abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 14 december 2010 @ 06:09:38 #1
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_89905501
quote:
quote:
7s.gif Op dinsdag 14 december 2010 06:01 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

iig niet bergop, en waarschijnlijk een beetje wind mee :P Enne, vergeet niet dat het hele peloton die snelheid draagt. als 't goed gaat rijdt een Cavendish alleen de laatste meter met z'n snufferd in de volle wind.
pi_89906900
Klopt, ze worden natuurlijk wel gegangmaakt :)
pi_89907489
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 01:22 schreef Tommeke het volgende:
Die data zijn heel makkelijk te verifieren, veel profs rijden met een SRM of Powertap systeem, waarmee je het vermogen direct kan aflezen.
Voor ons verifieerbaar bedoel ik natuurlijk ;)
  dinsdag 14 december 2010 @ 13:57:21 #5
16447 Chielus
Dial M for me.
pi_89916145
Volgens Nygaard wordt de naam van Team Lux GEEN Team Leopard.
6 Januari komt de naam pas naar buiten.

Zouden ze nog in onderhandeling zijn met een grote naamsponsor?
Save the cheerleader. Save the World.
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today James Dean
  dinsdag 14 december 2010 @ 15:29:53 #6
49615 Bismarck
Left on the sands of history
pi_89920060
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 13:57 schreef Chielus het volgende:
Volgens Nygaard wordt de naam van Team Lux GEEN Team Leopard.
6 Januari komt de naam pas naar buiten.

Zouden ze nog in onderhandeling zijn met een grote naamsponsor?
Mogelijk. Zou het vreemd vinden als de ploeg de naam van een persoonlijke bv zou meekrijgen. Tenzij die bv ook de hoofdsponsor is, maar dat is Nygaard niet. Sponsors zullen toch promotie ervoor willen terugkrijgen.

Andy Rihs noemt z'n ploegen ook Phonak of BMC en niet Sonova.
That's...Montgomery Clift, honey!
  dinsdag 14 december 2010 @ 20:09:32 #7
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_89931450
Misschien moeten ze 't gewoon Saxo Bank 2 noemen.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_89946231
Toch raar van die sponsor (als die er al is, maar dat zal wel anders zaten ze net zo in de problemen als Pegasus?) dat ze zich nog niet bekend willen maken. Ze waren al talloze keren in allerlei media genoemd als ze zich eerder bekend hadden gemaakt, lopen gewoon enorme veel publiciteit vrijwillig mis zo.
  woensdag 15 december 2010 @ 14:26:54 #9
16447 Chielus
Dial M for me.
pi_89957760
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 02:59 schreef DutchSL het volgende:
Toch raar van die sponsor (als die er al is, maar dat zal wel anders zaten ze net zo in de problemen als Pegasus?) dat ze zich nog niet bekend willen maken. Ze waren al talloze keren in allerlei media genoemd als ze zich eerder bekend hadden gemaakt, lopen gewoon enorme veel publiciteit vrijwillig mis zo.
He zou zo maar kunnen zijn dat ze een aantal sub-sponsors hebben en plaats vrij houden voor een eventuele hoofdsponsor. Indien deze niet gevonden wordt schuift een van de sub-sponsors naar voren als hoofdsponsor. Zo houden ze de opties open.

Pegasus zou trouwens een nieuwe sponsor hebben gevonden. Geen Australische iig.
pi_89970115
quote:
...
Pegasus Sports kreeg uitstel tot woensdag 15 december om een nieuwe geldschieter te vinden. De ploeg raakte in de financiële problemen toen hoofdsponsor George Gillet junior op het laatste moment afhaakte.
...
Pegasus Sports vindt toch nieuwe hoofdsponsor

Dit is dezelfde George Gillet Jr die ook eigenaar van Liverpool was?
pi_90013733
Ook al in het Roermond topic gepost maar hier kan hij ook wel.
quote:
Roermond krijgt tijdrit EnecoTour

De tijdrit in de EnecoTour wordt volgend jaar definitief verreden in Roermond. Op vrijdag 12 augustus zal het peloton door het centrum van de stad rijden. De tijdrit in de EnecoTour is traditioneel een van de belangrijkste ritten om tijdwinst te boeken in deze wielerronde.

Roermond was de afgelopen jaren ook al etappeplaats van de EnecoTour. Op zaterdag 13 augustus zal er een Belgische etappe worden verreden. De slotrit, op zondag 14 augustus, eindigt in Sittard-Geleen.
bron l1.nl

Onderstaand overigens het parcours voor de Roermond City run op 30 april, heb zo'n vermoeden dat dit ook wel eens tijdritparcours Eneco tour gaat worden
Net efkes anges
pi_90014643
Hoeveel km is dat rondje?
pi_90019760
http://www.roermondcityru(...)icle&id=52&Itemid=62

10 mile.. 16 km dus

Beetje kort voor een tijdrit..
pi_90019871
Ik hoop dat ze een iets langere TT doen :)
pi_90028834
Movistar voor 2011:

vrijdag 17 december 2010 @ 12:25:56 #16
67640 SaintOfKillers
pi_90038144
Nog wat shirts:

het lichtjes aangepaste RadioShack

Het veel rozere Lampre:

Het dan weer wittere HTC:

Katusha zou voor rood gaan?

The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_90055847
Die van Radioshack is lelijk.
  vrijdag 17 december 2010 @ 20:56:39 #18
67640 SaintOfKillers
pi_90059738
Nog 2 kleinere Belgische teams die de voorjaarsklassiekers wel zullen opduiken (althans de Vlaamse):

Doncker's Koffie (blijft een belachelijke teamnaam) met onder meer Kevin Hulsmans:

En Veranda's Willems (qua naam niet veel beter) met Stefan Van Dijck en Staf Scheirlinckx

zaterdag 18 december 2010 @ 02:28:38 #19
49615 Bismarck
pi_90076140
quote:
2s.gif Op vrijdag 17 december 2010 12:25 schreef SaintOfKillers het volgende:
Nog wat shirts:
Katusha zou voor rood gaan?
[ afbeelding ]
Is dat niet het 2010-shirt van Itera-Katusha, de feederploeg van Katusha?

zaterdag 18 december 2010 @ 13:34:56 #20
16447 Chielus
Dial M for me.
pi_90083027
Nieuwe Quick Step:

zaterdag 18 december 2010 @ 13:38:45 #21
16447 Chielus
Dial M for me.
pi_90083130
Geox zou trouwens Alvaro Crespi (oud Mapai) naast Gianetti willen zetten als ploegleider.
  zaterdag 18 december 2010 @ 13:45:10 #22
16447 Chielus
Dial M for me.
pi_90083334
Wel grappig trouwens dat veel renners die overgestapt zijn al wel mee gaan met een trainingscamp van de nieuwe ploeg maar nog wel met de oude teamkleding rijden (Waarschijnlijk omdat het contract pas 1 Jan. in gaat).
pi_90089357
Quick Step maakt tenue 2011 bekend

quote:
1s.gif Op zaterdag 18 december 2010 13:34 schreef Chielus het volgende:
Nieuwe Quick Step:

[ afbeelding ]
lijkt wel veel op die van katusha :')
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  zaterdag 18 december 2010 @ 19:33:27 #24
67640 SaintOfKillers
pi_90093822
Ik vind het voorlopig maar triest met die nieuwe truitjes. De nieuwkomers zijn niet al te best en de bestaanden die werden aangepast zijn ook bijna allemaal een stap achteruit, alleen HTC vind ik wel okay.
pi_90095453
Heeft Quick Step veel plannen in Oost-Europa of zo? Want die uitstraling heeft het tenue in ieder geval wel ongeveer...

Ik vind die van HTC wel stylish, maar daarvan vond ik het oude tenue gewoon ook niet zo leuk. :)

En ach, niet zo mooi / standaard kan ook wel weer camp zijn, ben nog steeds best blij met m'n Astana-outfit bijv. :+
Jack does it in real time...
pi_90096125
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 december 2010 20:10 schreef DeeBee het volgende:
Heeft Quick Step veel plannen in Oost-Europa of zo? Want die uitstraling heeft het tenue in ieder geval wel ongeveer...
:Y

http://www.wielernieuws.b(...)omst_quick_step.html

:')
  maandag 20 december 2010 @ 18:59:09 #27
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_90190613
Het is Pegasus ondanks sponsor niet gelukt om "Pro Continental" licentie binnen te slepen:

http://www.cyclingnews.co(...)gasus-sports-license
  dinsdag 21 december 2010 @ 00:09:04 #28
49615 Bismarck
pi_90211740
Robbie McEwen op Twitter:

quote:
for those not in the loop. our team has been refused a licence for 2011. 50 people out of work. 25 great riders without a team.

so much work, effort, commitment, passion, sacrifice. been for nothing. devastating

.well done uci....thanks a lot
pi_90218520
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 00:09 schreef Bismarck het volgende:
Robbie McEwen op Twitter:

[..]

lk zou eerder die hoofdsponsor aanspreken.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  dinsdag 21 december 2010 @ 06:18:43 #30
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_90220368
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 02:53 schreef marcodej het volgende:

[..]

lk zou eerder die hoofdsponsor aanspreken.
Ja, er is een sponsor afgehaakt = niet genoeg budget = geen Pro Tour licentie. Balen voor Mc Ewen want die wil vast de Tour Down Under rijden. En die is al heel snel. :{
  dinsdag 21 december 2010 @ 10:55:04 #31
16447 Chielus
Dial M for me.
pi_90224253
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 06:18 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Ja, er is een sponsor afgehaakt = niet genoeg budget = geen Pro Tour licentie. Balen voor Mc Ewen want die wil vast de Tour Down Under rijden. En die is al heel snel. :{
Pro Tour statis was allang bekend dat dat er niet in zat voor Pegasus maar zelfs geen Pro continental status. Dan heb je de zaken dus gewoon niet goed voor elkaar.
Gewoon een goede beslissing dus van de UCI ipv een jaar lang gezeik over niet betaalde salarisen etc.
Renners mogen nu blijkbaar meteen ergens anders tekenen. Van Kessel (ploegleider) hoopt op een doorstart met 16 renners.

Pegasus had al startrechten voor de Tour down under en Kuurne-Brussel -Kuurne trouwens,
  dinsdag 21 december 2010 @ 11:00:14 #32
67640 SaintOfKillers
pi_90224399
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 10:55 schreef Chielus het volgende:
Pegasus had al startrechten voor de Tour down under en Kuurne-Brussel -Kuurne trouwens,
Ik denk dat een continentale ploeg zelfs niet mag starten in World Tour wedstrijden.
  dinsdag 21 december 2010 @ 11:47:39 #33
49615 Bismarck
pi_90226144
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 10:55 schreef Chielus het volgende:

[..]

Pro Tour statis was allang bekend dat dat er niet in zat voor Pegasus maar zelfs geen Pro continental status. Dan heb je de zaken dus gewoon niet goed voor elkaar.
Gewoon een goede beslissing dus van de UCI ipv een jaar lang gezeik over niet betaalde salarisen etc.
Renners mogen nu blijkbaar meteen ergens anders tekenen. Van Kessel (ploegleider) hoopt op een doorstart met 16 renners.
Volgens Cyclingnews bekijkt Armstrong de mogelijkheid of hij nog wat renners bij Radioshack aan boord kan halen. Pegasus heeft een stuk of 10 renners die in 2010 nog ProTour reden, me dunkt dat er daarvan best te porren zijn voor een overstap. De niet-Australiërs zullen zich sowiezo niet heel gecommiteerd voelen aan een falend project.

quote:
On the phone with @JohanBruyneel talking @TeamRadioShack and possibly making some roster additions.
about 10 hours ago via ÜberTwitter
pi_90242426
quote:
RTL 7 wil Tour-variant VI Oranje

RTL 7 heeft komend jaar grootse plannen met sportuitzendingen. Tijdens de zomer komt er een variant op VI Oranje, waarbij de Tour de France centraal staat. Vanaf de Cauberg in Valkenburg presenteert Wilfred Genee tijdens dit wielerevenement dagelijks van 2 tot en met 24 juli een liveprogramma, waarin hij tal van gasten ontvangt en er ook aandacht is voor actuele voetbalzaken. De bedoeling is dat VI-hoofdredacteur Johan Derksen hiervoor regelmatig aanschuift.

VI Oranje was afgelopen zomer tijdens het WK voetbal vanuit Scheveningen een doorslaand succes. De formule live televisie van een locatie, gasten, muziek biedt meer ruimte en daarom kocht RTL van de NOS een sublicentie voor de Tour. Dat betekent dat de NOS de etappes live uitzendt, met na afloop interviews en reportages, en dat RTL 's avonds beelden uit de wedstrijd mag uitzenden plus interviews met de hoofdrolspelers.

De Cauberg geldt in Nederland als het mekka voor wielrenners en wielerfans. Volgens RTL kijken voetballiefhebbers ook graag naar wielrennen, en andersom.
pi_90242624
quote:
14s.gif Op dinsdag 21 december 2010 17:15 schreef wimderon het volgende:

[..]

_O_
Hopelijk gaat Gijp het komende jaar wielrennen volgen en schuift hij ook aan.
pi_90242782
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 17:19 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

_O_
Hopelijk gaat Gijp het komende jaar wielrennen volgen en schuift hij ook aan.
Wielrennen (en tennis) volgt hij al met bovengemiddelde interesse las ik laatst in zijn mega-monoloog in de VI.
pi_90242790
Schitterend. :D Ik ga kijken. :D Hopelijk veel filmpjes van Johan met zijn racefiets.

Hoop wel dat er een beetje uitgesproken wielergasten komen. Zit me nu ook af te vragen of de Nederlandse wielerwereld een "Johan Derksen" heeft...
pi_90243336
Henk Lubberding mogen ze wel uitnodigen dan
pi_90245170
Ik zie het al voor me: ,,Ach die Schleck, die kan er geen reet van." :D
pi_90246692
quote:
De Ronde in 2011: korter, maar meer hellingen

De Ronde van Vlaanderen zal er in 2011 weer wat anders uitzien dan de vorige editie. Het parcours is 5 kilometer korter, de finale begint iets vroeger en er zullen 17 hellingen in plaats van 15 zijn. En Meerbeke, blijft dat ook na 2011 aankomstplaats?

Het parcours van de 95e editie van de Ronde zal 257,7 kilometer lang zijn, tegenover 262,3 kilometer in 2010. Drie hellingen zijn er niet bij: Den Ast, de Kluisberg en de Berendries, die laatste omdat daar in 2011 wegwerkzaamheden zullen zijn.

Er komen wel vijf hellingen bij: de Tiegemberg, Nokereberg, de Rekelberg, de Kruisberg en de Valkenberg. De Rekelberg ligt in Zwalm, in 2011 "Dorp van de Ronde".

"We willen elk jaar een dorp "in the picture" plaatsen en dit jaar is dat Zwalm", vertelt Wim Van Herreweghe van organisator Flanders Classics, aan Sporza. "En natuurlijk willen we dat dorp en zijn deelgemeenten met het parcours ook aandoen."

"Daardoor wordt het stuk in West-Vlaanderen korter, zo'n 70 à 80 kilometer in plaats van 100. We rijden bijvoorbeeld niet naar de kust, maar recht naar beneden, naar Kortrijk. En voor het eerst is er ook een kruispunt in het parcours, een plaats waar we 2 keer komen."

Het parcours moet wel nog officieel bevestigd worden, benadrukt Van Herreweghe. "De aanvragen zijn naar de gemeenten gestuurd. Er kunnen dus altijd nog lichte wijzigingen aangebracht worden, maar in grote lijnen is dit wat we willen."

Is Meerbeke ook na 2011 aankomstplaats?
In 2011 lopen bovendien de contracten van Brugge en Ninove (deelgemeente Meerbeke) af als start- en aankomstplaats. Zijn zij er ook in de toekomst nog bij?

"Daar moeten nog punten en komma's over geplaatst worden", zegt Van Herreweghe. "Wij zijn zeer tevreden over de samenwerking met Brugge en Ninove, maar er komt een moment waarop je andere dingen moet overwegen."

"Oudenaarde en Ronse zijn kandidaat-aankomstplaats, maar niets zegt dat we niet nog 10 jaar in Ninove zullen blijven. In mei of juni zullen we alles eens naast elkaar leggen en zullen we bekijken wat het beste is voor de Ronde.''
pi_90247954
"Vinokourovje, wat een renner, is toch heerlijk man. Kijk eens hoe hij lek rijdt... HIHIHIHI"
pi_90248573
pi_90255054
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 17:36 schreef franklop het volgende:
Henk Lubberding mogen ze wel uitnodigen dan
:Y

En Rob Harmeling natuurlijk *O* :P
pi_90255435
Er was met de Tour de France toch zon topic met de drie :)
pi_90256284
Kijk eens iets naar boven! ;)
pi_90256708
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 21:38 schreef TargaFlorio het volgende:
Kijk eens iets naar boven! ;)
check, had 'm inderdaad niet gezien
pi_90294608
quote:
Robbie McEwen verricht een ware heldendaad

Robbie McEwen zoekt niet alleen nog een ploeg, vorig weekend was hij een held, in de letterlijke zin van het woord. Tijdens een bootuitstapje op een benefietavond was hij alert genoeg om een CO-ramp te voorkomen.

McEwen was een van de gasten op de benefietavond, georganiseerd door Mat Rogers, een plaatselijke (voormalige) rugbyheld.

Rogers vertelt het verhaal op www.goldcoast.com. "Omdat er een vrouwenlunch was, besloten we met de mannen een boottochtje te gaan maken", vertelt Rogers.

"Omdat er slecht weer op komst was, trokken we een zeil over de boot, maar na de storm vergaten we dat zeil weer weg te nemen." Daardoor begonnen de uitlaatgassen van de motor zich op te stapelen onder het zeil.

"Plots werd iedereen onwel, maar we dachten in de eerste plaats aan een voedselvergiftiging. Maar toen iemand flauwviel, wist Robbie meteen dat het om CO-vergiftiging ging."

"Gelukkig kon hij, als getraind renner, er met zijn grotere longcapaciteit beter tegen. Doordat hij dikwijls op grote hoogte heeft getraind, heeft zijn bloed meer rode bloedcellen en werd hij niet meteen aangetast door de CO-vergifiting. Hij heeft de zeilen weer losgemaakt en zo een ramp vermeden."
  donderdag 23 december 2010 @ 01:53:54 #48
49615 Bismarck
pi_90324770
De exodus bij Pegagus Sports is begonnen. Cornu heeft getekend bij Topsport Vlaanderen.

http://www.sporza.be/cm/s(...)_Topsport-Vlaanderen
http://www.cyclingnews.co(...)asus-sports-problems

[Verkeerde topic...stond al in transfernieuws]
  donderdag 23 december 2010 @ 14:45:10 #49
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_90342663
http://www.cyclingnews.co(...)aten-to-quit-cycling

^ pijnlijk als dit betekent dat Geox het volgende team is dat uit elkaar valt. Menchov en Sastre zouden er trouwens een salaris van 2 resp. 1,4 miljoen opstrijken.
  donderdag 23 december 2010 @ 15:10:22 #50
67640 SaintOfKillers
pi_90343799
Geox en TMC moeten niet te veel zeuren. 2,5 miljoen euro is nu ook weer geen bedrag om helemaal achterover van te vallen. Als ze World Tour wilden worden, hadden ze maar wat meer moeten investeren in plaats van enkel te betalen voor 2 topspitsen zonder een middenveld te kopen.
pi_90344541
quote:
1s.gif Op woensdag 22 december 2010 16:24 schreef wimderon het volgende:

[..]

wat een slecht verhaal :P
pi_90347339
quote:
15s.gif Op donderdag 23 december 2010 14:45 schreef SuikerVuist het volgende:

^ pijnlijk als dit betekent dat Geox het volgende team is dat uit elkaar valt. Menchov en Sastre zouden er trouwens een salaris van 2 resp. 1,4 miljoen opstrijken.
In die bron staat het juist andersom:
quote:
Team manager Mauro Gianetti signed Carlos Sastre and Denis Menchov as team leaders, reportedly paying them two and 1.4 million Euro respectively.
Sastre 2 miljoen is nogal overbetaald zeg, 1.4 zou al veel zijn.
  donderdag 23 december 2010 @ 18:09:15 #53
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_90352357
quote:
1s.gif Op donderdag 23 december 2010 16:21 schreef DutchSL het volgende:

[..]

In die bron staat het juist andersom:

[..]

Sastre 2 miljoen is nogal overbetaald zeg, 1.4 zou al veel zijn.
Ah, bedankt. Vandaar dat ik het verkeerd weergaf. Is bijna niet voor te stellen, idd.

Sastre waarschijnlijk wel als eerste getekend.
pi_90557185
Nu herhaling van wielerjaaroverzicht op Sporza, voor de geinteresseerden.
pi_90567309
Bennati zou in 2011 op vraag van z'n team alle drie de grote rondes gaan rijden. Daarvoor laat hij een groot deel van het voorjaar vallen. Goede keuze wel, denk ik.
pi_90570894
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2010 22:06 schreef marcodej het volgende:
Nu herhaling van wielerjaaroverzicht op Sporza, voor de geinteresseerden.
thanks,

"Take a picture, quick..."

klote yank! ;)
" If I knew I couldn't win races, I would have stayed in the States."
  woensdag 29 december 2010 @ 08:59:10 #57
67640 SaintOfKillers
pi_90571011
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 01:02 schreef wimderon het volgende:
Bennati zou in 2011 op vraag van z'n team alle drie de grote rondes gaan rijden. Daarvoor laat hij een groot deel van het voorjaar vallen. Goede keuze wel, denk ik.
Ik vraag me af wat dat betekent voor de kansen van Weylandt in die wedstrijden. Niet dat die de zeges daar aan elkaar zou rijgen, maar die was de laatste jaren toch minder waardeloos dan Bennati in grote rondes.
  woensdag 29 december 2010 @ 13:37:31 #58
67640 SaintOfKillers
pi_90579779

Nieuwe outfit Garmin-Cervelo, hopelijk valt die idiote é nog weg :')
pi_90580916
quote:
2s.gif Op woensdag 29 december 2010 08:59 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Ik vraag me af wat dat betekent voor de kansen van Weylandt in die wedstrijden. Niet dat die de zeges daar aan elkaar zou rijgen, maar die was de laatste jaren toch minder waardeloos dan Bennati in grote rondes.
Bennati is intrinsiek natuurlijk de betere sprinter. Waar Weylandt een paar toevalstreffers voor kan leggen kan Bennati veel constantere reeksen voorleggen, zelfs de afgelopen twee seizoenen. Terwijl hij van het ene fysieke ongemak in het andere is gerold en hij me juist iemand lijkt die het van veel koersen moet hebben.

Weylandt naar de Tour lijkt me sowieso uitgesloten, terwijl Bennati daar bijvoorbeeld ook een nuttige pion is in de ploegentijdrit.
  woensdag 29 december 2010 @ 15:05:43 #60
67640 SaintOfKillers
pi_90583956
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 14:01 schreef wimderon het volgende:

[..]

Bennati is intrinsiek natuurlijk de betere sprinter. Waar Weylandt een paar toevalstreffers voor kan leggen kan Bennati veel constantere reeksen voorleggen, zelfs de afgelopen twee seizoenen. Terwijl hij van het ene fysieke ongemak in het andere is gerold en hij me juist iemand lijkt die het van veel koersen moet hebben.
Ik vind het niet vreemd dat Bennati in de pikorde voor Weylandt komt. Wel vind ik dat Weylandt het, gezien zijn resultaten, op zijn minst heeft verdiend om dan toch in 1 grote ronde het alfa-sprintmannetje te mogen spelen (al was dat "maar" de Vuelta). Het kan best dat ze ergens allebei starten, maar ik acht het onwaarschijnlijk dat Weylandt geen dienende rol krijgt. Als 't nu nog voor een veelwinnaar als Cavendish, Farrar of Petacchi was geweest...

Als ze daar van Weylandt eerder een klassieke renner willen maken, dan lijkt me dat gedoemd om te falen.
pi_90584601
quote:
Nieuwe outfit Garmin-Cervelo, hopelijk valt die idiote é nog weg :')
Ik mag hopen dat Sky een nieuw tricot krijgt :o
  woensdag 29 december 2010 @ 17:32:23 #62
49615 Bismarck
pi_90591066
Lampre heeft verlengd met z'n vleeswarenleverancier :P.

quote:
Aliprandi and Team Lampre, 20/12/2010
Appreciated confirmation of one of the official suppliers of Team Lampre-Farnese Vini. Salumificio Aliprandi, since 2007 with the blue-fucsia team in cold cuts supplying, renewed the will to cooperate with the team of general manager Saronni for the next season too.
[...]
Misschien kan Contador daar ook eens te rade gaan.
pi_90598994
Bennati moet het natuurlijk sowieso meer van de ritten met wat heuveltjes hebben, in een pure sprint zal Weylandt zijn kans vast wel krijgen (al was het na 2 mislukte pogingen van Bennati).
  donderdag 30 december 2010 @ 00:03:29 #64
16447 Chielus
Dial M for me.
pi_90609283
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 15:18 schreef bjarki het volgende:

[..]

Ik mag hopen dat Sky een nieuw tricot krijgt :o
Idd aparte keuze gezien de Sky outfit.
een kleine oranje tint had ik toch wel verwacht
  zaterdag 1 januari 2011 @ 10:57:58 #65
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_90703524

http://www.sporza.be/cm/s(...)31_Impanis_overleden
quote:
vr 31/12/2010 - 18:35
In Vilvoorde is Raymond Impanis overleden. Hij won in de jaren 50 onder andere de Ronde van Vlaanderen en Parijs-Roubaix. Impanis, die meer dan tien jaar lang zijn eigen Grote Prijs had, was al een tijdje zwaar ziek. Hij werd 85 jaar.

Raymond Impanis werd geboren in het Vlaams-Brabantse Berg als zoon van een bakker. Hij stond dan ook zijn hele carrière in het peloton bekend als "Het bakkertje van Berg".

Belga
Impanis was een van de dominante figuren in het wielrennen van de jaren 50. In 1954 won hij de dubbel Ronde van Vlaanderen/Parijs-Roubaix. Hij was ook twee keer de beste in Gent-Wevelgem en won de Waalse Pijl.

Impanis was niet alleen sterk op de Vlaamse wegen, hij was ook een behoorlijk klimmer. Hij eindigde twee keer in de top tien van de Tour de France en één keer in de top tien van de Giro. De Franse rittenkoers Parijs-Nice wist hij twee keer te winnen. Een van de grootste hiaten op zijn palmares is Luik-Bastenaken-Luik. Ondanks zijn kwaliteiten werd hij vier keer tweede.

Tussen 1982 en 1993 had Raymond Impanis zijn eigen Grote Prijs, die werd gereden in zijn geboorteplaats Berg (Kampenhout). Impanis was al een tijdje ziek. Hij werd 85.

Erelijst Raymond Impanis
Naam: Raymond Impanis
Geboren: 19 oktober 1925 in Berg
Overleden: 31 december 2010 in Vilvoorde
Bijnaam: Het Bakkertje van Berg

Belangrijkste zeges:

1947 rit in de Tour de France
1948 2 ritten in de Tour de France
1949 Dwars door Vlaanderen
1951 Dwars door Vlaanderen
1952 Gent-Wevelgem
1953 Gent-Wevelgem
1954 Ronde van Vlaanderen, Parijs-Roubaix, Parijs-Nice
1957 Waalse Pijl
1960 Parijs-Nice

Opvallend: Impanis reed 16 keer Parijs-Roubaix uit, een record. Negen keer eindigde hij daarbij in de top tien.
Goed klimmen én Parijs Roubaix winnen O+ andere tijden uiteraard maar toch..

[ Bericht 3% gewijzigd door kaasplankje op 01-01-2011 11:05:28 ]
  zaterdag 1 januari 2011 @ 12:16:48 #66
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_90704724
imposante carriere.
Dit jaar stond hij nog op de Eyserbosweg toen daar de Enecotour voorbij kwam.
Net efkes anges
pi_90706373
Met recht een legende. R.I.P.
  zaterdag 1 januari 2011 @ 13:33:31 #68
67640 SaintOfKillers
pi_90706721
Ook winnaar van de langste tijdrit ooit in de Tour (139 kilometer).
  zondag 2 januari 2011 @ 10:40:17 #69
67640 SaintOfKillers
pi_90737432
Saxo 2011

Omega Pharma

pi_90741663
Vandaag is de eerste koers van het jaar weer verreden, de Jayco Bay Cycling Classic in Australië. Winnaar is Goss geworden voor Sutton, Davis en Graeme Brown
  Redactie Sport / Supervogel zondag 2 januari 2011 @ 16:53:04 #71
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_90750422

Katusha à la 2011. :)
  zondag 2 januari 2011 @ 18:19:21 #72
67640 SaintOfKillers
pi_90754689
Angel Vicioso stopt met wielrennen en wordt priester.
pi_90756106
Aparte move
pi_90762643
Is een Spaanse 1 aprilgrap...
pi_90786872
Rabo-aankoop Matthews wint ritje in Jayco Bay Classic, koersje in Australie. Wint sprint van Gerrans.

pi_90808698
Garmin-Cervélo heeft de definitieve selecties bekendgemaakt:

http://www.cyclingnews.co(...)es-full-2011-rosters

Met Hushovd, Haussler, Farrar, Hammond, Klier, Maaskant en Vanmarcke hebben ze toch een sterk blok voor het voorjaar, met name in het Vlaamse werk. Daarmee is niet gegarandeerd dat ze klassiekers winnen, maar deze ploeg mag er zijn.
pi_90810644
Die Matthews is een aardige klasbak. :)

Sjieke ploeg wel van Garmin (Mart: 'Garmèn' :')) - Cervélo, maar nou ja, zoals vorig jaar wel duidelijk werd, tegen ontketende Cancellara en/of Boonen kan soms al weinig begonnen worden...

Al kan het met 6 sterke mannen wel ander verhaal worden, met vroege ontsnappingen of renners die op 'z'n Devolders' gaan toeslaan een keertje...
Jack does it in real time...
pi_90813020
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 20:52 schreef DeeBee het volgende:
Hij gaat nu ook aan de leiding in die Bay Cycling Classics. Een weinig zeggende koers, maar een goed begin voor Matthews. Rabo mag zich er voorlopig gelukkig mee prijzen.

quote:
Sjieke ploeg wel van Garmin (Mart: 'Garmèn' :')) - Cervélo, maar nou ja, zoals vorig jaar wel duidelijk werd, tegen ontketende Cancellara en/of Boonen kan soms al weinig begonnen worden...

Al kan het met 6 sterke mannen wel ander verhaal worden, met vroege ontsnappingen of renners die op 'z'n Devolders' gaan toeslaan een keertje...
Tsja, Boonen en Cancellara staan in topvorm een niveau boven de rest, maar met deze ploeg moeten ze toch wel wat zeges pakken in het voorjaar. Dat hoeven niet automatisch de Ronde of Parijs-Roubaix te zijn.
  maandag 3 januari 2011 @ 21:37:18 #79
67640 SaintOfKillers
pi_90813115
Maar als Cancellara echt voor de Ardennen gaat, dan moet alleen Boonen maar een mindere dag hebben om het helemaal open te gooien en dan hebben ze plots veel pionnen.
pi_90813335
quote:
2s.gif Op maandag 3 januari 2011 21:37 schreef SaintOfKillers het volgende:
Maar als Cancellara echt voor de Ardennen gaat, dan moet alleen Boonen maar een mindere dag hebben om het helemaal open te gooien en dan hebben ze plots veel pionnen.
Dat is ook waar.

Ik zou persoonlijk Haussler wel eens een klassieker gunnen. Die kwam er twee jaar geleden toch akelig dicht bij.
pi_90876411
Matthew Goss won de slotetappe van de Jayco Bay Cycling Classic en pakt daarmee tevens de eindzege.

Michael Matthews eindigde op de tweede plek in het klassement.
pi_90885007
quote:
Raboploeg wil oortjes live via tv-uitzending

De Rabo Wielerploegen wil transparantie communicatie tijdens koersen via live-tv
Een delegatie van de belangenorganisatie van ProTour-ploegen AIGCP praat aanstaande vrijdag met de UCI over de communicatie tussen ploegleiders en renners tijdens de koers, de oortjesproblematiek. Alle ProTour-teams hebben zich al uitgesproken voor handhaving van de oortjes. De UCI wil de oortjes volledig of deels afschaffen. De Raboploeg wil intussen nog een stap verder gaan. Namelijk, tijdens live televisie-uitzendingen de communicatie tussen ploegleiders en renners via de oortjes openbaar maken.

"Wij zijn voorstander van transparante communicatie tijdens koersen voor de wielerliefhebbers", zegt communicatiemanager en woordvoerder Luuc Eisenga. "De oortjes zijn van levensbelang voor de veiligheid tijdens de koers. Dat is de belangrijkste reden om ze niet te verbieden. Maar wij willen er ook graag gebruik van maken om de koers nog aantrekkelijker te presenteren aan de televisiekijkers. Die kunnen door de directe communicatie tussen ploegleiders en renners nog meer genieten van de koers." De Raboploeg gaat met de NOS praten over een testcase rond het inzetten van oortjes én camera's in ploegleiderswagens. Dit zou al tijdens een van de klassiekers komend voorjaar kunnen gebeuren.
Lijkt me interessant om te horen in hoeverre de renners daadwerkelijk in een tactisch keurslijf zitten. Ik denk dat het weldegelijk een toegevoegde waarde voor de kijker heeft, maar in principe zou ik toch liever zien dat communicatie tussen ploegleider en renner via oortjes verboden zou worden.

Ze kunnen toch de koersradio op de oortjes zetten? De wedstrijdleiding kan dan de gevaarlijke punten aangeven, is dat veiligheidsaspect ook opgelost.
pi_90885334
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 16:04 schreef marcodej het volgende:

[..]

Lijkt me interessant om te horen in hoeverre de renners daadwerkelijk in een tactisch keurslijf zitten. Ik denk dat het weldegelijk een toegevoegde waarde voor de kijker heeft,
Krijg een beetje het idee wat ze bij de Formule 1 hebben dan, op zich wel aardig
pi_90889840
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 20:52 schreef DeeBee het volgende:

ik gun Haussler een top seizoen!
pi_90891021
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 17:34 schreef SjaakVilleneuve het volgende:

[..]

ik gun Haussler een top seizoen!
Ik ben niet in het bijzonder fan van hem, maar als Haussler net zo rijdt als twee jaar geleden, dan verdient ie wel eens een mooie klassiekerzege. :)
pi_90922560
quote:
ROTTERDAM - De hoogste licentie was er al, de zekerheid op deelname aan Giro, Tour en Vuelta nog niet. Daaraan is nu een einde gekomen voor de wielerploeg van Vacansoleil, zo is vandaag te lezen in AD-Sportwereld.

De ploegleiding van Vacansoleil heeft van de organisatoren van de Tour de France de garantie gekregen dat ze de komende zomer in 's werelds belangrijkste wielerwedstrijd mag starten.

De vakantiespecialist beschikt dit seizoen voor het eerst over de hoogste licentie, maar er was tot dusver onduidelijkheid over het startrecht in de drie grote ronden.

Een gesprek met een afvaardiging van ASO, het bedrijf dat de Tour en de Vuelta organiseert, maakte gisteren aan alle onzekerheid een eind.

Of kopman Riccardo Ricco op zaterdag 2 juli in de Vendée vertrekt, is nog niet zeker. Bij de contractonderhandelingen met de Nederlandse formatie heeft de Italiaan de Giro d'Italia als hoofddoel aangemerkt.

Het ligt voor de hand dat hij na de Ronde van Italië een tweede grote ronde zal rijden. Dat zou de Tour, maar ook de Vuelta (september) kunnen zijn. (CBR)
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)Tour-de-France.dhtml

Voor de Nederlandse inbreng zullen we het wel van Rabo moeten hebben maar voor VC is het natuurlijk mooi dat ze een verzekerde Tour-start hebben.
pi_90924119
Het Luxemburgse project gaat Team Leopard-Trek heten en dit is hun tenue:

Tsja spuuglelijk vind ik het.
  donderdag 6 januari 2011 @ 13:04:22 #88
330259 MallootJean
Een gek in 't geel
pi_90927468
't Wordt het jaar van de retroshirtjes... Alles beter dan dat foeilelijke Raboshirt ;)
pi_90928061
Dat shirt van Team Leopard lijkt veel op dat van Sky..
  donderdag 6 januari 2011 @ 13:53:14 #90
16447 Chielus
Dial M for me.
pi_90929620
Weer blauw-zwart-wit. Wordt lekker makkelijk om sky, garmin, saxo & lux uit elkaar te blijven houden.
  donderdag 6 januari 2011 @ 14:54:55 #91
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_90932612
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 10:55 schreef Ericr het volgende:

[..]

http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)Tour-de-France.dhtml

Voor de Nederlandse inbreng zullen we het wel van Rabo moeten hebben maar voor VC is het natuurlijk mooi dat ze een verzekerde Tour-start hebben.
Ze laten Ricco echt wel thuis uit de Tour om ASO te vriend te houden. Zal veel minder een probleem zijn in de Vuelta.
  donderdag 6 januari 2011 @ 16:39:07 #92
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_90937402
quote:
2s.gif Op maandag 3 januari 2011 21:37 schreef SaintOfKillers het volgende:
Maar als Cancellara echt voor de Ardennen gaat

Doet 'ie niet.

http://www.cyclingnews.co(...)e-it-is-a-dream-team
  donderdag 6 januari 2011 @ 17:21:31 #93
49615 Bismarck
pi_90939536
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 16:39 schreef SuikerVuist het volgende:

[..]

Doet 'ie niet.

http://www.cyclingnews.co(...)e-it-is-a-dream-team
Simpel zat. Leopard-Trek moet scoren in haar eerste seizoen en Cancellara in de kasseiklassiekers is meer garantie op succes dan met hem te gaan experimenteren in de heuvelklassiekers.
pi_90939662
En met de twee Schleckjes en Fuglsang hebben ze in principe genoeg om ook in de heuvelklassiekers te scoren, met Cancellara erbij wordt het wel erg druk.
  donderdag 6 januari 2011 @ 17:52:41 #95
67640 SaintOfKillers
pi_90941067
Of misschien moeten we Cancellara z'n uitlatingen over zijn dromen niet meer zo serieus nemen. Met zijn plan om de Tour te winnen heeft hij ook nog helemaal niets gedaan.
  Redactie Sport / Supervogel donderdag 6 januari 2011 @ 18:06:31 #96
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_90941650

Nieuwe kledij van Skil :).
pi_90941828
Jammer van die groene banen, die horen toch eigenlijk wel rood.
  donderdag 6 januari 2011 @ 19:32:31 #98
16447 Chielus
Dial M for me.
pi_90945787
Ben benieuwd of de shirt van Leopard op de naam na helemaal leeg zullen worden of alle sponsoren er klein op worden gezet.
pi_90947424
presentatie nu bezig 8-)

http://tele.rtl.lu/waatleeft/livestream/ ,

i'm fan :P
pi_90948980
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 18:11 schreef marcodej het volgende:
Jammer van die groene banen, die horen toch eigenlijk wel rood.
Ja dit is wel een fout kleurtje zo :P
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_90949231
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 20:06 schreef SjaakVilleneuve het volgende:
presentatie nu bezig 8-)

http://tele.rtl.lu/waatleeft/livestream/ ,

i'm fan :P
Voorlopig vooral een circus met al die kunstjes op de fiets :P
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_90952516
pi_90953989
Ik ben echt benieuwd of de truitjes van Garmin-Cervelo, Sky en Leopard wel te onderscheiden gaan zijn. Leopard oke, die misschien wel door de twee verschillende kleuren, maar Sky en Garmin-Cervelo met dat overwegende zwart en die blauwe tinten toch echt niet.
pi_90954311
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 22:04 schreef TheArt het volgende:
Ik ben echt benieuwd of de truitjes van Garmin-Cervelo, Sky en Leopard wel te onderscheiden gaan zijn. Leopard oke, die misschien wel door de twee verschillende kleuren, maar Sky en Garmin-Cervelo met dat overwegende zwart en die blauwe tinten toch echt niet.
heeft Sky zijn 2011 truitje al bekend gemaakt? misschien als ze dat van Garmin zien dat ze toch maar wat wijzigingen aanbrengen
pi_90954853
  donderdag 6 januari 2011 @ 22:28:20 #106
49615 Bismarck
pi_90955416
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 11:42 schreef TheArt het volgende:
Het Luxemburgse project gaat Team Leopard-Trek heten en dit is hun tenue:

[ afbeelding ]

Tsja spuuglelijk vind ik het.
Leopard is toch de naam van de beheermaatschappij, of biedt het consumentenproducten aan die in de winkel gekocht kunnen worden? In het eerste geval vind ik het jammer dat wielerploegen de namen van dergelijke organisaties gaan dragen. Ter promotie van wat is het dan? Meerdere glorie van jezelf? Het is dan wachten op het Sheikh Abdullah bin Hamad Al Thani ProCycling Team.
  FOK!fotograaf donderdag 6 januari 2011 @ 23:08:20 #107
73911 ultra_ivo
pi_90957674
Aan de andere kant is Katusha een naam van een wielerploeg die goed bekt (en die helemaal geen sponsor is).
pi_90957883
Toch wel duidelijk te onderscheiden Sky/Garmin denk ik:

vrijdag 7 januari 2011 @ 13:17:22 #109
16447 Chielus
Dial M for me.
pi_90973547
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 22:10 schreef franklop het volgende:

[..]

heeft Sky zijn 2011 truitje al bekend gemaakt? misschien als ze dat van Garmin zien dat ze toch maar wat wijzigingen aanbrengen
Dan zou Sky dingen gaan lopen wijzigen terwijl deze ploeg de eerste was met de kleurstelling. Lijkt me niet dat een ploeg als Sky dat zo makkelijk gaat doen.
Ik vind het vreemd dat Garmin al het oranje heeft weggelaten. Zal wel gekoppeld zijn aan een van de oude sponsoren.
pi_90984318
quote:
2s.gif Op donderdag 6 januari 2011 17:52 schreef SaintOfKillers het volgende:
Of misschien moeten we Cancellara z'n uitlatingen over zijn dromen niet meer zo serieus nemen. Met zijn plan om de Tour te winnen heeft hij ook nog helemaal niets gedaan.
Maar hij zegt zelf dat de 5 monumenten winnen een doel is, en geen droom. Dat heeft hij over de Tour nooit gezegd in mijn herinnering.

En Cancellara heeft het echt gewoon in zich om de 5 monumenten te winnen. Dat bleek al wel op het WK in 2009. Hij moet een minder grote stap maken dan bijvoorbeeld een Wiggins gedaan heeft.
pi_91057250
Uitslag Australische kampioenschappen op de weg voor de profs

1 Jack BOBRIDGE SA Norwood CC AUS19890713 4:12:42
2 Matt GOSS TAS West Tamar CC AUS19861105 + 0:37
3 Simon GERRANS VIC Mansfield Mt Buller CC AUS19800516
4 Bernard SULZBERGER TAS West Tamar CC AUS19831205
5 Lachlan NORRIS VIC MTBA AUS19870121
6 Cameron MEYER WA Midland CC AUS19880111
7 Travis MEYER WA Midland CC AUS19890608
8 Matt WILSON VIC Chelsea & Peninsula CC AUS19770110 + 1:22
9 Nathan EARLE TAS Hobart Wheelers AUS19880604
10 Timothy ROE SA Norwood CC AUS19870505 + 1:37
11 Leigh HOWARD VIC Geelong Cycle Club AUS19791018
12 Baden COOKE VIC Carnegie Caulfield CC AUS19781012
13 Steele VON HOFF VIC Chelsea & Peninsula CC AUS19871231
14 Allan DAVIS QLD Bundaberg Cycle Club AUS19800727
15 Michael MATTHEWS ACT Vikings CC ACT AUS19900926

volledige uitslag
Beter iets moois verliezen, dan dat je het nooit hebt gehad.
pi_91060886
En Nieuw-Zeeland:

1. ROULSTON Hayden THR 4h43'29"
2. HENDERSON Gregory SKY 29"
3. YATES Jeremy MNS 29"
4. VINK Michael TLS 30"
5. GUDSELL Timothy PBR 52"
6. REID Robin - 03'46"
7. WILLIAMSON James PBR 04'19"
8. MCCOY James PBR 04'20"
9. BENNETT George TLS 04'21"
10. BEWLEY Sam RSH 05'22"
11. SERGENT Jesse RSH 05'23"
12. BAUER Jack EDR 05'25"
...
19. DEAN Julian GRM 09'49"
pi_91070796
Twitter Renaat Schotte:

quote:
Pat McQuaid was booed away on the podium of the Belgian #cxnats #cyclocross
En terecht.
  zondag 9 januari 2011 @ 16:53:46 #114
16447 Chielus
Dial M for me.
pi_91071600
quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2011 16:34 schreef marcodej het volgende:
Twitter Renaat Schotte:

[..]

En terecht.
Idd. Als je denkt dat je met je UCI gewoon boven de wet kan gaan staan (Keisse) verdien je niets meer.
pi_91136654

Liquigas shirt voor 2011, minder groen, meer wit en blauw
pi_91138963

Nog een filmpje van de presentatie!
  dinsdag 11 januari 2011 @ 10:16:34 #117
67089 Gillingham
The horror...
pi_91152220
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 21:54 schreef franklop het volgende:
[ afbeelding ]
Liquigas shirt voor 2011, minder groen, meer wit en blauw
Dat fel groene was tenminste duidelijk te herkennen, nu is er nóg een shirt bij met wit en blauw bij...
What's it going to be then, eh?
pi_91152480
Cameron Meyer Australisch kampioen tijdrijden. 2e Bobridge en 3e Matthews :)

edit: Ik vind de nieuwe Liquigas erg mooi. :p
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 11 januari 2011 @ 10:58:15 #119
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_91153448
Eind deze maand ga ik het nieuwe wielerprono topic openen :).
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_91153494
*O*
pi_91156315
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 10:58 schreef borisz het volgende:
Eind deze maand ga ik het nieuwe wielerprono topic openen :).
Komt er nog een exotische koers aan het begin van het seizoen? Ik meen me te herinneren dat dat idee er was.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
pi_91157154
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 12:08 schreef Felagund het volgende:

[..]

Komt er nog een exotische koers aan het begin van het seizoen? Ik meen me te herinneren dat dat idee er was.
Lijkt me geen goed idee. De meeste volgers worden pas wakker wanneer het Belgische openingsweekend aanstaande is. Ze zullen minder gemotiveerd zijn als ze merken dat ze reeds een koers gemist hebben.

Dan liever iets exotisch later in het seizoen. De ronde van Polen lijkt me wel aardig om te voorspellen. De koersen in Canada zijn mooier om te zien. En dan is er nog de ronde van Peking :+
pi_91157339
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 12:31 schreef bjarki het volgende:

[..]

Lijkt me geen goed idee. De meeste volgers worden pas wakker wanneer het Belgische openingsweekend aanstaande is. Ze zullen minder gemotiveerd zijn als ze merken dat ze reeds een koers gemist hebben.

Dan liever iets exotisch later in het seizoen. De ronde van Polen lijkt me wel aardig om te voorspellen. De koersen in Canada zijn mooier om te zien. En dan is er nog de ronde van Peking :+
Polen deden we vorig jaar ook al. ;)

Van mij hoeft het ook niet per se, maar ik wil ook niet de eerste koers vergeten. Als je het zou doen, is het wel handig om iedereen die vorig jaar meedeed een pb te sturen.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
  dinsdag 11 januari 2011 @ 12:54:30 #124
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_91158009
mss wachten we beter op het topic van borisz, maar een groepsPM per deadline is idd een erg goed idee!
  dinsdag 11 januari 2011 @ 15:34:11 #125
16447 Chielus
Dial M for me.
pi_91164003
Vuelta start in 2015 weer in Drenthe volgens RTV Drenthe.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 11 januari 2011 @ 15:46:57 #126
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_91164501
Er komt sowieso een PM :) Openingsweekend 26/2 - 27/2 is Omloop het VolkNieuwsblad en .
Kuurne-Brussel-Kuurne. KBK en E3 prijs keren naar een jaar afwezigheid weer terug.
Ronde van Californië + de wedstrijden in Canada komen op het programma.

Puntentelling blijft zoals die is. ;). Geen zin om daar wat in te veranderen. Huidige systeem is prima.
pi_91164958
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 15:46 schreef borisz het volgende:
Er komt sowieso een PM :) Openingsweekend 26/2 - 27/2 is Omloop het VolkNieuwsblad en .
Kuurne-Brussel-Kuurne. KBK en E3 prijs keren naar een jaar afwezigheid weer terug.

Puntentelling blijft zoals die is. ;). Geen zin om daar wat in te veranderen. Huidige systeem is prima.
prima ^O^ meer voorspellen zo te zien *O*
pi_91187212
pi_91187982
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 22:47 schreef franklop het volgende:
Vuelta kent zes aankomsten bergop

ziet er mooi uit
Sierra Nevada en de Angliru, *O*
Album top 100 2024
pi_91199959
Cameron Meyer opnieuw Australisch tijdritkampioen.

Edit- ow, het was al een dag eerder verreden.
  woensdag 12 januari 2011 @ 15:48:36 #131
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_91215003
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 22:47 schreef franklop het volgende:
Vuelta kent zes aankomsten bergop

ziet er mooi uit
Parcours is niet in balans, IMO.

Grote kans dat de 3e week totaal overbodig is voor het klassement.
pi_91218958
Radioshack:

pi_91219816
Die van Lampre zijn wel heel fel zeg :{ :')

pi_91220363
Spuuglelijk die van Radioshack, dat roodwit is niet zo erg maar die grote rode R wel.
pi_91222127
quote:
Op zondag 9 januari 2011 16:34 schreef marcodej het volgende:
Twitter Renaat Schotte:

[..]

En terecht.
Eensch.

Radioshack vind ik best mooi.
Leopard is lekker metro, haha!
pi_91222318
Ik vind die van TheShack ook best mooi, mooier dan vorig jaar.
pi_91223668
The Shack heeft z'n 9,95 shirtje dat na 1 jaar bij de lokale fietswinkel in de uitverkooprekken hangt omdat niemand er in wil rijden.
pi_91227986
Die van Radioshack is best mooi.
Lampre ok, al mag het wel wat minder fel.
Liquigas (te flets) en zeker Leopard zijn niet mooi.
pi_91228069
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 17:25 schreef TheArt het volgende:

[ afbeelding ]
gedverdemme wat een vies shirt :P
  woensdag 12 januari 2011 @ 20:58:01 #140
330259 MallootJean
Een gek in 't geel
pi_91231514
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 17:25 schreef TheArt het volgende:

[ afbeelding ]
Pfff...inderdaad redelijk LSD... ):O

Edit: Gaat die Tour Down Under met die overstroming nou wel gewoon door? Of gaan ze echt head down under?

[ Bericht 6% gewijzigd door MallootJean op 12-01-2011 21:18:04 ]
pi_91235961
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 20:58 schreef MallootJean het volgende:

[..]

Pfff...inderdaad redelijk LSD... ):O

Edit: Gaat die Tour Down Under met die overstroming nou wel gewoon door? Of gaan ze echt head down under?
Die Tour Down Under is in South Australia en zou normaal gesproken gewoon door moeten gaan.
pi_91259560
De TDU is in en rond Adelaide in South Australia, de wateroverlast bij Brisbane in Queensland, dat is ongeveer net zo ver weg als Valencia of Napoli voor ons. Dus dat heeft niet veel met elkaar te maken.
pi_91261733
Tricots van de WorldTour ploegen:

donderdag 13 januari 2011 @ 13:43:57 #144
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_91261856
Jammer van liquigas, vroeger sprongen ze er echt uit.
  donderdag 13 januari 2011 @ 16:28:50 #145
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_91269424
UCI gaat naar het TAS voor bloedpaspoort-zaak Pellizotti. Dat wordt weer tijdrekken, natuurlijk..
pi_91269953
dat rijtje ook van Sky, Garmin en Leopard, dat wordt lachen, gieren, brullen met Herbert en Maarten komende zomer
  donderdag 13 januari 2011 @ 17:34:37 #147
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_91272684
Niet 1 shirt dat er echt uitsprin(g)t
Net efkes anges
pi_91298458
quote:
Gilbert mikt toch opnieuw op WK

In een eerste ontgoocheling na zijn mislukte raid naar de wereldtitel in Australië vertelde Philippe Gilbert dat hij weinig voelde voor het WK 2011 in het vlakke Kopenhagen. Inmiddels is hij al tot andere gedachten gekomen.
'Een koers zo laat op het jaar in Denemarken zou best een verrassende wending kunnen krijgen', aldus Gilbert.

'300 kilometer in regen en wind zouden wel eens voor een meer selectieve koers kunnen zorgen dan de WK’s van de voorbije jaren. Daarom wil ik ook dit seizoen het WK rijden en natuurlijk ook de Ronde van Lombardije waar ik niet mag ontbreken', zegt de kopman van Omega Pharma-Lotto.

'Maar, dat houdt ook in dat ik uiteraard opnieuw de Vuelta moet rijden. Ook al valt die dit jaar erg zwaar uit, toch blijft het de beste voorbereiding op het WK. Koersen in België, Nederland en Frankrijk bieden geen alternatief. Bovendien rijd ik ook graag de Vuelta. Altijd zeker van mooi weer, altijd een goede bezetting en altijd aantrekkelijke etappes. Beter kan niet.'

Voorjaar

Gilbert rijdt met het oog op de Belgische openingsklassieker Omloop Het Nieuwsblad alleen de Ronde van Mallorca. Zijn team Omega Pharma-Lotto start immers niet in de Rondes van Qatar en Oman.

'Jammer, want nu zullen we misschien nog niet zo goed zijn in de Belgische openingskoers', zegt Gilbert. 'Met alleen Mallorca in de benen wordt het misschien niet zozeer een probleem voor mij, omdat ik voldoende kan trainen in goede omstandigheden in Monaco, maar wel voor mijn ploegmaats. Die rijden nog wel de Ronde van de Algarve.'

'Daarnaast heb ik beslist om Tirreno-Adriatico te rijden als voorbereiding op Milaan-Sanremo. Na zeven keer Parijs-Nice wilde ik eens veranderen en neem ik voor de tweede keer deel aan de Italiaanse voorbereidingskoers. We zullen zien of het een betere voorbereiding op Milaan-Sanremo is', aldus Gilbert.

Ronde van Frankrijk

Of hij in juli de Tour rijdt, staat nog niet vast. 'Het hangt ervan af hoe ik het voorseizoen en de recuperatieperiode daarna verteer. Ik heb de voorjaarsklassiekers de voorbije twee jaar altijd in goede conditie kunnen rijden. Is het voorjaar toch te veeleisend, zou het te gek zijn om toch de Tour te rijden terwijl op het einde van het jaar ook nog de Vuelta wacht. Maar ik zou wel dolgraag meerijden. Ik kan er flink wat werk opknappen voor Greipel en Van den Broeck. Daarnaast liggen er voor mezelf mogelijkheden, zoals de aankomst op de Mur de Bretagne. Er zijn zo veel mooie aankomsten voor mij.'
pi_91303073
Is dat WK in Kopenhagen eigenlijk wel zo vlak als dat eerst beweerd werd?
pi_91304004
Ja. Het is niet zo vlak als Zolder, maar voor de rest is het verreweg het makkelijke WK parcours in tijden. Aan het begin van het rondje een paar korte klimmetjes (tussen 500 en 800 meter) aan wat vals plat percentages (tussen 2.5 en 4.5%), en de laatste 500 meter lopen nog op een een procent of 5. Types als Hushovd moeten dat makkelijk kunnen overleven, zelfs een goede Cavendish moet hier geen problemen mee hebben. Of er moet, zoals Gilbert hoopt, veel wind en regen komen.
pi_91304814
een WK met het weer van KBK van afgelopen jaar zie ik wel zitten :)
pi_91305717
Ik vind het wel leuk dat ze nu eens andere windstreken aandoen.

We hadden al zovaak Noord-Italie / Alpenlanden / Zuid-Duitsland.

Ik wil nog wel eens een WK zien in een echt tropische omgeving. Pakweg Costa Rica. Maar de Spelen in 2016 in Rio vergoeden veel. :)
pi_91305996
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 10:34 schreef Leatherface het volgende:
Ik vind het wel leuk dat ze nu eens andere windstreken aandoen.

We hadden al zovaak Noord-Italie / Alpenlanden / Zuid-Duitsland.

Ik wil nog wel eens een WK zien in een echt tropische omgeving. Pakweg Costa Rica. Maar de Spelen in 2016 in Rio vergoeden veel. :)
WK in Zuid-Afrika ofzo :)
pi_91306267
Afgelopen spelen in Peking was ook niet bepaald koud te noemen.
Album top 100 2024
pi_91306616
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 10:50 schreef Felagund het volgende:
Afgelopen spelen in Peking was ook niet bepaald koud te noemen.
Maar ook niet echt tropisch. Ik bedoel echt palmbomen en bountrystranden. :P
pi_91306934
Een WK in Koksijde? dat doen ze volgend jaar met het WK veldrijden al :P
pi_91311910
Ik zie graag eens een WK in San Francisco, Istanbul, Kaapstad, iets in latijns Amerika en ach vooruit, als ze dan toch eens in de zoveel jaar een sprinters WK willen, dan mag het van mij ook best wel een keertje in Dubai ofzo tussen de wolkenkrabbers.
pi_91315036
Ik snap sowieso niet dat de VS het zo weinig hebben gehouden. Het laatste WK daar was in 1986 (Colorado Springs)
  vrijdag 14 januari 2011 @ 14:30:27 #159
49615 Bismarck
pi_91315862
San Francisco zou mooi zijn. Fillmore Street Hill staat garant voor mooie beelden.

vrijdag 14 januari 2011 @ 14:45:45 #160
40566 Ericr
Livewrong
pi_91316572
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 14:11 schreef Leatherface het volgende:
Ik snap sowieso niet dat de VS het zo weinig hebben gehouden. Het laatste WK daar was in 1986 (Colorado Springs)
Waar geen moer aan was, ook al was Argentin wel de terechte winnaar. Verder een sfeerloze bende en een koersverloop van niks.

Zou Duitama wel weer eens terug willen zien als parcours. WK voor de echte bikkelaars toen.
pi_91317930
Even wat ASO nieuws:

quote:
Vijf nieuwe kasseistroken in Parijs-Roubaix

De 108e editie van Parijs-Roubaix, die verreden wordt op 10 april, biedt plaats aan vijf nieuwe kasseistroken in vergelijking met vorig jaar. Dat weet Cyclingnews te melden. Drie daarvan komen net vóór de gevreesde strook van Arenberg, het zogenaamde Bos van Wallers, te liggen; de twee andere vlak erna.

Préseau, Aulnoy en Famars, die ook in de jaren '80 al op het parcours lagen en laatst werden aangedaan in 2005, komen meteen voor het Bos te liggen. Millonfosse en een sector tussen Brillon en Tilloy zullen meteen erna volgen. "Vooral Aulnoy is erg zwaar", weet koersdirecteur Jean-François Pescheux.

Het Bos zelf krijgt door de vijf nieuwe stroken errond een nog belangrijkere rol dan voorheen. Millonfosse volgt namelijk al vier kilometer verderop. "Daardoor wordt het moeilijker op te hergroeperen. Kopmannen die in de achtergrond verzeilt zijn geraakt zonder knechten, zullen misschien niet meer voorin verschijnen", aldus Pescheux.

Doordat de vijf nieuwe stroken zijn opgenomen in het parcours, moesten er ook drie geschrapt worden om de afstand van 259 kilometer niet te overschrijden. Bovendien volgt het Bos nu niet langer op 92 kilometer van de streep, maar ligt het nu op een 80-tal kilometer van de welbekende vélodrome van Roubaix.

Wielerflits
quote:
Wildcards Tour 2011 eind januari bekend

Dit jaar zal er al vroeg in het seizoen duidelijkheid komen over welke ploegen er de Tour de France mogen rijden. Aan de Franse site Velochrono verklaarde Jean François Pescheaux dat er eind januari al een beslissing zal worden genomen.

Dit seizoen zijn alle 18 ploegen met een WorldTour-licentie zeker van Tourdeelname. Hierdoor zijn de Nederlandse ploegen Rabobank en Vacansoleil in ieder geval zeker van deelname. Organisator ASO heeft met de UCI afgesproken dat het vier ProContinentale ploegen mag uitnodigen.

Volgens Pescheaux is er sprake van 'zeven of acht kandidaten'. Naast de vijf Franse ploegen (Europcar, FDJ, Cofidis, Saur-Sojasun en Bretagne-Schuller) lijken de Geox-ploeg van Denis Menchov en het Nederlandse Skil-Shimano over de beste papieren te beschikken.

Wielerflits
pi_91318551
Peter Post is overleden op 77 jarige leeftijd.

quote:
PETER POST (77) OVERLEDEN
Van onze Telesportredactie
AMSTERDAM - In Amsterdam is na een ziekbed Peter Post overleden. De wielerlegende werd 77 jaar.

Peter Post

Post maakte aanvankelijk furore als baan- en wegwielrenner. Zo zegevierde hij in niet minder dan 65 Zesdaagsen. Bovendien werd hij in 1964 winnaar van Parijs-Roubaix. Nimmer werd de kasseienklassieker sneller gereden dan dat jaar. Na zijn actieve carrière werd hij uitermate succesvol ploegleider bij TI Raleigh en later Panasonic. Post geldt als grondlegger van het zogeheten totaalwielrennen.

Later meer.

Telesport

[ Bericht 45% gewijzigd door TheArt op 14-01-2011 15:36:19 ]
pi_91320185
R.I.P.
  vrijdag 14 januari 2011 @ 17:07:03 #164
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_91323746
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 15:12 schreef TheArt het volgende:
Even wat ASO nieuws:

Wildcards Tour 2011 eind januari bekend

Dit jaar zal er al vroeg in het seizoen duidelijkheid komen over welke ploegen er de Tour de France mogen rijden. Aan de Franse site Velochrono verklaarde Jean François Pescheaux dat er eind januari al een beslissing zal worden genomen.

Dit seizoen zijn alle 18 ploegen met een WorldTour-licentie zeker van Tourdeelname. Hierdoor zijn de Nederlandse ploegen Rabobank en Vacansoleil in ieder geval zeker van deelname. Organisator ASO heeft met de UCI afgesproken dat het vier ProContinentale ploegen mag uitnodigen.

Volgens Pescheaux is er sprake van 'zeven of acht kandidaten'. Naast de vijf Franse ploegen (Europcar, FDJ, Cofidis, Saur-Sojasun en Bretagne-Schuller) lijken de Geox-ploeg van Denis Menchov en het Nederlandse Skil-Shimano over de beste papieren te beschikken.

Wielerflits

Er zouden "verschillende verrassingen" tussen zitten, volgens Pescheux.

Het meest logische is 3 franse ploegen + Geox, lijkt me. Dus erg benieuwd of ze Geox niet uitnodigen, of zo.
pi_91363249
quote:
Pat McQuaid: 'De advocaten maken de sport kapot' - 15/01/2011
Is het de slepende verkoudheid? Of toch de zwaarden boven zijn hoofd, van Keisse en vooral van Contador? UCI-voorzitter Pat McQuaid ziet bij het begin van het wielerjaar 2011 toch enkele buien hangen, hem al dan niet aangepraat in dit interview. Hans Vandeweghe

Pat McQuaid, dat is geen nieuwe vaststelling, is geen Hein Verbruggen. De visionaire Nederlander - af en toe megalomaan en dictatoriaal maar evengoed geniaal - heeft zich laten opvolgen door een Ier die sinds zijn aantreden in 2005 nog nooit is geroemd om zijn dossierkennis, diepere inzichten, visie, diplomatie of zijn vermogen om te verenigen. Maar misschien heeft deze sport wel de baas die ze verdient.

Een poging tot een beleefd interview.

Mijnheer McQuaid, kan u eens een plaatsbeschrijving geven van het wielrennen begin 2011?

'Het internationaal wielrennen was nooit gezonder en sterker. We hebben dit jaar achttien sterke teams en enkele nieuwe wedstrijden in de World Tour en - wat mij nog meer verheugt - ook onze continentale teams zijn zeer sterk. In Europa kan men daar een ander beeld van hebben omdat een aantal wedstrijden duidelijk last hebben van de crisis. De Ronde van Murcia gaat terug van vijf naar drie wedstrijddagen en dat is puur het gevolg van de economie, maar dat zijn regionale problemen. Wereldwijd staan we er goed voor.'

Is de UCI weer vriendjes met het Wereld Antidopingagentschap WADA?

'Ja, de relaties zijn genormaliseerd. Ik ben lid van het executief van WADA en we werken nauw samen. We hebben af en toe nog eens een verschil van mening, maar daarover wil ik niet in detail treden. WADA beseft dat wij alles doen om doping uit de sport te bannen, maar het zou mij plezieren als ze meer publieke steun zouden verlenen en ons minder zouden bekritiseren. Dat is een oud zeer van uit de tijd van Dick Pound, maar er is beterschap. Door het biologisch paspoort en de juridische zaken zijn we dichter tot elkaar gekomen.'

Juridische zaken zoals die rond baanwielrenner Iljo Keisse?

'Jawel. We zijn daarin dezelfde mening toegedaan.'

Er is geen expert te vinden die durft te beweren dat het bij Keisse om doping gaat.

'Ik ken de details van de zaak Keisse niet en ik wil ze ook niet kennen. Ik laat mij adviseren door onze juristen.'

U heeft uitspraken van twee rechters in democratische landen van de Europese Unie genegeerd, dat is nogal wat.

'Geen enkele rechter sprak zich uit of hij al dan niet gedopeerd was. Dat is wat telt voor ons. Wij volgen de UCI-regels. Het nationaal rechtssysteem zou meer respect moeten opbrengen voor het internationaal juridisch systeem binnen de sport. Het kan best dat Keisse is vrijgesproken in België door de wielerbond, maar misschien is de wielerbond daar wat laks geweest.'

Het waren dezelfde juristen die recent twee jaar gaven aan Sentjens en Paulissen. Keisse spraken ze evenwel vrij. Daar hadden ze dan toch hun redenen voor?

'Die ken ik dus niet en ik wil het ook niet weten. (wordt ongeduldig) Nog eens, ik ken de details niet maar wat ik wel weet, is dat er te veel advocaten rond lopen die op de nek van die wielrenners flink hun boterham verdienen en tegelijk een goed systeem onderuit halen en daar zelf nog populair van worden ook. Dié zou men moeten aanpakken en dat men mij niet komt zeggen dat Keisse niks betaalt. Geen enkele advocaat doet het gratis.'

U zei van de week dat Contador misschien de Tour niet zou halen.

'Dat zei ik omdat ik dat als een reële optie zag voor hoe het nu verder moet. Maar men heeft daar van gemaakt dat hij de Tour niet zou rijden omdat ik dat had gezegd. Dat is nog wat anders. Contador is een ingewikkelde zaak die al erg lang aansleept en hoe die ook landt, het wordt moeilijk voor hem om direct niveau te halen.'

Lees het volledige interview in Het Nieuwsblad van 15 januari
Hans Vandeweghe
McQuaid moet eens een paar colleges rechten gaan volgen...
  zaterdag 15 januari 2011 @ 14:12:57 #166
16447 Chielus
Dial M for me.
pi_91365443
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 14:11 schreef Leatherface het volgende:
Na het succes van Quebec & Montreal dit jaar wil Canada zich kandidaat stellen voor een WK.
  zaterdag 15 januari 2011 @ 17:16:38 #167
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_91372450
Jurgen van den Broeck over zijn ambities:

http://www.sporza.be/cm/s(...)roeck_legt_lat_hoger

houdt er ook rekening mee dat Geox niet wordt uitgenodigd, maar vindt het ontbreken van Contador en mogelijk ook Menchov geen voordeel. Hij denkt dat zonder Contador iedereen uit de top-10 van vorig jaar de Tour kan winnen. :{
pi_91372499
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 14:12 schreef Chielus het volgende:

[..]

Na het succes van Quebec & Montreal dit jaar wil Canada zich kandidaat stellen voor een WK.
Al is Canada aanzienlijk minder lang geleden dan de VS. (Hamilton in 2003???).
pi_91373141
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 17:17 schreef baggerbaas het volgende:

[..]

Al is Canada aanzienlijk minder lang geleden dan de VS. (Hamilton in 2003???).
ach italie organiseert het gemiddeld elke 4 a 5 jaar dus waarom niet
pi_91373157
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 17:16 schreef SuikerVuist het volgende:

houdt er ook rekening mee dat Geox niet wordt uitgenodigd, maar vindt het ontbreken van Contador en mogelijk ook Menchov geen voordeel. Hij denkt dat zonder Contador iedereen uit de top-10 van vorig jaar de Tour kan winnen. :{
Schleck wint 'em natuurlijk gewoon. Zonder de schorsing van Contador had 'ie de Tour ook gewonnen, vermoed ik.
  zondag 16 januari 2011 @ 12:09:02 #171
67640 SaintOfKillers
pi_91404074
quote:
'Geox-TMC krijgt geen wildcard voor Tour de France'

Het zou zomaar eens kunnen dat Geox-TMC niet aan de start staat van de aankomende Tour de France. De Franse Eurosport-commentator Patrick Chasse meldt namelijk op zijjn twitter dat organisator ASO al aan de op een Zwitserse licentie rijdende ploeg heeft meegedeeld dat het niet één van de vier ProContinentale ploegen is die kan rekenen op een startbewijs voor de grootste wielerwedstrijd van het jaar.

Mocht dit nieuws waar zijn, dan is het al de tweede tegenvaller die de nieuwe ploeg, die voortvloeide uit Footon-Servetto, moet verwerken. Eerder liep de formatie van manager Mauro Gianetti namelijk al een WorldTour-licentie mis. Voor Geox-TMC rijden nochtans Carlos Sastre, de Tourwinnaar van 2008, en Denis Menchov, de nummer drie van 2008 en 2010 en tevens voormalig winnaar van de Rondes van Italië en Spanje.
Zonder hun twee grote namen, is dat nog steeds het waardeloze Footon, dus een erg groot verlies vind ik het niet. Het zou jammer zijn voor Menchov, iets minder voor Sastre (die is wel constant, maar veel meer dan een bijrolletje zit daar toch niet meer in). Als het klopt natuurlijk.

Manchov en Sastre blinken ook al niet uit door het "zich in de kijker rijden" in niet-grote ronde's, dus op die manier zullen ze ook al geen aandacht trekken en in de eendagswedstrijden is het, met uitzondering van Felline (en een beetje Colli) ook al huilen met de pet op, dus ook daar zal 't wel niets worden om de interesse van ASO te wekken.
pi_91406951
Ik zou het wel jammer vinden. Menchov is een saaie lul, maar hij is wel een van de weinig renners die op papier in ieder geval nog een bedreiging voor Schleck kan vormen. Als hij ook al niet meer mee mag doen, gaat het een heel saaie Tour vormen.
pi_91407807
Geox zal sowieso wel een wildcard krijgen voor EEN grote ronde. Mocht dat voor de Vuelta zijn, dan wordt het de sterkst bezette Vuelta die ik me kan heugen. (Zeker als Contador ook nog mee doet, wat 'ie wel van plan was, maar daar ga ik niet van uit.)
pi_91410227
Geen Menchov zou wel erg jammer zijn.
  zondag 16 januari 2011 @ 14:48:12 #175
16447 Chielus
Dial M for me.
pi_91411137
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 13:42 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Geox zal sowieso wel een wildcard krijgen voor EEN grote ronde. Mocht dat voor de Vuelta zijn, dan wordt het de sterkst bezette Vuelta die ik me kan heugen. (Zeker als Contador ook nog mee doet, wat 'ie wel van plan was, maar daar ga ik niet van uit.)
Gezien vanuit het perspectief dat Geox italiaans is, en met Menchov een oud winnaar meedoet lijkt het me logischer dat ze iig voor de Giro worden uitgenodigt.
pi_91413508
Geox is nog altijd Spaans.

Sastre rijdt zich niet in de kijker? Wat een onzin, hij is zo'n beetje de meest aanvallende "grote" klassementsrenner van de laatste jaren na Vinokourov. Hoe vaak Sastre al niet in een vroege vlucht is meegegaan of bij een dubbele slotklim al op de voorlaatste berg is gegaan, of op een slotklim als eerste topper de knuppel in het hoenderhok gooide. Hij heeft geen flitsende demarrage, maar aanvalslust des te meer.

Menchov, Sastre, Duarte, Valls, Blanco, Cobo, Ardila, de la Fuente.. dat is gewoon een sterke ploeg voor in de bergen, er zullen meer zwakkere dan sterkere ploegen meedoen en ze hebben nota bene 1 van de weinige kopmannen, zo niet de enige die een goede Schleck kan bedreigen.
Zou een regelrechte schande zijn als Geox niet wordt uitgenodigd. maar ik had het al aan zien komen. Ik herinner me nog de discussie hier over Vacansoleil wel/niet in de Protour.. Geox zou toch wel uitgenodigd worden voor de koersen waar ze thuis horen was het geluid. We zullen zien.
  zondag 16 januari 2011 @ 16:26:50 #177
67640 SaintOfKillers
pi_91416071
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 15:35 schreef DutchSL het volgende:
Sastre rijdt zich niet in de kijker?
Nee, buiten de grote rondes zie je 'm niet vaak meer, waardoor hij zich in die andere wedstrijden dus ook niet in de kijker heeft gereden. Geen idee waarom zijn prestaties in Tour, Vuelta en Giro dan argumenten zouden zijn om dat als onzin te bestempelen, aangezien het daar dus net niet om ging.
  zondag 16 januari 2011 @ 18:02:21 #178
175039 Wounded_Knee
It isn't nice but it
pi_91420588
quote:
Geox is nog altijd Spaans.
De ploeg misschien, op papier. Het bedrijf is Italiaans. De ploeg zal dus liever een wildcard voor de Giro krijgen.
Maxana Naŋba Wi Makumidi Ila Namənda Záptan Shoopé Bía Áxxaashe Bilítaachiia.
  zondag 16 januari 2011 @ 18:26:07 #179
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_91421605
quote:

Menchov, Sastre, Duarte, Valls, Blanco, Cobo, Ardila, de la Fuente.. dat is gewoon een sterke ploeg voor in de bergen, er zullen meer zwakkere dan sterkere ploegen meedoen en ze hebben nota bene 1 van de weinige kopmannen, zo niet de enige die een goede Schleck kan bedreigen.
Zou een regelrechte schande zijn als Geox niet wordt uitgenodigd. maar ik had het al aan zien komen. Ik herinner me nog de discussie hier over Vacansoleil wel/niet in de Protour.. Geox zou toch wel uitgenodigd worden voor de koersen waar ze thuis horen was het geluid. We zullen zien.
Cobo heeft vorig seizoen echt helemaal niks gepresteerd, als ik het me goed herinner.

Voor de rest ben ik het er mee eens dat het een schande zou zijn om de nummer 3 (2?) van vorig jaar niet te laten starten. De ploeg is ook veel sterker dan BMC vorig jaar. Maar ja, Gianetti is Lelangue niet.
pi_91421937
pi_91422294
quote:
Willems: "Kan overal mijn mannetje staan"

zo 16/01/2011 - 15:25
Frederik Willems, Jelle Vanendert, Jan Bakelants en Francis De Greef hebben op de ploegstage van Omega Pharma-Lotto over het komende seizoen gepraat.

Frederik Willems begint aan zijn tiende seizoen als prof en doet dat voor het eerst bij een Belgische topploeg, Omega Pharma-Lotto. "Na vier jaar Liquigas was het tijd om te veranderen", zegt hij.

"Al mijn vrienden en klassieke renners bij Liquigas zochten andere oorden op. Ondanks een voorstel om mijn contract te verlengen, besloot ik ook te verhuizen."
"Het bod van Omega Pharma-Lotto voor twee jaar kon ik niet weigeren. Als ik daar nog twee jaar kan bijdoen, zal ik 35 zijn."

"In het voorjaar zal ik dezelfde koersen rijden als Gilbert en daarna als het kan de Tour. In kan overal mijn mannetje staan, ook in de cols voor Jurgen Van den Broeck. Zo krijg ik in eigen land misschien eens de waardering die ik niet kreeg toen ik voor Liquigas reed.
  zondag 16 januari 2011 @ 23:03:58 #182
49615 Bismarck
pi_91441320
quote:
2s.gif Op zondag 16 januari 2011 16:26 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Nee, buiten de grote rondes zie je 'm niet vaak meer, waardoor hij zich in die andere wedstrijden dus ook niet in de kijker heeft gereden. Geen idee waarom zijn prestaties in Tour, Vuelta en Giro dan argumenten zouden zijn om dat als onzin te bestempelen, aangezien het daar dus net niet om ging.
In 2010 nog wel derde geworden in San Sebastian, achter LL Sanchez en Vino.
  zondag 16 januari 2011 @ 23:55:04 #183
49615 Bismarck
pi_91443769
De prelude van de Tour Down Under, the Cancer Council Classic, is gewonnen door Matthew Goss. Mark Renshaw en Robbie McEwen werden tweede en derde.

Een crash in de laatste bocht zorgde voor de nodige chaos bij de sprintvoorbereiders en daar profiteerde HTC van.

1 Matthew Goss (Aus) HTC-Highroad 1:05:12
2 Mark Renshaw (Aus) HTC-Highroad
3 Robbie McEwen (Aus) Team RadioShack
4 Elia Viviani (Ita) Liquigas-Cannondale
5 Chris Sutton (Aus) Sky Procycling
-
10 Allan Davis (Aus) Astana
12 Francesco Chicchi (Ita) Quick Step Cycling Team
15 Andre Greipel (Ger) Omega Pharma-Lotto
18 Tyler Farrar (USA) Team Garmin-Cervélo 0:00:06
19 Romain Feillu (Fra) Vacansoleil-DCM Pro Cycling Team 0:00:08
35 Gerald Ciolek (Ger) Quick Step Cycling Team
106 Robbie Hunter (RSA) Team RadioShack 0:00:30
108 Mark Cavendish (GBr) HTC-Highroad
110 Graeme Brown (Aus) Rabobank Cycling Team
pi_91444635
quote:
7s.gif Op zondag 16 januari 2011 23:55 schreef Bismarck het volgende:
De prelude van de Tour Down Under, the Cancer Council Classic, is gewonnen door Matthew Goss. Mark Renshaw en Robbie McEwen werden tweede en derde.

Een crash in de laatste bocht zorgde voor de nodige chaos bij de sprintvoorbereiders en daar profiteerde HTC van.

1 Matthew Goss (Aus) HTC-Highroad 1:05:12
2 Mark Renshaw (Aus) HTC-Highroad
3 Robbie McEwen (Aus) Team RadioShack
4 Elia Viviani (Ita) Liquigas-Cannondale
5 Chris Sutton (Aus) Sky Procycling
-
10 Allan Davis (Aus) Astana
12 Francesco Chicchi (Ita) Quick Step Cycling Team
15 Andre Greipel (Ger) Omega Pharma-Lotto
18 Tyler Farrar (USA) Team Garmin-Cervélo 0:00:06
19 Romain Feillu (Fra) Vacansoleil-DCM Pro Cycling Team 0:00:08
35 Gerald Ciolek (Ger) Quick Step Cycling Team
106 Robbie Hunter (RSA) Team RadioShack 0:00:30
108 Mark Cavendish (GBr) HTC-Highroad
110 Graeme Brown (Aus) Rabobank Cycling Team
Het gros van de sprinters staat daar dus wel aan de start..
pi_91446730
quote:
2s.gif Op zondag 16 januari 2011 16:26 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Ik had het gemist dat je het over niet-grote rondes had, dan is het geen onjuist, maar een niet-relevant argument. De meerwaarde die zij voor de Tour kunnen hebben heeft helemaal niets te maken met wat zij buiten grote rondes laten zien. De ASO weet heus wel wat ze aan Menchov en Sastre hebben, daar hebben ze geen bevestiging in Paris-Nice of de Tour de Oman voor nodig.
Bovendien valt de beslissing nog deze maand, dus ze gaan die koersen niet eens afwachten.
  maandag 17 januari 2011 @ 08:33:58 #186
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_91450536
De Schlecks zien Basso als grootste rivaal voor eindzege Tour. Maar: dan moet hij wel beter zijn dan in de Giro vorig jaar:

http://www.cyclingnews.co(...)our-de-france-rivals

Opvallend: ze noemen Menchov als concurrent en Contador niet (totdat ze er naar gevraagd worden). Ze gaan er blijkbaar van uit dat Menchov gewoon rijdt.
  maandag 17 januari 2011 @ 09:06:39 #187
40566 Ericr
Livewrong
pi_91451008
'Winning the GP de Plouay is also nice, no?'.

Geox is nu wel een beetje het debieltje van het wielerpeleton, met geld is dus niet alles te koop.
pi_91451606
Geox heeft juist helemaal niet zo veel geld (i.t.t. de Angelsaksische ploegen) en Menchov had voor meer centen bij Katusha kunnen tekenen.
  maandag 17 januari 2011 @ 09:46:04 #189
67640 SaintOfKillers
pi_91451893
Ja, dat was het net. Die dachten met een vrij kleine investering even snel op een diefje in de Pro-Tour te raken en toen dat tegenviel, dreigden ze al met stoppen, meteen duidelijk makend dat ze niet bereid zijn om al te veel geld in het wielrennen te investeren. Dat ze maar snel verdwijnen en plaats maken voor mensen die het echt goed menen.
  maandag 17 januari 2011 @ 09:48:25 #190
40566 Ericr
Livewrong
pi_91451965
€ 8 miljoen per jaar is inderdaad nog geen budget van de absolute top maar je behoort er wel mee tot de middenmoot qua ploegen. Gelet op de samenstelling van Geox is het echter wel een vrij hoog budget, het zullen vooral Sastre en Menchov zijn die drukken op de begroting maar de rest zijn niet de duurste renner van het peleton.
  maandag 17 januari 2011 @ 09:58:51 #191
67640 SaintOfKillers
pi_91452258
Ik dacht dat Geox en TMC elk "maar" 2,5 miljoen hebben geïnvesteerd, wat voor hoofdsponsors van een (wannabe) Pro-Tour ploeg toch niet zo heel veel is en eigenlijk hoofdzakelijk werd gebruikt om dure vogels Sastre en Menchov te betalen.
  maandag 17 januari 2011 @ 10:00:35 #192
40566 Ericr
Livewrong
pi_91452308
quote:
According to Gazzetta dello Sport, Geox has invested just 2.5 million Euro as main sponsor, with TMC investing the same amount and bike sponsor Fuji paying a further 2 million Euro. Other minor sponsors give the team an estimated total budget of 8 million Euro.
pi_91452787
Ze wilden ook nog Cunego halen en dan was er geen probleem geweest, maar dat is uiteindelijk niet doorgegaan. Sastre is, als het bedrag dat een paar weken geleden genoemd werd (2 miljoen meen ik) klopt, ook overbetaald. Daar hadden ze beter twee of drie goedkopere renners met bij elkaar meer punten voor kunnen halen.
Verder is het ook niet zo tactisch om je weinige geld uit te geven aan renners die wel degelijk kwaliteiten hebben, maar die zich om uiteenlopende redenen niet hebben getoond in de koersen waar veel punten te verdienen waren. Duarte en Blanco met name, gewoon prima renners klimmers m aar in het Colombiaanse en Portugese circuit zijn niet zoveel UCI koersen.

Hoe dan ook, het gaat nu om wildcards voor de Tour de France en ik zie geen reden buiten Frans chauvinisme of misplaatste revanche-gevoelens richting het Footon van vorig jaar om ze te weigeren.
Hopelijk doelt men met verrassing er op dat een van de "grote" Franse ploegen thuis wordt gelaten ter faveure van Saur, want die hebben met Coppel en Casper een betere Franse klassementsrenner en een betere Franse sprinter dan pakweg EuropCar.
  maandag 17 januari 2011 @ 12:07:26 #194
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_91456339
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 10:17 schreef DutchSL het volgende:

Hopelijk doelt men met verrassing er op dat een van de "grote" Franse ploegen thuis wordt gelaten ter faveure van Saur, want die hebben met Coppel en Casper een betere Franse klassementsrenner en een betere Franse sprinter dan pakweg EuropCar.
Er zou sprake zijn van verschillende verrassingen. Niet 1.
  dinsdag 18 januari 2011 @ 00:36:21 #195
49615 Bismarck
pi_91498164
Het eerste succes voor Androni Giocattoli in 2011 is een feit. Sprinter Roberto Ferrari wint de openingsrit van de Tour de San Luis in Argentinië. Ivan Basso finishte in het peloton op 38 seconden achterstand.

Stage 1 : San Luis - Justo Daract
1. Roberto Ferrari, Androni Giocattoli
2. Maximiliano Richeze, D'Angelo & Antenucci - Nippo
3. Jacopo Guarnieri, Liquigas

De Tour de San Luis 2011 bestaat uit 7 etappes, waaronder drie bergritten en een inidividuele tijdrit. De editie van vorig jaar werd gewonnen door Vincenzo Nibali voor José Serpa en Rafael Valls. Dit jaar heeft het wederom een mooi deelnemersveld. Een kleine selectie: Ivan Basso, Mauricio Soler, Jackson Rodriguez, Xavier Tondo, José Serpa, Angel Vicioso, Jorge Giacinti, Charlie Wegelius, Matias Médici, Arnold Alcolea, Sebastien Hinault. Félix Cárdenas en Hernán Buenahora.
pi_91502155
quote:
Op zaterdag 15 januari 2011 17:16 schreef SuikerVuist het volgende:

Hij heeft wel een grote bek voor iemand die nog nooit een koers gewonnen heeft. De Schlecks maken beide met een been nog gehakt van hem zeg... Ook Gesink zonder valpartijen acht ik sterker. Verder slaat die opmerking over Boonen nergens op, alsof je als klassiekerrenner niet jarenlang bezig bent met wat je wil winnen, en alsof je dan geen druk kent. Nogmaals, VDB2 heeft nog nooit wat gewonnen en wel een grote mond, irritante gast.
pi_91503066
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 08:18 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Hij heeft wel een grote bek voor iemand die nog nooit een koers gewonnen heeft. De Schlecks maken beide met een been nog gehakt van hem zeg... Ook Gesink zonder valpartijen acht ik sterker. Verder slaat die opmerking over Boonen nergens op, alsof je als klassiekerrenner niet jarenlang bezig bent met wat je wil winnen, en alsof je dan geen druk kent. Nogmaals, VDB2 heeft nog nooit wat gewonnen en wel een grote mond, irritante gast.
Ik vind echt niet dat VDB2 een grote mond heeft, hij is meestal juist heel laf in z'n uitspraken. Ook nu, "Grapje natuurlijk. Zonder Contador zal het zelfs nog moeilijker worden om op het podium te geraken." Zegt hij één keer dat hij hoger wil eindigen dan vorig jaar, heeft 'ie een grote mond..

En heb jij qua wielerprestaties níet meer respect voor Armstrong dan voor Boonen dan? Hij legt het niet helemaal lekker uit, maar voor de rest ben ik het er wel mee eens.
  dinsdag 18 januari 2011 @ 09:42:59 #198
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_91503522
Da's natuurlijk typisch
Hou je je ambities verborgen, ben je een saaie hond
toon je enigszins ambitie ben je arrogant.

Tommeke heeft het hieer trouwens nooit nagelaten om Tom Boonen af te kraken, maar als iemand anders iets over Tom Boonen zegt, ho maar!

Ik versta overigens wel vanwaar VDB2's reactie komt. In Vlaanderen krijgt een klassiek renner 10 keer meer aandacht dan een klassementsrenner, ook al zijn ze beiden wereldtop.

[ Bericht 25% gewijzigd door Beregd op 18-01-2011 09:50:36 ]
pi_91503537
Armstrong heeft natuurlijk een veel mooier palmares, maar om daarom het type renner ALS Boonen minder respect te geven. Hij praat wel heel makkelijk over het winnen van klassiekers, terwijl zijn enige wapenfeitren een 5e plaats in de Tour en een 6e plaats in de Giro zijn. In de klassiekers heeft hij volgens mij nooit een uitslag gereden. Daarom vind ik zn uitspraken nogal misplaatst.
pi_91503657
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 09:43 schreef Tommeke het volgende:
Armstrong heeft natuurlijk een veel mooier palmares, maar om daarom het type renner ALS Boonen minder respect te geven. Hij praat wel heel makkelijk over het winnen van klassiekers, terwijl zijn enige wapenfeitren een 5e plaats in de Tour en een 6e plaats in de Giro zijn. In de klassiekers heeft hij volgens mij nooit een uitslag gereden. Daarom vind ik zn uitspraken nogal misplaatst.
Het lijkt mij evident dat het minder zwaar is om er 2x per jaar 1 dag te staan, dan gewoon 3 weken achter elkaar er elke dag te moeten staan. Hij praat helemaal niet makkelijk over het winnen van klassiekers, hij zegt enkel "Voor Boonen zit de dag erop als hij een klassieker gereden heeft". Waarmee hij volgens mij dan bedoelt dat Boonen niet de dag erna er wéér moet staan.

Denk jij echt dat VDB denkt dat Boonen maar 1 dag per jaar met z'n klassieker bezig is?
pi_91503674
quote:
2s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 09:42 schreef Beregd het volgende:
Da's natuurlijk typisch
Hou je je ambities verborgen, ben je een saaie hond
toon je enigszins ambitie ben je arrogant.

Tommeke heeft het hieer trouwens nooit nagelaten om Tom Boonen af te kraken, maar als iemand anders iets over Tom Boonen zegt, ho maar!
Als je denkt dat ik een uitgesproken Boonen fan bent heb je het mis hoor ;)
Ik geniet van zijn manier van koersen, maar meer niet. Het is ook wel een sympathieke gozer, maar ik heb vast wel eens kritiek op hem gehad. Dat hele coke-verhaal enzo was toendertijd wel lachwekkend. En hij heeft vast wel eens uitspraken gedaan waar ik m'n vraagtekens bij heb.
pi_91503704
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 09:47 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Het lijkt mij evident dat het minder zwaar is om er 2x per jaar 1 dag te staan, dan gewoon 3 weken achter elkaar er elke dag te moeten staan. Hij praat helemaal niet makkelijk over het winnen van klassiekers, hij zegt enkel "Voor Boonen zit de dag erop als hij een klassieker gereden heeft". Waarmee hij volgens mij dan bedoelt dat Boonen niet de dag erna er wéér moet staan.

Denk jij echt dat VDB denkt dat Boonen maar 1 dag per jaar met z'n klassieker bezig is?
Ik denk dat een klassieker winnen minstens zo moeilijk is. Het komt bij mij gewoon een beetje laatdunkend over.
pi_91503733
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 09:49 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Ik denk dat een klassieker winnen minstens zo moeilijk is. Het komt bij mij gewoon een beetje laatdunkend over.
Minstens zo moeilijk als een grote ronde winnen? Knaven staat gelijk aan Sastre (bijvoorbeeld)? No way.
pi_91503912
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 09:50 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Minstens zo moeilijk als een grote ronde winnen? Knaven staat gelijk aan Sastre (bijvoorbeeld)? No way.
Gezien het feit dat ze het beide voor een groot gedeelte hebben te danken aan hun ploegmaten zie ik een verband, haha ;)
  dinsdag 18 januari 2011 @ 10:06:07 #205
67089 Gillingham
The horror...
pi_91504084
quote:

[..]

Niet aan Sastre, die heeft vaak genoeg laten zien goed te kunnen eindigen in een grote ronde. Maar Knaven staat wel ongeveer gelijk aan een Pereiro. :)
What's it going to be then, eh?
pi_91504183
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 10:06 schreef Gillingham het volgende:

[..]

Niet aan Sastre, die heeft vaak genoeg laten zien goed te kunnen eindigen in een grote ronde. Maar Knaven staat wel ongeveer gelijk aan een Pereiro. :)
Nee.
  dinsdag 18 januari 2011 @ 10:52:05 #207
49615 Bismarck
pi_91505454
Eerste etappe van de TDU. Van een duel tussen Greipel en Cavendish is nog geen sprake. Wel van een andere HTC-man, de ene die ook al de Cancer Council Classic won. Na de winst in het criterium speculeerde Paul Sherwen over Goss voor de eindwinst. Dat zal afhangen of hij goed over Willunga Hill komt.

Stage 1
1 Matthew Goss (Aus) HTC-Highroad 3:17:08
2 André Greipel (Ger) Omega Pharma-Lotto
3 Robbie McEwen (Aus) Team Radio Shack
62 Mark Cavendish (GBr) HTC-Highroad
pi_91505617
quote:
2s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 10:52 schreef Bismarck het volgende:
Eerste etappe van de TDU. Van een duel tussen Greipel en Cavendish is nog geen sprake. Wel van een andere HTC-man, de ene die ook al de Cancer Council Classic won. Na de winst in het criterium speculeerde Paul Sherwen over Goss voor de eindwinst. Dat zal afhangen of hij goed over Willunga Hill komt.

Stage 1
1 Matthew Goss (Aus) HTC-Highroad 3:17:08
2 André Greipel (Ger) Omega Pharma-Lotto
3 Robbie McEwen (Aus) Team Radio Shack
62 Mark Cavendish (GBr) HTC-Highroad
Dit gaat het jaar van Goss worden.
pi_91506309
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 10:56 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Dit gaat het jaar van Goss worden.
In welke zin? Vorig jaar won hij al de GP Plouay en een Giro etappe. Wat verwacht je dat hij dit jaar gaat doen, een topklassieker, of een touretappe?
  dinsdag 18 januari 2011 @ 11:19:08 #210
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_91506429
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 11:16 schreef Ereinion het volgende:

[..]

In welke zin? Vorig jaar won hij al de GP Plouay en een Giro etappe. Wat verwacht je dat hij dit jaar gaat doen, een topklassieker, of een touretappe?
net zoveel ritten als greipel vorig jaar
pi_91507069
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 11:16 schreef Ereinion het volgende:

[..]

Beide heeft 'ie in zich. Verdomde Cavendish
  dinsdag 18 januari 2011 @ 11:41:30 #212
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_91507250
quote:

[..]

Dan beperk je je tot renners die minstens 2 top-klassiekers hebben gewonnen. Zo makkelijk is dat niet.

Armstrong bijvoorbeeld heeft echt wel geprobeerd om een klassieker te winnen.
pi_91507710
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 11:41 schreef SuikerVuist het volgende:

[..]

Dan beperk je je tot renners die minstens 2 top-klassiekers hebben gewonnen. Zo makkelijk is dat niet.

Armstrong bijvoorbeeld heeft echt wel geprobeerd om een klassieker te winnen.
Valverde ook om de Tour te winnen.
Contador > Valverde / Gilbert.
Armstrong > Bettini.

Komt mentaal gewoon meer bij kijken om een grote ronde te winnen. (Lijkt me, ik heb beiden niet echt geprobeerd.)
  dinsdag 18 januari 2011 @ 12:05:23 #214
332208 TeteDeLaCourse
Je m'appelle Tete
pi_91508242
Weet iemand al een samenvatting te vinden van stage 2?
pi_91508623
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 12:05 schreef TeteDeLaCourse het volgende:
Weet iemand al een samenvatting te vinden van stage 2?
Stage 2 wordt pas morgenvroeg verreden.

Hier is stage 1:
pi_91526906
Komende maandag (24 jan) gaat een collega van mij, een wereldrecordpoging doen door Afrika te fietsen (van Kaapstad naar Cairo). Dit betekent dat er 11.200 km afgelegd moet worden in een periode onder de 80 dagen! En dat door hete, onbekende landen, met niet altijd goed begaanbare wegen!
Omdat dit een uniek project is, waarbij naast een enorme uitdaging en inspanning, ook een goed doel gediend wordt, leek mij dit het vermelden waard op dit (fiets)forum.
Als recreatief wielrenner van te voren al een diepe buiging voor deze actie...

Vanavond zit er in Hart van Holland (22.30u, SBS6) een item over deze actie. En morgenochtend besteedt Giel er om 6.45u op 3FM ook aandacht aan.

Ter info de website: www.11000km.nl
pi_91536850
Cool!
  dinsdag 18 januari 2011 @ 22:28:54 #218
49615 Bismarck
pi_91540276
José Serpa wint de tweede rit van de Tour de San Luis en gaat naar de leiding in het algemeen klassement. Eros Capecchi werd tweede, Marco Arriagada (Chileense nationale ploeg) werd derde.

Tweede zege voor Androni op rij. Seizoen begint goed.
  Redactie Sport / Supervogel woensdag 19 januari 2011 @ 16:15:24 #220
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_91566387
http://www.cyclingnews.co(...)lled-in-south-africa

quote:
HTC-Highroad rider hit by a truck in South Africa

HTC-Highroad rider Carla Swart has died after being hit by a truck while training in South Africa.

Few details of the accident are known but the HTC-Highroad team has confirmed the tragic news. The 23-year-old Swart was apparently riding in the central Free State province of South Africa.

Swart was born in South Africa but moved to the USA with her family when she was 15. She represented South Africa in the Commonwealth, finishing eighth in the road race.

She was a multi-discipline US collegiate champion in 2008 and finished eighth in the 2010 Ronde Van Drenthe World Cup. She also won the best young riders award in the Tour de L'Aude stage race.

HTC-Highroad posted a moving message on the team's website: "Carla, in such a short time you became part of our family and touched us all with your vibrant personality and your constant smile. You infected us with your zest for life and we will forever have you in our hearts. Our wishes go out to Carla's family and loved ones."
Damn :{ :{
pi_91573152
Jezus :{ :{
pi_91574217
Jeetje. Zo jong nog. Rust in vrede,
pi_91575032
rip
  woensdag 19 januari 2011 @ 22:39:03 #224
49615 Bismarck
pi_91589632
Roberto Ferrari wint de derde rit van de Tour de San Luis in een massaspurt. José Serpa nog steeds aan de leiding in het algemeen klassement. Derde zege op rij voor Androni.

Stage 3
1. Roberto Ferrari
2. Marco Crespo
3. Maximiliano Richeze

Vraag: Wat betreft de wildcards voor de Tour de France. Dient een procontiploeg ook een aanvraag te hebben gedaan of kan een procontiploeg een wildcard krijgen zonder dat zij daarvoor een aanvraag hebben gedaan? Kan de ASO dus uit 23 ploegen kiezen of is de keuze al beperkt omdat een aantal ploegen uberhaupt geen intentie hebben in de Tour van start te gaan.
pi_91599287
Mr.Matthews wint etappe 3 in TDU *O*

Greipel 2e en nieuwe leider (?).
pi_91599841
pi_91599889
quote:
Op donderdag 20 januari 2011 05:02 schreef bjarki het volgende:
Mr.Matthews wint etappe 3 in TDU *O*

Greipel 2e en nieuwe leider (?).
goss was derde n nieuwe leider
pi_91600395
20 jaar pas :o
pi_91600478
Wat een held, en wat komt ie cool over de finish, haha!
pi_91600738
Netjes van Matthews!

Daar kan Rabo mogelijk nog veel plezier aan beleven. :)
pi_91602087
pi_91604220

Dit is echt wel belachelijk simpel zeg :D
pi_91604575
De nieuwe Cavendish :)
  donderdag 20 januari 2011 @ 11:53:00 #234
16447 Chielus
Dial M for me.
pi_91605536
quote:
Vraag: Wat betreft de wildcards voor de Tour de France. Dient een procontiploeg ook een aanvraag te hebben gedaan of kan een procontiploeg een wildcard krijgen zonder dat zij daarvoor een aanvraag hebben gedaan? Kan de ASO dus uit 23 ploegen kiezen of is de keuze al beperkt omdat een aantal ploegen uberhaupt geen intentie hebben in de Tour van start te gaan.
Volgens mij heeft de TdF alleen afspraken gemaakt tav de 18 WT ploegen. Voor de rest zijn ze vrij in hun keuze, net als alle andere wedstrijden.
Btw, geen intresse in een WT status hoeft nog niet te betekenen dat je geen intresse in de Tour hebt.
  donderdag 20 januari 2011 @ 11:58:25 #235
23344 Sheepcidus
Is it an excuse?
pi_91605771
quote:
14s.gif Op donderdag 20 januari 2011 11:29 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Nieuwe Valverde :Y
Were making, were making!
Radio Soulwax!
  donderdag 20 januari 2011 @ 12:26:21 #236
16447 Chielus
Dial M for me.
pi_91606693
quote:
14s.gif Op donderdag 20 januari 2011 11:29 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Ik zou eerder zeggen de nieuwe Freire.
pi_91608484
Nieuwe Jalabert/Kelly. Hij kan namelijk ook klimmen en tijdrijden, zelfs Ronde van Vlaanderen (bij de beloften).
pi_91609196
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 08:56 schreef Leatherface het volgende:
Netjes van Matthews!

Daar kan Rabo mogelijk nog veel plezier aan beleven. :)
tot wanneer heeft ie getekend? eind 2012?
pi_91609525
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 13:30 schreef franklop het volgende:

[..]

tot wanneer heeft ie getekend? eind 2012?
Voor twee jaar, dus het is te hopen dat hij niet daarna weg gaat.
Album top 100 2024
pi_91615455
Dus geen Sastre, Mentsjov.
pi_91615642
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 15:43 schreef DutchSL het volgende:
Definitief geen Geox, vive le France

http://www.letour.fr/2011/TDF/COURSE/fr/actus.html#zone164958
Nja het is wel een signaal naar dopingploegen. What goes around comes around.
Ik zal Sastre en Menchov wel missen though ;(
  donderdag 20 januari 2011 @ 16:00:29 #243
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_91615989
Saur_Sojasun ipv Geox? das geen signaal naar de doping ploegen, dat is gewoon Frans bot nationalisme...alles om een fransman in de Top 100 te krijgen. Sastre en Menchov horen gewoon in de tour, zum kotzen.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_91616429
Saur heeft het wel een keer verdiend, maar alsnog is het een rare keuze.
  donderdag 20 januari 2011 @ 16:15:51 #245
49615 Bismarck
pi_91616755
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 12:07 schreef SuikerVuist het volgende:

[..]

Er zou sprake zijn van verschillende verrassingen. Niet 1.
COFIDIS, LE CREDIT EN LIGNE (FRA)
FDJ (FRA)
SAUR - SOJASUN (FRA)
TEAM EUROPCAR (FRA)

Ik kan de verschillende verrassingen niet direct ontdekken. Wellicht is de grootste verrassing dat er geen verrassing is, gewoon de drie voormalige Franse ProTourploegen en Saur-Sojasun (wat vroeger dan Agritubel zou zijn geweest). Dat Geox-TMC niet uitgenodigd zou worden werd al snel duidelijk. Dat mag geen verrassing heten.

Ik had de vage hoop dat in plaats van FDJ of Saur een leuke outsider uitgenodigd zou worden. Café de Colombia - Colombia es Pasion bijvoorbeeld.
  donderdag 20 januari 2011 @ 16:17:17 #246
153506 Captain_Fabulous
pi_91616819
Saur verdient het niet meer dan een Acqua & Sapone, Androni Giocattoli, Colnago, Farnese Vini-Neri Sottoli...waarom geen Landbouwkrediet? Dat er geen drie Nederlandse teams rijden, Ok ik snap het al heeft Skil-Shimano waarschijnlijk betere rijders dan een aantal continental ploegen.
Maar goed, je weet al dat de wildcards in de Giro naar Acqua & Sapone, Androni Giocattoli en Colnago gaan, en bij de Vuelta Andalucía-Caja Granada, Caja Rural en Geox-TMC waarcshijnlijk meerijden.
Maar het blijft gewoon nationalisme.
  donderdag 20 januari 2011 @ 16:21:34 #247
49615 Bismarck
pi_91617013
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 16:17 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Saur verdient het niet meer dan een Acqua & Sapone, Androni Giocattoli, Colnago, Farnese Vini-Neri Sottoli...waarom geen Landbouwkrediet? Dat er geen drie Nederlandse teams rijden, Ok ik snap het al heeft Skil-Shimano waarschijnlijk betere rijders dan een aantal continental ploegen.
Maar goed, je weet al dat de wildcards in de Giro naar Acqua & Sapone, Androni Giocattoli en Colnago gaan, en bij de Vuelta Andalucía-Caja Granada, Caja Rural en Geox-TMC waarcshijnlijk meerijden.
Maar het blijft gewoon nationalisme.
Om geselecteerd te worden moet je een wildcardapplicatie indienen. Het merendeel van de 23 procontiploegen heeft dat niet gedaan.

Voor de Italiaanse ploegen geldt dat de Giro belangrijker is en dat ze veelal het rooster en het budget niet hebben om meerdere grote rondes te rijden. Dat geldt in ieder geval voor Androni, na enig gespeculeer of het team op basis van de 2010 resultaten alle grote rondes zou mogen rijden. De tijd heeft geleerd dat voor een andere opzet is gekozen, zoals ook door Savio verwoord:
quote:
My feeling is that it will be the 18 ProTour teams plus four invited teams that will ride all three Grand Tours, and not the top 17 teams [in the final 2010 rankings], he said. It would be nice to ride the Tour and the Vuelta, but if thats not the case, I wont be complaining about it.
En dat gaat voor de meeste ploegen op, dat ze niet over het budget en/of het rooster beschikken om aan meerdere grote rondes mee te doen of om uberhaupt aan een grote ronde mee te doen.
  Redactie Sport / Supervogel donderdag 20 januari 2011 @ 16:24:04 #248
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_91617139
Geen Skill, jammer. :(
pi_91617278
In Paris-Nice dezelfde ploegen, maar Saur moet plaats maken voor het nietige Bretagne-Schuller :')

Giro: Farnese Vini en Androni zijn al bevestigd, laatste twee plaatsen voor Geox/Acqua e Sapone/Colnago. Al had ik liever deze drie allemaal gehad en geen Farnese Vini.
Vuelta: Geox, Andalucia, Caja Rural en ik denk Cofidis (al las ik op biciclismo dat ook Skil en Colombia es Pasion kandidaten zijn, Colombiaanse ploeg zou leuk zijn)
pi_91617365
Jammer dat Menchov niet meedoet maar ben blij dat Gianetti niet aanwezig is met een ploeg. Menchov had daar nooit naartoe moeten gaan. Verder heeft Saur wel een leuke ploeg die niet veel onderdoet voor de andere Franse ploegen en voor mooie ontsnappingen kan zorgen in de heuvel- en bergetappes. Die Colombianen wil ik in de toekomst ook wel een keer in de Tour zien :D .
  donderdag 20 januari 2011 @ 16:29:37 #251
153506 Captain_Fabulous
pi_91617438
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 16:21 schreef Bismarck het volgende:

[..]

Om geselecteerd te worden moet je een wildcardapplicatie indienen. Het merendeel van de 23 procontiploegen heeft dat niet gedaan.
...
En dat gaat voor de meeste ploegen op, dat ze niet over het budget en/of het rooster beschikken om aan meerdere grote rondes mee te doen of om uberhaupt aan een grote ronde mee te doen.
Weet jij welke ploegen een aanvraag hebben gedaan voor de tour?
Skill en Geox in elk geval wel lijkt me, en A&S lijkt me groot genoeg om ook Tour te willen doen!
pi_91617602
quote:
9s.gif Op donderdag 20 januari 2011 16:24 schreef Pino112 het volgende:
Geen Skill, jammer. :(
:X

Wat moet je nou met Skil? Er staan al genoeg matige ploegen aan de start, en met Vacansoleil erbij zullen de meeste goede Nederlanders wel aan de start verschijnen.

Jammer dat Geox niet start, missen we dus twee man van het podium van vorig jaar. Hopelijk krijgt Schleck een spectaculaire inzinking nu hij bij Riis weg is, anders wordt het een saaie Tour.
pi_91617657
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 16:27 schreef DutchSL het volgende:
In Paris-Nice dezelfde ploegen, maar Saur moet plaats maken voor het nietige Bretagne-Schuller :')

Giro: Farnese Vini en Androni zijn al bevestigd, laatste twee plaatsen voor Geox/Acqua e Sapone/Colnago. Al had ik liever deze drie allemaal gehad en geen Farnese Vini.
Vuelta: Geox, Andalucia, Caja Rural en ik denk Cofidis (al las ik op biciclismo dat ook Skil en Colombia es Pasion kandidaten zijn, Colombiaanse ploeg zou leuk zijn)
Bij Farnese rijdt Visconti toch, die kunnen ze niet zomaar thuis laten zitten tijdens de Giro. Moeten ze nu Geox maar niet uitnodigen. En deze Vuelta is gemaakt voor Colombianen *O*
pi_91617878
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 16:33 schreef Ereinion het volgende:

[..]

:X

Wat moet je nou met Skil? Er staan al genoeg matige ploegen aan de start, en met Vacansoleil erbij zullen de meeste goede Nederlanders wel aan de start verschijnen.

Jammer dat Geox niet start, missen we dus twee man van het podium van vorig jaar. Hopelijk krijgt Schleck een spectaculaire inzinking nu hij bij Riis weg is, anders wordt het een saaie Tour.
Roberto Gesink is nu al wattage-records aan het breken, dus daar zou ik maar niet al te zeker van zijn!
  donderdag 20 januari 2011 @ 16:40:37 #255
49615 Bismarck
pi_91617938
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 16:29 schreef Captain_Fabulous het volgende:

[..]

Weet jij welke ploegen een aanvraag hebben gedaan voor de tour?
Skill en Geox in elk geval wel lijkt me, en A&S lijkt me groot genoeg om ook Tour te willen doen!
Skil-Shimano
Europcar
Française des Jeux
Cofidis
Saur-Sojasun
Bretagne-Schuller
Geox - TMC

quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 16:33 schreef VreemdeEend het volgende:

[..]

Bij Farnese rijdt Visconti toch, die kunnen ze niet zomaar thuis laten zitten tijdens de Giro. Moeten ze nu Geox maar niet uitnodigen. En deze Vuelta is gemaakt voor Colombianen *O*
In 2010 reed Visconti bij voorganger ISD en die werd toen wel thuisgelaten door Zomegnan, ook tot groot verdriet van Rujano.
pi_91618071
Visconti lieten ze vorig jaar ook thuis zitten en toen had die ploeg nog Rujano, nu hebben ze als klassementsrenner Sinkewitz, dat vind ik geen vooruitgang. Maar de ploeg is al min of meer bevestigd door Zomegnan die graag de Italiaanse kampioen in de Giro wilt.

Ik vind types als Visconti (eendagsrenner), Gatto (sprinter) en Sinkewitz (tja..) nu niet echt zoveel toevoegen.
  donderdag 20 januari 2011 @ 17:16:10 #257
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_91619649
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 16:15 schreef Bismarck het volgende:

[..]

COFIDIS, LE CREDIT EN LIGNE (FRA)
FDJ (FRA)
SAUR - SOJASUN (FRA)
TEAM EUROPCAR (FRA)

Ik kan de verschillende verrassingen niet direct ontdekken. Wellicht is de grootste verrassing dat er geen verrassing is, gewoon de drie voormalige Franse ProTourploegen en Saur-Sojasun (wat vroeger dan Agritubel zou zijn geweest). Dat Geox-TMC niet uitgenodigd zou worden werd al snel duidelijk. Dat mag geen verrassing heten.

Je hebt gelijk, maar Pescheux had het over verschillende verrassingen volgens CyclingNews. Misschien verkeerd geciteerd.

Anders... :?
pi_91619856
Ach ja, verrassend voor de leek misschien?
pi_91621073
quote:
6s.gif Op donderdag 20 januari 2011 16:39 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Roberto Gesink is nu al wattage-records aan het breken, dus daar zou ik maar niet al te zeker van zijn!
+

pi_91623957
Eindelijk beeld:
Hoe makkelijk _O-
pi_91626928
Geen Menchov :(

De arrogantie van sponsor Geox werkt de ploeg tegen?
  donderdag 20 januari 2011 @ 19:58:06 #262
67640 SaintOfKillers
pi_91627257
Trouwens niet alleen de Tour en Parijs-Nice, in de Tirreno moeten ze Geox ook niet.
  donderdag 20 januari 2011 @ 22:14:25 #263
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_91635523
quote:
2s.gif Op donderdag 20 januari 2011 19:58 schreef SaintOfKillers het volgende:
Trouwens niet alleen de Tour en Parijs-Nice [...]
ASO organiseert ook de Vuelta. Zou dat nog van invloed kunnen zijn op mogelijke (niet) selectie daar?

Dacht eerst van niet, maar...
  donderdag 20 januari 2011 @ 23:14:47 #264
49615 Bismarck
pi_91639315
quote:
2s.gif Op donderdag 20 januari 2011 19:58 schreef SaintOfKillers het volgende:
Trouwens niet alleen de Tour en Parijs-Nice, in de Tirreno moeten ze Geox ook niet.
Androni Giocattoli is ook niet voor de Tirreno uitgenodigd, ondermeer omdat ze van 22 ploegen terug zijn gegaan naar 20 ploegen. Kan me herinneren dat er redelijk wat kritiek op de organisatie was omdat een groot peloton over smalle Italiaanse wegen werd gestuurd. Veel dringen voor de positiebehoud en als gevolg valpartijen.

Farnese Vini is dan wel weer voor de Tirreno uitgenodigd. Zelfs zonder Scarponi en Bertagnolli zou Androni nog beter presteren in de Tirreno dan Farnese.
  donderdag 20 januari 2011 @ 23:17:10 #265
67640 SaintOfKillers
pi_91639429
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 22:14 schreef SuikerVuist het volgende:

[..]

ASO organiseert ook de Vuelta. Zou dat nog van invloed kunnen zijn op mogelijke (niet) selectie daar?

Dacht eerst van niet, maar...
De Vuelta zal wel lukken, maar de Giro... normaal gezien wel, zou je denken, maar toch...

In de meeste grote klassiekers zie ik ze eigenlijk ook niet meteen opduiken.
pi_91640371
quote:
8s.gif Op donderdag 20 januari 2011 23:14 schreef Bismarck het volgende:

[..]

Androni Giocattoli is ook niet voor de Tirreno uitgenodigd, ondermeer omdat ze van 22 ploegen terug zijn gegaan naar 20 ploegen. Kan me herinneren dat er redelijk wat kritiek op de organisatie was omdat een groot peloton over smalle Italiaanse wegen werd gestuurd. Veel dringen voor de positiebehoud en als gevolg valpartijen.

Farnese Vini is dan wel weer voor de Tirreno uitgenodigd. Zelfs zonder Scarponi en Bertagnolli zou Androni nog beter presteren in de Tirreno dan Farnese.
Niet mee eens. In de Giro wel, Androni heeft betere klimmers, maar de Tirreno is wat meer op de maat van de betere Farnese renners gesneden. Gatto (en het grote talent Guardini) zijn betere sprinters dan wat Androni heeft, Visconti en Sinkewitz zijn meer types voor de klimmen die men in de Tirreno doorgaans beklimt dan Serpa, Rujano of Sella.
  vrijdag 21 januari 2011 @ 00:02:11 #267
49615 Bismarck
pi_91641490
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 23:37 schreef DutchSL het volgende:

[..]

Niet mee eens. In de Giro wel, Androni heeft betere klimmers, maar de Tirreno is wat meer op de maat van de betere Farnese renners gesneden. Gatto (en het grote talent Guardini) zijn betere sprinters dan wat Androni heeft, Visconti en Sinkewitz zijn meer types voor de klimmen die men in de Tirreno doorgaans beklimt dan Serpa, Rujano of Sella.
Deels met je eens. Denk dat Androni met Ferrari en Ginanni ook een heel eind komt. Met Visconti en Sinkewitz hebben ze inderdaad betere heuvelrenners. Bertolini zal dat op z'n oude dag (39 jaar alweer) niet kunnen bijbenen. Kan nog niet goed inschatten waar neoprofs Santoro en Monsalve staan, laat staan hoe het met Crescenzo d'Amore zal vergaan.

Xavier Tondo wint de vierde rit van de Tour de San Luis, een individuele tijdrit over 19,5 km. Hij neemt tevens de leiding in het algemeent klassement van José Serpa over.

Stage 4
1 Xavier Tondo (Spa) Movistar 0:23:23
2 Jorge Giacinti (Arg) Argentina 0:00:08
3 Scott Zwizanski (USA) Unitedhealthcare 0:00:15

[ Bericht 0% gewijzigd door Bismarck op 21-01-2011 00:09:20 ]
pi_91646428
4e etappe TDU:
Kopgroepje blijft voorop:

1.Cameron Meyer
2.De Gendt
3.Ten Dam

:{

Ruijgh zat ook mee in de vlucht, maar moest in de laatste kilometers lossen.

Jammer dat de winst er niet in zat, maar toch weer een mooi optreden van onze ploegen ^O^
pi_91647795
Cameron Meyer. ^O^

Die heeft me in het verleden als extra troefkaart de nodige puntjes opgeleverd.

Leuk dat ie nu eens een internationale zege op de weg boekt (zijn Australische tijdrittitels dan niet meegeteld)
pi_91651651
Voor wat betreft de eindzege is het, op het oog, nog niet kansloos voor Ten Dam. Hij staat in het klassement tien seconden achter C. Meyer. Een aantal sprinters (Goss, McEwen, Greipel) staan vervolgens weer op luttele seconden van Ten Dam.

Hoe zwaar is die Old Wilunga Hill eigenlijk?
pi_91651880
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 11:21 schreef Leatherface het volgende:
Voor wat betreft de eindzege is het, op het oog, nog niet kansloos voor Ten Dam. Hij staat in het klassement tien seconden achter C. Meyer. Een aantal sprinters (Goss, McEwen, Greipel) staan vervolgens weer op luttele seconden van Ten Dam.

Hoe zwaar is die Old Wilunga Hill eigenlijk?
Echt 0,0(1) procent kans dat Ten Dam het klassement wint imo.
pi_91652228
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 11:28 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Echt 0,0(1) procent kans dat Ten Dam het klassement wint imo.
Mogelijk, maar ik ben toch benieuwd wat op die Wilunga Hill kan gebeuren. Is dat een klim die het klassement overhoop kan schudden, of?

Ik weet trouwens ook niet of Meyer klimmersbenen heeft. Sprinten en tijdrijden kan ie als puntenkoersspecialist in ieder geval, maar klimmen?
pi_91654344
  vrijdag 21 januari 2011 @ 12:49:50 #274
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_91654731
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 11:38 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Mogelijk, maar ik ben toch benieuwd wat op die Wilunga Hill kan gebeuren. Is dat een klim die het klassement overhoop kan schudden, of?

Ik weet trouwens ook niet of Meyer klimmersbenen heeft. Sprinten en tijdrijden kan ie als puntenkoersspecialist in ieder geval, maar klimmen?
Vorig jaar kwam Greipel op 9 seconde aan. Er zal niet heel veel gebeuren, het is 3km aan 7-8%.
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
pi_91655243
Als ik Rabo was zou ik Vermeltfoort, Brown en Leezer gewoon heel hard laten rijden tot Wilunga Hill en dan het Weening laten overnemen. Als die op is kan Ten Dam gaan en dan kijken hoeveel er nog in je wiel hangen. Als dat er teveel zijn, heb je het in ieder geval geprobeerd en kan Matthews de dagzege nog pakken.
pi_91659441
Willunga Hill is 3km a 7.6%.
Meyer werd vorig jaar nog zevende in deze etappe dus het zal moeilijk worden om te winnen, maar wat hier bovenstaat is wel de beste strategie. De koers zo hard mogelijk maken en de groep zo ver mogelijk uitdunnen. Als Meyer lost kan Matthews zich opofferen voor het klassement van Ten Dam. Als Meyer niet lost kan Ten Dam zich opofferen voor de sprint van Matthews.
  Redactie Sport / Supervogel vrijdag 21 januari 2011 @ 14:35:27 #277
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_91659737
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 19:02 schreef TheArt het volgende:
Eindelijk beeld:
Hoe makkelijk _O-
Haha cool, die vingertjes ook he :D :7
pi_91665695
Wat een gast zeg _O_
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 21 januari 2011 @ 23:42:09 #279
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_91687176
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 15:46 schreef borisz het volgende:

Zo kalender heeft een update gehad. :)
Bijna iedere week wel iets om te voorspellen. Nu is ook september goed gevuld met de wedstrijden in Canada. :)

Nu nog een medeorganisator. :+. Nieuw topic volgt volgende week :)

[ Bericht 9% gewijzigd door borisz op 21-01-2011 23:48:01 ]
pi_91695652
Als ik het goed verstaan heb...:

TDU 5e etappe:
1.Ventoso
2.Matthews
3.Goss
4.Rojas

Klassement:
1.C.Meyer
2.Goss '8
3.Ten Dam '10
4.Matthews '12

Sensationele etappe, maar toch weer een sprintje met een groep van ca. 18. Matthews grijpt net naast de zege. Greipel en McEwen verliezen tijd, Meyer en Ten Dam wel mee.
3e en 4e zou mooi zijn, dat zijn een pak punten :)
pi_91697375
Meyer is erbij gebaat als Farrar de etappewinst pakt en zijn team de tussensprints onderweg wegsnoept.
pi_91702842
Ook interessant:
Met de rit van morgen(vroeg) nog te gaan staat Vacansoleil 2e in het teamklassement, een luttele seconde achter Movistar. Beste renner in het klassement van V. is Lagutin op de 13e stek.

Ik denk niet dat Ten Dam en Matthews nog veel hoeven te vrezen voor hun eindklassering. Ze staan redelijk safe op 3 en 4. Ventoso staat op 5 sec en Swift op 6 sec van Matthews, maar die zie ik in een volle massaspurt niet zo snel (weer) winnen.

Wat is dat trouwens met Brown en z'n 'sunscreen'.. je kunt ook overdrijven :X
http://www.cyclingnews.co(...)tage-5/photos/155552

:+

edit, de beelden:

[ Bericht 9% gewijzigd door bjarki op 22-01-2011 13:40:07 ]
  zaterdag 22 januari 2011 @ 13:43:42 #283
49615 Bismarck
pi_91703705
De vijfde rit van de Tour de San Luis is gewonnen door de Argentijn Leandro Messineo (nationale ploeg) voor Cristiano Salerno (Liquigas) en Adrian Palomares (Andalucia - Caja Granada).
Xavier Tondo gaat nog altijd in het algemeen klassement aan de leiding met ruim een halve minuut voorsprong op José Serpa en Marco Arriagada.

Stage 5
1. MESSINEO Leandro Carlos
2. SALERNO Cristiano
3. PALOMARES VILLAPLANA Adrian

Vandaag (vanavond NL tijd) staat de langste rit op het programma, een rit van 193.1km met twee beklimmingen van de 1e categorie.

[ Bericht 0% gewijzigd door Bismarck op 22-01-2011 13:49:53 ]
  zaterdag 22 januari 2011 @ 18:12:26 #284
16447 Chielus
Dial M for me.
pi_91714080
Weet iemand wat de procedure van de WT-selectie van de komende jaar (en) is? De huidige 18 ploegen hebben volgens mij licenties voor verschillende termijnen. Komen er over 2 jaar een aantal plaatsen vrij waar ze dan weer een ranglijst voor gaan maken? Of kunnen ploegen die aan het eind van hun licentie zijn bij goede prestaties een automatische verlenging verwachten ofzo?
pi_91737837
TDU 6e etappe
1.Swift
2.Henderson
3.Goss

Klassement
1.C.Meyer
2.Goss
3.Swift
4.Matthews
5.Ten Dam

Matthews en Goss zorgden nog voor enige spanning, maar helaas, Sky neemt de zege.

edit: correctie: Swift op 3.

[ Bericht 38% gewijzigd door bjarki op 23-01-2011 18:00:29 ]
pi_91737854
Swift gaat ook nog voorbij het Raboduo in het klassement
  zondag 23 januari 2011 @ 08:58:09 #287
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_91738207
Wiggins is erg onzeker over zijn eigen kansen in de Tour. Team Sky houdt ook rekening met een 2e mislukking op rij, zo lijkt het.

De voorjaarsklassiekers, Parijs-Nice en de Dauphiné / TdS worden doelen op zich.

http://www.cyclingnews.co(...)ew-approach-for-2011
pi_91738560
Goed begin van het seizoen voor Meyer. Australisch tijdritkampioenschap, Tour Dow Under + ritzege.
pi_91741790
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 08:58 schreef SuikerVuist het volgende:
Wiggins is erg onzeker over zijn eigen kansen in de Tour. Team Sky houdt ook rekening met een 2e mislukking op rij, zo lijkt het.

De voorjaarsklassiekers, Parijs-Nice en de Dauphiné / TdS worden doelen op zich.

http://www.cyclingnews.co(...)ew-approach-for-2011
Ik snap z'n verhaal niet helemaal, want in het jaar dat hij vierde werd in de Tour reed 'ie toch ook de Giro.

Misschien was het vorig jaar ook een beetje een psychisch probleem (al kan je dat bijna niet voorstellen van zo'n veelvoudig kampioen), en wil hij nu weer zonder druk fietsen.
pi_91742040
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 09:41 schreef Leatherface het volgende:
Goed begin van het seizoen voor Meyer. Australisch tijdritkampioenschap, Tour Dow Under + ritzege.
Ook een goed begin voor Rabobank, Ten Dam en Matthews halen bij elkaar zo uit m'n hoofd 122 punten. (Overwinning van bijvoorbeeld LBL levert 100 punten op, AGR 80; qua World Tour moet het belang van deze race niet onderschat worden.)
pi_91742274
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 12:09 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Ik snap z'n verhaal niet helemaal, want in het jaar dat hij vierde werd in de Tour reed 'ie toch ook de Giro.

Misschien was het vorig jaar ook een beetje een psychisch probleem (al kan je dat bijna niet voorstellen van zo'n veelvoudig kampioen), en wil hij nu weer zonder druk fietsen.
Ow, Wiggins is zeker een kampioen (op de piste toch in ieder geval) maar focus was nog wel eens een heikel punt. Vooral in de periode tussen Athene en Peking had ie wat motivatieproblemen.
pi_91742428
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 12:19 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Ow, Wiggins is zeker een kampioen (op de piste toch in ieder geval) maar focus was nog wel eens een heikel punt. Vooral in de periode tussen Athene en Peking had ie wat motivatieproblemen.
Maar in dit geval leek het me geen motivatieprobleem. Óf hij kon de druk niet aan van de grote man bij Sky zijn die ze een overwinning in de Tour moest gaan bezorgen, of hij heeft zich overtraind (en de Giro reken ik dan mee als training, omdat dat het in feite ook was).
  zondag 23 januari 2011 @ 13:01:52 #293
49615 Bismarck
pi_91744147
De Colombiaan Miguel Angel Rubiano heeft solo de zesde etappe van de Tour de San Luis gewonnen. Antonio Piedra en Marco Arriagada kwamen op 1 minuut 29 binnen. Xavier Tondo was tijdens de stage gecrashed en kwam uiteindelijk op 15 minuten binnen, daarmee uiteraard zijn leiderspositie verspillend.

Stage 6
1 Miguel Angel Rubiano (Col) D'Angelo & Antenucci 5:22:14
2 Antonio Piedra (Spa) Andalucia-Caja Granada 0:01:29
3 Marco Arriagada (Chi) Chile

Vandaag staat de zevende en tevens laatste etappe op het programma, een vlakke rit die naar alle waarschijnlijkheid zal uitdraaien in een massaspurt. Het algemeen klassement ziet er momenteel als volgt uit en naar alle waarschijnlijkheid blijft het zo.

1 Marco Arriagada (Chi) Chile 22:05:59
2 Jose Serpa (Col) Androni-Giocattoli 0:00:38
3 Josue Moyano (Arg) Argentina 0:01:51
4 Eros Capecchi (Ita) Liquigas-Cannondale
5 Miguel Angel Rubiano (Col) D'Angelo & Antenucci 0:02:42
  zondag 23 januari 2011 @ 13:32:05 #294
67640 SaintOfKillers
pi_91745642
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 12:22 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Maar in dit geval leek het me geen motivatieprobleem. Óf hij kon de druk niet aan van de grote man bij Sky zijn die ze een overwinning in de Tour moest gaan bezorgen, of hij heeft zich overtraind (en de Giro reken ik dan mee als training, omdat dat het in feite ook was).
Volgens mij kon Wiggins in 2009 gewoon meeprofiteren van de tactiek van Astana waarbij ze er alles aan deden om de wedstrijd helemaal dood te maken zodat het zeker geen uitputtingslag werd (want als het allemaal te vroeg ontplofte, dan was hun oude diesel Armstrong meteen overboord gegaan).

Aangezien er bij de nieuwe generatie weinig renners zijn die het van een dergelijke tactiek moeten hebben, denk ik ook dat zoiets niet vaak meer zal gebeuren en verwacht ik ook dat Wiggins geen top 5 meer zal halen in de Tour.
  zondag 23 januari 2011 @ 23:46:36 #295
49615 Bismarck
pi_91779906
Laatste rit (rit 7) van de Tour de San Luis is gewonnen door de Uruguayaan Hector Aguilar van het Braziliaanse Funvic - Pindamonhangaba. Hij eindige voor teamgenoot Marco Crespo.
Mauro Richeze werd derde. Zoals verwacht geen verschuivingen meer in het algemeen klassement, dus Marco Arriagado wint de Tour de San Luis.

Overall
1. Marco Arriagada (Chi) Chile 25:51:54
2 Jose Serpa (Col) Androni-Giocattoli 0:00:38
3 Josue Moyano (Arg) Argentina 0:01:49
4 Eros Capecchi (Ita) Liquigas-Cannondale 0:01:50
5 Miguel Angel Rubiano (Col) D'Angelo & Antenucci 0:02:42

Bergklassement: Antonio Piedra (Spa) Andalucia-Caja Granada
Puntenklassement: Luis Mansilla (Chi) Chile
Jongerenklassemenent: Josue Moyano (Arg) Argentina
Ploegenklassement: Argentijnse selectie
  maandag 24 januari 2011 @ 08:42:25 #296
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_91786300
Riis: "Contador traint als een beest en verkeert in superconditie. Als hij op dit moment aan een koers zou meedoen, weet ik zeker dat hij wint."

http://www.telegraaf.nl/t(...)n_beest__.html?p=6,2
  maandag 24 januari 2011 @ 08:59:17 #297
40566 Ericr
Livewrong
pi_91786503
Vooral door blijven trainen, kan hij gelijk gaan aftrainen als hij geschorst wordt.
pi_91787630
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 23:42 schreef borisz het volgende:

[..]

Zo kalender heeft een update gehad. :)
Bijna iedere week wel iets om te voorspellen. Nu is ook september goed gevuld met de wedstrijden in Canada. :)

Nu nog een medeorganisator. :+. Nieuw topic volgt volgende week :)
In het laatste pronotopic had ik aangegeven wel te willen helpen, aangezien je er nog 1 zocht. Toen verder niks over gehoord, maar aanbod ligt er nog steeds ;)
Wind extinguishes a candle and energizes fire
  maandag 24 januari 2011 @ 10:45:06 #299
49615 Bismarck
pi_91789072
Ritten 1 en 2 van de Tour de Langkawi zijn gewonnen door het jonge sprinttalent Andrea Guardini van Farnese Vini. Tour de Langkawi dit jaar kent 10 etappes en de koninginnerit is de vijfde etappe, een klim naar de Genting Highlands. Winnaar van vorig jaar, José Rujano, doet dit jaar wederom mee. Competitie zal vooral komen van Domenico Pozzovivo, een pak Iraniërs (Askari, Mizbani, Zargari) en misschien ook uit eigen ploeg, Emanuelle Sella.

Veertienvoudig Ests kampioen Jaan Kirsipuu rijdt ook mee voor het continentale Champion System.
pi_91799018
quote:
14s.gif Op maandag 24 januari 2011 10:45 schreef Bismarck het volgende:
Winnaar van vorig jaar, José Rujano, doet dit jaar wederom mee.
Volgens mij doet Rujano niet mee hoor?
  maandag 24 januari 2011 @ 15:06:47 #301
16447 Chielus
Dial M for me.
pi_91799598
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 14:54 schreef DutchSL het volgende:

[..]

Volgens mij doet Rujano niet mee hoor?
Volgens de riderslist iig niet. Had wel wat meer van Skil verwacht hier. Maar goed we hebben nog 8 etappes.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')