en ik 14e .. ik weet nog wel dat het me vorige keer niet snel genoeg kon gaan, en nu heb ik zoiets van .. etf .. zo weinig nog maar voor mequote:Op maandag 13 december 2010 22:11 schreef huuphuup het volgende:
Hey verrek ik sta 10e![]()
wat gaat dat snel zeg!
quote:Op maandag 13 december 2010 22:13 schreef ferrari_rood het volgende:
@huup heb je mijn geld ooit nog ontvangen voor die broekbanddingen?
Leuk! Dan zitten wij redelijk bij elkaar in de buurtquote:Op dinsdag 14 december 2010 09:42 schreef hilliebillie het volgende:
Ik zou me graag bij jullie aan willen sluiten! Ik heb gisteren een test gedaan en die zag er behoorlijk positief uit, voor de zekerheid net ook nog een gedaan en nog steeds een duidelijke streep!! Dus nu begin ik het dan ook echt te gaan geloven!..
Volgens de berekeningen ben ik uitgeteld op 19 augustus dus graag zou ik onderaan in het rijtje er bij willen. (en dan hopen dat ik snel gevolgd wordt door anderen uit het zwanger worden topic!!
Ik mag ook wel in het lijstje trouwens. Met 8 augustus. Oh, en euh.. wat Rots zegt, ik kom eind januari wel uit de kastquote:Op dinsdag 14 december 2010 10:48 schreef rotsje het volgende:
hilliebillie en swampie gefeliciteerd![]()
mrien je mag mij ook in het lijstje zetten 8 juli. na kerst kom ik meer mee praten en verklappen wie ik ben.![]()
SEO?quote:wij hebben net nog een echo gehad en ben een dag vooruit gezet.
de vorige keer was het 9 juli en vandaag 7 juli dus houden we 8 juli aan.
alleen de berekening met mijn laatste menstruatie klopt niet.
kraamzorg en SEO zijn geregeld
Ohh! Ok. Dank je.quote:Op dinsdag 14 december 2010 11:25 schreef mefke79 het volgende:
seo = 20 weken echo
en Kraamzorg kan je maar beter zsm regelen ja.
Ik zit een beetje met het feit dat ik per 1 januari ben overgestapt naar een andere zorgverzekeraar. En ik heb daar nog 0,0 gegevens van binnen gehad. En voor de kraamzorg moet je weer een code enzo opgeven, heb ik al gezien.quote:Op dinsdag 14 december 2010 11:38 schreef Aventura het volgende:
OopsIk ben morgen 'al' 10 weken.
Meteen even mijn stapel boekjes en folders doorgenomen die ik meekreeg van de vk.
En me maar even snel ingeschreven bij de kraamzorgorg. die zij aanraden. Hopelijk ben ik nog op tijd
Ik ook hoor! Ik heb gewoon mijn relatienummer bij de nieuwe verzekeraar opgegeven. Die had ik al per e-mail gekregen. Je kunt altijd nog dingen wijzigen.quote:Op dinsdag 14 december 2010 11:41 schreef PurpleDaisy het volgende:
[..]
Ik zit een beetje met het feit dat ik per 1 januari ben overgestapt naar een andere zorgverzekeraar. En ik heb daar nog 0,0 gegevens van binnen gehad. En voor de kraamzorg moet je weer een code enzo opgeven, heb ik al gezien.
Dus ik denk dat ik dat 2 januari maar doe.
bij ons raadde ze aan om Kraamzorg te regelen op het moment dat je van de VK je definitieve uitgerekende datum hebt. Wat ik begreep kunnen die schatting pas na een week of 12 goed maken.quote:Op dinsdag 14 december 2010 12:01 schreef hilliebillie het volgende:
Ik zit inderdaad ook met het gedoe dat ik per 1 jan over wil stappen (weet nog niet precies naar welke verzekering maar sowieso overstappen) Maar goed bij mij is het dan ook nog wel erg pril en zal het denk ik ook pas gaan regelen als ik daadwerkelijk overgestapt ben. Maar het kan dus evt wel al begrijp ik uit bovenstaande reacties?
als man ben ik een groot voorstander van een zwangerschapscursus, in elk geval voor de eerste. Mijn beste vriend, wiens vrouw begin dit jaar bevallen was, was er in elk geval erg blij mee. Hij woont aan de ring rotterdam en de VK stond hopeloos vast in de file, terwijl de bevalling alles bij elkaar 3,5 uur geduurd heeft. Het was zo heftig, dat hij blij was dat hij in elk geval wist wat er allemaal moest gebeuren...quote:Op dinsdag 14 december 2010 12:27 schreef twentemeisje het volgende:
Wie van jullie (en ik ben al lekker laat hiermee begrijp ik) gaat iets als een zwangerschapscursus / -yoga / -begeleiding doen of heeft dit bij (de eerste) gedaan?
Ik heb eigenlijk geen zin om daar 10 of 12 weken naartoe te gaan. Maar omdat ik een first time mom ben, ben ik tegelijkertijd ook wel weer bang om iets heel belangrijks te missen... Dilemma!
Wat mij wel aanspreekt is dit. Maar of dit dan zoden aan de dijk zet...?
Gaarne jullie ervaringen/mening!
Ik heb bij de vorige ook niks gedaan en ga het nu ook niet doen. heb niet echt het idee dat ik iets miste hoor.quote:Op dinsdag 14 december 2010 13:05 schreef avotar het volgende:
[..]
als man ben ik een groot voorstander van een zwangerschapscursus, in elk geval voor de eerste. Mijn beste vriend, wiens vrouw begin dit jaar bevallen was, was er in elk geval erg blij mee. Hij woont aan de ring rotterdam en de VK stond hopeloos vast in de file, terwijl de bevalling alles bij elkaar 3,5 uur geduurd heeft. Het was zo heftig, dat hij blij was dat hij in elk geval wist wat er allemaal moest gebeuren...
Maar contact met andere zwangere vind ik ook leuk, daarom post en lees ik hier ook. Yoga zou voor mij ook een optie kunnen zijn, dat vind ik ook leuk.quote:Op dinsdag 14 december 2010 14:33 schreef Aventura het volgende:
Ik ga me opgeven voor zwangerschapsyoga. Ben bekend met yoga, het is goed voor me.
Bovendien woon ik in een voor mij vreemde woonplaats en heb ik geen zwangere vriendinnen, kennissen, buren, collega's of familie. Hoe tuttig ook, ik geef toe dat ik best behoefte heb aan contact met andere zwangeren. Ook omdat het dan bij mijn vrienden daar niet altijd over hoeft te gaan.
Ik begrijp je precies!quote:Op dinsdag 14 december 2010 16:20 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Ik doe ook niet aan een cursus. Ik heb gewoon niet zo'n behoefte momenteel aan zulk contact en ik heb zoveel gelezen dat ik me ook afvraag in hoeverre er nog nieuwe informatie te verkrijgen valt.
Dat merkte ik gisteren op de info avond van de vk. Ik heb daar werkelijk helemaal niks nieuws gehoord. Ik wist alles al maar sommige mensen stelden vragen waarvan ik dacht 'hoe kun je dat niet weten?'. Ik besefte me hoe ook dit forum zo'n bron aan informatie is waar ik uit put en hoe andere mensen die drang veel minder hebben en dat we daardoor niet zo op één lijn liggen.
Snapt iemand me nog?![]()
Striae, je kan beter vragen waar ik het niet heb. Ik durf niet eens in mijn bikini te gaan zwemmen zo erg. Maar die streep heb ik dan weer niet en mijn navel lijkt ook niet te gaan ploppen.
Ik cocoon tot ik er bij neervalquote:Op dinsdag 14 december 2010 16:13 schreef krijtlijk het volgende:
Er zijn dus meer mensen die cocoonen, dat had ik niet verwacht.
Ja hoor, nog maar 16 weken onderweg, maar ik zit al een paar weken lang enorm graag 's avonds thuis op de bank. Sociale contacten prima, maar dan wel in mijn eigen huis en niet te veel.quote:Op dinsdag 14 december 2010 16:13 schreef krijtlijk het volgende:
Er zijn dus meer mensen die cocoonen, dat had ik niet verwacht.
De namen van die kindjes ook.....en de kamertjes soms...quote:Op dinsdag 14 december 2010 16:33 schreef Aventura het volgende:
Snap het ook wel, ik lees me goed in en kan me echt niet voorstellen dat er nog iets is waar ik nog nooit van heb gehoord. Hier in oud is het niveau ook hoog. Zeker als je bv. op babybytes.nl of dergelijke sites kijkt. Daar heb je mensen waarvan ik me serieus zorgen maak over het welzijn van de toekomstige baby
ik werd toen ik een keer naau peuterzwemmen ging met jan, gewaarschuwd door de zwem-instructrice dat ik tijdens m'n zwangerschap niet in een bubbelbad mocht ivm bactieeren die er in het warmere water zitten, en omdat de boel daar beneden toch wat meer "open" is en dus gevoeliger..quote:Op dinsdag 14 december 2010 14:18 schreef Juud79 het volgende:
Ik denk dat ik voorlopig maar fijn op mijn vrije dag ga zwemmen, inclusief, stoombad en bubbelbad enz. Ter ontspanning en baantjes trekken voor de spieren, lijkt mij dat ik dat tot het eind kan volhouden en dat het gezond is om te doen. Ik ben anti sport, vind dat gewoon stom, maar beweging lijkt me nu wel heel zinvol.
Ow, ik zal het mijn verloskundige vragen voordat ik ga zwemmen, ik mag 10 Jan. alweer langs en voor die tijd zal het er nog niet van komen om te gaan zwemmen.quote:Op dinsdag 14 december 2010 17:43 schreef DJMO het volgende:
[..]
ik werd toen ik een keer naau peuterzwemmen ging met jan, gewaarschuwd door de zwem-instructrice dat ik tijdens m'n zwangerschap niet in een bubbelbad mocht ivm bactieeren die er in het warmere water zitten, en omdat de boel daar beneden toch wat meer "open" is en dus gevoeliger..
Dat heb je goed onthoudenquote:Op dinsdag 14 december 2010 17:30 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Volgens mij verschilt het wel per persoon. Huup had er wel 40 en gebruikte alleen de bovenste 5 a 10 stuks.
Je kan alles altijd bij kopen denk ik dan. Beter dan een overschot hebben omdat een ander het handig spul vindt maar jij doet er zelf weinig mee.
Klinkt vast ontzettend eigenwijs maar ik ervaar liever zelf of ik iets handig vind of niet.
nee nouja goed, misschien geven ze wel een extra groei en liggingsecho ofzo? Oh en thuisbezoeken hoor ik?quote:Op dinsdag 14 december 2010 19:31 schreef ferrari_rood het volgende:
Ik denk dat het voor mij ook niet meer zal gelden.
quote:Op dinsdag 14 december 2010 19:20 schreef mefke79 het volgende:
nou weet ik het zeker, ik voel Drieka echt al!
![]()
Dat is zomaar 7 weken eerder dan de vorige keer. Wauw.
het van te voren, dus nog vóór de zwangerschap, aan de ouders-to-be duidelijk maken wat de gevaren van bv roken/drinken/medicijnen tijdens de zwangerschap zijn, het van te voren duidelijk maken wat er allemaal gaat veranderen in het lichaam en het leven van de moeder danwel ouders to be, het van te voren vaststellen of er kansen zijn op complicatie's waardoor begeleiding in het ziekenhuis bv een verstandigere keus dan een gewone vk zouden zijn.. ik kan er wel wat bedenken hoorquote:Op dinsdag 14 december 2010 20:19 schreef mefke79 het volgende:
Danic, geen idee. Ik zie het ook nog nergens terug en ik moet zeggen dat ik er via mijn werk ook nog niets van gehoord heb, terwijl ik die andere rapporten enzo wel van te voren te horen kreeg.
Ik denk dat die echo ook afhangt van wat je vk wil.
Sowieso snap ik niet wat een kinderwensspreekuur kan bijdragen aan het omlaag brengen van de babysterfte.
quote:Op dinsdag 14 december 2010 20:36 schreef mefke79 het volgende:
djmo, hoe moet dat de babysterfte tijdens de zwangerschap en rond een bevalling nou verlagen? Alles wat je noemt heeft maar weinig invloed meer na de eerste weken en de piek van de sterfte ligt dan toch echt bij de bevalling...
bovendien, je maakt mij niet wijs dat mensen die niet weten wat die gevaren zijn wel naar zo'n spreekuur gaan.
Dat is dus vooral leuk maar heeft niets met het welzijn van het kind te maken. Daarom kun je zoveel echo's kopen als je wil, maar worden die (m.i. terecht) niet vergoed.quote:Op woensdag 15 december 2010 08:21 schreef avotar het volgende:
Ik heb eigenlijk gisteren me voor het eerst ook afgevraagd waarom je ook maar zo weinig echo's krijgt.
bij 9 weken, 12 weken .. (we zitten nu vandaag op 17 weken...) .. krijg je de 20 weken.. en dan heb je er gewoon geen meer.... terwijl ik merk dat we nu al zoiets hebben van ..... "we willen hem/haar ziehien"...
Zie ik toch anders. Het is niet alleen voor de leuk, natuurlijk is het leuk om het te zien, het is ook gewoon voor een stukje gemoedsrust.quote:Op woensdag 15 december 2010 08:31 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Dat is dus vooral leuk maar heeft niets met het welzijn van het kind te maken. Daarom kun je zoveel echo's kopen als je wil, maar worden die (m.i. terecht) niet vergoed.
tuurlijk zou je vaker willen maar meestal na 20 weken voel je de kleine.quote:Op woensdag 15 december 2010 08:56 schreef avotar het volgende:
[..]
Zie ik toch anders. Het is niet alleen voor de leuk, natuurlijk is het leuk om het te zien, het is ook gewoon voor een stukje gemoedsrust.
Hydrofiele luiers worden wel degelijk als luiers gebruikt, dus daarom worden ze zo genoemd. Met name in de eerste weken. Daarna zijn ze snel te dun en ga je over op bijvoorbeeld piqué of oogjesluiers met een hydrofiel erin gevouwen.quote:Op woensdag 15 december 2010 08:21 schreef avotar het volgende:
Ik heb eigenlijk gisteren me voor het eerst ook afgevraagd waarom je ook maar zo weinig echo's krijgt.
bij 9 weken, 12 weken .. (we zitten nu vandaag op 17 weken...) .. krijg je de 20 weken.. en dan heb je er gewoon geen meer.... terwijl ik merk dat we nu al zoiets hebben van ..... "we willen hem/haar ziehien"...
Oh .. en als man vraag ik me inderdaad af waarom je hydrofiele luier een luier noemt terwijl het geen luier is....
"Alle opioiden gaan gemakkelijk via de placenta naar je kind, waar ze bijna dezelfde concentratie bereiken als in je eigen bloed. Ook die loopt dus kans op een remming van de ademhaling. De kans hierop is het grootst als de opioide twee tot drie uur voor de bevalling gegeven wordt. In het algemeen is de remming zo klein, dat het effect meestal niet meetbaar is in de Apgar-score. Een lagere Apgar-score komt echter wel iets vaker voor bij het gebruik van pethidine.quote:Op woensdag 15 december 2010 11:05 schreef wickie het volgende:
Wat is de invloed van pethidine op borstvoeding?
Nog maar 9 ons meer dan de vk bij ons schattequote:Op woensdag 15 december 2010 10:57 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb zojuist weer een controle gehad. De baby wordt door de verloskundige op 3900 gram bij 40 weken geschat, hoera!
Oh, dat is toch een heel aardig gewicht? Het gaat dus goed met de groei?quote:Op woensdag 15 december 2010 13:45 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Nog maar 9 ons meer dan de vk bij ons schatte
Ik heb van mijn verloskundige begrepen dat bij een bepaalde termijn (> 30 weken of zo?) het voelen door de verloskundige een accurater beeld geeft van de groei dan een echo. Daarom doen ze bij mij ook geen echo's meer. Je hebt natuurlijk nooit garantie, maar het klinkt allemaal wel heel goed! Fijn voor jullie.quote:Op woensdag 15 december 2010 14:16 schreef Vanyel het volgende:
Alle opmerkingen dat bijtrekken onmogelijk is ten spijt, lijkt ze toch langzaamaan te klimmen in de groeilijn. Maar dit is puur gebaseerd op onderzoek van de vk, niet op echo's. Over 2 weken mogen we weer echt kijken of het inderdaad zo soepel loopt.
Dat is een goede vraag. Geen idee. Als ik eraan denk zal ik er een volgende keer naar vragen! Zo ben ik vandaag ook vergeten door te vragen naar het verband tussen de ruggenprik en eventuele moeilijkheden voor de borstvoeding.quote:Op woensdag 15 december 2010 14:21 schreef Vanyel het volgende:
Ja joh? Vertelde ze daar ook bij hoe dat kan, dat de echo dan dus niet meer accuraat zou zijn?
Het hangt ervanaf in welk percentiel het gewicht valt, en dat is afhankelijk van in ieder geval zwangerschapsduur en geslacht. Ik weet niet precies welke curves ze daarvoor hanteren. 9 pond klinkt mij wel in de oren als een gewicht waarbij het relevant zou moeten zijn, dus misschien verschilt het beleid tussen ziekenhuizen of wordt er anders omgegaan met thuisbevallingen?quote:Hoe groot moet een kind zijn om in t ziekenhuis gehouden te worden? Dat was met de bijna9ponders in mijn omgeving geen issue.
Pffff, ben je zwanger ofzoquote:Op woensdag 15 december 2010 15:03 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dat is een goede vraag. Geen idee. Als ik eraan denk zal ik er een volgende keer naar vragen! Zo ben ik vandaag ook vergeten door te vragen naar het verband tussen de ruggenprik en eventuele moeilijkheden voor de borstvoeding.
mijn vk zat ook redelijk dicht in de buurtquote:Op woensdag 15 december 2010 16:13 schreef Claudia_x het volgende:
Poppedein!
De schatting van mijn verloskundige op de dag van Ivans geboorte was in ieder geval spot-on.
Wat fijn dat je man de baby al gevoeld heeft!quote:Op woensdag 15 december 2010 18:25 schreef Jeetjejom het volgende:
Chanel! Gefeliciteerd!!!!! Hopelijk schrikt vriendlief niet te erg!
En ik heb wel bijgelezen, maar gewoon niets toe te voegen als jullie het niet erg vinden....
Ik heb een mannetje dat naar beneden aan het stampen is momenteel, niet heel fijn gevoel eigenlijk. Maar manlief heeft hem wel al gevoeld, met 22 weken al!!!!!
Alleen mijn reputatiequote:Op woensdag 15 december 2010 21:23 schreef twentemeisje het volgende:
Heb je veel geld ingezet Tankgirl?
Veel plezier morgen danic!!
Ik slaap ook slecht. Ik ben iedere nacht wel 1 of 2 keer wakker. Heel irrirant.quote:Op donderdag 16 december 2010 06:46 schreef hilliebillie het volgende:
Hè Danielle wat balen dat je er niet echt van kan genieten.. Hopen dat je je snel beter voelt..
Hier is vanmorgen de ochtend misselijkheid begonnen (best vroeg bij 4 weken en 6 dagen volgens mij) ben me in allerlei bochten aan het wringen om hier niet aan toe te hoeven geven. Een ook al twee nachten slecht geslapen, en toch overdag gelukkig ook nog lekker energiek terwijl ik normaal m'n slaap toch echt mis als ik slecht/kort geslapen heb.
Tot zo ver even m'n geklaag..
Daar zat ik ook aan te denken, ware het niet dat ik het telefoonnummer niet kan vindenquote:Op donderdag 16 december 2010 07:41 schreef danic het volgende:
PD, aangezien je toch in de organisatie zit, kun je het restaurant dan niet ff van te voren bellen? Zodat niemand dat door heeft, dat scheelt in moeilijke bochten wringen denk ik.
quote:Op donderdag 16 december 2010 09:16 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
tja ik ben met 33 weken nog elke dag misselijk. statistieken gaan helaas niet voor iedereen op.
mijn haar ging ook niet glanzen en ik ging niet stralen het tweede trimester
quote:Op donderdag 16 december 2010 09:23 schreef mefke79 het volgende:
Niet iedereen vindt zwanger zijn leuk net zoals niet iedereen van friet of chocolade houdt.
Jup. Ik ken wat mensen irl hier op FOK! en ik wil niet het risico lopen dat ze het via het forum moeten vernemen. Ik wil het ze zelf vertellen over een week of 6.quote:Op donderdag 16 december 2010 10:31 schreef showkloon het volgende:
ben jij ook een kloon dan paars viooltje??
en daar word ik altijd zo ontzettend nieuwsgierig van!
Hmm. Nee.quote:Op donderdag 16 december 2010 11:14 schreef laiveneertiekje het volgende:
PD, ik moet bij jou steeds denken aan een andere fokker die ooit een kloon had aangemaakt die ook met een blauw/paarse bloem te maken had. Maar ik geloof niet dat jij dat bent..
google eens. heb je dat echt allemaal nodig?quote:Op donderdag 16 december 2010 12:33 schreef Chooselife het volgende:
Nou krijg ik de "opdracht" prijzen van matrasjes te verzamelen, omdat degene die we uitgezocht hebben tamelijk duur blijkt.
Matras celsius spring medical (60x120).
Matrasfix.
Aerosleep baby protect (60x120).
Iemand een suggestie wie dit spul goedkoop levert?
Aerosleep schmaerosleep...quote:Op donderdag 16 december 2010 12:33 schreef Chooselife het volgende:
Nou krijg ik de "opdracht" prijzen van matrasjes te verzamelen, omdat degene die we uitgezocht hebben tamelijk duur blijkt.
Matras celsius spring medical (60x120).
Matrasfix.
Aerosleep baby protect (60x120).
Iemand een suggestie wie dit spul goedkoop levert?
quote:Op donderdag 16 december 2010 09:23 schreef mefke79 het volgende:
ook hier geen roze wolk hoor en de vorige keer ook niet. Ik weet niet beter en ik vind dat hele roze wolk idee ook maar overtrokken. Niet iedereen vindt zwanger zijn leuk net zoals niet iedereen van friet of chocolade houdt.
Ik weet he took wel dat het bij iedereen anders is.. maar ze maakt zich erg zorgen dat het misschien toch wat anders is..quote:Op donderdag 16 december 2010 08:14 schreef laiveneertiekje het volgende:
Avotar, ik ben ook nog regelmatig 's ochtends misselijk, en ik zit nog niet echt lekker in mijn vel. Ik vind het jammer(voel me er soms ook wat schuldig over), ik wil ook gewoon op een roze/blauwe wolk zitten..
Dat hadden wij gisteravond trouwens wel even.had zijn hand op mijn buik gelegd, en op een gegeven moment voelde ik heel duidelijk een plopje en mijn
voelde het ook... Toen wisten we echt zeker dat we onze uk dus al voelen...
Ik ben het met je eens. Alleen bepaal ik het hier thuis niet in m'n eentje.quote:Op donderdag 16 december 2010 12:48 schreef huuphuup het volgende:
[..]
Aerosleep schmaerosleep...
Je moet het helemaal zelf weten en als je het geld er voor over hebt, vooral doen. Maar het is dikke onzin en je betaald voor schijnveiligheid. Google inderdaad maar eens, er zijn talloze tests gedaan met aerosleep, enkel en alleen op volwassenen, de resultaten daarvan heeft aerosleep creatief omgebogen naar een veiligheidspraatje voor baby's.
En waar wil je die matrasfix voor gebruiken? zodat het matrasje niet schuift in het bedje? Als je een ledikant koopt die standaard is en een standaard matrasje erbij dan kan dat matrasje echt nergens heen hoor. Ik wil best een foto voor je maken, maar onze matrasjes sluiten perfect aan, er zit nog geen halve cm. ruimte tussen matras en het bedje. Het lijkt me nuttig voor een boxspring met losse matras ofzo maar voor een ledikantje niet echt nodig.
Wij hebben een binnenveringsmatras van ikea van 30 euro, met een topmatras van een tientje (die laatste kan ik je enorm aanraden, hop in de wasmachine als er flink gespuugd is en als er gepoept is ofzo dan gooi je het ding lekker weg en haal je een nieuw topmatrasje.). En voor baby2 hebben we hetzelfde.
De rest hebben we allemaal al in huis gehaald.quote:Op donderdag 16 december 2010 12:40 schreef rotsje het volgende:
[..]
google eens. heb je dat echt allemaal nodig?
ik heb dat nooit gekocht.
ik had alleen een matras en overtrekken. verder niks. ze zijn er niet slechter op geworden.
ben van plan ook geen andere dingen te kopen dan een nieuw matrasje.
Nee snap ik, zo bedoelde ik het ook niet echt. Ik heb eigenlijk helemaal niks met echte roze wolken, ik word bijvoorbeeld ook niet emo van echo's of hartje luisteren etc. Fikse klachten helpen alleen ook niet om het meer te gaan waarderen.quote:Op donderdag 16 december 2010 13:44 schreef mefke79 het volgende:
vanyel bij mij staat het echt los van klachten, ik vind zwanger zijn niet zo boeiend. Als ik mijn kindje had kunnen uitzoeken bij de groenteman, ik noem maar iets, dan had ik dat gedaan. Het is zo en ik vind het prima, ik mis nu geen roze wolk.
Wie heeft bepaald dat je móet genieten? Jouw leven, jouw lijf, jouw zwangerschap. Als je straks maar weet te genieten van je kindje, lijkt me veel belangrijker.quote:Op donderdag 16 december 2010 14:09 schreef laiveneertiekje het volgende:
Ik besef me heel goed dat het heel speciaal is, en dat ik meer van zou moeten genieten. Ik laat het alleen te hard wegdrukken door mijn werkstress, die met vlagen teveel overheerst. Daardoor is alles de laatste tijd een beetje grijs. Ik merk nu net de afgelopen paar dagen dat ik eindelijk meer ruimte voor mijzelf neem, en het allemaal weer wat beter hanteerbaar wordt.
Dat is dan het volgende waar ik mij druk over maak. Of ik wel genoeg van mijn kindje kan genieten straks, en daar niet boos op wordt als ik na een dag met drukke pubers thuiskom...quote:Op donderdag 16 december 2010 14:11 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Wie heeft bepaald dat je móet genieten? Jouw leven, jouw lijf, jouw zwangerschap. Als je straks maar weet te genieten van je kindje, lijkt me veel belangrijker.
Ik denk dat je blij bent dat daar jouw lieve eigen kleine ukje aan het wachten is op zijn/haar mama.quote:Op donderdag 16 december 2010 14:13 schreef laiveneertiekje het volgende:
[..]
Dat is dan het volgende waar ik mij druk over maak. Of ik wel genoeg van mijn kindje kan genieten straks, en daar niet boos op wordt als ik na een dag met drukke pubers thuiskom...
Dat tussenfasegevoel herken ik ook wel ja. Voor mijn gevoel ben ik ergens bij 12 weken blijven hangen, en ik ben inmiddels al bijna 16 weken. Zo af en toe voel ik een plopje, en als mijn leerlingen dus niet mijn collega afgeluisterd hadden, dan had ik het makkelijk tot nu toe verborgen kunnen houden voor ze, ik heb nog weinig buik. Ik zit ook nog onder mijn startgewicht. Ik hoop dat de pretecho van volgende week het weer wat "echter" maakt, en dat ik na de vakantie toch met een buikje weer terugkom op school. Ik was ook bezig met de planning voor de rest van het schooljaar, en toen ineens besefte ik mij dat als alles goed ging, ik die laatste toetsen/verslagen helemaal niet meer meemaak..quote:Op donderdag 16 december 2010 14:45 schreef Juud79 het volgende:
Ik vind het zwanger zijn op zich ook niet echt boeiend. Het zal vast wel veranderen als ik het ukje beter ga voelen en het meer aanwezig is en ik er contact mee krijg. Ook als we weten wat het gaat worden maakt het allemaal weer wat meer echt voor me.
Ik zit nu echt in een tussenfase vind ik, zo tussen 12 en 20 weken in, zijn er meer die dat gevoel hebben?
Ik vind het wel leuk om alle spulletjes te verzamelen en mooie dingen uit te zoeken, daar kan ik me goed mee vermaken, meer dan met het zwanger zijn.
Ik ben ook blij dat ik alleen nog maar positiebroeken aan heb en dat mijn shirts nog passen, zo blijf ik nog een beetje ''mezelf''. Ik heb nu al dat wie ik ook spreek, het gaat alleen nog maar over mijn zwangerschap en nergens anders over, heel leuk hoor, maar na tien keer hetzelfde riedeltje ben ik er wel klaar mee. Hoe blij ik ook ben, want dat ben ik echt. Ik wil al zo lang graag een kindje, zorg al 10 jaar voor kindjes van anderen en mag nu eindelijk zelf. Dat is groot geluk.
thx,quote:Op donderdag 16 december 2010 14:38 schreef laiveneertiekje het volgende:
Beregd, ik zou zeggen dat het niet kan. De testen reageren op HCG hormoon, wat je aanmaakt als je zwanger bent. Dus gefeliciteerd
Mijn lief was afgelopen maandag ook niet mee, hoeft voor mij ook niet. Met zijn werk is het niet altijd te plannen, ik zalf kan heel makkelijk 's ochtends even langs gaan, aangezien de praktijk op 2 km afstand van ons huis zit. Je hebt zoveel controles tijdens de zwangerschap en het is voornamelijk, hartje luisteren, bloeddruk meten en kijken hoe je buik groeit. De bijzondere afspraken, de intake, 12 weken echo en 20 weken echo gaat hij natuurlijk wel mee. De rest ga ik voorlopig alleen en ik neem zo nu en dan mijn moeder mee.quote:Op donderdag 16 december 2010 14:52 schreef laiveneertiekje het volgende:
[..]
Dat tussenfasegevoel herken ik ook wel ja. Voor mijn gevoel ben ik ergens bij 12 weken blijven hangen, en ik ben inmiddels al bijna 16 weken. Zo af en toe voel ik een plopje, en als mijn leerlingen dus niet mijn collega afgeluisterd hadden, dan had ik het makkelijk tot nu toe verborgen kunnen houden voor ze, ik heb nog weinig buik. Ik zit ook nog onder mijn startgewicht. Ik hoop dat de pretecho van volgende week het weer wat "echter" maakt, en dat ik na de vakantie toch met een buikje weer terugkom op school. Ik was ook bezig met de planning voor de rest van het schooljaar, en toen ineens besefte ik mij dat als alles goed ging, ik die laatste toetsen/verslagen helemaal niet meer meemaak..
Ik mag straks weer op controle, mijngaat dit keer niet mee, ergens wel jammer, maar het is even niet anders..
Jeetje, wat vervelend dat je lijf zo bezig blijft 's nachts, is er niets aan te doen, bijv iets om je maag rustiger te maken? Waak je er wel voor dat je straks niet uitgeput gaat bevallen?quote:Op donderdag 16 december 2010 14:51 schreef Claudia_x het volgende:
Ik had gister wel een echte zwangerschapsdip. Het was de zoveelste nacht dat ik kotsmisselijk was en maar 3 uur sliep. Op weg naar het ziekenhuis betrapte ik mezelf voor het eerst op het gevoel dat ik een vroege inleiding wel prima zou vinden, misschien zelfs heel welkom.
Maar toen ik met de verpleegkundige (deze keer was het geen verloskundige) sprak kon ik dat gevoel wat makkelijker relativeren. Ik vind het ook wel heel fijn dat ik nog even bevallingsvoorpret kan hebben. Dat klinkt misschien gek, maar ik ga het waarschijnlijk voor de laatste keer meemaken en het is zo bijzonder.
Nee ik heb een blauwe, wat dunner dan deze zo te zien. Gek, kan hem niet online vinden. Ik heb nog nooit een doorligkuil ofzo gezienquote:Op donderdag 16 december 2010 15:41 schreef BarbaBientje01 het volgende:
Sorry even heel offtopic.
Huup, heb jij ook dit dekmatras? http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/40150295
ik heb het er namelijk weer afgehaald omdat het heel erg doorligt, als ik der uit der bedje haal, ligt ze helemaal in een kuil, heb jij dat ook?
En ben je alweer bijna 36 weken
Ow, reken maar dat je wel eens onredelijk zult reageren. En weet je wat, kinderen zijn er heel goed in om in te schatten waardoor je fel reageert. En sorry tegen ze zeggen als je eens bent uitgevallen, da's ook niet verkeerdquote:Op donderdag 16 december 2010 14:13 schreef laiveneertiekje het volgende:
[..]
Dat is dan het volgende waar ik mij druk over maak. Of ik wel genoeg van mijn kindje kan genieten straks, en daar niet boos op wordt als ik na een dag met drukke pubers thuiskom...
Weer een dag wegstrepen van de kalender, nu nog maar 4 maanden ongeveerquote:Op donderdag 16 december 2010 14:10 schreef Tally het volgende:
Die fikse klachten helpen juist bij mij wel dat ik het meer ga waarderen. Ja het waarderen van de echo's en het luisteren naar het hartje. En ik word er juist wel emo van omdat het zo'n kut periode is als er weer eens wat gebeurt
quote:Op donderdag 16 december 2010 16:22 schreef BarbaBientje01 het volgende:
Thanks Huup! Wij hadden toen zo'n ding aangeschaft omdat jij zij dat het zo makkelijk was
maar ik weet niet meer welk matras we hebben, in ieder geval eentje van ikea.
Wij hebben ook zo'n dekmatras, maar dan de versie die 5 euro duurder is. Ik heb hier nog nooit kuilen kunnen ontdekken! Het lijkt me wel een plausibele verklaring van Huup, dat de combinatie met het matras eronder misschien te zacht is?quote:Op donderdag 16 december 2010 16:22 schreef BarbaBientje01 het volgende:
Thanks Huup! Wij hadden toen zo'n ding aangeschaft omdat jij zij dat het zo makkelijk was
maar ik weet niet meer welk matras we hebben, in ieder geval eentje van ikea.
Daar moest ik ook meteen aan denken.quote:Op donderdag 16 december 2010 11:14 schreef laiveneertiekje het volgende:
PD, ik moet bij jou steeds denken aan een andere fokker die ooit een kloon had aangemaakt die ook met een blauw/paarse bloem te maken had. Maar ik geloof niet dat jij dat bent..
Daar heeft mijn man gelukkig geen last van, ik zou ook verschrikt naar hem kijken.quote:Op donderdag 16 december 2010 19:59 schreef Vanyel het volgende:
Ja hoor, een baby op tv en mijn niet eens hormonaal belaste vrouw is weer in tranen
spannendquote:Op vrijdag 17 december 2010 09:42 schreef Sugarsnap het volgende:
Woei, alweer 36 weken hier! Nog een weekje en dan heb ik meldplicht...
Ik begin nu toch echt wel de kriebels te krijgen, wil alles graag af en klaar hebben, maar het gaat niet zo hard. Op de babykamer moet de lamp en dimmer nog geïnstalleerd worden, de klamboe opgehangen en het plankje boven de commode. Helaas heeft schoonvader pas tussen Kerst en O&N tijd...
Ik heb al wel een babywasje gedraaid en vanmiddag ga ik naar de wasserette van schoonmoeder om de lakentjes te doen en meteen met de mangel te strijken. Gaat makkelijker dan met de strijkbout.
ghehe balsemen klinkt een beetje luguberquote:Op vrijdag 17 december 2010 09:46 schreef cleany het volgende:
vanochtend zat m'n vrouw d'r buik in te balsemen en vond dat haar buik niet echt snel groeit, maar je buik is na 16 weken toch nog niet erg groot of wel?
Dat klinkt wel als allemaal afwerkingsdingetjes, of niet? Kan je vriend/man niet zelf een plankje ophangen? Mijn vader deed dat soort dingen vroeger en nu klungelen we zelf wat af. Ik houd van alle net niet rechte plankjes en scheef hangende schilderijtjes.quote:Op vrijdag 17 december 2010 09:42 schreef Sugarsnap het volgende:
Woei, alweer 36 weken hier! Nog een weekje en dan heb ik meldplicht...
Ik begin nu toch echt wel de kriebels te krijgen, wil alles graag af en klaar hebben, maar het gaat niet zo hard. Op de babykamer moet de lamp en dimmer nog geïnstalleerd worden, de klamboe opgehangen en het plankje boven de commode. Helaas heeft schoonvader pas tussen Kerst en O&N tijd...
Ik heb al wel een babywasje gedraaid en vanmiddag ga ik naar de wasserette van schoonmoeder om de lakentjes te doen en meteen met de mangel te strijken. Gaat makkelijker dan met de strijkbout.
Waarmee vergelijk je dan?quote:Op vrijdag 17 december 2010 09:56 schreef Juud79 het volgende:
Nou, hier 16 weken en wel een buik. Meer een 20 weken buik, als ik zo eens vergelijk.
Met foto's online en mensen in mijn omgeving.quote:Op vrijdag 17 december 2010 10:10 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Waarmee vergelijk je dan?
Ik had de eerste keer met 20 weken een nog niet zichtbaar zwangere buik. Dat herinner ik me nog doordat ik toen een paar dagen weg was naar een conferentie - ik zat in een hotelkamer zonder toilet- en mensen verbaasd waren als ik zei zwanger te zijn. Ik was toen al wel aangekomen, maar dus niet zozeer op mijn buik.
![]()
Deze keer had ik al een dikke buik voor ik een positieve zwangerschapstest in handen had.
Idd leuke woordkeus. Aan de andere kant snap ik het wel. Ik moet de mijne onderhand 3x per dag insmeren en dan nog voelt ie als de sahara. Zo droog dat er echt niet tegenop te smeren is. En ik weet natuurlijk wel dat dat niet samenhangt, maar ik ben toch bang dat ie daardoor binnenkort aan flarden scheurt en een groot striaelandschap achterlaat. En dat was nou net een kwaal waar ik nog geen last van had.quote:Op vrijdag 17 december 2010 09:53 schreef huuphuup het volgende:
ghehe balsemen klinkt een beetje luguber![]()
Ik heb niet zoveel zwangeren in mijn directe omgeving. Alleen op mijn werk zijn er altijd wel een paar zwanger. Laat dat dan net de tengere poppetjes zijn die ook weer in hun oude kleding passen als ze weer aan het werk gaan.quote:Op vrijdag 17 december 2010 10:13 schreef Juud79 het volgende:
[..]
Met foto's online en mensen in mijn omgeving.
En als ik mijn jas uittrek is het eerste wat iedereen roept, jeetje je hebt echt al een flinke buik!!!
Ohja heerlijkquote:Op vrijdag 17 december 2010 10:16 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik heb niet zoveel zwangeren in mijn directe omgeving. Alleen op mijn werk zijn er altijd wel een paar zwanger. Laat dat dan net de tengere poppetjes zijn die ook weer in hun oude kleding passen als ze weer aan het werk gaan.![]()
Mijn ervaring is wel dat mensen echt geen flauw idee hebben van een 'normale' buik bij een bepaalde termijn. Men roept al gauw dat je gi-gan-tisch bent.
OMG dat je nog rechtop kon staanquote:Op vrijdag 17 december 2010 10:25 schreef huuphuup het volgende:
[..]
Ohja heerlijkdat ze bijkans een hartverzakking krijgen als je aangeeft dat je op de helft bent.
Dit was mijn buik van Amélie met 22 weken, ik vond het alles meevallen maar echt, er waren mensen die er bijna in bleven
Die ga ik nu al voorbij.quote:Op vrijdag 17 december 2010 10:25 schreef huuphuup het volgende:
[..]
Ohja heerlijkdat ze bijkans een hartverzakking krijgen als je aangeeft dat je op de helft bent.
Dit was mijn buik van Amélie met 22 weken, ik vond het alles meevallen maar echt, er waren mensen die er bijna in bleven
Aventura jeuk kan ook van droogte komen. Ik zou inderdaad proberen wat Vanyel zegt, eerst vettig houden kijken of dat helpt en scheelt. Als dat niet helpt kun je altijd nog met menthol in de weer.
Vreselijk vind ik dat, dat mensen er een paar weken na hun bevalling weer net zo strak uitzien als ervoor, met een minimaat is dat vaak het geval. En dan roepen ze, welnee hier zit nog vet. En dan denk ik echt, mens waar heb je het over.....quote:Op vrijdag 17 december 2010 10:16 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik heb niet zoveel zwangeren in mijn directe omgeving. Alleen op mijn werk zijn er altijd wel een paar zwanger. Laat dat dan net de tengere poppetjes zijn die ook weer in hun oude kleding passen als ze weer aan het werk gaan.![]()
Mijn ervaring is wel dat mensen echt geen flauw idee hebben van een 'normale' buik bij een bepaalde termijn. Men roept al gauw dat je gi-gan-tisch bent.
Helaas is vriendlief motorisch gehandicapt wat betreft klussen, hij kan nog net een schroevendraaier aangeven bij wijze van spreken. Zelf ga ik niet meer met een klopboor in de muur staan boren en qua elektriciteit waag ik me helemaal niet meer aan...quote:Op vrijdag 17 december 2010 10:07 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dat klinkt wel als allemaal afwerkingsdingetjes, of niet? Kan je vriend/man niet zelf een plankje ophangen? Mijn vader deed dat soort dingen vroeger en nu klungelen we zelf wat af. Ik houd van alle net niet rechte plankjes en scheef hangende schilderijtjes.
Hier is wel alles af. Dit weekeinde gaan we bierkratten scoren voor onder het bed, begin volgende week zet ik de vluchtkoffer klaar, en ik wil nog wat kleine maar niet zeer noodzakelijke dingen kopen (extra ondergoed bijvoorbeeld). Verder gaan we volgende week gewoon lekker kerstkneuteren!
Hoor je dat The_Tankgirl...."Onze dochter"quote:Op vrijdag 17 december 2010 11:38 schreef The_Tankgirl het volgende:
Onze dochter zag er zover ze kon zien prima uit!! Alles erop en eraan, navelstreng goed, lengtes goed![]()
Heb foto's en een dvd![]()
Helemaal weer ontroerd natuurlijk
Ik was ook overtuigd van een meisje dit keer, mijn moederinstinct faalt dus ook gigantischquote:Op vrijdag 17 december 2010 11:28 schreef Sugarsnap het volgende:
Gefeli Tankgirl!
Mijn moederinstinct faalde vorige zwangerschap keihard. Ik heb 9 maanden gedacht dat ik een meisje kreeg en het bleek toch echt een heus jongentje te zijn...
Nu zegt mijn instinct helemaal niets, durft het niet meer aan denk ik.
Ow, wat &*^* lijkt me dat. Wij hebben tot nu toe alleen een jongensnaam, (meisjesnaam zijn we nog niet uit) maar dat is ook wel de enige naam waar we het eens over konden worden. Hij komt gelukkig bijna niet voor, maar wat zou ik het erg vinden als iemand in mijn naaste omgeving hem zou gebruiken.quote:Op vrijdag 17 december 2010 12:41 schreef twentemeisje het volgende:
Tankgirl wat gaaf, een meisje! Zou er hier wat in de lucht zitten.
*egopost* Even een hardgrondige vloek... Hoor net dat de ex van mijn lief bevallen is van een dochter en ze heeft de naam gekregen die wij ook voor onze dochter hebben. Heb net ff heel hard gejankt. We zien haar nl regelmatig en hebben een aantal gedeelde vrienden. Vind dit zo'n onwijze domper, het is niet eens een hele megapopulaire naam. Maar eens ff laten bezinnen.
Wat rot tmquote:Op vrijdag 17 december 2010 12:41 schreef twentemeisje het volgende:
Tankgirl wat gaaf, een meisje! Zou er hier wat in de lucht zitten.
*egopost* Even een hardgrondige vloek... Hoor net dat de ex van mijn lief bevallen is van een dochter en ze heeft de naam gekregen die wij ook voor onze dochter hebben. Heb net ff heel hard gejankt. We zien haar nl regelmatig en hebben een aantal gedeelde vrienden. Vind dit zo'n onwijze domper, het is niet eens een hele megapopulaire naam. Maar eens ff laten bezinnen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |