abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 14 december 2010 @ 20:06:23 #101
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_89931304
Bubbelbad, ja ik geloof dat ik dat dan voorlopig maar fijn ga doen, ik hou van die warmte.
Dan hou ik er met een week of 32 wel mee op. :)
pi_89931536
Bubbelbad..daar heb ik zondag nog ingezeten, nooit wat over gehoord/gelezen dat dat niet slim was/is. Hij stond wel uit toen, was wel heerlijk warm ;)
pi_89931577
ik geloof dat bubbelbaden weer in de categorie 'discutabel' vallen. Maar die discussie ga ik maar neit meer aan.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_89931643
Even een vraagje over dat nieuws: zit nog op mijn werk (standaard op dinsdag werkdag van 8.30 tot 20.30) en heb dus het nieuws gemist.
Zijn al die punten die Huup net noemde al definitief of zijn dat doelstellingen? En per wanneer gaat dat in? Ben vooral nieuwsgierig of ik nou nog recht heb op die 3e echo??
pi_89931908
Danic, geen idee. Ik zie het ook nog nergens terug en ik moet zeggen dat ik er via mijn werk ook nog niets van gehoord heb, terwijl ik die andere rapporten enzo wel van te voren te horen kreeg.
Ik denk dat die echo ook afhangt van wat je vk wil.
Sowieso snap ik niet wat een kinderwensspreekuur kan bijdragen aan het omlaag brengen van de babysterfte.
pi_89932162
Ik heb geen idee Danic, er is geen datum genoemd in het nieuwsitem, het waren voorstellen van de minister om de babysterfte omlaag te brengen. Maar al met al werd het dus wel redelijk definitief gebracht ondanks dat het om voorstellen gaat.
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 14 december 2010 @ 20:26:47 #107
147316 crew  DJMO
#trut
pi_89932255
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 20:19 schreef mefke79 het volgende:
Danic, geen idee. Ik zie het ook nog nergens terug en ik moet zeggen dat ik er via mijn werk ook nog niets van gehoord heb, terwijl ik die andere rapporten enzo wel van te voren te horen kreeg.
Ik denk dat die echo ook afhangt van wat je vk wil.
Sowieso snap ik niet wat een kinderwensspreekuur kan bijdragen aan het omlaag brengen van de babysterfte.
het van te voren, dus nog vóór de zwangerschap, aan de ouders-to-be duidelijk maken wat de gevaren van bv roken/drinken/medicijnen tijdens de zwangerschap zijn, het van te voren duidelijk maken wat er allemaal gaat veranderen in het lichaam en het leven van de moeder danwel ouders to be, het van te voren vaststellen of er kansen zijn op complicatie's waardoor begeleiding in het ziekenhuis bv een verstandigere keus dan een gewone vk zouden zijn.. ik kan er wel wat bedenken hoor :)
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_89932722
djmo, hoe moet dat de babysterfte tijdens de zwangerschap en rond een bevalling nou verlagen? Alles wat je noemt heeft maar weinig invloed meer na de eerste weken en de piek van de sterfte ligt dan toch echt bij de bevalling...
bovendien, je maakt mij niet wijs dat mensen die niet weten wat die gevaren zijn wel naar zo'n spreekuur gaan.
pi_89933022
De kraamintakemevrouw heeft bij ons niet verder gekeken dan de keukentafel, dus heel veel veiligheidsbeoordeling was daar denk ik niet bij.
Overigens is bij mijn vk ook standaard een echo met 35 weken.

edit: oeps, pagina gemist. Dit was dus een reactie op een post van uuuren gelee.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 14 december 2010 @ 20:43:42 #110
147316 crew  DJMO
#trut
pi_89933040
je hoort me toch niet zeggen dat het gaat werken? Ik geef alleen maar wat (mogelijke) redenen aan om dat spreekuur in te voeren.
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_89933322
Nicotine, drank en drugs hebben ook na de eerste weken nog het nodige effect lijkt mij zo.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  dinsdag 14 december 2010 @ 20:54:19 #112
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_89933610
Extra liggingsecho is hier ook standaard, ik krijg hem volgende week. Is nu wel een beetje aan de late kant, maar de kleine lag dan ook al ingedaald op dit moment.

Met Oud en Nieuw komt ons vriendengroepje dit jaar bij ons. We zijn met 2 stelletjes en de eeuwige vrijgezel en vieren het elk jaar bij een van ons. Dit jaar zijn wij aan de beurt en we doen een leuke avond met allerlei kleine tapashapjes en spelletjes. Voor de kindjes (eentje van 2,5 en Bram van 21 maanden) struinen lekker rond en kunnen lekker in een bedje slapen. Ze zijn gewend om bij elkaar te slapen, doen dat elke woensdag op het kdv. Mijn beste vriendinnetje is dan 36 weken zwanger en ik 38 weken en we hebben al afspraken gemaakt als er iets onverhoopt mocht gebeuren.

Ik ben juist helemaal niet van het coconen. Ik ben het liefst onder de mensen, lekker nog dingetjes doen, zoals naar de markt, bij vrienden en familie op bezoek, etc. Heerlijk dat ik alles nog kan zoals ik het wil.
pi_89934005
Oh nou je t zegt, de mijne is ook langzaam aan de indaling begonnen volgens de vk. Wat een opluchting, mijn schaambeen voelt niet meer regelmatig alsof het elk moment kan splijten.
pi_89934058
ik heb geen zin om de discussie aan te gaan, maar volgens mij is bewezen dat juist de mensen die meer risico nemen (alcohol, drugs etc) juist niet naar zo'n spreekuur gaan. Bovendien, hiermee los je de babysterfte niet op die bij de bevalling ontstaat.
pi_89934243
Als je geen discussie aan wil gaan, moet je dat ook niet doen.

Bij mij ging het niet om het effect van de babysterfte rond de bevalling, ik reageerde puur op deze opmerking dat die dingen na de eerste weken weinig invloed meer zouden hebben.
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 20:36 schreef mefke79 het volgende:
djmo, hoe moet dat de babysterfte tijdens de zwangerschap en rond een bevalling nou verlagen? Alles wat je noemt heeft maar weinig invloed meer na de eerste weken en de piek van de sterfte ligt dan toch echt bij de bevalling...
bovendien, je maakt mij niet wijs dat mensen die niet weten wat die gevaren zijn wel naar zo'n spreekuur gaan.
pi_89934321
En het ging mij om die extra maatregelen die ze dan willen treffen voor de babysterfte. Helaas noemen ze dan dingen die gewoon niet extra bijdragen, zoek eerst nou eens goed uit waar het aan ligt en pak dat dan aan en roep niet zo maar wat op een rtl journaal.
Hee, wacht: de minister noemt ook heel andere maatregelen, die mij veel en veel zinniger lijken
http://www.nu.nl/gezondhe(...)pak-babysterfte.html
Overdracht en betere informatieuitwisseling tussen vk en gyn klinkt dat wel niet zo sexy, bewezen is dat dat de sterfte wel omlaag brengt.
pi_89935555
nouja goed het is natuurlijk een pakket aan maatregelen dat wordt voorgesteld om álle babysterfte voor te zijn.
Een kinderwens spreekuur is dan wellicht niet iets waar een zuipende kettingrokende tokkie zich direct zou melden (om maar ff met grove stereotypen te smijten :+ ) maar misschien resulteert dit wel in dat de eerste afspraak bij een vk vervroegd wordt ofzo. Dus dat de échte intake nog steeds rond de 10 weken ligt maar dat je wel zodra je positief plast langs kunt komen na een week ofzo en dat je daar allerhande advies krijgt en leefadviezen en een vervolgafspraak voor de intake. Zoiets?

Ook dat zou schelen, zulke leefadviezen zo vroeg mogelijk te geven, roken tijdens de zwangerschap heeft een enorme invloed op wiegendood dus in die zin kan het nuttig zijn daar vroeger over te adviseren. En bijv. de zwarte placenta en de 2 vaten in een navelstreng, dat zijn wel risico-factoren, als die op deze manier gereduceerd kunnen worden dan lijkt me dat niet verkeerd.

En het was natuurlijk maar een miniem item op rtl nieuws, ik vind het echter helemaal niet raar of kort door de bocht overkomen verder. Gewoon beknopt, ongetwijfeld dat er meer maatregelen gaan gelden, maar dit item ging specifiek over maatregelen tíjdens de zwangerschap, dus niet over de bevalling an sich.
Op de site van het KNOV stond er trouwens nog niets over vermeld net.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_89946284
DML, ik herken heel veel in je nuchtere houding. Ik heb de hydrofielluiers bijvoorbeeld vrijwel niet gebruikt. In het begin lag er standaard een in het bedje, maar Ivan spuugde vrijwel nooit en als hij dat wel deed dan was zo'n hydrofiel echt niet genoeg om de boel tegen te houden. Met het voeden werd hier ook weinig geknoeid en ik had ook nog spuugdoekjes. Nu neem ik standaard een hydrofiel mee op pad, maar ik gebruik hem nooit. Uiteindelijk vind ik bijvoorbeeld een slab veel handiger. Voor het verschonen heb ik een verschoningsmatje. De hydrofielen gebruikte ik wel voor het afdrogen, maar dat deed ik alleen 'omdat het zo hoort'. Mijn eigen handdoeken zijn heerlijk zacht en veel groter, dus ik zie ook op dit punt het nut niet echt van hydrofielen niet in.

En dan zwangerschapscursussen. Tja, ik had zoveel gelezen via het forum, overige internetsites en een paar basisboeken dat ik zelfs meer wist dan de cursusleidster. Qua informatievoorziening vond ik zo'n cursus helemaal niet nodig. Vergelijk het maar met theorie voor je rijbewijs: een stoomcursus is handig als je zelf weinig tijd en zin hebt om je erin te verdiepen, maar je kunt ook thuis alles tot je nemen in je eigen tempo en naar je eigen smaak. Het voordeel van veel lezen op internet is dat je niet alleen de standaardriedeltjes leest maar ook de uitzonderingen. Ik wist niet alleen hoe een normale bevalling eruit zag, maar ik wist ook dat er ontzettend veel variaties op mogelijk waren. Daardoor kon ik de theorie die over me uitgestort werd tijdens de cursus ook prima met een korreltje zout nemen.

Wat ik wel heel fijn vond was om elk week een moment te hebben om even bewust met de zwangerschap bezig te zijn, in mijn eentje. Geen vriend erbij, geen computerscherm ertussen, maar gewoon ik en mijn lijf en de baby. Maar waarom zou je dat niet kunnen doen door bijvoorbeeld uitgebreid in bad te gaan? Het contact met andere zwangeren vond ik ook wel aardig, maar lang niet zo aardig als het contact hier en uiteindelijk is het volledig verwaterd.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_89946288
Mag ik nog een algehele aankooptip geven? Het is niet gek om er tevoren al bij stil te staan wat voor soort textiel je koopt, met name de kleurstelling. Ik probeer nu bijvoorbeeld textiel met meerdere felle kleuren en witte banen/stukken te mijden omdat ik nooit weet in wat voor was ik die kan gooien. Voor de witte hygienewas zijn ze te kleurrijk, maar ik heb te weinig gekleurde was die ik heet kan wassen om een gekleurde hygienewas te verantwoorden. De gekleurde slabben bijvoorbeeld gooi ik dus altijd in een was op 40 graden, maar daar worden ze niet goed schoon mee.
pi_89946300
Ik vind zo'n kinderwensspreekuur trouwens sowieso een heel goed idee, afhankelijk van de invulling die eraan gegeven wordt. Elke situatie is uniek en het is fijn om tevoren al te kunnen bespreken wat de mogelijke impact van een zwangerschap op je leven is. Wij hebben zo'n gesprek op eigen verzoek gehad om te bepalen of ik tijdens de zwangerschap bepaalde medicijnen niet meer zou mogen nemen, of ik extra medicijnen zou mogen/moeten gebruiken, wat het risico van een zwangerschap voor mijzelf zou kunnen zijn en wat ik van het verloop ongeveer zou kunnen verwachten.

Nu is mijn situatie misschien wel wat uitzonderlijk, maar er zijn ook genoeg vrouwen met vragen die relatief vaker voorkomen, bijvoorbeeld of je tijdens de zwangerschap medicijnen tegen hooikoorts mag gebruiken. Ook kan tijdens zo'n gesprek het belang van foliumzuur benadrukt worden en kunnen vragen over zwanger worden ook gesteld worden. Het verbaast mij altijd hoeveel zaken stellen met een kinderwens zelf maar uit moeten zoeken via internet, bijvoorbeeld wanneer je naar de huisarts kunt gaan als het zwanger worden niet lukt.

Interessant om te lezen is deze Kamerbrief zwangerschap en geboorte.

[ Bericht 9% gewijzigd door Claudia_x op 15-12-2010 03:58:02 ]
pi_89947020
Je kunt natuurlijk ook proactief je huisarts bellen als je zoiets wil weten, het hoeft niet per se via internet :)

Rest van je verhaal klinkt logisch. Ik vind het wel grappig hoe ik nu van de meeste mensen irl hoor dat ik echt echt minstens 20 hydrofielen moet kopen, hebt er nooit genoeg. Dan roept er ergens eentje dat ie er maar 6 had en ze niet gebruikte en dat is dan pertinent onmogelijk. Eigen plan met kritisch oor voor advies is dan toch het prettigst.
  woensdag 15 december 2010 @ 08:21:17 #122
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_89947151
Ik heb eigenlijk gisteren me voor het eerst ook afgevraagd waarom je ook maar zo weinig echo's krijgt.
bij 9 weken, 12 weken .. (we zitten nu vandaag op 17 weken...) .. krijg je de 20 weken.. en dan heb je er gewoon geen meer.... terwijl ik merk dat we nu al zoiets hebben van ..... "we willen hem/haar ziehien"...

Oh .. en als man vraag ik me inderdaad af waarom je hydrofiele luier een luier noemt terwijl het geen luier is....
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_89947239
quote:
Op woensdag 15 december 2010 08:21 schreef avotar het volgende:
Ik heb eigenlijk gisteren me voor het eerst ook afgevraagd waarom je ook maar zo weinig echo's krijgt.
bij 9 weken, 12 weken .. (we zitten nu vandaag op 17 weken...) .. krijg je de 20 weken.. en dan heb je er gewoon geen meer.... terwijl ik merk dat we nu al zoiets hebben van ..... "we willen hem/haar ziehien"...
Dat is dus vooral leuk maar heeft niets met het welzijn van het kind te maken. Daarom kun je zoveel echo's kopen als je wil, maar worden die (m.i. terecht) niet vergoed.
  woensdag 15 december 2010 @ 08:56:57 #124
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_89947596
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 08:31 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Dat is dus vooral leuk maar heeft niets met het welzijn van het kind te maken. Daarom kun je zoveel echo's kopen als je wil, maar worden die (m.i. terecht) niet vergoed.
Zie ik toch anders. Het is niet alleen voor de leuk, natuurlijk is het leuk om het te zien, het is ook gewoon voor een stukje gemoedsrust.
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_89947650
gefeliciteerd Swampie, PurpleDaisy en Hillbillie!
pi_89947925
als je het kindje voelt is die gemoedsrust ook weer opgelost en echo's kosten gewoon geld, dus worden alleen vergoed indien nodig. Je laat toch ook niet preventief elke maand je bloed controleren? Dat doe je ook alleen als het nodig is.
  woensdag 15 december 2010 @ 09:34:14 #127
323384 rotsje
kloon zoveel
pi_89948318
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 08:56 schreef avotar het volgende:

[..]

Zie ik toch anders. Het is niet alleen voor de leuk, natuurlijk is het leuk om het te zien, het is ook gewoon voor een stukje gemoedsrust.
tuurlijk zou je vaker willen maar meestal na 20 weken voel je de kleine.
dat geeft toch ook gemoedsrust?

mrien je mag me wel pm-en hoor.

mijn zusje vertelde dat ze helemaal in de zwangerschap niet in de bubbelbad mocht.
ik heb dat bij de jongste wel gedaan bij 34 weken. dat was zo heerlijk voor mijn bekken.
voor feb. ga ik toch niet zwemmen :@

hydrofiele luiers gebruiken we nu voor poetsdoeken.
ik mag weer lekker alles opnieuw aanschaffen *O* mijn moeder heeft toen voor mij van de hydrofiele luiers spuugdoeken gemaakt.
pi_89948359
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 08:21 schreef avotar het volgende:

Oh .. en als man vraag ik me inderdaad af waarom je hydrofiele luier een luier noemt terwijl het geen luier is....
Hydrofiele luiers worden wel degelijk als luiers gebruikt, dus daarom worden ze zo genoemd. Met name in de eerste weken. Daarna zijn ze snel te dun en ga je over op bijvoorbeeld piqué of oogjesluiers met een hydrofiel erin gevouwen.
Je vouwt ze op een bepaalde manier, doet ze om en zet ze daarna vast met een speciale speld, klemmen of met tape en daar gaat dan een stripslip of wolbroekje overheen.

Vroeger werd het een stuk meer gebruikt dan nu maar er zijn ook nu nog steeds mensen die ze daarvoor gebruiken.

Ik heb zelf ook in hydrofiele en piqué luiers gelopen en ik ben niet belachelijk oud ofzo :P
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_89948804
Ik kreeg vroeger ook alleen een pamper om als er iets speciaals was, die dingen waren toen nog heel erg duur. Rest van de tijd waren het hydrofiel luiers ja. En ik kan me heugen dat wij later, toen we met poppen speelden, onze oude overbroekjes van plastic kregen, daar ging dan zo'n luier in en dan een harde plastic laag eromheen. Lijkt me heeeeeerlijk, not.

Ik laat het echt van het geslacht afhangen of ik veel ga kopen. Is het weer een jongen dan ga ik dezelfde wieglakentjes enzo gebruiken. Bij een meisje wil ik wat anders.

Oe, Drieka ligt op mijn blaas. Dat is niet handig, niet dat ik nu vaker moet, maar het duurt gewoon langer, net alsof je niet veel kracht kan zetten ofzo :+ (nou weet ik ook wel dat je eigenlijk uberhaupt niet veel kracht mag zetten van de bekkenbodemfysio maar goed, ik doe dat nou eenmaal).
  woensdag 15 december 2010 @ 10:13:52 #130
328531 Chanel19
Acta est fabula.
pi_89949267
Hier kom hier even zwaaien naar alle zwangere dames.
Vanmorgen ontdekt dat ik al 8 weken zwanger ben.
Na herkenbare symptomen toch maar even een test gedaan, en Whala. 2 strepen.
Een verrassing die er nog wel bij kan.
Het leven zit vol verrasingen.
  woensdag 15 december 2010 @ 10:16:41 #131
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_89949331
Welkom Chanel! Gefeliciteerd. Ik las in het andere topic dat je al 2 pubers hebt. Een echt nakomertje dus!!
  woensdag 15 december 2010 @ 10:18:00 #132
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_89949362
Vandaag minimijlpaal: psies 10 weken. Een kwart voorbij!
  woensdag 15 december 2010 @ 10:27:59 #133
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_89949567
Een *O* voor de kwart-van-de-zwangerschap-mijlpaal van Aventura!

Gefeliciteerd Chanel!
  woensdag 15 december 2010 @ 10:36:36 #134
328531 Chanel19
Acta est fabula.
pi_89949798
Dankje dankje. De puberende meiden zullen het geweldig vinden.
Nu moet moeders nog even wennen aan het idee.
En vriendlief die tegen de vlakte gaat, denk ik, want die weet het nog niet.
(wat een feest, wat een feest.)
  woensdag 15 december 2010 @ 10:42:38 #135
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_89949959
Ik was 8 toen ik een broertje kreeg, geweldig vond ik dat. Lekker de grote zus uithangen!
  woensdag 15 december 2010 @ 10:46:12 #136
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_89950056
Hoe oud zijn je meiden Chanel?
pi_89950378
Ik heb zojuist weer een controle gehad. De baby wordt door de verloskundige op 3900 gram bij 40 weken geschat, hoera! In ieder geval is het duidelijk een kleiner kind dan Ivan. Ik draag weer naar binnen, de baby ligt weer keurig met het hoofd naar beneden en is weer niet ingedaald.

Wat interessante dingen die ik heb vernomen:
* Ik hoef niet plat te gaan liggen als mijn vliezen breken. In mijn ziekenhuis is dat een achterhaalde richtlijn.
* De anesthesist komt in mijn ziekenhuis tegenwoordig in principe naar de bevallende vrouw toe in plaats van andersom. Dat was met de geboorte van Ivan nog anders.
* De verpleegkundigen in mijn ziekenhuis worden regelmatig bijgeschoold over borstvoeding. Het schijnt dat niet alleen pethidine maar ook de ruggenprik van invloed kan zijn op de borstvoeding. Bij pethidine is het verband wel duidelijker aanwezig.
pi_89950442
Welkom, Chanel!
pi_89950618
Chanel welkom en gefeliciteerd! *O*
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_89950643
Wat is de invloed van pethidine op borstvoeding?
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_89950715
Welkom Chanel! Congratz.
pi_89951078
Welkom Chanel en gefeliciteerd!
  woensdag 15 december 2010 @ 11:28:35 #143
328531 Chanel19
Acta est fabula.
pi_89951390
Dankje dankje ladys.

Ikzelf was net 7 toen ik nog een broertje kreeg. En meteen ZOOOOW verliefd op hem, dat ik toen al moedergevoelens koesterde.
Mijn kids zijn intussen 13 & 15, das wel een beetje een groter verschil he?
Maar ik was jong moeder, dus wat ,mijn, leeftijd betreft, kan het nog prima.

Wickie, volgens de bijsluiter word het afgeraden om pethidine te gebruiken bij borstvoeding. En anders zou ik toch echt even met de huisarts overleggen.
pi_89951565
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 11:05 schreef wickie het volgende:
Wat is de invloed van pethidine op borstvoeding?
"Alle opioiden gaan gemakkelijk via de placenta naar je kind, waar ze bijna dezelfde concentratie bereiken als in je eigen bloed. Ook die loopt dus kans op een remming van de ademhaling. De kans hierop is het grootst als de opioide twee tot drie uur voor de bevalling gegeven wordt. In het algemeen is de remming zo klein, dat het effect meestal niet meetbaar is in de Apgar-score. Een lagere Apgar-score komt echter wel iets vaker voor bij het gebruik van pethidine.

(...)

Pethidine is het medicijn dat het meest geassocieerd is met moeilijkheden bij de borstvoeding. De baby's maken minder bewegingen die bij het borstvoeden horen (hand-naar-mond, massage, aanraken van de tepel) en ze zuigen minder aan de borst.

Uit één onderzoek bleek dat de helft van de onderzochte kinderen in de eerste tweeëneenhalf uur niet aan de borst dronken en al deze kinderen zaten in de groep die blootgesteld waren aan pijnstillers. Het effect is sterker als de opioiden dichter bij de geboorte gegeven werden."

Bron
pi_89952599
Fijn dat alles goed was Claudia! Je klinkt opgelucht over het geschatte gewicht van je meisje!

Hier alles gewoon rustig, verwacht het nog niet zo snel
pi_89953672
*O* gefeliciteerd Chanel!
  woensdag 15 december 2010 @ 13:28:59 #147
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_89955456
Chanel, van harte gefeliciteerd!
pi_89956039
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 10:57 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb zojuist weer een controle gehad. De baby wordt door de verloskundige op 3900 gram bij 40 weken geschat, hoera!
Nog maar 9 ons meer dan de vk bij ons schatte :)
pi_89956773
Chanel, gefeliciteerd :)

Bij mij VK is er al een kinderwensspreekuur en bij 36 weken een extra echo, ook hier zou het huisbezoek dus nieuw zijn.
pi_89956958
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 13:45 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Nog maar 9 ons meer dan de vk bij ons schatte :)
Oh, dat is toch een heel aardig gewicht? Het gaat dus goed met de groei?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')