Ik heb van mijn verloskundige begrepen dat bij een bepaalde termijn (> 30 weken of zo?) het voelen door de verloskundige een accurater beeld geeft van de groei dan een echo. Daarom doen ze bij mij ook geen echo's meer. Je hebt natuurlijk nooit garantie, maar het klinkt allemaal wel heel goed! Fijn voor jullie.quote:Op woensdag 15 december 2010 14:16 schreef Vanyel het volgende:
Alle opmerkingen dat bijtrekken onmogelijk is ten spijt, lijkt ze toch langzaamaan te klimmen in de groeilijn. Maar dit is puur gebaseerd op onderzoek van de vk, niet op echo's. Over 2 weken mogen we weer echt kijken of het inderdaad zo soepel loopt.
Dat is een goede vraag. Geen idee. Als ik eraan denk zal ik er een volgende keer naar vragen! Zo ben ik vandaag ook vergeten door te vragen naar het verband tussen de ruggenprik en eventuele moeilijkheden voor de borstvoeding.quote:Op woensdag 15 december 2010 14:21 schreef Vanyel het volgende:
Ja joh? Vertelde ze daar ook bij hoe dat kan, dat de echo dan dus niet meer accuraat zou zijn?
Het hangt ervanaf in welk percentiel het gewicht valt, en dat is afhankelijk van in ieder geval zwangerschapsduur en geslacht. Ik weet niet precies welke curves ze daarvoor hanteren. 9 pond klinkt mij wel in de oren als een gewicht waarbij het relevant zou moeten zijn, dus misschien verschilt het beleid tussen ziekenhuizen of wordt er anders omgegaan met thuisbevallingen?quote:Hoe groot moet een kind zijn om in t ziekenhuis gehouden te worden? Dat was met de bijna9ponders in mijn omgeving geen issue.
Pffff, ben je zwanger ofzoquote:Op woensdag 15 december 2010 15:03 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dat is een goede vraag. Geen idee. Als ik eraan denk zal ik er een volgende keer naar vragen! Zo ben ik vandaag ook vergeten door te vragen naar het verband tussen de ruggenprik en eventuele moeilijkheden voor de borstvoeding.
mijn vk zat ook redelijk dicht in de buurtquote:Op woensdag 15 december 2010 16:13 schreef Claudia_x het volgende:
Poppedein!
De schatting van mijn verloskundige op de dag van Ivans geboorte was in ieder geval spot-on.
Wat fijn dat je man de baby al gevoeld heeft!quote:Op woensdag 15 december 2010 18:25 schreef Jeetjejom het volgende:
Chanel! Gefeliciteerd!!!!! Hopelijk schrikt vriendlief niet te erg!
En ik heb wel bijgelezen, maar gewoon niets toe te voegen als jullie het niet erg vinden....
Ik heb een mannetje dat naar beneden aan het stampen is momenteel, niet heel fijn gevoel eigenlijk. Maar manlief heeft hem wel al gevoeld, met 22 weken al!!!!!
Alleen mijn reputatiequote:Op woensdag 15 december 2010 21:23 schreef twentemeisje het volgende:
Heb je veel geld ingezet Tankgirl?
Veel plezier morgen danic!!
Ik slaap ook slecht. Ik ben iedere nacht wel 1 of 2 keer wakker. Heel irrirant.quote:Op donderdag 16 december 2010 06:46 schreef hilliebillie het volgende:
Hè Danielle wat balen dat je er niet echt van kan genieten.. Hopen dat je je snel beter voelt..
Hier is vanmorgen de ochtend misselijkheid begonnen (best vroeg bij 4 weken en 6 dagen volgens mij) ben me in allerlei bochten aan het wringen om hier niet aan toe te hoeven geven. Een ook al twee nachten slecht geslapen, en toch overdag gelukkig ook nog lekker energiek terwijl ik normaal m'n slaap toch echt mis als ik slecht/kort geslapen heb.
Tot zo ver even m'n geklaag..
