Idd jammer, hetzelfde geldt voor Ede-west, dat was de Lua kazerne.quote:Op vrijdag 24 december 2010 14:21 schreef Bouke-p het volgende:
Erg jammer dat Ede gesloten is, De simon Stevin en de beekman kazernes zijn DE verbindingskazernes. Wat de KMS voor onderofficieren is, is de Ede voor verbindelaren. Erg jammer dat deze kazernes gesloten zijn. heb er vlak voor ik naar de zanbak vertrok nog de cryptobeheer opleiding gedaan.
gelukkig verhuist de leeuw wel mee!
Weet je toevallig ook of die schietbaan die achter de NvD kazerne van Defensie zelf is? Er liepen namelijk de laatste keer dat ik er was ook een paar Duitsers icm G36 rond en we vonden er ook diverse sportkaliber hulzen.quote:Op donderdag 23 december 2010 16:25 schreef Schild het volgende:
Budel blijft nog zeker tot 2016 open.
School voor leiding en opleidingskunde is (of gaat) verhuizen naar Utrecht.
RemPel van de KMS blijft er wel zitten.
Dat was echt een sippe ceremonie, de hele leeuw stond net buiten mijn gezichtsveld en helaas was de hele ceremonie in de 1ste rust. Heb ik er alsnog niets van gezien.quote:Op vrijdag 24 december 2010 14:21 schreef Bouke-p het volgende:
Erg jammer dat Ede gesloten is, De simon Stevin en de beekman kazernes zijn DE verbindingskazernes. Wat de KMS voor onderofficieren is, is de Ede voor verbindelaren. Erg jammer dat deze kazernes gesloten zijn. heb er vlak voor ik naar de zanbak vertrok nog de cryptobeheer opleiding gedaan.
gelukkig verhuist de leeuw wel mee!
Die burgers wonen in dat huisje bij de slagbomen, dacht dat die vent Ton heette ofzo. Ziet er uit als een Hells-Angel. Verderop heb je ook... Ach, ik wil eigenlijk mijn herinneringen aan Budel vergetenquote:Op zaterdag 25 december 2010 10:44 schreef Deathwings het volgende:
Die schietbaan bij Budel is idd van defensie, maar de beheerders zijn burger. Wonen daar ook op het terrein.
Helaas, dat is allemaal allang verdwenen.quote:Op zondag 2 januari 2011 08:41 schreef Magneet het volgende:
In Budel zat toch ook noh iets van een taleneenheid van de Nato ofzo of is die al weer weg?
Budel was voor hun wat Seedorf voor ons was. Hierboven poste iemand iets over een taleneenheid, dat zal wss CIMIC geweest zijn. Een aantal officieren(maj tot kol), vaak reservisten die allemaal vaag werk tbv bijvoorbeeld afghanistan doen.quote:Op zondag 2 januari 2011 11:57 schreef von_Preussen het volgende:
Waarom zijn de Duitsers eigenlijk oorspronkelijk naar Budel gekomen?
Wat mij ooit is verteld, is dat de Duitsers naar Budel zijn gegaan vanwege het Rode gevaar ( Lees de Russen) en ook mede dankzij de ideale infrastructuur, mocht het toen der tijd fout gaan. Denk aan de ''IJzeren rijn, de Zuid-Willemsvaart, en de snelwegquote:Op zondag 2 januari 2011 12:12 schreef Schild het volgende:
Was een kazerne ruil tussen Nederland en Duitsland in de jaren 60. Nederland wou eigenlijk terugtrekken uit Duitsland met hun eenheden, maar dat vonden o.a. Duitsland niet z'n goed idee.
Toen is de ruil tot stand gekomen, Nederland kreeg de beschikking over schietbanen voor zwaarder geschut en grote oefenterreinen waar tot divisie (?) nivo geoefend kon worden.
Dit was in Nederland namelijk niet beschikbaar.
In ruil hiervoor stond Nederland de kazerne in Budel aan de Duitsers af.
De verbouwing van de KMS staat nu in de koelkast ivm de bezuinigingen... kan dus nog zeker een paar jaar duren voordat ze gaan verbouwen.
Nou, ik heb wel duitse kazernes gezien en die zijn net zoals NL kazernes ongeveer allemaal t zelfde.quote:Op zondag 2 januari 2011 12:46 schreef Magneet het volgende:
Blijkbaar vonden de Duitsers van wel, heb behoorlijk wat avondjes met ze in de kroeg gehangen.
Zat er van de Duitsers trouwens niet "slechts" een Luftwaffenausbildungseinheit o.i.d.?quote:Op zondag 2 januari 2011 12:47 schreef Transmittendus het volgende:
[..]
Wat mij ooit is verteld, is dat de Duitsers naar Budel zijn gegaan vanwege het Rode gevaar ( Lees de Russen) en ook mede dankzij de ideale infrastructuur, mocht het toen der tijd fout gaan. Denk aan de ''IJzeren rijn, de Zuid-Willemsvaart, en de snelweg.
Hoop niet dat ze toen der tijd ook al mijnheer van Ganzenwinkel als buurman hadden, want die begint tegenwoordig te pijpzeiken als je na 22.00 nog staat te knallen op de heide
Dan ben ik verkeerd geïnformeerd, klonk wel logischquote:Op zondag 2 januari 2011 12:50 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Zat er van de Duitsers trouwens niet "slechts" een Luftwaffenausbildungseinheit o.i.d.?
Als vloeiend Duits-spreker kan ik bevestigen dat je bij het juiste eind zit, rekruten gingen daar voor hun Grundausbildung (in NL AMO?) heen, gedurende 3 maanden.quote:Op zondag 2 januari 2011 12:57 schreef Magneet het volgende:
http://de.wikipedia.org/wiki/Luftwaffenausbildungsregiment
die zaten er, Budel wordt in dat stuk ook vermeldEn als mijn basisDuits me niet verraad is het gewoon een algemene basisopleiding.
Waar heb jij gezien dat Nederland maar een relatief klein deel van de eenheden in Duitsland gestationeerd hadden?quote:Op zondag 2 januari 2011 12:50 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Zat er van de Duitsers trouwens niet "slechts" een Luftwaffenausbildungseinheit o.i.d.?
@ Schild, Bouke-P en Magneet, dank voor de info!
@ Schild: Seedorf was voor ons toch een "vooruitgeschoven" basis om in het geval van oorlog direct aan het toegewezen deel van het front te kunnen zijn, anders dan de Duitsers die een opleidingseenheid (?) in Budel hadden? Maar het "ruilverhaal" lijkt me erg aannemelijk, laatst nog ergens gezien dat de Nederlanders van de schakels in Duitsland het zwakst waren omdat ze een relatief klein deel van de eenheden in Duitsland zelfs gestationeerd hadden.
Daar vraag je me wat, ik heb onlangs een hele sloot aan dingen gelezen, en ik kan er even niet meer bij waar precies ik het heb gelezen.quote:Op zondag 2 januari 2011 15:36 schreef Clan het volgende:
[..]
Waar heb jij gezien dat Nederland maar een relatief klein deel van de eenheden in Duitsland gestationeerd hadden?
Daar heb ik mijn opleiding tot rij en onderhoudsinstructeur genoten.quote:Op zondag 2 januari 2011 15:53 schreef Schild het volgende:
Kent ook nog iemand de 'Constant Rebecque' in Eindhoven?
Zat o.a. de RTS (Rij en Tractieschool) in...
Ook de TV-serie 'Combat' was hier opgenomen.![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
heb 1 keer een meerdaagse oefening gehad op de budeler/weerter heide en dat is echt een mooi stukje terrein wat daar ligt. Grote open zand/heide vlaktes en leuke heuveltjes. En bovendien makkelijk te graven grond. Ook die tankbanen zijn wel mooi.quote:Op zondag 2 januari 2011 11:43 schreef Schild het volgende:
[..]
Helaas, dat is allemaal allang verdwenen.![]()
Ohja, Budel word wel veelvuldig gebruikt als oefenlocatie (zowel kazerne als oefenterrein), en zijn wel vaak grote oefeningen.
Weerterbergen in het zuiden ervan, wij deden ten zuiden ervan bij de IJzeren man veel aan hardlopen door de bossen, was ook niet ver van de Van Horne.quote:Op zondag 2 januari 2011 17:28 schreef hoogvlieger het volgende:
[..]
heb 1 keer een meerdaagse oefening gehad op de budeler/weerter heide en dat is echt een mooi stukje terrein wat daar ligt. Grote open zand/heide vlaktes en leuke heuveltjes. En bovendien makkelijk te graven grond. Ook die tankbanen zijn wel mooi.
Alleen als je in Venlo die cursus hebt gevolgd, Eindhoven heb ik alleen in opleiding gezeten, kleine 40 jaar geleden, daarna zat ik in Veldhoven op de PIROC, en vanaf eind jaren 70 bij Rijschool Venlo.quote:Op zondag 2 januari 2011 18:42 schreef AchJa het volgende:
De RTS ken ik wel ja, daar heb ik de omscholing MB nog gedaan. En 1 of andere 4 tonner onderhoudscursus. (misschien nog wel les gehad van Clan)
Wij moesten er de zinkfabriek tussen Budel en Weert verdedigen tegen aanvallen uit het noorden. Vijandjes wilden er chemische wapens gaan makenquote:Op zondag 2 januari 2011 18:17 schreef Clan het volgende:
[..]
Weerterbergen in het zuiden ervan, wij deden ten zuiden ervan bij de IJzeren man veel aan hardlopen door de bossen, was ook niet ver van de Van Horne.
Hier een interessante site over militaire oefenterreinen.
http://www.noordzeeloket.(...)l%204_tcm14-4031.pdf
Budel Dorplein is dat, mijn vader moest de zinkfabriek echt beschermen, die lag daar bij het 37e Grensbataljon in 1938, ook spoorwegbewaking deden hun daar.quote:Op zondag 2 januari 2011 19:29 schreef hoogvlieger het volgende:
[..]
Wij moesten er de zinkfabriek tussen Budel en Weert verdedigen tegen aanvallen uit het noorden. Vijandjes wilden er chemische wapens gaan makenToen ook meerde malen met cbrn-masker door het bos mogen rennen
o.a het zwembad ja en met nbc-masker met afgeplakte oogjes rondlopen. en nog meer idiote dingen.quote:Op woensdag 5 januari 2011 14:49 schreef Leopaard het volgende:
het zwembad verhaal?
was er destijds niet sprake van dat de KMS naar Budel zou gaan en de VHK dicht zou gaan?
Volgens mij klopt dit niet. In eerste instantie was de bedoeling dat de D-cie ook een andere locatie zou krijgen ivm ruimte gebrek op de KMS. Er zijn toen mogelijke locaties onderzocht en hier kwam Eygelshoven eigenlijk als enigste uit de bus, Roermond was mogelijk maar werd al gelijk afgeketst.quote:Op woensdag 5 januari 2011 13:54 schreef Leopaard het volgende:
In maart/april zou ook de D-cie naar Budel verhuizen, deze zitten nu nog op de VHK te Weert.
Dit is wat ik te horen heb gekregen binnen onze eigen Cie. Het gebouw waar de D-cie nu in zit op de VHK zou gesloopt gaan worden. Misschien dat ze tijdelijk naar de NDK kazerne verhuizen ivm verbouwing ?quote:Op woensdag 5 januari 2011 16:10 schreef Schild het volgende:
[..]
Volgens mij klopt dit niet. In eerste instantie was de bedoeling dat de D-cie ook een andere locatie zou krijgen ivm ruimte gebrek op de KMS. Er zijn toen mogelijke locaties onderzocht en hier kwam Eygelshoven eigenlijk als enigste uit de bus, Roermond was mogelijk maar werd al gelijk afgeketst.
Nu blijkt echter dat Eygelshoven het ook niet gaat worden ivm sluiting (of sluiten) van de kazerne daar.
Nu de verbouwplannen van de KMS in de koelkast staan, blijkt het toch mogelijk dat de D-cie nog een tijdje gebruik mag maken van de KMS locatie.
Sowieso lijken mij twee Natres-Cie's op één locatie niet echt verstandig. Dan zouden ze net zo goed allebei samengevoegd kunnen worden tot één Cie.
En toen ik daar zat alsnog fijn huisvesting betalen...quote:Op woensdag 5 januari 2011 16:16 schreef Bouke-p het volgende:
Die school zou idd gesloopt worden en er zou dan nieuwbouw voor de vhk komen. Ik denk dat die weg dan ook omgelegd zou gaan worden.
Er mag ook wel wat nieuwbouw bij komen, de gebouwen op de KMS zijn oud, te krap en voldoen al lang niet meer aan de eisen. Daarnaast is de vhk ook gewoon te klein.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |