oh joh, het vriest niet eensquote:Op maandag 13 december 2010 23:55 schreef kahaarin het volgende:
Hey hoi!![]()
Nederland heeft zebrastrepen:
[ afbeelding ]
Oh okay... Welke taal moet ik gaan leren...? (Spreek overigens geen Gronings van huis uit dus die open deur kun je dicht laten.quote:
Utregsquote:Op dinsdag 14 december 2010 00:12 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Oh okay... Welke taal moet ik gaan leren...? (Spreek overigens geen Gronings van huis uit dus die open deur kun je dicht laten.)
Ach mien wicht, kust nait grunnegs protn?quote:Op dinsdag 14 december 2010 00:12 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Oh okay... Welke taal moet ik gaan leren...? (Spreek overigens geen Gronings van huis uit dus die open deur kun je dicht laten.)
Ehm... Lenie van de Takkestraat...? No thnx.quote:
Ik versta het wel, kan het ook wel lezen maar niet spreken of schrijven.quote:Op dinsdag 14 december 2010 00:16 schreef horned_reaper het volgende:
[..]
Ach mien wicht, kust nait grunnegs protn?
Most du eemn op dien beune zaukn noar un mooi grunnegs wurdenbaukje!
Of zoiets.... wat een kut taal is dat Gronings toch
(En toch kan ik het)
In het oostenquote:Op dinsdag 14 december 2010 08:56 schreef wobbel het volgende:
Ik hoorde allemaal voorspellingen dat er donderdag 10 cm sneeuw zou vallen
Is het zo?
Lijkt me leukquote:Op dinsdag 14 december 2010 09:46 schreef Frutsel het volgende:
[..]
ik gok op het oosten van de lijn Assen, Meppel, Apeldoorn, Nijmegen, Den Bosch, Tilburg
Ja heejquote:Op dinsdag 14 december 2010 09:55 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Meestal lopen mijn voorspellingen hier uit op een #FAIL
quote:
10 nog maar? Paar dagen geleden nog 26.:')quote:Op dinsdag 14 december 2010 08:56 schreef wobbel het volgende:
Ik hoorde allemaal voorspellingen dat er donderdag 10 cm sneeuw zou vallen
Is het zo?
Ik zou me er nog niet zo druk om maken. Het is zo ontzettend moeilijk om te voorspellen waar er sneeuw valt (kan erg verschillen lokaal gezien), dat kan overal zijn.quote:Op dinsdag 14 december 2010 11:17 schreef seasushi het volgende:
en het midden-oosten? (Achterhoek bedoel ik)
Dat is wel alles bij elkaar opgeteld vanaf kaart 1quote:Op dinsdag 14 december 2010 10:59 schreef Arcee het volgende:
[..]
10 nog maar? Paar dagen geleden nog 26.:')
Oh dan weet ik genoeg, krijgen wij hier net als gister alleen maar regen die weer opvriestquote:Op dinsdag 14 december 2010 13:16 schreef INViCTuS het volgende:
nieuwe sneeuwkaart is weer prima.24cm voor oost de komende week. Das de 3e opeenvolgende. Donderdag gaat het waarschijnlijk nog steeds eerst overal regenen.niet lang daarna sneeuw! Leuk voor de avondspits
Zelfde hier... wat een hell was dat. Zat net op de fiets toen het begon te regenen... halverwege begon me achterband te glijden en ben ik maar afgestapt. En dan lopend naar huis over een gladde straat... 10 meter per minuutquote:Op dinsdag 14 december 2010 13:27 schreef themauster het volgende:
[..]
Oh dan weet ik genoeg, krijgen wij hier net als gister alleen maar regen die weer opvriest
Ja ben er ook bang voor... zolang het dan maar droog is met oud & nieuwquote:Op dinsdag 14 december 2010 16:08 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Ik denk dat we volgende week gewoon weer de + in duiken qua temperaturen.
Herenquote:Op dinsdag 14 december 2010 16:08 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Ik denk dat we volgende week gewoon weer de + in duiken qua temperaturen.
Dit is net zo speculatief als zeggen dat we in de plus gaan komen.quote:Op dinsdag 14 december 2010 17:08 schreef horned_reaper het volgende:
[..]
Herenmijn hemel.... hoe kun je dit in godsnaam denken met de huidige voorspellingen.
Dit weekend duiken we juist de echte vrieskou in!
En waarschijnlijk zal dat nog wel een tijdje stand blijven houden.
Komende donderdag is dan nog de laatste dag voor een tijdje met een beetje dooi.
Die kaarten zijn altijd spannend die gepost worden maar er klopt nauwelijks iets van tot nu toe...quote:Op dinsdag 14 december 2010 17:08 schreef horned_reaper het volgende:
[..]
Herenmijn hemel.... hoe kun je dit in godsnaam denken met de huidige voorspellingen.
Dit weekend duiken we juist de echte vrieskou in!
En waarschijnlijk zal dat nog wel een tijdje stand blijven houden.
Komende donderdag is dan nog de laatste dag voor een tijdje met een beetje dooi.
Nee hoor, de ensembles laten nu al maanden op rij de weersverwachtingen nagenoeg exact uitkomen tot een week van tevorenquote:Op dinsdag 14 december 2010 17:55 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Die kaarten zijn altijd spannend die gepost worden maar er klopt nauwelijks iets van tot nu toe...
sorry, in mijn haast poste ik inderdaad de NO.quote:Op dinsdag 14 december 2010 18:41 schreef -0- het volgende:
Die is wel voor het NoordOosten hè. Die van de Bilt is ook zeker niet slecht maar toch net wat zachter.
Ik ook. Het scheelt dat we hier geen openbaar vervoer hebben, dan kan dat ook niet vastlopen..quote:
Moet elke dag het traject Winterswijk - Arnhem en die staat al niet echt goed bekend.quote:Op dinsdag 14 december 2010 19:25 schreef seasushi het volgende:
[..]
Ik ook. Het scheelt dat we hier geen openbaar vervoer hebben, dan kan dat ook niet vastlopen..
quote:Op dinsdag 14 december 2010 19:27 schreef Kw4Kje het volgende:
[..]
Moet elke dag het traject Winterswijk - Arnhem en die staat al niet echt goed bekend.
Landinwaarts in ieder geval wel. De voorspellingen nu zijn dat tegen 7 uur 's ochtends de neerslag begint. Dan vriest het nog keihard.quote:Op dinsdag 14 december 2010 19:36 schreef Drassss het volgende:
Is het donderdag eigenlijk wel koud genoeg om sneeuw te krijgen? Ik vraag het me af.
Of het vriest enzo maakt niets uit, het dauwpunt is nog belangrijkerquote:Op dinsdag 14 december 2010 19:43 schreef pfaf het volgende:
[..]
Landinwaarts in ieder geval wel. De voorspellingen nu zijn dat tegen 7 uur 's ochtends de neerslag begint. Dan vriest het nog keihard.
Lol, niet heel veel, maar wat er geheel Noordelijk hangt ziet er wel lief uit: http://www.sat24.nl/quote:Op dinsdag 14 december 2010 20:39 schreef SpeedyGJ het volgende:
Dauwpunt positief! -2.2 hierbuien op de Noordzee dus ben benieuwd wat hier gaat vallen als het nog wat uitbreid naar het noordelijke waddengebied
Een duidelijke uitleg daarvan zou wel in de OP kunnen wat mij betreft. Ik snap er ook geen snars vanquote:Op dinsdag 14 december 2010 21:56 schreef wobbel het volgende:
Kan iemand mij vertellen wat ik kan zien aan het grafiekje welke INViCTuS heeft gepost?
Het bovenste plaatje is het aantal verwachte mm neerslag, op de onderste as staan de dagen.quote:Op dinsdag 14 december 2010 21:56 schreef wobbel het volgende:
Kan iemand mij vertellen wat ik kan zien aan het grafiekje welke INViCTuS heeft gepost?
Ja idd, da's best wel zekerheid.quote:Op dinsdag 14 december 2010 22:07 schreef aloa het volgende:
Dat neerslag signaal voor donderdag zie je ook niet vaak. Alle lijntjes geven neerslag aan.
De gestippelde lijn geeft het gemiddelde aanquote:Op dinsdag 14 december 2010 22:06 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Het bovenste plaatje is het aantal verwachte mm neerslag, op de onderste as staan de dagen.
De tweede is de windverwachting in meter per seconde, dat kun je hier omrekenen als je wil: http://www.knmi.nl/waarsc(...)_waarschuwingen.html
De onderste is de temperatuur, de rode lijn geeft de gemiddelde verwachting aan, de lijntjes er omheen zijn de andere mogelijkheden.
Oh, sorry, zal ff editen...quote:Op dinsdag 14 december 2010 22:09 schreef horned_reaper het volgende:
[..]
De gestippelde lijn geeft het gemiddelde aan![]()
De rode lijn is de oper en de blauwe is de control
Het dauwpunt ligt onder de temperatuur, dus als het vriest zal het ook wel sneeuwen...quote:Op dinsdag 14 december 2010 20:34 schreef ThaNetRunner het volgende:
[..]
Of het vriest enzo maakt niets uit, het dauwpunt is nog belangrijker
Deze van het knmi is voor de Bilt.quote:
Inderdaad.... en vergeet niet dat de pluim voor het westen een meetpunt heeft dat is zee ligt... dus jij zit eigenlijk tussen de pluim voor het westen en het midden inquote:
De vooruitzichten voor het Noorden: http://www.rtvnoord.nl/home/home_weer.aspquote:Op dinsdag 14 december 2010 22:27 schreef horned_reaper het volgende:
[..]
Inderdaad.... en vergeet niet dat de pluim voor het westen een meetpunt heeft dat is zee ligt... dus jij zit eigenlijk tussen de pluim voor het westen en het midden in![]()
Ook mooi voor jou!
Jawel! 20 graden wil ik !quote:Op dinsdag 14 december 2010 22:40 schreef INViCTuS het volgende:
Donderdag lees ik toch nog steeds tegenstrijdige dingen. Jammer is dat... ik wil het woord regen niet zien of horen
http://www.rtvutrecht.nl/programmapagina/167696quote:Woensdag 15 december:
In de nacht neemt de bewolking toe. In de nanacht gaat het wat sneeuwen. De zwakke wind draait verder naar NW. De temperatuur, aan het begin van de nacht nog tussen -3 en -5 graden, loopt in de loop van de nacht op.
In de ochtend valt er verder landinwaarts eerst nog wat sneeuw, meer naar het westen ook regen met kans op gladheid, wat later in de ochtend valt er nog wat lichte regen of motregen bij een temperatuur die overal oploopt tot boven nul. De neerslaghoeveelheden zijn klein. Nog wat later in de ochtend wordt het weer droog. 's Middags is er af en toe zon. De NW-wind blijft zwak. De temperatuur loopt op tot circa 3 graden, het hoogst in het westen, het laagst oost van de Heuvelrug.
Gedurende de avond zijn er opklaringen en gaat het weer licht vriezen.
Donderdag 16 november:
Donderdagnacht neemt de bewolking al snel toe. Tegen de ochtend gaat het van het noordwesten uit regenen, vooral landinwaarts even voorafgegaan door natte sneeuw. In het zuiden en oosten van de regio is er kans op wat langere tijd natte sneeuw of ijzel. Tijdens de ochtendspits komt de temperatuur boven nul en verdwijnt de gladheid. De wind draait tijdens de nacht naar ZW en neemt toe tot matig.
Overdag valt er nog geruime tijd regen. Voornamelijk in het zuiden en oosten van de regio valt er naast regen waarschijnlijk ook nog wat natte sneeuw. In het oosten van het land valt wellicht circa 10 cm sneeuw, waarschijnlijk komt het ook op de Veluwe tot een sneeuwdek. In de loop van de middag draait de matige wind van ZW naar NW. De temperatuur loopt overdag op naar 3 graden in de regio Veenendaal en 5 graden in het uiterste westen van de regio. Later in de middag wordt het droog. Er kan 's avonds een winterse bui voorkomen, terwijl de temperatuur daalt naar rond het vriespunt tegen middernacht.
Verdere vooruitzichten:
Vrijdagnacht gaat het weer licht vriezen. Overdag komt de temperatuur weer een paar graden boven nul. Er vallen op veel plaatsen winterse buien.
In het weekeinde valt er wat neerslag. Waarschijnlijk is dit sneeuw. Overdag komt de temperatuur tot rond of iets boven nul. 's Nachts vriest het licht.
Volgens de laatste computerberekeningen blijft het weerbeeld de volgende week winters met 's nachts lichte tot matige vorst, overdag temperaturen rond het vriespunt en soms wat sneeuw.
Dat was volgens mij de donderdag voor de vakantie!quote:Op dinsdag 14 december 2010 22:43 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
Het doet me toch weer erg denken aan vorig jaar. Toen viel er hier (Groningen) in het eerste weekend van de kerstvakantie ook een pak sneeuw. Heerlijke timing
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 14 december 2010 22:44 schreef Temlin het volgende:
gaat het nou eerst regenen donderdag? Dan spoelt al die sneeuw die er al ligt weg
Haal er maar een paar graadjes vanaf, van deze weersvoorspellingquote:Op dinsdag 14 december 2010 22:42 schreef Paul het volgende:
Provincie Utrecht
[..]
http://www.rtvutrecht.nl/programmapagina/167696
vannacht pas, als het geen regen is voor Haarlemquote:Op dinsdag 14 december 2010 23:18 schreef braddofiel het volgende:
Hier in de omgeving van Haarlem-Noord nog helemaal niks
Als die kou blijft dan verwacht ik sneeuwquote:Op dinsdag 14 december 2010 23:21 schreef Blik het volgende:
[..]
vannacht pas, als het geen regen is voor Haarlem
Afsteken dan maar...?quote:Op dinsdag 14 december 2010 23:28 schreef Jor_Dii het volgende:
dan gaat het land plat joh.. de hele randstad naar de tering.
Is een groot deel daarvan niet gewoon regen? Vooral op de donderdag.quote:Op dinsdag 14 december 2010 23:27 schreef horned_reaper het volgende:
Sterker nog..... het westen van het land kan zich wel eens gaan opmaken voor 1979 achtige taferelen!![]()
[ afbeelding ]
Dit is de accumulatieve neerslaghoeveelheid in mm water en dus centimters sneeuw.
Trek er eerst nog even hooguit 10mm vanaf voor de regen donderdag overdacht en kijk hoeveel sneeuw er nog overblijft!
Vooral in het noorden en westen van het land krijgen eerst nog te maken met regen, maar daarna toch wel flink wat sneeuwquote:Op dinsdag 14 december 2010 23:31 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
[..]
Is een groot deel daarvan niet gewoon regen? Vooral op de donderdag.
Ho ho, laat mij donderdag eerst even terug treinen naar Groningenquote:
Het wordt dan ook pas relevant, dus mij best.quote:Op dinsdag 14 december 2010 23:42 schreef henkde_j het volgende:
[..]
Ho ho, laat mij donderdag eerst even terug treinen naar Groningen
-6 in de Stad...quote:Op dinsdag 14 december 2010 23:43 schreef SpeedyGJ het volgende:
Hier gewoon +++++++++++++++++++++++++++++++++1.9 graden
lokaal 45 mm sneeuw op zeequote:Op dinsdag 14 december 2010 23:27 schreef horned_reaper het volgende:
Sterker nog..... het westen van het land kan zich wel eens gaan opmaken voor 1979 achtige taferelen!![]()
[ afbeelding ]
Dit is de accumulatieve neerslaghoeveelheid in mm water en dus centimters sneeuw.
Trek er eerst nog even hooguit 10mm vanaf voor de regen donderdag overdag (voor het westen van het land) en kijk hoeveel sneeuw er nog overblijft!
Amsterdam?quote:
Kans op onzekerheid?quote:Op woensdag 15 december 2010 07:21 schreef IHVK het volgende:
woensdag 22 december tot en met woensdag 29 december
70% kans op aanhoudend rustig maar koud winterweer, met temperaturen onder normaal. 30% kans op onzekerheid.
Tja, is volgens mij nog een beetje onbekend. Er gaat morgen veel neerslag vallen, maar of het grootste gedeelte regen of sneeuw is zal echt per regio verschillen. Hopelijk is er na vandaag meer duidelijkheid over de timing van alles.quote:Op woensdag 15 december 2010 08:45 schreef seasushi het volgende:
Gaat het nou morgen waanzinnig sneeuwen in het oosten of niet. Ben het spoor een beetje bijster
Op dit moment sneeuwt het in grote delen van Limburg. Naar alle verwachting blijft het tot vanmiddag 13:00h sneeuwen. Lokaal, vooral in Z-Limburg, kan het in de loop van de avond nog gaan motsneeuwen. In het oosten van N-Brabant, Gelderland en Overijssel blijft het eveneens sneeuwen.quote:Gaat het nou morgen waanzinnig sneeuwen in het oosten of niet. Ben het spoor een beetje bijster
Ik weet het niet precies, maar veelt zal het in ieder geval niet gescheelt hebben hoor.quote:Op woensdag 15 december 2010 10:19 schreef Frutsel het volgende:
40 cm... hadden we dat eigenlijk afgelopen winter ook? Hoeveel was het toen maximaal?
Dat is nu ook niet... hij heeft het over de sneeuw die er nu ligt plus dat van morgen, vrijdag en zaterdag.quote:
sneewdekkaartjes van december 2009 en januari 2010 geven idd 20-35 cmquote:Op woensdag 15 december 2010 10:22 schreef TWP het volgende:
[..]
Ik weet het niet precies, maar veelt zal het in ieder geval niet gescheelt hebben hoor.
Beide dagen 20 cm voor Duitsland.. dan kom je toch op 40 cmquote:Vor allem am Donnerstag und Montag soll es in ganz Deutschland heftig schneien. „Wir erwarten an beiden Tagen jeweils bis zu 20 cm Neuschnee" sagt Wetter-Experte Dominik Jung von wetter.net.
Auch die Temperaturen bleiben nach Angaben des Meteorologen hochwinterlich und verlassen den Frostbereich höchstens im Nordseeumfeld mal für ein paar Stunden.
Sonst gibt es auch am Tag Frost bis minus 9 Grad. Nachts geht es runter auf minus 10 bis minus 20 Grad, über Schnee auch bis minus 25 Grad.
In het oosten he...quote:Op woensdag 15 december 2010 10:40 schreef Frutsel het volgende:
http://www.bild.de/BILD/n(...)d&utm_medium=twitter
Schneealarm Deutschland!
[..]
Beide dagen 20 cm voor Duitsland.. dan kom je toch op 40 cm
Och, dat lag er vorig jaar ook.quote:Op woensdag 15 december 2010 09:45 schreef Sjabbes het volgende:
ik verwacht dat er omstreeks zaterdag in het oosten zo'n 30 à 40 cm sneeuw zal liggen, en dat is zéér uitzonderlijk!
quote:Op woensdag 15 december 2010 10:19 schreef Frutsel het volgende:
40 cm... hadden we dat eigenlijk afgelopen winter ook? Hoeveel was het toen maximaal?
quote:Een aantal sneeuwsituaties sprong eruit. Op 17 en 18 december viel vooral in een strook van de kop van Noord-Holland naar Groningen in totaal 10 tot ruim 30 cm sneeuw. Op 20 december viel er 10 tot 20 cm in grote delen van het midden en zuiden van het land. In het noorden liep de dikte van het sneeuwdek op de 20e verder op naar lokaal ruim 40 cm.
Juist voor en tijdens de kerstdagen begon het te regenen en smolt de sneeuw op veel plaatsen snel weg. Toch lag er op beide kerstdagen in De Bilt nog een gesloten sneeuwdek en was er dus sprake van een Witte Kerst, voor het eerst sinds 1981.
Op 6 januari viel er een zware sneeuwbui tijdens de avondspits in de regio Haarlem-Amsterdam. Het gevolg was een urenlang aanhoudend verkeersinfarct. Op 9 en 10 januari was er in een deel van het land sprake van een sneeuwjacht. De talrijke sneeuwsituaties leverden grote overlast op voor het verkeer en openbaar vervoer.
Nu ja..maar...quote:
quote:Vor allem am Donnerstag und Montag soll es in ganz Deutschland heftig schneien. „Wir erwarten an beiden Tagen jeweils bis zu 20 cm Neuschnee" sagt Wetter-Experte Dominik Jung von wetter.net.
quote:Door sneeuw donderdag weer zware spits verwacht
(Novum) - Doordat het in het hele land gaat sneeuwen wordt donderdag opnieuw een zeer zware ochtendspits verwacht. De Verkeersinformatiedienst rekent op zeker vierhonderd kilometer file.
De komende nacht gaat het volgens het KNMI vanuit het noordwesten eerst regenen, maar landinwaarts wordt dat sneeuw. Donderdag gaat het overal sneeuwen. De temperatuur ligt zowel 's nachts als overdag rond het vriespunt.
"We berekenen nog wat de effecten per provincie zijn", zegt een woordvoerder van de VID. "Daarbij is niets zo onvoorspelbaar als het weer, maar het ziet er nu niet al te best uit." Als het donderdag blijft sneeuwen, worden in de avond ook veel files verwacht. "Donderdag staat sowieso al vaak een drukke spits."
Dagblad de Duim, denk ik.quote:
pffff, ik woon zeker wel 7kilometer hemelsbreed van de Duitse grensquote:Op woensdag 15 december 2010 11:05 schreef seasushi het volgende:
Oww! dan valt het hier wel mee, want ik woon wel 300m van de duitse grens af
same herequote:Op woensdag 15 december 2010 11:12 schreef horned_reaper het volgende:
[..]
pffff, ik woon zeker wel 7kilometer hemelsbreed van de Duitse grens
Ik 3 kilometerquote:Op woensdag 15 december 2010 11:12 schreef horned_reaper het volgende:
[..]
pffff, ik woon zeker wel 7kilometer hemelsbreed van de Duitse grens
Ik geloof je nietquote:Op woensdag 15 december 2010 11:44 schreef SpeedyGJ het volgende:
Mijn huis staat op de grens van Duitsland en Nederlandgoed he
Oke, ik moet dus iets harder gooien om een sneeuwbal op een duitser te rakenquote:Op woensdag 15 december 2010 11:44 schreef SpeedyGJ het volgende:
Pics van je huis en de grensquote:Op woensdag 15 december 2010 11:44 schreef SpeedyGJ het volgende:
15 mm x 1,2 = 18cm sneeuwquote:Op woensdag 15 december 2010 11:58 schreef MaLo het volgende:
Ik woon in Oldenzaal, dus ook hemelsbreed een km of 10 van Duitsland.
Weeronline (ok, ik weet dat jullie andere sites gebruiken) geeft 15 mm neerslag voor morgen voor Oldenzaal...
Is dat eetbaar?quote:
1cm sneeuw = 1,2mm neerslag. Zo was het toch?quote:Op woensdag 15 december 2010 12:17 schreef Frutsel het volgende:
[..]
15 mm x 1,2 = 18cm sneeuw
Gezellige boeskool
Gister hoorde ik het andersom, maar zou kunnen dat ik het weer eens niet snaptequote:Op woensdag 15 december 2010 12:18 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
[..]
1cm sneeuw = 1,2mm neerslag. Zo was het toch?
HOHO!!!quote:Op woensdag 15 december 2010 12:18 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
[..]
1cm sneeuw = 1,2mm neerslag. Zo was het toch?
Hmm, ik zit tussen 4 en 3 vlokjes in, 3.5 vlokjes geeft ook vast wel een leuk effect.quote:Op woensdag 15 december 2010 12:15 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
[ afbeelding ]
Die 4 vlokjes komen me perfect uit.![]()
Boeskool is hartstikke eetbaarquote:
Goedzo!quote:
En jij gelooft dit?quote:Op woensdag 15 december 2010 11:46 schreef seasushi het volgende:
[..]
Oke, ik moet dus iets harder gooien om een sneeuwbal op een duitser te raken
Je meent het?quote:
Laat maar lekker uitkomen....maaaaaar:quote:Op woensdag 15 december 2010 12:15 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
[ afbeelding ]
Die 4 vlokjes komen me perfect uit.![]()
Juist eerst regen daarna bak sneeuwquote:
Verheug je nu niet teveel!quote:Op woensdag 15 december 2010 13:33 schreef Burnie88 het volgende:
Ik heb zo'n zin in morgenEn zaterdag
En dat is nou een grote fout bij veel mensen. Als je nu rekent op 3cm sneeuw dan kun je dan die dag lekker verrast worden omdat er 10CM meer ligtquote:Op woensdag 15 december 2010 13:37 schreef horned_reaper het volgende:
[..]
Verheug je nu niet teveel!
Des te makkelijker kun je teleurgesteld worden
Ik dacht dat je in Dokkum woonde, zat ik in ieder geval dichterbij dan de restquote:Op woensdag 15 december 2010 13:36 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Goedzo!
[..]
En jij gelooft dit?
[..]
Je meent het?![]()
Jongens het is toch duidelijk te zien dat ik in Holwerd woon? Of is er ook een Holwerd in Duitsland![]()
[..]
Laat maar lekker uitkomen....maaaaaar:
[..]
Juist eerst regen daarna bak sneeuw
Wij genieten in elk geval van een heerlijk zonnetjequote:Op woensdag 15 december 2010 13:45 schreef MaLo het volgende:
[..]
Ik dacht dat je in Dokkum woonde, zat ik in ieder geval dichterbij dan de rest
Doe maar weg die zonquote:Op woensdag 15 december 2010 13:47 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Wij genieten in elk geval van een heerlijk zonnetje
Inderdaad, het is hier nu mooi weer! Zolang het niet waait is het eigenlijk best lekker buiten vandaagquote:Op woensdag 15 december 2010 13:47 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Wij genieten in elk geval van een heerlijk zonnetje
Ghehehequote:Op woensdag 15 december 2010 13:47 schreef horned_reaper het volgende:
[..]
Doe maar weg die zon.... ik zie nu plotseling hoe nodig de ramen schoongemaakt moeten worden
vond het op de fiets vanochtend ook wel meevallen met de kou, was al blij dat de fietspaden goed berijdbaar waren. Zal morgen wel anders wordenquote:Op woensdag 15 december 2010 13:48 schreef MaLo het volgende:
[..]
Inderdaad, het is hier nu mooi weer! Zolang het niet waait is het eigenlijk best lekker buiten vandaag.
Dat je denkt dat het de hele dag slecht weer blijft, dat je dan visite hebt en dan dat de zon doorbreekt. En dan zie je dat....quote:Op woensdag 15 december 2010 13:47 schreef horned_reaper het volgende:
[..]
Doe maar weg die zon.... ik zie nu plotseling hoe nodig de ramen schoongemaakt moeten worden
Daarom verwacht ik niets hier.quote:Op woensdag 15 december 2010 13:42 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
En dat is nou een grote fout bij veel mensen. Als je nu rekent op 3cm sneeuw dan kun je dan die dag lekker verrast worden omdat er 10CM meer ligt![]()
en dan is iedereen ineens zo blij dat ze in hun onderbroeken naar buiten lopen zodra ze van bed komen en naar buiten kijken
![]()
Stilte voor de storm he. Is wel vaker zo, eerst rustig zonnetje en weinig wind en dan begint de ellende.quote:Op woensdag 15 december 2010 14:11 schreef appelsientje het volgende:
Wel grappig dat het morgen zo slecht weer wordt.. als ik nu naar buiten kijken, schijnt het zonnetje lekker buiten... lijkt bijna wel lente
Als ik naar boven kijk hier ook. Als ik naar de grond kijk ligt er nog een aardige laag sneeuwquote:Op woensdag 15 december 2010 14:11 schreef appelsientje het volgende:
Wel grappig dat het morgen zo slecht weer wordt.. als ik nu naar buiten kijken, schijnt het zonnetje lekker buiten... lijkt bijna wel lente
Alles wijst erop dat het gewoon leuk weer wordt de komende paar dagen. Het is alleen al leuk om nu de ontwikkelingen te volgen, ongeacht de uitkomst.quote:Op woensdag 15 december 2010 13:37 schreef horned_reaper het volgende:
[..]
Verheug je nu niet teveel!
Des te makkelijker kun je teleurgesteld worden
Ja maar op de radio bestaat alles buiten de randstad niet.quote:Op woensdag 15 december 2010 14:28 schreef N.icka het volgende:
Op de radio zeggen ze alleen wat natte sneeuw voor morgen
Hier kun je wel redelijk goed zien hoe de neerslag zich morgen zal vormen!quote:Op woensdag 15 december 2010 14:38 schreef Blik het volgende:
Op dit moment is het gewoon compleet onduidelijk vanaf wanneer en waar het gaat sneeuwen. Dat zie je ook terug in de verwachtingen, de ene gaat voor volop sneeuw m.u.v. de kuststrook, en de ander gaat voor voornamelijk regen en pas later overgaand in sneeuw (maar dan is het grootste gedeelte van de neerslag al gevallen
Dat neerslaggebied dat rond 16u over Nederland ligt is grotendeels regen?quote:Op woensdag 15 december 2010 14:39 schreef horned_reaper het volgende:
[..]
Hier kun je wel redelijk goed zien hoe de neerslag zich morgen zal vormen!![]()
http://www.noodweercentra(...)rslag/nederland.html
Nee, dat grote complex is grotendeels sneeuw in het binnenland.quote:Op woensdag 15 december 2010 14:42 schreef Fredo55 het volgende:
[..]
Dat neerslaggebied dat rond 16u over Nederland ligt is grotendeels regen?
Morgenavond zie ik losse buien op de noordzee liggen, dat zou wel sneeuw moeten zijn.
Alleen heb ik volgens die animatie last van de schaduw van Engeland.
Had ik al gezien op weerwoord, maar dit is ook maar een inschatting van iemand. Dus of je er echt veel waarde aan kan hechten is een tweedequote:Op woensdag 15 december 2010 14:39 schreef horned_reaper het volgende:
[..]
Hier kun je wel redelijk goed zien hoe de neerslag zich morgen zal vormen!![]()
http://www.noodweercentra(...)rslag/nederland.html
Daar heb ik gewoond jaquote:Op woensdag 15 december 2010 13:45 schreef MaLo het volgende:
[..]
Ik dacht dat je in Dokkum woonde, zat ik in ieder geval dichterbij dan de rest
quote:Donderdag valt er veel sneeuw. De temperatuur zakt snel tot onder het vriespunt. De sneeuw kan veel overlast geven voor het verkeer in de middag en avond.
Tot vrijdagochtend valt er zo'n 12 centimeter.
Fiets, auto... Met zo'n partij sneeuw is niets leukquote:Op woensdag 15 december 2010 15:32 schreef Drassss het volgende:
Zucht dat gaat weer 4 uur lang glibberen worden op mijn fiets
Sleequote:Op woensdag 15 december 2010 15:39 schreef Sj0rSz het volgende:
[..]
Fiets, auto... Met zo'n partij sneeuw is niets leuk
Ja, na het werk met de slee naar huis xDquote:
Eerst juist regen, daarna sneeuwquote:Op woensdag 15 december 2010 16:00 schreef Sj0rSz het volgende:
Beetje jammer dat er daarna regen overheen komt. Maar goed, het is natuurlijk ook afwachten wat de Tmax gaat doen.
Dan ben je één van de weinigenquote:Op woensdag 15 december 2010 16:23 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
Ik kijk al uit naar de chaos in het verkeer eerlijk gezegd. Ik heb morgenmiddag 2 uur de tijd om een stuk van 15 kilometer af te leggen met de bus (in Groningen). Moet te doen zijn.
Ach, het zal de roep naar winterbanden allicht groter maken. Wat dat betreft kan het mij niet chaotisch genoeg zijn.quote:
Met een beetje mazzel is hij dan net voor de meeste sneeuw aanquote:Op woensdag 15 december 2010 16:39 schreef garnage-patrick het volgende:
kameraad van mij moet morgenochtend om 9uur afrijden in winschoten
Dat stomme plaatje van een slippende auto er ook onderquote:Op woensdag 15 december 2010 16:19 schreef horned_reaper het volgende:
Piet ziet het wel zitten!![]()
[ afbeelding ]
"Dat kan haast niet anders dan een chaos worden .. op de weg, op het spoor en ook op de luchthaven Schiphol!"quote:Op woensdag 15 december 2010 16:19 schreef horned_reaper het volgende:
Piet ziet het wel zitten!![]()
[ afbeelding ]
Ik gelukkig alleen de weg en het spoor, 140 km heen, 140 km terugquote:Op woensdag 15 december 2010 16:58 schreef Fireblast het volgende:
[..]
"Dat kan haast niet anders dan een chaos worden .. op de weg, op het spoor en ook op de luchthaven Schiphol!"
Ja lekker dan, ik heb 't alledrie nodig morgen
de heenweg zal geen probleem worden, die terugweg echter...quote:Op woensdag 15 december 2010 17:27 schreef MaLo het volgende:
[..]
Ik gelukkig alleen de weg en het spoor, 140 km heen, 140 km terug
En laat het morgen allemaal maar doorgestokenkaart zijnquote:Op woensdag 15 december 2010 18:49 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
Dit is de eerste keer dat ik de voorspelling voor sneeuw op de voet volg, en ik word er nu al doodmoe van. Voor mij is het wel duidelijk dat het amper te voorspellen is. Iedereen zegt wat anders en iedereen stelt z'n verwachtingen om het uur bij.
Ja, dat heb ik inderdaad ervaren. Als ik me niet vergis werden we vorig jaar rond deze tijd (donderdag 17dec) ook aardig verrast door de sneeuwval. Toen werd ik 's ochtends ook wakkeer met een sneeuwdek van 20-30cm.quote:Op woensdag 15 december 2010 18:52 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
En laat het morgen allemaal maar doorgestokenkaart zijn![]()
Nee grapje, het is gewoon heel lastig te voorspellen hoe alles zich gaat reageren.
Het kan zomaar zijn dat morgen heel NL verrast wordt door de sneeuw, of dat het oosten morgen gewoon 20cm te verwerken krijgt![]()
Maar als het om een koufront gaat wordt het erg lastig waar de sneeuw gaat vallen.
Op dat kaartje is het dauwpunt hier te hoog.quote:Op woensdag 15 december 2010 16:48 schreef horned_reaper het volgende:
Met dergelijke dauwpunten morgen middag zou het toch moeten lukken..... en dan bedoel ik ook gewoon het volledige noorden van het land?
[ afbeelding ]
Bij Assen houdt Nederland ineens op?quote:Op woensdag 15 december 2010 19:03 schreef INViCTuS het volgende:
guidance :
Levert op veel plaatsen toch vooral regen op, in het
oosten van het land (natte) sneeuw. Ruwweg oost van de lijn Eindhoven -
Assen is er een duidelijke sneeuwkans. West van deze lijn toch vooral
regen.
quote:Op woensdag 15 december 2010 19:03 schreef INViCTuS het volgende:
guidance :
NEERSLAG:
De buienrestanten leveren in het westen af en toe een spat regen op. In
de vroege ochtend vanuit het westen de eerste lichte neerslag op
nadering van het warmtefront. Zal in het westen in de vorm van regen
vallen, in het oosten lichte sneeuw. De meer serieuzere neerslag bereikt
in de loop van de ochtend het noordwesten en trekt daarvandaan verder
zuidoostwaarts.Levert op veel plaatsen toch vooral regen op, in het
oosten van het land (natte) sneeuw. Ruwweg oost van de lijn Eindhoven -
Assen is er een duidelijke sneeuwkans. West van deze lijn toch vooral
regen. Hirlam geeft het e.e.a aardig weer waarbij het binnenstromen van
de zachtere lucht en daarmee het oplopen van de temperatuur
mogelijkerwijs nog iets onderschat wordt. Met andere woorden: de
sneeuwkansen zijn waarschijnlijk (iets) kleiner dan Hirlam laat zien. Na
koufrontpassage wordt de aangevoerde lucht dermate koud dat de buien die
dan boven zee ontstaan sneeuwbuien zijn. Deze kunnen dan in de avond en
in de nacht naar vrijdag de kustprovincies binnendrijven. Dat kunnen
lokaal best pittige sneeuwbuien zijn.
Ja zoiets dacht ik ookquote:Op woensdag 15 december 2010 19:06 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
[..]
Bij Assen houdt Nederland ineens op?
Ik ook, ik verwacht helemaal niks morgen behalve regen..quote:Op woensdag 15 december 2010 19:14 schreef JDude het volgende:
Ik ga maar gewoon uit van drie regendruppels, net als altijd als er van die paniekberichten komen. Morgen ook maar gewoon de ootoo in richting Rotterdam.
Mensen willen duidelijkheid en je had moeten zeggen dat de lijn Spijk / Budel wasquote:Op woensdag 15 december 2010 19:08 schreef JDude het volgende:
Je kunt die denkbeeldige lijn toch zelf wel even doortrekken?
In dat lichtgele gebied valt voornamelijk regen morgen, volgens mij. Gerrit Hiemstra had het in het achtuurjournaal iig vooral over regen.quote:Op woensdag 15 december 2010 18:38 schreef horned_reaper het volgende:
BOV verwachting voor morgen:
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 15 december 2010 18:38 schreef horned_reaper het volgende:
BOV verwachting voor morgen:
[ afbeelding ]
Hiemstra had het niet over de sneeuwbuien morgenavond in het westen.quote:Op woensdag 15 december 2010 20:51 schreef Arcee het volgende:
[..]
In dat lichtgele gebied valt voornamelijk regen morgen, volgens mij. Gerrit Hiemstra had het in het achtuurjournaal iig vooral over regen.
Wel vreemd, trouwens. Met die lage temperaturen.
-10,9 in Hupsel.quote:Op woensdag 15 december 2010 21:47 schreef braddofiel het volgende:
In de achterhoek is het aardig koud nu...
Het is nu -9.3 in Twente en het daalt nog
KNMI wel:quote:Op woensdag 15 december 2010 21:59 schreef Fredo55 het volgende:
[..]
Hiemstra had het niet over de sneeuwbuien morgenavond in het westen.
Ik help het je hopen:quote:Op woensdag 15 december 2010 22:02 schreef Drassss het volgende:
Hopelijk kan ik morgenvroeg nog veilig rijden... dan mag de ellende in de middag van mij nog vallen.
quote:
buienradar zit er wel vaker naast qua verwachtingen.quote:Op woensdag 15 december 2010 22:04 schreef braddofiel het volgende:
Maar als ik nou op bijvoorbeeld de verwachting van buienradar.nl kijk, dan zou het nu rond de -2.9 graden moeten zijn in Twente, ze zitten er toch wel 8 graden naast, en wie weet nog meer als het verder daalt?
Dit topic. Alles samen.quote:Op woensdag 15 december 2010 22:08 schreef braddofiel het volgende:
Welke site is nou het betrouwbaarste eigenlijk, wat verwachtingen betreft?
Maar iig voor het Noorden betere actuele kaarten, buienradar update ook meer frequent, kijk en vergelijkquote:Op woensdag 15 december 2010 22:07 schreef Fredo55 het volgende:
[..]
buienradar zit er wel vaker naast qua verwachtingen.
Om af te kunnen bellen?quote:Op woensdag 15 december 2010 22:08 schreef Drassss het volgende:
[..]
Ja, ben er bang voor. Ik sta wel iets eerder op
Oeh, dan mag je wel veel vroeger opstaan.quote:Op woensdag 15 december 2010 22:14 schreef Drassss het volgende:
[..]
Dat zal denk ik niet gaan. Dan maar stapvoets 12km rijden
Dank, als ik dan aankom, mag ik daarna nog 4u door de regen/sneeuw fietsenquote:Op woensdag 15 december 2010 22:21 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Oeh, dan mag je wel veel vroeger opstaan.Succes alvast.
oops, nou, dat wordt gezellig, begin maar vast met vitaminepillen dan, echt weer om ziek van te worden.quote:Op woensdag 15 december 2010 22:22 schreef Drassss het volgende:
[..]
Dank, als ik dan aankom, mag ik daarna nog 4u door de regen/sneeuw fietsenWat een topdag gaat het morgen worden.
Zou maar zo kunnen kloppen:quote:Op woensdag 15 december 2010 22:44 schreef braddofiel het volgende:
Buienradar meld nu trouwens -12.2 in Twente
Als de doorgaande wegen maar schoon zijn, ze willen hier om 6 uur al sneeuw hebben, dan rijden er te weinig auto's om de pekel in te rijden, ik verwacht morgen een lekkere spits iig, vrijdag hangt van de neerslag af.quote:Op woensdag 15 december 2010 22:48 schreef garnage-patrick het volgende:
vrijdag 260km rijden, tot aan Wijchen
Dag illusiequote:Op woensdag 15 december 2010 23:04 schreef SpeedyGJ het volgende:
Hahaha reken daar maar niet oper komt genoeg sneeuw aan voor heel NL
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |