je zin, juridisch gezien heeft hij eerst bezwaren tegen de verleende toestemming gehonoreerd en in de laatste uitspraak toestemming verleend om toestemming te mogen verlenen. En gezien het feit dat de toestemming van de ouders er al was komt het in de praktijk neer op toestemming voor vertrek, zijn uitspraak was alles wat een vertrek in de weg stond, en hij zag geen reden meer om dat nog langer tegen te houden. Ik bedoel maar, de hele zaak ging om wel of niet mogen vertrekken ..quote:Op donderdag 23 december 2010 17:00 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Precies. Wat de rechter daar zelf allemaal van vindt, doet niet ter zake. Daar heeft de rechter dan ook geen uitspraak over gedaan. Dat is dan ook niet de taak van een rechter.
Nee, de rechter heeft geen toestemming verleend om toestemming te mogen verlenenquote:Op donderdag 23 december 2010 17:51 schreef moussie het volgende:
[..]
Nou goed, jij je zin, juridisch gezien heeft hij eerst bezwaren tegen de verleende toestemming gehonoreerd en in de laatste uitspraak toestemming verleend om toestemming te mogen verlenen. En gezien het feit dat de toestemming van de ouders er al was komt het in de praktijk neer op toestemming voor vertrek, zijn uitspraak was alles wat een vertrek in de weg stond, en hij zag geen reden meer om dat nog langer tegen te houden. Ik bedoel maar, de hele zaak ging om wel of niet mogen vertrekken ..
De juridische finesses veranderen wat dat aangat dan ook weinig aan mijn argument. Als Laura slecht gepresteerd zou hebben op school zou de uitspraak anders geluid hebben, dan was haar verdere ontwikkeling namelijk wel in gevaar geweest. En dat zou dan in de praktijk erop neer komen dat de rechter geen toestemming geeft voor vertrek.
Ja.quote:Op donderdag 23 december 2010 17:59 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Is ze daadwerkelijk uitgeschreven dan?
Ik heb gehoord dat daar sprake van was, maar niet of het echt gebeurd is..
Als je langer dan 8 maanden weggaat ben je verplicht om je te laten uitschrijven, zo niet dan ben je strafbaar. Ze zal dus ongetwijfeld uitgeschreven zijn. Kennelijk kennen ze bij Ingrado de wet niet.quote:Op donderdag 23 december 2010 17:59 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Is ze daadwerkelijk uitgeschreven dan?
Ik heb gehoord dat daar sprake van was, maar niet of het echt gebeurd is..
Of Laura inderdaad langer dan 8 maanden weg zal zijn, is nog maar af te wachten. Ze heeft immers aangekondigd ook nu en dan terug te vliegen naar Nederland. Wanneer dat terugvliegen dan zou gebeuren, is nooit bekend gemaakt.quote:Op donderdag 23 december 2010 18:10 schreef petertje2 het volgende:
[..]
Als je langer dan 8 maanden weggaat ben je verplicht om je te laten uitschrijven, zo niet dan ben je strafbaar. Ze zal dus ongetwijfeld uitgeschreven zijn. Kennelijk kennen ze bij Ingrado de wet niet.
Met "weg zijn" wordt bedoeld niet meer in Nederland permanent woonachtig.quote:Op donderdag 23 december 2010 18:14 schreef Banjerkanjer het volgende:
Of Laura inderdaad langer dan 8 maanden weg zal zijn, is nog maar af te wachten. Ze heeft immers aangekondigd ook nu en dan terug te vliegen naar Nederland. Wanneer dat terugvliegen dan zou gebeuren, is nooit bekend gemaakt.
Nee, maar in dat geval ben je dus ook niet verplicht om je uit te laten schrijven. Als jij een half jaar weggaat, en voor een maandje weer terugkomt en vervolgens weer 6 maanden vertrekt, hoef jij je niet uit te schrijven. Het is enkel een verplichting, wanneer je langer dan 8 maanden wegblijft.quote:Op donderdag 23 december 2010 18:16 schreef petertje2 het volgende:
[..]
Met "weg zijn" wordt bedoeld niet meer in Nederland permanent woonachtig.
Als ze tussentijds terug komt voor bezoek telt dat niet als hier wonen.
Dat gaat alleen op als je in Nederland nog een eigen woonadres hebt waar je die maand dan weer verblijft. Als je die maand bij je ouders of in een hotel gaat logeren en je eigen woning verhuurd hebt gaat die vlieger bijv. niet op.quote:Op donderdag 23 december 2010 18:18 schreef Banjerkanjer het volgende:
Als jij een half jaar weggaat, en voor een maandje weer terugkomt en vervolgens weer 6 maanden vertrekt, hoef jij je niet uit te schrijven.
Eerst werd er in het nieuws gehuild dat deze intelligente, zelfstandige en harde werkster niet meer functioneerde op school omdat ze haar zinnetje niet kreeg. Toen werd er heel stoer gedaan dat ze wel twee uur per dag studeerde!quote:Op donderdag 23 december 2010 14:26 schreef moussie het volgende:
Maar vertel, waarom zou zij daarover verantwoordelijkheid moeten afleggen tegenover wie dan ook, anders dan de direct betrokkenen? Denk je dat je daar een of ander recht op hebt of zo?
Zoals of school een beetje lukt, nu ze veel meer tijd daarvoor heeft, driekwart van de tijd aan land doorbrengt en een stapje lager gaat.quote:Klopt, ze volgt onderweg onderwijs een stapje lager en gaat na thuiskomst examen doen. Dat was bij de lezers die wel op hebben gelet van begin af aan bekend.
Serieus?quote:De wereldschool is anders ook een school hoor,
Oh nu is de rechter opeens veel wijzer dan alle critici.. Maar eerst vond je zelf bezorgdheid omtrent haar emotionele ontwikkeling uit den boze omdat ze volgens jou niet in de gaten had dat het een normale fase in de puberteit wasquote:en die mag zij met toestemming van de rechter met beperkte en wisselende volwassen begeleiding gaan doen, en dat is op zich al heel uitzonderlijk. Ik neem toch aan dat de rechter zijn oordeel dat zij dat aankan op feiten gebaseerd heeft, dat die wel al haar rapporten heeft gezien en met de leraren heeft gesproken, en dat die het dus beter weet dan al de critici.
Op het feit dat ze haar plezierreis een 'record' wilde noemen. Ze samen met foto's van haar voorgangers afgebeeld stond op haar website en zij zich de jongste wereldomzeiler ter wereld noemde. Haar sneer naar Jessica Watson dat zij het beter zou doen, direct nadat zij een ernstig ongeluk had gehad.. ongetwijfeld nog meer wat ik nu niet paraat heb.quote:Overigens best grappig soms, die 'critici'. Dat die reis helemaal van begin af aan gepland was over twee jaar en daardoor van een heel ander kaliber is dan non-stop ligt nogal voor de hand toch? Dus die vergelijkingen met de prestaties van haar voorgangers, waar slaat dat eigenlijk op?
Dat ze het presenteerde als een recordpoging solozeilen, terwijl ze aan wal zit en af en toe een stukje vaart met zo min mogelijk risico is wat teleurstellend. Tevens zegt het heel veel. Een serieuze poging om alleen rond de wereld te zeilen is gewoon te hoog gegrepen voor haar.quote:En de Passaat-route, die voert langs heel veel vakantiegebieden, ook dat was van te voren bekend. Dus waarom dat gezeik over 'vakantiereisje', had zij een andere gevaarlijkere route moeten nemen om jullie tevreden te stellen of zo? Jullie lijken wel jaloers, want ze flikt het toch even mooi, twee jaar 'vakantie' langs de mooiste plekken op de aardbol ..
Het was heel prima geweest als zowel zij als pa die oversteek niet hadden opgeklopt. Zo simpel is het.quote:Dat zij (en ik ook trouwens, niet aan die motor gedacht) zich, mede door de mensen op de andere boot, vergaloppeerd heeft met die oversteek 'unassisted', klopt, en die sneer van pa, tja, daar krab ik ook op mijn hoofd en vraag me af waar dat op slaat ..
Maar waarom dat gehamer op regels die toch nergens meer op slaan gezien het feit er geen record meer te behalen is .. ze moet maar een paar dagen in windstilte dobberen, met de kans op cabin fever, voor wat? De 'eer'?
Bezorgdheid om haar emotionele ontwikkeling lijkt me onzin. Ze maakt niet de indruk te vereenzamen en ze is een stuk volwassener dan de meeste van haar leeftijdsgenoten.quote:Op donderdag 23 december 2010 18:45 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Maar eerst vond je zelf bezorgdheid omtrent haar emotionele ontwikkeling uit den boze omdat ze volgens jou niet in de gaten had dat het een normale fase in de puberteit was
De essentie en het risico van haar poging zit in het oversteken van de oceanen en dat doet ze toch echt alleen. Dat ze tussentijds wat langer in havens blijft liggen doet daar weinig aan af.quote:Dat ze het presenteerde als een recordpoging solozeilen, terwijl ze aan wal zit en af en toe een stukje vaart met zo min mogelijk risico is wat teleurstellend.
Is dat zo?quote:Op donderdag 23 december 2010 18:55 schreef petertje2 het volgende:
[..]
Bezorgdheid om haar emotionele ontwikkeling lijkt me onzin. Ze maakt niet de indruk te vereenzamen en ze is een stuk volwassener dan de meeste van haar leeftijdsgenoten.
Behalve dat het moeilijk meer een zeiltocht kan heten.quote:De essentie en het risico van haar poging zit in het oversteken van de oceanen en dat doet ze toch echt alleen. Dat ze tussentijds wat langer in havens blijft liggen doet daar weinig aan af.
Maar betekent dat ook het einde van haar Nederlanderschap?quote:Op donderdag 23 december 2010 18:07 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Ja.
"ROTTERDAM - Brancheorganisatie voor leerplichtambtenaren Ingrado betreurt het dat de ouders van Laura Dekker het 14-jarige zeilmeisje hebben uitgeschreven uit de Nederlandse bevolkingsadministratie. Hierdoor valt Laura niet meer onder de Nederlandse leerplichtwet en kan niet worden opgetreden als ze na de zomervakantie niet naar school terugkeert."
"De rechtbank in Middelburg hief vorige week dinsdag het toezicht van Bureau Jeugdzorg op haar op. Hierdoor zijn haar ouders weer verantwoordelijk voor Laura. Na de opheffing van haar ondertoezichtstelling stond Laura niets meer in de weg als jongste ooit haar solozeiltocht rond de wereld te gaan maken. Haar ouders staan achter de recordpoging."
http://www.ad.nl/ad/nl/28(...)rek-zeilmeisje.dhtml
Wat heeft vertrek naar het buitenland met het verliezen van je staatsburgerschap te maken???quote:Op donderdag 23 december 2010 18:59 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Maar betekent dat ook het einde van haar Nederlanderschap?
Ik vroeg me af of die begrippen door elkaar werden gebruikt. Er was nl. ook eens sprake van dat ze haar Nederlandse nationaliteit wilde opgeven.quote:Op donderdag 23 december 2010 19:01 schreef petertje2 het volgende:
[..]
Wat heeft vertrek naar het buitenland met het verliezen van je staatsburgerschap te maken???
Al die Nederlanders in Spanje en Frankrijk houden ook gewoon hun NL-paspoort.
Ik was laatst 4 weken in Spanje op vakantie. Kom ik weer terug in Nederland..... blijk ik ineens een belg te zijn!quote:Op donderdag 23 december 2010 18:59 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Maar betekent dat ook het einde van haar Nederlanderschap?
Ze heeft naast de Nederlandse ook de Duitse en Nieuw-Zeelandse nationaliteit. Toen ze niet weg mocht heeft ze gekeken of het opgeven van de Nederlandse nationaliteit een alternatief was, immers de overheid kan niet-Nederlanders niet verplichten om hier te blijven.quote:Op donderdag 23 december 2010 19:05 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Ik vroeg me af of die begrippen door elkaar werden gebruikt. Er was nl. ook eens sprake van dat ze haar Nederlandse nationaliteit wilde opgeven.
Jij dacht dat een kind met de Nederlandse nationaliteit dat in de VS, Brazilie of China woont onder de Nederlandse leerplicht valt?quote:Maar je valt dus al niet meer onder de leerplichtwet als je niet bent ingeschreven in het bevolkingsregister?
Ik dacht dat zij nog steeds leerplichtig waren ja, maar dat zij die in het buitenland konden vervullen, volgens een internationaal geldende standaard.quote:Op donderdag 23 december 2010 19:10 schreef petertje2 het volgende:
Jij dacht dat een kind met de Nederlandse nationaliteit dat in de VS, Brazilie of China woont onder de Nederlandse leerplicht valt?
Je bent in het buitenland in het algemeen wel leerplichtig om de simpele reden dat het overgrote deel van de landen een leerplicht kent. Hoe lang je leerplichtig bent verschilt per land. In de meeste landen begint het vanaf 5-7 jaar en eindigt het op 14-18 jaar. In Italie bijv. ben je leerplichtig tot 14 jaar, een Nederlands kind dat daar woont kan daarna dus gewoon gaan werken.quote:[b] Op donderdag 23 december 2010 19:15 schreef:
Ik dacht dat zij nog steeds leerplichtig waren ja, maar dat zij die in het buitenland konden vervullen, volgens een internationaal geldende standaard.
Ook als ze het non-stop zou doen, zou het geen officieel record zijn. Zelfs niet als ze het record van Jessica Watson zou verbreken. Omdat het record "Youngest Round The World" door geen enkele officiële instantie nog wordt erkend.quote:Op donderdag 23 december 2010 20:15 schreef BabeWatcher het volgende:
Ik kom me nog maar eens even melden, het is alweer een paar dagen geleden. We zijn het erover eens, Laura is niet alleen zeilmeisje, maar ook zeilvakantiemeisje.
Zoals moussie ook zegt: dit was van tevoren bekend, al voor de ondertoezichtstelling. Als Laura alleen maar zou zeilen zou ze 8 maanden nodig hebben voor haar wereldreis, maar dan komt ze met uitsluitend een record terug. Als zij van deze reis terugkomt heeft zij niet alleen een record, maar ook een heleboel levenservaring en kennis.
Er staan inmiddels een paar mooie foto's op het weblog, hopelijk komen er nog veel bij.prettige kerstdagen en een spannend nieuw jaar.
"Is mijn kind leerplichtig als we in het buitenland verblijven?quote:Op donderdag 23 december 2010 19:15 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Ik dacht dat zij nog steeds leerplichtig waren ja, maar dat zij die in het buitenland konden vervullen, volgens een internationaal geldende standaard.
http://www.volkskrant.nl/(...)nieuwe-sponsor.dhtmlquote:Laura Dekker op zoek naar nieuwe sponsor
Van onze verslaggever Toine Heijmans − 24/12/10, 02:00
© ap
DEN OSSE - De 15-jarige solozeilster Laura Dekker kampt met geldtekort. Haar reis rond de wereld verloopt voorspoedig, maar het team dat Laura ondersteunt, heeft niet genoeg middelen om haar onderweg te bezoeken of om grote reparaties uit te voeren aan de boot. 'Het is even bidden dat alles heel blijft', zegt vader Dick Dekker.
Laura en haar team, dat vrijwel geheel uit familieleden bestaat, slagen er niet in nieuwe sponsors te vinden die de reis financieel willen ondersteunen. Scheepswerf Jongert gaf eenmalig een flink bedrag, maar daarmee zijn de schulden afbetaald die voorafgaand aan de reis zijn gemaakt. Er is nog geen bedrijf dat beelden van de reis wil verkopen; de samenwerking met tv-producent Mas Media is mislukt.
Dat brengt de reis niet direct in gevaar. 'Ze kan het allemaal prima aan', zegt haar vader. 'Wel is Laura meer op zichzelf aangewezen dan vooraf de bedoeling was. Begeleiding vanuit Nederland is nu niet mogelijk. Als ouders kunnen we niet meer naar haar toe als ze ergens in een haven is. Ze zal ook zelf de bevoorrading moeten doen.'
Beeldvorming
Volgens Dekker zijn sponsors huiverig vanwege de beeldvorming rond Laura en haar reis. 'We zijn neergezet als rijke ouders, terwijl we nauwelijks geld hebben. Dat hebben we ook nooit gehad. Daarnaast heeft Jeugdzorg twijfel gezaaid of Laura het wel aankon. Terwijl er geen kind in Nederland is dat beter kan zeilen dan zij.' Nu Laura zonder problemen de oceaan is overgestoken hoopt hij dat het beeld verandert, en nieuwe sponsors in zicht komen.
De familie van Laura is op haar website een actie begonnen ('Help Laura de wereld rond') maar meer dan 30 euro per week komt er niet binnen, zegt Dick Dekker. De enige inkomsten zijn nu nog de column die Laura schrijft voor het AD, en de royalty's van het boek dat haar oma schreef. Daarvan zijn vijfduizend exemplaren verkocht.
Commotie
Laura Dekker is in augustus begonnen aan haar soloreis rond de wereld, na een slopende reeks rechtszaken en een hoop commotie in de media. Ze is de jongste ooit die de tocht maakt. Deze week is ze aangekomen op Sint Maarten.
'Het is raar gelopen. Toen Laura met haar plan begon en niemand haar nog kende, haalde ze gemakkelijk sponsors binnen. Er zijn gelukkig veel bedrijven geweest die hebben geholpen met het klaarmaken van de boot. Maar door alle commotie is bijna iedereen afgehaakt.'
Probleemloos
Om de jongste wereldomzeiler aller tijden te worden, moet ze voor 16 september 2012 terug zijn in Gibraltar, waar ze is vertrokken. Tot dusver verloopt de reis probleemloos. Zowel Laura als haar boot houdt zich uitstekend. 'Het is echt heerlijk zo op zee rond te dobberen en naar die eindeloze blauwe vlakte te kijken', schrijft ze op haar website.
Maar er wachten nog duizenden zeemijlen, die Laura in een rap tempo moet afleggen. Dick Dekker: 'Laura doet het goed. De boot is goed. Op reizen als deze gaat er altijd wel iets kapot, en repareren is duur. Daar begin ik me wel zorgen over te maken.'
Moeten we nu geld gaan inzamelen omdat een of ander bekakte kutsnol zo nodig volop in de publiciteit wilde komen en dadelijk zielig begint te janken omdat haar guppy zinkt.quote:Op vrijdag 24 december 2010 09:23 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
http://www.volkskrant.nl/(...)nieuwe-sponsor.dhtml
Heeft iemand het interview met Dickie uit de Volkskrant magazine?
Een kind van 15 hoeft toch geen eigen woonadres te hebben!!quote:Op donderdag 23 december 2010 18:22 schreef petertje2 het volgende:
[..]
Dat gaat alleen op als je in Nederland nog een eigen woonadres hebt waar je die maand dan weer verblijft. Als je die maand bij je ouders of in een hotel gaat logeren en je eigen woning verhuurd hebt gaat die vlieger bijv. niet op.
Of anders hangt ze wat rode gordijntjes op, een rood lampje en guppy is een varend bordeel.quote:Op vrijdag 24 december 2010 11:25 schreef SeLang het volgende:
Als jong blank meisje kan ze makkelijk veel poen verdienen als barmeisje in die negerlanden
Nou, daar hoeft ze niet voor weg tegenwoordigquote:Op vrijdag 24 december 2010 11:25 schreef SeLang het volgende:
Als jong blank meisje kan ze makkelijk veel poen verdienen als barmeisje in die negerlanden
Da's idd waar, volgens mij staat ze gewoon nog bij of Dickie of Babs ingeschreven. En dan mag ze gewoon toch wel een tijdje op vakantie, lijkt me...quote:Op vrijdag 24 december 2010 11:15 schreef Gia het volgende:
[..]
Een kind van 15 hoeft toch geen eigen woonadres te hebben!!
Hij is nu 60, dat is vast nog veel te jong voor een dergelijk recordquote:Op vrijdag 24 december 2010 08:28 schreef RobertoCarlos het volgende:
Hoe oud is ie dan? En in hoeveel jaren gaat ie dat record vestigen?
!quote:Op vrijdag 24 december 2010 11:55 schreef livelink het volgende:
Tja, en als er nou iets gebeurt, krijgt heel Nederland alsnog de schuld, omdat wij niet mee wilden betalen aan de reis en er daardoor te weinig begeleiding was![]()
Echt, die lui denken zo krom. Normaliter ga je op vakantie als je het zelf kunt betalen en als je geen geld hebt, gaat het niet door. Maar nee, in dit geval moet de maatschappij het allemaal voor hen regelen en in orde maken en dat allemaal onder het mom van onafhankelijkheid.
Pff, ja hoor, de zaak ging dan ook helemaal niet om haar vertrek, dat was niet het kader van de gehele zaak ..quote:Op donderdag 23 december 2010 18:02 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Nee, de rechter heeft geen toestemming verleend om toestemming te mogen verlenen
Het enige wat de rechter heeft gedaan, is de verantwoordelijkheid van die beslissing weer bij de ouders leggen. Daar hoort die verantwoordelijkheid namelijk ook te liggen. De ouders van Laura (en alleen de ouders van Laura) hebben Laura vervolgens toestemming gegeven om te mogen vertrekken.
Voor de rechter ging de hele zaak niet om wel of niet te mogen vertrekken, maar of er gegronde redenen waren mbt veiligheid, en sociale en emotionele ontwikkeling, om Laura wel of niet onder toezicht te stellen van Jeugdzorg. Dat is het enige waar de rechter een uitspraak over heeft gedaan.
LJN: BK1598, Rechtbank Utrecht , 272995 / JE RK 09-2115. 30-11- 2009quote:2.4. Het gaat bij de beoordeling van het verzoek van de Raad om de vraag of, in de woorden van de wet (artikel 1:254 van het Burgerlijk Wetboek) de zedelijke of geestelijke belangen of de gezondheid van [kind] ernstig worden bedreigd als zij begint aan haar voorgenomen solozeiltocht rond de wereld
LJN: BN2481, Rechtbank Middelburg , zaak/reknr: 73059 / JE RK 10-352 27-07-2010quote:2.4.2 Met de overlegging van het zeilplan heeft de jeugdige aan de elf eisen zoals vermeld in het verzoekschrift voldaan, hetgeen voor wat betreft de onder de nummers 3 en 5 tot en met 11 geformuleerde eisen wordt bevestigd door het door Jeugdzorg Utrecht overgelegde rapport van de door haar geraadpleegde zeildeskundige [deskundige].
Nou nee, als heel Nederland al ergens de schuld van krijgt is dat zij haar met al die eisen op kosten hebben gejaagd .. voor de reis in dat kleinere bootje van haar waren de financiën wel rond had ik begrepen.quote:Op vrijdag 24 december 2010 11:55 schreef livelink het volgende:
Tja, en als er nou iets gebeurt, krijgt heel Nederland alsnog de schuld, omdat wij niet mee wilden betalen aan de reis en er daardoor te weinig begeleiding was![]()
Echt, die lui denken zo krom. Normaliter ga je op vakantie als je het zelf kunt betalen en als je geen geld hebt, gaat het niet door. Maar nee, in dit geval moet de maatschappij het allemaal voor hen regelen en in orde maken en dat allemaal onder het mom van onafhankelijkheid.
Als er sponsor was gevonden die beelden wilde uitzenden, maar die was en is er dus niet. Ga niet anderen de schuld geven van het falen van deze familie. Ze hebben dit kind op reis laten gaan zonder dat er financiele zekerheid was. Pa kwam eerder al melden dat ze financieel wat knijp zaten en nu de media weer zoeken met het verhaal dat ze niet eens naar hun kind kunnen als ze met haar boot ergens een paar maandjes ligt omdat het geld op is. En grote reparaties kunnen ook niet, "Laura moet maar bidden dat er niets stuk gaat".quote:Op vrijdag 24 december 2010 13:03 schreef moussie het volgende:
[..]
Nou nee, als heel Nederland al ergens de schuld van krijgt is dat zij haar met al die eisen op kosten hebben gejaagd .. voor de reis in dat kleinere bootje van haar waren de financiën wel rond had ik begrepen.
Waar heb je dat gelezen dan? Er is volgens mij nooit sprake geweest dat alles rond was.quote:Op vrijdag 24 december 2010 13:03 schreef moussie het volgende:
[..]
Nou nee, als heel Nederland al ergens de schuld van krijgt is dat zij haar met al die eisen op kosten hebben gejaagd .. voor de reis in dat kleinere bootje van haar waren de financiën wel rond had ik begrepen.
Moest ze van de rechter in een grotere boot dan?quote:Op vrijdag 24 december 2010 13:03 schreef moussie het volgende:
[..]
Ja maar.. Ja maar.. Dit is wel haar jeugddroom hoor. Vanaf haar 10e heeft ze alles voorbereid.quote:Op vrijdag 24 december 2010 11:55 schreef livelink het volgende:
Wat zijn wij toch een enorm harteloos volk ook. Een kind haar jeugddroom ontnemenquote:Op vrijdag 24 december 2010 13:41 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Ja maar.. Ja maar.. Dit is wel haar jeugddroom hoor. Vanaf haar 10e heeft ze alles voorbereid.
Ze is nog minderjarig, maar dat maakt in menig land niet zo veel uitquote:Op vrijdag 24 december 2010 11:32 schreef Gia het volgende:
[..]
Of anders hangt ze wat rode gordijntjes op, een rood lampje en guppy is een varend bordeel.
Ze is daar oud genoeg voor, toch?
Nou, maar een baan erbij nemen dan, misschien dat het dan wel gaat lukken. Krantenwijkje? Vakkenvullen? Folders rondbrengen? Kippen vangen? (kutwerk, maar betaalt wel goed)quote:Op vrijdag 24 december 2010 14:58 schreef livelink het volgende:
[..]
Wat zijn wij toch een enorm harteloos volk ook. Een kind haar jeugddroom ontnemen![]()
En haar familie kan nu ook al niet meer op vakantie. Die hebben het moeten doen met niet meer dan een reisje naar Gibraltar en naar Gran Canaria
Maakt voor die familie niet uit hoor, die lappen gewoon alle regels aan hun laarzenquote:Op vrijdag 24 december 2010 15:01 schreef Ronaldsen het volgende:
[..]
Ze is nog minderjarig, maar dat maakt in menig land niet zo veel uit
De eisen werden inderdaad gesteld door de familie, als ik deze column mag geloven:quote:Op vrijdag 24 december 2010 13:35 schreef spuitje het volgende:
[..]
Als er sponsor was gevonden die beelden wilde uitzenden, maar die was en is er dus niet. Ga niet anderen de schuld geven van het falen van deze familie. Ze hebben dit kind op reis laten gaan zonder dat er financiele zekerheid was. Pa kwam eerder al melden dat ze financieel wat knijp zaten en nu de media weer zoeken met het verhaal dat ze niet eens naar hun kind kunnen als ze met haar boot ergens een paar maandjes ligt omdat het geld op is. En grote reparaties kunnen ook niet, "Laura moet maar bidden dat er niets stuk gaat".
Er waren wel meer dingen niet slim in de voorbereiding.quote:Op vrijdag 24 december 2010 10:16 schreef Aneurism het volgende:
Dat is niet zo heel slim, gaan zeilen terwijl je het budget niet rond hebt.
Ze werd duidelijk in iets meegesleept wat ze zelf iig. heel anders had gewild. Ze is aardig verscheurd ja.quote:Op vrijdag 24 december 2010 16:41 schreef RobertoCarlos het volgende:
Maar serieus: ik vind het in feite zielig voor Laura, zij is in een verscheurd gezin opgegroeid en gehersenspoeld door de ouders. Laura is maar een kind, het zijn natuurlijk de ouders die echt iets te verwijten valt..
Maar waarom zou je dat willen?quote:Op vrijdag 24 december 2010 16:45 schreef livelink het volgende:
Lijkt me bijna onmogelijk om vervolgens weer in het gareel van studeren en/of werk te moeten komen in Nederland.
Dat niet alleen, maar ze is hier ook meermaals afgeschilderd als emotioneel al heel volwassen.quote:Op vrijdag 24 december 2010 15:01 schreef Ronaldsen het volgende:
Ze is nog minderjarig, maar dat maakt in menig land niet zo veel uit
Nu heeft ze het vast wel naar haar zin. Ze zonderde zich wel vaker af.quote:Op vrijdag 24 december 2010 16:45 schreef livelink het volgende:
Ik denk dat Laura het echt wel naar haar zin heeft nu. Ik vind haar op dit moment niet zielig. Ik vrees alleen dat ze het echt wel heel zwaar gaat krijgen als haar reis afgelopen is. Lijkt me bijna onmogelijk om vervolgens weer in het gareel van studeren en/of werk te moeten komen in Nederland.
Niet met die woorden natuurlijk, maar de gestelde eisen hebben wel gezorgd dat de Hurley te klein werd. Dat stond tenminste op de log op haar site. En die boot reisklaar maken heeft natuurlijk ook geld gekost. Plus dan nog de vlucht vorig jaar, ook een aardige hap uit het budget lijkt mij.quote:Op vrijdag 24 december 2010 13:40 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Moest ze van de rechter in een grotere boot dan?
Oh ja, het klimzusje wordt ook gepromoot. We zullen zienquote:Op zaterdag 25 december 2010 14:20 schreef BabeWatcher het volgende:
Vanavond komt het lieve zusje van Laura op tv
http://tros.nl/index.php?id=magiccircus
Dick Dekker is een heldhij heeft twee megatalenten op de wereld gezet.
Hij heeft ze verwekt, zijn ex- vrouw heeft ze op de wereld gezet, ere wie ere toekomt.quote:Op zaterdag 25 december 2010 14:20 schreef BabeWatcher het volgende:
Vanavond komt het lieve zusje van Laura op tv
http://tros.nl/index.php?id=magiccircus
Dick Dekker is een heldhij heeft twee megatalenten op de wereld gezet.
Ik zet mijn teiltje vast klaar.quote:Op zaterdag 25 december 2010 15:43 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Oh ja, het klimzusje wordt ook gepromoot. We zullen zien
Waarom? Zus staat toch helemaal los van het Laura drama? Als 12-jarige het zover schoppen aan de trapeze, is een hele prestatie. Daar zitten vele(!) uren training in.quote:
Kim lijkt me een heel bescheiden meisje, en moeder is ook niet bepaald publiciteitsgeil. Dus dat zie ik zo snel niet gebeuren.quote:Op zaterdag 25 december 2010 16:38 schreef Nibb-it het volgende:
Het is zeker een prestatie van die meid, maar ik heb inmiddels mijn buik wel vol van oma, paps en mams die stralend vertellen goed geweldig en fantastisch Laura en Kim wel niet zijn. Maar dit is geloof ik een programma waar de ouders niet in voorbij komen (?).
Misschien komt er een aankondiging dat ze als jongste circusartiest de wereld rond toert.
Zusje woont bij Babbels, de new age therapeute in plaats van Dick Dekker, de narcistische keukenmonteur (geniale naam trouwens) ..quote:Op zaterdag 25 december 2010 16:22 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Waarom? Zus staat toch helemaal los van het Laura drama? Als 12-jarige het zover schoppen aan de trapeze, is een hele prestatie. Daar zitten vele(!) uren training in.
Jammer, als werkelijk talent overschaduwd wordt door een grote zus die ook zo nodig wat moet presteren, maar niet verder weet te komen dan 4 maanden van een vakantie die 2 jaar zou moeten duren op kosten van anderen.
MIsschien gaat het daar uiteindelijk wel allemaal om: welke ouder het meest succesvolle kind weet af te leveren na een gescheiden opvoeding. Het zou me niet verbazen.
Leuke meid trouwens, die Kim![]()
Pa Dekker zal het dan ook niet van een vreemde hebbenquote:Op zaterdag 25 december 2010 16:44 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Zusje woont bij Babbels, de new age therapeute in plaats van Dick Dekker, de narcistische keukenmonteur (geniale naam trouwens) ..
Een iets andere achtergrond, dus mss. wordt ze iets minder hard gepusht.
Hoewel ik het ergste vrees, want toen oma Dekker publiekelijk klaarkwam in de media op het boek van Laura, werd en passant even medegedeeld dat het zusje minstens net zo geniaal was op haar gebied.
Maar wie weet valt het mee, en wie weet heeft ze echt talent.
Gelijk heb jequote:Op zaterdag 25 december 2010 16:48 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Pa Dekker zal het dan ook niet van een vreemde hebben
Ik denk dat het niet fair is, om Kim ook in dit verhaal te betrekken. Het is niet een kind dat zelf de publiciteit opzoekt, ze heeft een prestatie geleverd waardoor de media haar opzoekt. Het omgekeerde verhaal dus.
Hmm ja. Daarom heb ik ook niet gereageerd op het geldtekortbericht van gisteren. Ik zag dat bericht al vanaf de start aankomen. Maar zo snel, had ik het nog niet verwacht. Heel hard "zie je wel" roepen, is dan verleidelijk. Aan de andere kant vind ik het ook bijzonder "lullig". Het is nog maar een jong mens, en op deze manier en met zoveel grootspraak in de belangstelling staan, en dan ook nog eens en publique falen, dat is best hard. Daar kun je een behoorlijke opdoffer van krijgen (zelfs als je volwassen bent). Ik schrijf dat op het conto van Pa Dekker, want die had als volwassene en als verantwoordelijke voor het welzijn van zijn kind dit moeten kunnen overzien. Een 14-jarige kan dat niet, en hoeft dat ook niet.quote:Op zaterdag 25 december 2010 16:54 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Gelijk heb je
Ik heb Laura heel lang het voordeel van de twijfel gegeven.. Het is lastig om nu niet cynisch te zijn.
Wrong..........het is niet de media die Kim zoekt, het is de familie, inclusief Laura, die Kim onder de aandacht van de media brengen!quote:Op zaterdag 25 december 2010 16:48 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Pa Dekker zal het dan ook niet van een vreemde hebben
Ik denk dat het niet fair is, om Kim ook in dit verhaal te betrekken. Het is niet een kind dat zelf de publiciteit opzoekt, ze heeft een prestatie geleverd waardoor de media haar opzoekt. Het omgekeerde verhaal dus.
Wrong! Kim Dekker heeft een auditie gewonnen waardoor ze voor dit speciale internationale optreden is geselecteerd. Niet in haar eentje trouwens, maar samen met haar partner aan de trapeze, Siard Boerstra.quote:Op zaterdag 25 december 2010 17:11 schreef spuitje het volgende:
[..]
Wrong..........het is niet de media die Kim zoekt, het is de familie, inclusief Laura, die Kim onder de aandacht van de media brengen!
Dus Kim heeft iig. het vermogen tot samenwerken met een ander. Dat is erg hoopvol..quote:Op zaterdag 25 december 2010 17:14 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Wrong! Kim Dekker heeft een auditie gewonnen waardoor ze voor dit speciale internationale optreden is geselecteerd. Niet in haar eentje trouwens, maar samen met haar partner aan de trapeze, Siard Boerstra.
Ook andere acts uit Nederland die zijn geselecteerd, hebben aandacht in de media gekregen (en terecht), waaronder slangenmeisje Selina:
Ook het zeiltripje naar Engeland, naar aanleiding waarvan Laura enkele dagen in een kindertehuis in Engeland terechtkwam, en die directe aanleiding was voor melding bij het AMK (en alles wat daar uit voort kwam), was op initiatief van haar vader. Laura moest immers voor haar vader met dat tochtje bewijzen dat ze solo kon varen.quote:Op zaterdag 25 december 2010 18:02 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Dus Kim heeft iig. het vermogen tot samenwerken met een ander. Dat is erg hoopvol..
En ja, publukelijk falen is idd. hard. Op wiens conto ik dat schrijf ligt eraan wiens idee dat was, een gesponsorde wereldreis..
Ik heb de neiging om de vader de schuld te geven. Hij beweerde immers dat Laura het makkelijk aan zou kunnen. Laura zelf had twijfels omtrent haar technische zeilvaardigheden.
Oh ik had begrepen dat ze gewoon op eigen initiatief naar Engeland zeilde.. Waar pa haar vervolgens doodleuk liet zitten omdat ie maling had aan alle regels. En dat dat later ineens een voorbereiding voor haar wereldreis moest heten..quote:Op zaterdag 25 december 2010 18:19 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Ook het zeiltripje naar Engeland, naar aanleiding waarvan Laura enkele dagen in een kindertehuis in Engeland terechtkwam, en die directe aanleiding was voor melding bij het AMK (en alles wat daar uit voort kwam), was op initiatief van haar vader. Laura moest immers voor haar vader met dat tochtje bewijzen dat ze solo kon varen.
Zo werd het toen aanvankelijk gepresenteerd. Later bleek uit de site van Laura Dekker zelf, dat dat tripje naar Engeland op initiatief was van Pa Dekker, om te laten zien dat ze het ook werkelijk kon.quote:Op zaterdag 25 december 2010 19:19 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Oh ik had begrepen dat ze gewoon op eigen initiatief naar Engeland zeilde.. Waar pa haar vervolgens doodleuk liet zitten omdat ie maling had aan alle regels. En dat dat later ineens een voorbereiding voor haar wereldreis moest heten..
Dat zijn de woorden van de Dekkers zelf. Is het dan wel waar?quote:Op zaterdag 25 december 2010 19:23 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Zo werd het toen aanvankelijk gepresenteerd. Later bleek uit de site van Laura Dekker zelf, dat dat tripje naar Engeland op initiatief was van Pa Dekker, om te laten zien dat ze het ook werkelijk kon.
"Achter het Wad ligt de zee en daar wachten haar echte dromen. Een wereldreis, als jongste ooit. Ho, zegt haar vader, nu ga je wel erg ver. Dat begrijpt Laura best, maar niet van harte. Samen besluiten ze dat ze eerst maar eens naar Engeland moet varen."
http://www.lauradekker.nl/Over_Laura.html
Die indruk heb ik nooit gehad.quote:Op zaterdag 25 december 2010 19:49 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Dat zijn de woorden van de Dekkers zelf. Is het dan wel waar?
Ze ging er wel vaker alleen vandoor, of samen met haar zussie.
Dat lijkt veel op mokken, je afzonderen om juist de aandacht op je te vestigen. Ik dacht dat die Engeland-stunt ook een stukje puberale rebellie was, tegen een vader die haar op een voetstuk plaatste.en die haar geen kind liet zijn.
Volgens Babbels is ze behoorlijk hard opgevoed.. Maar ja, het was maar een indruk, idd.quote:Op zondag 26 december 2010 00:12 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Die indruk heb ik nooit gehad.
Ze is 15!!!quote:Op zaterdag 25 december 2010 17:04 schreef Banjerkanjer het volgende:
Een 14-jarige kan dat niet, en hoeft dat ook niet.
En zo is het. Met dit verschil dat ook Babs voor de wereldreis, weliswaar na veel druk, toestemming heeft gegeven. Dd wereldreis komt dus ook op het conto van Ma Dekker.quote:Op zaterdag 25 december 2010 17:04 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Hmm ja. Daarom heb ik ook niet gereageerd op het geldtekortbericht van gisteren. Ik zag dat bericht al vanaf de start aankomen. Maar zo snel, had ik het nog niet verwacht. Heel hard "zie je wel" roepen, is dan verleidelijk. Aan de andere kant vind ik het ook bijzonder "lullig". Het is nog maar een jong mens, en op deze manier en met zoveel grootspraak in de belangstelling staan, en dan ook nog eens en publique falen, dat is best hard. Daar kun je een behoorlijke opdoffer van krijgen (zelfs als je volwassen bent). Ik schrijf dat op het conto van Pa Dekker, want die had als volwassene en als verantwoordelijke voor het welzijn van zijn kind dit moeten kunnen overzien. Een 14-jarige kan dat niet, en hoeft dat ook niet.
nou ja, zij heeft haar niet gepusht, kennelijk.. Hoe het zit met de financiele verantwooding weet ik eigenlijk niet..quote:Op zondag 26 december 2010 10:27 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
En zo is het. Met dit verschil dat ook Babs voor de wereldreis, weliswaar na veel druk, toestemming heeft gegeven. Dd wereldreis komt dus ook op het conto van Ma Dekker.
Dat denk ik niet. Wiens idee was die dwaze onderneming?quote:Op zondag 26 december 2010 10:51 schreef Gia het volgende:
Och, straks loopt ze ergens averij op waardoor ze niet verder kan. Er is nog net geld om haar terug te slepen naar Nederland. En het is dan de schuld van Nederland dat het mislukt is.
Als de familie zo ondernemend is en boven gemiddeld in de maatschappij staat, waarom hebben ze dan niet een budget ondernomen? Ondernemen is risico's afwegen, ook dat het negatief kan eindigen. Ondernemen is niet alleen de glorie van succesvol zijn opeisen, ondernemen is ook de consequenties ondergaan van een falen. En falen is in dit geval wel aan de orde als ze met bombarie van start gaat en na de eerste etappe al op zwart zaad zit. Laura had beter nog op school kunnen zitten en meer haar best doen in het vak rekenen. Dan had ze kunnen uitrekken wat een solo reis om de wereld kost en hoeveel geld ze binnen heeft. Dan had ze kunnen uitrekenen dat ze budget tekort komt.quote:Op vrijdag 24 december 2010 16:49 schreef SeLang het volgende:
Ik vind het allemaal maar zuur commentaar hier in dit topic. Die familie is gewoon lekker ondernemend bezig. En tegelijkertijd ook nog eens je droom verwezenlijken. Wat kun je daar nu tegen hebben? (tenzij je een communist bent).
Dat is waar.quote:Op zondag 26 december 2010 10:27 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
En zo is het. Met dit verschil dat ook Babs voor de wereldreis, weliswaar na veel druk, toestemming heeft gegeven. Dd wereldreis komt dus ook op het conto van Ma Dekker.
Nouja wrak... :quote:We hebben Guppy als wrak gekocht en zelf helemaal opgeknapt
ROTFLOL!quote:Ik heb vroeger altijd heel hard gewerkt, dus ik heb zeker wat centjes om eten te kopen,maar rijk ben ik niet.
Weggaan zonder financiële middelen is inderdaad een "beetje dom"quote:Nu ben ik weg, en denken de meeste natuurlijk dat het allemaal wel goed is.
Dat moet een dag in sneltreinvaart zijn geweest!quote:We zijn er de hele dag mee bezig geweest, en aan het eind moest ik toegeven, ook al stond het me tegen, dat ze alles beheerste.
quote:Hij houdt niet van publiciteit.
Haha ja natuurlijk! Dus het is helemaal niet de bedoeling dat ze als jongste de wereld rond gaat? Het gaat helemaal niet om een record? Het is gewoon een dingetje voor haarzelf? Dan had dat ook wel gekund nadat ze haar schooldiploma had behaald, en nadat ze zelf het geld ervoor bij elkaar gespaard had. Maar dat is allemaal niet het geval.quote:We hebben nooit de intentie gehad veel aandacht in de media in de reis te geven, of wat dan ook. Laura doet het voor zichzelf en voor niemand anders.
LOL!quote:Eerst mailt hij: "Ik heb een enorme hekel aan media". Dan, na aandringen: "nou, oké, kom maar langs." En op zijn boot praat hij drieënhalf uur, non-stop, en later nog eens anderhalf uur door de telefoon.
Pertinent onwaar. De Engelse autoriteiten lichtten het AMK en Jeugdzorg in, nadat Laura in Engeland al enkele dagen in een kindertehuis werd gehouden en haar vader aanvankelijk weigerde zijn dochter daar op te komen halen. Iets, wat Pa Dekker zelf ook al eerder in de media heeft vertelt, hoewel ik begrijp dat het lastig wordt om alle niet-ware of half-ware verhalen zelf nog uiteen te kunnen houden wanneer realiteit en fantasie door elkaar heen zijn gelopen.quote:De leerplichtabmbtenaar lichtte Jeugdzorg in.
Dit is geen plan van Laura zelf geweest. Geen enkel kind van 13 kan zomaar op een vliegtuig stappen, geen enkel kind van 13 heeft zomaar toegang tot de kosten van een dergelijke reis, en geen enkel kind kan dan ook nog eens serieus een boot willen kopen (en het geld daarvoor hebben) aan de andere kant van de wereld. Nee... als ze niet was weggelopen, was ze uit huis geplaatst! Wie zou die wegloopactie dus hebben bedacht, en vooral hebben gefinancierd?quote:Als ze het niet had gedaan, was ze uit huis geplaatst. Het was de keuze of uit huis geplaatst worden, of ontsnappen.
Dan is het toch simpel, dan moet je dat ook van je eigen geld doen, en niet van het geld van anderenquote:Zo wilde ze liever geen stickers van sponsors op haar boot plakken, omdat dat lelijk is. Ook al leverden die stickers duizenden euro's op aan sponsorgeld. Dat begrijp ik heel goed, zo zit ik ook in elkaar. Ze doet deze reis voor zichzelf, niet voor de anderen.
Ik heb het ook behoorlijk moeten opblazen om het te kunnen lezenquote:Op zondag 26 december 2010 22:03 schreef RobertoCarlos het volgende:
Dat is dus het artikel uit het Volkskrant magazine waar ik eerder op vroeg. Is mij iets te kleine lettertjes..
Dat ligt er maar aan wat je als start ziet. Nederland of De Canarische eilanden?quote:Op zondag 26 december 2010 12:29 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
LOL, dat was ze niet op het moment van de start
Gibraltar.quote:Op maandag 27 december 2010 06:46 schreef Gia het volgende:
[..]
Dat ligt er maar aan wat je als start ziet. Nederland of De Canarische eilanden?
Toen was ze inderdaad nog 14.quote:
Golddicker had zich inderdaad iets anders voorgesteld..quote:Op zondag 26 december 2010 19:27 schreef Banjerkanjer het volgende:
[
Weggaan zonder financiële middelen is inderdaad een "beetje dom"
Ze was toch zo een harde werker?quote:Op dinsdag 28 december 2010 14:14 schreef Banjerkanjer het volgende:
Na een bedel verhaal op de dag voor kerst, verschijnt dit volgende blogje van Laura. Is Laura gewoon niet zo handig in bedelen, of heeft ze gewoon schijt aan alles en iedereen?
"28-12-2010
We zijn vrijdag weggegaan en gister teruggekomen. Het was echt een geweldige kerst. St.barth is erg mooi ik heb veel schildpaden gezien.En het meeste van de tijd doorgebracht met knieboarden,zwemmen eten en niks doen,daar ben ik heel erg goed in.. Het was best apart om kerst zo te vieren.
Fijne vakantie nog Laura, voor zo lang als het nog duurt...
Ik was van plan om te schrijven dat het toch wel sneu is voor het kind.. Volgend jaar werkt ze bij de KFC op een eiland waar ze is gestrand ofzo.. Terwijl haar zus wereldberoemd is en zij officieel de nationale pispaal is..quote:Op dinsdag 28 december 2010 12:42 schreef Banjerkanjer het volgende:
Van Zeilmeisje naar Bedelmeisje:
[ afbeelding ]
Dat is het dus wat zo ergerniswekkend is.. Het moest een record worden, maar het was toch niet officieel dus kan ze een beetje doen wat ze wil. Dan noemen we een etappe toch maar een record, waarbij we weglaten dat ze maar liefst 2 dagen op de motor heeft gevaren..quote:Op dinsdag 28 december 2010 17:00 schreef Alleskids het volgende:
Dat record wat dus totaal niet de reden was waarom ze perse als 14 jarige de zee op moest, dat geldt toch alleen als je non-stop de wereld rondzeilt? Dus niet van haven naar haven, daar maanden lang vakantie vieren en bedelen om geld en intussen verder vakantie vieren, en daarna maar weer een stukje varen?
Of wacht ze misschien tot haar vader haar ingehaald heeft met zijn roeiboot?
Wie is toch die 'we' en die 'vrienden'? Was haar pa daar nou bij, dat heb ik even gemist?quote:Op dinsdag 28 december 2010 14:14 schreef Banjerkanjer het volgende:
Ik hoop dat iedereen een fijne kerst heeft gehad,ik in ieder geval wel! Ik ben met kerst naar st.barth geweest met vrienden op hun boot.
We zijn vrijdag weggegaan en gister teruggekomen. Het was echt een geweldige kerst. St.barth is erg mooi ik heb veel schildpaden gezien.
Pa had geen geld meer voor een vliegticket.quote:Op dinsdag 28 december 2010 19:02 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Wie is toch die 'we' en die 'vrienden'? Was haar pa daar nou bij, dat heb ik even gemist?
Dat moet BW wel zijn op die eerste foto.. Ik moet zeggen dat ze inmiddels een heel stuk vrouwelijker uitziet.quote:Op dinsdag 28 december 2010 19:02 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Wie is toch die 'we' en die 'vrienden'? Was haar pa daar nou bij, dat heb ik even gemist?
Dat zou een toevalstreffer moeten zijn, zoveel is Laura immers niet op zee te vindenquote:Op dinsdag 28 december 2010 19:44 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Dat moet BW wel zijn op die eerste foto.. Ik moet zeggen dat ze inmiddels een heel stuk vrouwelijker uitziet.
Zou het kleinkind van Babbels en Golddicker wellicht wél echt op zee worden geboren?
Hoeveel weten we eigenlijk van de 'zeereis' van de ouders?quote:Op dinsdag 28 december 2010 19:48 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Dat zou een toevalstreffer moeten zijn, zoveel is Laura immers niet op zee te vinden
Iedereen komt wel weer eens thuis van vakantie. Meestal is dat geen reden om te juichen... hup, weer aan de arbeid!quote:Op dinsdag 28 december 2010 21:22 schreef raptorix het volgende:
Let maar op hoe heel hypocriet Nederland straks staat te juichen als ze haar reis voltooid, stelletje azijnzeikers.
Vooral de volgende etappe wordt duur. Het Panama Kanaal brengt nogal wat kosten met zich mee (en zeilen is daar verbodenquote:Op dinsdag 28 december 2010 22:55 schreef Scorpie het volgende:
En, is er al gehoereerd om dit zeilmeisje terug te krijgen? Hoeveel geld denken de ouders nodig te hebben, wat linea recta in hun zakken zal verdwijnen?
Van zeikmeisje naar bedelmeisje naar webcammeisje....quote:Op dinsdag 28 december 2010 22:55 schreef Scorpie het volgende:
En, is er al gehoereerd om dit zeilmeisje terug te krijgen? Hoeveel geld denken de ouders nodig te hebben, wat linea recta in hun zakken zal verdwijnen?
Heeft ze toch haar unieke kwaliteiten weten te ontwikkelen waar alle voorstanders hun mond vol van hadden....quote:Op woensdag 29 december 2010 00:14 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Van zeikmeisje naar bedelmeisje naar webcammeisje....
Eigenlijk is het treurig.
Ach ja, maagd was ze allang niet meer. Toen ze 13 was had ze al een vriendje waar ze ieder weekend bleef slapen.quote:Op woensdag 29 december 2010 02:31 schreef RobertoCarlos het volgende:
Nog los van de zeiltocht: als je als ouders weet dat ze met steeds willekeurige personen ergens ver weg op pad gaat...... dat wil je toch niet als ouders?![]()
En die eerste foto....ziet er net uit alsof ze met z'n 2-en een prima nacht heb gehad![]()
(en BW (30-40 jaar) mocht willen dat ie zo getraind en jong was..)
Als dat allemaal is zoals jij nu beschrijft waarom heeft ze dan een dergelijke etappe in haar reis opgenomen?? Ik snap er helemaal niets meer van!quote:Op woensdag 29 december 2010 00:05 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Vooral de volgende etappe wordt duur. Het Panama Kanaal brengt nogal wat kosten met zich mee (en zeilen is daar verboden) . Er moet tol worden betaald (om en nabij de 1200 US dollar voor een zeiljacht). Je moet lijnen huren, en er moeten minimaal 5 man aan boord zijn plus een Canal Pilot. Allemaal heel leuk en heel spannend, en vooral ook heel kostbaar, maar niet geschikt voor een record zeilen (en al helemaal niet solo). Maar dat maakt allemaal al niet meer uit, aangezien Laura ook bij de oversteek van de Atlantische Oceaan 2 dagen op de motor heeft gevaren, en er om die reden sowieso al geen sprake meer is van zeilen.
Geen idee, waarschijnlijk omdat Laura zich sowieso niet aan regels houdt, ook niet als het om een zogenaamd "record" gaatquote:Op woensdag 29 december 2010 10:05 schreef spuitje het volgende:
[..]
Als dat allemaal is zoals jij nu beschrijft waarom heeft ze dan een dergelijke etappe in haar reis opgenomen?? Ik snap er helemaal niets meer van!
Ik denk dat het gewoon heel erg slecht is voorbereid.quote:Op woensdag 29 december 2010 10:05 schreef spuitje het volgende:
[..]
Als dat allemaal is zoals jij nu beschrijft waarom heeft ze dan een dergelijke etappe in haar reis opgenomen?? Ik snap er helemaal niets meer van!
Zwanger!!?quote:Op woensdag 29 december 2010 08:51 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Zie ik trouwens goed op die eerste foto dat Laura, behalve dat ze wat vrouwelijker wordt, ook een pens begint te krijgen?
Leuk filmpje inderdaad. Maar waarom mag je daar niet zeilen? Je ziet het, ik heb er totaal geen verstand vanquote:Op woensdag 29 december 2010 11:09 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Geen idee, waarschijnlijk omdat Laura zich sowieso niet aan regels houdt, ook niet als het om een zogenaamd "record" gaat
Dit is een leuk timelapse filmpje in hd, van een doortocht van het Panama Kanaal:
Ik denk dat je niet mag zeilen omdat het te gevaarlijk is en te kostbaar.quote:Op woensdag 29 december 2010 16:04 schreef spuitje het volgende:
[..]
Leuk filmpje inderdaad. Maar waarom mag je daar niet zeilen? Je ziet het, ik heb er totaal geen verstand vanEn $ 1.200,-- is geen kattepies zeg! En als er dan ook nog eens minimaal 5 mensen aan boord moeten zijn moet ze dus 4 mensen komen laten overvliegen, duur tripje!
Dat je daar niet mag zeilen, heeft inderdaad met de veiligheid te maken. Het Panama Kanaal is eigenlijk niet bedoeld voor de pleziervaart, het is een erg drukke handelsroute voor grote vrachtboten en ook cruiseschepen. Voor dergelijke schepen ligt de tolprijs dan ook een tikkie hoger: de gemiddelde tol van het Panama Kanaal bedraagt namelijk 45.000 US dollar. Voor alleen een zeiljacht, gaan de sluizen niet eens open. Zeiljachten mogen dan met zo'n groot schip mee de sluizen door.quote:Op woensdag 29 december 2010 16:21 schreef sneeuwvrouw het volgende:
[..]
Ik denk dat je niet mag zeilen omdat het te gevaarlijk is en te kostbaar.
Dat Kanaal is de belangrijkste route van heel America, en wordt dagelijks gebruikt voor zware scheepvaart, als die telkent moeten wachten voor een plezier zeilbootje kost dat miljoenen, een tanker kan sowieso niet zomaar stoppen.
Volgens mij valt haar geldprobleem ook wel mee. 1200 euro valt in principe ook wel mee maar mijn ideee is dat het wel veel meer kost als die 1200 euro.
Ja, de Canal Pilot zit bij de tolprijs inbegrepen.quote:Op woensdag 29 december 2010 16:19 schreef spuitje het volgende:
Even dit gelezen maar het zijn dus die enorme sluizen die zeilen onmogelijk maken. En als ik het goed begrepen heb kun je niet volstaan met alleen goedwillende vrienden en/of familieleden aan boord, maar zul je mensen moeten inhuren. Best interessant om te lezen allemaal.
Ken je haar ofzo?quote:Op woensdag 29 december 2010 08:51 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Ach ja, maagd was ze allang niet meer. Toen ze 13 was had ze al een vriendje waar ze ieder weekend bleef slapen.
Laura mag alles, anders gaat ze stampvoeten en loopt ze weg.
Leuk hoor, zo'n feestmeisje dat af en toe zeilt. Maar waarom moeten anderen daarvoor betalen en waarom moet dat in het nieuws?
Ben benieuwd naar wat het trapezemeisje ervan gaat bakken trouwens, die kwam in de eerste instantie wel iets normaler over.
Zie ik trouwens goed op die eerste foto dat Laura, behalve dat ze wat vrouwelijker wordt, ook een pens begint te krijgen?
quote:30-12-2010
Sinds ik op st maarten ben heb ik het echt al harstikke druk. Veel leuke dingen, maar natuurlijk ook alle dingen die onderweg stuk of versleten zijn reparen,Guppy schoonmaken,boodschappen, de was!! In de halfwinder en het grootzeil zaten wat slijtage sporen in de zeilen, waar we even wat overheen naaien om verder slijtage in de toekomst te voorkomen. Vandaag ben ik bezig geweest om Guppy van voor naar achter weer helemaal op te ruimen. Nu weet ik weer wat ik allemaal heb en vooral belangrijk waar binnen de 12 meter het ligt. Want binnen die 12 meter kan je echt enorm veel kwijt zijn heb ik geconstateerd. Maar Guppy is weer redelijk clean.Als ik ergens heen wil neem ik meestal de bus, dat is echt heel anders dan in Nederland.
Je hebt bijvoorbeeld geen bushaltes dus je moet gewoon ergens langs de weg gaan staan en wachten tot er eentje komt en dan vragen waar die heen gaat.het kost maar 2 dollar en de bussen zijn een stuk kleiner dan in Nederland. Maar het is echt een prima manier om overal te komen, behalve als je een hond mee neemt, want de meeste buschauffeurs zijn donker en doodsbang voor honden, maar dan werkt liften meestal wel.( soms let ik op de hond van vrienden hier)
Door de drukte was mijn school er even bij ingeschoten Ik heb namelijk geen kerstvakantie ingepland, de reserve dagen hou ik voor als het slecht weer is of er iets anders is waardoor mijn schoolwerk verhinderd word. Nu is eindelijk alles een beetje rustiger aan het worden. Ik heb weer een functionerende planning ( dat is altijd weer lastig te vinden als je ergens komt) en ik hoef nu op boodschappen,school en het dagelijks netjes houden van Guppy niet heel erg veel meer te doen. Dus nu heb ik wat tijd om de hangmat die ik in gran canaria van me zusje heb gekregen uit te testen.
Laura
Dus ook al heeft ze nu niks te doen, nu gaat ze in haar hangmat liggen, en als er eens wat tussenkomt waardoor ze niet kan leren neemt ze haar vakantie dagen op.......quote:Op donderdag 30 december 2010 21:16 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Ik heb namelijk geen kerstvakantie ingepland, de reserve dagen hou ik voor als het slecht weer is of er iets anders is waardoor mijn schoolwerk verhinderd word
Voorlopig ga ik ervan uit dat L. denkt dat ze dat die diploma zonder meer krijgt zoals ze tot nu toe alles heeft gekregen wat ze wil. En zo niet? Dan loopt ze weg of gaat in haar polsen snijden, succes gegarandeerdquote:Op donderdag 30 december 2010 21:21 schreef sneeuwvrouw het volgende:
[..]
Dus ook al heeft ze nu niks te doen, nu gaat ze in haar hangmat liggen, en als er eens wat tussenkomt waardoor ze niet kan leren neemt ze haar vakantie dagen op.......
Moet deze mevrouw ook een examen doen om haar papiertje te krijgen?
Of is zeggen dat ze wat geleerd heeft voldoende om het diploma te bemachtigen?
Even mijn eigen bericht quoten:quote:Op donderdag 30 december 2010 20:35 schreef spuitje het volgende:
Iets heel anders: zou het zo kunnen zijn dat mensen berichten in het gastenboek van Laura zetten die niet waar zijn? Een bericht van een cafe waarin wordt gezegd dat de gehele opbrengst van Oudjaarsavond ten goede zal komen aan Laura? Maar in de plaats die wordt genoemd staat in het telefoonboek of de bedrijvengids geen cafe met die naam!
Ik had het ook gelezen inderdaad cafe Irene uit Lelystad, bestaat helemaal niet.quote:Op vrijdag 31 december 2010 12:36 schreef spuitje het volgende:
[..]
Even mijn eigen bericht quoten:
Nadat ik dit dus hier had geplaatst verdween het bericht uit het gastenboek! Ga bijna denken dat de persoon die de berichten voor het gastenboek filtert hier mee leest!
Was toch cafe Desiree? Maakt ook verder niet uit, ding bestaat gewoon nietquote:Op vrijdag 31 december 2010 12:39 schreef sneeuwvrouw het volgende:
[..]
Ik had het ook gelezen inderdaad cafe Irene uit Lelystad, bestaat helemaal niet.
Een googletje op internet geeft alleen bardancing irene in New York.
Al zou het zomaar kunnen popi hopi mensen in cafe's doen nou eenmaal rare dingen.
Zelfs Sheldon Cooper zou jou nog les in sarcasme herkennen kunnen geven!quote:Op vrijdag 31 december 2010 13:06 schreef Alleskids het volgende:
als je achter de computer zit, ben je aan het studeren? Dan ben ik nu ook druk aan het studeren. zet dan een foto online waarin je kan zien wat er op het scherm is te zien, zoals studiemateriaal.....
gegroet een studerende azijnzeiker
Maar je weet toch niet wat ze achter die laptop aan het doen was? Mss. wel haar gastenboek censureren, even poseren om te laten zien dat ze iets anders doet, soms, dan niksen en feestvieren, mss. had ze wel webcamseks met haar vriendje in Holland, mss. deed ze wel online (strip)poker om wat extra's te verdienen, of was ze met pappie aan het chatten..en mss. was ze wel weer eens aan het huiswerk maken, want 2 uurtjes per dag studeren onderweg dat kan niet, zelfs niet met windstilte.quote:Op vrijdag 31 december 2010 12:47 schreef RobertoCarlos het volgende:
O ja, Laura leert niet? En wat is deze foto dan? Dit lijkt me een overduidelijk bewijs!
Stelletje azijnzeikers!![]()
[ afbeelding ]
(en waarom zijn de letters op Fok ineens zo klein geworden?)
wie????quote:Op vrijdag 31 december 2010 13:16 schreef Wounded_Knee het volgende:
[..]
Zelfs Sheldon Cooper zou jou nog les in sarcasme herkennen kunnen geven!
Ik zou willen dat mijn kinderen zo vrolijk keken als ze aan het leren zijn!!quote:Op vrijdag 31 december 2010 12:47 schreef RobertoCarlos het volgende:
O ja, Laura leert niet? En wat is deze foto dan? Dit lijkt me een overduidelijk bewijs!
[ afbeelding ]
uh... ja, dat is bij Laura inderdaad wel iets waarschijnlijker. Maarre, heeft ze een vriendje dan in Holland? Ken jij haar of zo?quote:Op vrijdag 31 december 2010 13:18 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Maar je weet toch niet wat ze achter die laptop aan het doen was? Mss. wel haar gastenboek censureren, even poseren om te laten zien dat ze iets anders doet, soms, dan niksen en feestvieren, mss. had ze wel webcamseks met haar vriendje in Holland, mss. deed ze wel online (strip)poker om wat extra's te verdienen, of was ze met pappie aan het chatten of hij haar geld wil lenen..
Je hebt gelijk, helemaal. We zijn een stelletje naarlingen die dit kindje haar vakantie niet gunnen. Deze foto is ook overduidelijk op haar boot genomen en er is ook duidelijk te zien dat ze veel plezier beleeft aan waar ze mee bezig is!quote:Op vrijdag 31 december 2010 12:47 schreef RobertoCarlos het volgende:
[ afbeelding ]
Dat idee heb ik al langer. Als ik piep dat de berichten van Laura tijdens het varen/zeilen ineens in fatsoenlijk Nederlands verschijnen, verschijnen ze daarna prompt met de gebruikelijke taal- en spelfouten. Als ik piep dat er in het radio-interview met geen woord gerept wordt over schoolwerk, verschijnt in de volgende blog ineens (en sinds héél lange tijd) wél de mededeling dat ze tijd zou besteden aan dat schoolwerk. Overigens geloof ik daar niet zoveel van. Het lijkt mij stug dat Laura dagelijks met haar schoolboeken onder de arm bij een internetcafé braaf aan de studie gaat. Die heeft het veel te druk met niks doen, want daar is ze volgens eigen zeggen erg goed inquote:Op vrijdag 31 december 2010 12:36 schreef spuitje het volgende:
[..]
Even mijn eigen bericht quoten:
Nadat ik dit dus hier had geplaatst verdween het bericht uit het gastenboek! Ga bijna denken dat de persoon die de berichten voor het gastenboek filtert hier mee leest!
quote:Maak minimaal ¤ 10.over op bankrekening
Dat ga je niet menen he? Minder dan een tientje mag je niet overmaken?quote:Op vrijdag 31 december 2010 23:01 schreef sneeuwvrouw het volgende:
Wil ik eens aardig doen en Laura 7,50 euro storten om het nieuwe jaar goed te beginnen is het weer niet goed genoeg
[..]
Kul dus. Ieder bedrag wat je eventueel zou willen storten of wat je probeert te storten om te controleren of sneeuwvrouw gelijk heeft wordt netjes van je rekening afgeschreven! En waarom ook niet? Er staat nergens dat je geen bedragen lager dan ¤ 10,-- mag overmaken, maar vanaf dit bedrag krijg je een "persoonlijk" bedankje plus een dubbeltje van Laura.quote:Op vrijdag 31 december 2010 23:01 schreef sneeuwvrouw het volgende:
Wil ik eens aardig doen en Laura 7,50 euro storten om het nieuwe jaar goed te beginnen is het weer niet goed genoeg
[..]
Natuurlijk kun je ieder ander bedrag overmaken, maar het gaat om de tekst die er toch echt heel werkelijk staat:quote:Op zaterdag 1 januari 2011 02:40 schreef spuitje het volgende:
[..]
Kul dus. Ieder bedrag wat je eventueel zou willen storten of wat je probeert te storten om te controleren of sneeuwvrouw gelijk heeft wordt netjes van je rekening afgeschreven! En waarom ook niet? Er staat nergens dat je geen bedragen lager dan ¤ 10,-- mag overmaken, maar vanaf dit bedrag krijg je een "persoonlijk" bedankje plus een dubbeltje van Laura.
Zo, dat is uitgekookt zeg!quote:Op zaterdag 1 januari 2011 04:01 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Natuurlijk kun je ieder ander bedrag overmaken, maar het gaat om de tekst die er toch echt heel werkelijk staat:
"HELP LAURA DE WERELD ROND
Maak minimaal ¤ 10.-- over op bankrekening..bladiebla."
http://www.lauradekker.nl/
Bedragen onder de ¤ 10,00 zijn blijkbaar niet erg welkom. Nu weet ik niet of dat bankrekeningnummer op naam staat van een stichting, maar als dat wel het geval is dan kun je die mensen die dat tientje hebben gestort tellen als donateurs, en subsidie aanvragen voor het volgende kalenderjaar op basis van dat aantal donateurs. En ergens, heb ik het idee dat dit het geval is. Gezien het tijdstip van de oproep (begin december geplaatst), en omdat er om een bedrag van ten minste ¤ 10,00 wordt gevraagd. Dat is wel uitgekookt, bij gebrek aan sponsors gewoon de overheid de vakantie van Laura laten betalen
En die stichting bestaat inderdaad: De oprichting van de stichting World Ocean Life Foundation vond plaats bij Notaris Kantoor Bijdorp In Barendrecht.![]()
Wat een boefies zijn het toch
Let vooral ook op de geinige afkorting van World Ocean Life Foundation.
Hoe toepasselijk
Vandaar dus, dat je minimaal een tientje moet schenken, om als donateur voor subsidie meegeteld te kunnen worden. Dit mes snijdt letterlijk aan 2 kanten.
Drie keer raden op wiens naam de stichting staat.... idd, Dick Dekkerquote:Op zaterdag 1 januari 2011 04:01 schreef Banjerkanjer het volgende:
En die stichting bestaat inderdaad: De oprichting van de stichting World Ocean Life Foundation vond plaats bij Notaris Kantoor Bijdorp In Barendrecht.![]()
haha Spuitje heeft geld gegeven aan een puber die lekker op he strand niks ligt te doen voor de komende maanden terwijl ze zelf door wind en wind naar haar werk moet om geld te verdienen.quote:Op zaterdag 1 januari 2011 02:40 schreef spuitje het volgende:
[..]
Kul dus. Ieder bedrag wat je eventueel zou willen storten of wat je probeert te storten om te controleren of sneeuwvrouw gelijk heeft wordt netjes van je rekening afgeschreven! En waarom ook niet? Er staat nergens dat je geen bedragen lager dan ¤ 10,-- mag overmaken, maar vanaf dit bedrag krijg je een "persoonlijk" bedankje plus een dubbeltje van Laura.
Subsidie aanvragen voor beide stichtingen.quote:Op zaterdag 1 januari 2011 11:58 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Drie keer raden op wiens naam de stichting staat.... idd, Dick Dekker
En officieel heet ie trouwens: de Stichting World Ocean Life, dus zonder de F
Edit: ik zie nu dat er 2 stichtingen zijn gedeponeerd bij de KvK en dus ook eentje met een F. Gaan ze nu ook geld heen er weer schuiven tussen stichtingen?![]()
http://www.kvk.nl/handels(...)wwsrvu/html/zoek.htm
Ja hoor, vast!quote:Op zaterdag 1 januari 2011 11:58 schreef sneeuwvrouw het volgende:
[..]
haha Spuitje heeft geld gegeven aan een puber die lekker op he strand niks ligt te doen voor de komende maanden terwijl ze zelf door wind en wind naar haar werk moet om geld te verdienen.
Als ik het dan nu wel goed heb begrepen word je dus wanneer je ¤ 10,-- of meer overmaakt donateur van een stichting zonder dat je dat weet? Noemen ze zoiets niet gewoon volksverlakkerij?quote:Op zaterdag 1 januari 2011 11:58 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Edit: ik zie nu dat er 2 stichtingen zijn gedeponeerd bij de KvK en dus ook eentje met een F. Gaan ze nu ook geld heen er weer schuiven tussen stichtingen?![]()
Kan iemand dit verhaal niet even doorspelen naar de media?quote:Op zaterdag 1 januari 2011 12:46 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Als dit idd. klopt zijn ze zo uitgekookt dat het aan zwendelarij grenst.
Gezien de voortdurende valse voorstelling van zaken omtrent deze 'recordpoging' zou het me eigenlijk niet moeten verbazen.
Ik vind het ook behoorlijk onethisch zeg. Eerst huilen dat de Nederlandse overheidsinstanties zo gemeen zijn maar tegelijk wel geld willen aftroggelen van diezelfde staat.
Het is laag, geniepig, onecht, oplichterig, leugenachtig en al helemaal niet sportief.
Het enige wat me verbaast is het lef van die mensen om dit soort dingen te doen en er ook vrolijk mee door te gaan.
Denken Laura en haar ouders echt dat ze een tweede Jessica Watson is ofzo? Leven ze in een waanwereld? Of hebben ze een misplaatst superioriteitsgevoel en denken ze dat ze de hele wereld in de maling kunnen nemen, danwel naar hun hand kunnen zetten? En heben ze gewoon niet door dat ze voortdurend door de mand vallen?
Ik begin me steeds meer af te vragen hoe goldicker en het zeikmeisje en de glunderende oma psychologisch in elkaar zitten. Volgens mij sporen ze echt niet.
Ongetwijfeld!quote:Op zaterdag 1 januari 2011 11:58 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Volgens mij pas zodra ze het geld bijboeken op de rekening van de stichting, en hiermee in aanmerking komen voor de subsidie.quote:Op zaterdag 1 januari 2011 13:03 schreef spuitje het volgende:
[..]
Als ik het dan nu wel goed heb begrepen word je dus wanneer je ¤ 10,-- of meer overmaakt donateur van een stichting zonder dat je dat weet? Noemen ze zoiets niet gewoon volksverlakkerij?
Als je een gift doet ben je toch donateur?quote:Op zaterdag 1 januari 2011 13:03 schreef spuitje het volgende:
[..]
Als ik het dan nu wel goed heb begrepen word je dus wanneer je ¤ 10,-- of meer overmaakt donateur van een stichting zonder dat je dat weet? Noemen ze zoiets niet gewoon volksverlakkerij?
Eerlijk gezegd weet ik niet precies hoe dat in elkaar steekt. Maar ik vind het nogal vreemd dat er op de site van L. totaal geen melding wordt gemaakt van die stichtingen terwijl het er nu wel erg op gaat lijken dat gegevens van gulle gevers worden gebruikt voor het aanvragen van subsidie? Men zal op de 1 of andere manier toch aan moeten kunnen tonen hoeveel donateurs er zijn?quote:Op zaterdag 1 januari 2011 14:00 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Als je een gift doet ben je toch donateur?
Wat een bazen!quote:Op zaterdag 1 januari 2011 04:01 schreef Banjerkanjer het volgende:
Vandaar dus, dat je minimaal een tientje moet schenken, om als donateur voor subsidie meegeteld te kunnen worden. Dit mes snijdt letterlijk aan 2 kanten.
Zodra je geld hebt overgemaakt aan een stichting, ben je een donateur. Bankafschriften leveren het bewijs daarvoor. Zo'n stichting biedt naast belastingvoordelen ook andere voordelen, bijvoorbeeld het uitbetalen van onkostenvergoedingen aan de bestuursleden.quote:Op zaterdag 1 januari 2011 14:12 schreef spuitje het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd weet ik niet precies hoe dat in elkaar steekt. Maar ik vind het nogal vreemd dat er op de site van L. totaal geen melding wordt gemaakt van die stichtingen terwijl het er nu wel erg op gaat lijken dat gegevens van gulle gevers worden gebruikt voor het aanvragen van subsidie? Men zal op de 1 of andere manier toch aan moeten kunnen tonen hoeveel donateurs er zijn?
Kan me zo voorstellen dat het oprichten van die stichtingen ook iets met belastingen te maken heeft?
Ja en daar zou het geld nog wel eens voor bedoeld kunnen zijn voor het uitbetalen van onkostenvergoeding aan bestuursleden (pa dekker). En volgens mij mag 1 persoon in een stichting een dubbele bestuursfunctie hebben.quote:Zodra je geld hebt overgemaakt aan een stichting, ben je een donateur. Bankafschriften leveren het bewijs daarvoor. Zo'n stichting biedt naast belastingvoordelen ook andere voordelen, bijvoorbeeld het uitbetalen van onkostenvergoedingen aan de bestuursleden.
Je hebt verschillende soorten subsidie. Projectsubsidie kun je per project aanvragen, met een maximum van 4 aanvragen per jaar. Dat zou ook de enorme pauzes kunnen verklaren tussen ieder zeiltripje van Laura: als je ieder tripje als een zelfstandig project aanmerktquote:Op zaterdag 1 januari 2011 16:56 schreef roomba het volgende:
[..]
Ja en daar zou het geld nog wel eens voor bedoeld kunnen zijn voor het uitbetalen van onkostenvergoeding aan bestuursleden (pa dekker). En volgens mij mag 1 persoon in een stichting een dubbele bestuursfunctie hebben.
Voor subsidie aanvraag zal het met de "tientjes" actie (gelukkig) niet lukken. Bij een subsidie aanvraag moet je overleggen wie vaste donateurs zijn. Dus donateurs die jaarlijks terugkeren.
Alle mensen die dus vanuit het kerstgevoel wat centen hebben overgemaakt, moeten dus blijven terugkeren om voor subsidie in aanmerking te komen.
Was inderdaad wel toeval he...dat het interview zo vlak voor de kerst was.
quote:Op zaterdag 1 januari 2011 22:40 schreef RobertoCarlos het volgende:
..... en toch wel knap dat ze binnen 2 weken zoveel donaties binnen kan slepen dat de problemen opgelost zijn....
Aan de andere kant zit er ook een aankondiging in haar berichtje. Namelijk dat ze nu wel even verder kan, maar dat ze alleen maar de volgende etappe kan halen met het extra geld. Er volgen dus nog meer donatieacties. Ik schat: vlak voor Pasen eentje, en vlak voordat iedereen in mei zijn vakantiegeld binnen krijgt....
Ja klopt. Je mag dan in geen geval een haven aandoen. Bij reparatie mag je enkel je boot ankeren en in het uiterste geval aan wal slepen. Alleen jijzelf mag reparaties uitvoeren, zonder hulp van buitenaf, en ook enkel met de gereedschappen en materialen die je zelf al aan boord hebt op het moment dat je bent gestart. Een motor mag in geen geval worden gebruikt, en ook mag er onderweg geen water of brandstof worden getankt. Ook voedsel mag niet aan boord worden gebracht, met uitzondering van eigen visvangst onderweg. Je mag dus wel een hengel uitgooien, of aan boord gespoelde vissen consumeren.quote:Op zondag 2 januari 2011 14:32 schreef sneeuwvrouw het volgende:
[..]
![]()
Niet zo heel vreemd misschien als je een goegle op haar naamt pleegt krijg je gigantisch veel hits, en ook dat ze zo zielig is en geld nodig heeft.
En er zijn nou eenmaal veel mensen gevoelig voor een klein blond meisje helemaal ziels alleen op de grote woeste oceaan ;-)
Ik kwam op de defenitie van solo en unassisted sailing, en daar staat zo een beetje dat je wel aan land mag aandokken maar min of meer alleen om je boot te repareren. Ik krijg het idee dat het niet de bedoeling is om een half jaar vakantie te houden en wachten op het ideale zon overgote windstille dag.
Het Panama Kanaal zal ze sowieso niet solo mogen doorvaren (zeilen mag daar niet eens), ze moet daar zelfs een gehele bemanning voor gaan inhuren. Dus van solo (en van zeilen) is al he-le-maal geen sprake meer.quote:En in de halfwinder en het grootzeil zaten wat slijtagesporen waar we(!!!) even wat overheen naaien om verdere slijtage in de toekomst te voorkomen
Het is nog veel triester dat er mensen zijn die geld gaan doneren om haar vakantie te financieren.quote:Op zondag 2 januari 2011 15:39 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Lekker geld schooien van mensen, dat haar familie dat lekker ff allemaal betaalt ofzo.
Dat ook ja.quote:Op zondag 2 januari 2011 15:42 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
[..]
Het is nog veel triester dat er mensen zijn die geld gaan doneren om haar vakantie te financieren.
Nee, want het merendeel van de tijd dat ze onderweg is, heeft ze aan land doorgebracht, en als ze aan het varen is, gaat dat niet altijd op de wind maar ook regelmatig op diesel. Laura is geen zeilster. En de jongste is ze ook niet.quote:Op zondag 2 januari 2011 17:45 schreef Afketser het volgende:
Als dit eenmaal achter de rug is, dan is heel Nederland trots dat we de jongste zeilster ter wereld hebben
Ja maar dat er ook diesel gebruikt wordt is toch inherent aan het zeilen of dacht je dat een zweefvliegtuig ook geen motor nodig had en dat het daarom geen zweefvliegtuig heet?quote:Op zondag 2 januari 2011 18:22 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Nee, want het merendeel van de tijd dat ze onderweg is, heeft ze aan land doorgebracht, en als ze aan het varen is, gaat dat niet altijd op de wind maar ook regelmatig op diesel. Laura is geen zeilster. En de jongste is ze ook niet.
Als je gewoon recreatief aan het zeilen bent mag je je motortje naar believen gebruiken. Maar als jij beweert dat je een record aan het zeilen bent, dan kleven daar regels aan. Eén van die regels is, dat je je motor niet mag gebruiken. Laura heeft schijt aan álle regels, maar viert haar vakantie wel onder de noemer van een poging naar het record "Youngest round the World". En in dat geval, zou ze niet in havens mogen liggen, geen motor mogen gebruiken, en onderweg geen proviand in mogen slaan of andere artikelen aan boord mogen halen.quote:Op zondag 2 januari 2011 18:25 schreef Afketser het volgende:
[..]
Ja maar dat er ook diesel gebruikt wordt is toch inherent aan het zeilen of dacht je dat een zweefvliegtuig ook geen motor nodig had en dat het daarom geen zweefvliegtuig heet?
Oh, wie is dan de jongste?
En door het Suezkanaal. Ook daar mag je niet zeilen, en ben je (net als in het Panama Kanaal) verplicht om een bemanning in te huren inclusief een Canal Pilot.quote:
Jazeg, zo lust ik er nog wel een paar. Laura'tje is straks de jongste die dit bereikt heeft. En ze gaat met de zeilboot dus is ze de jongste zeilster. En je kunt natuurlijk lastig non-stop blijven zeilen. Je moet van boord.. al is het alleen al voor onderhoud aan de boot.quote:Op zondag 2 januari 2011 18:30 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Als je gewoon recreatief aan het zeilen bent mag je je motortje naar believen gebruiken. Maar als jij beweert dat je een record aan het zeilen bent, dan kleven daar regels aan. Eén van die regels is, dat je je motor niet mag gebruiken. Laura heeft schijt aan álle regels, maar viert haar vakantie wel onder de noemer van een poging naar het record "Youngest round the World". En in dat geval, zou ze niet in havens mogen liggen, geen motor mogen gebruiken, en onderweg geen proviand in mogen slaan of andere artikelen aan boord mogen halen.
De jongste Nederlander, is vast ergens in de afgelopen 5 minuten geboren
Er zijn veel jongere kinderen die op vakantie gaan. Dat ze vaart op een zeilboot, betekent niet automatisch dat ze ook aan het zeilen is. Bij de oversteek van de Atlantische Oceaan heeft ze 2 volle dagen op de motor gevaren(!), en varen is niet meteen zeilen. Zeilen doe je op de wind, met zeilen. Varen doe je met een motor, op diesel, met gestreken zeilen. Er is een verschil.quote:Op zondag 2 januari 2011 19:24 schreef Afketser het volgende:
[..]
Jazeg, zo lust ik er nog wel een paar. Laura'tje is straks de jongste die dit bereikt heeft. En ze gaat met de zeilboot dus is ze de jongste zeilster. En je kunt natuurlijk lastig non-stop blijven zeilen. Je moet van boord.. al is het alleen al voor onderhoud aan de boot.
Ze gaat immers ook niet voor de jongste zeilster non-stop rond de wereld. Dat staat nergens hoor
Oh en die jongste Nederlander van 5 minuten geleden is al aan het zeilen?
Zeilster? Vakantiemeisje bedoel je.. Als ze niet twee jaar kan feesten in verre vakantieoorden gaat ze zichzelf snijden. Zó verwend is ze.quote:Op zondag 2 januari 2011 17:45 schreef Afketser het volgende:
Als dit eenmaal achter de rug is, dan is heel Nederland trots dat we de jongste zeilster ter wereld hebben
Als ze die 2 dagen van windstilte niet op de motor had kunnen varen, had ze er langer over gedaan dan Mike Perham (die toen 14 jaar was). Daarbij weet niemand, of het inderdaad "maar" 2 dagen zijn geweest die ze op de motor heeft gevaren. Misschien zijn het er wel 7 geweest.quote:Op zondag 2 januari 2011 19:36 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Zeilster? Vakantiemeisje bedoel je.. Als ze niet twee jaar kan feesten in verre vakantieoorden gaat ze zichzelf snijden. Zó verwend is ze.
Verder brengt ze ruwweg 3/4 van de tijd aan wal door. Er is echt geen sprake van een zeilrecordpoging hoor.
Ja ineens komt ze tot de conclusie dat ze een stukje sneller alleen heeft gedaan dan Mike Perham, was het geloof ik.
Ze was alleen even vergeten dat ze twee dagen op de motor had gevaren.. En om nou een stukje van een traject ineens als een apart record te beschouwen is te debiel voor woorden..
Zo kan ik ook wel zeggen dat ik de snelste marathonloper ter wereld heb verslagen, omdat ik de eerst 20 meter harder liep..
Je kunt mss. vinden dat we het arme kind aan het bashen zijn, maar wat hier gesteld wordt is gewoon de waarheid. Zij en haar familie proberen de zaak te flessen en hier hebben we het over de zaken die gewoon niet blijken te kloppen.
In ieder geval was ze aan boord. Dat was bij het ballonjongetje wel andersquote:Op zondag 2 januari 2011 19:42 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Als ze die 2 dagen van windstilte niet op de motor had kunnen varen, had ze er langer over gedaan dan Mike Perham (die toen 14 jaar was). Daarbij weet niemand, of het inderdaad "maar" 2 dagen zijn geweest die ze op de motor heeft gevaren. Misschien zijn het er wel 7 geweest.
Het is haar doel ook niet om een record te halen. Ze wil gewoon rond de wereld zeilen. En ik heb het idee dat jij dat ook had gewild. Vertel eens, waarom ben jij zo jaloers op Laura Dekker?quote:Op zondag 2 januari 2011 19:36 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Zeilster? Vakantiemeisje bedoel je.. Als ze niet twee jaar kan feesten in verre vakantieoorden gaat ze zichzelf snijden. Zó verwend is ze.
Verder brengt ze ruwweg 3/4 van de tijd aan wal door. Er is echt geen sprake van een zeilrecordpoging hoor.
Ja ineens komt ze tot de conclusie dat ze een stukje sneller alleen heeft gedaan dan Mike Perham, was het geloof ik.
Ze was alleen even vergeten dat ze twee dagen op de motor had gevaren.. En om nou een stukje van een traject ineens als een apart record te beschouwen is te debiel voor woorden..
Zo kan ik ook wel zeggen dat ik de snelste marathonloper ter wereld heb verslagen, omdat ik de eerst 20 meter harder liep..
Je kunt mss. vinden dat we het arme kind aan het bashen zijn, maar wat hier gesteld wordt is gewoon de waarheid. Zij en haar familie proberen de zaak te flessen en hier hebben we het over de zaken die gewoon niet blijken te kloppen.
Gaan we op de man spelen?quote:Op zondag 2 januari 2011 20:57 schreef Afketser het volgende:
[..]
Het is haar doel ook niet om een record te halen. Ze wil gewoon rond de wereld zeilen. En ik heb het idee dat jij dat ook had gewild. Vertel eens, waarom ben jij zo jaloers op Laura Dekker?
Dan snap ik het gemier over motorgebruik niet want anders had dit record vooraf al gefaald. Laura is wel jong maar niet dom.quote:Op zondag 2 januari 2011 21:02 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Gaan we op de man spelen?
Ze wil als jongste de wereld rondzeilen. Het gaat wel degelijk om een record. En het moest iig. zo lijken ivm. sponsoring.
Nee hoor, je vergist je heel erg. Het is niet haar doel om rond de wereld te varen. Als dat haar doel zou zijn, zou ze nu gewoon op school zitten en naar haar diploma toewerken, en later, als ze haar diploma heeft gehaald, plus alle benodigde papieren om een schip te mogen bevaren (die ze dus ook niet heeft), en het geld voor een dergelijke reis bij elkaar had gespaard... dan zou ze rond de wereld kunnen varen.quote:Op zondag 2 januari 2011 20:57 schreef Afketser het volgende:
[..]
Het is haar doel ook niet om een record te halen. Ze wil gewoon rond de wereld zeilen. En ik heb het idee dat jij dat ook had gewild. Vertel eens, waarom ben jij zo jaloers op Laura Dekker?
Blijkbaar is ze beide.quote:Op zondag 2 januari 2011 21:05 schreef Afketser het volgende:
[..]
Dan snap ik het gemier over motorgebruik niet want anders had dit record vooraf al gefaald. Laura is wel jong maar niet dom.
Waarom heb je dat nog niet gedaan dan? Het kind vaart op zwart zaad! Al is daar op haar blog niets van terug te vinden. Maar Pa dekker zegt het, dan zal het wel zo zijjnquote:Op zondag 2 januari 2011 21:08 schreef Afketser het volgende:
Nou ik ben trots op ons Nederlandse zeilmeisje en ik sta op het punt om geld te storten.
Ja, maar ze wil natuurlijk ook gewoon lekker kunnen leven als ze eenmaal op het land is. Ik kan me voorstellen dat ze ook een paar dagen in een 5 sterrenhotel wilt verblijven en even van de sauna en het zwembad kan genieten. Tis geen pretje hoor de hele tijd op zo'n smal bootje waar ze amper haar studieboek op open kan slaan.quote:Op zondag 2 januari 2011 21:11 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Waarom heb je dat nog niet gedaan dan? Het kind vaart op zwart zaad! Al is daar op haar blog niets van terug te vinden. Maar Pa dekker zegt het, dan zal het wel zo zijjn
Laura zelf, sprak dat bericht nogal tegen tijdens haar radio interview van 28 decemberDaar zei ze dat er helemaal geen tekort aan geld is, maar dat ze wel graag méér geld wil hebben
http://www.sbs.com.au/you(...)ra-Dekker-28-12-2010
Tja, legale domheid kunnen we niet stoppen he. Je bent trots op...tja, op wat? Dat ze tot nu toe in alles gefaald is in haar leven waarin ze kan falen? Tja. Wees er maar trots op.quote:Op zondag 2 januari 2011 21:08 schreef Afketser het volgende:
Nou ik ben trots op ons Nederlandse zeilmeisje en ik sta op het punt om geld te storten.
Een zeilrecordpoging doen, mengt zich niet met welk leven dan ook aan de wal. Zeilen doe je op het water.quote:Op zondag 2 januari 2011 21:15 schreef Afketser het volgende:
[..]
Ja, maar ze wil natuurlijk ook gewoon lekker kunnen leven als ze eenmaal op het land is. Ik kan me voorstellen dat ze ook een paar dagen in een 5 sterrenhotel wilt verblijven en even van de sauna en het zwembad kunnen genieten. Tis geen pretje hoor de hele tijd op zo'n smal bootje waar ze amper haar studieboek open kan slaan.
Ja maar daar kun je niet meer over klagen want de rechter heeft daarover al een uitspraak gedaan. Dat is goed gekeurd en daar moet je het mee doen.quote:Op zondag 2 januari 2011 21:18 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Een zeilrecordpoging doen, mengt zich niet met welk leven dan ook aan de wal. Zeilen doe je op het water.
Vakantievieren, kun je je hele leven lang nog doen, mits je daar eerst zelf het geld voor bij elkaar hebt gespaard. Het is geen reden voor een vrijstelling van leer- en schoolplicht, en al zeker geen reden om je als minderjarige aan gevaren bloot te stellen. En al helemaal geen reden, om te vinden dat anderen dat allemaal maar voor je moeten regelen en betalen.
De rechter heeft geen enkele uitspraak gedaan over het wel of niet zeilen/varen van Laura. Het enige wat de rechter heeft gesteld, is dat de verantwoordelijkheid daarvan bij de ouders ligt.quote:Op zondag 2 januari 2011 21:21 schreef Afketser het volgende:
[..]
Ja maar daar kun je niet meer over klagen want de rechter heeft daarover al een uitspraak gedaan. Dat is goed gekeurd en daar moet je het mee doen.
Ik zie het ook als een slimme zet van Laura. Echt een zakenvrouw want hier gaat ze heel erg veel geld uit slepen later zodat ze haar hele leven niet meer hoeft te werken en gewoon op vakantie kan gaan. En dan zit jij hier nu te klagen over hoe slecht het wel niet voor dr is. Ik durf te wedden dat ze uiteindelijk de lachende derde is!
Wacht maar, totdat ze terug is.... ze hoeft straks nooit meer te werken en jij wel... 40 uur per week totaan je pensioen.... wees daar maar trots opquote:Op zondag 2 januari 2011 21:18 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Tja, legale domheid kunnen we niet stoppen he. Je bent trots op...tja, op wat? Dat ze tot nu toe in alles gefaald is in haar leven waarin ze kan falen? Tja. Wees er maar trots op.
smal bootje???quote:Op zondag 2 januari 2011 21:15 schreef Afketser het volgende:
[..]
Ja, maar ze wil natuurlijk ook gewoon lekker kunnen leven als ze eenmaal op het land is. Ik kan me voorstellen dat ze ook een paar dagen in een 5 sterrenhotel wilt verblijven en even van de sauna en het zwembad kan genieten. Tis geen pretje hoor de hele tijd op zo'n smal bootje waar ze amper haar studieboek op open kan slaan.
Meer dan genoeg ruimte voor iemand alleenquote:De boot is 11.50 meter lang ,
De breedte van deze boot is ook enorm, hij is namelijk 3.76 m breed en maar liefst 1.90 diep.
och jee....weer een zieltje gewonnen. Hoeveel heb jij al gestort ?quote:Nou ik ben trots op ons Nederlandse zeilmeisje en ik sta op het punt om geld te storten.
Zakenvader heeft ze....is wat anders dan zakenvrouw (tje)quote:Ik zie het ook als een slimme zet van Laura. Echt een zakenvrouw want hier gaat ze heel erg veel geld uit slepen later zodat ze haar hele leven niet meer hoeft te werken en gewoon op vakantie kan gaan. En dan zit jij hier nu te klagen over hoe slecht het wel niet voor dr is. Ik durf te wedden dat ze uiteindelijk de lachende derde is!
Precies, en ze hadden het ook kunnen verbieden.... en dat hebben ze dus niet gedaan dus het is volledig goedgekeurd want haar ouders hebben ingestemd. Probleem = opgelost.quote:Op zondag 2 januari 2011 21:23 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
De rechter heeft geen enkele uitspraak gedaan over het wel of niet zeilen/varen van Laura. Het enige wat de rechter heeft gesteld, is dat de verantwoordelijkheid daarvan bij de ouders ligt.
Hahaha zo klein !!!, en wiebelt jouw eengezinswoning ook zo als haar boot?quote:Op zondag 2 januari 2011 21:24 schreef E.T. het volgende:
[..]
smal bootje???
Die boot is bijna groter dan mijn hele benedenverdieping van mijn eengezinswoning
Ja maar Laura is niet zomaar een student... ze is een zeilmeisjes-student!!quote:Meer dan genoeg ruimte voor iemand alleenMenig student moet het met minder doen
De ouders ja, niet de rechter.quote:Op zondag 2 januari 2011 21:24 schreef Afketser het volgende:
[..]
Precies, en ze hadden het ook kunnen verbieden.... en dat hebben ze dus niet gedaan dus het is volledig goedgekeurd want haar ouders hebben ingestemd. Probleem = opgelost.
En jij bent duidelijk een trol.quote:Op zondag 2 januari 2011 21:25 schreef Afketser het volgende:
[..]
Hahaha zo klein !!!, en wiebelt jouw eengezinswoning ook zo als haar boot?
[..]
Ja maar Laura is niet zomaar een student... ze is een zeilmeisjes-student!!
Eerst is het geen pretje omdat de boot zo smal zou zijn.. nu gaat het om het wiebelen??quote:Op zondag 2 januari 2011 21:25 schreef Afketser het volgende:
[..]
Hahaha zo klein !!!, en wiebelt jouw eengezinswoning ook zo als haar boot?
[..]
Ja maar Laura is niet zomaar een student... ze is een zeilmeisjes-student!!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |