abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_90365157
quote:
1s.gif Op donderdag 23 december 2010 19:15 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Ik dacht dat zij nog steeds leerplichtig waren ja, maar dat zij die in het buitenland konden vervullen, volgens een internationaal geldende standaard.
"Is mijn kind leerplichtig als we in het buitenland verblijven?

. Uw kind is leerplichtig als hij staat ingeschreven als inwoner bij een Nederlandse gemeente. Het maakt dan niet uit of uw kind in het buitenland is. Als ouder moet u met de leerplichtambtenaar, van de gemeente in Nederland waar uw kind ingeschreven staat, afspraken maken over het onderwijs dat uw kind in het buitenland gaat volgen. De leerplicht geldt niet voor Nederlandse kinderen die in het buitenland wonen en niet staan ingeschreven in een Nederlandse gemeente."

http://www.rijksoverheid.(...)land-verblijven.html
pi_90375676
Ach en misschien wel leuk om te weten... De hele Laura affaire is namelijk ook een ding in mijn eigen gezin. Zowel mijn partner als mijn dochter, zijn beide zeilfannaten. Mijn partner is pro Laura, mijn dochter zwikt en zwaktt er wat tussenin, en ik vind net als hen zeilen bijzonder leuk... maar niet in deze setting.

Mijn partner overweegt nu of er ook een record "Oldest Round The World" te vestigen is, want dan gaat hij zeker die poging wagen :D

Dat wordt dan weer een boot bij de vloot, ik heb er onderhand wel genoeg van.
  vrijdag 24 december 2010 @ 08:28:09 #104
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_90381148
Hoe oud is ie dan? En in hoeveel jaren gaat ie dat record vestigen?
Cookin’ like a chef I’m a 5 star Michelin
pi_90381310
ROTTERDAM - Zeilmeisje Laura Dekker heeft te maken met geldtekort. Haar reis rond de wereld verloopt voorspoedig, maar het team dat Laura (15) ondersteunt, heeft niet genoeg middelen om haar onderweg te bezoeken of om grote reparaties uit te voeren aan de boot.

Volgens de Volkskrant is het team rond Laura er niet in geslaagd nieuwe sponsors voor de wereldreis van het meisje te vinden. Ook is er nog geen partij gevonden die beelden van de reis wil kopen. Hoe het nu verder moet met Laura's avontuur, is nog niet bekend. Misschien kan ze een vakantiebaantje zoeken om de ergste nood te ledigen.

Bidden
Laura moet 'bidden dat alles heel blijft', laat haar vader weten. De enige inkomsten komen uit de wekelijkse column die Laura schrijft voor het AD en het boek dat haar oma schreef, waarvan tot op heden vijfduizend exemplaren zijn verkocht.

Sponsoren zouden volgens Dick Dekker huiverig zijn om in zee te gaan met het project, vanwege de slechte publiciteit. Voordat Laura aan haar reis begon lag ze overhoop met Jeugdzorg, die niets voelde voor het plan. Inmiddels is Laura de Atlantische Oceaan overgestoken. Ze is nu op St. Maarten.

bron
pi_90381391
5000 exemplaren? Dat valt me nog mee. Ik dacht dat het boek nu wel in de ramsj zou liggen.
  vrijdag 24 december 2010 @ 09:23:02 #107
124676 RobertoCarlos
pi_90381817
quote:
Laura Dekker op zoek naar nieuwe sponsor
Van onze verslaggever Toine Heijmans − 24/12/10, 02:00
© ap

DEN OSSE - De 15-jarige solozeilster Laura Dekker kampt met geldtekort. Haar reis rond de wereld verloopt voorspoedig, maar het team dat Laura ondersteunt, heeft niet genoeg middelen om haar onderweg te bezoeken of om grote reparaties uit te voeren aan de boot. 'Het is even bidden dat alles heel blijft', zegt vader Dick Dekker.
Laura en haar team, dat vrijwel geheel uit familieleden bestaat, slagen er niet in nieuwe sponsors te vinden die de reis financieel willen ondersteunen. Scheepswerf Jongert gaf eenmalig een flink bedrag, maar daarmee zijn de schulden afbetaald die voorafgaand aan de reis zijn gemaakt. Er is nog geen bedrijf dat beelden van de reis wil verkopen; de samenwerking met tv-producent Mas Media is mislukt.

Dat brengt de reis niet direct in gevaar. 'Ze kan het allemaal prima aan', zegt haar vader. 'Wel is Laura meer op zichzelf aangewezen dan vooraf de bedoeling was. Begeleiding vanuit Nederland is nu niet mogelijk. Als ouders kunnen we niet meer naar haar toe als ze ergens in een haven is. Ze zal ook zelf de bevoorrading moeten doen.'

Beeldvorming
Volgens Dekker zijn sponsors huiverig vanwege de beeldvorming rond Laura en haar reis. 'We zijn neergezet als rijke ouders, terwijl we nauwelijks geld hebben. Dat hebben we ook nooit gehad. Daarnaast heeft Jeugdzorg twijfel gezaaid of Laura het wel aankon. Terwijl er geen kind in Nederland is dat beter kan zeilen dan zij.' Nu Laura zonder problemen de oceaan is overgestoken hoopt hij dat het beeld verandert, en nieuwe sponsors in zicht komen.

De familie van Laura is op haar website een actie begonnen ('Help Laura de wereld rond') maar meer dan 30 euro per week komt er niet binnen, zegt Dick Dekker. De enige inkomsten zijn nu nog de column die Laura schrijft voor het AD, en de royalty's van het boek dat haar oma schreef. Daarvan zijn vijfduizend exemplaren verkocht.

Commotie
Laura Dekker is in augustus begonnen aan haar soloreis rond de wereld, na een slopende reeks rechtszaken en een hoop commotie in de media. Ze is de jongste ooit die de tocht maakt. Deze week is ze aangekomen op Sint Maarten.

'Het is raar gelopen. Toen Laura met haar plan begon en niemand haar nog kende, haalde ze gemakkelijk sponsors binnen. Er zijn gelukkig veel bedrijven geweest die hebben geholpen met het klaarmaken van de boot. Maar door alle commotie is bijna iedereen afgehaakt.'

Probleemloos
Om de jongste wereldomzeiler aller tijden te worden, moet ze voor 16 september 2012 terug zijn in Gibraltar, waar ze is vertrokken. Tot dusver verloopt de reis probleemloos. Zowel Laura als haar boot houdt zich uitstekend. 'Het is echt heerlijk zo op zee rond te dobberen en naar die eindeloze blauwe vlakte te kijken', schrijft ze op haar website.

Maar er wachten nog duizenden zeemijlen, die Laura in een rap tempo moet afleggen. Dick Dekker: 'Laura doet het goed. De boot is goed. Op reizen als deze gaat er altijd wel iets kapot, en repareren is duur. Daar begin ik me wel zorgen over te maken.'
http://www.volkskrant.nl/(...)nieuwe-sponsor.dhtml

Heeft iemand het interview met Dickie uit de Volkskrant magazine?

[ Bericht 0% gewijzigd door RobertoCarlos op 24-12-2010 11:12:55 ]
pi_90383026
Dat is niet zo heel slim, gaan zeilen terwijl je het budget niet rond hebt.
  vrijdag 24 december 2010 @ 10:19:17 #109
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_90383096
quote:
2s.gif Op vrijdag 24 december 2010 09:23 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

http://www.volkskrant.nl/(...)nieuwe-sponsor.dhtml

Heeft iemand het interview met Dickie uit de Volkskrant magazine?
Moeten we nu geld gaan inzamelen omdat een of ander bekakte kutsnol zo nodig volop in de publiciteit wilde komen en dadelijk zielig begint te janken omdat haar guppy zinkt. ~O>
  vrijdag 24 december 2010 @ 11:15:22 #110
3542 Gia
User under construction
pi_90384764
quote:
1s.gif Op donderdag 23 december 2010 18:22 schreef petertje2 het volgende:

[..]

Dat gaat alleen op als je in Nederland nog een eigen woonadres hebt waar je die maand dan weer verblijft. Als je die maand bij je ouders of in een hotel gaat logeren en je eigen woning verhuurd hebt gaat die vlieger bijv. niet op.
Een kind van 15 hoeft toch geen eigen woonadres te hebben!!

Dus, als zij af en toe een maandje naar huis gaat, had ze gewoon ingeschreven kunnen blijven. Loopt ook haar kinderbijslag en opbouw AOW door.
  vrijdag 24 december 2010 @ 11:25:54 #111
78918 SeLang
Black swans matter
pi_90385141
Als jong blank meisje kan ze makkelijk veel poen verdienen als barmeisje in die negerlanden :7
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  vrijdag 24 december 2010 @ 11:32:44 #112
3542 Gia
User under construction
pi_90385367
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2010 11:25 schreef SeLang het volgende:
Als jong blank meisje kan ze makkelijk veel poen verdienen als barmeisje in die negerlanden :7
Of anders hangt ze wat rode gordijntjes op, een rood lampje en guppy is een varend bordeel.

Ze is daar oud genoeg voor, toch?
  vrijdag 24 december 2010 @ 11:50:57 #113
124676 RobertoCarlos
pi_90386030
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2010 11:25 schreef SeLang het volgende:
Nou, daar hoeft ze niet voor weg tegenwoordig :P ...
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2010 11:15 schreef Gia het volgende:

[..]

Een kind van 15 hoeft toch geen eigen woonadres te hebben!!
Da's idd waar, volgens mij staat ze gewoon nog bij of Dickie of Babs ingeschreven. En dan mag ze gewoon toch wel een tijdje op vakantie, lijkt me...
  vrijdag 24 december 2010 @ 11:55:56 #114
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_90386209
Tja, en als er nou iets gebeurt, krijgt heel Nederland alsnog de schuld, omdat wij niet mee wilden betalen aan de reis en er daardoor te weinig begeleiding was :D

Echt, die lui denken zo krom. Normaliter ga je op vakantie als je het zelf kunt betalen en als je geen geld hebt, gaat het niet door. Maar nee, in dit geval moet de maatschappij het allemaal voor hen regelen en in orde maken en dat allemaal onder het mom van onafhankelijkheid.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_90387451
quote:
2s.gif Op vrijdag 24 december 2010 08:28 schreef RobertoCarlos het volgende:
Hoe oud is ie dan? En in hoeveel jaren gaat ie dat record vestigen?
Hij is nu 60, dat is vast nog veel te jong voor een dergelijk record :D
pi_90387935
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2010 11:55 schreef livelink het volgende:
Tja, en als er nou iets gebeurt, krijgt heel Nederland alsnog de schuld, omdat wij niet mee wilden betalen aan de reis en er daardoor te weinig begeleiding was :D

Echt, die lui denken zo krom. Normaliter ga je op vakantie als je het zelf kunt betalen en als je geen geld hebt, gaat het niet door. Maar nee, in dit geval moet de maatschappij het allemaal voor hen regelen en in orde maken en dat allemaal onder het mom van onafhankelijkheid.
!
pi_90388454
quote:
1s.gif Op donderdag 23 december 2010 18:02 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Nee, de rechter heeft geen toestemming verleend om toestemming te mogen verlenen :D

Het enige wat de rechter heeft gedaan, is de verantwoordelijkheid van die beslissing weer bij de ouders leggen. Daar hoort die verantwoordelijkheid namelijk ook te liggen. De ouders van Laura (en alleen de ouders van Laura) hebben Laura vervolgens toestemming gegeven om te mogen vertrekken.

Voor de rechter ging de hele zaak niet om wel of niet te mogen vertrekken, maar of er gegronde redenen waren mbt veiligheid, en sociale en emotionele ontwikkeling, om Laura wel of niet onder toezicht te stellen van Jeugdzorg. Dat is het enige waar de rechter een uitspraak over heeft gedaan.
Pff, ja hoor, de zaak ging dan ook helemaal niet om haar vertrek, dat was niet het kader van de gehele zaak ..

quote:
2.4. Het gaat bij de beoordeling van het verzoek van de Raad om de vraag of, in de woorden van de wet (artikel 1:254 van het Burgerlijk Wetboek) de zedelijke of geestelijke belangen of de gezondheid van [kind] ernstig worden bedreigd als zij begint aan haar voorgenomen solozeiltocht rond de wereld
LJN: BK1598, Rechtbank Utrecht , 272995 / JE RK 09-2115. 30-11- 2009

En verder
quote:
2.4.2 Met de overlegging van het zeilplan heeft de jeugdige aan de elf eisen zoals vermeld in het verzoekschrift voldaan, hetgeen voor wat betreft de onder de nummers 3 en 5 tot en met 11 geformuleerde eisen wordt bevestigd door het door Jeugdzorg Utrecht overgelegde rapport van de door haar geraadpleegde zeildeskundige [deskundige].
LJN: BN2481, Rechtbank Middelburg , zaak/reknr: 73059 / JE RK 10-352 27-07-2010

Dus wat doet de juridische aankleding, welke verzoeken wel of niet gehonoreerd worden, af aan de uitkomst in de praktijk, dat het oordeel van de rechter in eerste instantie haar vertrek tegen heeft gehouden en in laatste instantie mogelijk heeft gemaakt? Wat betekent de laatste uitspraak anders dan dat hij het nu wel veilig genoeg acht voor haar om die tocht te maken, er is aan alle gestelde voorwaarden voldaan?
pleased to meet you
pi_90388638
quote:

Nou nee, als heel Nederland al ergens de schuld van krijgt is dat zij haar met al die eisen op kosten hebben gejaagd .. voor de reis in dat kleinere bootje van haar waren de financiën wel rond had ik begrepen.
pleased to meet you
pi_90389939
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2010 13:03 schreef moussie het volgende:

[..]

Nou nee, als heel Nederland al ergens de schuld van krijgt is dat zij haar met al die eisen op kosten hebben gejaagd .. voor de reis in dat kleinere bootje van haar waren de financiën wel rond had ik begrepen.
Als er sponsor was gevonden die beelden wilde uitzenden, maar die was en is er dus niet. Ga niet anderen de schuld geven van het falen van deze familie. Ze hebben dit kind op reis laten gaan zonder dat er financiele zekerheid was. Pa kwam eerder al melden dat ze financieel wat knijp zaten en nu de media weer zoeken met het verhaal dat ze niet eens naar hun kind kunnen als ze met haar boot ergens een paar maandjes ligt omdat het geld op is. En grote reparaties kunnen ook niet, "Laura moet maar bidden dat er niets stuk gaat".
pi_90390098
quote:

[..]

Waar heb je dat gelezen dan? Er is volgens mij nooit sprake geweest dat alles rond was.
En je klinkt net als een Dekker schuld ligt altijd bij een ander....

Deze actie van de bedel familie komt precies voor kerst....uitgekookt lui
pi_90390190
quote:

[..]

Moest ze van de rechter in een grotere boot dan?
pi_90390233
quote:

Ja maar.. Ja maar.. Dit is wel haar jeugddroom hoor. Vanaf haar 10e heeft ze alles voorbereid.
  vrijdag 24 december 2010 @ 14:58:28 #123
37150 livelink
pi_90393640
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2010 13:41 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Ja maar.. Ja maar.. Dit is wel haar jeugddroom hoor. Vanaf haar 10e heeft ze alles voorbereid.
Wat zijn wij toch een enorm harteloos volk ook. Een kind haar jeugddroom ontnemen :'(
En haar familie kan nu ook al niet meer op vakantie. Die hebben het moeten doen met niet meer dan een reisje naar Gibraltar en naar Gran Canaria :'(
pi_90393777
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2010 11:32 schreef Gia het volgende:

[..]

Of anders hangt ze wat rode gordijntjes op, een rood lampje en guppy is een varend bordeel.

Ze is daar oud genoeg voor, toch?
Ze is nog minderjarig, maar dat maakt in menig land niet zo veel uit
٩๏̯͡๏)۶
pi_90394031
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2010 14:58 schreef livelink het volgende:

[..]

Wat zijn wij toch een enorm harteloos volk ook. Een kind haar jeugddroom ontnemen :'(
En haar familie kan nu ook al niet meer op vakantie. Die hebben het moeten doen met niet meer dan een reisje naar Gibraltar en naar Gran Canaria :'(
Nou, maar een baan erbij nemen dan, misschien dat het dan wel gaat lukken. Krantenwijkje? Vakkenvullen? Folders rondbrengen? Kippen vangen? (kutwerk, maar betaalt wel goed)
pi_90394073
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2010 15:01 schreef Ronaldsen het volgende:

[..]

Maakt voor die familie niet uit hoor, die lappen gewoon alle regels aan hun laarzen :Y
pi_90397022
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2010 13:35 schreef spuitje het volgende:

[..]

Als er sponsor was gevonden die beelden wilde uitzenden, maar die was en is er dus niet. Ga niet anderen de schuld geven van het falen van deze familie. Ze hebben dit kind op reis laten gaan zonder dat er financiele zekerheid was. Pa kwam eerder al melden dat ze financieel wat knijp zaten en nu de media weer zoeken met het verhaal dat ze niet eens naar hun kind kunnen als ze met haar boot ergens een paar maandjes ligt omdat het geld op is. En grote reparaties kunnen ook niet, "Laura moet maar bidden dat er niets stuk gaat".
De eisen werden inderdaad gesteld door de familie, als ik deze column mag geloven:

"Op zoek naar Laura
Daniël Samkalden, 18-08-2010 15:02

Laura niet in zee met Oerlemans

Het exclusieve contract tussen het 14-jarige solozeilmeisje Laura Dekker en de productiemaatschappij Eyeworks van Reinout Oerlemans, dat in de maak was direct vanaf het moment dat Laura door de rechter als uitzondering op de wet in staat werd gesteld als minderjarige rond de wereld te zeilen, is afgeketst.

Musical
Laura en haar vader waren het volgens de NRC niet eens met de aanpak van Eyeworks. Wie de programma’s van Eyeworks kent, kan deze aanpak zo uittekenen, zeker nu het bedrijf van Oerlemans twee weken terug voor het eerst in haar bestaan rode cijfers presenteerde.

Eyeworks wilde naast een dagelijkse realitysoap over de recordpoging, in het najaar het programma ‘Op zoek naar Laura’ gaan uitzenden, waarin de kijker en een professionele jury (van zang-, dans- en zeildeskundigen) op zoek zouden gaan naar een meisje dat de hoofdrol zou moeten gaan vervullen in de musical ‘Laura, het solozeilmeisje – werktitel’, naar het beproefde concept van eerdere Eyeworks-successen als ‘Op zoek naar Evita’, ‘Op zoek naar Ciske’, ‘Op zoek naar Tarzan’, ‘Op zoek naar de nieuwe Moscovicz’, ‘Op zoek naar een Popstar’, enz.

16 jaar
Naast het feit dat Laura en haar vader wilden voorkomen dat de winnende Laura in het genereren van media-aandacht zou concurreren met Laura zelf, waren ze natuurlijk sceptisch over deze plannen, omdat de deelnemers minimaal 16 jaar oud moesten zijn om gedurende de speelperiode van de musical de wet op de kinderarbeid te omzeilen, wat volgens Laura’s vader de plank van de essentie van het verhaal en het record missloeg, hetgeen volgens Oerlemans geen probleem hoefde te zijn, omdat een goede musicalster kan transformeren naar een personage, maar wat Laura – die in haar leven al de nodige VandenEnde-musicals zag – zeer betwijfelde.

Bovendien vreesden ze dat de producent zich vergaand zou gaan bemoeien met het verloop van de zeilreis als zijnde de verhaallijn van de musical met de bedoeling dat de rechten hiervan (die zouden vallen onder de exclusiviteitafspraken en in optie reeds door Oerlemans aan Albert Verlindes V&V-theaterproducties waren beloofd) in prijs flink zouden worden opgestuwd.

Memo
Een zaakwaarnemer van de familie Dekker insinueerde zelfs dat de titel ‘Op zoek naar Laura’ volgens een uitgelekte memo na de talentenjacht prime time zou worden voortgezet als een reality-docu waarin live de zoektocht naar het spoorloos geraakte zeilmeisje te volgen zou zijn, in een programma dat als de jaarcijfers daarom zouden vragen seizoenenlang zou kunnen worden uitgezonden."

http://opinie.volkskrant.(...)k+naar+Laura//page/3

Vreemde familie.. je door het geld laten verlokken om een mediapoppetje te worden, maar toch niet de consequenties willen inzien.
Hoe hoog kun je het in je bol hebben?
Het komt me toch steeds meer voor als een idee van haar vader, als ik de exploitatieplannen zo lees.
pi_90397261
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2010 10:16 schreef Aneurism het volgende:
Dat is niet zo heel slim, gaan zeilen terwijl je het budget niet rond hebt.
Er waren wel meer dingen niet slim in de voorbereiding.
Zie deze column in het NRC, waarin Laura wordt vergeleken met het ballonjongetje:

http://weblogs.nrc.nl/commentaar/2009/10/31/de-laura-dekker-show/

"Het ballonjongetje onthulde dat hij nooit in het bakje onder de ballon had gezeten, maar verstopt in de garage, op aanwijzing van zijn vader: „Dat deden we voor de show”. Het zeilmeisje verklaarde, in weerwil van nadrukkelijke uitspraken van haar vader, voor de rechtbank niet zeker te zijn van haar technische zeilkwaliteiten. Kinderen zijn als het erop aankomt eerlijker dan hun ouders. En verstandiger.

Een begaafd kind is een uitkomst, voor ouders met ambities op hetzelfde vlak."

Zo langzamerhand komt de aap uit de mouw ;)
  vrijdag 24 december 2010 @ 16:41:01 #129
124676 RobertoCarlos
pi_90397658
Maar serieus: ik vind het in feite zielig voor Laura, zij is in een verscheurd gezin opgegroeid en gehersenspoeld door de ouders. Laura is maar een kind, het zijn natuurlijk de ouders die echt iets te verwijten valt..
pi_90397812
quote:
2s.gif Op vrijdag 24 december 2010 16:41 schreef RobertoCarlos het volgende:
Maar serieus: ik vind het in feite zielig voor Laura, zij is in een verscheurd gezin opgegroeid en gehersenspoeld door de ouders. Laura is maar een kind, het zijn natuurlijk de ouders die echt iets te verwijten valt..
Ze werd duidelijk in iets meegesleept wat ze zelf iig. heel anders had gewild. Ze is aardig verscheurd ja.
  vrijdag 24 december 2010 @ 16:45:51 #131
37150 livelink
pi_90397889
Ik denk dat Laura het echt wel naar haar zin heeft nu. Ik vind haar op dit moment niet zielig. Ik vrees alleen dat ze het echt wel heel zwaar gaat krijgen als haar reis afgelopen is. Lijkt me bijna onmogelijk om vervolgens weer in het gareel van studeren en/of werk te moeten komen in Nederland.
  vrijdag 24 december 2010 @ 16:49:40 #132
78918 SeLang
Black swans matter
pi_90398083
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2010 16:45 schreef livelink het volgende:
Lijkt me bijna onmogelijk om vervolgens weer in het gareel van studeren en/of werk te moeten komen in Nederland.
Maar waarom zou je dat willen?

Ik vind het allemaal maar zuur commentaar hier in dit topic. Die familie is gewoon lekker ondernemend bezig. En tegelijkertijd ook nog eens je droom verwezenlijken. Wat kun je daar nu tegen hebben? (tenzij je een communist bent).
Mijn reisverslagen
  vrijdag 24 december 2010 @ 16:50:34 #133
37150 livelink
pi_90398132
Dat zal ze ook niet willen, maar je moet toch je geld verdienen, lijkt me.

En over dat zure commentaar: ik vind het hardstikke leuk voor Laura dat ze op deze manier haar droom mag verwezenlijken. Ik volg haar reis en ik lees haar blogs. Het heeft me wel het hele idee van een wereldreis met zeilboot doen relativeren, moet ik zeggen. Ik zie het nu toch vooral als een leuk vakantiereisje in plaats van als een bijzondere prestatie. Maar ja, dat kwam ook voort uit het feit dat ik nooit heb gezeild en dus geen idee had wat dat nou precies inhoudt.

Het zure commentaar van Pa Dekker over de sponsors, waarmee hij tegelijkertijd ook de schuld geeft aan ieder ander schiet me echter wel in het verkeerde keelgat. En daardoor word ik ook wel een beetje zuur, ja.
Want tussen de regels door geeft hij aan dat het alsnog de schuld is van alle anderen als het nu fout gaat met Laura. En daar reageer ik op.

[ Bericht 42% gewijzigd door livelink op 24-12-2010 17:11:26 ]
  vrijdag 24 december 2010 @ 17:09:41 #134
3542 Gia
User under construction
pi_90399058
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2010 15:01 schreef Ronaldsen het volgende:
Dat niet alleen, maar ze is hier ook meermaals afgeschilderd als emotioneel al heel volwassen.
  vrijdag 24 december 2010 @ 17:18:06 #135
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_90399485
Dit topic gaat weer snel :o
pi_90400029
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2010 16:45 schreef livelink het volgende:
Ik denk dat Laura het echt wel naar haar zin heeft nu. Ik vind haar op dit moment niet zielig. Ik vrees alleen dat ze het echt wel heel zwaar gaat krijgen als haar reis afgelopen is. Lijkt me bijna onmogelijk om vervolgens weer in het gareel van studeren en/of werk te moeten komen in Nederland.
Nu heeft ze het vast wel naar haar zin. Ze zonderde zich wel vaker af.
Ik denk alleen dat het mediaspektakel en het geld maken niet haar idee was. Zij wilde gewoon 2 jaar een beetje rondhangen en feestvieren.
Het zou best kunnen dat ze is weggegaan om zich aan de druk van de familie te onttrekken en dat er nu nog steeds een conflict gaande is betreffende de reis en de eisen die het zijn van een verplicht bijzonder kind zijn met zich meebrengt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Enneacanthus_Obesus op 24-12-2010 18:26:58 ]
  † In Memoriam † vrijdag 24 december 2010 @ 18:21:53 #137
137949 Disana
pi_90402352
Editie NL meldt dat ze in geldnood zit, o.a. omdat de beeldrechten niet zijn verkocht.
pi_90410845
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2010 13:40 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Moest ze van de rechter in een grotere boot dan?
Niet met die woorden natuurlijk, maar de gestelde eisen hebben wel gezorgd dat de Hurley te klein werd. Dat stond tenminste op de log op haar site. En die boot reisklaar maken heeft natuurlijk ook geld gekost. Plus dan nog de vlucht vorig jaar, ook een aardige hap uit het budget lijkt mij.

En wat dat ellenlange verhaal over het contract met Eyeworks aangaat, ja, leuk .. 'Wie de programma’s van Eyeworks kent, kan deze aanpak zo uittekenen, zeker nu het bedrijf van Oerlemans twee weken terug voor het eerst in haar bestaan rode cijfers presenteerde.'
En wie het concept niet kent die denkt 'leuk, ik heb een sponsor gevonden'? En dan maakt de sponsor nog bekend ook dat de rechten verkocht zijn. En dan kom je tijdens de onderhandelingen over het contract, dat er dus nog helemaal niet was in tegenstelling tot wat Eyeworks beweerde, erachter wat hun eigenlijk willen, je maakt kennis met hun 'aanpak'. Zou jij niet meer geld gaan vragen als je kennis hebt genomen van de wensen van Eyeworks, die dus veel en veel verder gingen dan 'een leuke rapportage en wat beelden' van je reis? Als ze een musical zouden willen maken van mijn leven moeten ze ook flink dokken hoor, 2000 netto per maand minstens, en natuurlijk wil ik dan ook inspraak, en niet zo'n klein beetje ook.
pleased to meet you
  vrijdag 24 december 2010 @ 22:02:26 #139
124676 RobertoCarlos
pi_90413986
Hun zijn helemaal fout!
pi_90425249
quote:
2s.gif Op vrijdag 24 december 2010 22:02 schreef RobertoCarlos het volgende:
HunHunnie zijn helemaal fout!
pi_90431177
Vanavond komt het lieve zusje van Laura op tv

http://tros.nl/index.php?id=magiccircus

Dick Dekker is een held _O_ hij heeft twee megatalenten op de wereld gezet.
[ alle babes op 1 pagina via fok!wiki -bijgewerkt tot 20/10/2015 ]
Leve Kim , Leve Maduro , Leve Castro
#freeTarik #freeDemon_from_heaven
pi_90433370
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 december 2010 14:20 schreef BabeWatcher het volgende:

Oh ja, het klimzusje wordt ook gepromoot. We zullen zien :P
pi_90433867
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 december 2010 14:20 schreef BabeWatcher het volgende:

Hij heeft ze verwekt, zijn ex- vrouw heeft ze op de wereld gezet, ere wie ere toekomt.
  zaterdag 25 december 2010 @ 16:07:20 #144
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_90433908
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 december 2010 15:43 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Oh ja, het klimzusje wordt ook gepromoot. We zullen zien :P
Ik zet mijn teiltje vast klaar.
  zaterdag 25 december 2010 @ 16:10:26 #145
78918 SeLang
Black swans matter
pi_90433964
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 december 2010 16:04 schreef spuitje het volgende:

[..]

Hij heeft ze verwekt
Bron?
Mijn reisverslagen
pi_90434185
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 december 2010 16:07 schreef Nibb-it het volgende:

[..]

Ik zet mijn teiltje vast klaar.
Waarom? Zus staat toch helemaal los van het Laura drama? Als 12-jarige het zover schoppen aan de trapeze, is een hele prestatie. Daar zitten vele(!) uren training in.

Jammer, als werkelijk talent overschaduwd wordt door een grote zus die ook zo nodig wat moet presteren, maar niet verder weet te komen dan 4 maanden van een vakantie die 2 jaar zou moeten duren op kosten van anderen.

MIsschien gaat het daar uiteindelijk wel allemaal om: welke ouder het meest succesvolle kind weet af te leveren na een gescheiden opvoeding. Het zou me niet verbazen.

Leuke meid trouwens, die Kim :Y

[ Bericht 22% gewijzigd door Banjerkanjer op 25-12-2010 16:35:54 ]
  zaterdag 25 december 2010 @ 16:38:38 #147
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_90434565
Het is zeker een prestatie van die meid, maar ik heb inmiddels mijn buik wel vol van oma, paps en mams die stralend vertellen goed geweldig en fantastisch Laura en Kim wel niet zijn. Maar dit is geloof ik een programma waar de ouders niet in voorbij komen (?).
Misschien komt er een aankondiging dat ze als jongste circusartiest de wereld rond toert. :P
pi_90434664
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 december 2010 16:38 schreef Nibb-it het volgende:
Het is zeker een prestatie van die meid, maar ik heb inmiddels mijn buik wel vol van oma, paps en mams die stralend vertellen goed geweldig en fantastisch Laura en Kim wel niet zijn. Maar dit is geloof ik een programma waar de ouders niet in voorbij komen (?).
Misschien komt er een aankondiging dat ze als jongste circusartiest de wereld rond toert. :P
Kim lijkt me een heel bescheiden meisje, en moeder is ook niet bepaald publiciteitsgeil. Dus dat zie ik zo snel niet gebeuren.
pi_90434700
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 december 2010 16:22 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Waarom? Zus staat toch helemaal los van het Laura drama? Als 12-jarige het zover schoppen aan de trapeze, is een hele prestatie. Daar zitten vele(!) uren training in.

Jammer, als werkelijk talent overschaduwd wordt door een grote zus die ook zo nodig wat moet presteren, maar niet verder weet te komen dan 4 maanden van een vakantie die 2 jaar zou moeten duren op kosten van anderen.

MIsschien gaat het daar uiteindelijk wel allemaal om: welke ouder het meest succesvolle kind weet af te leveren na een gescheiden opvoeding. Het zou me niet verbazen.

Leuke meid trouwens, die Kim :Y

Zusje woont bij Babbels, de new age therapeute in plaats van Dick Dekker, de narcistische keukenmonteur (geniale naam trouwens) ..
Een iets andere achtergrond, dus mss. wordt ze iets minder hard gepusht.
Hoewel ik het ergste vrees, want toen oma Dekker publiekelijk klaarkwam in de media op het boek van Laura, werd en passant even medegedeeld dat het zusje minstens net zo geniaal was op haar gebied.
Maar wie weet valt het mee, en wie weet heeft ze echt talent.
pi_90434774
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 december 2010 16:44 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Zusje woont bij Babbels, de new age therapeute in plaats van Dick Dekker, de narcistische keukenmonteur (geniale naam trouwens) ..
Een iets andere achtergrond, dus mss. wordt ze iets minder hard gepusht.
Hoewel ik het ergste vrees, want toen oma Dekker publiekelijk klaarkwam in de media op het boek van Laura, werd en passant even medegedeeld dat het zusje minstens net zo geniaal was op haar gebied.
Maar wie weet valt het mee, en wie weet heeft ze echt talent.
Pa Dekker zal het dan ook niet van een vreemde hebben :D

Ik denk dat het niet fair is, om Kim ook in dit verhaal te betrekken. Het is niet een kind dat zelf de publiciteit opzoekt, ze heeft een prestatie geleverd waardoor de media haar opzoekt. Het omgekeerde verhaal dus.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')