abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_89957341
:Y
Alle opmerkingen dat bijtrekken onmogelijk is ten spijt, lijkt ze toch langzaamaan te klimmen in de groeilijn. Maar dit is puur gebaseerd op onderzoek van de vk, niet op echo's. Over 2 weken mogen we weer echt kijken of het inderdaad zo soepel loopt.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_89957490
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 14:16 schreef Vanyel het volgende:
:Y
Alle opmerkingen dat bijtrekken onmogelijk is ten spijt, lijkt ze toch langzaamaan te klimmen in de groeilijn. Maar dit is puur gebaseerd op onderzoek van de vk, niet op echo's. Over 2 weken mogen we weer echt kijken of het inderdaad zo soepel loopt.
Ik heb van mijn verloskundige begrepen dat bij een bepaalde termijn (> 30 weken of zo?) het voelen door de verloskundige een accurater beeld geeft van de groei dan een echo. Daarom doen ze bij mij ook geen echo's meer. Je hebt natuurlijk nooit garantie, maar het klinkt allemaal wel heel goed! Fijn voor jullie.

Ik vind zelf een groot kind niet echt een probleem, maar het betekent wel dat de baby automatisch 24 uur in het ziekenhuis gehouden wordt en ik zou het liefst meteen naar huis gaan.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_89957541
Ja joh? Vertelde ze daar ook bij hoe dat kan, dat de echo dan dus niet meer accuraat zou zijn?

Fijn is het zeker. Mogelijk wel jammer van die hele schattige kleine kleertjes waaraan we ons maar te buiten zijn gegaan omdat ze zo zielig achterbleef ;)

Hoe groot moet een kind zijn om in t ziekenhuis gehouden te worden? Dat was met de bijna9ponders in mijn omgeving geen issue.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_89959266
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 14:21 schreef Vanyel het volgende:
Ja joh? Vertelde ze daar ook bij hoe dat kan, dat de echo dan dus niet meer accuraat zou zijn?
Dat is een goede vraag. Geen idee. Als ik eraan denk zal ik er een volgende keer naar vragen! Zo ben ik vandaag ook vergeten door te vragen naar het verband tussen de ruggenprik en eventuele moeilijkheden voor de borstvoeding.

quote:
Hoe groot moet een kind zijn om in t ziekenhuis gehouden te worden? Dat was met de bijna9ponders in mijn omgeving geen issue.
Het hangt ervanaf in welk percentiel het gewicht valt, en dat is afhankelijk van in ieder geval zwangerschapsduur en geslacht. Ik weet niet precies welke curves ze daarvoor hanteren. 9 pond klinkt mij wel in de oren als een gewicht waarbij het relevant zou moeten zijn, dus misschien verschilt het beleid tussen ziekenhuizen of wordt er anders omgegaan met thuisbevallingen?
pi_89959442
Verrek, dat waren idd thuisbevallingen. Dan kunnen ze slecht eisen dat je je kind alsnog naar het ziekenhuis gaat brengen.

quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 15:03 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Dat is een goede vraag. Geen idee. Als ik eraan denk zal ik er een volgende keer naar vragen! Zo ben ik vandaag ook vergeten door te vragen naar het verband tussen de ruggenprik en eventuele moeilijkheden voor de borstvoeding.
Pffff, ben je zwanger ofzo >:)
pi_89959469
Dat heeft te maken met het feit dat een gewichtsschatting middels echo altijd een marge van 10% beide kanten op heeft, in geval van grote kinderen rondom de a terme datum is dit zelf 10-15%. En 15% van 4500 is toch een marge van 3825 gr- 5175 gr, dat scheelt 1,250 kg! Bovendien is een ingedaald hoofd lastig te meten, wordt vaak kleiner gemeten dan werkelijkheid en ledematen die in het buikje drukken zorgen ervoor dat ook de buikomtrek, die júist zo relevant is bij gewichtschattingen bij groter en juist klein dan gemiddelde kindjes, kleiner gemeten wordt dan werkelijkheid.
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
pi_89959902
Handig, zo'n expert in de buurt :)
Ik kan me alleen nauwelijks voorstellen dat een verloskundige op de tast niet ook een redelijke foutmarge heeft.
pi_89960180
Tuurlijk wel, regelmatig! Juist ook als het hoofdje flink is ingedaald en ook daar zit je er bij grote en kleine gewichten vooral vaker naast omdat je die gewichten minder in je handen hebt als vergelijkingsmateriaal.. En toch blijft dat we er regelmatig hooguit met een marge van 250 gram aan beide kanten naast zitten, wat de schatting voor wat betreft het gewicht haast betrouwbaarder maakt.
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
pi_89961152
Vreemd, maar goed om te weten.
pi_89962056
Poppedein! O+

De schatting van mijn verloskundige op de dag van Ivans geboorte was in ieder geval spot-on.
  woensdag 15 december 2010 @ 18:25:52 #161
238474 Jeetjejom
Miracles do happen (twice)
pi_89967424
Chanel! Gefeliciteerd!!!!! Hopelijk schrikt vriendlief niet te erg!
En ik heb wel bijgelezen, maar gewoon niets toe te voegen als jullie het niet erg vinden....
Ik heb een mannetje dat naar beneden aan het stampen is momenteel, niet heel fijn gevoel eigenlijk. Maar manlief heeft hem wel al gevoeld, met 22 weken al!!!!!
Hou me gewoon maar even vast
Jouw warmte is genoeg
pi_89967888
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 16:13 schreef Claudia_x het volgende:
Poppedein! O+

De schatting van mijn verloskundige op de dag van Ivans geboorte was in ieder geval spot-on.
mijn vk zat ook redelijk dicht in de buurt :Y
Amélie werd op 3500 bij 40 weken geschat.

Ze woog 3765 bij de geboorte, maar given dat ik bij 41 weken beviel zit ze er met die schatting dus heel erg dicht bij.
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_89970547
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 18:25 schreef Jeetjejom het volgende:
Chanel! Gefeliciteerd!!!!! Hopelijk schrikt vriendlief niet te erg!
En ik heb wel bijgelezen, maar gewoon niets toe te voegen als jullie het niet erg vinden....
Ik heb een mannetje dat naar beneden aan het stampen is momenteel, niet heel fijn gevoel eigenlijk. Maar manlief heeft hem wel al gevoeld, met 22 weken al!!!!!
Wat fijn dat je man de baby al gevoeld heeft!
  woensdag 15 december 2010 @ 21:18:11 #164
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_89975660
Gefeli Chanel!!!

Twentemeisje: bedankt voor de bakerpraatjes, ik vind ze echt super die vragen, was ook precies wat ik zocht!

• Puntige buik? Een jongetje! Ronde buik? Een meisje!
Puntig, dus een jongen

Draag je hoog? Dan krijg je een meisje. Ligt je kindje laag, dan wordt het een jongen.
Geen idee, ik denk laag, dus een jongen

Wordt je gezicht dikker? Dan wordt het een meisje. Blijft je gezicht hetzelfde, dan krijg je een jongen.
hetzelfde, een jongen (volgens mij krijgt mijn familie gelijk zo en ga ik de weddenschap verliezen :')

Heb je vaak een ochtendhumeur? Dan krijg je vast een meisje. Ben je juist heel vrolijk en lach je veel, dan wordt het een jongen.
Eh, geen ochtendhumeur, gewoon normaal, dus een jongen

• Last van koude voeten? Dan krijg je een jongen. Merk je helemaal geen verschil? Dan wordt het een meisje.
Ik heb altijd last van koude voeten

• Heb je veel last van pukkeltjes? Dan wordt het een meisje! Een mooie, egale huid? Dan krijg je een jongetje.
Buh, vandaag zat ik weer helemaal onder: meisje dus

Ik ben benieuwd naar de chinese conceptiekalender, ga ff googlen :P
Alle benodigdheden voor cupcakes, taarten en andere lekkere dingen :-9 www.bakgoed.nl
  woensdag 15 december 2010 @ 21:20:51 #165
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_89975810
Voor de Chinese conceptiekalender: http://zwanger.jongegezin(...)onceptiekalender.htm

Ook een jongen.. mijn kansen worden erg klein zo :P
Alle benodigdheden voor cupcakes, taarten en andere lekkere dingen :-9 www.bakgoed.nl
pi_89975874
Tja dat had ik dus ook, maar dan andersom. De eerste testen zeiden dus jongen, die chinese kalender een meisje, hmmmm
we gaan het morgen zien!!
  woensdag 15 december 2010 @ 21:23:47 #167
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_89975954
Heb je veel geld ingezet Tankgirl? ;)

Veel plezier morgen danic!!
  woensdag 15 december 2010 @ 21:38:17 #168
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_89976879
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 21:23 schreef twentemeisje het volgende:
Heb je veel geld ingezet Tankgirl? ;)

Veel plezier morgen danic!!
Alleen mijn reputatie :')

Danic, succes!
pi_89977502
Gefeliciteerd Chanel! Hoe reageerde je vriend?
pi_89986219
De kwaaltjes nemen toe... Al dagen slaap ik slecht, ben ik kotsmisselijk, hou ik niets meer binnen, heb ik dat rare gevoel in m'n buik en voelen m'n borsten alsof ze tussen de deur gezeten hebben. :'( Ik - doktersheld als ik ben - gister weer naar de huisarts geweest, alles gecheckt en vooralsnog is het niet verontrustend. Moet veel fruit eten en veel drinken, maar het is geen succes. Vandaag merkte voor het eerst iemand op dat m'n buik groeit, maar ik kon er niet eens blij van worden. Bah, ik wil niet klagen en uitgeput zijn. Ik wil heerlijk zwanger zijn... :(
pi_89987756
Hè Danielle wat balen dat je er niet echt van kan genieten.. Hopen dat je je snel beter voelt..

Hier is vanmorgen de ochtend misselijkheid begonnen (best vroeg bij 4 weken en 6 dagen volgens mij) ben me in allerlei bochten aan het wringen om hier niet aan toe te hoeven geven. Een ook al twee nachten slecht geslapen, en toch overdag gelukkig ook nog lekker energiek terwijl ik normaal m'n slaap toch echt mis als ik slecht/kort geslapen heb.

Tot zo ver even m'n geklaag..
  donderdag 16 december 2010 @ 07:02:26 #172
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_89987802
Nou, als de "documentatie" leest, zou de tweede termijn in je zwangerschap toch relatief klachteloos moeten verlopen.
Mijn vrouw moest gisteren (op ons 17-weken moment) terug op controle bij de bekkenfysio nadat hij vorige week de slijmbeurs ontsteking had geconstateerd, maar uiteindelijk is ze helaas niet kunnen gaan. Ze had de 4e slechte dag in 2 weken waarin ze weer niets kan binnen houden en barst van de hoofdpijn.
Gisteren dan maar weer eens de VK gebeld en vandaag mag ze dan tussendoor even op controle komen. Als het er echt allemaal bij hoort, dan weten we dat ook weer... maar mocht er meer spelen, dan zijn we er hopelijk op tijd bij.

Wel hebben we volgens mij gisteren voor het eerst onze Ziu (zoon in uitvoering :') ) voelen schoppen. Heel aparte gewaarwording. :)
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_89987937
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 06:46 schreef hilliebillie het volgende:
Hè Danielle wat balen dat je er niet echt van kan genieten.. Hopen dat je je snel beter voelt..

Hier is vanmorgen de ochtend misselijkheid begonnen (best vroeg bij 4 weken en 6 dagen volgens mij) ben me in allerlei bochten aan het wringen om hier niet aan toe te hoeven geven. Een ook al twee nachten slecht geslapen, en toch overdag gelukkig ook nog lekker energiek terwijl ik normaal m'n slaap toch echt mis als ik slecht/kort geslapen heb.

Tot zo ver even m'n geklaag..
Ik slaap ook slecht. Ik ben iedere nacht wel 1 of 2 keer wakker. Heel irrirant.
Gelukkig heb ik geen last van misselijkheid. Ik weet ook niet of dat nog gaat komen eigenlijk :?.

Wij hebben vandaag een teamuitje op m'n werk en we gaan onder andere uit eten. Organisator die ik ben, wist niet dat ik zwanger zou zijn toen het werd geregeld. En nu zat ik gisteren het menu nog eens door te nemen, maar eet-technisch wordt het voor mij geen succes. -O-. En ik denk dat het wel erg op gaat vallen als ik bepaalde dingen niet neem of vraag of het wel goed doorgebakken is. :'). Maar goed. Ik kijk wel of ik de bediening sneaky kan benaderen.
pi_89987960
PD, aangezien je toch in de organisatie zit, kun je het restaurant dan niet ff van te voren bellen? Zodat niemand dat door heeft, dat scheelt in moeilijke bochten wringen denk ik.

Dat misselijk zijn hoeft niet te komen, weet ik uit ervaring. Als ik de verhalen van anderen hier zo lees mag ik ook echt in mijn handjes klappen.

Wel heb ik heel onrustige nachten de laatste week. Ik droom heel actief en niet altijd positief en dan schrik ik daarvan wakker of ben nog niet uitgeslapen als het tijd is om er uit te gaan. Gelukkig slaap ik makkelijk weer in nadat ik ben wakker geschrokken, maar het is toch iedere keer een onderbreking in de nachtrust. Best vermoeiend, ook omdat die dromen zo levensecht zijn steeds.
  donderdag 16 december 2010 @ 08:07:21 #175
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_89988109
Daisy, is het geen idee om te besluiten om tijdens je uitje vegetarisch te bestellen?
Steek het op een dieet waar je net mee begonnen bent of iets in die geest...
Op die manier ben je er in elk geval zeker van dat je geen slechte dingen binnen krijgt en valt het minder op :)
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_89988169
Avotar, ik ben ook nog regelmatig 's ochtends misselijk, en ik zit nog niet echt lekker in mijn vel. Ik vind het jammer(voel me er soms ook wat schuldig over), ik wil ook gewoon op een roze/blauwe wolk zitten..

Dat hadden wij gisteravond trouwens wel even. O+ had zijn hand op mijn buik gelegd, en op een gegeven moment voelde ik heel duidelijk een plopje en mijn O+ voelde het ook... Toen wisten we echt zeker dat we onze uk dus al voelen...
pi_89988601
Ik was plots aan het 'lijnen' tijdens het niemand-weet-dat-ik-zwanger-ben-etentje met werk. Prima excuus voor geen alcohol etc.

Overigens vind ik die roze wolk sowieso meer een sprookje, heb echt leuke momenten en vooral heel veel fijne met mijn lief, maar met alle klachten vind ik de lol van het zwanger zijn op zich nou niet echt overheersen.
Nog 6 weken tot uitgerekende datum. Kijk er naar uit.
pi_89989057
tja ik ben met 33 weken nog elke dag misselijk. statistieken gaan helaas niet voor iedereen op.
mijn haar ging ook niet glanzen en ik ging niet stralen het tweede trimester ;)
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_89989198
ook hier geen roze wolk hoor en de vorige keer ook niet. Ik weet niet beter en ik vind dat hele roze wolk idee ook maar overtrokken. Niet iedereen vindt zwanger zijn leuk net zoals niet iedereen van friet of chocolade houdt.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_89989202
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 07:41 schreef danic het volgende:
PD, aangezien je toch in de organisatie zit, kun je het restaurant dan niet ff van te voren bellen? Zodat niemand dat door heeft, dat scheelt in moeilijke bochten wringen denk ik.

Daar zat ik ook aan te denken, ware het niet dat ik het telefoonnummer niet kan vinden :o. Het is bij het Beatrix Theater, maar ik kan allicht vanmiddag het theater nog even bellen, inderdaad. :).
pi_89989265
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 09:16 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
tja ik ben met 33 weken nog elke dag misselijk. statistieken gaan helaas niet voor iedereen op.
mijn haar ging ook niet glanzen en ik ging niet stralen het tweede trimester ;)
:D !

ik zie er bij alletwee mn zwangerschappen tot nu toe beroerder uit dan ik ooit gezien heb :')
oh en moeheid, zó moe pff. Het werd bij mij helemaal niet beter in het 2e trimester, misschien zelfs wel slechter. Deze zwangerschap ben ik relatief minder moe, maar stiekem wel net zo moe als bij de 1e zw.schap, dat ligt alleen niet per se aan het zwanger zijn maar aan de doorkomende kiesjes :+

Yoish! wij gaan er vandoor, op naar de vk, ben benieuwd hoe mn meisje het doet :)
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  donderdag 16 december 2010 @ 09:53:41 #182
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_89989933
Sterkte aan alle ziek-zwak-misselijken. Zelf voel ik me gelukkig prima. Niet moe, slaap goed, niet misselijk. Verder voel ik weinig, maar dat betekent niet dat ik op een roze wolk zit. Daar ben ik de persoon ook niet naar. Ik werd alleen emotioneel bij de echo, toen werd het echt. Afgezien van meeposten en -lezen hier ben ik niet zo erg bezig met zwanger zijn.
pi_89990425
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 09:23 schreef mefke79 het volgende:
Niet iedereen vindt zwanger zijn leuk net zoals niet iedereen van friet of chocolade houdt.
:D
Nou scheelt de manier waarop je zwanger bent ook wel denk ik, dat heb je met friet en chocolade toch vaak wat minder (hoewel, friet kun je ook behoorlijk verpesten natuurlijk). Als je geen kwalen hebt en barst van de energie is het toch snel leuker dan als je maanden misselijk bent, moeite hebt met lopen, 's nachts ligt te kotsen etc.
pi_89990717
*komt voorzichting om het hoekje gluren*

geloof dat ik me hier kan komen melden :)
begin van de week 2 heel licht positieve testen, en nu vanmorgen kon ik het streepje zien zonder rare capriolen.
Dus ik ben gewoon zwanger!
(kan het zelf nog niet helemaal geloven eigenlijk)

volgens de zwangerschapscalculator uitgerekend op ongeveer 25 augustus 2011. (mag ik onder deze kloon in de OP?)

verder ben ik nog even wat voorzichtig met andere info, ivm mijn SS- kloon ;)
pi_89990779
Welkom Show. Je bent niet de enige kloon in de OP :7.
Gefeliciteerd met je zwangerschap *O*.
pi_89990841
ben jij ook een kloon dan paars viooltje??
en daar word ik altijd zo ontzettend nieuwsgierig van!
pi_89991066
Hoe zit het bij jullie eigenlijk met harde buiken?
Ik kom hier regelmatig tegen dat mensen er last van hebben en meen dat ze op een gegeven moment als 'oefenweeën zouden gaan werken. Met mijn bijna 34 weken heb ik volgens mij welgeteld 1 keer een harde buik gehad. Vraag me dus af of ik het gewoon niet doorheb of dat ze bij mij aardigjes uitblijven.
pi_89991182
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 10:31 schreef showkloon het volgende:
ben jij ook een kloon dan paars viooltje??
en daar word ik altijd zo ontzettend nieuwsgierig van!
Jup. Ik ken wat mensen irl hier op FOK! en ik wil niet het risico lopen dat ze het via het forum moeten vernemen. Ik wil het ze zelf vertellen over een week of 6.
pi_89991319
welkom showkloon!! En gefeliciteerd *O*
  donderdag 16 december 2010 @ 10:52:17 #190
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_89991465
Nog een klooooooooooon aaahgrrr!!!!

Een dikke :* voor alle ziekzwakmisselijken...

Vanyel, ikzelf heb het met Alexa regelmatig gehad, maar had dat iig niet door. Pas toen ik voor controle (Alexa groeide niet hard genoeg, maar dat bleek achteraf mee te vallen) in het ziekenhuis aan de CTG ging, werden harde buiken geconstateerd. Wist ik veel. Pas toen ik met verlof ging, snapte ik dat die spanning (in kan het niet anders noemen, het viel hier gewoon mee ofzo) niet altijd kwam.... Hmmmzzz ik ben niet heel duidelijk wel?
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
pi_89991550
Showkloon *O*!!! Gelukkig nu het overtuigende bewijs en geen (voor jou) twijfelachtige streepjes meer! Gefeliciteerd!
Ben erg nieuwsgierig naar al de kloontjes :D .
pi_89991639
Een beetje moeilijk vertel je het wel Takkembah. Ik heb sinds deze week verlof, maar nog geen verschil gevoeld. Hoewel ik wel soms wat spanning voel, maar dat associeer ik dan met een geïrriteerde blaas, niet met harde buiken. Past ook niet in het plaatje van bijv. een vriendin die ze vaak echt weg moest puffen. Maar prima hoor, als het dat is en daarbij blijft. Ik klaag niet.

Groot voordeel trouwens van verder niet in OUD posten: ik heb helemaal geen last van de klonen, hun echte nick zegt me ws net zoveel als de kloon :)
  donderdag 16 december 2010 @ 11:07:53 #193
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_89991917
Ja, mijn uitdrukkingsvaardigheid is niet wat het geweest is. Anyways, ik had ze dus (blijkbaar) wel, maar heb er verder geen "last" van gehad. M.a.w. die oefenweeen zijn niet gaan werken, en ik heb er nooit pijn oid aan gehad. Ik voelde ze ook als een spanning en meer niet.

Maar ik was ook zo'n muts die ook bijna al mijn vruchtwater al kwijt was toen ik werd ingeleid en ook dat heb ik niet gemerkt. Terwijl je overal leest dat je dat toch echt moet
Ik kreeg ook in week 39 soms 's nachts wat voorweeen, maar ook dat heb ik toen niet als voorweeen ervaren. Meer zoiets van: oei buikkrampen van 2 tot 4, zal wel moeten poepen :'). Toen ik eenmaal aan het bevallen was, en ze me a.d.h.v de CTG meldden dat ik weeen had, dacht ik AHA.

Ja, ik ben blond.
Alexa en Seth zijn lief
pi_89992123
PD, ik moet bij jou steeds denken aan een andere fokker die ooit een kloon had aangemaakt die ook met een blauw/paarse bloem te maken had. Maar ik geloof niet dat jij dat bent.. :)
pi_89992164
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 11:14 schreef laiveneertiekje het volgende:
PD, ik moet bij jou steeds denken aan een andere fokker die ooit een kloon had aangemaakt die ook met een blauw/paarse bloem te maken had. Maar ik geloof niet dat jij dat bent.. :)
Hmm. Nee.
pi_89992193
Goed verhaal hoor Takkembah :) Ik concludeer voor het gemak dat je dus ook niet kermend van de pijn rondrolde de hele tijd, daar is ook wel iets voor te zeggen vind ik.
pi_89992331
Vanyel ik heb bij Amélie helemaal geen harde buiken gehad, althans, niet dat ik weet. Nu bij de 2e zwangerschap heb ik ze om de haverklap :') Het scheelt natuurlijk, ik ben al een keer zwanger geweest dus de boel is al verslapt en opgerekt, daarnaast ben ik relatief snel weer zwanger, dat helpt ook niet. Ik heb een dreumes van 10 kg te tillen nu en er is ongetwijfeld ook een stukje "pech".
Hoe verder ik kom, hoe meer ik af en toe echt even moet blijven staan en diep adem moet halen om het weer weg te krijgen. Het doet niet echt zeer maar vervelend voelt het wel.

wij zijn weer goedgekeurd! *O*
was gezellig even haar te zien en te spreken, volgende afspraak weer bij die vk, en dan gaan we de bevalling bespreken :o dan alweer... ik ben dan alweer 36 weken, jemig.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  donderdag 16 december 2010 @ 11:42:55 #198
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_89993102
huup jeetje mina :o dat gaat hard!!!!
Alexa en Seth zijn lief
pi_89994523
Nou krijg ik de "opdracht" prijzen van matrasjes te verzamelen, omdat degene die we uitgezocht hebben tamelijk duur blijkt.

Matras celsius spring medical (60x120).
Matrasfix.
Aerosleep baby protect (60x120).

Iemand een suggestie wie dit spul goedkoop levert?
  donderdag 16 december 2010 @ 12:40:18 #200
323384 rotsje
kloon zoveel
pi_89994757
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 12:33 schreef Chooselife het volgende:
Nou krijg ik de "opdracht" prijzen van matrasjes te verzamelen, omdat degene die we uitgezocht hebben tamelijk duur blijkt.

Matrasfix.

google eens. heb je dat echt allemaal nodig?

ik heb dat nooit gekocht.
ik had alleen een matras en overtrekken. verder niks. ze zijn er niet slechter op geworden.
ben van plan ook geen andere dingen te kopen dan een nieuw matrasje.
  donderdag 16 december 2010 @ 12:41:47 #201
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_89994809
Wij hebben gewoon een matrasje van Ikea, die van 25 euro.
Verder een molton, dan jersey hoeslaken en een katoenen hoeslaken bovenop.
pi_89995006
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 12:33 schreef Chooselife het volgende:

Matrasfix.

Aerosleep schmaerosleep...

Je moet het helemaal zelf weten en als je het geld er voor over hebt, vooral doen. Maar het is dikke onzin en je betaald voor schijnveiligheid. Google inderdaad maar eens, er zijn talloze tests gedaan met aerosleep, enkel en alleen op volwassenen, de resultaten daarvan heeft aerosleep creatief omgebogen naar een veiligheidspraatje voor baby's.

En waar wil je die matrasfix voor gebruiken? zodat het matrasje niet schuift in het bedje? Als je een ledikant koopt die standaard is en een standaard matrasje erbij dan kan dat matrasje echt nergens heen hoor. Ik wil best een foto voor je maken, maar onze matrasjes sluiten perfect aan, er zit nog geen halve cm. ruimte tussen matras en het bedje. Het lijkt me nuttig voor een boxspring met losse matras ofzo maar voor een ledikantje niet echt nodig.

Wij hebben een binnenveringsmatras van ikea van 30 euro, met een topmatras van een tientje (die laatste kan ik je enorm aanraden, hop in de wasmachine als er flink gespuugd is en als er gepoept is ofzo dan gooi je het ding lekker weg en haal je een nieuw topmatrasje.). En voor baby2 hebben we hetzelfde.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_89995130
oh nou klink ik weer heel lelijk, zo bedoel ik het niet. Maar echt, geef je geld gewoon aan wat anders uit, verdiep je desnoods in sóórten matrassen (dus binnenvering, koudschuim, schuimrubber weet ik veel) en ga dan rondzoeken wat je wil en wat je ervoor over hebt.

Zolang je een matrasje regelmatig keert is een ikea matras bijvoorbeeld echt niet slecht voor je kindje. Vergeet niet dat de tijd in een ledikant ook relatief kort is en dat je sowieso na een paar jaar een nieuwe matras zult kopen, je kindje hoeft er dus niet 10 jaar mee te doen.
Voor eventuele allergieën kun je altijd nog anti-allergische tijken kopen. Die zijn beter dan een compleet anti-allergisch matras, die kun je niet in de wasmachine doen nmlk, en dat is met een stevige allergie wel nodig eens in de zoveel tijd. ervaring :X
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  donderdag 16 december 2010 @ 13:18:35 #204
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_89996055
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 09:23 schreef mefke79 het volgende:
ook hier geen roze wolk hoor en de vorige keer ook niet. Ik weet niet beter en ik vind dat hele roze wolk idee ook maar overtrokken. Niet iedereen vindt zwanger zijn leuk net zoals niet iedereen van friet of chocolade houdt.
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 08:14 schreef laiveneertiekje het volgende:
Avotar, ik ben ook nog regelmatig 's ochtends misselijk, en ik zit nog niet echt lekker in mijn vel. Ik vind het jammer(voel me er soms ook wat schuldig over), ik wil ook gewoon op een roze/blauwe wolk zitten..

Dat hadden wij gisteravond trouwens wel even. O+ had zijn hand op mijn buik gelegd, en op een gegeven moment voelde ik heel duidelijk een plopje en mijn O+ voelde het ook... Toen wisten we echt zeker dat we onze uk dus al voelen...
Ik weet he took wel dat het bij iedereen anders is.. maar ze maakt zich erg zorgen dat het misschien toch wat anders is..
Maar vooral is ze ook heel gefrustreerd omdat haar vriendin (die op het punt van bevallen staat) in heel haar zwangerschap net zoveel gespuugd heeft als zij gisterenochtend tussen 9 en 12....
Dat werkt ook niet mee ;)

Plus vandaag hebben we de bevestiging gehad dat haar contract dinsdag as niet verlengd wordt..
Dus emoties alom :)
pi_89996748
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 12:48 schreef huuphuup het volgende:

[..]

Aerosleep schmaerosleep...

Je moet het helemaal zelf weten en als je het geld er voor over hebt, vooral doen. Maar het is dikke onzin en je betaald voor schijnveiligheid. Google inderdaad maar eens, er zijn talloze tests gedaan met aerosleep, enkel en alleen op volwassenen, de resultaten daarvan heeft aerosleep creatief omgebogen naar een veiligheidspraatje voor baby's.

En waar wil je die matrasfix voor gebruiken? zodat het matrasje niet schuift in het bedje? Als je een ledikant koopt die standaard is en een standaard matrasje erbij dan kan dat matrasje echt nergens heen hoor. Ik wil best een foto voor je maken, maar onze matrasjes sluiten perfect aan, er zit nog geen halve cm. ruimte tussen matras en het bedje. Het lijkt me nuttig voor een boxspring met losse matras ofzo maar voor een ledikantje niet echt nodig.

Wij hebben een binnenveringsmatras van ikea van 30 euro, met een topmatras van een tientje (die laatste kan ik je enorm aanraden, hop in de wasmachine als er flink gespuugd is en als er gepoept is ofzo dan gooi je het ding lekker weg en haal je een nieuw topmatrasje.). En voor baby2 hebben we hetzelfde.
Ik ben het met je eens. Alleen bepaal ik het hier thuis niet in m'n eentje. :)
pi_89996809
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 12:40 schreef rotsje het volgende:

[..]

google eens. heb je dat echt allemaal nodig?

ik heb dat nooit gekocht.
ik had alleen een matras en overtrekken. verder niks. ze zijn er niet slechter op geworden.
ben van plan ook geen andere dingen te kopen dan een nieuw matrasje.
De rest hebben we allemaal al in huis gehaald. :)
pi_89997132
vanyel bij mij staat het echt los van klachten, ik vind zwanger zijn niet zo boeiend. Als ik mijn kindje had kunnen uitzoeken bij de groenteman, ik noem maar iets, dan had ik dat gedaan. Het is zo en ik vind het prima, ik mis nu geen roze wolk.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_89997622
Die roze wolk is hier ook niet hoor :) Zelfs niet na 5 jaar proberen en eindelijk raak.
Elke keer wanneer ik op die roze wolk zit, pleur ik er weer net zo handig vanaf omdat er weer wat gebeurt.
Dus ik heb besloten om voorlopig maar op de grond te blijven.
In het begin voelde ik me erg slecht doordat ik mijn roze wolk mistte. Ik was immers blij dat ik zwanger was. Maar dat verliefde gevoel had ik niet, maar mag ik soms wel even van genieten als ik weer iets leuk krijg of koop voor ons dochtertje.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
  donderdag 16 december 2010 @ 14:03:07 #209
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_89997874
Eén van de redenen dat wij wat sneller dan gemiddeld weer begonnen zijn voor een tweede, was het feit dat ik het zwangerzijn gewoon niks vind. Onder het mom van dan ben ik er mooi vanaf. Dat neemt verder niet weg dat ik fucking dankbaar ben voor het feit dat het zo snel is gelukt en dat het verder allemaal goed gaat.
Alexa en Seth zijn lief
pi_89998035
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 13:44 schreef mefke79 het volgende:
vanyel bij mij staat het echt los van klachten, ik vind zwanger zijn niet zo boeiend. Als ik mijn kindje had kunnen uitzoeken bij de groenteman, ik noem maar iets, dan had ik dat gedaan. Het is zo en ik vind het prima, ik mis nu geen roze wolk.
Nee snap ik, zo bedoelde ik het ook niet echt. Ik heb eigenlijk helemaal niks met echte roze wolken, ik word bijvoorbeeld ook niet emo van echo's of hartje luisteren etc. Fikse klachten helpen alleen ook niet om het meer te gaan waarderen.

Het scheelt ook wel of je het niks speciaals vindt of echt als vervelend ervaart.
pi_89998146
Ik besef me heel goed dat het heel speciaal is, en dat ik meer van zou moeten genieten. Ik laat het alleen te hard wegdrukken door mijn werkstress, die met vlagen teveel overheerst. Daardoor is alles de laatste tijd een beetje grijs. Ik merk nu net de afgelopen paar dagen dat ik eindelijk meer ruimte voor mijzelf neem, en het allemaal weer wat beter hanteerbaar wordt.

En ik heb nog steeds soms wat flashbacks van ons auto ongeluk, ben nog steeds van slag als ik haar auto weer ergens zie staan, en dat speelt natuurlijk ook mee..
pi_89998197
Die fikse klachten helpen juist bij mij wel dat ik het meer ga waarderen. Ja het waarderen van de echo's en het luisteren naar het hartje. En ik word er juist wel emo van omdat het zo'n kut periode is als er weer eens wat gebeurt :)
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_89998246
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 14:09 schreef laiveneertiekje het volgende:
Ik besef me heel goed dat het heel speciaal is, en dat ik meer van zou moeten genieten. Ik laat het alleen te hard wegdrukken door mijn werkstress, die met vlagen teveel overheerst. Daardoor is alles de laatste tijd een beetje grijs. Ik merk nu net de afgelopen paar dagen dat ik eindelijk meer ruimte voor mijzelf neem, en het allemaal weer wat beter hanteerbaar wordt.
Wie heeft bepaald dat je móet genieten? Jouw leven, jouw lijf, jouw zwangerschap. Als je straks maar weet te genieten van je kindje, lijkt me veel belangrijker.
pi_89998295
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 14:11 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Wie heeft bepaald dat je móet genieten? Jouw leven, jouw lijf, jouw zwangerschap. Als je straks maar weet te genieten van je kindje, lijkt me veel belangrijker.
Dat is dan het volgende waar ik mij druk over maak. Of ik wel genoeg van mijn kindje kan genieten straks, en daar niet boos op wordt als ik na een dag met drukke pubers thuiskom... :@
  donderdag 16 december 2010 @ 14:35:27 #215
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_89999203
dag zwangerschapsdeskundigen,

na twee (verschillende) duidelijk positieve zwangerschapstesten ( *O* ) heeft mijn vrouw een bloedtest gedaan, vanavond krijgen we de uitslag.

Ondanks dat de bijsluiter van de testen aangeeft dat als er een streep te zien is, we zeker mogen zijn dat het positief is, ben ik toch nog erg onzeker. Kan het zijn dat na een duidelijk positieve test je toch niet zwanger bent, of maak ik me nerveus voor niets?
pi_89999329
Beregd, ik zou zeggen dat het niet kan. De testen reageren op HCG hormoon, wat je aanmaakt als je zwanger bent. Dus gefeliciteerd *O*
  donderdag 16 december 2010 @ 14:45:41 #217
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_89999650
Ik vind het zwanger zijn op zich ook niet echt boeiend. Het zal vast wel veranderen als ik het ukje beter ga voelen en het meer aanwezig is en ik er contact mee krijg. Ook als we weten wat het gaat worden maakt het allemaal weer wat meer echt voor me.

Ik zit nu echt in een tussenfase vind ik, zo tussen 12 en 20 weken in, zijn er meer die dat gevoel hebben?

Ik vind het wel leuk om alle spulletjes te verzamelen en mooie dingen uit te zoeken, daar kan ik me goed mee vermaken, meer dan met het zwanger zijn.

Ik ben ook blij dat ik alleen nog maar positiebroeken aan heb en dat mijn shirts nog passen, zo blijf ik nog een beetje ''mezelf''. Ik heb nu al dat wie ik ook spreek, het gaat alleen nog maar over mijn zwangerschap en nergens anders over, heel leuk hoor, maar na tien keer hetzelfde riedeltje ben ik er wel klaar mee. Hoe blij ik ook ben, want dat ben ik echt. Ik wil al zo lang graag een kindje, zorg al 10 jaar voor kindjes van anderen en mag nu eindelijk zelf. Dat is groot geluk.
  donderdag 16 december 2010 @ 14:47:16 #218
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_89999728
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 14:13 schreef laiveneertiekje het volgende:

[..]

Dat is dan het volgende waar ik mij druk over maak. Of ik wel genoeg van mijn kindje kan genieten straks, en daar niet boos op wordt als ik na een dag met drukke pubers thuiskom... :@
Ik denk dat je blij bent dat daar jouw lieve eigen kleine ukje aan het wachten is op zijn/haar mama. ;)
pi_89999965
Ik had gister wel een echte zwangerschapsdip. Het was de zoveelste nacht dat ik kotsmisselijk was en maar 3 uur sliep. Op weg naar het ziekenhuis betrapte ik mezelf voor het eerst op het gevoel dat ik een vroege inleiding wel prima zou vinden, misschien zelfs heel welkom.

Maar toen ik met de verpleegkundige (deze keer was het geen verloskundige) sprak kon ik dat gevoel wat makkelijker relativeren. Ik vind het ook wel heel fijn dat ik nog even bevallingsvoorpret kan hebben. Dat klinkt misschien gek, maar ik ga het waarschijnlijk voor de laatste keer meemaken en het is zo bijzonder. O+
pi_90000014
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 14:45 schreef Juud79 het volgende:
Ik vind het zwanger zijn op zich ook niet echt boeiend. Het zal vast wel veranderen als ik het ukje beter ga voelen en het meer aanwezig is en ik er contact mee krijg. Ook als we weten wat het gaat worden maakt het allemaal weer wat meer echt voor me.

Ik zit nu echt in een tussenfase vind ik, zo tussen 12 en 20 weken in, zijn er meer die dat gevoel hebben?

Ik vind het wel leuk om alle spulletjes te verzamelen en mooie dingen uit te zoeken, daar kan ik me goed mee vermaken, meer dan met het zwanger zijn.

Ik ben ook blij dat ik alleen nog maar positiebroeken aan heb en dat mijn shirts nog passen, zo blijf ik nog een beetje ''mezelf''. Ik heb nu al dat wie ik ook spreek, het gaat alleen nog maar over mijn zwangerschap en nergens anders over, heel leuk hoor, maar na tien keer hetzelfde riedeltje ben ik er wel klaar mee. Hoe blij ik ook ben, want dat ben ik echt. Ik wil al zo lang graag een kindje, zorg al 10 jaar voor kindjes van anderen en mag nu eindelijk zelf. Dat is groot geluk.
Dat tussenfasegevoel herken ik ook wel ja. Voor mijn gevoel ben ik ergens bij 12 weken blijven hangen, en ik ben inmiddels al bijna 16 weken. Zo af en toe voel ik een plopje, en als mijn leerlingen dus niet mijn collega afgeluisterd hadden, dan had ik het makkelijk tot nu toe verborgen kunnen houden voor ze, ik heb nog weinig buik. Ik zit ook nog onder mijn startgewicht. Ik hoop dat de pretecho van volgende week het weer wat "echter" maakt, en dat ik na de vakantie toch met een buikje weer terugkom op school. Ik was ook bezig met de planning voor de rest van het schooljaar, en toen ineens besefte ik mij dat als alles goed ging, ik die laatste toetsen/verslagen helemaal niet meer meemaak..
Ik mag straks weer op controle, mijn O+ gaat dit keer niet mee, ergens wel jammer, maar het is even niet anders..
  donderdag 16 december 2010 @ 14:56:46 #221
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_90000238
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 14:38 schreef laiveneertiekje het volgende:
Beregd, ik zou zeggen dat het niet kan. De testen reageren op HCG hormoon, wat je aanmaakt als je zwanger bent. Dus gefeliciteerd *O*
thx,
lijkt me ook logisch. Had gelezen dat een negatieve test geen uitsluitsel geeft maar een positieve test wel. Geen idee vanwaar die opnzekerheid komt, zal wel zijn omdat ik er nu dubbel zo hard naar uitkijk.
  donderdag 16 december 2010 @ 15:24:09 #222
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_90001500
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 14:52 schreef laiveneertiekje het volgende:

[..]

Dat tussenfasegevoel herken ik ook wel ja. Voor mijn gevoel ben ik ergens bij 12 weken blijven hangen, en ik ben inmiddels al bijna 16 weken. Zo af en toe voel ik een plopje, en als mijn leerlingen dus niet mijn collega afgeluisterd hadden, dan had ik het makkelijk tot nu toe verborgen kunnen houden voor ze, ik heb nog weinig buik. Ik zit ook nog onder mijn startgewicht. Ik hoop dat de pretecho van volgende week het weer wat "echter" maakt, en dat ik na de vakantie toch met een buikje weer terugkom op school. Ik was ook bezig met de planning voor de rest van het schooljaar, en toen ineens besefte ik mij dat als alles goed ging, ik die laatste toetsen/verslagen helemaal niet meer meemaak..
Ik mag straks weer op controle, mijn O+ gaat dit keer niet mee, ergens wel jammer, maar het is even niet anders..
Mijn lief was afgelopen maandag ook niet mee, hoeft voor mij ook niet. Met zijn werk is het niet altijd te plannen, ik zalf kan heel makkelijk 's ochtends even langs gaan, aangezien de praktijk op 2 km afstand van ons huis zit. Je hebt zoveel controles tijdens de zwangerschap en het is voornamelijk, hartje luisteren, bloeddruk meten en kijken hoe je buik groeit. De bijzondere afspraken, de intake, 12 weken echo en 20 weken echo gaat hij natuurlijk wel mee. De rest ga ik voorlopig alleen en ik neem zo nu en dan mijn moeder mee.
  donderdag 16 december 2010 @ 15:27:26 #223
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_90001667
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 14:51 schreef Claudia_x het volgende:
Ik had gister wel een echte zwangerschapsdip. Het was de zoveelste nacht dat ik kotsmisselijk was en maar 3 uur sliep. Op weg naar het ziekenhuis betrapte ik mezelf voor het eerst op het gevoel dat ik een vroege inleiding wel prima zou vinden, misschien zelfs heel welkom.

Maar toen ik met de verpleegkundige (deze keer was het geen verloskundige) sprak kon ik dat gevoel wat makkelijker relativeren. Ik vind het ook wel heel fijn dat ik nog even bevallingsvoorpret kan hebben. Dat klinkt misschien gek, maar ik ga het waarschijnlijk voor de laatste keer meemaken en het is zo bijzonder. O+
Jeetje, wat vervelend dat je lijf zo bezig blijft 's nachts, is er niets aan te doen, bijv iets om je maag rustiger te maken? Waak je er wel voor dat je straks niet uitgeput gaat bevallen?
Ik hoop dat je idd nog wat kan genieten, overdag zal dat dan vast lukken en zo met een dikke buik rond de kerst en oud & nieuw lijkt me ook wel heel speciaal.
Als die dagen voorbij zijn moet de uk dan maar snel om een hoekje komen kijken. ;)
pi_90001891
Gefeliciteerd nieuwe zwangeren...

Wij hebben wel een aerosleep.. wij hoorden toen aan alle kanten dat dat ding werd aangeraden... maar nu voel ik me wel een beetje dom dat we het nooit hebben opgezocht... Maar goed.

Gisteren naar de vk geweest en we hebben het hartje kunnen horen! O+ Alles dus verder goed. Vanmorgen de afspraak voor de 20 weken echo gemaakt, die is 10 feb. dus dat duurt nog even.

Vanavond op school (ik ben juf) kerstdiner en dan ga ik aan de klas vertellen dat ik zwanger ben. Leuk! *O*

Sorry dat ik niet op alles reageer, maar het gaat ook altijd zooo snel hier... ik hou het gewoon niet bij en als ik denk 'daar ga ik op reageren!', dan ben ik het alweer vergeten als ik alle volgende posts heb gezelezen... :@
**Life is e@sier with your eyes closed**
pi_90002382
Sorry even heel offtopic.
Huup, heb jij ook dit dekmatras? http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/40150295
ik heb het er namelijk weer afgehaald omdat het heel erg doorligt, als ik der uit der bedje haal, ligt ze helemaal in een kuil, heb jij dat ook?
En ben je alweer bijna 36 weken :o
29/10/'10 - 25/03/'13
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')