Nu, of hoeveel er waren?quote:Op dinsdag 21 december 2010 18:30 schreef revolutionarymen het volgende:
hoeveel kazerne's zijn er eigenlijk?
Weet ik.quote:Op dinsdag 21 december 2010 18:40 schreef Clan het volgende:
[..]
Dat worden over het algemeen geen kazernes genoemd, maar luchtmachtbasis.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die is dicht, die ligt vlakbij de kennedylaan, als ik me niet vergis. In Limburg heb je alleen nog De Peel, van Horne, en de NAVO basis Brunssum, de rest is gesloten.quote:Op dinsdag 21 december 2010 20:37 schreef QrisS het volgende:
Hoe zit het met de kazerne in Maastricht? de Tapijnkazerne?
VOlgens mij zit daarnu iets van de nato, verbindingen ofzoiets
Als kazerne, of gebouw?, de meeste gebouwen bestaan namelijk nog, maar hebben een andere functie.quote:Op dinsdag 21 december 2010 19:53 schreef CpV het volgende:
Alexander- en Frederikskazerne in Den Haag bestaan nog gewoon. Alexander gaat wel komend jaar tegen de vlakte.
volgens mij nog opem hoor zie http://wikimapia.org/2372196/Tapijnkazerne voor de lokatie. Hij gaat wel afgestoten worden volgens mij.quote:Op dinsdag 21 december 2010 21:15 schreef Clan het volgende:
[..]
Die is dicht, die ligt vlakbij de kennedylaan, als ik me niet vergis. In Limburg heb je alleen nog De Peel, van Horne, en de NAVO basis Brunssum, de rest is gesloten.
http://www.ontwikkelingmilitaireterreinen.nl/quote:Op dinsdag 21 december 2010 19:05 schreef Clan het volgende:
@ AchJa,
Jij had ergens ,in een topic, een file of internetsite neergezet over de architectuur van kazernes in Nederland. Kun je die 'link' hier plaatsen?
Zeker, het is een tijdsbeeld.quote:Op dinsdag 21 december 2010 23:07 schreef demspec het volgende:
Toch vind ik het ergens wel zonde dat al deze complexen worden afgestoten.
Tapijnkazerne is al jaren dicht.quote:Op dinsdag 21 december 2010 23:19 schreef Magneet het volgende:
[..]
volgens mij nog opem hoor zie http://wikimapia.org/2372196/Tapijnkazerne voor de lokatie. Hij gaat wel afgestoten worden volgens mij.
Wat ik heb gelezen gaat Budel na 2010 ook dicht, klopt dat?quote:Op woensdag 22 december 2010 23:53 schreef karton het volgende:
Op een steenworp afstand van waar ik woon staan de KMS en de Nassau-Dietzkazerne (Budel, N-B).
Vanaf de jaren '60 tot eind 2005 zaten in de Nassau-Dietzkazene Duitse soldaten die daar een deel van hun opleiding volgden.
Zo'n 10 jaar geleden zat ik met m'n ouders in Duitsland ergens op een terras en we raakten aan de praat met een paar Duitse oma's. Toen we vertelden dat we uit Budel begonnen ze meteen over de Nassau-Dietzkazerne omdat hun kinderen en/of kleinkinderen daar tijdelijk gelegerd zaten.
Tegenwoordig zitten er Nederlandse soldaten maar ik weet niet voor hoe lang dat nog zal zijn want ik heb verhalen gehoord dat men deze kazerne wil gaan sluiten.
[ afbeelding ]
edit//
zie net dat in Budel "OTCo KMS/school voor leiding geven en opleidingskunde" en "RMC Zuid: LFD Budel" zit. De insiders weten wel wat deze afkortingen betekenen denk ik![]()
Ik heb er wel verschillende verhalen over een sluiting gehoord maar ik zou niet weten wanneer dit plaats gaat vinden.quote:Op donderdag 23 december 2010 00:07 schreef Clan het volgende:
[..]
Wat ik heb gelezen gaat Budel na 2010 ook dicht, klopt dat?
Die velden liggen er niet best bij.quote:Op dinsdag 21 december 2010 21:21 schreef Clan het volgende:
Luchtfoto van de Bons kazerne van Grave, deze hing op kantoor en heb ik meegenomen als aandenken. Linksboven is de rijksweg naar Nijmegen.
[ link | afbeelding ]
Uploaded with ImageShack.us
Foto is uit 1993 en is, volgens mij, in de herfst genomen. Ik weet niet of die velden veel in gebruik waren, er zat in die tijd in Grave een TransportCie.quote:Op donderdag 23 december 2010 16:38 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Die velden liggen er niet best bij.
En weer een kazerne dicht waar ik gezeten heb...quote:In de regen afscheid nemen van de leeuw
EDE - Een historisch moment. Met veel ceremonie verlaat de Verbindingsdienst Ede. Burgemeester Van der Knaap had bewust op dit moment gewacht om het bedrag bekend te maken dat Ede aan Defensie heeft betaald: zestig miljoen euro.
Van der Knaap heeft de akte ondertekend.
De leeuw is al weg.
Zestig miljoen euro betaalt de gemeente Ede voor het complex aan kazernes, honderd hectaren groot. Het kazerneterrein ligt er donderdag triest bij in de regen. De militairen van de verbindingsdienst staan doorweekt opgesteld. De leeuw komt los van de grond, terwijl de mars van de Verbindingsdienst wordt gespeeld en de leeuw verlaat Ede. Applaus klinkt vanonder de legertenten.
De burgemeester heeft evenals vele andere hoogwaardigheidsbekleders een deken over zijn schoot getrokken. Historische ogenblikken. Na de sluiting van de Enkafabriek het vertrek van Defensie. Ede is over enkele ogenblikken de trotse eigenaar van een prachtig gebied met monumentale panden op de rand van de Veluwe, hoort het verkleumde publiek vanuit de speakers. Burgemeester Van der Knaap vervolgt: Veluwse Poort zoals deze plek nu heet, is veel meer dan het realiseren van eeen bijzondere wijk op de plek van de kazernes. Er komt een schitterend nieuw station dat de barriere tussen de noord- en zuidkant van Ede opheft. In de spoorzone is ruimte voor 60.000 vierkante meter aan commerciele voorzieningen.
In de regen ondertekent Van der Knaap de akte. De leeuw is al onderweg naar Amersfoort achterop een auto rijdend op de A30. De Regimentsleeuw gaat mee naar Amersfoort waar een nieuw onderkomen is voor de verbindingsdienst.
De gemeente Rotterdam schonk deze leeuw, één van de vier leeuwen van de Vierleeuwenbrug, in 1960 aan het Regiment Verbindingstroepen, omdat een onderdeel hiervan in 1940 de brug veroverde op de Duitsers. Defensie schenkt de gemeente Ede een replica. Volgend jaar wordt de nieuwe leeuw onthuld.
Geen krakers
Kraken van het complex is niet mogelijk, het complex is opgenomen op de vastgoedbeschermingslijst.
Brigadegeneraal Van Ent verving minister Hillen: Ik sta hier met gemengde gevoelens. Wij staan ook aan de vooravond van ingrijpende bezuinigingen op Defensie.
Kort blikte de generaal terug op de overeenkomst met de gemeente Ede.
De kazerneterreinen
Rond 1900 trokken de eerste soldaten in de Mauritskazerne, de eerste kazerne in Ede.
Tussen 1938 en 1945 werd de kazerne uitgebreid met de Beeckman- en Stevinkazerne, waardoor het militaire terrein uitgroeide tot circa 100 hectare en Ede ook verder groeide.
Volgende week verlaten de laatste militairen het kazerneterrein, maar daar zal niemand ook maar iets van merken.
Idd jammer, hetzelfde geldt voor Ede-west, dat was de Lua kazerne.quote:Op vrijdag 24 december 2010 14:21 schreef Bouke-p het volgende:
Erg jammer dat Ede gesloten is, De simon Stevin en de beekman kazernes zijn DE verbindingskazernes. Wat de KMS voor onderofficieren is, is de Ede voor verbindelaren. Erg jammer dat deze kazernes gesloten zijn. heb er vlak voor ik naar de zanbak vertrok nog de cryptobeheer opleiding gedaan.
gelukkig verhuist de leeuw wel mee!
Weet je toevallig ook of die schietbaan die achter de NvD kazerne van Defensie zelf is? Er liepen namelijk de laatste keer dat ik er was ook een paar Duitsers icm G36 rond en we vonden er ook diverse sportkaliber hulzen.quote:Op donderdag 23 december 2010 16:25 schreef Schild het volgende:
Budel blijft nog zeker tot 2016 open.
School voor leiding en opleidingskunde is (of gaat) verhuizen naar Utrecht.
RemPel van de KMS blijft er wel zitten.
Dat was echt een sippe ceremonie, de hele leeuw stond net buiten mijn gezichtsveld en helaas was de hele ceremonie in de 1ste rust. Heb ik er alsnog niets van gezien.quote:Op vrijdag 24 december 2010 14:21 schreef Bouke-p het volgende:
Erg jammer dat Ede gesloten is, De simon Stevin en de beekman kazernes zijn DE verbindingskazernes. Wat de KMS voor onderofficieren is, is de Ede voor verbindelaren. Erg jammer dat deze kazernes gesloten zijn. heb er vlak voor ik naar de zanbak vertrok nog de cryptobeheer opleiding gedaan.
gelukkig verhuist de leeuw wel mee!
Die burgers wonen in dat huisje bij de slagbomen, dacht dat die vent Ton heette ofzo. Ziet er uit als een Hells-Angel. Verderop heb je ook... Ach, ik wil eigenlijk mijn herinneringen aan Budel vergetenquote:Op zaterdag 25 december 2010 10:44 schreef Deathwings het volgende:
Die schietbaan bij Budel is idd van defensie, maar de beheerders zijn burger. Wonen daar ook op het terrein.
Helaas, dat is allemaal allang verdwenen.quote:Op zondag 2 januari 2011 08:41 schreef Magneet het volgende:
In Budel zat toch ook noh iets van een taleneenheid van de Nato ofzo of is die al weer weg?
Budel was voor hun wat Seedorf voor ons was. Hierboven poste iemand iets over een taleneenheid, dat zal wss CIMIC geweest zijn. Een aantal officieren(maj tot kol), vaak reservisten die allemaal vaag werk tbv bijvoorbeeld afghanistan doen.quote:Op zondag 2 januari 2011 11:57 schreef von_Preussen het volgende:
Waarom zijn de Duitsers eigenlijk oorspronkelijk naar Budel gekomen?
Wat mij ooit is verteld, is dat de Duitsers naar Budel zijn gegaan vanwege het Rode gevaar ( Lees de Russen) en ook mede dankzij de ideale infrastructuur, mocht het toen der tijd fout gaan. Denk aan de ''IJzeren rijn, de Zuid-Willemsvaart, en de snelwegquote:Op zondag 2 januari 2011 12:12 schreef Schild het volgende:
Was een kazerne ruil tussen Nederland en Duitsland in de jaren 60. Nederland wou eigenlijk terugtrekken uit Duitsland met hun eenheden, maar dat vonden o.a. Duitsland niet z'n goed idee.
Toen is de ruil tot stand gekomen, Nederland kreeg de beschikking over schietbanen voor zwaarder geschut en grote oefenterreinen waar tot divisie (?) nivo geoefend kon worden.
Dit was in Nederland namelijk niet beschikbaar.
In ruil hiervoor stond Nederland de kazerne in Budel aan de Duitsers af.
De verbouwing van de KMS staat nu in de koelkast ivm de bezuinigingen... kan dus nog zeker een paar jaar duren voordat ze gaan verbouwen.
Nou, ik heb wel duitse kazernes gezien en die zijn net zoals NL kazernes ongeveer allemaal t zelfde.quote:Op zondag 2 januari 2011 12:46 schreef Magneet het volgende:
Blijkbaar vonden de Duitsers van wel, heb behoorlijk wat avondjes met ze in de kroeg gehangen.
Zat er van de Duitsers trouwens niet "slechts" een Luftwaffenausbildungseinheit o.i.d.?quote:Op zondag 2 januari 2011 12:47 schreef Transmittendus het volgende:
[..]
Wat mij ooit is verteld, is dat de Duitsers naar Budel zijn gegaan vanwege het Rode gevaar ( Lees de Russen) en ook mede dankzij de ideale infrastructuur, mocht het toen der tijd fout gaan. Denk aan de ''IJzeren rijn, de Zuid-Willemsvaart, en de snelweg.
Hoop niet dat ze toen der tijd ook al mijnheer van Ganzenwinkel als buurman hadden, want die begint tegenwoordig te pijpzeiken als je na 22.00 nog staat te knallen op de heide
Dan ben ik verkeerd geïnformeerd, klonk wel logischquote:Op zondag 2 januari 2011 12:50 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Zat er van de Duitsers trouwens niet "slechts" een Luftwaffenausbildungseinheit o.i.d.?
Als vloeiend Duits-spreker kan ik bevestigen dat je bij het juiste eind zit, rekruten gingen daar voor hun Grundausbildung (in NL AMO?) heen, gedurende 3 maanden.quote:Op zondag 2 januari 2011 12:57 schreef Magneet het volgende:
http://de.wikipedia.org/wiki/Luftwaffenausbildungsregiment
die zaten er, Budel wordt in dat stuk ook vermeldEn als mijn basisDuits me niet verraad is het gewoon een algemene basisopleiding.
Waar heb jij gezien dat Nederland maar een relatief klein deel van de eenheden in Duitsland gestationeerd hadden?quote:Op zondag 2 januari 2011 12:50 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Zat er van de Duitsers trouwens niet "slechts" een Luftwaffenausbildungseinheit o.i.d.?
@ Schild, Bouke-P en Magneet, dank voor de info!
@ Schild: Seedorf was voor ons toch een "vooruitgeschoven" basis om in het geval van oorlog direct aan het toegewezen deel van het front te kunnen zijn, anders dan de Duitsers die een opleidingseenheid (?) in Budel hadden? Maar het "ruilverhaal" lijkt me erg aannemelijk, laatst nog ergens gezien dat de Nederlanders van de schakels in Duitsland het zwakst waren omdat ze een relatief klein deel van de eenheden in Duitsland zelfs gestationeerd hadden.
Daar vraag je me wat, ik heb onlangs een hele sloot aan dingen gelezen, en ik kan er even niet meer bij waar precies ik het heb gelezen.quote:Op zondag 2 januari 2011 15:36 schreef Clan het volgende:
[..]
Waar heb jij gezien dat Nederland maar een relatief klein deel van de eenheden in Duitsland gestationeerd hadden?
Daar heb ik mijn opleiding tot rij en onderhoudsinstructeur genoten.quote:Op zondag 2 januari 2011 15:53 schreef Schild het volgende:
Kent ook nog iemand de 'Constant Rebecque' in Eindhoven?
Zat o.a. de RTS (Rij en Tractieschool) in...
Ook de TV-serie 'Combat' was hier opgenomen.![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
heb 1 keer een meerdaagse oefening gehad op de budeler/weerter heide en dat is echt een mooi stukje terrein wat daar ligt. Grote open zand/heide vlaktes en leuke heuveltjes. En bovendien makkelijk te graven grond. Ook die tankbanen zijn wel mooi.quote:Op zondag 2 januari 2011 11:43 schreef Schild het volgende:
[..]
Helaas, dat is allemaal allang verdwenen.![]()
Ohja, Budel word wel veelvuldig gebruikt als oefenlocatie (zowel kazerne als oefenterrein), en zijn wel vaak grote oefeningen.
Weerterbergen in het zuiden ervan, wij deden ten zuiden ervan bij de IJzeren man veel aan hardlopen door de bossen, was ook niet ver van de Van Horne.quote:Op zondag 2 januari 2011 17:28 schreef hoogvlieger het volgende:
[..]
heb 1 keer een meerdaagse oefening gehad op de budeler/weerter heide en dat is echt een mooi stukje terrein wat daar ligt. Grote open zand/heide vlaktes en leuke heuveltjes. En bovendien makkelijk te graven grond. Ook die tankbanen zijn wel mooi.
Alleen als je in Venlo die cursus hebt gevolgd, Eindhoven heb ik alleen in opleiding gezeten, kleine 40 jaar geleden, daarna zat ik in Veldhoven op de PIROC, en vanaf eind jaren 70 bij Rijschool Venlo.quote:Op zondag 2 januari 2011 18:42 schreef AchJa het volgende:
De RTS ken ik wel ja, daar heb ik de omscholing MB nog gedaan. En 1 of andere 4 tonner onderhoudscursus. (misschien nog wel les gehad van Clan)
Wij moesten er de zinkfabriek tussen Budel en Weert verdedigen tegen aanvallen uit het noorden. Vijandjes wilden er chemische wapens gaan makenquote:Op zondag 2 januari 2011 18:17 schreef Clan het volgende:
[..]
Weerterbergen in het zuiden ervan, wij deden ten zuiden ervan bij de IJzeren man veel aan hardlopen door de bossen, was ook niet ver van de Van Horne.
Hier een interessante site over militaire oefenterreinen.
http://www.noordzeeloket.(...)l%204_tcm14-4031.pdf
Budel Dorplein is dat, mijn vader moest de zinkfabriek echt beschermen, die lag daar bij het 37e Grensbataljon in 1938, ook spoorwegbewaking deden hun daar.quote:Op zondag 2 januari 2011 19:29 schreef hoogvlieger het volgende:
[..]
Wij moesten er de zinkfabriek tussen Budel en Weert verdedigen tegen aanvallen uit het noorden. Vijandjes wilden er chemische wapens gaan makenToen ook meerde malen met cbrn-masker door het bos mogen rennen
o.a het zwembad ja en met nbc-masker met afgeplakte oogjes rondlopen. en nog meer idiote dingen.quote:Op woensdag 5 januari 2011 14:49 schreef Leopaard het volgende:
het zwembad verhaal?
was er destijds niet sprake van dat de KMS naar Budel zou gaan en de VHK dicht zou gaan?
Volgens mij klopt dit niet. In eerste instantie was de bedoeling dat de D-cie ook een andere locatie zou krijgen ivm ruimte gebrek op de KMS. Er zijn toen mogelijke locaties onderzocht en hier kwam Eygelshoven eigenlijk als enigste uit de bus, Roermond was mogelijk maar werd al gelijk afgeketst.quote:Op woensdag 5 januari 2011 13:54 schreef Leopaard het volgende:
In maart/april zou ook de D-cie naar Budel verhuizen, deze zitten nu nog op de VHK te Weert.
Dit is wat ik te horen heb gekregen binnen onze eigen Cie. Het gebouw waar de D-cie nu in zit op de VHK zou gesloopt gaan worden. Misschien dat ze tijdelijk naar de NDK kazerne verhuizen ivm verbouwing ?quote:Op woensdag 5 januari 2011 16:10 schreef Schild het volgende:
[..]
Volgens mij klopt dit niet. In eerste instantie was de bedoeling dat de D-cie ook een andere locatie zou krijgen ivm ruimte gebrek op de KMS. Er zijn toen mogelijke locaties onderzocht en hier kwam Eygelshoven eigenlijk als enigste uit de bus, Roermond was mogelijk maar werd al gelijk afgeketst.
Nu blijkt echter dat Eygelshoven het ook niet gaat worden ivm sluiting (of sluiten) van de kazerne daar.
Nu de verbouwplannen van de KMS in de koelkast staan, blijkt het toch mogelijk dat de D-cie nog een tijdje gebruik mag maken van de KMS locatie.
Sowieso lijken mij twee Natres-Cie's op één locatie niet echt verstandig. Dan zouden ze net zo goed allebei samengevoegd kunnen worden tot één Cie.
En toen ik daar zat alsnog fijn huisvesting betalen...quote:Op woensdag 5 januari 2011 16:16 schreef Bouke-p het volgende:
Die school zou idd gesloopt worden en er zou dan nieuwbouw voor de vhk komen. Ik denk dat die weg dan ook omgelegd zou gaan worden.
Er mag ook wel wat nieuwbouw bij komen, de gebouwen op de KMS zijn oud, te krap en voldoen al lang niet meer aan de eisen. Daarnaast is de vhk ook gewoon te klein.
wij allemaal.. ik ook.quote:Op woensdag 5 januari 2011 16:26 schreef Transmittendus het volgende:
[..]
En toen ik daar zat alsnog fijn huisvesting betalen...
Wat is er zo mooi gelegen aan?quote:Op woensdag 5 januari 2011 19:35 schreef Rave_NL het volgende:
Misschien niet de mooiste, maar de mooist gelegen kazerne is imo toch de Van Ghent in Rotterdam.
Voor dat bedrag op tochtige kamers liggen, vaak geen warm water hebben en regelmatige stroomuitval vond ik dat echt slecht.quote:Op woensdag 5 januari 2011 18:19 schreef Pumatje het volgende:
[..]
wij allemaal.. ik ook.
snapte het gezeik nooit zo..
enkel het schoonmaken op vrijdag was klote...
Idd, die staat gewoon in de stad ingeklemd tussen torenflats, een voetbalveld en wat autodealers. Valt wel tegen, kan me mooie plaatsen voor een kazerne voorstellen (bijv. het oude Oostplein, waar ze voor de oorlog zaten).quote:
Het zit in een stad. Niet op de heide, niet achteraf weggestopt maar gewoon in een stad, hun stad. Je kan nog zoveel stekkeren op en over de oirschotse heide, je kunt nog zoveel speesmarsen op de harskamp of oefenen in een tochtig gat als marnewaard, niets is zo mooi als hardlopen over de erasmusbrug, of geforceerd marsen langs de Kuip bij een bekerwedstrijd als honderden dronke supporters je aan lopen te moedigen... Er is een gevoel met verbondenheid met de bevolking van R'dam, en dan vooral de oudere generatie. Nogmaals niet de mooiste kazerne, maar wel de mooiste locatie, en dan doel ik niet op het uitzicht op wat sportvelden of de Brieenoord.quote:Op woensdag 5 januari 2011 21:42 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Idd, die staat gewoon in de stad ingeklemd tussen torenflats, een voetbalveld en wat autodealers. Valt wel tegen, kan me mooie plaatsen voor een kazerne voorstellen (bijv. het oude Oostplein, waar ze voor de oorlog zaten).
Gek, ik heb daar nog nooit een pleun gezien..quote:Zie de soldaten trouwens wel af en toe een mars door de stad (danwel Kralingen / Kralingse Zoom) uitvoeren.
Zit wat in, ook als ik er anders over denk.quote:Op woensdag 5 januari 2011 22:54 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Het zit in een stad. Niet op de heide, niet achteraf weggestopt maar gewoon in een stad, hun stad. Je kan nog zoveel stekkeren op en over de oirschotse heide, je kunt nog zoveel speesmarsen op de harskamp of oefenen in een tochtig gat als marnewaard, niets is zo mooi als hardlopen over de erasmusbrug, of geforceerd marsen langs de Kuip bij een bekerwedstrijd als honderden dronke supporters je aan lopen te moedigen... Er is een gevoel met verbondenheid met de bevolking van R'dam, en dan vooral de oudere generatie. Nogmaals niet de mooiste kazerne, maar wel de mooiste locatie, en dan doel ik niet op het uitzicht op wat sportvelden of de Brieenoord.
[..]
Gek, ik heb daar nog nooit een pleun gezien..
quote:Op woensdag 5 januari 2011 22:54 schreef AchJa het volgende:
De mooiste kazerne die ik ken is Langemannshof.
Zaten die niet in Hohne?quote:Op woensdag 5 januari 2011 23:19 schreef AchJa het volgende:
Ik wilde naar 41 Palua, maar tijdens mijn opleiding hebben ze die toko gesloten...
De Van Horne ligt ook in de buurt van het centrum van Weert, en de Frederik Hendrik kazerne, lag net over de brug bij centrum Venlo ( In Blerick ) Tampeinkazerne lag midden in Maastricht Generaal Snijder kazerne in Nijmegen en zo ken ik nog wel meer kazernes die niet weggestopt zijn op de heide.quote:Op woensdag 5 januari 2011 22:54 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Het zit in een stad. Niet op de heide, niet achteraf weggestopt maar gewoon in een stad, hun stad. Je kan nog zoveel stekkeren op en over de oirschotse heide, je kunt nog zoveel speesmarsen op de harskamp of oefenen in een tochtig gat als marnewaard, niets is zo mooi als hardlopen over de erasmusbrug, of geforceerd marsen langs de Kuip bij een bekerwedstrijd als honderden dronke supporters je aan lopen te moedigen... Er is een gevoel met verbondenheid met de bevolking van R'dam, en dan vooral de oudere generatie. Nogmaals niet de mooiste kazerne, maar wel de mooiste locatie, en dan doel ik niet op het uitzicht op wat sportvelden of de Brieenoord.
[..]
Gek, ik heb daar nog nooit een pleun gezien..
Ik zie meer lag dan ligt.quote:Op woensdag 5 januari 2011 23:33 schreef Clan het volgende:
[..]
De Van Horne ligt ook in de buurt van het centrum van Weert, en de Frederik Hendrik kazerne, lag net over de brug bij centrum Venlo ( In Blerick ) Tampeinkazerne lag midden in Maastricht Generaal Snijder kazerne in Nijmegen en zo ken ik nog wel meer kazernes die niet weggestopt zijn op de heide.
Ik ben daar nooit geweest. In Duitsland kwam ik vooral op Seedorf, Munster, Vogelsang ( NAVO/Belgen) Heidelberg (NAVO/Amerikanen) Saarbrucken en vlak over de grens Rheindahlen.quote:Op woensdag 5 januari 2011 23:35 schreef AchJa het volgende:
[..]
Nope, Langemannshof.
Is overigens niet al te ver van Hohne.
Daar heeft mijn pa met 43tkbat ook nog gezeten.quote:Op woensdag 5 januari 2011 23:35 schreef AchJa het volgende:
[..]
Nope, Langemannshof.
Is overigens niet al te ver van Hohne.
Garnizoensteden bestaan ook niet meer.quote:Op woensdag 5 januari 2011 23:41 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Ik zie meer lag dan ligt.
En veel verder dan de Nieuwe Haven en de drie complexen in Breda kom ik niet...
Bevestigd mijn eerder genoemde mening.quote:Op woensdag 5 januari 2011 23:45 schreef Clan het volgende:
[..]
Garnizoensteden bestaan ook niet meer.
Alexanderkazerne, ligt vlakbij Madurodam in Den Haag, maar je hebt er nog wel wat, maar het is logistiek helemaal niet handig om een kazerne midden in de stad te hebben liggen.quote:Op woensdag 5 januari 2011 23:48 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Bevestigd mijn eerder genoemde mening.
Nope.quote:Op woensdag 5 januari 2011 23:59 schreef Clan het volgende:
[..]
Alexanderkazerne, ligt vlakbij Madurodam in Den Haag, maar je hebt er nog wel wat, maar het is logistiek helemaal niet handig om een kazerne midden in de stad te hebben liggen.
Maar de Van Ghent ken ik helemaal niet, dat zal dan geen KL zijn?
Ik wilde het idd net zeggen, de Alexander / Frederikskazerne liggen in Den Haag.quote:Op woensdag 5 januari 2011 23:59 schreef Clan het volgende:
[..]
Alexanderkazerne, ligt vlakbij Madurodam in Den Haag, maar je hebt er nog wel wat, maar het is logistiek helemaal niet handig om een kazerne midden in de stad te hebben liggen.
Maar de Van Ghent ken ik helemaal niet, dat zal dan geen KL zijn?
Sinds de sluiting van de kazernes in Ede niet meer neequote:Op woensdag 5 januari 2011 23:45 schreef Clan het volgende:
[..]
Garnizoensteden bestaan ook niet meer.
quote:Op woensdag 5 januari 2011 23:33 schreef Clan het volgende:
[..]
De Van Horne ligt ook in de buurt van het centrum van Weert, en de Frederik Hendrik kazerne, lag net over de brug bij centrum Venlo ( In Blerick ) Tampeinkazerne lag midden in Maastricht Generaal Snijder kazerne in Nijmegen en zo ken ik nog wel meer kazernes die niet weggestopt zijn op de heide.
quote:Op vrijdag 7 januari 2011 01:14 schreef Leopaard het volgende:
Zo ook de vhk in weert en de fhk in blerick. Die laatste ligt echt nog geen 50m van het station af
(Werd trouwens gewoon kazerne Venlo genoemd)quote:Op vrijdag 7 januari 2011 04:46 schreef Bouke-p het volgende:
Word die kazerne in Blerick nog gebruikt dan?
wanneer ben je met pensioen gegaan? en was je laatste plaatsing toevallig de mgd in Weert?quote:Op vrijdag 7 januari 2011 05:01 schreef Clan het volgende:
[..]
(Werd trouwens gewoon kazerne Venlo genoemd)
Een deel is nog in gebruik door de Kmar, maar de Rijschool ( Rijschool Venlo ) is overgebracht naar Oirschot zoals de rest ook is verplaatst.
Ik heb mijn afscheid gehouden op de Frederik Hendrik, naast de Van Horne de kazerne waar ik het langst op heb gezeten.
Ik ben een kleine twee jaar geleden met pensioen gegegaan. Ik ben in 1998 met FLO ( Functioneel Leeftijd Ontslag ) gegaan.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 06:41 schreef Bouke-p het volgende:
[..]
wanneer ben je met pensioen gegaan? en was je laatste plaatsing toevallig de mgd in Weert?
Waar heb jij gezeten, Hoogvlieger?quote:Op vrijdag 25 februari 2011 00:42 schreef hoogvlieger het volgende:
Bah, wat begin ik dat weer vreselijk te missen als ik die foto's zie.
Waarom ben je gestopt?quote:Op vrijdag 25 februari 2011 00:57 schreef hoogvlieger het volgende:
[..]
KMA, van augustus tot december.
Ontheven wegens het niet halen van normen gesteld aan de initiële opleiding. En omdat ik mn poot gebroken had.quote:
NATRES en na de zomer weer gaan studeren.quote:Op zondag 27 februari 2011 14:50 schreef rubje het volgende:
Dat is jammer hoogvlieger. En nu? al andere opties voor de toekomst op het oog?
@Clan: dank voor je faai geschoten foto's.Kun je die kazernes/gebouwen ook bezoeken of mag je daar alleen binnenlopen als je militair bent met de bijbehorende papieren?
![]()
de reden is nl. dat het erg open en toegangkelijk eruit ziet voor een buitenstaander.
In Breda zul je regelmatig militairen tegenkomen. De KMA zit in het centrum, maar er zijn nog 2 andere kazernes net buiten het centrum waar bijvoorbeeld legering, sport en medische faciliteiten zitten. Wij hebben regelmatig dwars door het centrum van Breda gespeedmarsed. Niemand kijkt er ook raar op als je met je GVT door de Albert Heijn of de Bever sport loopt. En mensen gaan gewoon netjes aan de kant als je met je peloton door het centrum rent. Simpel omdat ze het inmiddels wel gewend zijn.quote:Op zondag 27 februari 2011 15:07 schreef rubje het volgende:
ah oke,dus ff langs het VVV lopen en vragen voor een rondleiding.![]()
andere vraag: Lopen daar veel militairen rond aangezien ik begrepen heb dat Breda een echte militaire stad is van oudsher..![]()
Of moet men gewoon de hele dag binnenblijven en wapens schoonmaken oid
De kazernes die ik hier met foto heb geplaatst zijn gesloten en zijn tegenwoordig woningen, restaurants, musea, of Holland Casino, het terrein van Ede wordt nog gerealiseerd.quote:Op zondag 27 februari 2011 14:50 schreef rubje het volgende:
Dat is jammer hoogvlieger. En nu? al andere opties voor de toekomst op het oog?
@Clan: dank voor je faai geschoten foto's.Kun je die kazernes/gebouwen ook bezoeken of mag je daar alleen binnenlopen als je militair bent met de bijbehorende papieren?
![]()
de reden is nl. dat het erg open en toegangkelijk eruit ziet voor een buitenstaander.
iets met carnaval ofsoquote:Op zaterdag 5 maart 2011 14:06 schreef rubje het volgende:
Clan bedankt,laten mijn vrouw en ik toevalligerwijs morgen even Breda eo aandoen en dan rijden we gelijk even langs al die gebouwen waar jij foto's van hebt geplaatst.![]()
Op foto 1, op 1300 uur ( Noordoostelijk ) van de Kloosterkazerne, erachter staat de Chassékazerne, en als je ervoor staat en je kijkt naar de overkant, dan zie je aan het eind van de straat bebossing, dat is het park voor de KMA, vroeger was dat gewoon een bos.quote:Op zaterdag 5 maart 2011 14:06 schreef rubje het volgende:
Clan bedankt,laten mijn vrouw en ik toevalligerwijs morgen even Breda eo aandoen en dan rijden we gelijk even langs al die gebouwen waar jij foto's van hebt geplaatst.![]()
Als ze bij de Geneeskundige dienst heeft gezeten zal ze zeker oa daar de opleiding hebben gevolgd, ik heb daar ook een tijd gezeten voor opleiding, en natuurlijk ook de Korporaal van Oudheusden waar de OCMGD zat.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 21:46 schreef hoogvlieger het volgende:
Volgens mij heeft mn ma nog dr opleiding gehad in dat militair hospitaal.
Clan: dankjewel voor je fraai geschoten foto's.quote:
Big Brother is watching us.quote:Op donderdag 10 maart 2011 10:56 schreef rubje het volgende:
[..]
Clan: dankjewel voor je fraai geschoten foto's.![]()
![]()
Ik wil wel opmerken dat jij bijna de enige in DEF bent die gewoon open en bloot een deel van zijn militaire verleden in geuren en kleuren laat zien waar 90% van de andere 'def'gebruikers dit niet doen onder het mom van allerlei geheimzinnigheid(of omdat ze gewoon helemaal geen militair zijn en dit niet willen toegeven).
Misschien dat jij aan een leek zoals ik kan uitleggen waarom jij als oudgediende wel zo "open"bent en de anderen zo geheimzinnige doen terwijl ze echt geen functie in de generale stad oid hebben dat het evt zou rechtvaardigen
edit: is jouw laatst gedragen dt ook volgehangen met allerlei fraaie onderscheidingen zoals sommigen veteranen doen?![]()
Of omdat wij nog in dienst zijn.quote:Op donderdag 10 maart 2011 10:56 schreef rubje het volgende:
Ik wil wel opmerken dat jij bijna de enige in DEF bent die gewoon open en bloot een deel van zijn militaire verleden in geuren en kleuren laat zien waar 90% van de andere 'def'gebruikers dit niet doen onder het mom van allerlei geheimzinnigheid(of omdat ze gewoon helemaal geen militair zijn en dit niet willen toegeven).
je hebt nog nooit in pak in het openbaar gelopen..quote:Op donderdag 10 maart 2011 14:46 schreef rubje het volgende:
Hmm... kan,maar dan nog vraag ik geen staatsgeheimen oid,want dat begrijp ik allemaal wel dat je daar niks over kan en mag zeggen,alleen is het laten zien van algemene dingen zoals je uniform of een deel van je kamer waar je bent gelegerd(of voor mij part je legerplaats van de buitenkant gezien) nou niet iets van de allerhoogste geheimhouding...
ik bedoel dus dat anderen zo overdreven geheimzinnig doen over simpele dingen terwijl hier een veteraan laat zien dat het dus idd onzin is,want hij toont het gewoon.![]()
Die was ook al op blz 2 vermeldquote:Op donderdag 17 maart 2011 13:38 schreef rubje het volgende:
Dit is een hele goeie site om eens te zien hoe het ooit was en nu.![]()
Ten eerste heb ik als oudgediende ( In dienst gezeten tot zijn Functioneel Leeftijds Ontslag ) én veteraan het recht om op elke kazerne te komen, daarnaast kun je als leek, onder begeleiding sommige kazernes ( in functie ) bezoeken. Ook kun je bepaalde kazernes bezoeken waar een museum, over een onderdeel, zich bevind. Zo bevind het Artilleriemuseum zich op 't Harde, Oldenbroek, Cavelariemuseum op de Kazerne in Amersfoort ( naam is me even ontschoten ) en van de Geneeskundige Troepen op de Korporaal Oudheusdenkazerne, De Limburgse Jagersmuseum zit tegenwoordig op de Van Horne in Weert en ik meen dat Garderegiment Grenadiers en Jagers in Arnhem zit ( Kazerne staat me ook even niet bij ) Al deze kazernes kun je door de week bezoeken, maar je moet wel een paspoort meenemen.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 14:16 schreef rubje het volgende:
@ Clan,vraagje.
Sommige kazerne foto's die je geplaatst hebt zijn naar alle waarschijnlijkheid uit je eigen foto collectie.Mijn vraag is hoe jij op die kazerne komt als je daar niet gestationeerd bent,laat staan nog in actieve dienst bent want er zomaar opkomen lijkt mij als leek onmogelijk.![]()
Of maakt je rang en kennissenkring op dat moment dan veel uit als je toegang wilt?![]()
Of ga je het terrein op als het stil is?(zondag bv)
Waar haal je vandaan dat je als oudgediende en veteraan het RECHT hebt om op elke kazerne te komen? Zou ook lekker worden, dan kunnen net zo goed de hekken om kazernes weggehaald worden aangezien iedereen van 30 of ouder al oudgediende is(dienstplicht).quote:Op zondag 20 maart 2011 22:11 schreef Clan het volgende:
[..]
Ten eerste heb ik als oudgediende ( In dienst gezeten tot zijn Functioneel Leeftijds Ontslag ) én veteraan het recht om op elke kazerne te komen, daarnaast kun je als leek, onder begeleiding sommige kazernes ( in functie ) bezoeken. Ook kun je bepaalde kazernes bezoeken waar een museum, over een onderdeel, zich bevind. Zo bevind het Artilleriemuseum zich op 't Harde, Oldenbroek, Cavelariemuseum op de Kazerne in Amersfoort ( naam is me even ontschoten ) en van de Geneeskundige Troepen op de Korporaal Oudheusdenkazerne, De Limburgse Jagersmuseum zit tegenwoordig op de Van Horne in Weert en ik meen dat Garderegiment Grenadiers en Jagers in Arnhem zit ( Kazerne staat me ook even niet bij ) Al deze kazernes kun je door de week bezoeken, maar je moet wel een paspoort meenemen.
Daat staat op mijn veteranenpasquote:Op maandag 21 maart 2011 22:45 schreef Bouke-p het volgende:
[..]
Waar haal je vandaan dat je als oudgediende en veteraan het RECHT hebt om op elke kazerne te komen? Zou ook lekker worden, dan kunnen net zo goed de hekken om kazernes weggehaald worden aangezien iedereen van 30 of ouder al oudgediende is(dienstplicht).
Oke,bedankt voor de info en bijbehorende links.quote:Op maandag 21 maart 2011 21:08 schreef Clan het volgende:
Bij de musea moet je, als burger, een burgerpaspoort meenemen, voor de kazernes die nog in bruik zijn kom je alleen binnen met een pas van defensie.
http://www.nederlandsartilleriemuseum.nl/
http://www.cavaleriemuseum.nl/
http://www.defensie.nl/la(...)geneeskundige_dienst
http://limburgsejagers.nl/content/stichting-rlj/traditiekamer
http://www.defensie.nl/la(...)grenadiers_en_jagers
En zo heb je er meer
Getekendquote:Op zondag 27 maart 2011 15:26 schreef Mores het volgende:
Ik zet em hier maar effe neer...
http://steundekazerne.nl/jwf/
Die heb je in Assen?quote:Op dinsdag 10 mei 2011 00:26 schreef TMartina het volgende:
Heb daar mijn AMO volgende maand. Vraag me af hoe ze dat gaan aanpakken.
kijk ff naar de datumsquote:
Tot je binnen komt...quote:Op maandag 4 juli 2011 00:06 schreef Nibb-it het volgende:
Ik kom er dagelijks langs, is een mooi complex geworden
De 'stallen' van de lua zijn nu definitief afgebroken in Ede, hier een laatste foto:quote:
Zit nog steeds de NATO commando centrale.quote:Op maandag 11 juli 2011 22:04 schreef jaijai2 het volgende:
JFC HQ brunssum?
Is dat een kazerne?
Er liggen nog een aantal gebouwen omheen waar vroeger soldaten verbleven!
Welke? Er zitten wel meer kazernes in die contreien.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 16:27 schreef Pumatje het volgende:
Vandaag weer in Stroe geweest, galkazerne is dat zeg...
Ik vat'm ff niet,dus als je het woord 'stallen'ff wilt uitleggen dan benik je dankbaar daarvoor.quote:Op maandag 4 juli 2011 00:27 schreef Clan het volgende:
De 'stallen' van de lua zijn nu definitief afgebroken in Ede, hier een laatste foto:
Waarom zou ik me geroepen voelen om jou te helpen?quote:Op maandag 18 juli 2011 14:04 schreef rubje het volgende:
Ik vat'm ff niet,dus als je het woord 'stallen'ff wilt uitleggen dan benik je dankbaar daarvoor.
Misschien omdat ik ongeveer 6 jaar op die kazerne en zelfs in dat gebouw op die foto gebivakkeerd heb? Maar wmb mag je het lekker zelf uitzoeken.quote:Op maandag 18 juli 2011 14:51 schreef rubje het volgende:
heb jij iemand met de deksel van een vuilnisemmer horen rammelen?Waarom reageer jij dan?
was dat op de SMID?quote:Op vrijdag 24 december 2010 14:21 schreef Bouke-p het volgende:
Erg jammer dat deze kazernes gesloten zijn. heb er vlak voor ik naar de zanbak vertrok nog de cryptobeheer opleiding gedaan.
saaie klere klote kazerne jaquote:Op dinsdag 12 juli 2011 16:27 schreef Pumatje het volgende:
Vandaag weer in Stroe geweest, galkazerne is dat zeg...
Google is your best friendquote:Op maandag 18 juli 2011 14:04 schreef rubje het volgende:
[..]
Ik vat'm ff niet,dus als je het woord 'stallen'ff wilt uitleggen dan benik je dankbaar daarvoor.
quote:
Met een veteranenpas kan je in principe sneller doorlopen maar je moet gewoon een identiteitsbewijs kunnen overleggen, en een veteranenpas is ook een identiteitsbewijs. Nu ben ik geen onbekende in Weert en lopen er nog steeds mensen rond die mij van de MGD kennen dus ik kan daar iets 'vrijer' rondlopen.quote:Op maandag 15 augustus 2011 15:18 schreef rubje het volgende:
[..]
![]()
kijk,dat is nog eens interessant als scan. Bedankt Clan! ( te meer ik weinig tot geen nieuwe info kon vinden hoe de Klooster kazerne er vroeger uitzag toen er nog militairen vertoefden.)
edit: leuk die nieuwe foto's van de kazerne boven deze post. Ziet er verlaten uit...
vraagje: gaat het echt zo makkelijk dat je je als veteraan alleen maar hoeft te melden aan de poort,je pas moet laten zien en dan kan doorlopen het militaire terrein op?![]()
Tja, met een beetje pech is de VHK binnenkort inderdaad compleet verlaten...quote:Op maandag 15 augustus 2011 15:18 schreef rubje het volgende:
edit: leuk die nieuwe foto's van de kazerne boven deze post. Ziet er verlaten uit...
He? Geen Militair.. geen kazerne toegang.quote:Op maandag 15 augustus 2011 15:32 schreef Clan het volgende:
[..]
Met een veteranenpas kan je in principe sneller doorlopen maar je moet gewoon een identiteitsbewijs kunnen overleggen, en een veteranenpas is ook een identiteitsbewijs. Nu ben ik geen onbekende in Weert en lopen er nog steeds mensen rond die mij van de MGD kennen dus ik kan daar iets 'vrijer' rondlopen.
Na dat je bij de poort hebt gemeld krijg je meestal dit pasje mee:
[ afbeelding ]
Idd, als er geen museum op het terrein ligt kom je als burger niet op het terrein, tenzij je een uitnodiging hebt.quote:Op maandag 15 augustus 2011 16:34 schreef Pumatje het volgende:
[..]
He? Geen Militair.. geen kazerne toegang.
Bezoekers moeten worden gemeld, en die krijgen een bezoekerspas..
je kunt als rubje zijnde echt niet met een geldig ID een kazerne op en wat fototjes kieken.
Deze foto's?quote:Op maandag 15 augustus 2011 15:18 schreef rubje het volgende:
[..]
![]()
kijk,dat is nog eens interessant als scan. Bedankt Clan! ( te meer ik weinig tot geen nieuwe info kon vinden hoe de Klooster kazerne er vroeger uitzag toen er nog militairen vertoefden.)
vraagje: gaat het echt zo makkelijk dat je je als veteraan alleen maar hoeft te melden aan de poort,je pas moet laten zien en dan kan doorlopen het militaire terrein op?![]()
In Edinburgh zat de PIO, In London de B Cie, achter Manchester werkte ik, Cardiff en Manchester waren, geloof ik, legeringsgebouwen.quote:Op maandag 15 augustus 2011 18:06 schreef AchJa het volgende:
[..]
Manchester en Cardiff heb ik gelegen.
Hier wil ik mij bij aansluiten, ook al laat ik weinig / niets van me horen, alle informatie wordt wel met grote belangstelling door mij bekeken en gelezen.quote:Op maandag 15 augustus 2011 18:22 schreef Nibb-it het volgende:
Clan, bedankt voor alle scans, verhalen en foto's die je plaatst. Hardstikke informatief.
In mijn tijd waren London en Cardiff de A-cie gebouwen (BOT voor de AMO2/ CGO), Edingburgh en Manchester de B-cie (BBT voor de AMO1/ AKO). En dan de gebouwen achter Manchester zat de C-cie, vergelijkbaar met de B-cie.quote:Op maandag 15 augustus 2011 18:27 schreef Clan het volgende:
[..]
In Edinburgh zat de PIO, In London de B Cie, achter Manchester werkte ik, Cardiff en Manchester waren, geloof ik, legeringsgebouwen.
Bedankt, het is ook een stukje informatie over iets waarvan niet alle mensen iets of weinig vanaf weten, maar onderwijl leer ik ook weer bijquote:Op maandag 15 augustus 2011 18:37 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Hier wil ik mij bij aansluiten, ook al laat ik weinig / niets van me horen, alle informatie wordt wel met grote belangstelling door mij bekeken en gelezen.
Klopt, overigens moet jij je in Grave dan ook wel thuis gevoeld hebben... Als je het dan over twee dezelfde kazernes hebt (spiegelbeeld).quote:Op maandag 15 augustus 2011 20:08 schreef Clan het volgende:
C Compagnie ( gebouw 9 ) zat idd schuin achter Manchester (7), maar ik bedoelde eigenlijk als je binnenkomt links van Manchester lag gebouw 8 en daarnaast gebouw 14, daar zat het gezondheidscentrum met de MDD en de MGD.
Daar zat ik wel in een ander gebouw, en de omgeving van de kazerne was toch anders, in Weert zat je meer in de bossen terwijl in Grave alleen grasland voor koeien en akkers rondom lagen.quote:Op maandag 15 augustus 2011 20:46 schreef AchJa het volgende:
[..]
Klopt, overigens moet jij je in Grave dan ook wel thuis gevoeld hebben... Als je het dan over twee dezelfde kazernes hebt (spiegelbeeld).
Nee, foto's zoals jij die ingescand hebt daar ik al tijden op Google naar foto's zoek van al die kazernes,die nu leegstaan of weg zijn,ten tijde van de jaren 70 of 80 en al hun bedrijvigheid.quote:
Als genodigde (en in welke hoedanigheid laat ik even in het midden)kan ik je verzekeren dat ik wel een kazerneterrein op kom als ik er behoefte aan heb.quote:Op maandag 15 augustus 2011 16:34 schreef Pumatje het volgende:
He? Geen Militair.. geen kazerne toegang.
Bezoekers moeten worden gemeld, en die krijgen een bezoekerspas..
je kunt als rubje zijnde echt niet met een geldig ID een kazerne op en wat fototjes kieken.
Heey, het is Alberto!quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 14:18 schreef rubje het volgende:
[..]
[..]
Als genodigde (en in welke hoedanigheid laat ik even in het midden)kan ik je verzekeren dat ik wel een kazerneterrein op kom als ik er behoefte aan heb.![]()
haha op die omcirkelde kamer heb ik ook gelegen! Na t pio ben ik naar C3 gegaan, na ini-1 zijn we naar B1 gegaan in Cardiff maar daar ben ik snel weggegaan(gestopt met kms). onze SM/PC was in zn vrije tijd een ridder, mn groepsinstructeur was kpl verbindelaar geweest en had met het kct gevochten in bosnie(ja...) en mn andere groepsinstructeur was één of andere oudmarinier die naar luctmobiel gegaan was en dacht dat iedereen die geen rode baret had of geen infanterist wou worden minderwaardig was.quote:Op maandag 15 augustus 2011 19:38 schreef AchJa het volgende:
[..]
In mijn tijd waren London en Cardiff de A-cie gebouwen (BOT voor de AMO2/ CGO), Edingburgh en Manchester de B-cie (BBT voor de AMO1/ AKO). En dan de gebouwen achter Manchester zat de C-cie, vergelijkbaar met de B-cie.
Mijn/ onze kamers:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
uhm niet om het een of ander, maar elke GENODIGDE kan een kazerneterrein op. stoer hoor...quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 14:18 schreef rubje het volgende:
[..]
Nee, foto's zoals jij die ingescand hebt daar ik al tijden op Google naar foto's zoek van al die kazernes,die nu leegstaan of weg zijn,ten tijde van de jaren 70 of 80 en al hun bedrijvigheid.
Heel weinig tot niets van te vinden en daarom dus zo blij dat jij dus wel wat hebt getoond.
[..]
Als genodigde (en in welke hoedanigheid laat ik even in het midden)kan ik je verzekeren dat ik wel een kazerneterrein op kom als ik er behoefte aan heb.![]()
Het enige wat ik mis is de collegialiteit.quote:Op woensdag 7 september 2011 17:09 schreef rubje het volgende:
mis je nou je actieve tijd nog of kijk je er tegenaan van: ach tis geweest en alleen leuk om hier er op terug te kijken en erover te mijmeren/informeren....
presentquote:Op maandag 26 september 2011 15:58 schreef zortaw het volgende:
Zijn hier toevallig toch geen kolenmijnwerkers uit de regiment huzaren van sytzema he? Daar heeft mn vader nog in gezeten
Nee, de kazerne barst uit zijn voegen, er zijn geen uitbreidmogelijkheden en het is hopeloos verouderd en afgekeurd. Als ze nu moeten investeren, wat ze sowieso moeten voor de lange termijn, willen ze het meteen goed aanpakken. En dus verhuizen.quote:Op woensdag 30 november 2011 14:12 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
wacht ff, die mariniers moeten verhuizen. Dan moeten ze een nieuwe kazerne bouwen a 200 miljoen... zodat ze per saldo 61 miljoen kunnen bezuinigen in de komende jaren?
Jij zal het iig niet meer meegaan maken of wel Rave?quote:Op woensdag 30 november 2011 14:22 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Nee, de kazerne barst uit zijn voegen, er zijn geen uitbreidmogelijkheden en het is hopeloos verouderd en afgekeurd. Als ze nu moeten investeren, wat ze sowieso moeten voor de lange termijn, willen ze het meteen goed aanpakken. En dus verhuizen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |