Adem in, adem uit. Je bent pas 20 toch? Ik was 20 toen ik bij de baas begon, en ik was absoluut niet de oudste. Er zitten mensen in mijn klas van ruim 30, en een herintreder van 37 ofzo. En ik ken een jongen van mijn leeftijd (25) die net in de EMMV is begonnen. Je bent nog jong en kan nog alle kanten op, ga lekker een jaartje 3dmaxxen of weet ik veel wat en kijk dan nog eens goed wat je echt wil en mogelijk is.quote:Op vrijdag 17 december 2010 19:52 schreef Vronsky het volgende:
[..]
Ja sorry, nu begin ik het ook even een BEETJE zat te worden :/.
Constant? Ik denk dat ik me de afgelopen periode erg heb ingehouden. Terwijl jouw posts over al je wisselende plannen regelmatig vragen om een "harde" reactie.quote:Op vrijdag 17 december 2010 19:48 schreef Vronsky het volgende:
Weetje, waar haal jij het eigenlijk in je hoofd om constant commentaar te leveren?
Dat hoor je mij niet zeggen.quote:Alsof ik het zo heerlijk vind dat ik geen werk kan krijgen omdat ik of te jong ben met te weinig ervaring, of te oud ben en dus te duur ben, of niet over het juiste "profiel" beschik, of een verkeerd diploma?
Jij denkt dat werken bij Defensie geen problemen kent? Laat je dan maar ergens anders eens goed voorlichten. Van de mensen hier bij DEF wil je blijkbaar dan niks aannemen.quote:Heb jij enig idee hoeveel GELUK je hebt dat je gewoon werk hebt?
Jij hebt zo te horen nooit problemen gehad..
Blijkbaar lees je alleen posts waar je je over op kunt winden. Er worden hier zeer regelmatig goede adviezen gepost.quote:Word in ieder geval niet echt vrolijk meer van sommige mensen op dit forum die alleen maar azijn-pissen.
...Ik had dat dus op de vorige pagina gepost.quote:@vronksy
[..]
Ik ben niet degene geweest die al 3 maanden roept naar griekenland te gaan, of toch de journalestiek in te willen of toch maar naar het legioen te gaan.... Bedoel, vind je het gek dat ik zo reageer?
Dat je met je portfolio bezig was dat begreep ik al, maar waarom je dat deed weet ik niet want ik werk namelijk overdag en ben niet de hele dag gekluisterd aan de sc. Dus vandaar dat ik niet wist dat dat je daarin afgestuurd bent.
Sterker nog, het enige wat ik weet is dat je ooit bij de brandweer hebt gezeten en daarmee gestopt was en nu werkloos thuis zat.
En nee, ik pis JILLZ en geen azijn...
Er zijn maar weinig mensen die ECHT goed advies kunnen geven, het is meer in de trant van: Oh je verandert elke dag van mening, en anders is het standaard antwoord gewoon: studeren.quote:Op vrijdag 17 december 2010 20:00 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Constant? Ik denk dat ik me de afgelopen periode erg heb ingehouden. Terwijl jouw posts over al je wisselende plannen regelmatig vragen om een "harde" reactie.
[..]
Dat hoor je mij niet zeggen.
[..]
Jij denkt dat werken bij Defensie geen problemen kent? Laat je dan maar ergens anders eens goed voorlichten. Van de mensen hier bij DEF wil je blijkbaar dan niks aannemen.
[..]
Blijkbaar lees je alleen posts waar je je over op kunt winden. Er worden hier zeer regelmatig goede adviezen gepost.
Aller eerst het dik gedrukte..quote:Op vrijdag 17 december 2010 20:01 schreef Vronsky het volgende:
[..]
...Ik had dat dus op de vorige pagina gepost.
Maar mijn onzekerheid over wat ik precies ga doen heeft veel met mijn prive-situatie te maken en ik ga dat niet op een openbaar forum pleuren.
En dan heb ik vandaag een redelijke wake-up call gehad vandaag, dan PROBEER ik rustig te kijken wat ik dus echt wil en dan krijg je nog steeds dat gezeik.
quote:Op vrijdag 17 december 2010 20:03 schreef Vronsky het volgende:
En defensie is inderdaad ook een klote werkgever, maar ik heb weinig andere opties.
Waarom vraag je hier dan wel steeds wat beter voor je is? Als je toch al weet welke antwoorden je gaat krijgen?quote:Op vrijdag 17 december 2010 20:03 schreef Vronsky het volgende:
[..]
Er zijn maar weinig mensen die ECHT goed advies kunnen geven, het is meer in de trant van: Oh je verandert elke dag van mening, en anders is het standaard antwoord gewoon: studeren.
Dat weiger ik te geloven.quote:En defensie is inderdaad ook een klote werkgever, maar ik heb weinig andere opties.
Veel plezier.quote:Op vrijdag 17 december 2010 20:06 schreef Maitje het volgende:
Ik ben naar Harry Pottert!
Cobra, rij voorzichtig terug
Dit hebben we een aantal SC's terug al uitgesproken. Je gaf me toen gelijk.quote:Op vrijdag 17 december 2010 20:03 schreef Vronsky het volgende:
Overigens, als je eens ECHT wilt laten weten wat je dan vind, PM het aub: Dat stel ik meer op prijs dan jezelf in te houden :/.
Ik vind het heel erg lief dat je post, maar ik heb naar mijn weten ook al het resultaat neer gepleurd ergens.quote:Op vrijdag 17 december 2010 20:06 schreef Maitje het volgende:
[..]
Aller eerst het dik gedrukte..
1. je kwam met je prive leven van je vader dat die kanker zou hebben...
2. nu zeg je dat je het misschien zelf hebt...
Je hebt al veel gekermd hier in de sc over je prive leven, dus kraam aub geen onzin uit!
En je weet niet wat je wilt, maar telkens als iemand je probeert te helpen met adviezen luister je er toch niet naar.. dus waarom uberhaubt nog posten?
[..]... hou op!!
In de hoop dat er misschien toch nog eens iets tussen zit.. heb jij nou nooit eens een probleem gehad dat je niet door de bomen het bos niet meer ziet?quote:Op vrijdag 17 december 2010 20:06 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Waarom vraag je hier dan wel steeds wat beter voor je is? Als je toch al weet welke antwoorden je gaat krijgen?
[..]
Dat weiger ik te geloven.
Dat is waar, maar ik kan mij eerlijk gezegd niet meer herinneren dan dat ik zei dat ik er wel naar luister?quote:Op vrijdag 17 december 2010 20:11 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Dit hebben we een aantal SC's terug al uitgesproken. Je gaf me toen gelijk.
quote:Op vrijdag 17 december 2010 19:58 schreef jankaas020 het volgende:
Je bent nog jong en kan nog alle kanten op, ga lekker een jaartje 3dmaxxen of weet ik veel wat en kijk dan nog eens goed wat je echt wil en mogelijk is.
Ja hoor. Dan vraag ik familie, vrienden of collega's om raad. Komt er niks uit dan gooi ik dat probleem een paar dagen in een lade en kijk er daarna weer eens fris tegenaan. Maar ik ga geen dingen doen waar ik even later op terugkom.quote:Op vrijdag 17 december 2010 20:14 schreef Vronsky het volgende:
In de hoop dat er misschien toch nog eens iets tussen zit.. heb jij nou nooit eens een probleem gehad dat je niet door de bomen het bos niet meer ziet?
Even teruglezen dan maar?quote:Dat is waar, maar ik kan mij eerlijk gezegd niet meer herinneren dan dat ik zei dat ik er wel naar luister?
ik denk eerder dat je ons blijft verrassen.quote:Op vrijdag 17 december 2010 20:14 schreef Vronsky het volgende:
edit:
Maar ik heb ook het gevoel dat ik jullie allemaal aan het irriteren ben, dus meh..
Dat heb ik dus vandaag ook gedaan, ik heb een heel erg goed gesprek gehad met mijn beste vriend (Die ik om die reden daarom dus ook het recht heb zo te noemen.), daar kwam eigenlijk ook uit dat ik het beste mezelf maar even kan gaan focussen om eerst m'n leven maar even op orde te krijgen.quote:Op vrijdag 17 december 2010 20:19 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Ja hoor. Dan vraag ik familie, vrienden of collega's om raad. Komt er niks uit dan gooi ik dat probleem een paar dagen in een lade en kijk er daarna weer eens fris tegenaan. Maar ik ga geen dingen doen waar ik even later op terugkom.
[..]
Even teruglezen dan maar?
Kan ik me ook weer voorstellenquote:Op vrijdag 17 december 2010 20:22 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
ik denk eerder dat je ons blijft verrassen.
En hier hebben we de eerste stap.quote:Op vrijdag 17 december 2010 20:26 schreef Vronsky het volgende:
Kunnen we het er dus over eens zijn dat ik heel veel problemen heb met te beslissen wat ik nou echt wil en dat dit moeilijk is vanuit mijn kant om dit toe te geven?
Yep.quote:Op vrijdag 17 december 2010 20:26 schreef Vronsky het volgende:
Kunnen we het er dus over eens zijn dat ik heel veel problemen heb met te beslissen wat ik nou echt wil en dat dit moeilijk is vanuit mijn kant om dit toe te geven?
Dat dus.quote:Op vrijdag 17 december 2010 20:28 schreef jankaas020 het volgende:
[..]
En hier hebben we de eerste stap.
[drPhil-mode]quote:Op vrijdag 17 december 2010 20:28 schreef jankaas020 het volgende:
[..]
En hier hebben we de eerste stap.
Ben ik het mee eens, is vandaag ook gewoon gebeurt.quote:Op vrijdag 17 december 2010 21:06 schreef Sine_Pari het volgende:
Ja sorry hoor maar soms moet gewoon gezegt worden waar het over gaat en er niet slap omheen geouwehoerd worden.
Probleem dat ik hier weer mee heb is dat er eigenlijk geen opleidingen zijn die mij ECHT interesseren, zit heel veel onzin tussen (Voor mij danquote:Op vrijdag 17 december 2010 21:07 schreef Sine_Pari het volgende:
Oh btw mijn tip ga HBO doen, ben je na afloop een papiertje rijker en wat volwassener.
Nee dat had ik jou ook kunnen vertellen, zover ik je kan inschatten ben jij niet het type die een ECO doorlopen kan, ook voor een taak binnen de EOD denk ik dat je niet geschrikt bent. Maar ik kan er natuurlijk ook naast liggen, tenslotte zie ik hier enkel maar een deel van jou (persoonlijkheid) een dan is het ook nog enkel maar een momentopname.quote:Op vrijdag 17 december 2010 21:12 schreef Vronsky het volgende:
Ben ook weer realistisch genoeg om te zeggen dat ik het met deze instelling niet ga redden bij de Commando's, ook al ben ik er fysiek klaar voor: Ik sta gewoon niet stevig genoeg op m'n benen op dit moment.
Ja maar om te groeien moet er wel eerst een voedingsbodem zijn wil men een opleiding als de ECO doorlopen. Het is tenslotte geen kleuterschool waar je aan het handje genomen word. Lui zoals Vronsky die niet sterk in hun schoenen staan zijn enkel maar een verspilling van tijd, geld en nemen de plaats weg voor iemand anders die het eventueel wel kan halen.quote:Op vrijdag 17 december 2010 21:21 schreef jankaas020 het volgende:
Men groeit ook nog tijdens de opleiding, he.
Sorry dat ik het nu even zo kras zeg, maar dat is natuurlijk de reinste BULL SHIT. Of je bent uit het juiste hout gesneeden of je bent het niet.quote:Op vrijdag 17 december 2010 21:27 schreef Vronsky het volgende:
Daarom, ik denk dat ik eerst maar een paar jaar moet nemen om MENTAAL echt te gaan groeien, dit zijn eigenlijk geen dingen waar je als kind of "jongvolwassene" (Ben ook pas net 2 maandjes 20.)
veel te zoeken hebt.
Men moet eerst leren lopen voor hij kan gaan sprinten.
Daar ben ik het dus totaal niet mee eens, je kan ALLES dat je wilt in het leven zolang je maar bereid bent om er echt voor te gaan, ook al gaat dit lang duren:quote:Op vrijdag 17 december 2010 21:30 schreef Sine_Pari het volgende:
[..]
Sorry dat ik het nu even zo kras zeg, maar dat is natuurlijk de reinste BULL SHIT. Of je bent uit het juiste hout gesneeden of je bent het niet.
Ja zo haal ik de 21 ook welquote:Op vrijdag 17 december 2010 22:55 schreef Vronsky het volgende:
Kreeg dit net gelinked:
Die vent speelt vals.
Maitje!quote:
Gaat wel lukken, word alleen verdomde zwaarquote:
Mooi, leuke avond gehad dus.quote:Op zaterdag 18 december 2010 00:39 schreef Maitje het volgende:
Jaaa... Mooi!.
Gave effecten en weer iets wijzer in het verhaal! Nu wachten op het laatste deel.
lol ... why????????quote:Op vrijdag 17 december 2010 23:22 schreef Vronsky het volgende:
Ik ga maandag one armed pullups proberen, denk dat het te zwaar is, maar gewoon doen.
Zit nu op 12 reps per set met normale pullups, dus denk dat 1-2 wel moet lukken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
Echte kracht zit tussen je oren.quote:Op zaterdag 18 december 2010 00:54 schreef Vronsky het volgende:
Omdat het ECHTE kracht vergt.
Zelfde leuke dingen als een "muscle up" (pullup, daarna nog meer omhoog en dippen, dan weer naar beneden.)
Of handstand pushups.
Met andere woorden: Omdat het kan.
quote:Op zaterdag 18 december 2010 01:33 schreef sp3c het volgende:
hey als je het leuk vind moet je het zelf weten
10/20 normale pullups lijken mij iig beter voor je als 1/2 met 1 arm
gezonder ook ... maar goed, ik gun ieder zijn lolletjehttp://www.beastskills.com/tutorials/tutorials/51SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
That song is straight homosexual country music special olympic gay.
Ik heb nooit de eco gedaan en zal t ook never nooit niet doen, maar heb van veel mensen gehoord dat fysiek gezien alles nog wel te doen was maar vooral op psychisch gebied alles idioot zwaar was en dat daar de meeste mensen op afhaken.quote:Op vrijdag 17 december 2010 21:29 schreef Sine_Pari het volgende:
[..]
Ja maar om te groeien moet er wel eerst een voedingsbodem zijn wil men een opleiding als de ECO doorlopen. Het is tenslotte geen kleuterschool waar je aan het handje genomen word. Lui zoals Vronsky die niet sterk in hun schoenen staan zijn enkel maar een verspilling van tijd, geld en nemen de plaats weg voor iemand anders die het eventueel wel kan halen.
En dat is nu juist wat ik zeg/schrijf. Een man die niet sterk in zijn schoenen staat, zal ergens in een SOF opleiding als de ECO afhaken,omdat hij het mischien wel lichaamelijk aan zou kunnen maar mentaal kapot is. Nu kan men alles tot op zekere hoogte trainen, maar deels komt het ook op het karater van de persoon aan, en dat is niet iets wat men kan veranderen en/of trainen.quote:Op zaterdag 18 december 2010 07:29 schreef Bouke-p het volgende:
[..]
Ik heb nooit de eco gedaan en zal t ook never nooit niet doen, maar heb van veel mensen gehoord dat fysiek gezien alles nog wel te doen was maar vooral op psychisch gebied alles idioot zwaar was en dat daar de meeste mensen op afhaken.
Ik wacht wel tot het van nature over is morgenquote:Op zaterdag 18 december 2010 09:23 schreef Maitje het volgende:
Een koude douche nemen vortix! Helpt echt...!
Succes ermee!quote:Ik moet zo de stad in voor kerstcadeautjes, maar moet lopend... Blegh
Gewoon klimmer worden, die doen dat met 1 vinger!quote:Op zaterdag 18 december 2010 01:52 schreef Vronsky het volgende:
[..]
http://www.beastskills.com/tutorials/tutorials/51
Owh...quote:Op zaterdag 18 december 2010 09:45 schreef Sine_Pari het volgende:
Ja was een cado bon for Applebee's dus had er ook weinig anders voor kunnen kopen
Dat zijn skills m'n jong!quote:Op zaterdag 18 december 2010 09:57 schreef AchJa het volgende:
[..]
Gewoon klimmer worden, die doen dat met 1 vinger!
http://www.dailymotion.com/video/xc1282_1-finger-chin-ups_sport
Wowquote:Op zaterdag 18 december 2010 09:57 schreef AchJa het volgende:
[..]
als je er gedurende de opleiding uitgeknikkert wordt, moet je idd alles weer inleveren.quote:Op zaterdag 18 december 2010 10:56 schreef hoogvlieger het volgende:
Gisteren mn maten binnengehaald die na de intocht op het kasteel de ALO1 hebben afgerond. Volgende week worden de meeste van hen bevorderd tot korporaal. Gisteren helaas ook mn pgu in moeten leveren. Ze willen echt alles weer hebben, zelfs mn paar afgerachte sportschoenen en mn versleten kisten. Maar heb wel mn baret mogen houden.
mogguhquote:
Dan heb je niet je best gedaan.quote:
De kerstboom flikkerde om......quote:
Hehe, dat is wel ziekquote:Op zaterdag 18 december 2010 09:57 schreef AchJa het volgende:
[..]
je hoeft daar geen antwoord op te geven hoorquote:Op zaterdag 18 december 2010 11:41 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
De kerstboom flikkerde om......
Dat had tot gevolg dat ik alles bij elkaar vloekte omdat ik na lang wakkerliggen eindelijk inslaap viel, totdat de boom dus omflikkerde.
Kun je wel stellen ja. Ik houd het voorlopig nog op gewone pull-ups en chin-upsquote:Op zaterdag 18 december 2010 00:32 schreef Vronsky het volgende:
[..]
Gaat wel lukken, word alleen verdomde zwaar.
Ik had liever gezien dat een grote bezem door PAINF ging en eisen gingen stellen waar iedereen aan moet voldoen, en zo niet, dan wordt je wegbezuinigd, vervolgens de gaten die er vallen opvullen met lmb, en zo een cluster 4 painf creëren. Waardoor je drie 'evenwaardige' infanterieonderdelen krijgt. Van land, lucht en zee, ipv het ondergeschoven kindje wat painf nu in feite is.quote:Op vrijdag 17 december 2010 19:36 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Klopt ja, zonde btw, maar ergens, diep in mijn hart ook wel logisch. 3 bataljons LMB, en zo dusdanig worden ze ook weer niet ingezet. Echter, dan zou ik wel graag willen zien dat er van de 3 para-cie's 1 bat gemaakt gaat worden en de ander enkel AASLT. Plus behoud van de eigen structuur.
quote:Op vrijdag 17 december 2010 19:36 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Hoe vaak zie jij als marinier eigenlijk nog een schip van binnen? Aangezien ik de indruk heb dat mariniers steeds vaker en verder landinwaarts worden ingezet.
Yep, als dr met de botte bijl gehakt moet worden dan lijkt mij dit de meest gunstigste oplossing voor de lange termijn...quote:Op zaterdag 18 december 2010 13:36 schreef Sloggi het volgende:
Wie bedoel je met iedereen? Alle infanteristen?
Oké, dan klopt het beeld dat ik van de marine heb wat dat betreft wel. Tegenwoordig zijn jullie eigenlijk een (een beetje) bijzondere infanterie-eenheid. Alleen dat amfibisch onderdeel in Den Helder zal daar wel een uitzondering op zijn?quote:Op zaterdag 18 december 2010 13:39 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Wij zijn onderdeel van de marine maar daar houdt het ook mee op.
Het langste wat ik ooit op een schip heb gezeten was drie dagen in Rotterdam voor de wereldhavendagen. En dan waren we overdag gewoon op de haven zelf..
Ik heb vaker in een helikopter gezeten dan een schip, en ben vaker met mn parachute geland dan met een landingsboot, dus ben aardig luchtmobiel te noemen..
Kan ik me voorstellen, en de pantserinfanterie zal er ook alleen maar beter van worden denk ik. Sowieso raar dat painf maar cluster drie is. Zo zwaar is dat toch ook weer niet.quote:Op zaterdag 18 december 2010 13:41 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Yep, als dr met de botte bijl gehakt moet worden dan lijkt mij dit de meest gunstigste oplossing voor de lange termijn...
Geeft niet schatjequote:Op zaterdag 18 december 2010 11:35 schreef ErwinRommel het volgende:
Sorry Lotusss dat ik vanochtend uit m'n lint ging
Same here... ik houd het voor gezien.. Ga niet rennen en op mijn bek vallen.. geen zin inquote:Op zaterdag 18 december 2010 12:14 schreef Sloggi het volgende:
Bleh. Ik wil gaan rennen maar het is hier net een ijsbaan. Andere route dan maar.
Hmm nee, glij je ook nog uitquote:Op zaterdag 18 december 2010 14:01 schreef Vronsky het volgende:
Het is maar sneeuw. :/
Dan ga je desnoods maar gezellig rondjes rennen op een grasveld.
quote:Op zaterdag 18 december 2010 14:05 schreef Vronsky het volgende:
Dan moet je maar je poten beter optillen.
Muah, in tegenstelling tot de pleunen waar je echt een dienstvak kiest en daar waarschijnlijk tot de einde der tijden in blijft ben je bij ons een onbeschreven blad.quote:Op vrijdag 17 december 2010 19:42 schreef Vronsky het volgende:
[..]
Sowieso.. hoeveel kans heb je eigenlijk om daar bij te komen?
En hoe zie jij het Korps in de toekomst?
quote:Op vrijdag 17 december 2010 19:47 schreef jankaas020 het volgende:
Wat moet ik bij assault engineers voorstellen? Als jij en ik een liefdesbaby zouden krijgen, is dat dan een assault engineer?
Wij zijn eigenlijk altijd een infanterieeenheid geweest die net wat gekker was dan de rest.quote:Op zaterdag 18 december 2010 13:45 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Oké, dan klopt het beeld dat ik van de marine heb wat dat betreft wel. Tegenwoordig zijn jullie eigenlijk een (een beetje) bijzondere infanterie-eenheid. Alleen dat amfibisch onderdeel in Den Helder zal daar wel een uitzondering op zijn?
Bij welke compagnie zit jij (als je dat hier kwijt wil)?
quote:Op zaterdag 18 december 2010 14:16 schreef Rave_NL het volgende:
Wij zijn de arrogante klootzakken waar je vroeger nooit mee mocht spelen op het schoolplein van je moeder.
Ik ben lekker wel geweestquote:Op zaterdag 18 december 2010 14:00 schreef Maitje het volgende:
[..]
Same here... ik houd het voor gezien.. Ga niet rennen en op mijn bek vallen.. geen zin in
Ik kan me voorstellen dat je in dat opzicht wel wat beperkt wordt in je carrièremogelijkheden. Buiten het Korps kun je bij de weinig als infanterist zijnde. Er zijn niet veel plaatsen beschikbaar als je als manschap bijvoorbeeld onderofficier of officier wil worden.quote:Op zaterdag 18 december 2010 14:16 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Wij zijn eigenlijk altijd een infanterieeenheid geweest die net wat gekker was dan de rest.
Dat hele amphibische is ons 'trucje', en wij hebben dan ook nog steeds de bootgroep met landingsvaartuigen. Maar het komt er in principe op neer dat wij onze eigen koers kunnen varen los van de grote gezellige familie die de landmacht heet.
Wij zijn de arrogante klootzakken waar je vroeger nooit mee mocht spelen op het schoolplein van je moeder.
Uiteraardquote:Op zaterdag 18 december 2010 14:30 schreef Rave_NL het volgende:
Én de bootgroep zit op Texel, maar dat terzijde..
Ik ga het morgen proberen. Vandaag de hele dag geschreven en zometeen sneeuwballengevecht in het Vondelparkquote:
Muah, dat probleem blijf je toch houden. Al staat het nog altijd niet bepaald slecht als je dat op je CV hebt staan.quote:Op zaterdag 18 december 2010 15:08 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Ik kan me voorstellen dat je in dat opzicht wel wat beperkt wordt in je carrièremogelijkheden. Buiten het Korps kun je bij de weinig als infanterist zijnde. Er zijn niet veel plaatsen beschikbaar als je als manschap bijvoorbeeld onderofficier of officier wil worden.
Ik word strontchagrijnig van kou..quote:Vind jij het trouwens lekker, al deze sneeuw en kou?
Verpest in de West..quote:Op zaterdag 18 december 2010 15:18 schreef cw2cu het volgende:
sollicitatieformulier coastguard Curacao opgestuurd.
Weg uit dit land! Op naar de zon!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zaterdag 18 december 2010 16:14 schreef Bouke-p het volgende:
pfff vandaag wil maar niet voorbijgaan.... en ik mag nog tot een uur of 0100 opblijven omdat ik nog mag arbeitenMaar het weer is iig nog goed, overdag graadje of 15, zonnetje en savonds -5 ofzo.
En bijna op de helft
Het ligt ook erg aan het klimaat. Net zoals je in Nederland een hele klamme deken krijgt als het boven de 30 graden is terwijl het ergens anders bij 30 graden aangenaam is.quote:Op zaterdag 18 december 2010 16:04 schreef Sloggi het volgende:
Gelukkig is het verschil tussen -25 en -5 gevoelsmatig niet zo groot als het verschil tussen 15 en -5.
Nee je hebt kwaliteiten en specialisaties.quote:Is zo'n specialisatie eigenlijk erg 'bindend', dus dat iemand die gespecialiseerd is in jungle ook niet in de poolcirkel terecht zal komen tijdens een missie, of word je breed getraind met extra nadruk op een bepaald aspect zoals koud weer, jungle etc.?
De balk al geschuurd?quote:Op zaterdag 18 december 2010 16:14 schreef Bouke-p het volgende:
pfff vandaag wil maar niet voorbijgaan.... en ik mag nog tot een uur of 0100 opblijven omdat ik nog mag arbeitenMaar het weer is iig nog goed, overdag graadje of 15, zonnetje en savonds -5 ofzo.
En bijna op de helft
Oké, bedankt!quote:Op zaterdag 18 december 2010 16:28 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Het ligt ook erg aan het klimaat. Net zoals je in Nederland een hele klamme deken krijgt als het boven de 30 graden is terwijl het ergens anders bij 30 graden aangenaam is.
Ik heb het in Afrika gehad dat je het gewoon koud had als het snachts 23 graden was..
[..]
Nee je hebt kwaliteiten en specialisaties.
Kwaliteiten zijn zaken die jij krijgt als onderdeel van het onderdeel waar je bij zit. Bijv. berggetraind, wintergetraind, junglegetraind, parachutist etc. In de praktijk komt dit erop neer dat als jouw club die kant op gaat, jij ook gaat. Juist ook omdat die dingen die je daar aangeleerd krijgt er gewoon voor zorgen dat jij een betere militair wordt, dus idd breed getraind zoals je zei.
Specialisaties zijn echter dingen van jou alleen. Dus bijv. sniper, verbindelaar, verpleger, assault engineer, bootbestuurder, etc. Als jij zo'n specialisatie hebt is het meestal wel bindend voor een bepaalde tijd, en daarna kun je je verder specialiseren.
quote:
jaja, als halve pinda weet ik wel hoe een blauwe hap gemaakt moet wordenquote:
Hm dit vind ik wel interessant eigenlijk.. iemand hier die echt ervaring heeft met het nut van een niet-leidinggevende functie bij defensie op je CV, als je op een functie in de burgermaatschappij solliciteert?quote:Muah, dat probleem blijf je toch houden. Al staat het nog altijd niet bepaald slecht als je dat op je CV hebt staan.
Qua werkervaring heeft het niet al te veel gemeen met de burgermaatschappij, maar qua persoonlijkheid en mentaliteit zit het wel goed..
Nee, moet m nog ff verven. is mijn werk, aangezien het feestje in holland house plaats vind en ik HH beheerder ben.quote:
Als je dat doet ben je gewoon dom bezig.quote:Op zaterdag 18 december 2010 17:44 schreef Cobra4 het volgende:
Dit, beste mensen, is waarom we op de AT baan nooit achter het wapen mogen staan.
[ afbeelding ]
Je moet ze eens de kost geven die gewoon achter het wapen gaan staan om alles goed te kunnen zien.quote:Op zaterdag 18 december 2010 17:52 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Als je dat doet ben je gewoon dom bezig.
De Britten die ik tegenkwam in Duitsland vonden het anders heel raar dat wij dat niet mochten want: "You can get it at every corner of the street"quote:Op zaterdag 18 december 2010 17:25 schreef sp3c het volgende:
das idd nog wel een eind dommer dan vragen of we wiet mogen roken in het leger
Ik, Noorwegen en Finland. Beiden op of boven de poolcirkel.quote:Op zaterdag 18 december 2010 17:54 schreef Remco026 het volgende:
[..]
De Britten die ik tegenkwam in Duitsland vonden het anders heel raar dat wij dat niet mochten want: "You can get it at every corner of the street"
By the way, Wie van jullie is er weleens in Noorwegen rond de poolcirkel geweest in februari? Afgelopen week te horen gekregen dat we daar 4 weken zitten in die maand, dus ben behoorlijk benieuwd hoe het weer daar dan is
Ik zet mijn geld in op 'frisjes'quote:
De laatste keer dat ik daar was (Finland) was in de 1ste week van februari. Temperatuur van -34 gedurende de nacht.quote:
Mietje! Je lijkt ER wel!quote:Op zaterdag 18 december 2010 17:59 schreef Remco026 het volgende:
crap
Ik voel nu al aan dat ik dan ziek ben
KLu personeel op de snowscooters natuurlijk. En wat ander volk aan een touw er achter.quote:
Het was flink lachen toen de eerste in de sneeuw verdween. Een redelijk klein mannetje. Alleen zijn muts kwam nog boven de sneeuw uit.quote:Op zaterdag 18 december 2010 18:04 schreef Maitje het volgende:
1,5 m sneeuw!!... ik verdwijn dan bijna..
quote:Op zaterdag 18 december 2010 18:05 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Het was flink lachen toen de eerste in de sneeuw verdween. Een redelijk klein mannetje. Alleen zijn muts kwam nog boven de sneeuw uit.
Avond!quote:
Even de nacht afwachten dan. Men verwacht de komende nacht weer 15cm sneeuw.quote:Op zaterdag 18 december 2010 18:07 schreef Maitje het volgende:
[..]
![]()
![]()
Ik hoop dat ik dat ook ooit nog een keer mee mag maken.., dat je loopt en dan verdwijnt in de sneeuw!
Kleinvieh macht auch Mist.quote:Op zaterdag 18 december 2010 18:09 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Even de nacht afwachten dan. Men verwacht de komende nacht weer 15cm sneeuw.
quote:
Ho eens ff!!!!!quote:Op zaterdag 18 december 2010 18:00 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Mietje! Je lijkt ER wel!![]()
We hadden de mazzel dat het toen windstil was. Maar wel 1,5 meter sneeuw in de bossen. Iedereen die van de snowscooters of langlaufski's afstapte verdween tot borsthoogte in de sneeuw.
Middag Sine, nog lekker gegeten bij Applebeas?quote:
Nee.quote:
Ja!!!quote:
Klinkt rete goed!!!quote:Op zaterdag 18 december 2010 18:22 schreef Sine_Pari het volgende:
Ja had een 9 oz steak een grote Caesar salad en fries, en de sampler als starter.
quote:Op zaterdag 18 december 2010 18:25 schreef Sine_Pari het volgende:
Is het ook, zeker als we (veteranen) op Veterans Day daar gratis kunnen eten
Ken ik niet en weiger ernaar te kijken, titel zegt me al genoeg.....quote:Op zaterdag 18 december 2010 18:29 schreef Vronsky het volgende:
MTV
Dat "Teen Mom" programma is weer bezig.
MTVquote:Op zaterdag 18 december 2010 18:29 schreef Vronsky het volgende:
MTV
Dat "Teen Mom" programma is weer bezig.
Ja, moest op de man. En ja, het werkte, maar de thee uit de thermoskan was toch lekkerder.quote:Op zaterdag 18 december 2010 18:29 schreef Rave_NL het volgende:
Veldfles tijdens wintertraining..
Novice..
Vroegah had men nog Beavis and Butt-Headquote:Op zaterdag 18 december 2010 18:30 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
MTV![]()
Sinds het geen muziekzender meer is, is er geen ruk meer aan.
Leedvermaak zie ik nu met de sneeuw al elke dag in het eggie, gasten die op hun plaat gaanquote:Op zaterdag 18 december 2010 18:31 schreef Vronsky het volgende:
Nee, het is puur leedvermaak.
Hoe dom kan je zijn om op je 16e al kinderen te krijgen....
Is er dan inmiddels uit.quote:Op zaterdag 18 december 2010 18:30 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Ja, moest op de man. En ja, het werkte, maar de thee uit de thermoskan was toch lekkerder.
En dat Celebrity Deathmatch programmaquote:Op zaterdag 18 december 2010 18:31 schreef Sine_Pari het volgende:
[..]
Vroegah had men nog Beavis and Butt-Head
quote:Op zaterdag 18 december 2010 18:31 schreef Sine_Pari het volgende:
[..]
Vroegah had men nog Beavis and Butt-Head
Dat zal er inmiddels dan wel uoit zijn ja. Maar wij moesten echt die veldfles meezeulen, plus dan natuurlijk je thermoskan met hete thee en veel suiker erin idd. En warm water voor je maaltijd (blikken bij ons) werd naderhand ook gebruikt voor de bouillon.quote:Op zaterdag 18 december 2010 18:32 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Is er dan inmiddels uit.
Enige vocht wat je binnen krijgt is zoete hete thee en het hete water om je maaltijd op te wellen.
Een veldfles is veelste koud, en verlies je lichaamswarmte aangezien je lichaam het koude water op moet warmen.
Hahaha ja dat was leukquote:Op zaterdag 18 december 2010 18:32 schreef Vronsky het volgende:
[..]
En dat Celebrity Deathmatch programma
Eet smakelijk.quote:Op zaterdag 18 december 2010 19:08 schreef Sine_Pari het volgende:
Over eten gesproken, ga nog even wat Kerst inkopen doen en dan daarna lekker bij Ruby Tuesday steak and lobster tail eten. Wens iedereen nog een prettige avond.
Ik verbaas me erover dat de lua nog in die getallen die kant opgaat, Cold Challenge is voor de halve KL gereduceerd tot een CPX. En wij mogen lekker FTX'en.quote:Op zaterdag 18 december 2010 17:54 schreef Remco026 het volgende:
By the way, Wie van jullie is er weleens in Noorwegen rond de poolcirkel geweest in februari? Afgelopen week te horen gekregen dat we daar 4 weken zitten in die maand, dus ben behoorlijk benieuwd hoe het weer daar dan is
Is dat je nieuwe plan?quote:Op zaterdag 18 december 2010 18:29 schreef Vronsky het volgende:
Denk dat ik in 2012 weer naar de VS ga, dan ga ik zeker weer ergens een ontbijt halen bij applebees als ik bij eentje in de buurt ben
En ik zat me maar in te houden!quote:
Awww, arme Vronskyquote:
Nee, dat heet zomer vakantie.quote:
Deze reactie van je had ik verw8... had alleen getwijfeld of ik je voor wou zijnquote:
Nou, ik wil perse na deze functie in rang stijgen, al is het alleen maar voor het geld.quote:Op zaterdag 18 december 2010 19:56 schreef Vronsky het volgende:
Blijf je ook op je huidige functie of wil je naar de KMS?
Voor een kleinere missie heb je minder mensen nodig. Dus kun je gewoon bezuinigen en mensen naar Afghanistan sturen.quote:Op zaterdag 18 december 2010 20:18 schreef Maitje het volgende:
Ik las gister overigens dat rutte opnieuw een missie naar Afghanistan wilt.. hoe wil die gekko dat doen met al die bezuinigingen??
Geen tijd voor.quote:Op zaterdag 18 december 2010 19:38 schreef Vronsky het volgende:
[..]
Nee, dat heet zomer vakantie.
Moet je ook eens proberen.
CPX: Command Post Exercise werd vroeger vaak een TOZT (tactische oefening zonder troepen) genoemd, alleen de staf gaat op pad en het hele verloop wordt gesimuleerd. (zonder voetjes op de grond)quote:Overigens.. CPX, FTX?
Noem je dat pantser???quote:Op zaterdag 18 december 2010 20:14 schreef Vronsky het volgende:
Bij cav verk zit je ook in een gepantserde auto.
Was ook de bedoeling, maar ja het geld is op... Als je dan alleen een staf die kant opstuurt met een beperkt aantal voertuigen dan bezuinig je plotseling een hoop. Daarom vind ik het ook zo vreemd dat de lua bijna alles uit de kast trekt en die kant opgaat.quote:Op zaterdag 18 december 2010 20:30 schreef Vronsky het volgende:
Ah.
CPX klinkt niet echt.. nuttig.
Maar goed, zal vast wel een doel hebben.
(Lijkt mij beter om gewoon met z'n allen te trainen.)
in rang stijgen voor het geld.... je bent sld1 nu? als je kpl word krijg je 5 tientjes meerquote:Op zaterdag 18 december 2010 20:07 schreef Pumatje het volgende:
[..]
Nou, ik wil perse na deze functie in rang stijgen, al is het alleen maar voor het geld.
De KMS, dat weet ik niet.. dat is afhankelijk van aankomend voorjaar wanneer we van onze Minister van Defensie meer uitleg krijgen over..zijn visie betreft de Nederlandse Strijdkrachten, en haar inzet.
Ik heb begrepen dat 11tank wordt ontzien van de bezuinigingen, dit is al door meerdere Ritmeesters duidelijk gemaakt en ook door mijn Overste. We zijn als eenheid aangewezen om in 2012 Operationeel gereed te zijn als enige van de KL zover ik weet.. en als onze Mindef dus besluit dat door te laten gaan, zal hij vast wel plannen hebben.
Specifieke plannen voor 11tank omvat ook tanks, anders had hij net zo goed ons kunnen gaan wegbezuinigen. Ik wacht dat dus af. Anyway.....
if something happends I stay
so not.. dan een andere functie, wellicht in de Staf, anders in een andere eenheid.
It's a damn shame dat de PRTL's er niet meer zijn, anders had ik graag daar mee willen werken.
Ik wil pantser, verder niets.
Nou, ik ben er uit dat ik bij Defensie aan de slag wil, bij een infanterie-onderdeel. En laat het Korps nu net officieren nodig hebben...quote:Op zaterdag 18 december 2010 16:49 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Had jij nou concrete plannen of nog niet?
Gefeliciteerd, je hebt op tijd het licht gezien.quote:Op zaterdag 18 december 2010 23:20 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Nou, ik ben er uit dat ik bij Defensie aan de slag wil, bij een infanterie-onderdeel. En laat het Korps nu net officieren nodig hebben...
Plan B is een tweede master volgen, eerstegraads lesbevoegdheid halen. Ik wil geen carrière maken van het leraarschap, maar het is altijd handig om achter de hand te hebben.
Dan zou ik daarna (al dan niet opnieuw) kunnen solliciteren.
quote:Op zaterdag 18 december 2010 23:20 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Nou, ik ben er uit dat ik bij Defensie aan de slag wil, bij een infanterie-onderdeel. En laat het Korps nu net officieren nodig hebben...
Plan B is een tweede master volgen, eerstegraads lesbevoegdheid halen. Ik wil geen carrière maken van het leraarschap, maar het is altijd handig om achter de hand te hebben.
Dan zou ik daarna (al dan niet opnieuw) kunnen solliciteren.
He Maitje!quote:Op zondag 19 december 2010 00:33 schreef Maitje het volgende:
@Vronsky
Hans Teeuwen, ik kan er niet om lachen....
Herman Vinkers daarin tegen
Volgens mij zijn wij precies het tegenovergestelde wanneer het op humor aankomt.quote:Op zondag 19 december 2010 00:33 schreef Maitje het volgende:
@Vronsky
Hans Teeuwen, ik kan er niet om lachen....
Herman Vinkers daarin tegen
quote:Op zondag 19 december 2010 00:35 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
He Maitje!![]()
Is show nieuws al afgelopen?
Ik denk het ook!quote:Op zondag 19 december 2010 00:50 schreef Vronsky het volgende:
[..]
Volgens mij zijn wij precies het tegenovergestelde wanneer het op humor aankomt.
quote:
quote:Op zondag 19 december 2010 01:04 schreef Cobra4 het volgende:
Nee, Maitje heeft gelijk. Teeuwen sucks.
Ondanks dat ik dit gewoon goed van hem vind, ondanks dat kan ik er nog steeds niet om lachen.quote:Op zondag 19 december 2010 01:05 schreef Vronsky het volgende:
VERBOTEN.
Hij is misschien grof, maar er gaat wel veel intelligentie achter hem schuil:
quote:Op zondag 19 december 2010 02:03 schreef Vronsky het volgende:
Haha, de fuck is Serious Request?
Ned 3 dus.
He! Hoe was het eten?quote:
I'd buy that for a dollarquote:Op zondag 19 december 2010 01:55 schreef Cobra4 het volgende:
Voor de liefhebbers: Katja en Ellen aan het bekken tijdens Serious Request.
[ afbeelding ]
2 ook nog wel.quote:
Katja Schuurman en Ellen ten Damme.quote:
ga me niet vertellen dat je robocop niet gezien hebt!quote:
Dat was nog eens een goede serie!quote:Op zondag 19 december 2010 03:11 schreef Sine_Pari het volgende:
Sorry maar ik moet me daar bij C4 aansluiten weet enkel nog dat het een goedkope 6 million dollar man aftreksel was.
quote:Op zondag 19 december 2010 03:21 schreef Sine_Pari het volgende:
[..]
Steve Austin, a man barely alive. Gentlemen, we can rebuild him. We have the technology.
Geen wat!?quote:
Oh, daar moet je voor betalen. Ik ben een echte Hollander, ik wil het gratis.quote:Op zondag 19 december 2010 03:27 schreef Sine_Pari het volgende:
Hier heb ik Netflix en kan via de Wii filmen en serie naar wens kijken, of ze op mijn klapjap aankijken. Of kan dvd's naar huis laten komen. http://movies.netflix.com/
Hier in NL zou dat minstens ¤50 per maand kosten.quote:Op zondag 19 december 2010 03:37 schreef Sine_Pari het volgende:
Ja maar voor $10 per maand kan ik net zo veel films kijken als ik wil en ook nog eens die die ik uitzoek.
Doei!quote:Op zondag 19 december 2010 04:15 schreef Sine_Pari het volgende:
Ga er voor vanavond van tussen. Ya'll have a good'un
Netflixquote:
Jup. Ik hoop dat het tegen een uur of vier al een beetje is platgestampt want dan wil een rondje gaan rennenquote:Op zondag 19 december 2010 10:20 schreef Vronsky het volgende:
En ligt er bij de rest in NL ook al 20CM sneeuw?
Robocop is vet. Ik word ook altijd heel vrolijk van de cynische Paul-Verhoeven-grapjes in die film.quote:Op zondag 19 december 2010 03:09 schreef sp3c het volgende:
wtf?
kan iemand anders er wat van zeggen pls?
Kook je dat toch op je kochertje? Zat sneeuw nu om om te smelten tot warm waterquote:
hehehe mietje, dan douche je je toch met koud water?quote:Op zondag 19 december 2010 11:40 schreef Vortix het volgende:
Het ging me meer om het douchenAls het moet dan moet het, maar nou wacht ik wel even totdat de voorraad weer is aangevuld
hehehe, ok dan.quote:Op zondag 19 december 2010 12:02 schreef Vortix het volgende:
Dat zeg ik, als het moet, dan moet het. Maar als het even niet hoeft wacht ik wel en blijf ik lekker mijn badjas aan op de bank zitten
Bijna 20 hier in het dorp!quote:Op zondag 19 december 2010 11:27 schreef Maitje het volgende:
OMG OMG OMG!!
Die sneeuw!!!
Er is hier dik 15cm gevallen als het niet meer is!! SNEEUWPOP!!!
Owja! Goedemorgen
Homo.quote:Op zondag 19 december 2010 13:51 schreef Esses het volgende:
Katje S en Ellen ten D... done there been that:
http://www.myvideo.nl/watch/3251942
Net alsof je een herhaling bekijkt
Nouja, have fun! Liever jij daar dan ikquote:Op zondag 19 december 2010 14:06 schreef Rave_NL het volgende:
Oh en voor alle Teeuwenhaters hier..
Ik heb kaarten voor zijn nieuwe voorstelling!![]()
![]()
Rave, je bevestigd maar weer eens dat je gewoon een klootzak moet zijn om hans teeuwen grappig te vindenquote:Op zondag 19 december 2010 14:06 schreef Rave_NL het volgende:
Oh en voor alle Teeuwenhaters hier..
Ik heb kaarten voor zijn nieuwe voorstelling!![]()
![]()
quote:Op zondag 19 december 2010 14:08 schreef Vronsky het volgende:
[..]
Rave, je bevestigd maar weer eens dat je gewoon een klootzak moet zijn om hans teeuwen grappig te vinden.
Ik hoop dat het weer een mooie show word
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |