Gelijk heb jequote:Op zaterdag 25 december 2010 16:48 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Pa Dekker zal het dan ook niet van een vreemde hebben
Ik denk dat het niet fair is, om Kim ook in dit verhaal te betrekken. Het is niet een kind dat zelf de publiciteit opzoekt, ze heeft een prestatie geleverd waardoor de media haar opzoekt. Het omgekeerde verhaal dus.
Hmm ja. Daarom heb ik ook niet gereageerd op het geldtekortbericht van gisteren. Ik zag dat bericht al vanaf de start aankomen. Maar zo snel, had ik het nog niet verwacht. Heel hard "zie je wel" roepen, is dan verleidelijk. Aan de andere kant vind ik het ook bijzonder "lullig". Het is nog maar een jong mens, en op deze manier en met zoveel grootspraak in de belangstelling staan, en dan ook nog eens en publique falen, dat is best hard. Daar kun je een behoorlijke opdoffer van krijgen (zelfs als je volwassen bent). Ik schrijf dat op het conto van Pa Dekker, want die had als volwassene en als verantwoordelijke voor het welzijn van zijn kind dit moeten kunnen overzien. Een 14-jarige kan dat niet, en hoeft dat ook niet.quote:Op zaterdag 25 december 2010 16:54 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Gelijk heb je
Ik heb Laura heel lang het voordeel van de twijfel gegeven.. Het is lastig om nu niet cynisch te zijn.
Wrong..........het is niet de media die Kim zoekt, het is de familie, inclusief Laura, die Kim onder de aandacht van de media brengen!quote:Op zaterdag 25 december 2010 16:48 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Pa Dekker zal het dan ook niet van een vreemde hebben
Ik denk dat het niet fair is, om Kim ook in dit verhaal te betrekken. Het is niet een kind dat zelf de publiciteit opzoekt, ze heeft een prestatie geleverd waardoor de media haar opzoekt. Het omgekeerde verhaal dus.
Wrong! Kim Dekker heeft een auditie gewonnen waardoor ze voor dit speciale internationale optreden is geselecteerd. Niet in haar eentje trouwens, maar samen met haar partner aan de trapeze, Siard Boerstra.quote:Op zaterdag 25 december 2010 17:11 schreef spuitje het volgende:
[..]
Wrong..........het is niet de media die Kim zoekt, het is de familie, inclusief Laura, die Kim onder de aandacht van de media brengen!
Dus Kim heeft iig. het vermogen tot samenwerken met een ander. Dat is erg hoopvol..quote:Op zaterdag 25 december 2010 17:14 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Wrong! Kim Dekker heeft een auditie gewonnen waardoor ze voor dit speciale internationale optreden is geselecteerd. Niet in haar eentje trouwens, maar samen met haar partner aan de trapeze, Siard Boerstra.
Ook andere acts uit Nederland die zijn geselecteerd, hebben aandacht in de media gekregen (en terecht), waaronder slangenmeisje Selina:
Ook het zeiltripje naar Engeland, naar aanleiding waarvan Laura enkele dagen in een kindertehuis in Engeland terechtkwam, en die directe aanleiding was voor melding bij het AMK (en alles wat daar uit voort kwam), was op initiatief van haar vader. Laura moest immers voor haar vader met dat tochtje bewijzen dat ze solo kon varen.quote:Op zaterdag 25 december 2010 18:02 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Dus Kim heeft iig. het vermogen tot samenwerken met een ander. Dat is erg hoopvol..
En ja, publukelijk falen is idd. hard. Op wiens conto ik dat schrijf ligt eraan wiens idee dat was, een gesponsorde wereldreis..
Ik heb de neiging om de vader de schuld te geven. Hij beweerde immers dat Laura het makkelijk aan zou kunnen. Laura zelf had twijfels omtrent haar technische zeilvaardigheden.
Oh ik had begrepen dat ze gewoon op eigen initiatief naar Engeland zeilde.. Waar pa haar vervolgens doodleuk liet zitten omdat ie maling had aan alle regels. En dat dat later ineens een voorbereiding voor haar wereldreis moest heten..quote:Op zaterdag 25 december 2010 18:19 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Ook het zeiltripje naar Engeland, naar aanleiding waarvan Laura enkele dagen in een kindertehuis in Engeland terechtkwam, en die directe aanleiding was voor melding bij het AMK (en alles wat daar uit voort kwam), was op initiatief van haar vader. Laura moest immers voor haar vader met dat tochtje bewijzen dat ze solo kon varen.
Zo werd het toen aanvankelijk gepresenteerd. Later bleek uit de site van Laura Dekker zelf, dat dat tripje naar Engeland op initiatief was van Pa Dekker, om te laten zien dat ze het ook werkelijk kon.quote:Op zaterdag 25 december 2010 19:19 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Oh ik had begrepen dat ze gewoon op eigen initiatief naar Engeland zeilde.. Waar pa haar vervolgens doodleuk liet zitten omdat ie maling had aan alle regels. En dat dat later ineens een voorbereiding voor haar wereldreis moest heten..
Dat zijn de woorden van de Dekkers zelf. Is het dan wel waar?quote:Op zaterdag 25 december 2010 19:23 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Zo werd het toen aanvankelijk gepresenteerd. Later bleek uit de site van Laura Dekker zelf, dat dat tripje naar Engeland op initiatief was van Pa Dekker, om te laten zien dat ze het ook werkelijk kon.
"Achter het Wad ligt de zee en daar wachten haar echte dromen. Een wereldreis, als jongste ooit. Ho, zegt haar vader, nu ga je wel erg ver. Dat begrijpt Laura best, maar niet van harte. Samen besluiten ze dat ze eerst maar eens naar Engeland moet varen."
http://www.lauradekker.nl/Over_Laura.html
Die indruk heb ik nooit gehad.quote:Op zaterdag 25 december 2010 19:49 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Dat zijn de woorden van de Dekkers zelf. Is het dan wel waar?
Ze ging er wel vaker alleen vandoor, of samen met haar zussie.
Dat lijkt veel op mokken, je afzonderen om juist de aandacht op je te vestigen. Ik dacht dat die Engeland-stunt ook een stukje puberale rebellie was, tegen een vader die haar op een voetstuk plaatste.en die haar geen kind liet zijn.
Volgens Babbels is ze behoorlijk hard opgevoed.. Maar ja, het was maar een indruk, idd.quote:Op zondag 26 december 2010 00:12 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Die indruk heb ik nooit gehad.
Ze is 15!!!quote:Op zaterdag 25 december 2010 17:04 schreef Banjerkanjer het volgende:
Een 14-jarige kan dat niet, en hoeft dat ook niet.
En zo is het. Met dit verschil dat ook Babs voor de wereldreis, weliswaar na veel druk, toestemming heeft gegeven. Dd wereldreis komt dus ook op het conto van Ma Dekker.quote:Op zaterdag 25 december 2010 17:04 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Hmm ja. Daarom heb ik ook niet gereageerd op het geldtekortbericht van gisteren. Ik zag dat bericht al vanaf de start aankomen. Maar zo snel, had ik het nog niet verwacht. Heel hard "zie je wel" roepen, is dan verleidelijk. Aan de andere kant vind ik het ook bijzonder "lullig". Het is nog maar een jong mens, en op deze manier en met zoveel grootspraak in de belangstelling staan, en dan ook nog eens en publique falen, dat is best hard. Daar kun je een behoorlijke opdoffer van krijgen (zelfs als je volwassen bent). Ik schrijf dat op het conto van Pa Dekker, want die had als volwassene en als verantwoordelijke voor het welzijn van zijn kind dit moeten kunnen overzien. Een 14-jarige kan dat niet, en hoeft dat ook niet.
nou ja, zij heeft haar niet gepusht, kennelijk.. Hoe het zit met de financiele verantwooding weet ik eigenlijk niet..quote:Op zondag 26 december 2010 10:27 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
En zo is het. Met dit verschil dat ook Babs voor de wereldreis, weliswaar na veel druk, toestemming heeft gegeven. Dd wereldreis komt dus ook op het conto van Ma Dekker.
Dat denk ik niet. Wiens idee was die dwaze onderneming?quote:Op zondag 26 december 2010 10:51 schreef Gia het volgende:
Och, straks loopt ze ergens averij op waardoor ze niet verder kan. Er is nog net geld om haar terug te slepen naar Nederland. En het is dan de schuld van Nederland dat het mislukt is.
Als de familie zo ondernemend is en boven gemiddeld in de maatschappij staat, waarom hebben ze dan niet een budget ondernomen? Ondernemen is risico's afwegen, ook dat het negatief kan eindigen. Ondernemen is niet alleen de glorie van succesvol zijn opeisen, ondernemen is ook de consequenties ondergaan van een falen. En falen is in dit geval wel aan de orde als ze met bombarie van start gaat en na de eerste etappe al op zwart zaad zit. Laura had beter nog op school kunnen zitten en meer haar best doen in het vak rekenen. Dan had ze kunnen uitrekken wat een solo reis om de wereld kost en hoeveel geld ze binnen heeft. Dan had ze kunnen uitrekenen dat ze budget tekort komt.quote:Op vrijdag 24 december 2010 16:49 schreef SeLang het volgende:
Ik vind het allemaal maar zuur commentaar hier in dit topic. Die familie is gewoon lekker ondernemend bezig. En tegelijkertijd ook nog eens je droom verwezenlijken. Wat kun je daar nu tegen hebben? (tenzij je een communist bent).
Dat is waar.quote:Op zondag 26 december 2010 10:27 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
En zo is het. Met dit verschil dat ook Babs voor de wereldreis, weliswaar na veel druk, toestemming heeft gegeven. Dd wereldreis komt dus ook op het conto van Ma Dekker.
Nouja wrak... :quote:We hebben Guppy als wrak gekocht en zelf helemaal opgeknapt
ROTFLOL!quote:Ik heb vroeger altijd heel hard gewerkt, dus ik heb zeker wat centjes om eten te kopen,maar rijk ben ik niet.
Weggaan zonder financiële middelen is inderdaad een "beetje dom"quote:Nu ben ik weg, en denken de meeste natuurlijk dat het allemaal wel goed is.
Dat moet een dag in sneltreinvaart zijn geweest!quote:We zijn er de hele dag mee bezig geweest, en aan het eind moest ik toegeven, ook al stond het me tegen, dat ze alles beheerste.
quote:Hij houdt niet van publiciteit.
Haha ja natuurlijk! Dus het is helemaal niet de bedoeling dat ze als jongste de wereld rond gaat? Het gaat helemaal niet om een record? Het is gewoon een dingetje voor haarzelf? Dan had dat ook wel gekund nadat ze haar schooldiploma had behaald, en nadat ze zelf het geld ervoor bij elkaar gespaard had. Maar dat is allemaal niet het geval.quote:We hebben nooit de intentie gehad veel aandacht in de media in de reis te geven, of wat dan ook. Laura doet het voor zichzelf en voor niemand anders.
LOL!quote:Eerst mailt hij: "Ik heb een enorme hekel aan media". Dan, na aandringen: "nou, oké, kom maar langs." En op zijn boot praat hij drieënhalf uur, non-stop, en later nog eens anderhalf uur door de telefoon.
Pertinent onwaar. De Engelse autoriteiten lichtten het AMK en Jeugdzorg in, nadat Laura in Engeland al enkele dagen in een kindertehuis werd gehouden en haar vader aanvankelijk weigerde zijn dochter daar op te komen halen. Iets, wat Pa Dekker zelf ook al eerder in de media heeft vertelt, hoewel ik begrijp dat het lastig wordt om alle niet-ware of half-ware verhalen zelf nog uiteen te kunnen houden wanneer realiteit en fantasie door elkaar heen zijn gelopen.quote:De leerplichtabmbtenaar lichtte Jeugdzorg in.
Dit is geen plan van Laura zelf geweest. Geen enkel kind van 13 kan zomaar op een vliegtuig stappen, geen enkel kind van 13 heeft zomaar toegang tot de kosten van een dergelijke reis, en geen enkel kind kan dan ook nog eens serieus een boot willen kopen (en het geld daarvoor hebben) aan de andere kant van de wereld. Nee... als ze niet was weggelopen, was ze uit huis geplaatst! Wie zou die wegloopactie dus hebben bedacht, en vooral hebben gefinancierd?quote:Als ze het niet had gedaan, was ze uit huis geplaatst. Het was de keuze of uit huis geplaatst worden, of ontsnappen.
Dan is het toch simpel, dan moet je dat ook van je eigen geld doen, en niet van het geld van anderenquote:Zo wilde ze liever geen stickers van sponsors op haar boot plakken, omdat dat lelijk is. Ook al leverden die stickers duizenden euro's op aan sponsorgeld. Dat begrijp ik heel goed, zo zit ik ook in elkaar. Ze doet deze reis voor zichzelf, niet voor de anderen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |