Ik ga favoriete usernames van de weekprijzen uitdelen denk ik.quote:Op zaterdag 18 december 2010 18:10 schreef Zombiehoofd het volgende:
Er zijn nog nauwelijks joden in Nederland. En we hebben bakken vol met moslims.
Ik trek hieruit de conclusie dat TS vind dat de PvdA joden zou uitsluiten. Het zou TS sieren als hij zou aangeven waarom hij vindt dat Moslims in Nederland niet uitgesloten worden in Nederland door Wilders, maar Joden wel door de PvdA.quote:Op zaterdag 18 december 2010 18:05 schreef Holograph het volgende:
Goede vraag lijkt me. Links heeft de laatste tijd getracht een tegengeluid te geven aan Wilders. Wilders zou Moslims uitsluiten, zo luidt het verwijt vaak.
TS is blijkbaar selectief doof. Maatregelen die door PvdA zijn voorgesteld zoals het gebruik van lokjoden vergeet hij kennerlijk. En natuurlijk is links ook voor de aanpak van dit geweld. Dat jij het verbieden van een boek als oplossing ziet is kortzichtig evenals dat je denkt dat de Koran het probleem is.quote:Nu is het echter zo dat de Koran het niet goed voor heeft met Joden en veel Moslims zien de Koran helaas als inspiratiebron. Het gedrag van veel Moslims tegenover Joden is onaanvaardbaar. Maar nu hoor je links er helemaal niet over.
Je hebt inderdaad geen idee, want de PvdA verzet zich tegen de intolerantie in het algemeen. Ook tegen intolerantie tegen joden.quote:Wat willen ze daarmee zeggen? Hebben Joden een lagere prioriteit dan Moslims omdat daar meer electoraat uit valt te halen? Of moeten Joden zich niet zo aanstellen? Ik heb geen idee, maar het valt me wel op.
Dat is voor TS natuurlijk het probleem. In zijn ogen moet je een partij kiezen. Voordelen voor iedereen zijn in zijn kleine wereld onmogelijk.quote:Op zaterdag 18 december 2010 19:45 schreef TomLievense het volgende:
Je hebt inderdaad geen idee, want de PvdA verzet zich tegen de intolerantie in het algemeen. Ook tegen intolerantie tegen joden.
Ik heb de PvdA niet eens in mijn mond genomen. Ik heb het over links in zijn algemeenheid. Heb jij een linkse partij horen klagen over het toenemende antisemitisme onder voornamelijk mensen met een Islamitische afkomst? Ik niet.quote:Op zaterdag 18 december 2010 19:45 schreef TomLievense het volgende:
TS liegt en hij is niet alleen een leugenaar, maar ook een ophitser, een ophitser, een ophitser.
[..]
Ik trek hieruit de conclusie dat TS vind dat de PvdA joden zou uitsluiten. Het zou TS sieren als hij zou aangeven waarom hij vindt dat Moslims in Nederland niet uitgesloten worden in Nederland door Wilders, maar Joden wel door de PvdA.
[..]
TS is blijkbaar selectief doof. Maatregelen die door PvdA zijn voorgesteld zoals het gebruik van lokjoden vergeet hij kennerlijk. En natuurlijk is links ook voor de aanpak van dit geweld. Dat jij het verbieden van een boek als oplossing ziet is kortzichtig evenals dat je denkt dat de Koran het probleem is.
[..]
Je hebt inderdaad geen idee, want de PvdA verzet zich tegen de intolerantie in het algemeen. Ook tegen intolerantie tegen joden.
Jij niet? Oké.quote:Op zaterdag 18 december 2010 19:50 schreef Holograph het volgende:
[..]
Ik heb de PvdA niet eens in mijn mond genomen. Ik heb het over links in zijn algemeenheid. Heb jij een linkse partij horen klagen over het toenemende antisemitisme onder voornamelijk mensen met een Islamitische afkomst? Ik niet.
Uitleg graag.quote:
Wat een onzin, welke kiezers zouden ze hiermee wegjagen?quote:Op zaterdag 18 december 2010 20:02 schreef phpmystyle het volgende:
Populisme van links, als zij het gaan opnemen voor Joden dan zullen hun zetels als sneeuw voor de zon wegsmelten.
Ja of je let op als linkse politici iets over dit onderwerp zeggenquote:Op zaterdag 18 december 2010 20:02 schreef phpmystyle het volgende:
Populisme van links, als zij het gaan opnemen voor Joden dan zullen hun zetels als sneeuw voor de zon wegsmelten.
Ze hebben zelfs een joodse partijleider.quote:Op zaterdag 18 december 2010 20:02 schreef phpmystyle het volgende:
De Moslims.quote:Op zaterdag 18 december 2010 20:04 schreef du_ke het volgende:
[..]
Wat een onzin, welke kiezers zouden ze hiermee wegjagen?
Idd, veels te weinig, niet van politiek belang iig.quote:Op zaterdag 18 december 2010 18:10 schreef Zombiehoofd het volgende:
Er zijn nog nauwelijks joden in Nederland. En we hebben bakken vol met moslims.
Precies, je wilt het zo vaag mogelijk houden zodat je bij elk voorbeeld weer kan wijzen naar iets anders 'links'.quote:Op zaterdag 18 december 2010 19:50 schreef Holograph het volgende:
[..]
Ik heb de PvdA niet eens in mijn mond genomen. Ik heb het over links in zijn algemeenheid.
Spreek je nu in verleden tijd? Watskeburt in the meantime?quote:Op zaterdag 18 december 2010 23:32 schreef IHVK het volgende:
Daarom was Job Cohen zo populair onder moslims echt notoire jodenhaters inderdaad.
Linkse partijen komen ook voor joden op. De keuze voor joden of islamieten hoeft helemaal niet gemaakt te worden. Het klopt dat antisemitisme onder veel moslims leeft, maar dit is geen reden om hun boek te verbieden. Nee, je moet het antisemitische gedrag aanpakken, evenals anti-islamitisch gedrag.quote:Op zondag 19 december 2010 00:08 schreef Zienswijze het volgende:
5000 joodse stemmen tegenover bijna 1 miljoen islamitische stemmen.
Links zou wel raar zijn als ze het voor de joden zou opnemen, want doordat de verhouding joden-moslims niet al te best is in het algemeen, verlies je daardoor islamitische stemmen (pot van bijna 1 miljoen stemmen). Ook kun je door joden te bashen anti-PVV stemmen aantrekken.
Ideologisch gezien zouden de linkse partijen het voor de joden moeten opnemen, want joden zijn een bedreigde minderheid, maar het electoriale gewin heeft blijkbaar de voorkeur.
Jammer.
Inderdaad, ik liever dat zienswijze gewoon toegeeft dat hij een smerige racist is.quote:Op zondag 19 december 2010 00:10 schreef Bluesdude het volgende:
Wat walgelijk is..... zogenaamd voor Joden opkomen, maar in feite hen misbruiken in de heilige oorlog tegen links en bepaalde buitenlanders.
Bespaar me dat soort politiekecorrectheid...
Er zijn ook islamieten gevlucht naar het buitenland... die vluchten voor de steeds vijandige sfeer in Nederland. Linkse of rechtse burgemeesters/politici kunnen daar niet veel aan doen.quote:Op zondag 19 december 2010 00:12 schreef Zienswijze het volgende:
Dat de PvdA het tegenwoordig voor joden zou opnemen is niet waar trouwens. In A'dam West durven joden niet meer in orthodoxe kleding naar buiten, houden hun gebedsdiensten in schuilsynagogen en joden worden bespuugd op straat. Ook zijn enkele Amsterdamse joden naar Israel gevlucht. Dit allemaal toen PvdA-voorman Cohen burgemeester van A'dam was.
En meer hoeft niet aan dit topic toegevoegd te worden.quote:Op zondag 19 december 2010 00:16 schreef TomLievense het volgende:
[..]
Linkse partijen komen ook voor joden op. De keuze voor joden of islamieten hoeft helemaal niet gemaakt te worden. Het klopt dat antisemitisme onder veel moslims leeft, maar dit is geen reden om hun boek te verbieden. Nee, je moet het antisemitische gedrag aanpakken, evenals anti-islamitisch gedrag.
Ik ga hiermee ophouden. Jullie ga ik toch niet overtuigen. Ik heb de waarheid niet in macht, maar jullie zijn wel erg dom.
En om wat voor aantallen zetels zou dat moeten gaanquote:
1 zetel is ongeveer 60.000 kiezers, veronderstel eens dat er 1.000.000 Moslims zijn. 1.000.000/60.000 = aantal zetels.quote:Op zondag 19 december 2010 00:32 schreef du_ke het volgende:
[..]
En om wat voor aantallen zetels zou dat moeten gaan
Dat is nogal wat te simpel. Ten eerste is niet iedere moslim stemgerechtigd (al helemaal niet voor de 2e kamer) ten tweede is de opkomst onder allochtonen altijd triest laag ten derde stemmen lang niet alle moslims links. Blijft dus niet zoveel over...quote:Op zondag 19 december 2010 00:49 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
1 zetel is ongeveer 60.000 kiezers, veronderstel eens dat er 1.000.000 Moslims zijn. 1.000.000/60.000 = aantal zetels.
QFTquote:Op zondag 19 december 2010 01:03 schreef du_ke het volgende:
[..]
Dat is nogal wat te simpel. Ten eerste is niet iedere moslim stemgerechtigd (al helemaal niet voor de 2e kamer) ten tweede is de opkomst onder allochtonen altijd triest laag ten derde stemmen lang niet alle moslims links. Blijft dus niet zoveel over...
Ook @ Bluesdude:quote:Op zondag 19 december 2010 00:16 schreef TomLievense het volgende:
Linkse partijen komen ook voor joden op. De keuze voor joden of islamieten hoeft helemaal niet gemaakt te worden.
Hij heeft geen artikel geschreven. Hij beantwoordde een vraag van een journalist. En het ging over een sfeer van uitsluiting in de maatschappij, die hij vergeleek met de sfeer voor WOII.quote:Op zondag 19 december 2010 03:19 schreef Zienswijze het volgende:
Naar mijn mening had Cohen beter een artikel kunnen schrijven
En waarom benoemt hij die specifieke groep? Niemand heeft er baat bij. Spreek je uit tegen alle soorten intolerantie , of het nou tegen joden, moslims of wie dan ook is, dan bereik je veel meer mensen!quote:Op zondag 19 december 2010 03:19 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Hij heeft geen artikel geschreven. Hij beantwoordde een vraag van een journalist. En het ging over een sfeer van uitsluiting in de maatschappij, die hij vergeleek met de sfeer voor WOII
Interview dan, ook goed.
Je draaft door omdat je je ongelijk niet wilt toegeven.quote:Op zondag 19 december 2010 03:27 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
En waarom benoemt hij die specifieke groep? Niemand heeft er baat bij. Spreek je uit tegen alle soorten intolerantie , of het nou tegen joden, moslims of wie dan ook is, dan bereik je veel meer mensen!
jaquote:
Flikker toch op met je belachelijke beschuldigingen en je discussieverpesterij.quote:Op zondag 19 december 2010 00:10 schreef Bluesdude het volgende:
Wat walgelijk is..... zogenaamd voor Joden opkomen, maar in feite hen misbruiken in de heilige oorlog tegen links en bepaalde buitenlanders.
Bespaar me dat soort politiekecorrectheid...
Er zijn meer dan 50.000 joden in Nederland, en schattingen over het aantal moslims ligt rond de 900.000.quote:Op zondag 19 december 2010 00:08 schreef Zienswijze het volgende:
5000 joodse stemmen tegenover bijna 1 miljoen islamitische stemmen.
Wat een hoop woorden zonder voorbeelden. We hebben nu meer inzicht gekregen hoe jij denkt over linkse partijen, dan hoe linkse partijen opkomen voor homo's of Joden.quote:Op zondag 19 december 2010 10:05 schreef PhalanX het volgende:
Linkse partijen kiezen voor de makkelijkste stemmen.
Op dit moment zijn er meer moslims dan joden in Nederland, en dus is het verstandiger om voor die groep op te komen. Het enige waar ik me altijd aan stoor is dat de linkse partijen zich meestal manifesteren als partijen die het goed voorhebben met alle minderheidsgroeperingen, vervolgens kiezen ze partij voor de grootste groep van de minderheidsgroeperingen om potentiele kiezers te paaien.
Neem als voorbeeld homoseksuelen, je hoort en ziet vanalles over homo-emancipatie, maar als het puntje bij paaltje komt en er een conflict is, zoals we de laatste tijd steeds meer zien, tussen homo's en allochtonen, en dan moslims om wat exacter te zijn, dan zullen de linkse partijen zich vooral vestigen op de moslims.
Er is een reden waarom veel homoseksuelen steeds rechtser zijn gaan stemmen, omdat de rechtse partijen hen wel waarderen, en wel voor hun rechten op komen.
De linkse partijen in Nederland zeggen dat ze gelijkheid eisen in een conflict tussen een moslim en een homo, maar ze handelen er niet naar. Het is iets dat je heel duidelijk terug ziet in discussies en vervolgens in de werkelijkheid. Amsterdam is van homo-hoofdstad van Europa naar een of ander ghetto gegaan waar homoseksuelen zich niet langer veilig voelen vanwege intimidatie en geweld dat er tegen hen gebruikt wordt.
De linkse partijen hebben harde woorden en zijn sneller geneigd om daar daden bij te voegen als het gaat om autochtonen versus allochtonen, maar zodra het een homoseksueel versus een moslim is, dan is het pappen en nathouden, ontduiken en ontkennen. Ze weten dat als ze openlijk partij kiezen voor een minderheidsgroepering zoals homoseksuelen of joden, dat het ze stemmen gaat kosten van de grootste minderheidsgroepering.
Voorbeelden te over.quote:Op zondag 19 december 2010 10:08 schreef Montov het volgende:
Wat een hoop woorden zonder voorbeelden. We hebben nu meer inzicht gekregen hoe jij denkt over linkse partijen, dan hoe linkse partijen opkomen voor homo's of Joden.
Ehm, en nu voorbeelden van hoe linkse partijen kennelijk de Islamitische daders beschermen en de homoseksuele of Joodse slachtoffers schofferen?quote:Op zondag 19 december 2010 10:12 schreef PhalanX het volgende:
[..]
Voorbeelden te over.
Van lesbiennes die hun huis uit gepest worden, tot Joden die emigreren, waarbij de politie toegeeft machteloos te staan om de daders aan te pakken, en de politiek weinig tot geen bevoegdheden aan de politie geeft om ook daadwerkelijk op te treden.
Neem eens een kijke buiten je eigen comfort-zone.
Het feit dat ik dat niet kan lezen omdat het in het Arabisch is, maar dat het wel gebruikt word in Nederland geeft al een heel ander probleem aan.quote:Op zondag 19 december 2010 10:22 schreef Montov het volgende:
Zoek zelf maar de vertaling van de onderste. Hint: het is geen geknuffel
Ja het zeer bekende huilieprobleem.quote:Op zondag 19 december 2010 10:55 schreef PhalanX het volgende:
[..]
Het feit dat ik dat niet kan lezen omdat het in het Arabisch is, maar dat het wel gebruikt word in Nederland geeft al een heel ander probleem aan.
Eerder het probleem dat bepaalde groepen stemgerechtigden in Nederland de taal nog lang niet meester zijn.quote:
En jij gvd moet helemaal je stomme bek houden. Jij misbruikt nu WOII om anderen te beschimpen. De enige vuile fascist in dit verhaal zijn Wilders en zijn idiote PVV. Niemand in dit land heeft wat tegen joden, maar zij verdienen daarnaast ook geen voorkeursbehandeling. De PVV denkt daar anders over. Die schijnt te denken dat Israel onze top-prioriteit heeft.quote:Op zondag 19 december 2010 09:16 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Flikker toch op met je belachelijke beschuldigingen en je discussieverpesterij.
Het is een schande dat joden zeventig jaar na de schande van de nazi's nog steeds of eigenlijk weer niet zonder beveiliging kunnen. Beveiliging die ze uiteraard uit eigen zak moeten betalen, want Cohen geeft z'n geld liever uit aan leuke dingen voor het tuig dat de joden het leven onmogelijk maakt. Je moet maar durven, wat een door en door verrotte maatschappijvisie heb je dan.
En jij vindt dit allemaal prachtig. Gelukkig maar dat je geen fascist/racist bent itt die abjecte rechtsen die het wagen net als hin held Hitler voor de joden op te komen...
Bah.
Jammer dat dit nou net niet in het bewuste topic gepost werd, waar namelijk beweerd wordt dat links niks betekent voor de joden. Cohen lijkt me dan toch het tegendeel bewijzen.quote:Op zondag 19 december 2010 11:34 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Ach ja, het is natuurlijk helemaal geen probleem dat Cohen zijn coming out kent als revisionist. Dat joden in Amsterdam beveiliging behoeven, en dat ze dat zelf moeten betalen. Dat er ondertussen wel geld is voor vlinderreisjes en miljoenensubsidies aan een schimmige moskee. Volkomen logische prioriteiten.
Dat lees ik er niet inquote:Op zondag 19 december 2010 10:54 schreef PhalanX het volgende:
Joods gezin emigreert om antisemitisme
PvdA achter 'homofilmpje' Rutte
http://www.amsterdam.pvda.nl/nieuwsbericht/2728 (voorbeeld van waarom Amsterdam niet langer gay-capital is - als het te moeilijk is om door de tekst te komen "homo's moeten zich aanpassen aan moslims" is de algemene gedachte hierachter, er kwam veel kritiek vanuit de homo-gemeenschap.)
Het hele gedoe rondom Ramadan (met een n) was ook juist dat hij vanuit meerdere invalshoeken spreekt en die allemaal uitlegt, en dit niet zijn persoonlijke mening was maar hoe het gezien werd in die of die hoek. Hij legde bijvoorbeeld uit wat er met homo's diende te gebeuren in orthodoxe stromingen van de islam, maar niet dat hij dat zelf ook zo zag. Meen ik me te herinneren, dit is best wel oud dacht ik.quote:of wat te denken van GroenLinks wethouder Rik Grasshoff die Tariq Ramadam verdedigde?
( http://www.gk.nl/index.ph(...)cht=6020&markeer=<font%20style= )
We zijn trouwens ineens over homoseksuelen bezig i.p.v joden?quote:http://www.elsevier.nl/we(...)k-antihomogeweld.htm (Utrecht doet
http://www.amsterdam.pvda.nl/nieuwsbericht/2677 (opmerkelijk stuk)
6 - 3
En er is geen enkele moslim in het MO te vinden die iets op z'n kerfstok heeft?quote:Op zaterdag 18 december 2010 19:02 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Omdat Joden fout zijn in het MO.
Zoals zich verdedigen tegen landje-pikkers die consequent VN-resoluties negeren?quote:Op zondag 19 december 2010 12:10 schreef waht het volgende:
[..]
En er is geen enkele moslim in het MO te vinden die iets op z'n kerfstok heeft?
My bad, ik dacht dat het over Nederlandse Joden ging.quote:Op zondag 19 december 2010 12:15 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Zoals zich verdedigen tegen landje-pikkers die consequent VN-resoluties negeren?
Zoals het stelselmatig onderdrukken & negeren van mensenrechten?quote:Op zondag 19 december 2010 12:15 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Zoals zich verdedigen tegen landje-pikkers die consequent VN-resoluties negeren?
Maakt het uit? Nederlandse moslims worden ook aangesproken op buitenlandse kwesties.quote:Op zondag 19 december 2010 12:19 schreef Morendo het volgende:
[..]
My bad, ik dacht dat het over Nederlandse Joden ging.
Jawel hoor. De neonazi's als die idioot met z'n Hitlerkapsel, maar die groep is marginaal en daar hebben de joden niet noemenswaardig last van. Aan de andere kant heb je de groep die Khaybar Khaybar ya Yahud, jaysh Mohammed saya'ud scanderend door de straten trekt. Die groep is groot, en van die groep hebben de joden zeker wel last.quote:Op zondag 19 december 2010 11:57 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Niemand in dit land heeft wat tegen joden.
Ik denk niet dat we het hebben over georganiseerde menigten in de regel. Ja, een keer per jaar die demonstratie in Amsterdam, maar verder is het meer een aaneenschakeling van getreiter met als halfslachtig excuus dat iemand jood, homo of gewoon makkelijk te pesten is. Het helpt ook niet mee dat het wel even duurt voordat de politie op mag treden.quote:Op zondag 19 december 2010 12:42 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Jawel hoor. De neonazi's als die idioot met z'n Hitlerkapsel, maar die groep is marginaal en daar hebben de joden niet noemenswaardig last van. Aan de andere kant heb je de groep die Khaybar Khaybar ya Yahud, jaysh Mohammed saya'ud scanderend door de straten trekt. Die groep is groot, en van die groep hebben de joden zeker wel last.
Niet door mij hoor. Tenzij het terecht is, wat zelden het geval is.quote:Op zondag 19 december 2010 12:35 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Maakt het uit? Nederlandse moslims worden ook aangesproken op buitenlandse kwesties.
Waar heb je het over? Waarom begin je te draaien? Nu kom je plots aanschijten met neo-nazi's. Natuurlijk hebben die klootzakken een hekel aan joden. Maar jij begint anderen zonder reden uit te maken voor racist. Dat terwijl jij nog meer racistische trekjes bezit dan de persoon die jij beschimpt.quote:Op zondag 19 december 2010 12:42 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Jawel hoor. De neonazi's als die idioot met z'n Hitlerkapsel, maar die groep is marginaal en daar hebben de joden niet noemenswaardig last van. Aan de andere kant heb je de groep die Khaybar Khaybar ya Yahud, jaysh Mohammed saya'ud scanderend door de straten trekt. Die groep is groot, en van die groep hebben de joden zeker wel last.
http://www.groene.nl/2009(...)iedenis-van-de-islamquote:Op zondag 19 december 2010 12:47 schreef IHVK het volgende:
Laat maar Google. Ik heb dat nog nooit gehoord op de straten in Nederland of ergens anders.
Wat is dat voor idiote beschuldiging? Ik bezit geen enkel racistisch trekje, ik heb juist een bloedhekel aan dat soort idioterie.quote:Op zondag 19 december 2010 12:52 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Waar heb je het over? Waarom begin je te draaien? Nu kom je plots aanschijten met neo-nazi's. Natuurlijk hebben die klootzakken een hekel aan joden. Maar jij begint anderen zonder reden uit te maken voor racist. Dat terwijl jij nog meer racistische trekjes bezit dan de persoon die jij beschimpt.
Nee, je hebt een hekel aan antisemitisme, niet aan racisme in het algemeen. Met regelmaat zie ik moslims uitmaken voor alles en nogwat. Prima, moet je zelf weten. Maar dat moet je anderen niet de maat nemen vanwege vermeend racisme.quote:Op zondag 19 december 2010 12:59 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Wat is dat voor idiote beschuldiging? Ik bezit geen enkel racistisch trekje, ik heb juist een bloedhekel aan dat soort idioterie.
Jij denkt dat ze de joden toevallig als slachtoffer kiezen? Ik denk het niet: daar zit ideologische haat achter, evenzo bij de afkeer van homoseksuelen.quote:Op zondag 19 december 2010 12:47 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Ik denk niet dat we het hebben over georganiseerde menigten in de regel. Ja, een keer per jaar die demonstratie in Amsterdam, maar verder is het meer een aaneenschakeling van getreiter met als halfslachtig excuus dat iemand jood, homo of gewoon makkelijk te pesten is. Het helpt ook niet mee dat het wel even duurt voordat de politie op mag treden.
Ben ik ook een racist als ik een hekel heb aan overtuigde nazi's?quote:Op zondag 19 december 2010 13:01 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nee, je hebt een hekel aan antisemitisme, niet aan racisme in het algemeen. Met regelmaat zie ik moslims uitmaken voor alles en nogwat. Prima, moet je zelf weten. Maar dat moet je anderen niet de maat nemen vanwege vermeend racisme.
Je trekt hier in 1 postje wel heel veel discutabele conclusiesquote:Op zondag 19 december 2010 13:04 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Ben ik ook een racist als ik een hekel heb aan overtuigde nazi's?
Sorry Koos, je bent een beste kerel, en je bedoelt het ongetwijfeld goed, maar voor dit soort discussies ben je een maatje te klein.
Kan niet bepaald onder de indruk zijn van jouw constatering. De eerste zin getuigt al van zo verdomde weinig intellect, dat ik mij afvraag waarom jij meent mij de maat te moeten nemen. Denk eerder dat jij een maatje te klein bent.quote:Op zondag 19 december 2010 13:04 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Ben ik ook een racist als ik een hekel heb aan overtuigde nazi's?
Sorry Koos, je bent een beste kerel, en je bedoelt het ongetwijfeld goed, maar voor dit soort discussies ben je een maatje te klein.
Net als dit?quote:Op zondag 19 december 2010 13:09 schreef phpmystyle het volgende:
[ afbeelding ]
Dit zegt toch ook wel het eea?
In deze discussie in elk geval niets. En anders hooguit dat extremen (de enige hier met deze situatie vergelijkbare partij is de PVV) het soms goed met elkaar vinden.quote:Op zondag 19 december 2010 13:09 schreef phpmystyle het volgende:
[ afbeelding ]
Dit zegt toch ook wel het eea?
DIe lui links zijn dat priesters of de kkk?quote:Op zondag 19 december 2010 13:10 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Net als dit?
[ afbeelding ]
Het zegt jack shit.
Nog nooit een katholieke priester gezien?quote:Op zondag 19 december 2010 13:12 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
DIe lui links zijn dat priesters of de kkk?
Volgens mij had Hitler een hekel aan Joden waar Wilders ze weer beschermt. Dus ook nu weer sla je de plank volledig mis.quote:Op zondag 19 december 2010 13:12 schreef du_ke het volgende:
[..]
In deze discussie in elk geval niets. En anders hooguit dat extremen (de enige hier met deze situatie vergelijkbare partij is de PVV) het soms goed met elkaar vinden.
Jawel, maar wat wil je nu met dat plaatje zeggen dan>quote:Op zondag 19 december 2010 13:12 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nog nooit een katholieke priester gezien?
Wat wilde je zeggen met jouw plaatje?quote:Op zondag 19 december 2010 13:13 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Jawel, maar wat wil je nu met dat plaatje zeggen dan>
De Koran heeft het beter voor met de joden dan de bijbel. Er wordt in de Koran over joden gesproken, maar dat gaat niet over alle joden maar over een bepaalde groep joodse zondaars in een bepaalde tijd.quote:Op zaterdag 18 december 2010 18:05 schreef Holograph het volgende:
Nu is het echter zo dat de Koran het niet goed voor heeft met Joden en veel Moslims zien de Koran helaas als inspiratiebron.
quote:According to Walter Laqueur, the varying interpretations of the Qur'an are important for understanding Muslim attitudes. Many Quranic verses preach tolerance towards the Jews.
"The Quran is engaged mainly in dealing with the sinners among the Jews and the attack on them is shaped according to models that one encounters in the New Testament."
However, Islam didn't hold up those Jews who practiced treachery against Muhammad as archetypes nor did it portray treachery as the embodiment of Jews in all times and places. The Qur'an also attests to Muhammad's amicable relations with Jews.
While traditional religious supremacism played a role in the Islamic view of Jews, the same attitude applied to Christians and other non-Muslims. Islamic tradition regards Jews as a legitimate community of believers in God (called "people of the Book") legally entitled to sufferance.
The Qur'an 4:157 clears Jews from the accusation of deicide, and states "they [Jews] killed him [Jesus] not".
However, due to the Qu'rans timely process of story-telling, a majority of scholars agree that all references to Jews or other groups within the Qu'ran refers to only certain populations at a certain point in history and bare any racial profiling or religious profiling, it also gives some legitimacy to their religion in [Qur'an 5:69] "Those who believe, and the Jews, and the Sabi'un, and the Christians, who believe in God and the Last Day and do good, there is no fear for them, nor shall they grieve."
In the Muslim view, the crucifixion of Jesus was an illusion.
But the Qur'an differentiates between "good and bad" Jews, adding to the idea that the Jewish people or their religion itself are not the target of the story-telling process. The criticisms deal mainly "with the sinners among the Jews and the attack on them is shaped according to models that one encounters in the New Testament."
The Qur'an also speaks favorably of Jews. Though it also criticizes them for not being grateful of God's blessing on them, the harsh criticisms, are only addressed towards a particular group of Jews, as it is clear from the context of the Qur'anic verses, but the translations usually confuse this by using the general term "Jews". To judge Jews based on the deeds of some of their ancestors is an anti-Qur'anic idea.
Say: Shall I seek Lord other than God, while He is the Lord of all things? No person earns any sin except against himself (only), and no bearer of burden shall bear the burden of another. Then unto your Lord is your return, so He will tell you that wherein you have been differing" (Quran 6:164)
Ali S. Asani suggests that the Qur'an endorses the establishment of religiously and culturally plural societies and this endorsement has affected the treatment of religious minorities in Muslim lands throughout history. He cites the endorsement of pluralism to explain why violent forms of anti-Semitism generated in medieval and modern Europe, culminating in the Holocaust, never occurred in regions under Muslim rule.
Some verses of the Qur'an, notably [Qur'an 2:256], preach tolerance towards members of the Jewish faith. According to Kramer, Jews are regarded as members of a legitimate community of believers in God, "people of the Book", and therefore legally entitled to sufferance.
Distortion
Martin Kramer argues that for Muslims to arrive at the concept of the "eternal Jew", there must be more at work than the Islamic tradition. The fact that many Islamic thinkers have spent time in the West has resulted in the absorption of antisemitism, he says. Modern texts further distort the Qur'an by quoting it besides texts such as the Protocols of Zion. Thus, Kramer concludes that there is no doubt modern Muslims effectively make use of the Qur'an, using Islamic tradition as a source on which antisemitism today feeds, but it is also a selective and distorting use.
Bedoel dat Wilders en Hitler ideologisch in dezelfde hoek zitten (dat ze een andere bevolkingsgroep willen bestrijden maakt dan niet uit) en willen dealen met de duvel en z'n oude moer om wat voor elkaar te krijgen.quote:Op zondag 19 december 2010 13:13 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Volgens mij had Hitler een hekel aan Joden waar Wilders ze weer beschermt. Dus ook nu weer sla je de plank volledig mis.
Er bestaat meer haat in de wereld dan enkel antisemitisme.quote:Op zondag 19 december 2010 13:13 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Volgens mij had Hitler een hekel aan Joden waar Wilders ze weer beschermt. Dus ook nu weer sla je de plank volledig mis.
Dat het nazisme en de Islam veel gemeenschappelijke dingen hebben, en dat mondt zich nu uit in de praktijk.quote:Op zondag 19 december 2010 13:13 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wat wilde je zeggen met jouw plaatje?
Het enige wat Wilders en Hitler met elkaar gemeen hebben is dat ze allebei voor extra snelwegen zijn/waren.quote:Op zondag 19 december 2010 13:14 schreef du_ke het volgende:
[..]
Bedoel dat Wilders en Hitler ideologisch in dezelfde hoek zitten (dat ze een andere bevolkingsgroep willen bestrijden maakt dan niet uit) en willen dealen met de duvel en z'n oude moer om wat voor elkaar te krijgen.
Klopt, maar ook antisemitisme dient aangepakt te worden.quote:Op zondag 19 december 2010 13:14 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Er bestaat meer haat in de wereld dan enkel antisemitisme.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |