Als die kou blijft dan verwacht ik sneeuwquote:Op dinsdag 14 december 2010 23:21 schreef Blik het volgende:
[..]
vannacht pas, als het geen regen is voor Haarlem
Afsteken dan maar...?quote:Op dinsdag 14 december 2010 23:28 schreef Jor_Dii het volgende:
dan gaat het land plat joh.. de hele randstad naar de tering.
Is een groot deel daarvan niet gewoon regen? Vooral op de donderdag.quote:Op dinsdag 14 december 2010 23:27 schreef horned_reaper het volgende:
Sterker nog..... het westen van het land kan zich wel eens gaan opmaken voor 1979 achtige taferelen!![]()
[ afbeelding ]
Dit is de accumulatieve neerslaghoeveelheid in mm water en dus centimters sneeuw.
Trek er eerst nog even hooguit 10mm vanaf voor de regen donderdag overdacht en kijk hoeveel sneeuw er nog overblijft!
Vooral in het noorden en westen van het land krijgen eerst nog te maken met regen, maar daarna toch wel flink wat sneeuwquote:Op dinsdag 14 december 2010 23:31 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
[..]
Is een groot deel daarvan niet gewoon regen? Vooral op de donderdag.
Ho ho, laat mij donderdag eerst even terug treinen naar Groningenquote:
Het wordt dan ook pas relevant, dus mij best.quote:Op dinsdag 14 december 2010 23:42 schreef henkde_j het volgende:
[..]
Ho ho, laat mij donderdag eerst even terug treinen naar Groningen
-6 in de Stad...quote:Op dinsdag 14 december 2010 23:43 schreef SpeedyGJ het volgende:
Hier gewoon +++++++++++++++++++++++++++++++++1.9 graden
lokaal 45 mm sneeuw op zeequote:Op dinsdag 14 december 2010 23:27 schreef horned_reaper het volgende:
Sterker nog..... het westen van het land kan zich wel eens gaan opmaken voor 1979 achtige taferelen!![]()
[ afbeelding ]
Dit is de accumulatieve neerslaghoeveelheid in mm water en dus centimters sneeuw.
Trek er eerst nog even hooguit 10mm vanaf voor de regen donderdag overdag (voor het westen van het land) en kijk hoeveel sneeuw er nog overblijft!
Amsterdam?quote:
Kans op onzekerheid?quote:Op woensdag 15 december 2010 07:21 schreef IHVK het volgende:
woensdag 22 december tot en met woensdag 29 december
70% kans op aanhoudend rustig maar koud winterweer, met temperaturen onder normaal. 30% kans op onzekerheid.
Tja, is volgens mij nog een beetje onbekend. Er gaat morgen veel neerslag vallen, maar of het grootste gedeelte regen of sneeuw is zal echt per regio verschillen. Hopelijk is er na vandaag meer duidelijkheid over de timing van alles.quote:Op woensdag 15 december 2010 08:45 schreef seasushi het volgende:
Gaat het nou morgen waanzinnig sneeuwen in het oosten of niet. Ben het spoor een beetje bijster
Op dit moment sneeuwt het in grote delen van Limburg. Naar alle verwachting blijft het tot vanmiddag 13:00h sneeuwen. Lokaal, vooral in Z-Limburg, kan het in de loop van de avond nog gaan motsneeuwen. In het oosten van N-Brabant, Gelderland en Overijssel blijft het eveneens sneeuwen.quote:Gaat het nou morgen waanzinnig sneeuwen in het oosten of niet. Ben het spoor een beetje bijster
Ik weet het niet precies, maar veelt zal het in ieder geval niet gescheelt hebben hoor.quote:Op woensdag 15 december 2010 10:19 schreef Frutsel het volgende:
40 cm... hadden we dat eigenlijk afgelopen winter ook? Hoeveel was het toen maximaal?
Dat is nu ook niet... hij heeft het over de sneeuw die er nu ligt plus dat van morgen, vrijdag en zaterdag.quote:
sneewdekkaartjes van december 2009 en januari 2010 geven idd 20-35 cmquote:Op woensdag 15 december 2010 10:22 schreef TWP het volgende:
[..]
Ik weet het niet precies, maar veelt zal het in ieder geval niet gescheelt hebben hoor.
Beide dagen 20 cm voor Duitsland.. dan kom je toch op 40 cmquote:Vor allem am Donnerstag und Montag soll es in ganz Deutschland heftig schneien. „Wir erwarten an beiden Tagen jeweils bis zu 20 cm Neuschnee" sagt Wetter-Experte Dominik Jung von wetter.net.
Auch die Temperaturen bleiben nach Angaben des Meteorologen hochwinterlich und verlassen den Frostbereich höchstens im Nordseeumfeld mal für ein paar Stunden.
Sonst gibt es auch am Tag Frost bis minus 9 Grad. Nachts geht es runter auf minus 10 bis minus 20 Grad, über Schnee auch bis minus 25 Grad.
In het oosten he...quote:Op woensdag 15 december 2010 10:40 schreef Frutsel het volgende:
http://www.bild.de/BILD/n(...)d&utm_medium=twitter
Schneealarm Deutschland!
[..]
Beide dagen 20 cm voor Duitsland.. dan kom je toch op 40 cm
Och, dat lag er vorig jaar ook.quote:Op woensdag 15 december 2010 09:45 schreef Sjabbes het volgende:
ik verwacht dat er omstreeks zaterdag in het oosten zo'n 30 à 40 cm sneeuw zal liggen, en dat is zéér uitzonderlijk!
quote:Op woensdag 15 december 2010 10:19 schreef Frutsel het volgende:
40 cm... hadden we dat eigenlijk afgelopen winter ook? Hoeveel was het toen maximaal?
quote:Een aantal sneeuwsituaties sprong eruit. Op 17 en 18 december viel vooral in een strook van de kop van Noord-Holland naar Groningen in totaal 10 tot ruim 30 cm sneeuw. Op 20 december viel er 10 tot 20 cm in grote delen van het midden en zuiden van het land. In het noorden liep de dikte van het sneeuwdek op de 20e verder op naar lokaal ruim 40 cm.
Juist voor en tijdens de kerstdagen begon het te regenen en smolt de sneeuw op veel plaatsen snel weg. Toch lag er op beide kerstdagen in De Bilt nog een gesloten sneeuwdek en was er dus sprake van een Witte Kerst, voor het eerst sinds 1981.
Op 6 januari viel er een zware sneeuwbui tijdens de avondspits in de regio Haarlem-Amsterdam. Het gevolg was een urenlang aanhoudend verkeersinfarct. Op 9 en 10 januari was er in een deel van het land sprake van een sneeuwjacht. De talrijke sneeuwsituaties leverden grote overlast op voor het verkeer en openbaar vervoer.
Nu ja..maar...quote:
quote:Vor allem am Donnerstag und Montag soll es in ganz Deutschland heftig schneien. „Wir erwarten an beiden Tagen jeweils bis zu 20 cm Neuschnee" sagt Wetter-Experte Dominik Jung von wetter.net.
quote:Door sneeuw donderdag weer zware spits verwacht
(Novum) - Doordat het in het hele land gaat sneeuwen wordt donderdag opnieuw een zeer zware ochtendspits verwacht. De Verkeersinformatiedienst rekent op zeker vierhonderd kilometer file.
De komende nacht gaat het volgens het KNMI vanuit het noordwesten eerst regenen, maar landinwaarts wordt dat sneeuw. Donderdag gaat het overal sneeuwen. De temperatuur ligt zowel 's nachts als overdag rond het vriespunt.
"We berekenen nog wat de effecten per provincie zijn", zegt een woordvoerder van de VID. "Daarbij is niets zo onvoorspelbaar als het weer, maar het ziet er nu niet al te best uit." Als het donderdag blijft sneeuwen, worden in de avond ook veel files verwacht. "Donderdag staat sowieso al vaak een drukke spits."
pffff, ik woon zeker wel 7kilometer hemelsbreed van de Duitse grensquote:Op woensdag 15 december 2010 11:05 schreef seasushi het volgende:
Oww! dan valt het hier wel mee, want ik woon wel 300m van de duitse grens af
same herequote:Op woensdag 15 december 2010 11:12 schreef horned_reaper het volgende:
[..]
pffff, ik woon zeker wel 7kilometer hemelsbreed van de Duitse grens
Ik 3 kilometerquote:Op woensdag 15 december 2010 11:12 schreef horned_reaper het volgende:
[..]
pffff, ik woon zeker wel 7kilometer hemelsbreed van de Duitse grens
Ik geloof je nietquote:Op woensdag 15 december 2010 11:44 schreef SpeedyGJ het volgende:
Mijn huis staat op de grens van Duitsland en Nederlandgoed he
Oke, ik moet dus iets harder gooien om een sneeuwbal op een duitser te rakenquote:Op woensdag 15 december 2010 11:44 schreef SpeedyGJ het volgende:
Pics van je huis en de grensquote:Op woensdag 15 december 2010 11:44 schreef SpeedyGJ het volgende:
15 mm x 1,2 = 18cm sneeuwquote:Op woensdag 15 december 2010 11:58 schreef MaLo het volgende:
Ik woon in Oldenzaal, dus ook hemelsbreed een km of 10 van Duitsland.
Weeronline (ok, ik weet dat jullie andere sites gebruiken) geeft 15 mm neerslag voor morgen voor Oldenzaal...
1cm sneeuw = 1,2mm neerslag. Zo was het toch?quote:Op woensdag 15 december 2010 12:17 schreef Frutsel het volgende:
[..]
15 mm x 1,2 = 18cm sneeuw
Gezellige boeskool
Gister hoorde ik het andersom, maar zou kunnen dat ik het weer eens niet snaptequote:Op woensdag 15 december 2010 12:18 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
[..]
1cm sneeuw = 1,2mm neerslag. Zo was het toch?
HOHO!!!quote:Op woensdag 15 december 2010 12:18 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
[..]
1cm sneeuw = 1,2mm neerslag. Zo was het toch?
Hmm, ik zit tussen 4 en 3 vlokjes in, 3.5 vlokjes geeft ook vast wel een leuk effect.quote:Op woensdag 15 december 2010 12:15 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
[ afbeelding ]
Die 4 vlokjes komen me perfect uit.![]()
Boeskool is hartstikke eetbaarquote:
Goedzo!quote:
En jij gelooft dit?quote:Op woensdag 15 december 2010 11:46 schreef seasushi het volgende:
[..]
Oke, ik moet dus iets harder gooien om een sneeuwbal op een duitser te raken
Je meent het?quote:
Laat maar lekker uitkomen....maaaaaar:quote:Op woensdag 15 december 2010 12:15 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
[ afbeelding ]
Die 4 vlokjes komen me perfect uit.![]()
Juist eerst regen daarna bak sneeuwquote:
Verheug je nu niet teveel!quote:Op woensdag 15 december 2010 13:33 schreef Burnie88 het volgende:
Ik heb zo'n zin in morgenEn zaterdag
En dat is nou een grote fout bij veel mensen. Als je nu rekent op 3cm sneeuw dan kun je dan die dag lekker verrast worden omdat er 10CM meer ligtquote:Op woensdag 15 december 2010 13:37 schreef horned_reaper het volgende:
[..]
Verheug je nu niet teveel!
Des te makkelijker kun je teleurgesteld worden
Ik dacht dat je in Dokkum woonde, zat ik in ieder geval dichterbij dan de restquote:Op woensdag 15 december 2010 13:36 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Goedzo!
[..]
En jij gelooft dit?
[..]
Je meent het?![]()
Jongens het is toch duidelijk te zien dat ik in Holwerd woon? Of is er ook een Holwerd in Duitsland![]()
[..]
Laat maar lekker uitkomen....maaaaaar:
[..]
Juist eerst regen daarna bak sneeuw
Wij genieten in elk geval van een heerlijk zonnetjequote:Op woensdag 15 december 2010 13:45 schreef MaLo het volgende:
[..]
Ik dacht dat je in Dokkum woonde, zat ik in ieder geval dichterbij dan de rest
Doe maar weg die zonquote:Op woensdag 15 december 2010 13:47 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Wij genieten in elk geval van een heerlijk zonnetje
Inderdaad, het is hier nu mooi weer! Zolang het niet waait is het eigenlijk best lekker buiten vandaagquote:Op woensdag 15 december 2010 13:47 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Wij genieten in elk geval van een heerlijk zonnetje
Ghehehequote:Op woensdag 15 december 2010 13:47 schreef horned_reaper het volgende:
[..]
Doe maar weg die zon.... ik zie nu plotseling hoe nodig de ramen schoongemaakt moeten worden
vond het op de fiets vanochtend ook wel meevallen met de kou, was al blij dat de fietspaden goed berijdbaar waren. Zal morgen wel anders wordenquote:Op woensdag 15 december 2010 13:48 schreef MaLo het volgende:
[..]
Inderdaad, het is hier nu mooi weer! Zolang het niet waait is het eigenlijk best lekker buiten vandaag.
Dat je denkt dat het de hele dag slecht weer blijft, dat je dan visite hebt en dan dat de zon doorbreekt. En dan zie je dat....quote:Op woensdag 15 december 2010 13:47 schreef horned_reaper het volgende:
[..]
Doe maar weg die zon.... ik zie nu plotseling hoe nodig de ramen schoongemaakt moeten worden
Daarom verwacht ik niets hier.quote:Op woensdag 15 december 2010 13:42 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
En dat is nou een grote fout bij veel mensen. Als je nu rekent op 3cm sneeuw dan kun je dan die dag lekker verrast worden omdat er 10CM meer ligt![]()
en dan is iedereen ineens zo blij dat ze in hun onderbroeken naar buiten lopen zodra ze van bed komen en naar buiten kijken
![]()
Stilte voor de storm he. Is wel vaker zo, eerst rustig zonnetje en weinig wind en dan begint de ellende.quote:Op woensdag 15 december 2010 14:11 schreef appelsientje het volgende:
Wel grappig dat het morgen zo slecht weer wordt.. als ik nu naar buiten kijken, schijnt het zonnetje lekker buiten... lijkt bijna wel lente
Als ik naar boven kijk hier ook. Als ik naar de grond kijk ligt er nog een aardige laag sneeuwquote:Op woensdag 15 december 2010 14:11 schreef appelsientje het volgende:
Wel grappig dat het morgen zo slecht weer wordt.. als ik nu naar buiten kijken, schijnt het zonnetje lekker buiten... lijkt bijna wel lente
Alles wijst erop dat het gewoon leuk weer wordt de komende paar dagen. Het is alleen al leuk om nu de ontwikkelingen te volgen, ongeacht de uitkomst.quote:Op woensdag 15 december 2010 13:37 schreef horned_reaper het volgende:
[..]
Verheug je nu niet teveel!
Des te makkelijker kun je teleurgesteld worden
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |