quote:
Op zaterdag 18 december 2010 18:05 schreef Holograph het volgende:Nu is het echter zo dat de Koran het niet goed voor heeft met Joden en veel Moslims zien de Koran helaas als inspiratiebron.
De Koran heeft het beter voor met de joden dan de bijbel. Er wordt in de Koran over joden gesproken, maar dat gaat niet over alle joden maar over een bepaalde groep joodse zondaars in een bepaalde tijd.
De Koran noemt de joden "mensen van het boek". Ze worden dus zelfs erkend als een religieuze gemeenschap die recht hebben om hun geloof uit te oefenen en beschermd dienen te worden door de moslims.
Christenen zijn degenen die claimen dat joden Jezus hebben vermoord, de Koran spreekt de joden juist vrij en zegt dat Jezus nooit gekruisigd is. Zoals je in de onderstaande tekst kunt lezen, is de Koran juist de reden geweest dat er nooit een holocaust tegen de joden is begaan in de islamitische wereld, terwijl dit wel is gebeurd in het christelijke Europa.
Wat is dan wel de reden voor het antisemitisme bij sommige moslims?
Zoals ik al eerder zei, er wordt over goede en slechte joden gesproken in de Koran. Moslims met een eigen anti-Israël politieke agenda maken geen verschil tussen de goede en slechte joden in de Koran, ze scheren alle joden over één kam want dat komt hen goed uit op dit moment in de geschiedenis. Martin Kramer zegt dat anti-joodse islamitische denkers hun ideeën voornamelijk uit Europa en van de
Protocollen van de wijzen van Sion hebben, ze quoten dit soort anti-semitische teksten naast bepaalde verzen uit de Koran, maar dit gebruik van bepaalde verzen uit de Koran wordt dus selectief gedaan. Men negeert de positieve verzen over de joden in de Koran, want dat komt hen niet goed uit.
Kortom: de Koran zal nooit een reden zijn voor een holocaust op de joden. Sommige islamitische geestelijken (gedreven door een anti-Israël/anti-zionisme agenda) misbruiken de Koran door selectief verzen te quoten. Zo kunnen ze achterlijke mensen die de Koran niet hebben gelezen hersenspoelen.
Achterlijke hangjongeren die orthodoxe joden lastigvallen in Nederland doen dit meer uit frustratie met de staat Israël dan dat het een expliciete opdracht uit de Koran is om joden lastig te vallen.
quote:
According to Walter Laqueur, the varying interpretations of the Qur'an are important for understanding Muslim attitudes. Many Quranic verses preach tolerance towards the Jews.
"The Quran is engaged mainly in dealing with the sinners among the Jews and the attack on them is shaped according to models that one encounters in the New Testament."
However, Islam didn't hold up those Jews who practiced treachery against Muhammad as archetypes nor did it portray treachery as the embodiment of Jews in all times and places. The Qur'an also attests to Muhammad's amicable relations with Jews.
While traditional religious supremacism played a role in the Islamic view of Jews, the same attitude applied to Christians and other non-Muslims. Islamic tradition regards Jews as a legitimate community of believers in God (called "people of the Book") legally entitled to sufferance.
The Qur'an 4:157 clears Jews from the accusation of deicide, and states "they [Jews] killed him [Jesus] not".
However, due to the Qu'rans timely process of story-telling, a majority of scholars agree that all references to Jews or other groups within the Qu'ran refers to only certain populations at a certain point in history and bare any racial profiling or religious profiling, it also gives some legitimacy to their religion in [Qur'an 5:69] "Those who believe, and the Jews, and the Sabi'un, and the Christians, who believe in God and the Last Day and do good, there is no fear for them, nor shall they grieve."
In the Muslim view, the crucifixion of Jesus was an illusion.
But the Qur'an differentiates between "good and bad" Jews, adding to the idea that the Jewish people or their religion itself are not the target of the story-telling process. The criticisms deal mainly "with the sinners among the Jews and the attack on them is shaped according to models that one encounters in the New Testament."
The Qur'an also speaks favorably of Jews. Though it also criticizes them for not being grateful of God's blessing on them, the harsh criticisms, are only addressed towards a particular group of Jews, as it is clear from the context of the Qur'anic verses, but the translations usually confuse this by using the general term "Jews". To judge Jews based on the deeds of some of their ancestors is an anti-Qur'anic idea.
Say: Shall I seek Lord other than God, while He is the Lord of all things? No person earns any sin except against himself (only), and no bearer of burden shall bear the burden of another. Then unto your Lord is your return, so He will tell you that wherein you have been differing" (Quran 6:164)
Ali S. Asani suggests that the Qur'an endorses the establishment of religiously and culturally plural societies and this endorsement has affected the treatment of religious minorities in Muslim lands throughout history. He cites the endorsement of pluralism to explain why violent forms of anti-Semitism generated in medieval and modern Europe, culminating in the Holocaust, never occurred in regions under Muslim rule.
Some verses of the Qur'an, notably [Qur'an 2:256], preach tolerance towards members of the Jewish faith. According to Kramer, Jews are regarded as members of a legitimate community of believers in God, "people of the Book", and therefore legally entitled to sufferance.
Distortion
Martin Kramer argues that for Muslims to arrive at the concept of the "eternal Jew", there must be more at work than the Islamic tradition. The fact that many Islamic thinkers have spent time in the West has resulted in the absorption of antisemitism, he says. Modern texts further distort the Qur'an by quoting it besides texts such as the Protocols of Zion. Thus, Kramer concludes that there is no doubt modern Muslims effectively make use of the Qur'an, using Islamic tradition as a source on which antisemitism today feeds, but it is also a selective and distorting use.