het van te voren, dus nog vóór de zwangerschap, aan de ouders-to-be duidelijk maken wat de gevaren van bv roken/drinken/medicijnen tijdens de zwangerschap zijn, het van te voren duidelijk maken wat er allemaal gaat veranderen in het lichaam en het leven van de moeder danwel ouders to be, het van te voren vaststellen of er kansen zijn op complicatie's waardoor begeleiding in het ziekenhuis bv een verstandigere keus dan een gewone vk zouden zijn.. ik kan er wel wat bedenken hoorquote:Op dinsdag 14 december 2010 20:19 schreef mefke79 het volgende:
Danic, geen idee. Ik zie het ook nog nergens terug en ik moet zeggen dat ik er via mijn werk ook nog niets van gehoord heb, terwijl ik die andere rapporten enzo wel van te voren te horen kreeg.
Ik denk dat die echo ook afhangt van wat je vk wil.
Sowieso snap ik niet wat een kinderwensspreekuur kan bijdragen aan het omlaag brengen van de babysterfte.
quote:Op dinsdag 14 december 2010 20:36 schreef mefke79 het volgende:
djmo, hoe moet dat de babysterfte tijdens de zwangerschap en rond een bevalling nou verlagen? Alles wat je noemt heeft maar weinig invloed meer na de eerste weken en de piek van de sterfte ligt dan toch echt bij de bevalling...
bovendien, je maakt mij niet wijs dat mensen die niet weten wat die gevaren zijn wel naar zo'n spreekuur gaan.
Dat is dus vooral leuk maar heeft niets met het welzijn van het kind te maken. Daarom kun je zoveel echo's kopen als je wil, maar worden die (m.i. terecht) niet vergoed.quote:Op woensdag 15 december 2010 08:21 schreef avotar het volgende:
Ik heb eigenlijk gisteren me voor het eerst ook afgevraagd waarom je ook maar zo weinig echo's krijgt.
bij 9 weken, 12 weken .. (we zitten nu vandaag op 17 weken...) .. krijg je de 20 weken.. en dan heb je er gewoon geen meer.... terwijl ik merk dat we nu al zoiets hebben van ..... "we willen hem/haar ziehien"...
Zie ik toch anders. Het is niet alleen voor de leuk, natuurlijk is het leuk om het te zien, het is ook gewoon voor een stukje gemoedsrust.quote:Op woensdag 15 december 2010 08:31 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Dat is dus vooral leuk maar heeft niets met het welzijn van het kind te maken. Daarom kun je zoveel echo's kopen als je wil, maar worden die (m.i. terecht) niet vergoed.
tuurlijk zou je vaker willen maar meestal na 20 weken voel je de kleine.quote:Op woensdag 15 december 2010 08:56 schreef avotar het volgende:
[..]
Zie ik toch anders. Het is niet alleen voor de leuk, natuurlijk is het leuk om het te zien, het is ook gewoon voor een stukje gemoedsrust.
Hydrofiele luiers worden wel degelijk als luiers gebruikt, dus daarom worden ze zo genoemd. Met name in de eerste weken. Daarna zijn ze snel te dun en ga je over op bijvoorbeeld piqué of oogjesluiers met een hydrofiel erin gevouwen.quote:Op woensdag 15 december 2010 08:21 schreef avotar het volgende:
Ik heb eigenlijk gisteren me voor het eerst ook afgevraagd waarom je ook maar zo weinig echo's krijgt.
bij 9 weken, 12 weken .. (we zitten nu vandaag op 17 weken...) .. krijg je de 20 weken.. en dan heb je er gewoon geen meer.... terwijl ik merk dat we nu al zoiets hebben van ..... "we willen hem/haar ziehien"...
Oh .. en als man vraag ik me inderdaad af waarom je hydrofiele luier een luier noemt terwijl het geen luier is....
"Alle opioiden gaan gemakkelijk via de placenta naar je kind, waar ze bijna dezelfde concentratie bereiken als in je eigen bloed. Ook die loopt dus kans op een remming van de ademhaling. De kans hierop is het grootst als de opioide twee tot drie uur voor de bevalling gegeven wordt. In het algemeen is de remming zo klein, dat het effect meestal niet meetbaar is in de Apgar-score. Een lagere Apgar-score komt echter wel iets vaker voor bij het gebruik van pethidine.quote:Op woensdag 15 december 2010 11:05 schreef wickie het volgende:
Wat is de invloed van pethidine op borstvoeding?
Nog maar 9 ons meer dan de vk bij ons schattequote:Op woensdag 15 december 2010 10:57 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb zojuist weer een controle gehad. De baby wordt door de verloskundige op 3900 gram bij 40 weken geschat, hoera!
Oh, dat is toch een heel aardig gewicht? Het gaat dus goed met de groei?quote:Op woensdag 15 december 2010 13:45 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Nog maar 9 ons meer dan de vk bij ons schatte
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |