Waar heb jij gezien dat Nederland maar een relatief klein deel van de eenheden in Duitsland gestationeerd hadden?quote:Op zondag 2 januari 2011 12:50 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Zat er van de Duitsers trouwens niet "slechts" een Luftwaffenausbildungseinheit o.i.d.?
@ Schild, Bouke-P en Magneet, dank voor de info!
@ Schild: Seedorf was voor ons toch een "vooruitgeschoven" basis om in het geval van oorlog direct aan het toegewezen deel van het front te kunnen zijn, anders dan de Duitsers die een opleidingseenheid (?) in Budel hadden? Maar het "ruilverhaal" lijkt me erg aannemelijk, laatst nog ergens gezien dat de Nederlanders van de schakels in Duitsland het zwakst waren omdat ze een relatief klein deel van de eenheden in Duitsland zelfs gestationeerd hadden.
Daar vraag je me wat, ik heb onlangs een hele sloot aan dingen gelezen, en ik kan er even niet meer bij waar precies ik het heb gelezen.quote:Op zondag 2 januari 2011 15:36 schreef Clan het volgende:
[..]
Waar heb jij gezien dat Nederland maar een relatief klein deel van de eenheden in Duitsland gestationeerd hadden?
Daar heb ik mijn opleiding tot rij en onderhoudsinstructeur genoten.quote:Op zondag 2 januari 2011 15:53 schreef Schild het volgende:
Kent ook nog iemand de 'Constant Rebecque' in Eindhoven?
Zat o.a. de RTS (Rij en Tractieschool) in...
Ook de TV-serie 'Combat' was hier opgenomen.![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
heb 1 keer een meerdaagse oefening gehad op de budeler/weerter heide en dat is echt een mooi stukje terrein wat daar ligt. Grote open zand/heide vlaktes en leuke heuveltjes. En bovendien makkelijk te graven grond. Ook die tankbanen zijn wel mooi.quote:Op zondag 2 januari 2011 11:43 schreef Schild het volgende:
[..]
Helaas, dat is allemaal allang verdwenen.![]()
Ohja, Budel word wel veelvuldig gebruikt als oefenlocatie (zowel kazerne als oefenterrein), en zijn wel vaak grote oefeningen.
Weerterbergen in het zuiden ervan, wij deden ten zuiden ervan bij de IJzeren man veel aan hardlopen door de bossen, was ook niet ver van de Van Horne.quote:Op zondag 2 januari 2011 17:28 schreef hoogvlieger het volgende:
[..]
heb 1 keer een meerdaagse oefening gehad op de budeler/weerter heide en dat is echt een mooi stukje terrein wat daar ligt. Grote open zand/heide vlaktes en leuke heuveltjes. En bovendien makkelijk te graven grond. Ook die tankbanen zijn wel mooi.
Alleen als je in Venlo die cursus hebt gevolgd, Eindhoven heb ik alleen in opleiding gezeten, kleine 40 jaar geleden, daarna zat ik in Veldhoven op de PIROC, en vanaf eind jaren 70 bij Rijschool Venlo.quote:Op zondag 2 januari 2011 18:42 schreef AchJa het volgende:
De RTS ken ik wel ja, daar heb ik de omscholing MB nog gedaan. En 1 of andere 4 tonner onderhoudscursus. (misschien nog wel les gehad van Clan)
Wij moesten er de zinkfabriek tussen Budel en Weert verdedigen tegen aanvallen uit het noorden. Vijandjes wilden er chemische wapens gaan makenquote:Op zondag 2 januari 2011 18:17 schreef Clan het volgende:
[..]
Weerterbergen in het zuiden ervan, wij deden ten zuiden ervan bij de IJzeren man veel aan hardlopen door de bossen, was ook niet ver van de Van Horne.
Hier een interessante site over militaire oefenterreinen.
http://www.noordzeeloket.(...)l%204_tcm14-4031.pdf
Budel Dorplein is dat, mijn vader moest de zinkfabriek echt beschermen, die lag daar bij het 37e Grensbataljon in 1938, ook spoorwegbewaking deden hun daar.quote:Op zondag 2 januari 2011 19:29 schreef hoogvlieger het volgende:
[..]
Wij moesten er de zinkfabriek tussen Budel en Weert verdedigen tegen aanvallen uit het noorden. Vijandjes wilden er chemische wapens gaan makenToen ook meerde malen met cbrn-masker door het bos mogen rennen
o.a het zwembad ja en met nbc-masker met afgeplakte oogjes rondlopen. en nog meer idiote dingen.quote:Op woensdag 5 januari 2011 14:49 schreef Leopaard het volgende:
het zwembad verhaal?
was er destijds niet sprake van dat de KMS naar Budel zou gaan en de VHK dicht zou gaan?
Volgens mij klopt dit niet. In eerste instantie was de bedoeling dat de D-cie ook een andere locatie zou krijgen ivm ruimte gebrek op de KMS. Er zijn toen mogelijke locaties onderzocht en hier kwam Eygelshoven eigenlijk als enigste uit de bus, Roermond was mogelijk maar werd al gelijk afgeketst.quote:Op woensdag 5 januari 2011 13:54 schreef Leopaard het volgende:
In maart/april zou ook de D-cie naar Budel verhuizen, deze zitten nu nog op de VHK te Weert.
Dit is wat ik te horen heb gekregen binnen onze eigen Cie. Het gebouw waar de D-cie nu in zit op de VHK zou gesloopt gaan worden. Misschien dat ze tijdelijk naar de NDK kazerne verhuizen ivm verbouwing ?quote:Op woensdag 5 januari 2011 16:10 schreef Schild het volgende:
[..]
Volgens mij klopt dit niet. In eerste instantie was de bedoeling dat de D-cie ook een andere locatie zou krijgen ivm ruimte gebrek op de KMS. Er zijn toen mogelijke locaties onderzocht en hier kwam Eygelshoven eigenlijk als enigste uit de bus, Roermond was mogelijk maar werd al gelijk afgeketst.
Nu blijkt echter dat Eygelshoven het ook niet gaat worden ivm sluiting (of sluiten) van de kazerne daar.
Nu de verbouwplannen van de KMS in de koelkast staan, blijkt het toch mogelijk dat de D-cie nog een tijdje gebruik mag maken van de KMS locatie.
Sowieso lijken mij twee Natres-Cie's op één locatie niet echt verstandig. Dan zouden ze net zo goed allebei samengevoegd kunnen worden tot één Cie.
En toen ik daar zat alsnog fijn huisvesting betalen...quote:Op woensdag 5 januari 2011 16:16 schreef Bouke-p het volgende:
Die school zou idd gesloopt worden en er zou dan nieuwbouw voor de vhk komen. Ik denk dat die weg dan ook omgelegd zou gaan worden.
Er mag ook wel wat nieuwbouw bij komen, de gebouwen op de KMS zijn oud, te krap en voldoen al lang niet meer aan de eisen. Daarnaast is de vhk ook gewoon te klein.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |