Nee.quote:Op vrijdag 17 december 2010 13:48 schreef Cerbie het volgende:
Maar we weten nu dus nog niet waarom ze is opgestapt.
Het lijkt wel een herdenkingquote:Op vrijdag 17 december 2010 13:48 schreef Trusten het volgende:
Sap praat nogal 'voorlezerig' en heeft nogal haast....zenuwen?
quote:Op vrijdag 17 december 2010 13:47 schreef Ringo het volgende:
Zo klaar! Sap mag in d'r eigen sap gaar koken!
Dat, en ze waren bij GL natuurlijk bang dat een nieuw iemand niet zo snel het vertrouwen van de kiezer kon winnen.quote:Op vrijdag 17 december 2010 13:49 schreef miss_dynastie het volgende:
Wat een uitermate zwak verhaal van Femke zeg. Als je het dan hebt over 'passanten', waarom dan per se dispensatie voor een vierde termijn vragen? Geef dan gewoon eerlijk toe dat je in het pluche wilde.
Mwah, als ze gingen regeren dan hadden ze ook een nieuwe fractievoorzitter moeten kiezen. En dat ver voor de verkiezingen doen is natuurlijk wel zo wijs.quote:Op vrijdag 17 december 2010 13:53 schreef nikk het volgende:
Lijkt erop dat ze dacht te kunnen regeren. Niet gelukt. Nu de weg vrij maken voor een ander voor de volgende verkiezingen. Niet gezocht achter Halsema eerlijk gezegd.
Want die twee gaan niet samen? Ik denk dat ze de vrijheid bedoelt. En gelijk heeft ze.quote:Op vrijdag 17 december 2010 13:56 schreef miss_dynastie het volgende:
Liever genieten van je midlife crisis dan van je gezin? Leuk hoor, feminisme, maar toch
Het is allemaal pr-technisch precies uitgekiend. Niks te melden, alles is al in de vooraankondiging gezegd maar toch wacht iedereen gespannen af. En in de slipstream van deze heisa gaat morgen dat boekie rap over de toonbank.quote:Op vrijdag 17 december 2010 13:57 schreef controlaltdelete het volgende:
Ik heb het net gezien op werk maar wat nu de werkelijk reden is waarom ze vertrekt? Wel toevallig dat morgen haar boekje verschijnt.
Rechts vullen.quote:Op vrijdag 17 december 2010 13:57 schreef controlaltdelete het volgende:
Ik heb het net gezien op werk maar wat nu de werkelijk reden is waarom ze vertrekt? Wel toevallig dat morgen haar boekje verschijnt.
Lekker voor de kerst, 100.000 mensen die blij gemaakt worden met een boekje...quote:Op vrijdag 17 december 2010 13:59 schreef Ringo het volgende:
[..]
Het is allemaal pr-technisch precies uitgekiend. Niks te melden, alles is al in de vooraankondiging gezegd maar toch wacht iedereen gespannen af. En in de slipstream van deze heisa gaat morgen dat boekie rap over de toonbank.
Peter R. de Vries kan er nog een puntje aan zuigen!
Net als Kant, je moet wel heel wanhopig zijn als man wil je daarmee thuis op de bank willen zitten, wie is er nou de echte "man" in huis. Naja, niet dat Kant en Halsema als vrouwelijk te bestempelen zijn, maar toch.quote:Op vrijdag 17 december 2010 13:59 schreef miss_dynastie het volgende:
Oh, het gezin wordt één keer genoemd, maar dan wel weer met een valse opmerking naar de mannen die hun gezin hun politieke carriere zetten. Wmb Halsema ten voeten uit, dit soort dingen zijn waarom ik haar niet ga missen.
Precies net nog even een weekje voor de Kerst. Brengt extra duiten in het laatje, ook Femkje denkt aan de inkomsten al is ze (s)links.quote:Op vrijdag 17 december 2010 13:59 schreef Ringo het volgende:
[..]
Het is allemaal pr-technisch precies uitgekiend. Niks te melden, alles is al in de vooraankondiging gezegd maar toch wacht iedereen gespannen af. En in de slipstream van deze heisa gaat morgen dat boekie rap over de toonbank.
Peter R. de Vries kan er nog een puntje aan zuigen!
Ja, want een boekje over politiek wordt vast een bestseller in Nederland.quote:Op vrijdag 17 december 2010 14:02 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Precies net nog even een weekje voor de Kerst. Brengt extra duiten in het laatje, ook Femkje denkt aan de inkomsten al is ze (s)links.
Daarom word het uitgebracht in stripvorm.quote:Op vrijdag 17 december 2010 14:03 schreef k_man het volgende:
[..]
Ja, want een boekje over politiek wordt vast een bestseller in Nederland.
Daar moet je je niet aan verkijken hoor. Ze zal er geen mlijonair van worden idd maar toch een leuke cent aan overhouden. Ik werk in een politieke omgeving, zijn al zat mensen hier die het gaan kopen.quote:Op vrijdag 17 december 2010 14:03 schreef k_man het volgende:
[..]
Groenlinksstemmers zijn boekenkopersquote:Op vrijdag 17 december 2010 14:03 schreef k_man het volgende:
[..]
Halsema is stiekem de droomvrouw van iedere oerconservatieve man. s'nachts droomt de conservatief van de verschijning van Femke. Een eiland van liefde en warmte in hun negatieve kille wereldbeeld. Hij wil haar vastpakken en tegen zich aan drukken. Ze is misschien van de vijand. Maar de dochter van het opperhoofd van de vijandige clan is immers ook altijd het leukst. Maar als hij wakker wordt zal hij dat nooit durven vertellen.quote:Op vrijdag 17 december 2010 14:01 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Net als Kant, je moet wel heel wanhopig zijn als man wil je daarmee thuis op de bank willen zitten, wie is er nou de echte "man" in huis. Naja, niet dat Kant en Halsema als vrouwelijk te bestempelen zijn, maar toch.
Halsema haar man slaapt op de vloer naast de hond waarschijnlijk.quote:Op vrijdag 17 december 2010 14:07 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Halsema is stiekem de droomvrouw van iedere oerconservatieve man. s'nachts droomt de conservatief van de verschijning van Femke. Een eiland van liefde en warmte in hun negatieve kille wereldbeeld. Hij wil haar vastpakken en tegen zich aan drukken. Ze is misschien van de vijand. Maar de dochter van het opperhoofd van de vijandige clan is immers ook altijd het leukst. Maar als hij wakker wordt zal hij dat nooit durven vertellen.
Welnee. Gewoon onder haar in bed. Zodra zijn erectie verslapt, maakt ze hem ruw wakker.quote:Op vrijdag 17 december 2010 14:08 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Halsema haar man slaapt op de vloer naast de hond waarschijnlijk.
Ach, er zullen er best wat over de toonbank gaan, maar om dat nou rechts vullen te noemen? Als ze de tijd die ze aan dat boek gespendeerd heeft anders besteed had, had ze veel meer geld kunnen binnenharken.quote:Op vrijdag 17 december 2010 14:05 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Groenlinksstemmers zijn boekenkopers
Waarom zouden linkse mensen/politici geen geld mogen verdienen?quote:Op vrijdag 17 december 2010 14:02 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Precies net nog even een weekje voor de Kerst. Brengt extra duiten in het laatje, ook Femkje denkt aan de inkomsten al is ze (s)links.
Eerder boekverbranders.quote:Op vrijdag 17 december 2010 14:05 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Groenlinksstemmers zijn boekenkopers
Omdat ze het niet verdienen.quote:Op vrijdag 17 december 2010 14:12 schreef t-8one het volgende:
[..]
Waarom zouden linkse mensen/politici geen geld mogen verdienen?
Nee hoorquote:
Natuurlijk wel. Dit is haar laatste termijn, bij een vroege val van het kabinet zouden ze dan ineens haast moeten maken. Dus het afgelopen halfjaar gewoon de wisseling van de wacht geregeld, zodat de partij klaar is, mochten er ergens de komende jaren weer verkiezingen komen. Simpel en strategisch.quote:Op vrijdag 17 december 2010 13:48 schreef Cerbie het volgende:
Doe ik dat dan?quote:Op vrijdag 17 december 2010 14:11 schreef k_man het volgende:
[..]
Ach, er zullen er best wat over de toonbank gaan, maar om dat nou rechts vullen te noemen? Als ze de tijd die ze aan dat boek gespendeerd heeft anders besteed had, had ze veel meer geld kunnen binnenharken.
Femke vertelde niet veel over waarom ze vertrekt.quote:Op vrijdag 17 december 2010 13:48 schreef Cerbie het volgende:
Natuurlijk mag een politica veel verdienen, iedereen mag veel verdienen. Dit laatste is echter nogal eens een probleem voor linkse politici, ze willen zelf wel verdienen maar geven graag af op anderen die dat doen/quote:Op vrijdag 17 december 2010 14:23 schreef Ringo het volgende:
Wat maakt het nu uit dat ze er graag wat geld aan wil verdienen? De marketingstrategie is alleen overduidelijk.
quote:Op vrijdag 17 december 2010 13:49 schreef Arcee het volgende:
Dus de reden dat Halsema vertrekt is gewoon dat ze vertrekt.
Ze ziet er wel erg opgelucht uit, trouwens.
Ze is met Assange naar bed geweest en hij klaagt haar binnenkort aan omdat het zonder condoom moest.quote:Op vrijdag 17 december 2010 14:27 schreef Haaibaaike het volgende:
[..]
Femke vertelde niet veel over waarom ze vertrekt.
Ze zeggen dat mensen die veel verdienen meer belasting moeten betalen.quote:Op vrijdag 17 december 2010 14:29 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Natuurlijk mag een politica veel verdienen, iedereen mag veel verdienen. Dit laatste is echter nogal eens een probleem voor linkse politici, ze willen zelf wel verdienen maar geven graag af op anderen die dat doen/
Wie bedoel je Noek?quote:Op vrijdag 17 december 2010 13:57 schreef Noek het volgende:
Want die twee gaan niet samen? Ik denk dat ze de vrijheid bedoelt. En gelijk heeft ze.
Neen, ze hebben het over maximum salaris, bonus verbieden, 'zelfverrijkende grootgraaiers', mega-grootgraaierij, exhibitionistische zelfverrijking, lugubere zelfverrijking van de financiële genieënquote:Op vrijdag 17 december 2010 14:31 schreef t-8one het volgende:
[..]
Ze zeggen dat mensen die veel verdienen meer belasting moeten betalen.
Volgens mij hebben de linkse partijen zeker geen monopolie op die uitspraken maargoed.quote:Op vrijdag 17 december 2010 14:35 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Neen, ze hebben het over maximum salaris, bonus verbieden, 'zelfverrijkende grootgraaiers', mega-grootgraaierij, exhibitionistische zelfverrijking, lugubere zelfverrijking van de financiële genieën
Doe niet zo stompzinnig manquote:Op vrijdag 17 december 2010 14:37 schreef Ringo het volgende:
Beatrix. Daar hebben we het dit topic toch over?
Onnozelaarster.quote:Op vrijdag 17 december 2010 14:43 schreef Haaibaaike het volgende:
[..]
Doe niet zo stompzinnig manEn houdt je mond dicht als je niet tegen kan dat ik hier post
![]()
yeah rightquote:Halsema kreeg van de verzamelde pers een staande ovatie.
Vertel?quote:Op vrijdag 17 december 2010 14:41 schreef t-8one het volgende:
[..]
Volgens mij hebben de linkse partijen zeker geen monopolie op die uitspraken maargoed.
Algemeen gezien zou je kunnen zeggen dat linkse partijen het niet zo hebben dingen als exhibitionistische zelfverrijking, maar dat is nogal iets anders als geld verdienen, nietdan?
maw ze heeft voordat het rechtse schip zonk alvast haar bootje verlaten?quote:Op vrijdag 17 december 2010 14:15 schreef Verbal het volgende:
Natuurlijk wel. Dit is haar laatste termijn, bij een vroege val van het kabinet zouden ze dan ineens haast moeten maken. Dus het afgelopen halfjaar gewoon de wisseling van de wacht geregeld, zodat de partij klaar is, mochten er ergens de komende jaren weer verkiezingen komen. Simpel en strategisch.
V.
Nee, dat klopt, want het is onzinquote:
Nee hoor, maar je quote mij dus vroeg me af waarom je het tegen mij zeiquote:Op vrijdag 17 december 2010 15:01 schreef k_man het volgende:
[..]
Oh sorry, het was me niet duidelijk dat ik in dit topic alleen mag reageren op wat jij zegt.
Volgens mij is vrijwel iedere partij in NL tegen het vrij verkopen van een bepaald boek.quote:Op vrijdag 17 december 2010 15:01 schreef IHVK het volgende:
[..]
Er is maar 1 partij in NL die boeken wil verbieden.
Waarschijnlijk vind jij haar een zuur wijf omdat je het niet met haar standpunten eens bent. Ze veegt verbaal de vloer aan met veel mannen in de kamer, is dat waar je niet tegen kunt? Femke is alles behalve zuur, ze is goedlachs en heeft zelfs humor, wat van de meeste vrouwen niet gezegd kan worden.quote:Op vrijdag 17 december 2010 14:51 schreef Zelfmoordkonijn het volgende:
Femke. Ik vond je een zuur wijf, maar wel een goede politica.
Van de één op de andere dag? Je denkt echt dat Sap pas sinds vanochtend uitverkoren is als nieuwe fractievoorzitter? Dat het voor de buitenwereld als een verrassing komt, wil niet zeggen dat het intern ook plotseling gebeurd is.quote:Op vrijdag 17 december 2010 14:50 schreef rubje het volgende:
[..]
maw ze heeft voordat het rechtse schip zonk alvast haar bootje verlaten?Dat begrijpt niemand
want het ooit deelnemen aan een kabinet ,was altijd haar droom ongeacht het tijdstip.
![]()
ik denk dat er meer speelten misschien bedreiging een rol speelt anders gebeurd zoiets niet zomaar van de 1 op andere dag. Er zijn meer mensen haar voorgegaan die altijd met een reden plotseling opstapten en bedreiging van vrouw en kinderen was altijd daar een onderdeel van.
Mein Kampf? Nee hoor.quote:Op vrijdag 17 december 2010 15:02 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Volgens mij is vrijwel iedere partij in NL tegen het vrij verkopen van een bepaald boek.
Jij was de laatste die zich mengde in de discussie over het binnenlopen met de boekjes. Met je uitspraak dat GL-stemmers boekenkopers zijn, leek je te willen beargumenteren dat ze er leuk aan zal verdienen en daarmee het standpunt te onderschrijven van eerdere users die het wel hadden over rechts vullen.quote:Op vrijdag 17 december 2010 15:01 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nee hoor, maar je quote mij dus vroeg me af waarom je het tegen mij zei
Haha, nee hoor. Ik was het vaker met haar eens dan oneens. Ik wordt alleen altijd een beetje kriebelig van dat fanatieke, felle. Een beetje waarom Agnes Kant het niet gered heeft. En Femke had daar zo af en toe ook wel een handje van. Maar neem het niet te serieus, zo is het niet bedoeldquote:Op vrijdag 17 december 2010 15:03 schreef bloodymary het volgende:
[..]
Waarschijnlijk vind jij haar een zuur wijf omdat je het niet met haar standpunten eens bent. Ze veegt verbaal de vloer aan met veel mannen in de kamer, is dat waar je niet tegen kunt? Femke is alles behalve zuur, ze is goedlachs en heeft zelfs humor, wat van de meeste vrouwen niet gezegd kan worden.
Een mening, geen onzin. En dan nog, zouden linkse mensen/politici geen geld mogen verdienen?quote:Op vrijdag 17 december 2010 15:00 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nee, dat klopt, want het is onzin
Tja, zo zie je maar weer, maar ik heb nooit wat gehad tegen mensen die hun best doen geld te verdienen (op een legale manier)quote:Op vrijdag 17 december 2010 15:08 schreef k_man het volgende:
[..]
Jij was de laatste die zich mengde in de discussie over het binnenlopen met de boekjes. Met je uitspraak dat GL-stemmers boekenkopers zijn, leek je te willen beargumenteren dat ze er leuk aan zal verdienen en daarmee het standpunt te onderschrijven van eerdere users die het wel hadden over rechts vullen.
Die je niet weet te onderbouwenquote:
Nee, dat heb ik al eerder gepost dat ik daar niets tegen heb.quote:En dan nog, zouden linkse mensen/politici geen geld mogen verdienen?
Ik heb enkel geen zin om op je gezuig in te gaan, daarnaast gaat dit topic daar niet over.quote:Op vrijdag 17 december 2010 15:12 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Die je niet weet te onderbouwen
[..]
Volgens mij loop jij vooral inhoudsloos te reageren.quote:Op vrijdag 17 december 2010 15:13 schreef t-8one het volgende:
[..]
Ik heb enkel geen zin om op je gezuig in te gaan.
quote:Op vrijdag 17 december 2010 15:11 schreef GSbrder het volgende:
Nooit meer:
"Mevrrrouw duh Veurrrzittuhhrr"
http://wetten.overheid.nl/BWBR0017452/geldigheidsdatum_17-12-2010quote:Op vrijdag 17 december 2010 14:15 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nee hoor
Boeken verkopen is een staaltje onvervalste marktwerking die rechts toch moet toejuichen
Nee, hij zegt het anders.quote:
Weet ik. maar zoals jij het typte klonk het als Steffertje Blokquote:
Je hebt hem precies waar die moetquote:Op vrijdag 17 december 2010 15:22 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
http://wetten.overheid.nl/BWBR0017452/geldigheidsdatum_17-12-2010
Marktwerking, haha.
Precies, Femke wou gaan regeren en dacht echt dat het dit jaar wel zou lukken. Nu dat niet het geval is laat ze haar kiezers stikken. Netjes en sociaal.quote:Op vrijdag 17 december 2010 13:49 schreef miss_dynastie het volgende:
Wat een uitermate zwak verhaal van Femke zeg. Als je het dan hebt over 'passanten', waarom dan per se dispensatie voor een vierde termijn vragen? Geef dan gewoon eerlijk toe dat je in het pluche wilde.
quote:Op vrijdag 17 december 2010 15:24 schreef Zolcon het volgende:
[..]
Weet ik. maar zoals jij het typte klonk het als Steffertje Blok
Bah, ordinair wijf.quote:
Je bent zelf een ordinair wijf.quote:Op vrijdag 17 december 2010 15:33 schreef mlg het volgende:
[..]
Bah, ordinair wijf.
In ieder geval is haar accent Enschedees kak.
Ze zitten nog steeds op een erg gemengde school en bemoei je met je eigen privé zaken gestoordeling.quote:Op vrijdag 17 december 2010 15:33 schreef Ronnie_bravo het volgende:
Femke geeft haar verlies toe... op zich wel weer mooi natuurlijk. Eerst haalt ze haar kindertjes van de gekleurde school af en dan verlaat ze de politiek en gaat ze genieten van haar wachtgeld. Links lullen, rechts vullen
Prive zaken?quote:Op vrijdag 17 december 2010 15:36 schreef IHVK het volgende:
[..]
Ze zitten nog steeds op een erg gemengde school en bemoei je met je eigen privé zaken gestoordeling.
Als iets breeduit in de pers staat kun je het niet echt meer prive noemen he? Waarom maakt dat mij direct gestoord?quote:Op vrijdag 17 december 2010 15:38 schreef IHVK het volgende:
[..]
Ja , je praat over de schoolkeuze van andermans kinderen.
quote:
Ik vind je net zo belangrijk als de sneeuw onder mijn schoenen....niet belangrijk maar wel irritant.quote:Op vrijdag 17 december 2010 15:40 schreef IHVK het volgende:
Omdat ik dat vind. Mijn mening is belangrijk.
Doe es gewoon, lelijke Tukker.quote:Op vrijdag 17 december 2010 15:42 schreef mlg het volgende:
Meneer de allochtoon denkt ook dat hij belangrijk is nu hij in Nederland is opgenomen.
Hollands?quote:Op vrijdag 17 december 2010 15:48 schreef Ringo het volgende:
Of dacht je dat je belangrijk was nu je het Hollands beheerst?
Nee, vanwege mijn status ten aanzien van een studerende allochtoon op andermans centen. Ik ben van oorsprong geen tukker, ook geen Nederlander, dus maak je maar geen zorgen.quote:Op vrijdag 17 december 2010 15:48 schreef Ringo het volgende:
Of dacht je dat je belangrijk was nu je het Hollands beheerst?
Ah, ik dacht al wat ruik in nu , maar het is knoflook met gierquote:Op vrijdag 17 december 2010 15:50 schreef mlg het volgende:
[..]
Nee, vanwege mijn status ten aanzien van een studerende allochtoon op andermans centen. Ik ben voor oorsprong geen tukker, ook geen Nederlander, dus maak je maar geen zorgen.
Whatever, ik ben in ieder geval meer waard.quote:Op vrijdag 17 december 2010 15:51 schreef Ringo het volgende:
Nep-Nederlander met een iets te grote muil, dus.
Wat bedoel jij daarmee?quote:Op vrijdag 17 december 2010 15:52 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ah, ik dacht al wat ruik in nu , maar het is knoflook met gier
![]()
![]()
Zegt je moeder dat?quote:Op vrijdag 17 december 2010 15:52 schreef mlg het volgende:
[..]
Whatever, ik ben in ieder geval meer waard.
Ik ben hiërarchisch ingesteld. In ieder geval ben 'jij' niet interessant genoeg om mee te discussiëren, dus bij deze negeer ik je.quote:
quote:
quote:
Ik weet het echt nietquote:
Mensen zoals jij irriterenquote:Op vrijdag 17 december 2010 15:59 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
wat doe je hier dan (kun je dubbel opvatten)
Nee hoor , vrij weinig.quote:Op vrijdag 17 december 2010 15:52 schreef mlg het volgende:
[..]
Whatever, ik ben in ieder geval meer waard.
En profiteren van uitkeringen en soepsidie die ik krijg van Wouter en Job.quote:Op vrijdag 17 december 2010 15:59 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
wat doe je hier dan (kun je dubbel opvatten)
HOND GEHT RAUS!quote:Op vrijdag 17 december 2010 16:12 schreef betyar het volgende:
* betyar is een allochtone Nederlander en zijn kinderen ook.de hond is een echte allochtoon via de kofferbak Nederland binnengekomen
![]()
![]()
![]()
Wat voor een allochtoon?quote:Op vrijdag 17 december 2010 16:12 schreef betyar het volgende:
* betyar is een allochtone Nederlander en zijn kinderen ook.de hond is een echte allochtoon via de kofferbak Nederland binnengekomen
![]()
![]()
![]()
Dat lijkt me in jouw geval de meest wijze oplossing.quote:Op vrijdag 17 december 2010 15:55 schreef mlg het volgende:
[..]
Ik ben hiërarchisch ingesteld. In ieder geval ben 'jij' niet interessant genoeg om mee te discussiëren, dus bij deze negeer ik je.
Arier.quote:Op vrijdag 17 december 2010 16:09 schreef GSbrder het volgende:
Kan iedereen even z'n nationaliteit posten zoals de PVV van ons wilt?
* GSbrder is een autochtone Nederlander
Nee hoor, autochtoon wil alleen maar zeggen dat je ouders in NL zijn geboren.quote:
Zolang je maar niet in de islam gelooft. die is engquote:
quote:Op vrijdag 17 december 2010 16:41 schreef Zolcon het volgende:
[..]
Zolang je maar niet in de islam gelooft. die is eng
Tot nu toe is de PVV de enige partij in Nederland die een boek wil verbieden. Da's ook al heel lange tijd niet meer voorgekomen.quote:
De PVV is dan ook de Partij van de Vrijheid. De vrijheid gaat gepaard met vele, vele geboden en beperkingen.quote:Op vrijdag 17 december 2010 16:44 schreef maartena het volgende:
[..]
Tot nu toe is de PVV de enige partij in Nederland die een boek wil verbieden. Da's ook al heel lange tijd niet meer voorgekomen.
Zijn we het akkefietje van Plasterk en Mein Kampf alweer vergeten dan.quote:Op vrijdag 17 december 2010 16:44 schreef maartena het volgende:
[..]
Tot nu toe is de PVV de enige partij in Nederland die een boek wil verbieden. Da's ook al heel lange tijd niet meer voorgekomen.
Dat maak jij ervan. Je leeft in een zeer beperkt wereldje.quote:Op vrijdag 17 december 2010 16:41 schreef Zolcon het volgende:
[..]
Zolang je maar niet in de islam gelooft. die is eng
Maartena heeft geen last van dat soort onbelangrijke feitenkennis. Met zijn helicopterview ziet hij vanaf zijn Amerikaanse ranch haarscherp hoe het er voor staat in dit landje aan de zee, en vooral: wie deugt, en wie niet deugt.quote:Op vrijdag 17 december 2010 16:55 schreef Cerbie het volgende:
[..]
Zijn we het akkefietje van Plasterk en Mein Kampf alweer vergeten dan.
quote:Op vrijdag 17 december 2010 17:34 schreef Holograph het volgende:
Ik kan me moeilijk voorstellen dat deze vrouw nog slechter voor het milieu is dan Halsema. Dus op zich is dit een goede aanwinst voor GroenLinks en het imago van die partij.
Nouja, ik ben nog beter voor het milieu dan Halsema zelf. Ik rijd vrijwel nooit in mijn auto, maar ga altijd met mijn fiets (ik fiets ongeveer 30 kilometer per dag). Halsema daarentegen (pardon, ik bedoel haar vriend) gaat met haar Mercedes W123 op pad (in verkiezingstijd rijdt ze trouwens hybride).quote:
Ik vind het goed van je dat je 30 km per dag fietst. Om die auto van haar vriend heb ik een keer smakelijk kunnen lachen. Jammer dat je haar alleen beoordeeld op haar auto (die van haar vriend). Ik vraag me nu heel erg af of je vegetariër bent?quote:Op vrijdag 17 december 2010 17:38 schreef Holograph het volgende:
[..]
Nouja, ik ben nog beter voor het milieu dan Halsema zelf. Ik rijd vrijwel nooit in mijn auto, maar ga altijd met mijn fiets (ik fiets ongeveer 30 kilometer per dag). Halsema daarentegen (pardon, ik bedoel haar vriend) gaat met haar Mercedes W123 op pad (in verkiezingstijd rijdt ze trouwens hybride).
Ik heb het idee dat jij heel wat zuurder bent dan ik. Jij bent nooit ergens positief over.quote:Op vrijdag 17 december 2010 18:06 schreef __Saviour__ het volgende:
Tja. Alsmaar er niet in slagen om te regeren, daar wordt je erg zuur van natuurlijk
Dat vind ik dan wel weer poëtisch. Als stenen die door de lucht fladderen.quote:
Echt triest dit..quote:Op vrijdag 17 december 2010 18:26 schreef GSbrder het volgende:
Het regent wachtgeld.. Halsema is bang dat die regelingen verdwijnen
Laat haar dan ook lekker gaan werken....quote:Op vrijdag 17 december 2010 18:32 schreef IHVK het volgende:
[..]
Echt triest dit..
Figuren als Halsema zijn echt niet degenen die wachtgeld nodig hebben, ze is getalenteerd genoeg om goedbetaald aan de bak te komen.
Voor dat soort dingen moet je meer bij brievenbuspissers van het parlement zijn.
Serieus gast waar bemoei je je mee?quote:Op vrijdag 17 december 2010 18:47 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Laat haar dan ook lekker gaan werken....
quote:Op vrijdag 17 december 2010 18:47 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Laat haar dan ook lekker gaan werken....
Nou en, we geven jaarlijks 5-6 mld aan OWS. Dat is in een kabinetsperiode van vier jaar zo'n 250 JSF's.quote:Op vrijdag 17 december 2010 18:53 schreef Zolcon het volgende:
Die kosten zijn ook niks als je het vergelijkt met het in stand houden van de HRA en de kosten voor de 85 JSF's die Nederland wil kopen (ruim 8 miljard...)
Persoonlijk ben ik van mening dat dat geld beter besteed is.quote:Op vrijdag 17 december 2010 18:55 schreef Morendo het volgende:
[..]
Nou en, we geven jaarlijks 5-6 mld aan OWS. Dat is in een kabinetsperiode van vier jaar zo'n 250 JSF's.
Afschaffing van dat ondemocratische vehikel dusquote:Op vrijdag 17 december 2010 18:32 schreef IHVK het volgende:
[..]
Echt triest dit..
Figuren als Halsema zijn echt niet degenen die wachtgeld nodig hebben, ze is getalenteerd genoeg om goedbetaald aan de bak te komen.
Voor dat soort dingen moet je meer bij brievenbuspissers van het parlement zijn.
Gezien onze ligging naast Duitsland houd ik het leger liever wat op peil.quote:Op vrijdag 17 december 2010 18:58 schreef Zolcon het volgende:
[..]
Persoonlijk ben ik van mening dat dat geld beter besteed is.
2 JSF's te weinig: 87.quote:Op vrijdag 17 december 2010 18:53 schreef Zolcon het volgende:
Die kosten zijn ook niks als je het vergelijkt met het in stand houden van de HRA en de kosten voor de 85 JSF's die Nederland wil kopen (ruim 8 miljard...)
Ze heeft ook acht jaar ¤100k verdient, waarom moet ze dan nu wachtgeld krijgen? Voor mijn part blijft ze thuis tot d'r 65e, maar waarom moeten wij haar een gouden handdruk meegeven?quote:Op vrijdag 17 december 2010 18:49 schreef Zolcon het volgende:
[..]
![]()
Ik weet niet of je doorhebt hoeveel uur een fractievoorzitter van een partij werkt per week. Ze is net gestopt en nu moet ze van jou werken?
Dat is de schatting die nu bekend is n.a.v. berichtgeving over de stijging van de kosten met ongeveer 2 miljard.quote:Op vrijdag 17 december 2010 19:00 schreef JoaC het volgende:
[..]
2 JSF's te weinig: 87.
En knap dat je de prijs weet, die weet niemand in Den Haag namelijk nog.
Laatste cijfer was geloof ik 71 miljoen per stuk(optimistische schatting), maar factoren die meewegen zijn oa. de hoeveelheden die anderen bestellen, en er kunnen nog vertragingen en andere tegenvallers komen die prijs per stuk omhoog stuwen
Gezien onze ligging naast Duitsland besteed ik onze luchtverdediging met plezier aan die buren uit. Dan beschermen wij hun kust wel.quote:Op vrijdag 17 december 2010 19:00 schreef Morendo het volgende:
[..]
Gezien onze ligging naast Duitsland houd ik het leger liever wat op peil.
Ik ben ook geen fan van de wachtgeldregeling. Het ging mij erom dat er werd gezegd dat ze maar moet werken.quote:Op vrijdag 17 december 2010 19:03 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ze heeft ook acht jaar ¤100k verdient, waarom moet ze dan nu wachtgeld krijgen? Voor mijn part blijft ze thuis tot d'r 65e, maar waarom moeten wij haar een gouden handdruk meegeven?
Kom op, ze heeft 12 jaar kunnen uitrusten. Het wordt weer een keer tijd.quote:Op vrijdag 17 december 2010 19:04 schreef Zolcon het volgende:
Het ging mij erom dat er werd gezegd dat ze maar moet werken.
Wat onliberaal..quote:Op vrijdag 17 december 2010 19:04 schreef Zolcon het volgende:
[..]
Ik ben ook geen fan van de wachtgeldregeling. Het ging mij erom dat er werd gezegd dat ze maar moet werken.
Dat deel ik. Alleen om als iemand net is gestopt met haar werk te gaan zeggen dat ze moet werken is een beetje raar of niet? Halsema hoor je ook niet zeuren over geld nu.quote:Op vrijdag 17 december 2010 19:07 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Wat onliberaal..
Ik leef in de vreemde veronderstelling dat ze niet hoeft te werken, tenzij ze iets wil verdienen
Nee, omdat ze het geld toch wel krijgt..quote:Op vrijdag 17 december 2010 19:14 schreef Zolcon het volgende:
[..]
Dat deel ik. Alleen om als iemand net is gestopt met haar werk te gaan zeggen dat ze moet werken is een beetje raar of niet? Halsema hoor je ook niet zeuren over geld nu.
quote:Op vrijdag 17 december 2010 13:57 schreef Noek het volgende:
[..]
Want die twee gaan niet samen? Ik denk dat ze de vrijheid bedoelt. En gelijk heeft ze.
Ha, ha, jij wel dan???quote:
Ja, dat proefde ik min of meer uit haar verhaal en het is inderdaad slim om dan nu op te stappen.quote:Op vrijdag 17 december 2010 14:15 schreef Verbal het volgende:
[..]
Natuurlijk wel. Dit is haar laatste termijn, bij een vroege val van het kabinet zouden ze dan ineens haast moeten maken. Dus het afgelopen halfjaar gewoon de wisseling van de wacht geregeld, zodat de partij klaar is, mochten er ergens de komende jaren weer verkiezingen komen. Simpel en strategisch.
V.
Ik denk dat jij blij zou mogen zijn als je ooit zou bereiken wat zij bereikt heeft.quote:Op vrijdag 17 december 2010 15:33 schreef mlg het volgende:
[..]
Bah, ordinair wijf.
In ieder geval is haar accent Enschedees kak.
Mein Kampf is niet verboden. Lees je eerst even in over hoe dat in elkaar steektquote:Op vrijdag 17 december 2010 16:55 schreef Cerbie het volgende:
Zijn we het akkefietje van Plasterk en Mein Kampf alweer vergeten dan.
Wat heeft dit te maken met 'links georiënteerd' te maken..quote:Op vrijdag 17 december 2010 19:56 schreef xandra47 het volgende:
[..]
Ha, ha, jij wel dan???![]()
Wat doe jij wat een links georienteerd mens niet doet???
Eigenlijk moet ik op dit soort dwaze posts niet reageren.
Lees je zelf eerst eens in voordat je dat mij probeert wijs te maken. Maar om je te verlichten, het auteursrecht ligt bij de staat en die publiceert niet. Toen Plasterk voorstelde dat het vrij verkrijgbaar moest zijn kreeg hij een shitload kritiek over zich heen van oa CDA.quote:Op vrijdag 17 december 2010 20:01 schreef maartena het volgende:
[..]
Mein Kampf is niet verboden. Lees je eerst even in over hoe dat in elkaar steekt
Hier wordt een direct verband gelegd tussen "goede partij" en het aantal behaalde zetels.quote:Op vrijdag 17 december 2010 16:55 schreef telefeun het volgende:
Waarom nieuwe Agnes Kant, Kant was opgestapt omdat de SP historisch laag stond in de peilingen en omdat ze bij de GR heel laag gescoord hadden. Halsema heeft van GroenLinks gewoon een hele goede partij gemaakt
Ja ze is tof, heb haar ooit nog een sigaret gegevenquote:Op vrijdag 17 december 2010 21:48 schreef popolon het volgende:
Ik heb er altijd leuk gevonden, ook al was het niet helemaal mijn partij.
[ afbeelding ]
Termijn zat er ook zo goed als op dus helemaal niet zo raar natuurlijk.
Ik zelf ben dan altijd bang voor brandplekken in de lakens.quote:Op vrijdag 17 december 2010 22:02 schreef remlof het volgende:
[..]
Ja ze is tof, heb haar ooit nog een sigaret gegeven
Idem. Ik was het vaker NIET met haar eens dan wel..... maar het bleef een leuke griet. Ik volg haar ook op Twitter bijv. Blijf ik ook doen trouwens.quote:Op vrijdag 17 december 2010 21:48 schreef popolon het volgende:
Ik heb er altijd leuk gevonden, ook al was het niet helemaal mijn partij.
Heel mooi inderdaad. Halsema af en toe ook duidelijk geroerd.quote:Op zaterdag 18 december 2010 00:19 schreef Haaibaaike het volgende:
Ik volg Femke ook op twitter..was een leuke uitzending bij P&W! Het afscheid van Femke..
Dat zal ze leuk vinden.quote:Op vrijdag 17 december 2010 23:49 schreef maartena het volgende:
Ik volg haar ook op Twitter bijv. Blijf ik ook doen trouwens.
http://vorige.nrc.nl/binn(...)erk_leiden_tot_ophefquote:Op vrijdag 17 december 2010 15:02 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Volgens mij is vrijwel iedere partij in NL tegen het vrij verkopen van een bepaald boek.
Goh hoe reuze origineel om dit verhaal waar niet bijster veel van klopt weer op te rakelenquote:Op vrijdag 17 december 2010 17:38 schreef Holograph het volgende:
[..]
Nouja, ik ben nog beter voor het milieu dan Halsema zelf. Ik rijd vrijwel nooit in mijn auto, maar ga altijd met mijn fiets (ik fiets ongeveer 30 kilometer per dag). Halsema daarentegen (pardon, ik bedoel haar vriend) gaat met haar Mercedes W123 op pad (in verkiezingstijd rijdt ze trouwens hybride).
En wat heeft dat overspannen gedoe voor de interruptiemicrofoon nu precies allemaal opgeleverd?quote:Balkenende grootste 'slachtoffer' Halsema
trouw.nl
18-12-2010
Niemand in de Tweede Kamer wist Femke Halsema zo vaak naar de interruptiemicrofoon te lokken als voormalig premier Balkenende. Tijdens debatten in de Tweede Kamer onderbrak Halsema de premier 528 keer. Dat is meer dan twee keer zoveel als de nummer twee op de lijst, oud-minister Benk Korthals. Halsema onderbrak hem 246 keer.
Dat blijkt uit een analyse van informatiewetenschapper Maarten Marx van de Universiteit van Amsterdam. Hij berekende dat Halsema in de bijna driehonderd debatten die ze voerde in totaal 4371 keer de interruptiemicrofoon opzocht. Zelf is de vrijdag afgetreden fractievoorzitter van GroenLinks 1243 keer onderbroken.
De meeste debatten voerde Halsema met Boris Dittrich. De voormalig fractievoorzitter van D66 is ook degene die haar het meest heeft onderbroken.
Het vaakst liep Halsema naar de interruptiemicrofoon tijdens het debat over het rapport van de Commissie Davids, in februari dit jaar. Die dag pleegde ze 103 interrupties, verdeeld over negen mensen. Premier Balkenende was opnieuw haar grootste slachtoffer.
Kun je ook wat anders dan haat en vuiligheid verspreidenquote:Op zaterdag 18 december 2010 14:08 schreef voice-over het volgende:
[..]
En wat heeft dat overspannen gedoe voor de interruptiemicrofoon nu precies allemaal opgeleverd?
Exact, helemaal niks. Halsema was dus de grootste luchtverplaatster in de historie van de 2e kamer. Erg gek op zichzelf maar het land kon de pleuris van haar krijgen want anders had GL al lang geregeerd.
Dat heeft meer aan de positie van de partij in het politieke spectrum te maken dan met haar kwaliteiten als politica. Ze heeft de kansen op regeren voor haar partij iig vergroot door er meer een moderne sociaal-liberale partij van te maken.quote:Op zaterdag 18 december 2010 14:08 schreef voice-over het volgende:
[..]
En wat heeft dat overspannen gedoe voor de interruptiemicrofoon nu precies allemaal opgeleverd?
Exact, helemaal niks. Halsema was dus de grootste luchtverplaatster in de historie van de 2e kamer. Erg gek op zichzelf maar het land kon de pleuris van haar krijgen want anders had GL al lang geregeerd.
Drie zetels voor GL en een halvering van het CDA.quote:Op zaterdag 18 december 2010 14:08 schreef voice-over het volgende:
[..]
GL deed, ondanks de inspanningen van Halsema, niet mee omdat Rutte met alle geweld over rechts wilde.quote:Halsema was dus de grootste luchtverplaatster in de historie van de 2e kamer. Erg gek op zichzelf maar het land kon de pleuris van haar krijgen want anders had GL al lang geregeerd.
Zolang de standpunten van de partij hetzelfde blijven, lijkt me dat niet. Bovendien is GL een oppositiepartij.quote:
Wat een gelul!quote:Op zaterdag 18 december 2010 18:04 schreef maartena het volgende:
[..]
Zolang de standpunten van de partij hetzelfde blijven, lijkt me dat niet. Bovendien is GL een oppositiepartij.
Tja, jammer van je stem dan. Had je niet op Halsema gestemd als je dit geweten had?quote:Op zaterdag 18 december 2010 18:43 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Wat een gelul!
Halsema heeft nota bene zelf dispensatie gevraagd voor een extra termijn als partijleider.
Als je je dan beschikbaar stelt en zegt 'stem maar op mij' dan moet je dat ook doorzetten en de termijn volmaken, vind ik.
Dan kun je wel weer in een spastische stuip schieten en denken dat het verheffend is om wat te prevelen over de PVV, maar dat maakt op mij geen indruk en verandert bij mij niets aan mijn opvatting dat hier sprake is van kiezersbedrog.
Het spijt mij maar ik weiger mee te doen aan de persoonverheerlijking van Halsema die de staatsomroep gisteren heeft ontketend. Halsema bezorgde mij braakneigingen. Dat vergeef ik haar nooit. Nooit.quote:Op zaterdag 18 december 2010 15:20 schreef Breekfast het volgende:
Groenlinks is totaal niet mijn partij, maar je kunt moeilijk ontkennen dat ze het gewoon goed gedaan heeft.
Dat is niet waar. GL deed geen enkele poging water bij de wijn te doen. Deze rode zeloten wilden slechts mondjesmaat bezuinigen en van Nederland een toekomstig Griekenland maken. Socialisten zijn altijd erg dom en naief geweest als het gaat om overheidsuitgaven.quote:Op zaterdag 18 december 2010 16:06 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
GL deed, ondanks de inspanningen van Halsema, niet mee omdat Rutte met alle geweld over rechts wilde.
Onzin, Rutte heeft de Paars-plus formatie bewust laten klappen omdat z'n achterban er niet aan wou.quote:Op zaterdag 18 december 2010 19:02 schreef voice-over het volgende:
[..]
Dat is niet waar. GL deed geen enkele poging water bij de wijn te doen. Deze rode zeloten wilden slechts mondjesmaat bezuinigen en van Nederland een toekomstig Griekenland maken. Socialisten zijn altijd erg dom en naief geweest als het gaat om overheidsuitgaven.
2010 is weer globaal gezien het warmste jaar ooit gemeten hè? Dat er nu in Nederland een beetje sneeuw ligt doet daar niets aan afquote:En dan die nonsens over Global Warming.
Zowel Cohen als Pechtold zijn net zo hard de schuld in de schoenen geschoven. De linkse partijen dachten de VVD wel even voor hun karretje te kunnen spannen. Ik snap wel dat de VVD niet aan PP wilde, veel te links naar hun smaak.quote:Op zaterdag 18 december 2010 19:25 schreef remlof het volgende:
[..]
Onzin, Rutte heeft de Paars-plus formatie bewust laten klappen omdat z'n achterban er niet aan wou.
Kan zijn, VVD en PvdA staan momenteel ver van elkaar af. Maar om Halsema de schuld van het mislukken van Paars-plus te geven is een gotspe.quote:Op zaterdag 18 december 2010 19:26 schreef Cerbie het volgende:
[..]
Zowel Cohen als Pechtold zijn net zo hard de schuld in de schoenen geschoven. De linkse partijen dachten de VVD wel even voor hun karretje te kunnen spannen. Ik snap wel dat de VVD niet aan PP wilde, veel te links naar hun smaak.
Halsema, Pechtold en zelfs Cohen wilden overal over praten en waren bereid concessies te doen. Vooral de eerste twee drongen juist aan op dit kabinet. Alleen Rutte zette zijn piketpaaltjes muurvast in de grond en maakte een kabinetsformatie daarmee onmogelijk.quote:Op zaterdag 18 december 2010 19:02 schreef voice-over het volgende:
[..]
Dat is niet waar. GL deed geen enkele poging water bij de wijn te doen. Deze rode zeloten wilden slechts mondjesmaat bezuinigen en van Nederland een toekomstig Griekenland maken. Socialisten zijn altijd erg dom en naief geweest als het gaat om overheidsuitgaven.
quote:En dan die nonsens over Global Warming.
Ik bespeur hier toch echt meer een beoordeling van haar standpunten en gedachtegoed dan haar functioneren als politica.quote:Op zaterdag 18 december 2010 18:58 schreef voice-over het volgende:
[..]
Het spijt mij maar ik weiger mee te doen aan de persoonverheerlijking van Halsema die de staatsomroep gisteren heeft ontketend. Halsema bezorgde mij braakneigingen. Dat vergeef ik haar nooit. Nooit.
Deze linkse tante heeft Nederland jarenlang met een enorme crisis opgezadeld met haar populistische gekakel. Een irritante babbeljuf. Maar slechts woorden, nooit daden. Heerlijk dat ze uit frustratie is opgeduveld. Nu ook nog die vreselijke Cohen en dito Pechtold weg en dan zullen de theeprijzen op de termijnmarkt snel kelderen. No nonsense rules!
De Twitter-koningin gaat de keuken schilderen met een riant wachtgeld. Socialisten weten wel hoe ze van de staatsruif kunnen vreten.
quote:Vertrek scherpe en bevlogen Halsema groot verlies voor politiek
door Pim van den Dool
Gisteren regende het al lovende reacties nadat Halsema plotseling aankondigde de politiek te verlaten. Vanochtend oordelen de kranten in hun commentaren. Er is veel lof.
NRC Handelsblad schrijft vandaag:
Ze was een kleurrijk Kamerlid dat haar fractie meer gezicht gaf dan op basis van het zeteltal kon worden verwacht. Door haar zorgvuldige, zuivere debatstijl en scherpzinnige formuleringen behoorde ze tot de beste parlementariërs.
De Volkskrant prijst vooral de inhoudelijke koerswijziging die GroenLinks onder Halsema doormaakte:
Inhoudelijk legde Halsema politieke moed aan de dag. Van radicale getuigenispartij ontwikkelde GroenLinks zich tot een vrijzinnige links-liberale ideeënpartij, wars van dogmas en heilige huisjes. Ze opende de aanval op de starheid van de vakbeweging en deinsde niet terug voor dwarse opvattingen over bijvoorbeeld de hervorming van het ontslagrecht. Ze was voortdurend op zoek naar modernisering van de linkse politiek en pleitte voor een nieuw welvaartsbegrip, waarin ook rekening wordt gehouden met hoe gelukkig mensen zijn.
Ook Trouw is buitengewoon lovend:
Haar vertrek is een groot verlies voor de Tweede Kamer. In de ruim twaalf jaar dat Halsema lid was van de volksvertegenwoordiging groeide zij uit tot een toonaangevende politica. Halsema gaf progressieve politiek in Nederland een volkomen nieuw gezicht. Zij stelde taboes aan de linkerkant van de politiek ter discussie en kwam met eigen, vaak originele en meestal controversiële oplossingen.
Is er dan alleen maar lof? Nee. NRC vindt haar besluit om al een half jaar na de verkiezingen de Kamer te verlaten niet elegant tegenover haar kiezers. De Volkskrant constateert dat haar pogingen om samenwerking tussen links-progressieve partijen te bereiken zijn blijven steken in retoriek. Maar de algemene teneur is helder: het vertrek van Halsema is een verlies voor de politiek.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |