abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_91503674
quote:
2s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 09:42 schreef Beregd het volgende:
Da's natuurlijk typisch
Hou je je ambities verborgen, ben je een saaie hond
toon je enigszins ambitie ben je arrogant.

Tommeke heeft het hieer trouwens nooit nagelaten om Tom Boonen af te kraken, maar als iemand anders iets over Tom Boonen zegt, ho maar!
Als je denkt dat ik een uitgesproken Boonen fan bent heb je het mis hoor ;)
Ik geniet van zijn manier van koersen, maar meer niet. Het is ook wel een sympathieke gozer, maar ik heb vast wel eens kritiek op hem gehad. Dat hele coke-verhaal enzo was toendertijd wel lachwekkend. En hij heeft vast wel eens uitspraken gedaan waar ik m'n vraagtekens bij heb.
pi_91503704
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 09:47 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Het lijkt mij evident dat het minder zwaar is om er 2x per jaar 1 dag te staan, dan gewoon 3 weken achter elkaar er elke dag te moeten staan. Hij praat helemaal niet makkelijk over het winnen van klassiekers, hij zegt enkel "Voor Boonen zit de dag erop als hij een klassieker gereden heeft". Waarmee hij volgens mij dan bedoelt dat Boonen niet de dag erna er wéér moet staan.

Denk jij echt dat VDB denkt dat Boonen maar 1 dag per jaar met z'n klassieker bezig is?
Ik denk dat een klassieker winnen minstens zo moeilijk is. Het komt bij mij gewoon een beetje laatdunkend over.
pi_91503733
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 09:49 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Ik denk dat een klassieker winnen minstens zo moeilijk is. Het komt bij mij gewoon een beetje laatdunkend over.
Minstens zo moeilijk als een grote ronde winnen? Knaven staat gelijk aan Sastre (bijvoorbeeld)? No way.
pi_91503912
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 09:50 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Minstens zo moeilijk als een grote ronde winnen? Knaven staat gelijk aan Sastre (bijvoorbeeld)? No way.
Gezien het feit dat ze het beide voor een groot gedeelte hebben te danken aan hun ploegmaten zie ik een verband, haha ;)
  dinsdag 18 januari 2011 @ 10:06:07 #205
67089 Gillingham
The horror...
pi_91504084
quote:

[..]

Niet aan Sastre, die heeft vaak genoeg laten zien goed te kunnen eindigen in een grote ronde. Maar Knaven staat wel ongeveer gelijk aan een Pereiro. :)
What's it going to be then, eh?
pi_91504183
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 10:06 schreef Gillingham het volgende:

[..]

Niet aan Sastre, die heeft vaak genoeg laten zien goed te kunnen eindigen in een grote ronde. Maar Knaven staat wel ongeveer gelijk aan een Pereiro. :)
Nee.
  dinsdag 18 januari 2011 @ 10:52:05 #207
49615 Bismarck
Left on the sands of history
pi_91505454
Eerste etappe van de TDU. Van een duel tussen Greipel en Cavendish is nog geen sprake. Wel van een andere HTC-man, de ene die ook al de Cancer Council Classic won. Na de winst in het criterium speculeerde Paul Sherwen over Goss voor de eindwinst. Dat zal afhangen of hij goed over Willunga Hill komt.

Stage 1
1 Matthew Goss (Aus) HTC-Highroad 3:17:08
2 André Greipel (Ger) Omega Pharma-Lotto
3 Robbie McEwen (Aus) Team Radio Shack
62 Mark Cavendish (GBr) HTC-Highroad
That's...Montgomery Clift, honey!
pi_91505617
quote:
2s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 10:52 schreef Bismarck het volgende:
Eerste etappe van de TDU. Van een duel tussen Greipel en Cavendish is nog geen sprake. Wel van een andere HTC-man, de ene die ook al de Cancer Council Classic won. Na de winst in het criterium speculeerde Paul Sherwen over Goss voor de eindwinst. Dat zal afhangen of hij goed over Willunga Hill komt.

Stage 1
1 Matthew Goss (Aus) HTC-Highroad 3:17:08
2 André Greipel (Ger) Omega Pharma-Lotto
3 Robbie McEwen (Aus) Team Radio Shack
62 Mark Cavendish (GBr) HTC-Highroad
Dit gaat het jaar van Goss worden.
pi_91506309
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 10:56 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Dit gaat het jaar van Goss worden.
In welke zin? Vorig jaar won hij al de GP Plouay en een Giro etappe. Wat verwacht je dat hij dit jaar gaat doen, een topklassieker, of een touretappe?
  dinsdag 18 januari 2011 @ 11:19:08 #210
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_91506429
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 11:16 schreef Ereinion het volgende:

[..]

In welke zin? Vorig jaar won hij al de GP Plouay en een Giro etappe. Wat verwacht je dat hij dit jaar gaat doen, een topklassieker, of een touretappe?
net zoveel ritten als greipel vorig jaar
pi_91507069
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 11:16 schreef Ereinion het volgende:

[..]

Beide heeft 'ie in zich. Verdomde Cavendish
  dinsdag 18 januari 2011 @ 11:41:30 #212
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_91507250
quote:

[..]

Dan beperk je je tot renners die minstens 2 top-klassiekers hebben gewonnen. Zo makkelijk is dat niet.

Armstrong bijvoorbeeld heeft echt wel geprobeerd om een klassieker te winnen.
pi_91507710
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 11:41 schreef SuikerVuist het volgende:

[..]

Dan beperk je je tot renners die minstens 2 top-klassiekers hebben gewonnen. Zo makkelijk is dat niet.

Armstrong bijvoorbeeld heeft echt wel geprobeerd om een klassieker te winnen.
Valverde ook om de Tour te winnen.
Contador > Valverde / Gilbert.
Armstrong > Bettini.

Komt mentaal gewoon meer bij kijken om een grote ronde te winnen. (Lijkt me, ik heb beiden niet echt geprobeerd.)
  dinsdag 18 januari 2011 @ 12:05:23 #214
332208 TeteDeLaCourse
Je m'appelle Tete
pi_91508242
Weet iemand al een samenvatting te vinden van stage 2?
pi_91508623
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 12:05 schreef TeteDeLaCourse het volgende:
Weet iemand al een samenvatting te vinden van stage 2?
Stage 2 wordt pas morgenvroeg verreden.

Hier is stage 1:
pi_91526906
Komende maandag (24 jan) gaat een collega van mij, een wereldrecordpoging doen door Afrika te fietsen (van Kaapstad naar Cairo). Dit betekent dat er 11.200 km afgelegd moet worden in een periode onder de 80 dagen! En dat door hete, onbekende landen, met niet altijd goed begaanbare wegen!
Omdat dit een uniek project is, waarbij naast een enorme uitdaging en inspanning, ook een goed doel gediend wordt, leek mij dit het vermelden waard op dit (fiets)forum.
Als recreatief wielrenner van te voren al een diepe buiging voor deze actie...

Vanavond zit er in Hart van Holland (22.30u, SBS6) een item over deze actie. En morgenochtend besteedt Giel er om 6.45u op 3FM ook aandacht aan.

Ter info de website: www.11000km.nl
pi_91536850
Cool!
  dinsdag 18 januari 2011 @ 22:28:54 #218
49615 Bismarck
pi_91540276
José Serpa wint de tweede rit van de Tour de San Luis en gaat naar de leiding in het algemeen klassement. Eros Capecchi werd tweede, Marco Arriagada (Chileense nationale ploeg) werd derde.

Tweede zege voor Androni op rij. Seizoen begint goed.
  Redactie Sport / Supervogel woensdag 19 januari 2011 @ 16:15:24 #220
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_91566387
http://www.cyclingnews.co(...)lled-in-south-africa

quote:
HTC-Highroad rider hit by a truck in South Africa

HTC-Highroad rider Carla Swart has died after being hit by a truck while training in South Africa.

Few details of the accident are known but the HTC-Highroad team has confirmed the tragic news. The 23-year-old Swart was apparently riding in the central Free State province of South Africa.

Swart was born in South Africa but moved to the USA with her family when she was 15. She represented South Africa in the Commonwealth, finishing eighth in the road race.

She was a multi-discipline US collegiate champion in 2008 and finished eighth in the 2010 Ronde Van Drenthe World Cup. She also won the best young riders award in the Tour de L'Aude stage race.

HTC-Highroad posted a moving message on the team's website: "Carla, in such a short time you became part of our family and touched us all with your vibrant personality and your constant smile. You infected us with your zest for life and we will forever have you in our hearts. Our wishes go out to Carla's family and loved ones."
Damn :{ :{
pi_91573152
Jezus :{ :{
pi_91574217
Jeetje. Zo jong nog. Rust in vrede,
pi_91575032
rip
  woensdag 19 januari 2011 @ 22:39:03 #224
49615 Bismarck
pi_91589632
Roberto Ferrari wint de derde rit van de Tour de San Luis in een massaspurt. José Serpa nog steeds aan de leiding in het algemeen klassement. Derde zege op rij voor Androni.

Stage 3
1. Roberto Ferrari
2. Marco Crespo
3. Maximiliano Richeze

Vraag: Wat betreft de wildcards voor de Tour de France. Dient een procontiploeg ook een aanvraag te hebben gedaan of kan een procontiploeg een wildcard krijgen zonder dat zij daarvoor een aanvraag hebben gedaan? Kan de ASO dus uit 23 ploegen kiezen of is de keuze al beperkt omdat een aantal ploegen uberhaupt geen intentie hebben in de Tour van start te gaan.
pi_91599287
Mr.Matthews wint etappe 3 in TDU *O*

Greipel 2e en nieuwe leider (?).
pi_91599841
pi_91599889
quote:
Op donderdag 20 januari 2011 05:02 schreef bjarki het volgende:
Mr.Matthews wint etappe 3 in TDU *O*

Greipel 2e en nieuwe leider (?).
goss was derde n nieuwe leider
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_91600395
20 jaar pas :o
pi_91600478
Wat een held, en wat komt ie cool over de finish, haha!
pi_91600738
Netjes van Matthews!

Daar kan Rabo mogelijk nog veel plezier aan beleven. :)
pi_91602087
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_91604220

Dit is echt wel belachelijk simpel zeg :D
pi_91604575
De nieuwe Cavendish :)
  donderdag 20 januari 2011 @ 11:53:00 #234
16447 Chielus
Dial M for me.
pi_91605536
quote:
Vraag: Wat betreft de wildcards voor de Tour de France. Dient een procontiploeg ook een aanvraag te hebben gedaan of kan een procontiploeg een wildcard krijgen zonder dat zij daarvoor een aanvraag hebben gedaan? Kan de ASO dus uit 23 ploegen kiezen of is de keuze al beperkt omdat een aantal ploegen uberhaupt geen intentie hebben in de Tour van start te gaan.
Volgens mij heeft de TdF alleen afspraken gemaakt tav de 18 WT ploegen. Voor de rest zijn ze vrij in hun keuze, net als alle andere wedstrijden.
Btw, geen intresse in een WT status hoeft nog niet te betekenen dat je geen intresse in de Tour hebt.
Save the cheerleader. Save the World.
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today James Dean
  donderdag 20 januari 2011 @ 11:58:25 #235
23344 Sheepcidus
Is it an excuse?
pi_91605771
quote:
14s.gif Op donderdag 20 januari 2011 11:29 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Nieuwe Valverde :Y
Were making, were making!
Radio Soulwax!
  donderdag 20 januari 2011 @ 12:26:21 #236
16447 Chielus
Dial M for me.
pi_91606693
quote:
14s.gif Op donderdag 20 januari 2011 11:29 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Ik zou eerder zeggen de nieuwe Freire.
pi_91608484
Nieuwe Jalabert/Kelly. Hij kan namelijk ook klimmen en tijdrijden, zelfs Ronde van Vlaanderen (bij de beloften).
pi_91609196
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 08:56 schreef Leatherface het volgende:
Netjes van Matthews!

Daar kan Rabo mogelijk nog veel plezier aan beleven. :)
tot wanneer heeft ie getekend? eind 2012?
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_91609525
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 13:30 schreef franklop het volgende:

[..]

tot wanneer heeft ie getekend? eind 2012?
Voor twee jaar, dus het is te hopen dat hij niet daarna weg gaat.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
pi_91615455
Dus geen Sastre, Mentsjov.
pi_91615642
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 15:43 schreef DutchSL het volgende:
Definitief geen Geox, vive le France

http://www.letour.fr/2011/TDF/COURSE/fr/actus.html#zone164958
Nja het is wel een signaal naar dopingploegen. What goes around comes around.
Ik zal Sastre en Menchov wel missen though ;(
  donderdag 20 januari 2011 @ 16:00:29 #243
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_91615989
Saur_Sojasun ipv Geox? das geen signaal naar de doping ploegen, dat is gewoon Frans bot nationalisme...alles om een fransman in de Top 100 te krijgen. Sastre en Menchov horen gewoon in de tour, zum kotzen.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_91616429
Saur heeft het wel een keer verdiend, maar alsnog is het een rare keuze.
  donderdag 20 januari 2011 @ 16:15:51 #245
49615 Bismarck
pi_91616755
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 12:07 schreef SuikerVuist het volgende:

[..]

Er zou sprake zijn van verschillende verrassingen. Niet 1.
COFIDIS, LE CREDIT EN LIGNE (FRA)
FDJ (FRA)
SAUR - SOJASUN (FRA)
TEAM EUROPCAR (FRA)

Ik kan de verschillende verrassingen niet direct ontdekken. Wellicht is de grootste verrassing dat er geen verrassing is, gewoon de drie voormalige Franse ProTourploegen en Saur-Sojasun (wat vroeger dan Agritubel zou zijn geweest). Dat Geox-TMC niet uitgenodigd zou worden werd al snel duidelijk. Dat mag geen verrassing heten.

Ik had de vage hoop dat in plaats van FDJ of Saur een leuke outsider uitgenodigd zou worden. Café de Colombia - Colombia es Pasion bijvoorbeeld.
  donderdag 20 januari 2011 @ 16:17:17 #246
153506 Captain_Fabulous
pi_91616819
Saur verdient het niet meer dan een Acqua & Sapone, Androni Giocattoli, Colnago, Farnese Vini-Neri Sottoli...waarom geen Landbouwkrediet? Dat er geen drie Nederlandse teams rijden, Ok ik snap het al heeft Skil-Shimano waarschijnlijk betere rijders dan een aantal continental ploegen.
Maar goed, je weet al dat de wildcards in de Giro naar Acqua & Sapone, Androni Giocattoli en Colnago gaan, en bij de Vuelta Andalucía-Caja Granada, Caja Rural en Geox-TMC waarcshijnlijk meerijden.
Maar het blijft gewoon nationalisme.
  donderdag 20 januari 2011 @ 16:21:34 #247
49615 Bismarck
pi_91617013
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 16:17 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Saur verdient het niet meer dan een Acqua & Sapone, Androni Giocattoli, Colnago, Farnese Vini-Neri Sottoli...waarom geen Landbouwkrediet? Dat er geen drie Nederlandse teams rijden, Ok ik snap het al heeft Skil-Shimano waarschijnlijk betere rijders dan een aantal continental ploegen.
Maar goed, je weet al dat de wildcards in de Giro naar Acqua & Sapone, Androni Giocattoli en Colnago gaan, en bij de Vuelta Andalucía-Caja Granada, Caja Rural en Geox-TMC waarcshijnlijk meerijden.
Maar het blijft gewoon nationalisme.
Om geselecteerd te worden moet je een wildcardapplicatie indienen. Het merendeel van de 23 procontiploegen heeft dat niet gedaan.

Voor de Italiaanse ploegen geldt dat de Giro belangrijker is en dat ze veelal het rooster en het budget niet hebben om meerdere grote rondes te rijden. Dat geldt in ieder geval voor Androni, na enig gespeculeer of het team op basis van de 2010 resultaten alle grote rondes zou mogen rijden. De tijd heeft geleerd dat voor een andere opzet is gekozen, zoals ook door Savio verwoord:
quote:
My feeling is that it will be the 18 ProTour teams plus four invited teams that will ride all three Grand Tours, and not the top 17 teams [in the final 2010 rankings], he said. It would be nice to ride the Tour and the Vuelta, but if thats not the case, I wont be complaining about it.
En dat gaat voor de meeste ploegen op, dat ze niet over het budget en/of het rooster beschikken om aan meerdere grote rondes mee te doen of om uberhaupt aan een grote ronde mee te doen.
  Redactie Sport / Supervogel donderdag 20 januari 2011 @ 16:24:04 #248
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_91617139
Geen Skill, jammer. :(
pi_91617278
In Paris-Nice dezelfde ploegen, maar Saur moet plaats maken voor het nietige Bretagne-Schuller :')

Giro: Farnese Vini en Androni zijn al bevestigd, laatste twee plaatsen voor Geox/Acqua e Sapone/Colnago. Al had ik liever deze drie allemaal gehad en geen Farnese Vini.
Vuelta: Geox, Andalucia, Caja Rural en ik denk Cofidis (al las ik op biciclismo dat ook Skil en Colombia es Pasion kandidaten zijn, Colombiaanse ploeg zou leuk zijn)
pi_91617365
Jammer dat Menchov niet meedoet maar ben blij dat Gianetti niet aanwezig is met een ploeg. Menchov had daar nooit naartoe moeten gaan. Verder heeft Saur wel een leuke ploeg die niet veel onderdoet voor de andere Franse ploegen en voor mooie ontsnappingen kan zorgen in de heuvel- en bergetappes. Die Colombianen wil ik in de toekomst ook wel een keer in de Tour zien :D .
  donderdag 20 januari 2011 @ 16:29:37 #251
153506 Captain_Fabulous
pi_91617438
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 16:21 schreef Bismarck het volgende:

[..]

Om geselecteerd te worden moet je een wildcardapplicatie indienen. Het merendeel van de 23 procontiploegen heeft dat niet gedaan.
...
En dat gaat voor de meeste ploegen op, dat ze niet over het budget en/of het rooster beschikken om aan meerdere grote rondes mee te doen of om uberhaupt aan een grote ronde mee te doen.
Weet jij welke ploegen een aanvraag hebben gedaan voor de tour?
Skill en Geox in elk geval wel lijkt me, en A&S lijkt me groot genoeg om ook Tour te willen doen!
pi_91617602
quote:
9s.gif Op donderdag 20 januari 2011 16:24 schreef Pino112 het volgende:
Geen Skill, jammer. :(
:X

Wat moet je nou met Skil? Er staan al genoeg matige ploegen aan de start, en met Vacansoleil erbij zullen de meeste goede Nederlanders wel aan de start verschijnen.

Jammer dat Geox niet start, missen we dus twee man van het podium van vorig jaar. Hopelijk krijgt Schleck een spectaculaire inzinking nu hij bij Riis weg is, anders wordt het een saaie Tour.
pi_91617657
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 16:27 schreef DutchSL het volgende:
In Paris-Nice dezelfde ploegen, maar Saur moet plaats maken voor het nietige Bretagne-Schuller :')

Giro: Farnese Vini en Androni zijn al bevestigd, laatste twee plaatsen voor Geox/Acqua e Sapone/Colnago. Al had ik liever deze drie allemaal gehad en geen Farnese Vini.
Vuelta: Geox, Andalucia, Caja Rural en ik denk Cofidis (al las ik op biciclismo dat ook Skil en Colombia es Pasion kandidaten zijn, Colombiaanse ploeg zou leuk zijn)
Bij Farnese rijdt Visconti toch, die kunnen ze niet zomaar thuis laten zitten tijdens de Giro. Moeten ze nu Geox maar niet uitnodigen. En deze Vuelta is gemaakt voor Colombianen *O*
pi_91617878
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 16:33 schreef Ereinion het volgende:

[..]

:X

Wat moet je nou met Skil? Er staan al genoeg matige ploegen aan de start, en met Vacansoleil erbij zullen de meeste goede Nederlanders wel aan de start verschijnen.

Jammer dat Geox niet start, missen we dus twee man van het podium van vorig jaar. Hopelijk krijgt Schleck een spectaculaire inzinking nu hij bij Riis weg is, anders wordt het een saaie Tour.
Roberto Gesink is nu al wattage-records aan het breken, dus daar zou ik maar niet al te zeker van zijn!
  donderdag 20 januari 2011 @ 16:40:37 #255
49615 Bismarck
pi_91617938
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 16:29 schreef Captain_Fabulous het volgende:

[..]

Weet jij welke ploegen een aanvraag hebben gedaan voor de tour?
Skill en Geox in elk geval wel lijkt me, en A&S lijkt me groot genoeg om ook Tour te willen doen!
Skil-Shimano
Europcar
Française des Jeux
Cofidis
Saur-Sojasun
Bretagne-Schuller
Geox - TMC

quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 16:33 schreef VreemdeEend het volgende:

[..]

Bij Farnese rijdt Visconti toch, die kunnen ze niet zomaar thuis laten zitten tijdens de Giro. Moeten ze nu Geox maar niet uitnodigen. En deze Vuelta is gemaakt voor Colombianen *O*
In 2010 reed Visconti bij voorganger ISD en die werd toen wel thuisgelaten door Zomegnan, ook tot groot verdriet van Rujano.
pi_91618071
Visconti lieten ze vorig jaar ook thuis zitten en toen had die ploeg nog Rujano, nu hebben ze als klassementsrenner Sinkewitz, dat vind ik geen vooruitgang. Maar de ploeg is al min of meer bevestigd door Zomegnan die graag de Italiaanse kampioen in de Giro wilt.

Ik vind types als Visconti (eendagsrenner), Gatto (sprinter) en Sinkewitz (tja..) nu niet echt zoveel toevoegen.
  donderdag 20 januari 2011 @ 17:16:10 #257
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_91619649
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 16:15 schreef Bismarck het volgende:

[..]

COFIDIS, LE CREDIT EN LIGNE (FRA)
FDJ (FRA)
SAUR - SOJASUN (FRA)
TEAM EUROPCAR (FRA)

Ik kan de verschillende verrassingen niet direct ontdekken. Wellicht is de grootste verrassing dat er geen verrassing is, gewoon de drie voormalige Franse ProTourploegen en Saur-Sojasun (wat vroeger dan Agritubel zou zijn geweest). Dat Geox-TMC niet uitgenodigd zou worden werd al snel duidelijk. Dat mag geen verrassing heten.

Je hebt gelijk, maar Pescheux had het over verschillende verrassingen volgens CyclingNews. Misschien verkeerd geciteerd.

Anders... :?
pi_91619856
Ach ja, verrassend voor de leek misschien?
pi_91621073
quote:
6s.gif Op donderdag 20 januari 2011 16:39 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Roberto Gesink is nu al wattage-records aan het breken, dus daar zou ik maar niet al te zeker van zijn!
+

pi_91623957
Eindelijk beeld:
Hoe makkelijk _O-
pi_91626928
Geen Menchov :(

De arrogantie van sponsor Geox werkt de ploeg tegen?
  donderdag 20 januari 2011 @ 19:58:06 #262
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_91627257
Trouwens niet alleen de Tour en Parijs-Nice, in de Tirreno moeten ze Geox ook niet.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  donderdag 20 januari 2011 @ 22:14:25 #263
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_91635523
quote:
2s.gif Op donderdag 20 januari 2011 19:58 schreef SaintOfKillers het volgende:
Trouwens niet alleen de Tour en Parijs-Nice [...]
ASO organiseert ook de Vuelta. Zou dat nog van invloed kunnen zijn op mogelijke (niet) selectie daar?

Dacht eerst van niet, maar...
  donderdag 20 januari 2011 @ 23:14:47 #264
49615 Bismarck
pi_91639315
quote:
2s.gif Op donderdag 20 januari 2011 19:58 schreef SaintOfKillers het volgende:
Trouwens niet alleen de Tour en Parijs-Nice, in de Tirreno moeten ze Geox ook niet.
Androni Giocattoli is ook niet voor de Tirreno uitgenodigd, ondermeer omdat ze van 22 ploegen terug zijn gegaan naar 20 ploegen. Kan me herinneren dat er redelijk wat kritiek op de organisatie was omdat een groot peloton over smalle Italiaanse wegen werd gestuurd. Veel dringen voor de positiebehoud en als gevolg valpartijen.

Farnese Vini is dan wel weer voor de Tirreno uitgenodigd. Zelfs zonder Scarponi en Bertagnolli zou Androni nog beter presteren in de Tirreno dan Farnese.
  donderdag 20 januari 2011 @ 23:17:10 #265
67640 SaintOfKillers
pi_91639429
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 22:14 schreef SuikerVuist het volgende:

[..]

ASO organiseert ook de Vuelta. Zou dat nog van invloed kunnen zijn op mogelijke (niet) selectie daar?

Dacht eerst van niet, maar...
De Vuelta zal wel lukken, maar de Giro... normaal gezien wel, zou je denken, maar toch...

In de meeste grote klassiekers zie ik ze eigenlijk ook niet meteen opduiken.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_91640371
quote:
8s.gif Op donderdag 20 januari 2011 23:14 schreef Bismarck het volgende:

[..]

Androni Giocattoli is ook niet voor de Tirreno uitgenodigd, ondermeer omdat ze van 22 ploegen terug zijn gegaan naar 20 ploegen. Kan me herinneren dat er redelijk wat kritiek op de organisatie was omdat een groot peloton over smalle Italiaanse wegen werd gestuurd. Veel dringen voor de positiebehoud en als gevolg valpartijen.

Farnese Vini is dan wel weer voor de Tirreno uitgenodigd. Zelfs zonder Scarponi en Bertagnolli zou Androni nog beter presteren in de Tirreno dan Farnese.
Niet mee eens. In de Giro wel, Androni heeft betere klimmers, maar de Tirreno is wat meer op de maat van de betere Farnese renners gesneden. Gatto (en het grote talent Guardini) zijn betere sprinters dan wat Androni heeft, Visconti en Sinkewitz zijn meer types voor de klimmen die men in de Tirreno doorgaans beklimt dan Serpa, Rujano of Sella.
  vrijdag 21 januari 2011 @ 00:02:11 #267
49615 Bismarck
pi_91641490
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 23:37 schreef DutchSL het volgende:

[..]

Niet mee eens. In de Giro wel, Androni heeft betere klimmers, maar de Tirreno is wat meer op de maat van de betere Farnese renners gesneden. Gatto (en het grote talent Guardini) zijn betere sprinters dan wat Androni heeft, Visconti en Sinkewitz zijn meer types voor de klimmen die men in de Tirreno doorgaans beklimt dan Serpa, Rujano of Sella.
Deels met je eens. Denk dat Androni met Ferrari en Ginanni ook een heel eind komt. Met Visconti en Sinkewitz hebben ze inderdaad betere heuvelrenners. Bertolini zal dat op z'n oude dag (39 jaar alweer) niet kunnen bijbenen. Kan nog niet goed inschatten waar neoprofs Santoro en Monsalve staan, laat staan hoe het met Crescenzo d'Amore zal vergaan.

Xavier Tondo wint de vierde rit van de Tour de San Luis, een individuele tijdrit over 19,5 km. Hij neemt tevens de leiding in het algemeent klassement van José Serpa over.

Stage 4
1 Xavier Tondo (Spa) Movistar 0:23:23
2 Jorge Giacinti (Arg) Argentina 0:00:08
3 Scott Zwizanski (USA) Unitedhealthcare 0:00:15

[ Bericht 0% gewijzigd door Bismarck op 21-01-2011 00:09:20 ]
pi_91646428
4e etappe TDU:
Kopgroepje blijft voorop:

1.Cameron Meyer
2.De Gendt
3.Ten Dam

:{

Ruijgh zat ook mee in de vlucht, maar moest in de laatste kilometers lossen.

Jammer dat de winst er niet in zat, maar toch weer een mooi optreden van onze ploegen ^O^
pi_91647795
Cameron Meyer. ^O^

Die heeft me in het verleden als extra troefkaart de nodige puntjes opgeleverd.

Leuk dat ie nu eens een internationale zege op de weg boekt (zijn Australische tijdrittitels dan niet meegeteld)
pi_91651651
Voor wat betreft de eindzege is het, op het oog, nog niet kansloos voor Ten Dam. Hij staat in het klassement tien seconden achter C. Meyer. Een aantal sprinters (Goss, McEwen, Greipel) staan vervolgens weer op luttele seconden van Ten Dam.

Hoe zwaar is die Old Wilunga Hill eigenlijk?
pi_91651880
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 11:21 schreef Leatherface het volgende:
Voor wat betreft de eindzege is het, op het oog, nog niet kansloos voor Ten Dam. Hij staat in het klassement tien seconden achter C. Meyer. Een aantal sprinters (Goss, McEwen, Greipel) staan vervolgens weer op luttele seconden van Ten Dam.

Hoe zwaar is die Old Wilunga Hill eigenlijk?
Echt 0,0(1) procent kans dat Ten Dam het klassement wint imo.
pi_91652228
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 11:28 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Echt 0,0(1) procent kans dat Ten Dam het klassement wint imo.
Mogelijk, maar ik ben toch benieuwd wat op die Wilunga Hill kan gebeuren. Is dat een klim die het klassement overhoop kan schudden, of?

Ik weet trouwens ook niet of Meyer klimmersbenen heeft. Sprinten en tijdrijden kan ie als puntenkoersspecialist in ieder geval, maar klimmen?
pi_91654344
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  vrijdag 21 januari 2011 @ 12:49:50 #274
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_91654731
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 11:38 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Mogelijk, maar ik ben toch benieuwd wat op die Wilunga Hill kan gebeuren. Is dat een klim die het klassement overhoop kan schudden, of?

Ik weet trouwens ook niet of Meyer klimmersbenen heeft. Sprinten en tijdrijden kan ie als puntenkoersspecialist in ieder geval, maar klimmen?
Vorig jaar kwam Greipel op 9 seconde aan. Er zal niet heel veel gebeuren, het is 3km aan 7-8%.
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
pi_91655243
Als ik Rabo was zou ik Vermeltfoort, Brown en Leezer gewoon heel hard laten rijden tot Wilunga Hill en dan het Weening laten overnemen. Als die op is kan Ten Dam gaan en dan kijken hoeveel er nog in je wiel hangen. Als dat er teveel zijn, heb je het in ieder geval geprobeerd en kan Matthews de dagzege nog pakken.
pi_91659441
Willunga Hill is 3km a 7.6%.
Meyer werd vorig jaar nog zevende in deze etappe dus het zal moeilijk worden om te winnen, maar wat hier bovenstaat is wel de beste strategie. De koers zo hard mogelijk maken en de groep zo ver mogelijk uitdunnen. Als Meyer lost kan Matthews zich opofferen voor het klassement van Ten Dam. Als Meyer niet lost kan Ten Dam zich opofferen voor de sprint van Matthews.
  Redactie Sport / Supervogel vrijdag 21 januari 2011 @ 14:35:27 #277
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_91659737
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 19:02 schreef TheArt het volgende:
Eindelijk beeld:
Hoe makkelijk _O-
Haha cool, die vingertjes ook he :D :7
pi_91665695
Wat een gast zeg _O_
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 21 januari 2011 @ 23:42:09 #279
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_91687176
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 15:46 schreef borisz het volgende:
Er komt sowieso een PM :) Openingsweekend 26/2 - 27/2 is Omloop het VolkNieuwsblad en .
Kuurne-Brussel-Kuurne. KBK en E3 prijs keren naar een jaar afwezigheid weer terug.
Ronde van Californië + de wedstrijden in Canada komen op het programma.

Puntentelling blijft zoals die is. ;). Geen zin om daar wat in te veranderen. Huidige systeem is prima.
Zo kalender heeft een update gehad. :)
Bijna iedere week wel iets om te voorspellen. Nu is ook september goed gevuld met de wedstrijden in Canada. :)

Nu nog een medeorganisator. :+. Nieuw topic volgt volgende week :)

[ Bericht 9% gewijzigd door borisz op 21-01-2011 23:48:01 ]
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_91695652
Als ik het goed verstaan heb...:

TDU 5e etappe:
1.Ventoso
2.Matthews
3.Goss
4.Rojas

Klassement:
1.C.Meyer
2.Goss '8
3.Ten Dam '10
4.Matthews '12

Sensationele etappe, maar toch weer een sprintje met een groep van ca. 18. Matthews grijpt net naast de zege. Greipel en McEwen verliezen tijd, Meyer en Ten Dam wel mee.
3e en 4e zou mooi zijn, dat zijn een pak punten :)
pi_91697375
Meyer is erbij gebaat als Farrar de etappewinst pakt en zijn team de tussensprints onderweg wegsnoept.
pi_91702842
Ook interessant:
Met de rit van morgen(vroeg) nog te gaan staat Vacansoleil 2e in het teamklassement, een luttele seconde achter Movistar. Beste renner in het klassement van V. is Lagutin op de 13e stek.

Ik denk niet dat Ten Dam en Matthews nog veel hoeven te vrezen voor hun eindklassering. Ze staan redelijk safe op 3 en 4. Ventoso staat op 5 sec en Swift op 6 sec van Matthews, maar die zie ik in een volle massaspurt niet zo snel (weer) winnen.

Wat is dat trouwens met Brown en z'n 'sunscreen'.. je kunt ook overdrijven :X
http://www.cyclingnews.co(...)tage-5/photos/155552

:+

edit, de beelden:

[ Bericht 9% gewijzigd door bjarki op 22-01-2011 13:40:07 ]
  zaterdag 22 januari 2011 @ 13:43:42 #283
49615 Bismarck
pi_91703705
De vijfde rit van de Tour de San Luis is gewonnen door de Argentijn Leandro Messineo (nationale ploeg) voor Cristiano Salerno (Liquigas) en Adrian Palomares (Andalucia - Caja Granada).
Xavier Tondo gaat nog altijd in het algemeen klassement aan de leiding met ruim een halve minuut voorsprong op José Serpa en Marco Arriagada.

Stage 5
1. MESSINEO Leandro Carlos
2. SALERNO Cristiano
3. PALOMARES VILLAPLANA Adrian

Vandaag (vanavond NL tijd) staat de langste rit op het programma, een rit van 193.1km met twee beklimmingen van de 1e categorie.

[ Bericht 0% gewijzigd door Bismarck op 22-01-2011 13:49:53 ]
  zaterdag 22 januari 2011 @ 18:12:26 #284
16447 Chielus
Dial M for me.
pi_91714080
Weet iemand wat de procedure van de WT-selectie van de komende jaar (en) is? De huidige 18 ploegen hebben volgens mij licenties voor verschillende termijnen. Komen er over 2 jaar een aantal plaatsen vrij waar ze dan weer een ranglijst voor gaan maken? Of kunnen ploegen die aan het eind van hun licentie zijn bij goede prestaties een automatische verlenging verwachten ofzo?
pi_91737837
TDU 6e etappe
1.Swift
2.Henderson
3.Goss

Klassement
1.C.Meyer
2.Goss
3.Swift
4.Matthews
5.Ten Dam

Matthews en Goss zorgden nog voor enige spanning, maar helaas, Sky neemt de zege.

edit: correctie: Swift op 3.

[ Bericht 38% gewijzigd door bjarki op 23-01-2011 18:00:29 ]
pi_91737854
Swift gaat ook nog voorbij het Raboduo in het klassement
  zondag 23 januari 2011 @ 08:58:09 #287
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_91738207
Wiggins is erg onzeker over zijn eigen kansen in de Tour. Team Sky houdt ook rekening met een 2e mislukking op rij, zo lijkt het.

De voorjaarsklassiekers, Parijs-Nice en de Dauphiné / TdS worden doelen op zich.

http://www.cyclingnews.co(...)ew-approach-for-2011
pi_91738560
Goed begin van het seizoen voor Meyer. Australisch tijdritkampioenschap, Tour Dow Under + ritzege.
pi_91741790
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 08:58 schreef SuikerVuist het volgende:
Wiggins is erg onzeker over zijn eigen kansen in de Tour. Team Sky houdt ook rekening met een 2e mislukking op rij, zo lijkt het.

De voorjaarsklassiekers, Parijs-Nice en de Dauphiné / TdS worden doelen op zich.

http://www.cyclingnews.co(...)ew-approach-for-2011
Ik snap z'n verhaal niet helemaal, want in het jaar dat hij vierde werd in de Tour reed 'ie toch ook de Giro.

Misschien was het vorig jaar ook een beetje een psychisch probleem (al kan je dat bijna niet voorstellen van zo'n veelvoudig kampioen), en wil hij nu weer zonder druk fietsen.
pi_91742040
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 09:41 schreef Leatherface het volgende:
Goed begin van het seizoen voor Meyer. Australisch tijdritkampioenschap, Tour Dow Under + ritzege.
Ook een goed begin voor Rabobank, Ten Dam en Matthews halen bij elkaar zo uit m'n hoofd 122 punten. (Overwinning van bijvoorbeeld LBL levert 100 punten op, AGR 80; qua World Tour moet het belang van deze race niet onderschat worden.)
pi_91742274
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 12:09 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Ik snap z'n verhaal niet helemaal, want in het jaar dat hij vierde werd in de Tour reed 'ie toch ook de Giro.

Misschien was het vorig jaar ook een beetje een psychisch probleem (al kan je dat bijna niet voorstellen van zo'n veelvoudig kampioen), en wil hij nu weer zonder druk fietsen.
Ow, Wiggins is zeker een kampioen (op de piste toch in ieder geval) maar focus was nog wel eens een heikel punt. Vooral in de periode tussen Athene en Peking had ie wat motivatieproblemen.
pi_91742428
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 12:19 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Ow, Wiggins is zeker een kampioen (op de piste toch in ieder geval) maar focus was nog wel eens een heikel punt. Vooral in de periode tussen Athene en Peking had ie wat motivatieproblemen.
Maar in dit geval leek het me geen motivatieprobleem. Óf hij kon de druk niet aan van de grote man bij Sky zijn die ze een overwinning in de Tour moest gaan bezorgen, of hij heeft zich overtraind (en de Giro reken ik dan mee als training, omdat dat het in feite ook was).
  zondag 23 januari 2011 @ 13:01:52 #293
49615 Bismarck
pi_91744147
De Colombiaan Miguel Angel Rubiano heeft solo de zesde etappe van de Tour de San Luis gewonnen. Antonio Piedra en Marco Arriagada kwamen op 1 minuut 29 binnen. Xavier Tondo was tijdens de stage gecrashed en kwam uiteindelijk op 15 minuten binnen, daarmee uiteraard zijn leiderspositie verspillend.

Stage 6
1 Miguel Angel Rubiano (Col) D'Angelo & Antenucci 5:22:14
2 Antonio Piedra (Spa) Andalucia-Caja Granada 0:01:29
3 Marco Arriagada (Chi) Chile

Vandaag staat de zevende en tevens laatste etappe op het programma, een vlakke rit die naar alle waarschijnlijkheid zal uitdraaien in een massaspurt. Het algemeen klassement ziet er momenteel als volgt uit en naar alle waarschijnlijkheid blijft het zo.

1 Marco Arriagada (Chi) Chile 22:05:59
2 Jose Serpa (Col) Androni-Giocattoli 0:00:38
3 Josue Moyano (Arg) Argentina 0:01:51
4 Eros Capecchi (Ita) Liquigas-Cannondale
5 Miguel Angel Rubiano (Col) D'Angelo & Antenucci 0:02:42
  zondag 23 januari 2011 @ 13:32:05 #294
67640 SaintOfKillers
pi_91745642
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 12:22 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Maar in dit geval leek het me geen motivatieprobleem. Óf hij kon de druk niet aan van de grote man bij Sky zijn die ze een overwinning in de Tour moest gaan bezorgen, of hij heeft zich overtraind (en de Giro reken ik dan mee als training, omdat dat het in feite ook was).
Volgens mij kon Wiggins in 2009 gewoon meeprofiteren van de tactiek van Astana waarbij ze er alles aan deden om de wedstrijd helemaal dood te maken zodat het zeker geen uitputtingslag werd (want als het allemaal te vroeg ontplofte, dan was hun oude diesel Armstrong meteen overboord gegaan).

Aangezien er bij de nieuwe generatie weinig renners zijn die het van een dergelijke tactiek moeten hebben, denk ik ook dat zoiets niet vaak meer zal gebeuren en verwacht ik ook dat Wiggins geen top 5 meer zal halen in de Tour.
  zondag 23 januari 2011 @ 23:46:36 #295
49615 Bismarck
pi_91779906
Laatste rit (rit 7) van de Tour de San Luis is gewonnen door de Uruguayaan Hector Aguilar van het Braziliaanse Funvic - Pindamonhangaba. Hij eindige voor teamgenoot Marco Crespo.
Mauro Richeze werd derde. Zoals verwacht geen verschuivingen meer in het algemeen klassement, dus Marco Arriagado wint de Tour de San Luis.

Overall
1. Marco Arriagada (Chi) Chile 25:51:54
2 Jose Serpa (Col) Androni-Giocattoli 0:00:38
3 Josue Moyano (Arg) Argentina 0:01:49
4 Eros Capecchi (Ita) Liquigas-Cannondale 0:01:50
5 Miguel Angel Rubiano (Col) D'Angelo & Antenucci 0:02:42

Bergklassement: Antonio Piedra (Spa) Andalucia-Caja Granada
Puntenklassement: Luis Mansilla (Chi) Chile
Jongerenklassemenent: Josue Moyano (Arg) Argentina
Ploegenklassement: Argentijnse selectie
  maandag 24 januari 2011 @ 08:42:25 #296
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_91786300
Riis: "Contador traint als een beest en verkeert in superconditie. Als hij op dit moment aan een koers zou meedoen, weet ik zeker dat hij wint."

http://www.telegraaf.nl/t(...)n_beest__.html?p=6,2
  maandag 24 januari 2011 @ 08:59:17 #297
40566 Ericr
Livewrong
pi_91786503
Vooral door blijven trainen, kan hij gelijk gaan aftrainen als hij geschorst wordt.
pi_91787630
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 23:42 schreef borisz het volgende:

[..]

Zo kalender heeft een update gehad. :)
Bijna iedere week wel iets om te voorspellen. Nu is ook september goed gevuld met de wedstrijden in Canada. :)

Nu nog een medeorganisator. :+. Nieuw topic volgt volgende week :)
In het laatste pronotopic had ik aangegeven wel te willen helpen, aangezien je er nog 1 zocht. Toen verder niks over gehoord, maar aanbod ligt er nog steeds ;)
Wind extinguishes a candle and energizes fire
  maandag 24 januari 2011 @ 10:45:06 #299
49615 Bismarck
pi_91789072
Ritten 1 en 2 van de Tour de Langkawi zijn gewonnen door het jonge sprinttalent Andrea Guardini van Farnese Vini. Tour de Langkawi dit jaar kent 10 etappes en de koninginnerit is de vijfde etappe, een klim naar de Genting Highlands. Winnaar van vorig jaar, José Rujano, doet dit jaar wederom mee. Competitie zal vooral komen van Domenico Pozzovivo, een pak Iraniërs (Askari, Mizbani, Zargari) en misschien ook uit eigen ploeg, Emanuelle Sella.

Veertienvoudig Ests kampioen Jaan Kirsipuu rijdt ook mee voor het continentale Champion System.
pi_91799018
quote:
14s.gif Op maandag 24 januari 2011 10:45 schreef Bismarck het volgende:
Winnaar van vorig jaar, José Rujano, doet dit jaar wederom mee.
Volgens mij doet Rujano niet mee hoor?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')