abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_89778269
quote:
AMSTERDAM - Steeds meer Amsterdamse orthodoxe joden trekken weg uit de hoofdstad vanwege het almaar toenemende antisemitisme. Zo ook de zoon van rabbijn Raphael Evers. "Ik voel me hier verstikt en beperkt."

De 22-jarige Benzion (zijn tweede voornaam) heeft het helemaal gehad met de scheld- en vechtpartijen, vertelt hij in Het Parool. "Frits Bolkestein heeft helemaal gelijk." Samen met zijn zwangere vrouw (22) emigreert hij eind volgend jaar. "Emigreren is voor ons een verlossing."

Evers kan in bepaalde wijken, zoals Zuidoost, niet zonder basebalcap over zijn keppel over straat. "Het is niet dat je de deur niet uit kan, maar je moet je stelselmatig verbergen. Altijd op mijn hoede. Zo ben ik opgegroeid," aldus de orthodoxe jood tegen de Amsterdamse krant.

Evers komt twee soorten antisemitisme tegen in de hoofdstad. De 'slimme' en de 'domme' variant. "Die eerste soort komt vaak van Marokkaanse jongeren. Ze schelden je uit of bedreigen je." De 'slimme' soort, het antizionisme, roept meer agressie op. "Als ze me aanvallen op het handelen van Israël, is het moeilijk daar niet op in te gaan."

Leegloop orthodoxe joden

Vijf broers en zussen gingen hem al voor en zij zijn niet de enigen. Volgens Benzion verlaat maar liefst zestig procent van de orthodoxe joden Amsterdam. "Voor de gemeenschap is dat een klap. We kunnen geen opvolgers voor de voorgangers krijgen."

Ook zijn vader staat achter het besluit, vertelt hij. "Als mijn vader gepensioneerd is, komt hij ook."
bron

Tsja, wat doe je eraan? Het zijn niet alleen Joden, maar ook mensen die op hetzelfde geslacht vallen. Vriendinnen van mij die voor Nederlandse hoer en nog meer fraais zijn uitgescholden, durven ook niet meer een avondje te stappen. Het zijn de rotte appels die het blijven verpesten.

Meningen?
pi_89778371
Durven die vriendinnen daarom niet meer te stappen? Niet dat ik dat gescheld goedpraat hoor, maar ik zou het echt heel raar vinden om daarom niet meer de straat op te gaan. Als ze fysiek lastig gevallen worden ligt dat natuurlijk anders.
pi_89778405
Sommig mensen in de media ontkennen stelselmatig dat er een probleem is.
Kwallenvissen
pi_89778427
Nederland heeft de wil nog steeds niet om rotte appels te verwijderen of neemt halve maatregelen.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_89778431
-Iets anders-
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.
pi_89778437
Te achterlijk voor woorden.
Ben gewoon een sjonnie. Veel skijt, ken geen sorry.
pi_89778812
praaten we over rotte appels ..??
ik denk het is de hele fruitstal zo onder hand denk je niet ...
pi_89778845
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 20:37 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:
Durven die vriendinnen daarom niet meer te stappen? Niet dat ik dat gescheld goedpraat hoor, maar ik zou het echt heel raar vinden om daarom niet meer de straat op te gaan. Als ze fysiek lastig gevallen worden ligt dat natuurlijk anders.
Het gaat vaak gepaard met dat ze met hun tengels aan je lijf zitten. Ik heb het zelf ook meegemaakt.

Uiteindelijk kan het zo met je aflopen.

quote:
Weer vrouw mishandeld na stapavond

AMSTERDAM - Opnieuw is een vrouw in het uitgaansleven van Amsterdam het ziekenhuis ingeslagen. De 22-jarige Noëlle liep onder andere een gebroken voet en diverse blauwe plekken en kneuzingen op toen zij op haar fiets wilde stappen en werd afgetuigd.

Noëlle liep onder andere een gebroken voet en diverse blauwe plekken en kneuzingen op Foto: Cris
"Het gebeurde na het uitgaan in de Jimmy Woo. Ik had met twee vriendinnen daarna nog een snack gehaald bij de snackbar tegenover de Paradiso toen we naar huis wilden gaan. Een Marokkaanse jongen van een jaar of 25 viel ons buiten lastig. Ik probeerde hem op afstand te houden en zei tegen mijn vriendinnen dat we maar snel op de fiets weg moesten gaan om ruzie te vermijden", vertelt de nog altijd aangeslagen Noëlle.

"De jongen hield ons vervolgens tegen. Toen wij er langs wilden fietsen, kreeg ik ineens een klap in mijn gezicht en viel bijna van mijn fiets af. Ik werd hier zo kwaad om dat ik van mijn fiets stapte en schreeuwde dat hij een mietje was omdat hij een meisje sloeg. Het was duidelijk dat hij ruzie aan het zoeken was. Dat bleek ook wel toen ik weer een klap in mijn gezicht kreeg."

Glas

Om zich niet weerloos in elkaar te laten slaan, pakte Noëlle haar tas. "Ik haalde daar iets van glas uit en liet dat in een reflex op de grond kapot vallen in de hoop dat het hem zou afschrikken en hij zou afdruipen. Maar het tegendeel gebeurde. Hij pakte me vast en duwde me op de grond en schopte op me in. Het was vreselijk en het meest verbaasd was ik nog dat niemand ingreep. Niemand die een hand uitstak en me hielp. Ook niet de taxichauffeurs op de standplaats Leidseplein die het allemaal hebben gezien", zegt Noëlle geschokt.

De dader is dan ook ontkomen en was al gevlogen toen de politie arriveerde. "Ik raakte helemaal in shock toen een Marokkaanse taxichauffeur tegen een agent zei dat ik het had uitgelokt. Dat is toch niet te geloven? Dus het feit dat ik daar ben met een jurkje aan en blond haar geeft die jongen vrijspel om ruzie te zoeken? Vreselijk..."

"Daarna hebben zich een paar jongens zich over me ontfermd en me naar het ziekenhuis gebracht. Daar werd geconstateerd dat ik een gebroken voet had en diverse blauwe plekken en schaafwonden. Gelukkig ben ik er nog redelijk vanaf gekomen, want hij had me ook op heel andere plekken hard kunnen schoppen met fatale gevolgen", meent de Amsterdamse.

Eerder deze week werd ook al een mishandeling bekend. Afgelopen zaterdagnacht werd een groepje vrouwen door twee Marokkaanse mannen aangepakt.

De politie bevestigt het verhaal van Noëlle en zegt alles in het werk te stellen "om de dader op te sporen en aan justitie over te dragen. Want dit gedrag tolereren wij absoluut niet in de stad", aldus een woordvoerder.
pi_89778870
Is het dan voor die joden zo enorm moeilijk om op straat te gaan wandelen zonder baard, zwarte kleren en een mutsje?
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
pi_89778964
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 20:47 schreef Daffodil31LE het volgende:
Is het dan voor die joden zo enorm moeilijk om op straat te gaan wandelen zonder baard, zwarte kleren en een mutsje?
is het voor de islamieten dan ook zo moeilijk om zonder te lopen
.
wat een opmerking weer zeg
pi_89778972
quote:
Op die manier kun je het ook goedpraten ja. :')
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  vrijdag 10 december 2010 @ 20:51:51 #12
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_89779115
quote:
:').
  vrijdag 10 december 2010 @ 21:02:55 #13
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_89779825
quote:
Wordt tijd dat ze integreren :(
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_89779901
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 december 2010 21:02 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Wordt tijd dat ze integreren :(
maar dan zijn zij israel en daar moeten ze weer weg van jullie ....
ik snap het niet meer hoor . -O-
pi_89779984
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 20:49 schreef C_N het volgende:

[..]

is het voor de islamieten dan ook zo moeilijk om zonder te lopen
.
wat een opmerking weer zeg
Ik denk dat islamieten met een soepjurk ook door velen worden beschimpt.

Waarom is het noodzakelijk om uitdagend over straat te lopen?
pi_89780032
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 21:05 schreef Daffodil31LE het volgende:

[..]

Ik denk dat islamieten met een soepjurk ook door velen worden beschimpt.

Waarom is het noodzakelijk om uitdagend over straat te lopen?
dat is de vrijheid van geloof toch waar jullie zo voor zijn?
en korten rokjes mag dan ook al niet meer als ik jou goed begrijp
pi_89780181
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 21:07 schreef C_N het volgende:

[..]

dat is de vrijheid van geloof toch waar jullie zo voor zijn?
Definieer "jullie".

Ik ben voorstander van geloofsbeleving in de vertrouwde omgeving van je huis. Eventueel een gebedshuis, prima. Maar intussen gaan de katholieken/gereformeerden niet met een groot kruis om hun nek naar de kerk, laat staan dat ze op niet-kerkdagen met een kruis om hun nek door een joden- of moslimbuurt wandelen.

quote:
en korten rokjes mag dan ook al niet meer als ik jou goed begrijp
Nee, da's een andere manier van "uitdagen". Tenminste in de visie van sommige moslims. Korte rokjes zijn vrij normaal op hete dagen.

[ Bericht 16% gewijzigd door Daffodil31LE op 10-12-2010 21:17:48 (toevoeging op geëdit bericht.) ]
pi_89780401
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 21:10 schreef Daffodil31LE het volgende:

[..]

Definieer "jullie".

Ik ben voorstander van geloofsbeleving in de vertrouwde omgeving van je huis. Eventueel een gebedshuis, prima. Maar intussen gaan de katholieken/gereformeerden niet met een groot kruis om hun nek naar de kerk, laat staan dat ze op niet-kerkdagen met een kruis om hun nek door een joden- of moslimbuurt wandelen.
ik ook .en voor de andersn vraagen moet je bij de regering wezen ,die laat het zo uit de hand lopen .van mij mogen se ook een korten broek aan hoor .maar om ze weg te pesten is weer wat anders dacht ik.wat dat aan gaat heb wilders weer gelijk
pi_89780526
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 20:38 schreef Deepbluesea. het volgende:
Sommig mensen in de media ontkennen stelselmatig dat er een probleem is.
Wie dan?
pi_89780557
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 21:16 schreef stekelzwijn het volgende:

[..]

Wie dan?
wie niet
  vrijdag 10 december 2010 @ 21:20:08 #21
3185 Adelante
To let it go now
pi_89780740
Waar gaan ze heen dan? Amerika? Australie?
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_89780863
quote:
5s.gif Op vrijdag 10 december 2010 21:20 schreef Adelante het volgende:
Waar gaan ze heen dan? Amerika? Australie?
Wat dacht je van Israel?
  vrijdag 10 december 2010 @ 21:27:50 #23
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_89781151
Tja, dat krijg je als mensen zich niet aanpassen aan onze cultuur.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  vrijdag 10 december 2010 @ 21:28:12 #24
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_89781170
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 21:22 schreef Daffodil31LE het volgende:

[..]

Wat dacht je van Israel?
Daar is het inderdaad veiliger voor de jood. Als je de aanslagen van palestijnen even niet meerekent natuurlijk
Laffe huichelaar
pi_89781230
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 21:28 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Daar is het inderdaad veiliger voor de jood. Als je de aanslagen van palestijnen even niet meerekent natuurlijk
Ze zullen rap terugverlangen naar de relatief onschuldige scheldwoorden van de moslims hier. Die zijn minder pijnlijk dan stenen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')