Daar zat ik ook aan te denken, ware het niet dat ik het telefoonnummer niet kan vindenquote:Op donderdag 16 december 2010 07:41 schreef danic het volgende:
PD, aangezien je toch in de organisatie zit, kun je het restaurant dan niet ff van te voren bellen? Zodat niemand dat door heeft, dat scheelt in moeilijke bochten wringen denk ik.
quote:Op donderdag 16 december 2010 09:16 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
tja ik ben met 33 weken nog elke dag misselijk. statistieken gaan helaas niet voor iedereen op.
mijn haar ging ook niet glanzen en ik ging niet stralen het tweede trimester
quote:Op donderdag 16 december 2010 09:23 schreef mefke79 het volgende:
Niet iedereen vindt zwanger zijn leuk net zoals niet iedereen van friet of chocolade houdt.
Jup. Ik ken wat mensen irl hier op FOK! en ik wil niet het risico lopen dat ze het via het forum moeten vernemen. Ik wil het ze zelf vertellen over een week of 6.quote:Op donderdag 16 december 2010 10:31 schreef showkloon het volgende:
ben jij ook een kloon dan paars viooltje??
en daar word ik altijd zo ontzettend nieuwsgierig van!
Hmm. Nee.quote:Op donderdag 16 december 2010 11:14 schreef laiveneertiekje het volgende:
PD, ik moet bij jou steeds denken aan een andere fokker die ooit een kloon had aangemaakt die ook met een blauw/paarse bloem te maken had. Maar ik geloof niet dat jij dat bent..
google eens. heb je dat echt allemaal nodig?quote:Op donderdag 16 december 2010 12:33 schreef Chooselife het volgende:
Nou krijg ik de "opdracht" prijzen van matrasjes te verzamelen, omdat degene die we uitgezocht hebben tamelijk duur blijkt.
Matras celsius spring medical (60x120).
Matrasfix.
Aerosleep baby protect (60x120).
Iemand een suggestie wie dit spul goedkoop levert?
Aerosleep schmaerosleep...quote:Op donderdag 16 december 2010 12:33 schreef Chooselife het volgende:
Nou krijg ik de "opdracht" prijzen van matrasjes te verzamelen, omdat degene die we uitgezocht hebben tamelijk duur blijkt.
Matras celsius spring medical (60x120).
Matrasfix.
Aerosleep baby protect (60x120).
Iemand een suggestie wie dit spul goedkoop levert?
quote:Op donderdag 16 december 2010 09:23 schreef mefke79 het volgende:
ook hier geen roze wolk hoor en de vorige keer ook niet. Ik weet niet beter en ik vind dat hele roze wolk idee ook maar overtrokken. Niet iedereen vindt zwanger zijn leuk net zoals niet iedereen van friet of chocolade houdt.
Ik weet he took wel dat het bij iedereen anders is.. maar ze maakt zich erg zorgen dat het misschien toch wat anders is..quote:Op donderdag 16 december 2010 08:14 schreef laiveneertiekje het volgende:
Avotar, ik ben ook nog regelmatig 's ochtends misselijk, en ik zit nog niet echt lekker in mijn vel. Ik vind het jammer(voel me er soms ook wat schuldig over), ik wil ook gewoon op een roze/blauwe wolk zitten..
Dat hadden wij gisteravond trouwens wel even.had zijn hand op mijn buik gelegd, en op een gegeven moment voelde ik heel duidelijk een plopje en mijn
voelde het ook... Toen wisten we echt zeker dat we onze uk dus al voelen...
Ik ben het met je eens. Alleen bepaal ik het hier thuis niet in m'n eentje.quote:Op donderdag 16 december 2010 12:48 schreef huuphuup het volgende:
[..]
Aerosleep schmaerosleep...
Je moet het helemaal zelf weten en als je het geld er voor over hebt, vooral doen. Maar het is dikke onzin en je betaald voor schijnveiligheid. Google inderdaad maar eens, er zijn talloze tests gedaan met aerosleep, enkel en alleen op volwassenen, de resultaten daarvan heeft aerosleep creatief omgebogen naar een veiligheidspraatje voor baby's.
En waar wil je die matrasfix voor gebruiken? zodat het matrasje niet schuift in het bedje? Als je een ledikant koopt die standaard is en een standaard matrasje erbij dan kan dat matrasje echt nergens heen hoor. Ik wil best een foto voor je maken, maar onze matrasjes sluiten perfect aan, er zit nog geen halve cm. ruimte tussen matras en het bedje. Het lijkt me nuttig voor een boxspring met losse matras ofzo maar voor een ledikantje niet echt nodig.
Wij hebben een binnenveringsmatras van ikea van 30 euro, met een topmatras van een tientje (die laatste kan ik je enorm aanraden, hop in de wasmachine als er flink gespuugd is en als er gepoept is ofzo dan gooi je het ding lekker weg en haal je een nieuw topmatrasje.). En voor baby2 hebben we hetzelfde.
De rest hebben we allemaal al in huis gehaald.quote:Op donderdag 16 december 2010 12:40 schreef rotsje het volgende:
[..]
google eens. heb je dat echt allemaal nodig?
ik heb dat nooit gekocht.
ik had alleen een matras en overtrekken. verder niks. ze zijn er niet slechter op geworden.
ben van plan ook geen andere dingen te kopen dan een nieuw matrasje.
Nee snap ik, zo bedoelde ik het ook niet echt. Ik heb eigenlijk helemaal niks met echte roze wolken, ik word bijvoorbeeld ook niet emo van echo's of hartje luisteren etc. Fikse klachten helpen alleen ook niet om het meer te gaan waarderen.quote:Op donderdag 16 december 2010 13:44 schreef mefke79 het volgende:
vanyel bij mij staat het echt los van klachten, ik vind zwanger zijn niet zo boeiend. Als ik mijn kindje had kunnen uitzoeken bij de groenteman, ik noem maar iets, dan had ik dat gedaan. Het is zo en ik vind het prima, ik mis nu geen roze wolk.
Wie heeft bepaald dat je móet genieten? Jouw leven, jouw lijf, jouw zwangerschap. Als je straks maar weet te genieten van je kindje, lijkt me veel belangrijker.quote:Op donderdag 16 december 2010 14:09 schreef laiveneertiekje het volgende:
Ik besef me heel goed dat het heel speciaal is, en dat ik meer van zou moeten genieten. Ik laat het alleen te hard wegdrukken door mijn werkstress, die met vlagen teveel overheerst. Daardoor is alles de laatste tijd een beetje grijs. Ik merk nu net de afgelopen paar dagen dat ik eindelijk meer ruimte voor mijzelf neem, en het allemaal weer wat beter hanteerbaar wordt.
Dat is dan het volgende waar ik mij druk over maak. Of ik wel genoeg van mijn kindje kan genieten straks, en daar niet boos op wordt als ik na een dag met drukke pubers thuiskom...quote:Op donderdag 16 december 2010 14:11 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Wie heeft bepaald dat je móet genieten? Jouw leven, jouw lijf, jouw zwangerschap. Als je straks maar weet te genieten van je kindje, lijkt me veel belangrijker.
Ik denk dat je blij bent dat daar jouw lieve eigen kleine ukje aan het wachten is op zijn/haar mama.quote:Op donderdag 16 december 2010 14:13 schreef laiveneertiekje het volgende:
[..]
Dat is dan het volgende waar ik mij druk over maak. Of ik wel genoeg van mijn kindje kan genieten straks, en daar niet boos op wordt als ik na een dag met drukke pubers thuiskom...
Dat tussenfasegevoel herken ik ook wel ja. Voor mijn gevoel ben ik ergens bij 12 weken blijven hangen, en ik ben inmiddels al bijna 16 weken. Zo af en toe voel ik een plopje, en als mijn leerlingen dus niet mijn collega afgeluisterd hadden, dan had ik het makkelijk tot nu toe verborgen kunnen houden voor ze, ik heb nog weinig buik. Ik zit ook nog onder mijn startgewicht. Ik hoop dat de pretecho van volgende week het weer wat "echter" maakt, en dat ik na de vakantie toch met een buikje weer terugkom op school. Ik was ook bezig met de planning voor de rest van het schooljaar, en toen ineens besefte ik mij dat als alles goed ging, ik die laatste toetsen/verslagen helemaal niet meer meemaak..quote:Op donderdag 16 december 2010 14:45 schreef Juud79 het volgende:
Ik vind het zwanger zijn op zich ook niet echt boeiend. Het zal vast wel veranderen als ik het ukje beter ga voelen en het meer aanwezig is en ik er contact mee krijg. Ook als we weten wat het gaat worden maakt het allemaal weer wat meer echt voor me.
Ik zit nu echt in een tussenfase vind ik, zo tussen 12 en 20 weken in, zijn er meer die dat gevoel hebben?
Ik vind het wel leuk om alle spulletjes te verzamelen en mooie dingen uit te zoeken, daar kan ik me goed mee vermaken, meer dan met het zwanger zijn.
Ik ben ook blij dat ik alleen nog maar positiebroeken aan heb en dat mijn shirts nog passen, zo blijf ik nog een beetje ''mezelf''. Ik heb nu al dat wie ik ook spreek, het gaat alleen nog maar over mijn zwangerschap en nergens anders over, heel leuk hoor, maar na tien keer hetzelfde riedeltje ben ik er wel klaar mee. Hoe blij ik ook ben, want dat ben ik echt. Ik wil al zo lang graag een kindje, zorg al 10 jaar voor kindjes van anderen en mag nu eindelijk zelf. Dat is groot geluk.
thx,quote:Op donderdag 16 december 2010 14:38 schreef laiveneertiekje het volgende:
Beregd, ik zou zeggen dat het niet kan. De testen reageren op HCG hormoon, wat je aanmaakt als je zwanger bent. Dus gefeliciteerd
Mijn lief was afgelopen maandag ook niet mee, hoeft voor mij ook niet. Met zijn werk is het niet altijd te plannen, ik zalf kan heel makkelijk 's ochtends even langs gaan, aangezien de praktijk op 2 km afstand van ons huis zit. Je hebt zoveel controles tijdens de zwangerschap en het is voornamelijk, hartje luisteren, bloeddruk meten en kijken hoe je buik groeit. De bijzondere afspraken, de intake, 12 weken echo en 20 weken echo gaat hij natuurlijk wel mee. De rest ga ik voorlopig alleen en ik neem zo nu en dan mijn moeder mee.quote:Op donderdag 16 december 2010 14:52 schreef laiveneertiekje het volgende:
[..]
Dat tussenfasegevoel herken ik ook wel ja. Voor mijn gevoel ben ik ergens bij 12 weken blijven hangen, en ik ben inmiddels al bijna 16 weken. Zo af en toe voel ik een plopje, en als mijn leerlingen dus niet mijn collega afgeluisterd hadden, dan had ik het makkelijk tot nu toe verborgen kunnen houden voor ze, ik heb nog weinig buik. Ik zit ook nog onder mijn startgewicht. Ik hoop dat de pretecho van volgende week het weer wat "echter" maakt, en dat ik na de vakantie toch met een buikje weer terugkom op school. Ik was ook bezig met de planning voor de rest van het schooljaar, en toen ineens besefte ik mij dat als alles goed ging, ik die laatste toetsen/verslagen helemaal niet meer meemaak..
Ik mag straks weer op controle, mijngaat dit keer niet mee, ergens wel jammer, maar het is even niet anders..
Jeetje, wat vervelend dat je lijf zo bezig blijft 's nachts, is er niets aan te doen, bijv iets om je maag rustiger te maken? Waak je er wel voor dat je straks niet uitgeput gaat bevallen?quote:Op donderdag 16 december 2010 14:51 schreef Claudia_x het volgende:
Ik had gister wel een echte zwangerschapsdip. Het was de zoveelste nacht dat ik kotsmisselijk was en maar 3 uur sliep. Op weg naar het ziekenhuis betrapte ik mezelf voor het eerst op het gevoel dat ik een vroege inleiding wel prima zou vinden, misschien zelfs heel welkom.
Maar toen ik met de verpleegkundige (deze keer was het geen verloskundige) sprak kon ik dat gevoel wat makkelijker relativeren. Ik vind het ook wel heel fijn dat ik nog even bevallingsvoorpret kan hebben. Dat klinkt misschien gek, maar ik ga het waarschijnlijk voor de laatste keer meemaken en het is zo bijzonder.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |