abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_90921873
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 23:45 schreef Clan het volgende:

[..]

Garnizoensteden bestaan ook niet meer.
Sinds de sluiting van de kazernes in Ede niet meer nee :(
  donderdag 6 januari 2011 @ 11:20:46 #127
267335 Vortix
No Charms Allowed
pi_90923378
De Bernhardkazerne ligt op tien tot vijftien minuten loopafstand van Amersfoort Centraal.
Als je niets zinvols te zeggen hebt kan je maar beter je bek houden | Last.fm | WOOHOO DRESS BLUES WITH A SWORD! | PSN: Private_Jarhead
pi_90962242
Zo ook de vhk in weert en de fhk in blerick. Die laatste ligt echt nog geen 50m van het station af
Nastresser
pi_90962405
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 23:33 schreef Clan het volgende:

[..]

De Van Horne ligt ook in de buurt van het centrum van Weert, en de Frederik Hendrik kazerne, lag net over de brug bij centrum Venlo ( In Blerick ) Tampeinkazerne lag midden in Maastricht Generaal Snijder kazerne in Nijmegen en zo ken ik nog wel meer kazernes die niet weggestopt zijn op de heide.
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 01:14 schreef Leopaard het volgende:
Zo ook de vhk in weert en de fhk in blerick. Die laatste ligt echt nog geen 50m van het station af
pi_90963921
Word die kazerne in Blerick nog gebruikt dan?
pi_90963947
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 04:46 schreef Bouke-p het volgende:
Word die kazerne in Blerick nog gebruikt dan?
(Werd trouwens gewoon kazerne Venlo genoemd)

Een deel is nog in gebruik door de Kmar, maar de Rijschool ( Rijschool Venlo ) is overgebracht naar Oirschot zoals de rest ook is verplaatst.

Ik heb mijn afscheid gehouden op de Frederik Hendrik, naast de Van Horne de kazerne waar ik het langst op heb gezeten.
  vrijdag 7 januari 2011 @ 05:19:50 #132
168777 Rave_NL
Obey the Dance Commander!
pi_90963971
Wat ben jij belachelijk vroeg op.. :')
Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
pi_90964114
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 05:01 schreef Clan het volgende:

[..]

(Werd trouwens gewoon kazerne Venlo genoemd)

Een deel is nog in gebruik door de Kmar, maar de Rijschool ( Rijschool Venlo ) is overgebracht naar Oirschot zoals de rest ook is verplaatst.

Ik heb mijn afscheid gehouden op de Frederik Hendrik, naast de Van Horne de kazerne waar ik het langst op heb gezeten.
wanneer ben je met pensioen gegaan? en was je laatste plaatsing toevallig de mgd in Weert?
pi_90964541
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 06:41 schreef Bouke-p het volgende:

[..]

wanneer ben je met pensioen gegaan? en was je laatste plaatsing toevallig de mgd in Weert?
Ik ben een kleine twee jaar geleden met pensioen gegegaan. Ik ben in 1998 met FLO ( Functioneel Leeftijd Ontslag ) gegaan.

Mijn laatste plaatsing was idd bij de MGD in Weert, maar ik had toen zoveel vrije dagen dat ik er amper was. Ik ben er wel geweest maar meestal in burger.

Ik zal er vanmiddag wat foto's over plaatsen.
pi_90965008
Hmm ok, ik dacht eventjes dat ik je dan mischien wel eens gezien had in Weert, daar liep tot ergens in 2007 ook een sgt1 rond die met FLO gegaan is.
pi_90999255
Dit is eigenlijk de enigste foto van de Van Horne van het terrein die ik heb, de rest zijn allemaal binnen genomen.

[ Bericht 18% gewijzigd door Clan op 18-02-2011 16:36:16 ]
pi_91045368
Kazernes in Ede

Prins Maurits kazerne

Johan Willem Friso kazerne

P.L. Bergansius Kazerne

Van Essen Kazerne

Nieuwbouw Van Essen kazerne

[ Bericht 9% gewijzigd door Clan op 18-02-2011 16:41:12 ]
pi_91046515
A Kool kazerne, de stallen van de Cavalerie

A Koolkazerne, de stallen achter de kazerne

Achterkant A Koolkazerne

Hoofdgebouw A Koolkazerne

[ Bericht 23% gewijzigd door Clan op 18-02-2011 16:43:30 ]
pi_91048647

[ Bericht 31% gewijzigd door Clan op 09-01-2011 03:36:43 ]
pi_91630761
Kazernes in Nijmegen ( LIMOS terrein )

Krayenhoff kazerne

Generaal Snijders kazerne

Prins Henrdik kazerne ( Architect Berlage ) Helaas werd het hier donker

[ Bericht 30% gewijzigd door Clan op 18-02-2011 16:48:09 ]
pi_91877516
Bron:Kazernes tijdelijk bewoond

dinsdag 25 januari 2011 00:01

EDE - Totaal verlaten lijken de kazerneterreinen in Ede. Sinds Defensie het gebied heeft overgedragen aan de gemeente Ede is er weinig beweging te zien op deze terreinen. Toch is het gebied niet helemaal verlaten; enkele Edenaren hebben voor onbepaalde tijd huisvesting gevonden in de immense barakken. Een bijzondere plek om tijdelijk te wonen.
door Marieke SideriusIn een periode van honderd jaar, hebben op de kazerneterreinen duizenden militairen gewerkt bij de Verbindingsdienst. Dat tijdperk is met het vertrek van Defensie eind 2010 definitief afgesloten, toen de enorme terreinen werden overgedragen aan de gemeente Ede.
Hoewel de kazerneterreinen niet meer van Defensie zijn, wordt het gebied nog steeds goed beveiligd. Reden hiervoor zijn de verschillende monumentale panden die op het terrein staan, die ook in de geplande nieuwbouw een prominente plaats zullen krijgen. Zomaar het terrein oplopen zit er daarom niet in; als huurder heb je een speciaal toegangspasje nodig en als bezoeker kom je alléén het terrein op als je je identiteitskaart of paspoort kunt laten zien.
Maar als je eenmaal de beveiling bent doorgekomen en op het terrein staat, heb je als bewoner ook wel wat om te laten zien aan je bezoekers. Enorme ruimtes hebben zij tot hun beschikking gekregen. Het is geen kwestie van een kamer of een gang; de ruimtes zijn opgedeeld in vleugels waardoor je als huurder diverse verdiepingen hebt om te gebruiken. Voor het koken is er een kleine aanpassing gemaakt: in de sanitaire blokken is tussen de vele wasbakken een keukenblok ingebouwd, een boiler hangt in één van de douches.
Wapenkamer
Als je een rondgang maakt door de enorme kazerne kun je geen moment vergeten dat je je op voormalig Defensieterrein bevindt. De ramen in de gangen bieden uitzicht op de appélplaats, en als je even wat deuren opentrekt, sta je zomaar in een voormalige wapenkamer. Natuurlijk zijn alle wapens inmiddels verdwenen, maar de uitsparingen in de stellages herinneren aan het gebruik van de kamer.
Zo zijn er meer van dergelijke herkenbare ruimtes, zoals de leslokalen. Vooraan staan nog de grote bureaus, inclusief werkende leeslampjes. Met een beetje fantasie is het niet moeilijk je voor te stellen hoe hier honderden kadetten zijn opgeleid tot militair.
De kazernes worden niet permanent verhuurd, de gemeente heeft namelijk plannen om de hekken langs de terreinen te verwijderen en er een prachtige nieuwbouwwijk van te maken. Omgeven door de groene bossen, op een plek met een historische achtergrond moeten er de komende jaren nieuwe woonhuizen verschijnen. Een aandenken aan de vele jaren waarin Defensie was gehuisvest in Ede, komt in de vorm van een duplicaat van de Regimentsleeuw, die in de nieuwe woonwijk een mooie plek zal krijgen. Maar voordat dat zover is, blijven de kazernes een prachtige plek in Ede om tijdelijk te wonen.
Over de toekomst van de kazerneterreinen: www.veluwsepoort.nu .
  woensdag 26 januari 2011 @ 17:59:00 #143
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_91903814
welke mongool ging er over welke kazerne er overbleef en welke niet.. de mooiste van Nederland zijn onbewoond en niet meer in gebruik.

die in Nijmegen is een pareltje, en die in mijn stad 's-Hertogenbosch is nog mooier!.. met een locatie 100 meter van het station, naast wel 4 heides...

Nu zitten we betreft het zuiden als hoofdpunt in fokkin Oirschot..
Met als pareltje onze "ruif".. een voormalige paardenstal van 160 jaar oud..

wauw..

is er nog een darwin award ergens voor desbetreffend persoon?
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
pi_92971000
Defensie sluit in 2014 Detmers Kazerne Eefde

donderdag 17 februari 2011

EEFDE - De Detmers Kazerne in Eefde sluit medio 2014. Dat heeft het ministerie van Defensie bekend gemaakt. De kazerne is een dependance van het landelijk opleidings- en kenniscentrum van de Koninklijke Marechaussee in Apeldoorn.

Sinds 1997 volgen marechaussee-beveiligers er hun opleiding. Dit onderdeel verhuist naar de Willem III Kazerne in Apeldoorn waar straks alle opleidingen zijn gehuisvest.

Wat er met het complex in Eefde gaat gebeuren is nog niet bekend. Het Rijk zal de gebouwen en grond eerst aanbieden aan andere ministeries. Als er geen interesse is, wordt de gemeente Lochem benaderd en daarna kunnen andere partijen in aanmerking komen om de kazerne te kopen.

Tot daarover meer bekend is, gaan de plannen voor woningbouw in Eefde-Zuid in de ijskast. Dat laat een woordvoerder van de gemeente Lochem weten. B en W zien het kazernecomplex als een optie voor woningbouw. Aan het eind van het voorjaar verwacht de woordvoerder meer te weten. Pas dan start een haalbaarheidsonderzoek.

Bron: De Stentor

http://www.destentor.nl/r(...)rs-Kazerne-Eefde.ece
pi_92971866
Zorgen over restauratie kazerne Kampen

dinsdag 15 februari 2011

De stichting Stadsherstel Kampen maakt zich ernstig zorgen over schade, die is ontstaan bij de restauratie van de monumentale Van Heutszkazerne in de stad.

Zo is het metselwerk bij de ingang van het hoofdgebouw ernstig beschadigd. Ook zijn het beeld van koning Willem III en de oude klok boven de ingang onvoldoende beschermd. Datzelfde geldt voor de exercitieloods waarbij pannen zijn verwijderd, maar de constructie niet is afgedekt. De stichting heeft in een brief aan eigenaar Delta Wonen aangedrongen op maatregelen. Het gebouw wordt gerestaureerd om mogelijk onderdak te bieden aan diverse culturele instellingen.

http://www.rtvoost.nl/nieuws/default.aspx?nid=121767
pi_92971971
Nieuwbouw Haagse kazerne door Heijmans

Uitgegeven: 1 februari 2011 18:00

DEN BOSCH - Bouwbedrijf Heijmans gaat de nieuwbouw van de Frederikkazerne in Den Haag realiseren. Het bedrijf maakte dinsdag bekend dat het hiervoor de opdracht heeft gekregen van het ministerie van Defensie.

Met de opdracht is een aanneemsom van ruim 28 miljoen euro gemoeid. In de nieuwbouw komen 450 kamers en een wachtgebouw. In totaal gaat het om een vloeroppervlak van ongeveer 17.000 vierkante meter.
Heijmans zal ook voor een periode van dertig jaar het onderhoud verzorgen. De bouwwerkzaamheden starten in de loop van dit jaar en zullen in juli 2012 worden afgerond.

Bron: ANP
pi_93012780
@Clan: bedankt voor die fraaie foto's ^O^
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
pi_93021604
Mooie gebouwen op die kazerne's zeg!
  maandag 21 februari 2011 @ 17:07:52 #149
319525 Schild
Stay Hungry, Stay Foolish
pi_93109166
Poging gedaan tot een soort 'Toen & Nu' foto van de CR Kazerne in Eindhoven. Foto is niet zo spectaculair, maar idee is wel leuk. :Y

pi_93215141
Legerplaats 't Harde ( Schietkamp artillerie )

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')