wij allemaal.. ik ook.quote:Op woensdag 5 januari 2011 16:26 schreef Transmittendus het volgende:
[..]
En toen ik daar zat alsnog fijn huisvesting betalen...
Wat is er zo mooi gelegen aan?quote:Op woensdag 5 januari 2011 19:35 schreef Rave_NL het volgende:
Misschien niet de mooiste, maar de mooist gelegen kazerne is imo toch de Van Ghent in Rotterdam.
Voor dat bedrag op tochtige kamers liggen, vaak geen warm water hebben en regelmatige stroomuitval vond ik dat echt slecht.quote:Op woensdag 5 januari 2011 18:19 schreef Pumatje het volgende:
[..]
wij allemaal.. ik ook.
snapte het gezeik nooit zo..
enkel het schoonmaken op vrijdag was klote...
Idd, die staat gewoon in de stad ingeklemd tussen torenflats, een voetbalveld en wat autodealers. Valt wel tegen, kan me mooie plaatsen voor een kazerne voorstellen (bijv. het oude Oostplein, waar ze voor de oorlog zaten).quote:
Het zit in een stad. Niet op de heide, niet achteraf weggestopt maar gewoon in een stad, hun stad. Je kan nog zoveel stekkeren op en over de oirschotse heide, je kunt nog zoveel speesmarsen op de harskamp of oefenen in een tochtig gat als marnewaard, niets is zo mooi als hardlopen over de erasmusbrug, of geforceerd marsen langs de Kuip bij een bekerwedstrijd als honderden dronke supporters je aan lopen te moedigen... Er is een gevoel met verbondenheid met de bevolking van R'dam, en dan vooral de oudere generatie. Nogmaals niet de mooiste kazerne, maar wel de mooiste locatie, en dan doel ik niet op het uitzicht op wat sportvelden of de Brieenoord.quote:Op woensdag 5 januari 2011 21:42 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Idd, die staat gewoon in de stad ingeklemd tussen torenflats, een voetbalveld en wat autodealers. Valt wel tegen, kan me mooie plaatsen voor een kazerne voorstellen (bijv. het oude Oostplein, waar ze voor de oorlog zaten).
Gek, ik heb daar nog nooit een pleun gezien..quote:Zie de soldaten trouwens wel af en toe een mars door de stad (danwel Kralingen / Kralingse Zoom) uitvoeren.
Zit wat in, ook als ik er anders over denk.quote:Op woensdag 5 januari 2011 22:54 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Het zit in een stad. Niet op de heide, niet achteraf weggestopt maar gewoon in een stad, hun stad. Je kan nog zoveel stekkeren op en over de oirschotse heide, je kunt nog zoveel speesmarsen op de harskamp of oefenen in een tochtig gat als marnewaard, niets is zo mooi als hardlopen over de erasmusbrug, of geforceerd marsen langs de Kuip bij een bekerwedstrijd als honderden dronke supporters je aan lopen te moedigen... Er is een gevoel met verbondenheid met de bevolking van R'dam, en dan vooral de oudere generatie. Nogmaals niet de mooiste kazerne, maar wel de mooiste locatie, en dan doel ik niet op het uitzicht op wat sportvelden of de Brieenoord.
[..]
Gek, ik heb daar nog nooit een pleun gezien..
quote:Op woensdag 5 januari 2011 22:54 schreef AchJa het volgende:
De mooiste kazerne die ik ken is Langemannshof.
Zaten die niet in Hohne?quote:Op woensdag 5 januari 2011 23:19 schreef AchJa het volgende:
Ik wilde naar 41 Palua, maar tijdens mijn opleiding hebben ze die toko gesloten...
De Van Horne ligt ook in de buurt van het centrum van Weert, en de Frederik Hendrik kazerne, lag net over de brug bij centrum Venlo ( In Blerick ) Tampeinkazerne lag midden in Maastricht Generaal Snijder kazerne in Nijmegen en zo ken ik nog wel meer kazernes die niet weggestopt zijn op de heide.quote:Op woensdag 5 januari 2011 22:54 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Het zit in een stad. Niet op de heide, niet achteraf weggestopt maar gewoon in een stad, hun stad. Je kan nog zoveel stekkeren op en over de oirschotse heide, je kunt nog zoveel speesmarsen op de harskamp of oefenen in een tochtig gat als marnewaard, niets is zo mooi als hardlopen over de erasmusbrug, of geforceerd marsen langs de Kuip bij een bekerwedstrijd als honderden dronke supporters je aan lopen te moedigen... Er is een gevoel met verbondenheid met de bevolking van R'dam, en dan vooral de oudere generatie. Nogmaals niet de mooiste kazerne, maar wel de mooiste locatie, en dan doel ik niet op het uitzicht op wat sportvelden of de Brieenoord.
[..]
Gek, ik heb daar nog nooit een pleun gezien..
Ik zie meer lag dan ligt.quote:Op woensdag 5 januari 2011 23:33 schreef Clan het volgende:
[..]
De Van Horne ligt ook in de buurt van het centrum van Weert, en de Frederik Hendrik kazerne, lag net over de brug bij centrum Venlo ( In Blerick ) Tampeinkazerne lag midden in Maastricht Generaal Snijder kazerne in Nijmegen en zo ken ik nog wel meer kazernes die niet weggestopt zijn op de heide.
Ik ben daar nooit geweest. In Duitsland kwam ik vooral op Seedorf, Munster, Vogelsang ( NAVO/Belgen) Heidelberg (NAVO/Amerikanen) Saarbrucken en vlak over de grens Rheindahlen.quote:Op woensdag 5 januari 2011 23:35 schreef AchJa het volgende:
[..]
Nope, Langemannshof.
Is overigens niet al te ver van Hohne.
Daar heeft mijn pa met 43tkbat ook nog gezeten.quote:Op woensdag 5 januari 2011 23:35 schreef AchJa het volgende:
[..]
Nope, Langemannshof.
Is overigens niet al te ver van Hohne.
Garnizoensteden bestaan ook niet meer.quote:Op woensdag 5 januari 2011 23:41 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Ik zie meer lag dan ligt.
En veel verder dan de Nieuwe Haven en de drie complexen in Breda kom ik niet...
Bevestigd mijn eerder genoemde mening.quote:Op woensdag 5 januari 2011 23:45 schreef Clan het volgende:
[..]
Garnizoensteden bestaan ook niet meer.
Alexanderkazerne, ligt vlakbij Madurodam in Den Haag, maar je hebt er nog wel wat, maar het is logistiek helemaal niet handig om een kazerne midden in de stad te hebben liggen.quote:Op woensdag 5 januari 2011 23:48 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Bevestigd mijn eerder genoemde mening.
Nope.quote:Op woensdag 5 januari 2011 23:59 schreef Clan het volgende:
[..]
Alexanderkazerne, ligt vlakbij Madurodam in Den Haag, maar je hebt er nog wel wat, maar het is logistiek helemaal niet handig om een kazerne midden in de stad te hebben liggen.
Maar de Van Ghent ken ik helemaal niet, dat zal dan geen KL zijn?
Ik wilde het idd net zeggen, de Alexander / Frederikskazerne liggen in Den Haag.quote:Op woensdag 5 januari 2011 23:59 schreef Clan het volgende:
[..]
Alexanderkazerne, ligt vlakbij Madurodam in Den Haag, maar je hebt er nog wel wat, maar het is logistiek helemaal niet handig om een kazerne midden in de stad te hebben liggen.
Maar de Van Ghent ken ik helemaal niet, dat zal dan geen KL zijn?
Sinds de sluiting van de kazernes in Ede niet meer neequote:Op woensdag 5 januari 2011 23:45 schreef Clan het volgende:
[..]
Garnizoensteden bestaan ook niet meer.
quote:Op woensdag 5 januari 2011 23:33 schreef Clan het volgende:
[..]
De Van Horne ligt ook in de buurt van het centrum van Weert, en de Frederik Hendrik kazerne, lag net over de brug bij centrum Venlo ( In Blerick ) Tampeinkazerne lag midden in Maastricht Generaal Snijder kazerne in Nijmegen en zo ken ik nog wel meer kazernes die niet weggestopt zijn op de heide.
quote:Op vrijdag 7 januari 2011 01:14 schreef Leopaard het volgende:
Zo ook de vhk in weert en de fhk in blerick. Die laatste ligt echt nog geen 50m van het station af
(Werd trouwens gewoon kazerne Venlo genoemd)quote:Op vrijdag 7 januari 2011 04:46 schreef Bouke-p het volgende:
Word die kazerne in Blerick nog gebruikt dan?
wanneer ben je met pensioen gegaan? en was je laatste plaatsing toevallig de mgd in Weert?quote:Op vrijdag 7 januari 2011 05:01 schreef Clan het volgende:
[..]
(Werd trouwens gewoon kazerne Venlo genoemd)
Een deel is nog in gebruik door de Kmar, maar de Rijschool ( Rijschool Venlo ) is overgebracht naar Oirschot zoals de rest ook is verplaatst.
Ik heb mijn afscheid gehouden op de Frederik Hendrik, naast de Van Horne de kazerne waar ik het langst op heb gezeten.
Ik ben een kleine twee jaar geleden met pensioen gegegaan. Ik ben in 1998 met FLO ( Functioneel Leeftijd Ontslag ) gegaan.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 06:41 schreef Bouke-p het volgende:
[..]
wanneer ben je met pensioen gegaan? en was je laatste plaatsing toevallig de mgd in Weert?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |