abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_90118621
quote:
1s.gif Op zondag 19 december 2010 12:42 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Jawel hoor. De neonazi's als die idioot met z'n Hitlerkapsel, maar die groep is marginaal en daar hebben de joden niet noemenswaardig last van. Aan de andere kant heb je de groep die Khaybar Khaybar ya Yahud, jaysh Mohammed saya'ud scanderend door de straten trekt. Die groep is groot, en van die groep hebben de joden zeker wel last.
Ik denk niet dat we het hebben over georganiseerde menigten in de regel. Ja, een keer per jaar die demonstratie in Amsterdam, maar verder is het meer een aaneenschakeling van getreiter met als halfslachtig excuus dat iemand jood, homo of gewoon makkelijk te pesten is. Het helpt ook niet mee dat het wel even duurt voordat de politie op mag treden.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_90118762
Het rijmt wel.
pi_90118805
quote:
7s.gif Op zondag 19 december 2010 12:35 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Maakt het uit? Nederlandse moslims worden ook aangesproken op buitenlandse kwesties.
Niet door mij hoor. Tenzij het terecht is, wat zelden het geval is.

Oh en om op de OP terug te komen: linkse partijen komen gewoon op voor de rechten van joden. Wellicht minder uitgesproken en/of zichtbaar dan andere partijen maar ze komen voor de rechten op desalniettemin.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_90118846
quote:
1s.gif Op zondag 19 december 2010 12:42 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Jawel hoor. De neonazi's als die idioot met z'n Hitlerkapsel, maar die groep is marginaal en daar hebben de joden niet noemenswaardig last van. Aan de andere kant heb je de groep die Khaybar Khaybar ya Yahud, jaysh Mohammed saya'ud scanderend door de straten trekt. Die groep is groot, en van die groep hebben de joden zeker wel last.
Waar heb je het over? Waarom begin je te draaien? Nu kom je plots aanschijten met neo-nazi's. Natuurlijk hebben die klootzakken een hekel aan joden. Maar jij begint anderen zonder reden uit te maken voor racist. Dat terwijl jij nog meer racistische trekjes bezit dan de persoon die jij beschimpt.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zondag 19 december 2010 @ 12:58:42 #80
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_90119063
quote:
1s.gif Op zondag 19 december 2010 12:47 schreef IHVK het volgende:
Laat maar Google. Ik heb dat nog nooit gehoord op de straten in Nederland of ergens anders.
http://www.groene.nl/2009(...)iedenis-van-de-islam

Uit de Groene, een onverdachte bron, want goed links. Ik heb het overigens zelf ook nooit gehoord, maar ik kom dan ook niet bij dat soort demonstraties. :)
Quousque tandem abutere, PvdA, patientia nostra?
  zondag 19 december 2010 @ 12:59:51 #81
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_90119114
quote:
1s.gif Op zondag 19 december 2010 12:52 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Waar heb je het over? Waarom begin je te draaien? Nu kom je plots aanschijten met neo-nazi's. Natuurlijk hebben die klootzakken een hekel aan joden. Maar jij begint anderen zonder reden uit te maken voor racist. Dat terwijl jij nog meer racistische trekjes bezit dan de persoon die jij beschimpt.
Wat is dat voor idiote beschuldiging? Ik bezit geen enkel racistisch trekje, ik heb juist een bloedhekel aan dat soort idioterie.
pi_90119181
quote:
13s.gif Op zondag 19 december 2010 12:59 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Wat is dat voor idiote beschuldiging? Ik bezit geen enkel racistisch trekje, ik heb juist een bloedhekel aan dat soort idioterie.
Nee, je hebt een hekel aan antisemitisme, niet aan racisme in het algemeen. Met regelmaat zie ik moslims uitmaken voor alles en nogwat. Prima, moet je zelf weten. Maar dat moet je anderen niet de maat nemen vanwege vermeend racisme.
  zondag 19 december 2010 @ 13:03:27 #83
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_90119227
quote:
1s.gif Op zondag 19 december 2010 12:47 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Ik denk niet dat we het hebben over georganiseerde menigten in de regel. Ja, een keer per jaar die demonstratie in Amsterdam, maar verder is het meer een aaneenschakeling van getreiter met als halfslachtig excuus dat iemand jood, homo of gewoon makkelijk te pesten is. Het helpt ook niet mee dat het wel even duurt voordat de politie op mag treden.
Jij denkt dat ze de joden toevallig als slachtoffer kiezen? Ik denk het niet: daar zit ideologische haat achter, evenzo bij de afkeer van homoseksuelen.

Als we een beschaafd land willen blijven moeten we dat benoemen en onder ogen zien.
  zondag 19 december 2010 @ 13:04:50 #84
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_90119281
quote:
1s.gif Op zondag 19 december 2010 13:01 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Nee, je hebt een hekel aan antisemitisme, niet aan racisme in het algemeen. Met regelmaat zie ik moslims uitmaken voor alles en nogwat. Prima, moet je zelf weten. Maar dat moet je anderen niet de maat nemen vanwege vermeend racisme.
Ben ik ook een racist als ik een hekel heb aan overtuigde nazi's?

Sorry Koos, je bent een beste kerel, en je bedoelt het ongetwijfeld goed, maar voor dit soort discussies ben je een maatje te klein.
pi_90119366
quote:
1s.gif Op zondag 19 december 2010 13:04 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Sorry Koos, je bent een beste kerel, en je bedoelt het ongetwijfeld goed, maar voor dit soort discussies ben je een maatje te klein.
Je trekt hier in 1 postje wel heel veel discutabele conclusies :P
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  zondag 19 december 2010 @ 13:09:07 #86
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_90119462

Dit zegt toch ook wel het eea?
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_90119470
quote:
1s.gif Op zondag 19 december 2010 13:04 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Kan niet bepaald onder de indruk zijn van jouw constatering. De eerste zin getuigt al van zo verdomde weinig intellect, dat ik mij afvraag waarom jij meent mij de maat te moeten nemen. Denk eerder dat jij een maatje te klein bent.
pi_90119536
quote:
1s.gif Op zondag 19 december 2010 13:09 schreef phpmystyle het volgende:
[ afbeelding ]

Net als dit?

Het zegt jack shit.
pi_90119586
quote:
1s.gif Op zondag 19 december 2010 13:09 schreef phpmystyle het volgende:
[ afbeelding ]

In deze discussie in elk geval niets. En anders hooguit dat extremen (de enige hier met deze situatie vergelijkbare partij is de PVV) het soms goed met elkaar vinden.
  zondag 19 december 2010 @ 13:12:11 #90
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_90119593
quote:
1s.gif Op zondag 19 december 2010 13:10 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Net als dit?

[ afbeelding ]

Het zegt jack shit.
DIe lui links zijn dat priesters of de kkk?
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_90119630
quote:
1s.gif Op zondag 19 december 2010 13:12 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

DIe lui links zijn dat priesters of de kkk?
Nog nooit een katholieke priester gezien?
  zondag 19 december 2010 @ 13:13:09 #92
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_90119637
quote:
1s.gif Op zondag 19 december 2010 13:12 schreef du_ke het volgende:

[..]

In deze discussie in elk geval niets. En anders hooguit dat extremen (de enige hier met deze situatie vergelijkbare partij is de PVV) het soms goed met elkaar vinden.
Volgens mij had Hitler een hekel aan Joden waar Wilders ze weer beschermt. Dus ook nu weer sla je de plank volledig mis.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  zondag 19 december 2010 @ 13:13:29 #93
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_90119648
quote:
1s.gif Op zondag 19 december 2010 13:12 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Nog nooit een katholieke priester gezien?
Jawel, maar wat wil je nu met dat plaatje zeggen dan>
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_90119670
quote:
1s.gif Op zondag 19 december 2010 13:13 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Jawel, maar wat wil je nu met dat plaatje zeggen dan>
Wat wilde je zeggen met jouw plaatje?
pi_90119694
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 december 2010 18:05 schreef Holograph het volgende:
Nu is het echter zo dat de Koran het niet goed voor heeft met Joden en veel Moslims zien de Koran helaas als inspiratiebron.
De Koran heeft het beter voor met de joden dan de bijbel. Er wordt in de Koran over joden gesproken, maar dat gaat niet over alle joden maar over een bepaalde groep joodse zondaars in een bepaalde tijd.

De Koran noemt de joden "mensen van het boek". Ze worden dus zelfs erkend als een religieuze gemeenschap die recht hebben om hun geloof uit te oefenen en beschermd dienen te worden door de moslims.

Christenen zijn degenen die claimen dat joden Jezus hebben vermoord, de Koran spreekt de joden juist vrij en zegt dat Jezus nooit gekruisigd is. Zoals je in de onderstaande tekst kunt lezen, is de Koran juist de reden geweest dat er nooit een holocaust tegen de joden is begaan in de islamitische wereld, terwijl dit wel is gebeurd in het christelijke Europa.

Wat is dan wel de reden voor het antisemitisme bij sommige moslims?

Zoals ik al eerder zei, er wordt over goede en slechte joden gesproken in de Koran. Moslims met een eigen anti-Israël politieke agenda maken geen verschil tussen de goede en slechte joden in de Koran, ze scheren alle joden over één kam want dat komt hen goed uit op dit moment in de geschiedenis. Martin Kramer zegt dat anti-joodse islamitische denkers hun ideeën voornamelijk uit Europa en van de Protocollen van de wijzen van Sion hebben, ze quoten dit soort anti-semitische teksten naast bepaalde verzen uit de Koran, maar dit gebruik van bepaalde verzen uit de Koran wordt dus selectief gedaan. Men negeert de positieve verzen over de joden in de Koran, want dat komt hen niet goed uit.

Kortom: de Koran zal nooit een reden zijn voor een holocaust op de joden. Sommige islamitische geestelijken (gedreven door een anti-Israël/anti-zionisme agenda) misbruiken de Koran door selectief verzen te quoten. Zo kunnen ze achterlijke mensen die de Koran niet hebben gelezen hersenspoelen.

Achterlijke hangjongeren die orthodoxe joden lastigvallen in Nederland doen dit meer uit frustratie met de staat Israël dan dat het een expliciete opdracht uit de Koran is om joden lastig te vallen.

quote:
According to Walter Laqueur, the varying interpretations of the Qur'an are important for understanding Muslim attitudes. Many Quranic verses preach tolerance towards the Jews.

"The Quran is engaged mainly in dealing with the sinners among the Jews and the attack on them is shaped according to models that one encounters in the New Testament."

However, Islam didn't hold up those Jews who practiced treachery against Muhammad as archetypes nor did it portray treachery as the embodiment of Jews in all times and places. The Qur'an also attests to Muhammad's amicable relations with Jews.

While traditional religious supremacism played a role in the Islamic view of Jews, the same attitude applied to Christians and other non-Muslims. Islamic tradition regards Jews as a legitimate community of believers in God (called "people of the Book") legally entitled to sufferance.

The Qur'an 4:157 clears Jews from the accusation of deicide, and states "they [Jews] killed him [Jesus] not".

However, due to the Qu'rans timely process of story-telling, a majority of scholars agree that all references to Jews or other groups within the Qu'ran refers to only certain populations at a certain point in history and bare any racial profiling or religious profiling, it also gives some legitimacy to their religion in [Qur'an 5:69] "Those who believe, and the Jews, and the Sabi'un, and the Christians, who believe in God and the Last Day and do good, there is no fear for them, nor shall they grieve."

In the Muslim view, the crucifixion of Jesus was an illusion.

But the Qur'an differentiates between "good and bad" Jews, adding to the idea that the Jewish people or their religion itself are not the target of the story-telling process. The criticisms deal mainly "with the sinners among the Jews and the attack on them is shaped according to models that one encounters in the New Testament."

The Qur'an also speaks favorably of Jews. Though it also criticizes them for not being grateful of God's blessing on them, the harsh criticisms, are only addressed towards a particular group of Jews, as it is clear from the context of the Qur'anic verses, but the translations usually confuse this by using the general term "Jews". To judge Jews based on the deeds of some of their ancestors is an anti-Qur'anic idea.

Say: Shall I seek Lord other than God, while He is the Lord of all things? No person earns any sin except against himself (only), and no bearer of burden shall bear the burden of another. Then unto your Lord is your return, so He will tell you that wherein you have been differing" (Quran 6:164)

Ali S. Asani suggests that the Qur'an endorses the establishment of religiously and culturally plural societies and this endorsement has affected the treatment of religious minorities in Muslim lands throughout history. He cites the endorsement of pluralism to explain why violent forms of anti-Semitism generated in medieval and modern Europe, culminating in the Holocaust, never occurred in regions under Muslim rule.

Some verses of the Qur'an, notably [Qur'an 2:256], preach tolerance towards members of the Jewish faith. According to Kramer, Jews are regarded as members of a legitimate community of believers in God, "people of the Book", and therefore legally entitled to sufferance.

Distortion
Martin Kramer argues that for Muslims to arrive at the concept of the "eternal Jew", there must be more at work than the Islamic tradition. The fact that many Islamic thinkers have spent time in the West has resulted in the absorption of antisemitism, he says. Modern texts further distort the Qur'an by quoting it besides texts such as the Protocols of Zion. Thus, Kramer concludes that there is no doubt modern Muslims effectively make use of the Qur'an, using Islamic tradition as a source on which antisemitism today feeds, but it is also a selective and distorting use.
pi_90119698
quote:

[..]

Volgens mij had Hitler een hekel aan Joden waar Wilders ze weer beschermt. Dus ook nu weer sla je de plank volledig mis.
Bedoel dat Wilders en Hitler ideologisch in dezelfde hoek zitten (dat ze een andere bevolkingsgroep willen bestrijden maakt dan niet uit) en willen dealen met de duvel en z'n oude moer om wat voor elkaar te krijgen.
pi_90119701
quote:

[..]

Er bestaat meer haat in de wereld dan enkel antisemitisme.
  zondag 19 december 2010 @ 13:14:53 #98
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_90119709
quote:
1s.gif Op zondag 19 december 2010 13:13 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Wat wilde je zeggen met jouw plaatje?
Dat het nazisme en de Islam veel gemeenschappelijke dingen hebben, en dat mondt zich nu uit in de praktijk.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  zondag 19 december 2010 @ 13:15:37 #99
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_90119749
quote:
7s.gif Op zondag 19 december 2010 13:14 schreef du_ke het volgende:

[..]

Bedoel dat Wilders en Hitler ideologisch in dezelfde hoek zitten (dat ze een andere bevolkingsgroep willen bestrijden maakt dan niet uit) en willen dealen met de duvel en z'n oude moer om wat voor elkaar te krijgen.
Het enige wat Wilders en Hitler met elkaar gemeen hebben is dat ze allebei voor extra snelwegen zijn/waren.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  zondag 19 december 2010 @ 13:16:11 #100
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_90119772
quote:
1s.gif Op zondag 19 december 2010 13:14 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Er bestaat meer haat in de wereld dan enkel antisemitisme.
Klopt, maar ook antisemitisme dient aangepakt te worden.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')