abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_89918205
Ik heb er gisteren gewoon 2x zolang overgedaan om naar het centrum te fietsen. Ik voel mij momenteel meer een bejaarde dan een zwangere.
  dinsdag 14 december 2010 @ 14:46:41 #52
267164 ik80lll
leer mij het zelf te doen
pi_89918300
Normaal ben ik ook wel van het sporten, maar dat lukt nu echt niet.
Zelfs zwemmen doet zeer, lukt niet (daarbij is mijn zwembroekje ook kapot en badpak past niet meer)

Ben weer goedgekeurd door de vk, bloeddruk netjes 130/70,
kleintje liggt cvast, dus dat schiet ook al op. (is eerder dan bij de andere twee) weet niet of dat iets betekend. Hartje klinkt nog steeds mooi!
pi_89920881
Wij zwemmen bijna elke week met Lotte, niet echt actief voor mij ofzo ;) van de week over m'n bikini een zwart stretch hema hempje gedaan, vond dat toch iets netter staan met hele dikke buik ;)

Bij Lotte hebben we de cursus Samen bevallen gedaan en die vonden we echt erg nuttig en zinvol. Nu hebben we 1 soort van opfrisavondje gehad hoe het ook alweer zat en wat er in het ziekenhuis veranderd is tov 2 jaar geleden
pi_89920930
Ik heb trouwens een vermoeden van rotsje, ben erg benieuwd of ik het eens goed zou hebben

Fijn dat alles goed was ik80! Je beide dames waren die op tijd of te laat geboren?
  dinsdag 14 december 2010 @ 15:55:20 #55
223594 krijtlijk
beetje bleekjes
pi_89921162
Ik ben bij de eerste wel naar zwangerschapsgym gegaan maar deze keer ga ik niet. Ik vind het niet echt wat toevoegen. Maar ik zat bij de vorige zwangerschap (en deze trouwens ook) heel erg in mijn coconnetje en had ook geen behoefte aan contact met nieuwe mensen.

En ik was zo blij met mijn leidinggevende op mijn werk vandaag, ze kwam me waarschuwen dat het vandaag behoorlijk laat kon worden en als ik dat niet zag zitten dan mocht ik vanmiddag vrij nemen, en dat heb ik dus maar gedaan :P Normaal is ze niet zo medelevend volgens mij.

En over een week heb ik de 20 weken echo, een week duurt op deze manier echt lang.
pi_89921407
Oh ik vind een cursus niet tuttig of raar verder, had er zelf alleen geen behoefte aan. Wat krijtlijk zegt herken ik wel over dat cocoonen :D

dr zit ineens striae op de achterkant van mn rechteronderbeen... Echt wtfbbq?? Hoe kom ik daar nou weer aan :')
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_89921649
dat cocoonen heb ik ook heel erg, dus herkenbaar.
Maar ik merk ook dat mijn conditie achteruit gaat en omdat zowel mijn rug als mijn knieën van origine al niet goed zijn, lijkt me de yoga wel een mooie aanvulling om toch een beetje lichamelijk bezig te zijn.
Daarbij is het uiteraard speciaal voor zwangeren en wordt er dus rekening mee gehouden. in een gewone yoga groep gaat dat natuurlijk niet. Dat vind ik ook wel een prettig idee.

Huup, je houdt toch zoveel vocht vast in je benen, zou het daar niet van komen?
  dinsdag 14 december 2010 @ 16:09:41 #58
223594 krijtlijk
beetje bleekjes
pi_89921651
Jammer huup van de striae. Als ik dat krijg dien ik een klacht in }:|
De vorige keer had ik zo'n zwangerschapsstreep op mijn buik, die is deze keer nog nergens te bekennen, vind ik ook niet erg trouwens.
  dinsdag 14 december 2010 @ 16:13:14 #59
223594 krijtlijk
beetje bleekjes
pi_89921792
Er zijn dus meer mensen die cocoonen, dat had ik niet verwacht.
pi_89921809
Mijn streep van Amelie was nog niet weg bij deze zw.schap :D heeft er best lang gezeten nog dan. Dit keer weer een streep.

Ik vind de striae verder niet zo boeiend ik vind t alleen zo'n stomme plek, en dan ook nog alleen rechts :')
zul je zien, fokwet, morgen zit t ook links...
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  dinsdag 14 december 2010 @ 16:16:14 #61
223594 krijtlijk
beetje bleekjes
pi_89921895
dan ben je wel weer symmetrisch :P
pi_89922040
Ik doe ook niet aan een cursus. Ik heb gewoon niet zo'n behoefte momenteel aan zulk contact en ik heb zoveel gelezen dat ik me ook afvraag in hoeverre er nog nieuwe informatie te verkrijgen valt.
Dat merkte ik gisteren op de info avond van de vk. Ik heb daar werkelijk helemaal niks nieuws gehoord. Ik wist alles al maar sommige mensen stelden vragen waarvan ik dacht 'hoe kun je dat niet weten?'. Ik besefte me hoe ook dit forum zo'n bron aan informatie is waar ik uit put en hoe andere mensen die drang veel minder hebben en dat we daardoor niet zo op één lijn liggen.
Snapt iemand me nog? :P

Striae, je kan beter vragen waar ik het niet heb. Ik durf niet eens in mijn bikini te gaan zwemmen zo erg. Maar die streep heb ik dan weer niet en mijn navel lijkt ook niet te gaan ploppen.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
  dinsdag 14 december 2010 @ 16:26:13 #63
223594 krijtlijk
beetje bleekjes
pi_89922289
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 16:20 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Ik doe ook niet aan een cursus. Ik heb gewoon niet zo'n behoefte momenteel aan zulk contact en ik heb zoveel gelezen dat ik me ook afvraag in hoeverre er nog nieuwe informatie te verkrijgen valt.
Dat merkte ik gisteren op de info avond van de vk. Ik heb daar werkelijk helemaal niks nieuws gehoord. Ik wist alles al maar sommige mensen stelden vragen waarvan ik dacht 'hoe kun je dat niet weten?'. Ik besefte me hoe ook dit forum zo'n bron aan informatie is waar ik uit put en hoe andere mensen die drang veel minder hebben en dat we daardoor niet zo op één lijn liggen.
Snapt iemand me nog? :P

Striae, je kan beter vragen waar ik het niet heb. Ik durf niet eens in mijn bikini te gaan zwemmen zo erg. Maar die streep heb ik dan weer niet en mijn navel lijkt ook niet te gaan ploppen.
Ik begrijp je precies! :D Komt me heel bekend voor.
pi_89922490
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 16:13 schreef krijtlijk het volgende:
Ik cocoon tot ik er bij neerval :+ vanaf week 36 had ik het helemaal gehad bij Amélie. Niet zozeer met zwanger zijn, dat vond ik heerlijk O+ maar met mensen en sociale dingen en verplichtingen enzo. Ik kon me écht niet meer concentreren op van die gesprekjes die me zouden roesten :') echt verschrikkelijk anti-sociaal maarja. Heb me toen ook gewoon lekker opgesloten en ben met B. heerlijk lekker samen gaan kneuteren.
En nu heb ik het weer. Na de feestdagen sluit ik mezelf weer op :P De verjaardag van mn schoonmoeder, mn eigen verjaardag en de verjaardag van mn moeder sla ik allemaal over, ik vind het wel best. Ik ben dan resp. 38, 39 en 40+2 weken zwanger dus ik vind dat t mag :P
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  dinsdag 14 december 2010 @ 16:33:25 #65
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_89922576
Snap het ook wel, ik lees me goed in en kan me echt niet voorstellen dat er nog iets is waar ik nog nooit van heb gehoord. Hier in oud is het niveau ook hoog. Zeker als je bv. op babybytes.nl of dergelijke sites kijkt. Daar heb je mensen waarvan ik me serieus zorgen maak over het welzijn van de toekomstige baby :')
pi_89922769
Zo, veel gekletst vandaag zie ik.

Ik merk ook wel dat ik een beetje aan het afsluiten ben. Ik wil denk ik nog wel een cursus doen, omdat ik in mijn omgeving nu ook heel weinig zwangeren heb.

Ben iig achter zwangerschapszwemmen aan aan het bellen, eens kijken of er nog plek is.
  dinsdag 14 december 2010 @ 16:39:04 #67
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_89922786
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 16:13 schreef krijtlijk het volgende:
Ja hoor, nog maar 16 weken onderweg, maar ik zit al een paar weken lang enorm graag 's avonds thuis op de bank. Sociale contacten prima, maar dan wel in mijn eigen huis en niet te veel.
Het liefst ben ik gewoon avonden achter elkaar alleen of met mijn lief samen, enorm kneuterig.
Nu helemaal, gordijnen dicht, kaarsen en kerstboom aan, beentjes op de bank, laptop op schoot, beetje tv op de achtergrond.
Ik denk ook vaak, ach nu kan het nog rustig en ongestoord. :)
  dinsdag 14 december 2010 @ 16:41:13 #68
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_89922869
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 16:33 schreef Aventura het volgende:
Snap het ook wel, ik lees me goed in en kan me echt niet voorstellen dat er nog iets is waar ik nog nooit van heb gehoord. Hier in oud is het niveau ook hoog. Zeker als je bv. op babybytes.nl of dergelijke sites kijkt. Daar heb je mensen waarvan ik me serieus zorgen maak over het welzijn van de toekomstige baby :')
De namen van die kindjes ook.....en de kamertjes soms... :X
pi_89923266
Ik ga ook geen cursus of gym doen, ik heb daar totaal geen behoefte aan.
Wat betreft het liefst thuis zijn, dat had ik voor de zwangerschap al...ben best een huismusje wat dat betreft, dus daar ook geen verandering.

Pfff, drukke dag op school gehad, hele middag gestaan en druk bezig geweest met zogenaamde kerstateliers. Ik ben kapot, maar mag vanavond nog weer even fijn 2 uurtjes op school doorbrengen, voorlichtingsavond over het voortgezet onderwijs voor mijn groep 8 kinderen.
Nou ja, na deze week eerst twee weken vrij, nog even doorbijten...

Oh ja, welkom nieuwe zwangeren!
pi_89923568
Aventura, ik kom soms 'per ongeluk' op zo'n site als ik iets op zoek en ook ik vraag me soms af wat voor mensen dat zijn haha. Maar goed, gelukkig dat dat hier niet zo is.

Ik zat trouwens een tijdschrift te lezen, ik weet niet meer of het de 'zwanger' of de 'wij' was, maar daarin stond verdeeld over het tijdschrift 3 mailcontacten tussen 2 collega's/vriendinnen. 1 aan het begin van hun zwangerschap, 1 in het midden en 1 vlak erna.
Daarin gaf de ene aan dat haar oma had gevraagd of ze al hydrofiele luiers had (tijdens het 2e mailcontact, zo'n 30 weken zwanger). Ze had gezegd van 'ja ik heb er wel 1 geloof ik' waarbij oma was geschrokken omdat ze er veel meer nodig had.
Wist ze helemaal niet wat dat waren!! Was ze ook nog geschokt toen bleek dat het geen luiers waren!! Hallo, 30 weken zwanger!!!

Wat bleek, wist die collega/vriendin het ook niet!! en die zat al ruim in de 30 weken. Nou ja!!

Ik hoop niet dat ik nu iemand beledig hier, maar daar ga ik niet van uit.
  dinsdag 14 december 2010 @ 17:02:56 #71
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_89923688
Ik heb nog nooit z'n ding gezien en waar het voor dient weet ik ook niet precies maar ik weet al wel dat je daar veeeel van moet hebben. Die lijstjes staan echt overal...
pi_89924190
Het ziet er uit als een theedoek. Je gebruikt het de eerste weken vooral voor het afdrogen van je kindje, als spuugdoek op je schouder/in de kinderwagen/in het bedje. Ze zijn namelijk een stuk zachter dan een gewone handdoek en dat is prettiger voor het huidje van je kind.
Ze zeggen dat je er minimaal 12 van moet hebben, maar ik begreep van een vriendin dat als je gaat babyzwemmen het handig is om er meer van te hebben. Want zij neemt er al 2 mee om te zwemmen: 1 om op te liggen op het aankleedkussen, 1 om af te drogen.
pi_89924339
Mijn moeder heeft nog een stapel van die luiers liggen. Neem er daar maar vast wat van mee denk ik.
pi_89924420
Twee mee om te zwemmen? Dan heb je er toch nog 10? Je wast een paar keer per week dus die 12 lijkt me op zich toch wel genoeg.

Mijn meneer raakte overigens wel in de war van de benaming luier voor die doeken. Hij dacht dat ik aan de katoenen luiers wilde.
The way you rock'n'roll
  dinsdag 14 december 2010 @ 17:27:23 #75
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_89924655
Ik heb echt een flinke stapel met hydrofielen, ik droog Bram er nu ook nog steeds mee af.
Ik ben niet iemand die elke dag wel een was draait en gebruik(te) ze echt overal voor. Zo lag er standaard eentje in de kinderwagenbak en ledikantje voor het spugen, op het aankleedkussen voor het wildplassen, gebruikte ze als spuugdoek, bij het voeden tegen lekken, etc. Deze luiers blijven nu ook grotendeels in Bram's commode liggen en koop er een stapeltje (stuk of 12) nieuwe bij voor de baby. Zo grijp ik iig nooit mis.
pi_89924706
:D Hier nog een cocoonmuts! Ik vind het heerlijk thuis, helemaal in deze periode. Zit ik hier de hele dag een beetje gelukkig te wezen met die kleine meid in mijn buik *) . Voel me zo'n taart at the moment maar tegelijkertijd interesseert het me ook geen reet wat een ander ervan denkt :6 . Het liefst zou ik dan in zoiets op de bank gaan liggen met mijn laptop en voorraad tijdschriften:

Nog zoiets stoms... Ik heb al weken lang elke dag zin in een oliebol. En wanneer ik er dan heel sporadisch aan toegeef dan eet ik twee happen en gooi ik 'm weg omdat ik helemaal niet van die vette zooi wil eten 8)7
pi_89924807
Volgens mij verschilt het wel per persoon. Huup had er wel 40 en gebruikte alleen de bovenste 5 a 10 stuks.
Je kan alles altijd bij kopen denk ik dan. Beter dan een overschot hebben omdat een ander het handig spul vindt maar jij doet er zelf weinig mee.

Klinkt vast ontzettend eigenwijs maar ik ervaar liever zelf of ik iets handig vind of niet.
The way you rock'n'roll
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 14 december 2010 @ 17:43:16 #78
147316 crew  DJMO
#trut
pi_89925333
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 14:18 schreef Juud79 het volgende:
Ik denk dat ik voorlopig maar fijn op mijn vrije dag ga zwemmen, inclusief, stoombad en bubbelbad enz. Ter ontspanning en baantjes trekken voor de spieren, lijkt mij dat ik dat tot het eind kan volhouden en dat het gezond is om te doen. Ik ben anti sport, vind dat gewoon stom, maar beweging lijkt me nu wel heel zinvol.
ik werd toen ik een keer naau peuterzwemmen ging met jan, gewaarschuwd door de zwem-instructrice dat ik tijdens m'n zwangerschap niet in een bubbelbad mocht ivm bactieeren die er in het warmere water zitten, en omdat de boel daar beneden toch wat meer "open" is en dus gevoeliger..
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  dinsdag 14 december 2010 @ 17:43:39 #79
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_89925352
Ik heb een stuk of 20 hydrofiel luiers. Idd voor onder het hoofd in bed, voor in de kinderwagen, onder het hoofd in de box. Maar ook bij het voeden lijkt het me wel handig en bij het afdrogen gebruik je er zo twee. Ook is het handig om in de tas te stoppen voor onderweg, je kan er op verschonen en als ze eens spugen of iets dergelijks heb je iets bij de hand.

Wat ik ook heb gekocht zijn drie grote badlakens, ik vind het altijd zo sneu, dat je je kindje uit bad tilt en het dan in zo'n omslagdoek wikkelt die altijd net een beetje te klein zijn, dat kiert en is koud.
Leek me wel handig om dan wat grotere te hebben, dan sla ik hem over mijn schouder, kind er tegen aan en dan hoppa dichtslaan die handoek, lekker warm.
  dinsdag 14 december 2010 @ 17:45:26 #80
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_89925436
quote:
3s.gif Op dinsdag 14 december 2010 17:43 schreef DJMO het volgende:

[..]

ik werd toen ik een keer naau peuterzwemmen ging met jan, gewaarschuwd door de zwem-instructrice dat ik tijdens m'n zwangerschap niet in een bubbelbad mocht ivm bactieeren die er in het warmere water zitten, en omdat de boel daar beneden toch wat meer "open" is en dus gevoeliger..
Ow, ik zal het mijn verloskundige vragen voordat ik ga zwemmen, ik mag 10 Jan. alweer langs en voor die tijd zal het er nog niet van komen om te gaan zwemmen.
pi_89927066
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 17:30 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Volgens mij verschilt het wel per persoon. Huup had er wel 40 en gebruikte alleen de bovenste 5 a 10 stuks.
Je kan alles altijd bij kopen denk ik dan. Beter dan een overschot hebben omdat een ander het handig spul vindt maar jij doet er zelf weinig mee.

Klinkt vast ontzettend eigenwijs maar ik ervaar liever zelf of ik iets handig vind of niet.
Dat heb je goed onthouden :D
sterker nog, ik moest er vanmorgen nog om grinniken toen ik wéér die ene roze met witte stippen pakte, tijd om de stapel weer te keren :Y)

Ik moet wel zeggen dat ik er in het begin meer gebruikte hoor!
Ik had er 1 in driehoek gevouwen in het bedje liggen op de molton, daaroverheen het hoeslakentje en dan weer 1 in driehoek, dus al 2 standaard in het bedje, dan 1 over de waskussenhoes boven en 1 over de hoes beneden, 1 in de wandelwagenbak en 2 om mee af te drogen (1 ín de omslagdoek en 1 voor het haar), en dan ff denken ja in mn tas dus ook standaard 1 in mn tas enzo.

Dus ehm, hoeveel zit ik dan? 8 stuks waarvan het merendeel na 1 of 2 dagen gewassen werd. Dus al met al was ik in het begin best wel blij met een stuk of 16 a 20 van die dingen hoor! Dan hoefde ik niet iedere keer een was te draaien omdat ze op waren :D
En dan heb ik niet eens een spuger, als je kindje veel spuugt gebruik je er nog meer.

Maar goed, na een maand of wat werd het gebruik steeds minder.
En die hoeveelheid die ik heb is belachelijk natuurlijk, met dank aan mijn oma :') ik geloof dat ik er zelf 6 gekocht heb :D
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_89927112
oh maar conclusie, je kunt inderdaad altijd bijkopen, het is zo gehaald. Ik zou me gewoon aan die 12 van de kraamlijst houden, dan zit je echt wel goed.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_89927161
grrr donderdag kei veel sneeuw hoor ik net.
En dan moet ik 's morgens vroeg bij de vk zijn :{ Maar eens vragen of ik wat met B. kan regelen dat hij een uurtje later begint op zn werk en mij brengt ofzo, ik zie het niet zo zitten om te gaan fietsen met Amélie dan en lopen vind ik ook niet zo'n succes meer tegenwoordig.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_89927193
kwartet *O* :+
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 14 december 2010 @ 18:50:36 #85
147316 crew  DJMO
#trut
pi_89927812
in de kerstvakantie gaat hier eindelijk de babykamer opgeruimd worden, de oude commode gaat weg, ding is nu zo vaak verhuisd dat hij uit elkaar valt van ellende, dus m'n schoonvader heeft een nieuwe, kleinere geregeld inclusief bijbehorende kast O+ Wit met beige, dus mooi neutraal "voor de kleine jongen straks .." sprak opa trots aan de telefoon vanmiddag O+ O+

Ik heb (voor mijn gevoel) om de haverklap harde buiken :? Is het daar al wel tijd voor vraag ik me af .. ben nu 27w3d. heb ook eigenlijk doorlopend honger, kan de hele (mid)dag en avond wel dooreten. En slaap, veel slaap .. :O

Toch kan ik niet wachten tot het kerstvakantie is, lekker rommelen in de babykamer <3 . Met oud en nieuw zijn we bij m'n schoonvader, ik blijf iig daar slapen met Jan, genoeg logeerruimte daar :D Wat doet de rest hier eigenlijk met oud en nieuw?
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

pi_89928982
Juud ik heb ook gelezen dat je de laatste weken van je zwangerschap op moet passen met bubbelbaden/stoombad etc. vanwege bacteriën. Je kan immers al een beetje ontsluiting hebben zonder dat je het merkt.

Lekker bezig huup :D .

Ik moet ook nog hydrofiel-luiers kopen, deze week eens op pad, heb nog een HEMA-card dus ga ze denk ik daar maar halen.

DJMO fijn dat je een nieuwe commode krijgt van je schoonvader! Lekker vooruitzicht in de kerstvakantie met de babykamer aan de slag. Wat de harde buiken betreft, daar heb ik geen verstand van. Heb ze nu wel, maar echt heel af en toe (wat een apart gevoel is dat!).

Wij krijgen met Oud & Nieuw vrienden hier, gaan we lekker samen eten en daarna waarschijnlijk spelletjes. Lekker degelijk maar ik moet niet denken aan een groot/druk feest nu.
pi_89929016
*O* nou weet ik het zeker, ik voel Drieka echt al! :D *O* Dat is zomaar 7 weken eerder dan de vorige keer. Wauw.

Niet helemaal bijgelezen, maar ik zag iets over een bubbelbad. Dat wordt alleen afgeraden in de laatste weken omdat je eventueel wat ontsluiting zou kunnen hebben. Ik zit met peuterzwemmen nu elke week in een bubbelbad, is geen probleem.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 14 december 2010 @ 19:23:40 #88
147316 crew  DJMO
#trut
pi_89929171
mjah, dat risico neem ik dan weer niet ;) ik neem wel een hete douche als ik last van m'n rug heb :)

Gezellig TM!

pi_89929318
TM ze hebben bij Hema en bij Ikea onder andere ook hele leuke met printjes O+
als ik ze nu zelf zou moeten/mogen kopen zou ik ze met printjes kopen.

Oud & Nieuw sja... ik ga in mn cocon zitten en kom er pas na de bevalling pas weer uit :+
maw, ik ga nergens heen en ik zit ook niet te wachten op bezoek. Eigenlijk zit ik sowieso niet zo heel erg op de feestdagen te wachten dit jaar :') maar goed.
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_89929407
Oh straks in het half 8 nieuws op rtl: "zwangere vrouwen krijgen meer controles om de babysterfte tegen te gaan."

Ben benieuwd, zal voor mij voor deze zwangerschap wel niet meer uitmaken, maar voor wie geinteresseerd is, tune in :)
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_89929493
Ik heb ze gezien Huup O+ :
pi_89929539
Ik denk dat het voor mij ook niet meer zal gelden.
pi_89929554
jaaaaa die! O+

ik wilde ze ook, maar hoe koopziek ik ook ben, echt, nóg meer hydrofielen kon ik aan mezelf echt niet verantwoorden :')
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_89929605
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 19:31 schreef ferrari_rood het volgende:
Ik denk dat het voor mij ook niet meer zal gelden.
nee nouja goed, misschien geven ze wel een extra groei en liggingsecho ofzo? Oh en thuisbezoeken hoor ik?

Nouja goed, wij willen sowieso nog een derde als het ons gegund is dus toch wel interessant voor mij :+
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_89929681
Oeh, die zijn best leuk..

Ik zat net even op babybytes te kijken, en wat belachelijk hoe sommigen daar bezig zijn met het geslacht.. Dat ze met 15 weken bijna allemaal al een geslachtsecho hebben gehad, en dan nog "twijfelen aan de motivatie van de gynacoloog" omdat die al vantevoren roept dat het geslacht nog niet goed te zien is.. :')
pi_89929802
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 19:20 schreef mefke79 het volgende:
*O* nou weet ik het zeker, ik voel Drieka echt al! :D *O* Dat is zomaar 7 weken eerder dan de vorige keer. Wauw.
*O* Gaaf mefke!
Je buik nog steeds rustig qua pijn?
pi_89930378
Wij krijgen dus vanaf 1jan huisbezoek.
pi_89930494
ok.

samengevat:

- een huisbezoek van de vk voor de 34e week van de zw.schap om te beoordelen of het er veilig is voor een baby en om tips te geven
- een extra echo in het 3e trimester
- een kinderwens spreekuur

De extra echo in het 3e trimester lijkt me relatief weinig moeite om problemen te ondervangen. Het huisbezoek vraag me af hoe dat ingericht gaat worden. Er werd letterlijk gezegd 'of het er veilig is voor een baby' maar ik twijfel of ze bedoeling of het er concreet veilig is voor een baby of dat het er veilig is om thuis te bevallen.
Ik vraag me namelijk af wat 'onveilig' zou zijn voor een baby en hoe er dan op ingespeeld gaat worden. Komt er een vervolgbezoek om te zien of er nu wat verbeterd is? Ik ben wel benieuwd naar een afstreeplijstje ofzo daarover :D

ik moet donderdag naar de vk, zal haar er eens naar vragen.
Maak me er verder niet druk om, ik heb al een kind en 3 van de 4 vk's zijn hier al thuis geweest dus ik verwacht geen rare dingen te horen hier.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_89930945
Hier is die extra echo al standaard, ik krijg em met 34 weken om de ligging te beoordelen. Kinderwensspreekuur is hier ook al ingevoerd, dus alleen dat huisbezoek zou nieuw zijn. Maaruh, er loopt hier al een uk rond, lijkt me niet nodig.

En hydrofielluiers, ik heb ze allemaal in wit van de hema en als ze niet meer schoon worden dan gaan ze de prullenbak in. En ik gebruik ze echt overal voor. Letterlijk overal. Voor afdrogen, als slabber, in de luiertas, als ondergrondje voor verschonen.

En mijn buik is en blijft rustig, gelukkig.
Dat bubbelbad, dat is nou echt een risico dat ik dan weer heel makkelijk durf te nemen, gewoon, omdat het geen risico is nu.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  dinsdag 14 december 2010 @ 20:03:13 #100
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_89931159
Ik kan me eigenlijk wel voorstellen dat het handig kan zijn een huisbezoek, al doet het kraambureau dat ook. Er zijn natuurlijk vast huishoudens waar het niet allemaal even proper en tochtvrij is, om maar iets te noemen.

Een extra echo in de laatste termijn lijkt me ook zinvol, het is toch een betere check dan voelen en luisteren. Ik zal het voorstellen aan de mijne dat ik wel proefpersoon wil zijn. :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')