quote:Willems: "Kan overal mijn mannetje staan"
zo 16/01/2011 - 15:25
Frederik Willems, Jelle Vanendert, Jan Bakelants en Francis De Greef hebben op de ploegstage van Omega Pharma-Lotto over het komende seizoen gepraat.
Frederik Willems begint aan zijn tiende seizoen als prof en doet dat voor het eerst bij een Belgische topploeg, Omega Pharma-Lotto. "Na vier jaar Liquigas was het tijd om te veranderen", zegt hij.
"Al mijn vrienden en klassieke renners bij Liquigas zochten andere oorden op. Ondanks een voorstel om mijn contract te verlengen, besloot ik ook te verhuizen."
"Het bod van Omega Pharma-Lotto voor twee jaar kon ik niet weigeren. Als ik daar nog twee jaar kan bijdoen, zal ik 35 zijn."
"In het voorjaar zal ik dezelfde koersen rijden als Gilbert en daarna als het kan de Tour. In kan overal mijn mannetje staan, ook in de cols voor Jurgen Van den Broeck. Zo krijg ik in eigen land misschien eens de waardering die ik niet kreeg toen ik voor Liquigas reed.

In 2010 nog wel derde geworden in San Sebastian, achter LL Sanchez en Vino.quote:Op zondag 16 januari 2011 16:26 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Nee, buiten de grote rondes zie je 'm niet vaak meer, waardoor hij zich in die andere wedstrijden dus ook niet in de kijker heeft gereden. Geen idee waarom zijn prestaties in Tour, Vuelta en Giro dan argumenten zouden zijn om dat als onzin te bestempelen, aangezien het daar dus net niet om ging.

Het gros van de sprinters staat daar dus wel aan de start..quote:Op zondag 16 januari 2011 23:55 schreef Bismarck het volgende:
De prelude van de Tour Down Under, the Cancer Council Classic, is gewonnen door Matthew Goss. Mark Renshaw en Robbie McEwen werden tweede en derde.
Een crash in de laatste bocht zorgde voor de nodige chaos bij de sprintvoorbereiders en daar profiteerde HTC van.
1 Matthew Goss (Aus) HTC-Highroad 1:05:12
2 Mark Renshaw (Aus) HTC-Highroad
3 Robbie McEwen (Aus) Team RadioShack
4 Elia Viviani (Ita) Liquigas-Cannondale
5 Chris Sutton (Aus) Sky Procycling
-
10 Allan Davis (Aus) Astana
12 Francesco Chicchi (Ita) Quick Step Cycling Team
15 Andre Greipel (Ger) Omega Pharma-Lotto
18 Tyler Farrar (USA) Team Garmin-Cervélo 0:00:06
19 Romain Feillu (Fra) Vacansoleil-DCM Pro Cycling Team 0:00:08
35 Gerald Ciolek (Ger) Quick Step Cycling Team
106 Robbie Hunter (RSA) Team RadioShack 0:00:30
108 Mark Cavendish (GBr) HTC-Highroad
110 Graeme Brown (Aus) Rabobank Cycling Team

Ik had het gemist dat je het over niet-grote rondes had, dan is het geen onjuist, maar een niet-relevant argument. De meerwaarde die zij voor de Tour kunnen hebben heeft helemaal niets te maken met wat zij buiten grote rondes laten zien. De ASO weet heus wel wat ze aan Menchov en Sastre hebben, daar hebben ze geen bevestiging in Paris-Nice of de Tour de Oman voor nodig.quote:Op zondag 16 januari 2011 16:26 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Nee, buiten de grote rondes zie je 'm niet vaak meer, waardoor hij zich in die andere wedstrijden dus ook niet in de kijker heeft gereden. Geen idee waarom zijn prestaties in Tour, Vuelta en Giro dan argumenten zouden zijn om dat als onzin te bestempelen, aangezien het daar dus net niet om ging.

http://www.cyclingnews.co(...)aten-to-quit-cyclingquote:According to Gazzetta dello Sport, Geox has invested just 2.5 million Euro as main sponsor, with TMC investing the same amount and bike sponsor Fuji paying a further 2 million Euro. Other minor sponsors give the team an estimated total budget of 8 million Euro.

Er zou sprake zijn van verschillende verrassingen. Niet 1.quote:Op maandag 17 januari 2011 10:17 schreef DutchSL het volgende:
Hopelijk doelt men met verrassing er op dat een van de "grote" Franse ploegen thuis wordt gelaten ter faveure van Saur, want die hebben met Coppel en Casper een betere Franse klassementsrenner en een betere Franse sprinter dan pakweg EuropCar.

Hij heeft wel een grote bek voor iemand die nog nooit een koers gewonnen heeft. De Schlecks maken beide met een been nog gehakt van hem zeg... Ook Gesink zonder valpartijen acht ik sterker. Verder slaat die opmerking over Boonen nergens op, alsof je als klassiekerrenner niet jarenlang bezig bent met wat je wil winnen, en alsof je dan geen druk kent. Nogmaals, VDB2 heeft nog nooit wat gewonnen en wel een grote mond, irritante gast.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 17:16 schreef SuikerVuist het volgende:
Jurgen van den Broeck over zijn ambities:
http://www.sporza.be/cm/s(...)roeck_legt_lat_hoger
houdt er ook rekening mee dat Geox niet wordt uitgenodigd, maar vindt het ontbreken van Contador en mogelijk ook Menchov geen voordeel. Hij denkt dat zonder Contador iedereen uit de top-10 van vorig jaar de Tour kan winnen.

Ik vind echt niet dat VDB2 een grote mond heeft, hij is meestal juist heel laf in z'n uitspraken. Ook nu, "Grapje natuurlijk. Zonder Contador zal het zelfs nog moeilijker worden om op het podium te geraken." Zegt hij één keer dat hij hoger wil eindigen dan vorig jaar, heeft 'ie een grote mond..quote:Op dinsdag 18 januari 2011 08:18 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Hij heeft wel een grote bek voor iemand die nog nooit een koers gewonnen heeft. De Schlecks maken beide met een been nog gehakt van hem zeg... Ook Gesink zonder valpartijen acht ik sterker. Verder slaat die opmerking over Boonen nergens op, alsof je als klassiekerrenner niet jarenlang bezig bent met wat je wil winnen, en alsof je dan geen druk kent. Nogmaals, VDB2 heeft nog nooit wat gewonnen en wel een grote mond, irritante gast.

Het lijkt mij evident dat het minder zwaar is om er 2x per jaar 1 dag te staan, dan gewoon 3 weken achter elkaar er elke dag te moeten staan. Hij praat helemaal niet makkelijk over het winnen van klassiekers, hij zegt enkel "Voor Boonen zit de dag erop als hij een klassieker gereden heeft". Waarmee hij volgens mij dan bedoelt dat Boonen niet de dag erna er wéér moet staan.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 09:43 schreef Tommeke het volgende:
Armstrong heeft natuurlijk een veel mooier palmares, maar om daarom het type renner ALS Boonen minder respect te geven. Hij praat wel heel makkelijk over het winnen van klassiekers, terwijl zijn enige wapenfeitren een 5e plaats in de Tour en een 6e plaats in de Giro zijn. In de klassiekers heeft hij volgens mij nooit een uitslag gereden. Daarom vind ik zn uitspraken nogal misplaatst.

Als je denkt dat ik een uitgesproken Boonen fan bent heb je het mis hoorquote:Op dinsdag 18 januari 2011 09:42 schreef Beregd het volgende:
Da's natuurlijk typisch
Hou je je ambities verborgen, ben je een saaie hond
toon je enigszins ambitie ben je arrogant.
Tommeke heeft het hieer trouwens nooit nagelaten om Tom Boonen af te kraken, maar als iemand anders iets over Tom Boonen zegt, ho maar!

Ik denk dat een klassieker winnen minstens zo moeilijk is. Het komt bij mij gewoon een beetje laatdunkend over.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 09:47 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Het lijkt mij evident dat het minder zwaar is om er 2x per jaar 1 dag te staan, dan gewoon 3 weken achter elkaar er elke dag te moeten staan. Hij praat helemaal niet makkelijk over het winnen van klassiekers, hij zegt enkel "Voor Boonen zit de dag erop als hij een klassieker gereden heeft". Waarmee hij volgens mij dan bedoelt dat Boonen niet de dag erna er wéér moet staan.
Denk jij echt dat VDB denkt dat Boonen maar 1 dag per jaar met z'n klassieker bezig is?

Minstens zo moeilijk als een grote ronde winnen? Knaven staat gelijk aan Sastre (bijvoorbeeld)? No way.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 09:49 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Ik denk dat een klassieker winnen minstens zo moeilijk is. Het komt bij mij gewoon een beetje laatdunkend over.

Gezien het feit dat ze het beide voor een groot gedeelte hebben te danken aan hun ploegmaten zie ik een verband, hahaquote:Op dinsdag 18 januari 2011 09:50 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Minstens zo moeilijk als een grote ronde winnen? Knaven staat gelijk aan Sastre (bijvoorbeeld)? No way.

Niet aan Sastre, die heeft vaak genoeg laten zien goed te kunnen eindigen in een grote ronde. Maar Knaven staat wel ongeveer gelijk aan een Pereiro.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 09:50 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Minstens zo moeilijk als een grote ronde winnen? Knaven staat gelijk aan Sastre (bijvoorbeeld)? No way.

Nee.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 10:06 schreef Gillingham het volgende:
[..]
Niet aan Sastre, die heeft vaak genoeg laten zien goed te kunnen eindigen in een grote ronde. Maar Knaven staat wel ongeveer gelijk aan een Pereiro.

Dit gaat het jaar van Goss worden.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 10:52 schreef Bismarck het volgende:
Eerste etappe van de TDU. Van een duel tussen Greipel en Cavendish is nog geen sprake. Wel van een andere HTC-man, de ene die ook al de Cancer Council Classic won. Na de winst in het criterium speculeerde Paul Sherwen over Goss voor de eindwinst. Dat zal afhangen of hij goed over Willunga Hill komt.
Stage 1
1 Matthew Goss (Aus) HTC-Highroad 3:17:08
2 André Greipel (Ger) Omega Pharma-Lotto
3 Robbie McEwen (Aus) Team Radio Shack
62 Mark Cavendish (GBr) HTC-Highroad

In welke zin? Vorig jaar won hij al de GP Plouay en een Giro etappe. Wat verwacht je dat hij dit jaar gaat doen, een topklassieker, of een touretappe?quote:Op dinsdag 18 januari 2011 10:56 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Dit gaat het jaar van Goss worden.

net zoveel ritten als greipel vorig jaarquote:Op dinsdag 18 januari 2011 11:16 schreef Ereinion het volgende:
[..]
In welke zin? Vorig jaar won hij al de GP Plouay en een Giro etappe. Wat verwacht je dat hij dit jaar gaat doen, een topklassieker, of een touretappe?

Beide heeft 'ie in zich. Verdomde Cavendishquote:Op dinsdag 18 januari 2011 11:16 schreef Ereinion het volgende:
[..]
In welke zin? Vorig jaar won hij al de GP Plouay en een Giro etappe. Wat verwacht je dat hij dit jaar gaat doen, een topklassieker, of een touretappe?

Dan beperk je je tot renners die minstens 2 top-klassiekers hebben gewonnen. Zo makkelijk is dat niet.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 09:50 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]

Valverde ook om de Tour te winnen.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 11:41 schreef SuikerVuist het volgende:
[..]
Dan beperk je je tot renners die minstens 2 top-klassiekers hebben gewonnen. Zo makkelijk is dat niet.
Armstrong bijvoorbeeld heeft echt wel geprobeerd om een klassieker te winnen.

Stage 2 wordt pas morgenvroeg verreden.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 12:05 schreef TeteDeLaCourse het volgende:
Weet iemand al een samenvatting te vinden van stage 2?

Damnquote:HTC-Highroad rider hit by a truck in South Africa
HTC-Highroad rider Carla Swart has died after being hit by a truck while training in South Africa.
Few details of the accident are known but the HTC-Highroad team has confirmed the tragic news. The 23-year-old Swart was apparently riding in the central Free State province of South Africa.
Swart was born in South Africa but moved to the USA with her family when she was 15. She represented South Africa in the Commonwealth, finishing eighth in the road race.
She was a multi-discipline US collegiate champion in 2008 and finished eighth in the 2010 Ronde Van Drenthe World Cup. She also won the best young riders award in the Tour de L'Aude stage race.
HTC-Highroad posted a moving message on the team's website: "Carla, in such a short time you became part of our family and touched us all with your vibrant personality and your constant smile. You infected us with your zest for life and we will forever have you in our hearts. Our wishes go out to Carla's family and loved ones."

goss was derde n nieuwe leiderquote:Op donderdag 20 januari 2011 05:02 schreef bjarki het volgende:
Mr.Matthews wint etappe 3 in TDU![]()
Greipel 2e en nieuwe leider (?).

Volgens mij heeft de TdF alleen afspraken gemaakt tav de 18 WT ploegen. Voor de rest zijn ze vrij in hun keuze, net als alle andere wedstrijden.quote:Vraag: Wat betreft de wildcards voor de Tour de France. Dient een procontiploeg ook een aanvraag te hebben gedaan of kan een procontiploeg een wildcard krijgen zonder dat zij daarvoor een aanvraag hebben gedaan? Kan de ASO dus uit 23 ploegen kiezen of is de keuze al beperkt omdat een aantal ploegen uberhaupt geen intentie hebben in de Tour van start te gaan.

Ik zou eerder zeggen de nieuwe Freire.quote:

tot wanneer heeft ie getekend? eind 2012?quote:Op donderdag 20 januari 2011 08:56 schreef Leatherface het volgende:
Netjes van Matthews!
Daar kan Rabo mogelijk nog veel plezier aan beleven.

Voor twee jaar, dus het is te hopen dat hij niet daarna weg gaat.quote:Op donderdag 20 januari 2011 13:30 schreef franklop het volgende:
[..]
tot wanneer heeft ie getekend? eind 2012?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |