abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_89911172
Gefeliciteerd nieuwe zwangere.

Ik heb net kraamzorg aangevraagd door de opname enzo was ik het vergeten. Nu hopen dat er nog wat uren over zijn voor ons. Ik wil nl borstvoeding gaan geven. Niet zozeer omdat mij dat nu geweldig lijkt maar omdat dat het beste voor het kindje is. Een beetje hulp daarin is wel wenselijk.

En in de bakerpraatjes geloof ik niet zo.
Er valt bij mij nog niets te zien van een buik dus rond of punt geen idee.
  dinsdag 14 december 2010 @ 11:38:18 #27
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_89911555
Oops :D Ik ben morgen 'al' 10 weken.
Meteen even mijn stapel boekjes en folders doorgenomen die ik meekreeg van de vk.
En me maar even snel ingeschreven bij de kraamzorgorg. die zij aanraden. Hopelijk ben ik nog op tijd :@
pi_89911620
Ik heb hilliebillie, PurpleDaisy, rotsje toegevoegd en bij ik80 een jongen toegevoegd. Hoop dat het goed ging op mobiel ;)
Wel heel benieuwd wie de klonen zijn!

Wij hadden overigens pas de bevestiging voor het kdv voor de baby, op dezelfde groep als Lotte (ook speciaal gevraagd). Fijn!
  dinsdag 14 december 2010 @ 11:40:50 #29
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_89911638
We wonen in het Gooi, geen idee of dat een drukke regio is. Ik bedenk me opeens wel dat ik in de vakantieperiode beval. Dat zou weleens minder gunstig kunnen uitpakken dan..!
pi_89911653
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 11:38 schreef Aventura het volgende:
Oops :D Ik ben morgen 'al' 10 weken.
Meteen even mijn stapel boekjes en folders doorgenomen die ik meekreeg van de vk.
En me maar even snel ingeschreven bij de kraamzorgorg. die zij aanraden. Hopelijk ben ik nog op tijd :@
Ik zit een beetje met het feit dat ik per 1 januari ben overgestapt naar een andere zorgverzekeraar. En ik heb daar nog 0,0 gegevens van binnen gehad. En voor de kraamzorg moet je weer een code enzo opgeven, heb ik al gezien.

Dus ik denk dat ik dat 2 januari maar doe.
pi_89911674
Wij hebben ons in wk 11 aangemeld voor kraamzorg, ik wilde dat ook nog niet eerder (ivm miskraam in de zwangerschap daarvoor).
  dinsdag 14 december 2010 @ 11:46:48 #32
323384 rotsje
kloon zoveel
pi_89911824
Ik wilde ook pas na de 2de echo. :@
daarbij wil ik toch niet volledige kraamzorg.
heb de vorige keer niet zo een goede ervaring :@
mijn moeder komt toch wel helpen.

maar ik mocht met 6 weken al bellen. :)
seo mocht ik ook al afspraak maken dus dat heb ik ook gewoon gedaan.
je kunt het maar weten en oppas regelen na kerst. ;)
  dinsdag 14 december 2010 @ 11:47:21 #33
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_89911844
quote:
14s.gif Op dinsdag 14 december 2010 11:41 schreef PurpleDaisy het volgende:

[..]

Ik zit een beetje met het feit dat ik per 1 januari ben overgestapt naar een andere zorgverzekeraar. En ik heb daar nog 0,0 gegevens van binnen gehad. En voor de kraamzorg moet je weer een code enzo opgeven, heb ik al gezien.

Dus ik denk dat ik dat 2 januari maar doe.
Ik ook hoor! Ik heb gewoon mijn relatienummer bij de nieuwe verzekeraar opgegeven. Die had ik al per e-mail gekregen. Je kunt altijd nog dingen wijzigen.
pi_89911921
Ik heb aangegeven dat ik per 1-1-2011 wissel van zorgverzekeraar en dan een uitgebreider pakket heb. Ik heb die gegevens ook nog niet.
pi_89912273
Ik zit inderdaad ook met het gedoe dat ik per 1 jan over wil stappen (weet nog niet precies naar welke verzekering maar sowieso overstappen) Maar goed bij mij is het dan ook nog wel erg pril en zal het denk ik ook pas gaan regelen als ik daadwerkelijk overgestapt ben. Maar het kan dus evt wel al begrijp ik uit bovenstaande reacties?
  dinsdag 14 december 2010 @ 12:07:09 #36
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_89912431
Natuurlijk wel. Als ze tegen de tijd dat de zorg is verleend maar weten hoe ze hun geld krijgen toch?
pi_89913041
Wie van jullie (en ik ben al lekker laat hiermee begrijp ik ;)) gaat iets als een zwangerschapscursus / -yoga / -begeleiding doen of heeft dit bij (de eerste) gedaan?

Ik heb eigenlijk geen zin om daar 10 of 12 weken naartoe te gaan. Maar omdat ik een first time mom ben, ben ik tegelijkertijd ook wel weer bang om iets heel belangrijks te missen... Dilemma!

Wat mij wel aanspreekt is dit. Maar of dit dan zoden aan de dijk zet...?

Gaarne jullie ervaringen/mening!
pi_89913434
TM ik heb bij Amélie helemaal niets gedaan en ook geen seconde het gevoel gehad dat ik wat miste. Ik werkte en studeerde nog en was vaak om half 7 s avonds, die koersoes begon om half 8 ofzo daar had ik dus idd geen trek in toen, ik vond het wel best.
Deze keer wederom niets, geen zin in, niet eens bij stilgestaan ook eigks.

Je moet doen waar je jezelf goed bij voelt, cliché maar waar :P
Maar als je er geen zin in hebt, je mist heus niets belangrijks. Ben je bang voor de bevalling, wil je graag contacten op doen of vind je het leuk om even heel intensief met je kindje bezig te zijn dan is zo'n cursus wel leuk denk ik, ofzo. (en in het eerste geval zelfs erg aan te raden, wellicht net dat stukje extra houvast en vertrouwen.)
Hoeveel contacten je er daadwerkelijk opdoet is natuurlijk erg afhankelijk van het groepje waarin je terecht komt. Als het allemaal jouw 'types' niet zijn dan houdt het snel op wsl.
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  dinsdag 14 december 2010 @ 13:03:36 #39
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_89914104
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 12:01 schreef hilliebillie het volgende:
Ik zit inderdaad ook met het gedoe dat ik per 1 jan over wil stappen (weet nog niet precies naar welke verzekering maar sowieso overstappen) Maar goed bij mij is het dan ook nog wel erg pril en zal het denk ik ook pas gaan regelen als ik daadwerkelijk overgestapt ben. Maar het kan dus evt wel al begrijp ik uit bovenstaande reacties?
bij ons raadde ze aan om Kraamzorg te regelen op het moment dat je van de VK je definitieve uitgerekende datum hebt. Wat ik begreep kunnen die schatting pas na een week of 12 goed maken.

Ook zijn wij aangeraden met een week of 12 / 13 echt te beslissen wat je wil met de kinderkamer etc, omdat daar nog wel eens hele lange levertijden op kunnen zitten.
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
  dinsdag 14 december 2010 @ 13:05:45 #40
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_89914187
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 12:27 schreef twentemeisje het volgende:
Wie van jullie (en ik ben al lekker laat hiermee begrijp ik ;)) gaat iets als een zwangerschapscursus / -yoga / -begeleiding doen of heeft dit bij (de eerste) gedaan?

Ik heb eigenlijk geen zin om daar 10 of 12 weken naartoe te gaan. Maar omdat ik een first time mom ben, ben ik tegelijkertijd ook wel weer bang om iets heel belangrijks te missen... Dilemma!

Wat mij wel aanspreekt is dit. Maar of dit dan zoden aan de dijk zet...?

Gaarne jullie ervaringen/mening!
als man ben ik een groot voorstander van een zwangerschapscursus, in elk geval voor de eerste. Mijn beste vriend, wiens vrouw begin dit jaar bevallen was, was er in elk geval erg blij mee. Hij woont aan de ring rotterdam en de VK stond hopeloos vast in de file, terwijl de bevalling alles bij elkaar 3,5 uur geduurd heeft. Het was zo heftig, dat hij blij was dat hij in elk geval wist wat er allemaal moest gebeuren...
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
  dinsdag 14 december 2010 @ 13:24:23 #41
323384 rotsje
kloon zoveel
pi_89914880
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 13:05 schreef avotar het volgende:

[..]

als man ben ik een groot voorstander van een zwangerschapscursus, in elk geval voor de eerste. Mijn beste vriend, wiens vrouw begin dit jaar bevallen was, was er in elk geval erg blij mee. Hij woont aan de ring rotterdam en de VK stond hopeloos vast in de file, terwijl de bevalling alles bij elkaar 3,5 uur geduurd heeft. Het was zo heftig, dat hij blij was dat hij in elk geval wist wat er allemaal moest gebeuren...
Ik heb bij de vorige ook niks gedaan en ga het nu ook niet doen. heb niet echt het idee dat ik iets miste hoor. ;)

Hoe vaak komt het werkelijk voor dat een bevalling zo kort is en dat de man het kind zelf op de wereld helpt?
Wij wonen in een dorp dus file zal er niet zijn. Maar als man heb je hoeveel lessen heb je dan samen?
Daarbij heeft hij toch telefonisch contact gehad of niet?
beetje lezen kun je veel leren ;)
pi_89915791
Ik had me in de eerste weken georiënteerd op kraambureaus en toen ik dit tijdens de eerste afspraak met de vk besprak en mijn voorkeur aangaf, was ze helemaal aan het jubelen omdat dat ook haar keuze was geweest. Beslissing snel genomen en dus maar gelijk contact opgenomen.
Dus volgens mij hadden wij dit rond 10 weken geregeld.
Ze vinden dat zelf ook wel prettig, omdat ze dan rekening kunnen houden met de uren e.d. Kreeg ook een heel lief welkomspakketje.

Ik heb me toevallig net ingeschreven voor zwangerschapsyoga. Dat is in principe 12 keer, met de mogelijkheid losse lessen bij te boeken als je tijd over hebt tussen de laatste les en je bevalling.
De 12 lessen kosten me (na berekening van de korting door kraambureau) ¤75,-
Er zit 1 partneravond bij die voor een groot deel gericht is op massage. Erg prettig dus tijdens de zwangerschap en de bevalling denk ik.
Of ik er wat aan heb weet ik niet, maar ik ben wel in beweging en het geeft me net dat beetje houvast dat ik ws wel kan gebruiken. Nu maak ik me nergens druk over, maar ik ken mezelf en het kan zomaar gebeuren dat ik ineens ga stressen in de laatste weken. Dat hoop ik nu een beetje voor te zijn. Daarbij: sociale contacten zijn altijd goed.

Ik doe niet zo veel aan sport helaas, alleen badminton, wat ik nu door de zwangerschap naar een minimum heb moeten terugbrengen. Ik loop bij de fysio ivm geïrriteerde banden tussen mijn bekken en heiligbeen. Kan ook maar een half uurtje lopen zonder pijn in mijn been te krijgen. Ik denk dus dat yoga daar ook wel goed voor is.
Nu is de groep nog vol, dus kan rond 24 januari terecht (mits de eerste eerder bevalt, dan wordt ik gebeld).

Nou heel verhaal, maar hopelijk heb je er wat aan.
pi_89915963
Huup & rotsje: zo voelt het voor mij ook een beetje (veel) :Y. Mijn zusje mailde me net dat zij ook die avond aan huis heeft gedaan waar ik naar linkte en dat voor haar heel nuttig is geweest, ook voor haar man. Ik denk dat wij die ook maar gaan boeken :) . Dan heb ik in elk geval iets gedaan (behalve veel erover lezen) om me voor te bereiden.

Avotar, ik kan me voorstellen dat het nuttig is om je in te lezen of in elk geval the basics weet. Maar ik heb het gevoel dat ik daar geen 10 avonden voor nodig heb. Angst voor de bevalling (behalve een gezonde spanning) heb ik niet, ik weet toch niet wat er gaat gebeuren.

Danic, het probleem bij mij is dat ik niet zo van zo'n hele rits avonden ben. Terwijl mijn andere zusje er echt heel enthousiast over was. Daarom ook de twijfel ;) .
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 14 december 2010 @ 14:00:41 #44
147316 crew  DJMO
#trut
pi_89916294
welkom nieuwe zwangeren ! *O*

voorbereiden? nah, niet meer .. bij Jan vertrouwde m'n man op mijn "ervaring" en nu heeft hij zelf ervaring voor zijn tweede :P

m'n schoonvader belde net, hij heeft een kinderkast en commode achtig iets in de auto liggen voor ons + drie dozen kinderkleding O+ hebben ze voor jan l*l die oude commode naar boven getakeld door het raam, zal m'n man blij mee zijn met dat nieuws _O- valt me nog mee dattie nog staat en niet van ellende in elkaar is gedonderd na de verhuizing :')
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  dinsdag 14 december 2010 @ 14:18:23 #45
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_89917074
Ik ben denk ik ook niet zo van zwangerschapsgym of iets dergelijks. Ik zie mezelf niet 11 of 14 lessen lang met een groep vrouwen 1 uur per week in zo'n zaaltje zitten. Vind dat nogal standaard en tuttig, hoop niet dat ik daarmee iemand beledig.
Samen bevallen zou ik dan nog overwegen, dat zijn 3 tot 5 ouderparen en dan krijg je iets van 6 avonden, waarin van alles wordt verteld en je samen met je partner ook het nodige leert.

Ik denk dat ik voorlopig maar fijn op mijn vrije dag ga zwemmen, inclusief, stoombad en bubbelbad enz. Ter ontspanning en baantjes trekken voor de spieren, lijkt mij dat ik dat tot het eind kan volhouden en dat het gezond is om te doen. Ik ben anti sport, vind dat gewoon stom, maar beweging lijkt me nu wel heel zinvol.
  dinsdag 14 december 2010 @ 14:33:35 #46
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_89917739
Ik ga me opgeven voor zwangerschapsyoga. Ben bekend met yoga, het is goed voor me.
Bovendien woon ik in een voor mij vreemde woonplaats en heb ik geen zwangere vriendinnen, kennissen, buren, collega's of familie. Hoe tuttig ook, ik geef toe dat ik best behoefte heb aan contact met andere zwangeren. Ook omdat het dan bij mijn vrienden daar niet altijd over hoeft te gaan :).
pi_89917855
Ik ben ook nog in dubio wat voor cursus ik ga doen.
Momenteel zit sporten/bewegen er nog niet echt in. Maar stil zitten is eigenlijk niets voor mij. En daarbij wil ik wel een beetje voorbereid zijn.
  dinsdag 14 december 2010 @ 14:39:43 #48
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_89917989
Stilzitten is lastig, mijn lijf schreeuwt om sport. Vanmorgen even op de hometrainer geweest. Met hardlopen ben ik al een tijdje gestopt. Dat vind ik te high impact, het voelt niet goed. Bovendien kan ik niet rennen met gips.

Ben gelukkig nog niet aangekomen, al ging mijn sportbh vanmorgen nauwelijks aan. Ik heb megajetsers :D
  dinsdag 14 december 2010 @ 14:41:22 #49
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_89918075
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 14:33 schreef Aventura het volgende:
Ik ga me opgeven voor zwangerschapsyoga. Ben bekend met yoga, het is goed voor me.
Bovendien woon ik in een voor mij vreemde woonplaats en heb ik geen zwangere vriendinnen, kennissen, buren, collega's of familie. Hoe tuttig ook, ik geef toe dat ik best behoefte heb aan contact met andere zwangeren. Ook omdat het dan bij mijn vrienden daar niet altijd over hoeft te gaan :).
Maar contact met andere zwangere vind ik ook leuk, daarom post en lees ik hier ook. Yoga zou voor mij ook een optie kunnen zijn, dat vind ik ook leuk.
  dinsdag 14 december 2010 @ 14:42:47 #50
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_89918125
Jep lang leve het forum, ik vind het wel fijn om er hier over te kunnen 'praten'!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')