abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_100819935
quote:
6s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 14:18 schreef rubje het volgende:

[..]

Nee, foto's zoals jij die ingescand hebt daar ik al tijden op Google naar foto's zoek van al die kazernes,die nu leegstaan of weg zijn,ten tijde van de jaren 70 of 80 en al hun bedrijvigheid.
Heel weinig tot niets van te vinden en daarom dus zo blij dat jij dus wel wat hebt getoond. :Y

[..]

Als genodigde (en in welke hoedanigheid laat ik even in het midden)kan ik je verzekeren dat ik wel een kazerneterrein op kom als ik er behoefte aan heb. :Y
uhm niet om het een of ander, maar elke GENODIGDE kan een kazerneterrein op. stoer hoor...
pi_101434475
DEFENSIE BEZUINIGT: KAZERNES DICHT

Het ministerie van Defensie sluit drie kazernes in Den Haag en Budel. Dat staat in een plan van minister Hillen, dat NRC Handelsblad in handen heeft.

Defensie moet in deze kabinetsperiode ongeveer 1 miljard euro bezuinigen. Afstoten van vastgoed moet een deel daarvan opleveren. Het ministerie van Defensie wil geen toelichting geven.
In het plan staat ook dat een militair terrein bij Brunssum wordt afgestoten, net als de restanten van de voormalige vliegbasis Twente. De Koninklijke Militaire School verhuist van Weert naar Ermelo.

pi_101450195
Ik neem aan Clan dat jij later volop een sfeer impressie geeft dmv foto's van deze reunie? :? aangezien deze kazerne van de KMS verloren gaat.. :{
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
pi_101579235
@AchJa

Tweede raam van links lag ik tijdens de opleiding

Achter het linker raam heb ik 3 jaar gewerkt

En natuurlijk ook drie jaar in functie geweest als instructeur op de KMS.
pi_101639101
Een foto van de binnenkant van mijn kantoor, volgens mij was ik deze dag niet aanwezig en mijn assistente ook niet, gezien de chaos van mensen in mijn kantoor en achter mijn bureau.

pi_101678280
mis je nou je actieve tijd nog of kijk je er tegenaan van: ach tis geweest en alleen leuk om hier er op terug te kijken en erover te mijmeren/informeren....
pi_101710742
quote:
6s.gif Op woensdag 7 september 2011 17:09 schreef rubje het volgende:
mis je nou je actieve tijd nog of kijk je er tegenaan van: ach tis geweest en alleen leuk om hier er op terug te kijken en erover te mijmeren/informeren....
Het enige wat ik mis is de collegialiteit.
pi_101972893
en het veelvuldig inlezen? van die a4tjes waar ik van begrepen heb dat dat toen de enige manier was om verzoeken voor wat dan ook in te dienen? :? Wat ik ermee probeer te zeggen is dat je naast al die collegialiteit wel gek moet zijn geworden van al dat papierwerk ivg met het digitale gemak wat je nu hebt. :s)
  maandag 26 september 2011 @ 15:58:05 #259
354448 zortaw
hoi doei houdoe
pi_102400881
Zijn hier toevallig toch geen kolenmijnwerkers uit de regiment huzaren van sytzema he? Daar heeft mn vader nog in gezeten :D
Bradworst....met zuurkool
  dinsdag 27 september 2011 @ 12:35:57 #260
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_102433252
Repost...

Het NIMH is bezig met de voorbereidingen voor een boek over de kazernes van het Alkemadecomplex in Den Haag, waarvan de Alexanderkazerne op de nominatie staat te worden gesloopt wegens de aanleg van een nieuw internationaal strafhof complex. Mocht u in bezit van oude foto's van de Frederik-, Alexander- of Kleine Alexanderkazerne zijn, dan kunt u die mailen aan nimh@mindef.nl of even contact met het NIMH opnemen.
https://www.facebook.com/(...)1940/210176415707958
  dinsdag 27 september 2011 @ 13:41:53 #261
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_102435518
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2011 15:58 schreef zortaw het volgende:
Zijn hier toevallig toch geen kolenmijnwerkers uit de regiment huzaren van sytzema he? Daar heeft mn vader nog in gezeten :D
present
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
pi_102437741
Zo maar. Blijft er nog wat over aan KL kazernes in DH na de sluiting van de laatst genoemden? :?
Of wordt DH alleen een stad van stafgebouwen met de hoge Heren? :{
pi_104828887
Kans op behoud kazerne in Weert

De gemeente Weert en de provincie Limburg krijgen meer tijd om plannen voor behoud van de Koninklijke Militaire School (KMS) in Weert verder uit te werken. Minister Hans Hillen van Defensie toonde zich dinsdag in navolging van de Tweede Kamer bereid om ruimte te geven voor dit onderzoek.

De KMS, de opleiding voor onderofficieren, is gevestigd in de Van Hornekazerne. De gemeente en de provincie presenteerden vorige week een tussenrapport waaruit volgens hen blijkt dat Defensie vanaf 2015 jaarlijks minstens één miljoen euro kan besparen door de KMS in Weert te handhaven en niet te verplaatsen naar Ermelo, zoals Hillen had aangekondigd. De minister wil dat het alternatieve plan begin april op tafel ligt. Hij zal vervolgens de knoop doorhakken.

De PVV is er als enige partij nu al uit. Volgens de gedoogpartner van het minderheidskabinet van VVD en CDA moet de KMS in Weert blijven. De Johan Willem Friso Kazerne in Assen moet dan dicht. Dat levert volgens PVV-Kamerlid Marcial Hernandez een besparing van 5,2 miljoen euro op, één miljoen meer dan de sluiting in Weert. Maar volgens Hillen klopt zijn berekening niet. “Dit is per saldo geen voordelige ruil’’, zei de minister in een overleg met de Kamer. Sluiting van de kazerne in Assen is volgens hem geen begaanbare weg voor Defensie.

Hernandez vroeg zich af waarom Hillen twee grote kazernes in Drenthe open wil houden en de laatste kazerne in Limburg wil sluiten. Weert open houden past volgens de PVV'er in het streven naar regionale spreiding van defensielocaties. De onderofficierenopleiding is bovendien vergroeid met de regio en sluiting van de kazerne zal ook leiden tot meer werkloosheid in een regio die toch al krimpt, aldus Hernandez. Burgemeester Jos Heijmans van Weert heeft de Kamerleden inmiddels uitgenodigd voor een werkbezoek aan de KMS.

In Doorn gaan de lobbypogingen ondertussen ook door. Defensie onderzoekt of de marinierskazerne wegens ruimtegebrek kan worden verplaatst naar Vlissingen. De gemeente Utrechtse Heuvelrug mag echter met een alternatief plan komen om dat te voorkomen. Hillen zal dat afzetten tegen de uitkomsten van het onderzoek naar een verhuizing naar Zeeland en dan een besluit nemen.

Defensie wil de komende jaren 61 miljoen euro besparen op gebouwen en ander vastgoed. Daarvan is 24 miljoen echter nog niet ingevuld.

Bron: ANP
pi_104829174
Heuvelrug wil in kazernecommissie Defensie

DOORN - De provincie Utrecht en de gemeente Utrechtse Heuvelrug zijn eind augustus overvallen door de aankondiging van minister Hans Hillen van Defensie over de mogelijke sluiting van de marinierskazerne in Doorn. Voor die tijd heeft de bewindsman hierover geen contact gehad met de bestuurders.

Dat zei een van hen, burgemeester Frits Naafs van Utrechtse Heuvelrug, maandag tijdens een hoorzitting in de Tweede Kamer. Volgens hem was ook de Utrechtse commissaris van de Koningin, Roel Robbertsen, niet op de hoogte van de plannen van Hillen om de mariniers te verplaatsen naar Zeeland.

Pas uit een brief die de minister op 31 augustus naar de Kamer stuurde, bleek dat een commissie van Defensie deze optie onderzoekt, aldus Naafs.

SLECHTE ONDERBOUWING
Utrechtse Heuvelrug wil een zetel in die commissie om betrokken te blijven bij de ontwikkelingen. Volgens Naafs is de mogelijke verhuizing slecht onderbouwd en kost ze veel werkgelegenheid voor Doorn en omgeving.

Naafs weerspreekt het argument dat er geen mogelijkheden in Doorn zijn om de Van Braam Houckgeestkazerne uit te breiden.

PEIJS
De Zeeuwse commissaris van de Koningin Karla Peijs zou het geweldig vinden als de mariniers naar Vlissingen komen. Ze hield de Kamerleden voor dat in de afgelopen jaren 20 rijksdiensten uit de provincie zijn vertrokken, waardoor zo'n 1600 arbeidsplaatsen zijn verdwenen.

Toen Hillen haar in juni belde of Zeeland iets voor de mariniers zou kunnen betekenen, hapte ze direct toe. In Vlissingen staat al een kazerne. De benodigde nieuwbouw kost naar schatting 150 à 200 miljoen euro.

Peijs en burgemeester René Roep van Vlissingen zeggen dat ze Defensie veel te bieden hebben: voldoende grond, een goede huizenmarkt, een wapendepot, een brandweertrainingscentrum, voldoende oefenterreinen, scholen en sportfaciliteiten.

"We willen het uiterste doen om Defensie naar Zeeland terug te krijgen", zei Peijs. Maar volgens haar is het nog geen gelopen race. Een commissie, waarin de vastgoeddienst van Defensie, mariniers, provincie en gemeente zitten, brengt nu alle eisen in kaart. De Kamer krijgt de uitkomsten daarvan eind november.

Bron:http://www.rtvutrecht.nl/(...)missie-defensie.html
pi_105005567
Vind het wel grappig trouwens dat als je foto's ziet van bepaalde kazerne's zoals degene hierboven,je altijd het standaard plaatje ziet zoals deze muur terwijl er zoveel meer is. O-) Idem ditto geldt dit voor de van Ghent Kazerne in Rotterdam waar je altijd van buitenaf gezien de 'oude' ingang ziet waar de finex cursisten doorheen lopen om op het kazerneterrein te komen terwijl de echte ingang ( met slagbomen) gewoon ervoor (rechts) zit wil je het kazerne terrein oplopen. :O
  PR/Manusje van alles woensdag 30 november 2011 @ 14:12:01 #266
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_105006153
wacht ff, die mariniers moeten verhuizen. Dan moeten ze een nieuwe kazerne bouwen a 200 miljoen... zodat ze per saldo 61 miljoen kunnen bezuinigen in de komende jaren?
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  woensdag 30 november 2011 @ 14:22:58 #267
168777 Rave_NL
Obey the Dance Commander!
pi_105006560
quote:
10s.gif Op woensdag 30 november 2011 14:12 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
wacht ff, die mariniers moeten verhuizen. Dan moeten ze een nieuwe kazerne bouwen a 200 miljoen... zodat ze per saldo 61 miljoen kunnen bezuinigen in de komende jaren?
Nee, de kazerne barst uit zijn voegen, er zijn geen uitbreidmogelijkheden en het is hopeloos verouderd en afgekeurd. Als ze nu moeten investeren, wat ze sowieso moeten voor de lange termijn, willen ze het meteen goed aanpakken. En dus verhuizen.
Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
pi_105351309
Motie CDA/VVD aangenomen: Heuvelrug moet onderzoek kazerne in Doorn zelf uitvoeren

DOORN - De gemeente Utrechtse Heuvelrug moet zelf aantonen dat Doorn een geschikte locatie is en blijft als legeringsplaats voor het Korps Mariniers. Eerder deze week zijn in de Tweede Kamer twee moties in stemming gebracht, die waren ingediend tijdens de behandeling van de begroting van defensie. Beide moties hadden tot doel om naast het onderzoek naar de investerings- en exploitatiekosten van verplaatsing van de marinierskazerne naar Vlissingen, een vergelijkbaar onderzoek te doen naar de kosten van een toekomstgerichte oplossing in Doorn zelf.

De Tweede Kamer heeft dinsdag unaniem ingestemd met de motie van de VVD en het CDA, waarin de regering wordt gevraagd om geen onomkeerbare stappen te nemen en het lokale bestuur de kans te geven om zo spoedig mogelijk met een gefundeerde onderbouwing te komen van hun initiatief om de marinierskazerne voor Doorn te behouden, zodat dit mee kan worden genomen in de besluitvorming.

Voor de motie van D66 en PvdA was geen meerderheid. In deze motie werd de regering gevraagd om zelf, naast de werkgroep Marinierskazerne Zeeland, ook een werkgroep in te stellen voor onderzoek naar lasten en baten van uitbreiding in Doorn. Een kleine teleurstelling voor de Utrechtse Heuvelrug. De gemeente had graag gezien dat de verantwoordelijkheid voor gelijkwaardig onderzoek bij de minister zelf was neergelegd. Nu dit echter niet het geval is, gaat het college zo snel mogelijk aan de slag met het onderzoek. De gemeente is wel blij dat de Tweede Kamer van mening is dat een gelijkwaardig onderzoek van beide opties noodzakelijk is om een juiste afweging te kunnen maken.

Bron: http://www.nieuwsbladdeka(...)voeren_20184566.html
  zondag 11 december 2011 @ 12:06:22 #269
293800 John_Gotti2
Qua Patet Orbis
pi_105447492
quote:
1s.gif Op woensdag 30 november 2011 14:22 schreef Rave_NL het volgende:

[..]

Nee, de kazerne barst uit zijn voegen, er zijn geen uitbreidmogelijkheden en het is hopeloos verouderd en afgekeurd. Als ze nu moeten investeren, wat ze sowieso moeten voor de lange termijn, willen ze het meteen goed aanpakken. En dus verhuizen.
Jij zal het iig niet meer meegaan maken of wel Rave?
Het is in ieder geval nu een dubbeltje op zijn kant wat betreft de verhuizing.
Voor de economie rondom de kazerne zou het zeer nadelig zijn, en voor de Mariniers toch wel. Slechts een klein gedeelte gaat erop vooruit, het meerendeel op achteruit.

Daar komt nog eens bij dat de toegangswegens niet instaat zijn om de exodus van Mariniers op een normale vrijdag, en de intocht op een maandagochtend (de 2 drukste momenten, zeker op zo'n afgelegen hoek van het land) te verwerken. Uitbreiding daarvan, op de waterkeringen is niet direct mogelijk, waardoor een andere mogelijkheid geboden dient te worden.
Ook zal het maximum van een 250 euro aan reiskostenvergoeding niet langer volstaan.

Nu zijn dat 2 kleine punten in het totale plaatje, maar van dat soort punten zijn er wel een hoop.

Belangrijkste punt in mijn ogen blijft op dit moment dat er zo'n 300 vacatures zijn, en met deze verhuizing nog vele ontslag zullen nemen of hun contract laten aflopen. Dat aantal zal daardoor drastisch stijgen en de inzetbaarheid van het korps daardoor mogelijk in gevaar komen.
Dit terwijl er ook uitbreidingsmogelijkheden zitten in Doorn.

Wij zijn het kleinste onderdeel, wij zijn het oudste onderdeel, en wij zijn zonder twijfel het beste onderdeel.
Stoot nog wat landmacht af, optimaliseer die mega kazernes zoals Oirschot of Schaarsbergen, of verkoop nog wat materiaal.
pi_106087034
Barst uit zijn voegen. Hoe groot is de Kazerne daar in Doorn eigenlijk? :? Is het ongeveer de helft van legerplaats Oirschot oid? :{
pi_106088161
Generaal-Majoor De Ruyter van Steveninckkazerne

De Generaal-Majoor De Ruyter van Steveninckkazerne, gelegen aan de Eindhovensedijk in Oirschot, is de thuisbasis van 13 Gemechaniseerde Brigade en het rijopleidingscentrum Strijpse Kampen.

De kazerne is vernoemd naar A(lbert) C(ornelis) de Ruyter van Steveninck (1895-1949), als luitenant-kolonel commandant van de roemruchte Prinses Irenebrigade (PIB), de voorloper van 17 Pantserinfanteriebataljon Garderegiment Fuseliers Prinses Irene (GFPI).

In mei 1941 kreeg de PIB bij Wolverhampton een eigen trainingskamp en in juli 1943 werd de brigade ingedeeld bij de Britse 21ste Army Group om deel te nemen aan de invasie op de kust van Normandië. In augustus 1944 werd de PIB ingescheept met als bestemming Frankrijk, waar zij tussen 6 en 8 augustus bij Courseulles-sur-Mer aankwam. Van hieruit begon de veldtocht door Frankrijk en België naar Nederland onder leiding van luitenant-kolonel De Ruyter van Steveninck.

De eerste gevechten van de Brigade op 12 augustus bij Saint Côme. Via de Seine overschreed de luitenant-kolonel op 21 september 1944 met zijn brigade ten zuiden van Valkenswaard de Nederlandse grens. De luitenant-kolonel opperde later het plan om als blijvende herinnering aan de invasie en aan de veldtocht door Frankrijk, België en Nederland alle militairen van de PIB met een oranje-blauw fluitkoord om de linkerschouder uit te rusten. Kort voor zijn overlijden volgde De Ruyter van Steveninck's bevordering tot generaal-majoor.

pi_106088193

dinsdag 27 december 2011 @ 19:18:45 #273
319525 Schild
Stay Hungry, Stay Foolish
pi_106096755
Voor wie weleens op de KMS in Weert is geweest zal wel enkele punten op de foto herkennen. :)

pi_106097321
LFD gebouw ( Lokale Facilitaire Dienst ) en de ingang met een stukje van het stafgebouw. Ik zie dat aan de kazernelaan nog geen bomen staan en de bushalte tegenover de poort zal er ook nog niet zijn. Volgens mij zie ik het spoorwegstation op de achtergrond omhoog rijzen.

Hoe kom je aan deze foto's, zijn er nog meer?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')