abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_89636851
Vorige deel: Het kleine babietjestopic (0-6 maanden) deel 70

De kleine babietjes:

12 mei 2010: Marten, zoon van Libell
15 mei 2010: Lis, dochter van draculettetje
21 mei 2010: Isabel, dochter van Morretje en Ravage
27 mei 2010: Jasmijn, dochter van Baldria
11 juni 2010: Jonathan, zoon van Plums
12 juni 2010: Nanique, dochter van Lieszdraaijer
12 juni 2010: Moneypenny, dochter van CrazyPrincess
12 juni 2010: naamgenootje van dochter Lijnloos, dochter van grunsfan
12 juni 2010: Siebe, zoon van Borizzz
17 juni 2010: Elin, dochter van DeLiedje
24 juni 2010: Rosanne, dochter van dolphinqueen
28 juni 2010: Sylvester, zoon van Guess
08 juli 2010: Femke, dochter van Mereltje
10 juli 2010: Jonas, zoon van Nytar
11 juli 2010: Floris, zoon van Sonnetje85
11 juli 2010: Lara, dochter van Webcrowler
27 juli 2010: Nathan, zoon van Pessie
28 juli 2010 Leia, dochter van Orea
06 augustus 2010: Yinthe, dochter van ChilllayD
***07 augustus 2010: Willem, zoon van flugeltje en Martijn_AR***
14 augustus 2010: Diego, zoon van Maffemuts
16 augustus 2010: Ylana Charlotte, dochter van Saffier en Lautie
24 augustus 2010: Elise dochter van Cantare
3 september 2010: Leyla, dochter van Ticootje
6 september 2010: 'Joop', zoon van Floria
8 september 2010: Anna, dochter van Tessie
***17 september 2010: Anne: dochter van Fannetje en Tackleberry***
21 september 2010: Aylenn, zoon van Cluijt
06 oktober 2010: Mex, zoon van Troeta
13 oktober 2010: Neve, dochter van Hik
***18 oktober 2010: Jasmin Willow, dochter van Silmarwen en Knut***
23 oktober 2010: Ilse, dochter van kaatjejannie
29 oktober 2010: Jasmijn, dochter van Barbabientje01 en Pipo_de_Clown

*** vermeldingen zijn officiële Fok!baby's
(Een Fok!baby is een baby geboren uit een relatie waarbij de ouders elkaar hebben leren kennen op/door Fok.)
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_89636891
Zo 5560 gram en 62 cm. Groeit goed en misschien heeft ze toch geen operatie nodig. De natuur is in elk geval flink bezig om het gat zelf te sluiten. Ze blijft op de speciale voeding, never change a winning team. Over 3 maanden terug.

Kijk als een speer! Hoe duidelijk zie je wanneer ze met het krachtvoer is gestart! En je ziet dat ze er niet mee de pan uit groeit, we mesten haar niet vet ofzo! Maar gewoon keurig op haar lijntje.

En jeetje ik ben helemaal flabergasted!!! Gewoon een goede reele mogelijkheid dat mijn kleine meisje gewoon niet geopereerd hoeft te worden. Hoe fijn zou dat zijn. Hij kon het niet met zekerheid zeggen, maar de mogelijkheid is er.
Ze wordt wel geent tegen RS-virus, omdat haar longen in vergelijking met andere kindjes vochtiger zijn door haar aandoening. Een RS virus (en elk ander virus) vindt een vochtige warme omgeving natuurlijk heel prettig, dus een besmetting ermee zou voor haar hele nare gevolgen kunnen hebben. Dus vandaar 1x per maand een prikje.
pi_89636914
Goed voor mn postaantal!
pi_89636989
Goed man *O*
pi_89637127
Ik heb er gewoon koppijn van! Er valt echt een soort zware last van mn schouders.. Van het eerste bericht dat zeker weten opereren was, naar dit dat ze alleen een grensgevalletje is..

Verder werd er een hoop latijns gepraat... Er was een arts-assistente bij, dus die spraken dezelfde taal.... Hij legde later wel uit, maar het is vrij grappig dat er over je kind wordt gesproken terwijl je geen idee hebt waar ze het over hebben. Maar he ieder zn vak, ik hoef hem ook niet te vertellen hoe je een server moet virtualiseren en hoe dat precies werkt.
pi_89637207
Wat een goed nieuws Ticootje!!!
*poef* nu is het weg
pi_89637728
Schoenmaker blijf bij je leest, idd. Echt fijn Tico, kan me voorstellen dat er een last van je schouders valt :Y
pi_89637881
Nu durf ik dat dwangmatig omgaan met haar voedingen ook weer wat los te laten, ze doet het prima. Ondanks dat ze gewoon niet veel en vaak wilt eten groeit ze dan op dat beetje extra. Bovendien zijn er genoeg dagen dat ik het spul totaal vergeet te geven, en blijkbaar kan ze dat gewoon prima hebben.
pi_89641245
*O* Leyla, goedzo dame!

Anna, hopelijk spuug je nu niet meer zoveel!

KJ, ook nog een *O* voor jouw! Hopelijk blijft de lijn stijgen!

Leia ook weer voorzien van de prikjes en goed gegroeid zag ik!

Hier is de fysio geweest, er was inderdaad een afvlakking te zien en ze heeft een fikse voorkeur voor links. we hebben nu oefeningen, maar omdat ze vrijdag pas 6wk is kon ze nog niet veel doen. Aanstaande dinsdag komt ze weer terug. Ennn we hebben een reisje amerika geboekt. 11 dagen zonder mijn kleine baby'tje :'(
29/10/'10 - 25/03/'13
pi_89641380
De mei baby'tjes mogen allemaal uit de OP, toch?
29/10/'10 - 25/03/'13
pi_89643252
Wat fijn Ticootje dat Leyla zo goed groeit en misschien niet eens geopereerd hoeft te worden :)
pi_89643440
Hier ook weer naar de CB geweest.
Inmiddels 7,2 kg en 69,5 cm.
Dametje doet het prima *O*

en

pi_89643490
Wat een goed nieuws Tico!!!!
pi_89649415
tico wat fijn!

Mereltje, lang is femke zeg!
pi_89650292
Femke is inderdaad een lange dame zeg!! Zijn jullie ook zo lang mereltje?
pi_89651198
mijn vriend is 1.85 cm en ik 1.75 cm dus valt best mee. Mensen worden meende ik ook steeds langer.
pi_89651789
quote:
Op dinsdag 7 december 2010 21:30 schreef Mereltje het volgende:
mijn vriend is 1.85 cm en ik 1.75 cm dus valt best mee. Mensen worden meende ik ook steeds langer.
1.75, is toch vrij lang voor een vrouw. Minimale lengte voor een topmodel.
Kom ik met m'n 1.68.
pi_89651914
Valt inderdaad wel mee.. Mijn meneer is 188 en ik 170...
pi_89652844
quote:
Op dinsdag 7 december 2010 21:41 schreef Ticootje het volgende:

[..]

1.75, is toch vrij lang voor een vrouw. Minimale lengte voor een topmodel.
Kom ik met m'n 1.68.
ik ben nog kleiner :'(
pi_89652888
Ik ben benieuwd hoe lang Ilse gaat worden. Ik ben 1.64 en mijn man is 1.70.

Gisterenavond (terugkomavond pufclub) was even heel confronterend. We hebben een rondje bevallingen gedaan, en weer over mijn bevalling praten viel me zwaar. Het greep me weer heel erg aan. Thuis even uitgehuild bij mijn man. Ik zie ook op tegen morgen, dan naar de gyn die me geopereerd heeft.

Ik heb besloten de bv af te gaan bouwen. Ik trek het niet. Ben er te moe voor, de energie heb ik nu even zelf te hard nodig. Ilse heeft meer aan een happy mamma, dan aan een mamma die dr krampachtig voedt, maar zelf helemaal op is.
Maar toch voelt t als een afgang....

Ilse doet t lekker. Ze slaapt snachts goed, nog niet door, maar dat hoeft ook nog niet. Overdag is sommige dagen het slapen prut, ik accepteer het maar, en geniet maar van dr gelach...
*poef* nu is het weg
pi_89654406
Ik vind het geen afgang hoor! Soms moet je gewoon echt eerst aan jezelf denken. Hoe kun je nou iets geven als je zelf niets meer hebt? Als jij daardoor kan opkrabbelen en gewoon een stuk beter in je vel zit dan zal die kleine van je daar echt meer aan hebben dan een mama die zich echt niet goed voelt, steeds emotioneel instort maar wel vasthoudt om perse borstvoeding te geven.
pi_89654493
quote:
Op dinsdag 7 december 2010 21:58 schreef Sonnetje85 het volgende:

[..]

ik ben nog kleiner :'(
Zonde... En we zijn nogwel zo ongelofelijk knap! Carrière aan ons voorbij gegaan.
pi_89655192
Maar gelukkig kunnen ook wij verticaal gehandicapten nog meedoen met het nieuwe seizoen van America's next topmodel! Speciaal voor verticaal gehandicapten

KJ succes morgen bij het gesprek, heb je voor jezelf op een rijtje waar je over wilt praten? Vragen e.d. Sterkte met alles! En het is zeker geen afgang hoor dat je stopt met borstvoeding!
pi_89655429
quote:
Op dinsdag 7 december 2010 22:35 schreef Solagratia het volgende:
Maar gelukkig kunnen ook wij verticaal gehandicapten nog meedoen met het nieuwe seizoen van America's next topmodel! Speciaal voor verticaal gehandicapten

KJ succes morgen bij het gesprek, heb je voor jezelf op een rijtje waar je over wilt praten? Vragen e.d. Sterkte met alles! En het is zeker geen afgang hoor dat je stopt met borstvoeding!
Hmz, 10 jaar terug, 4 maten en 2 kinderen minder had ik nog 0% kans. Maar toch.
pi_89655710
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 22:24 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Zonde... En we zijn nogwel zo ongelofelijk knap! Carrière aan ons voorbij gegaan.
Precies! Tis discriminatie!
(nou slaat dit dus nergens meer op vanwege de automatische updates en wat ik aan t eind van dit bericht schrijf, maar he k laat t lekker staan :P)

KJ, wat tico zegt hoor! Ze heeft er meer aan dat t goed gaat met jou dan dat ze koste wat t kost bv moet krijgen. Ze heeft een mooie basis gehad zo!
Floris is ook nog steeds gezond na de overstap op kv :P
En hij groeit er nog goed op ook ;)
Sterkte morgen! Hopelijk helpt t gesprek je om alles een plekje te geven.

Sola :D haha ik zou niet eens willen :P
En tico, 4 maten geleden, nou maak er bij maar 8 maten van :P (nou ja beetje overdreven)
pi_89665772
KJ, heej erg begrijpelijk. Ik snap heel goed waarom je ermee stopt, ze heeft veel meer aan een happy mama.
Hier heeft isabelle denk ik last van het regelen/sprongetje? Ze huilt veel en wil meer voeding. Ook heeft ze continue ruzie met haar speen, ze wil eigenlijk haar duim in haar mond maar dat lukt haar niet. Wel drukt ze dan haar speen eruit. En zo gaat het de hele dag door, dus er wordt niet veel geslapen overdag door haar.
pi_89665837
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 22:43 schreef Sonnetje85 het volgende:

[..]

Precies! Tis discriminatie!
(nou slaat dit dus nergens meer op vanwege de automatische updates en wat ik aan t eind van dit bericht schrijf, maar he k laat t lekker staan :P)

KJ, wat tico zegt hoor! Ze heeft er meer aan dat t goed gaat met jou dan dat ze koste wat t kost bv moet krijgen. Ze heeft een mooie basis gehad zo!
Floris is ook nog steeds gezond na de overstap op kv :P
En hij groeit er nog goed op ook ;)
Sterkte morgen! Hopelijk helpt t gesprek je om alles een plekje te geven.

Sola :D haha ik zou niet eens willen :P
En tico, 4 maten geleden, nou maak er bij maar 8 maten van :P (nou ja beetje overdreven)
Oh ja, echt uberdun moet je zijn... 8 maten it is.

Anyway... Leyla had gistermiddag lekker de kans om zich vol te vreten bij me, resultaat 1 nachtvoeding... Nu maar ff hopen dat ze vandaag haar flessen goed leegdrinkt, aangezien ze wel honger zal hebben hoop ik. Ik heb flessen van 150cc mee gegeven.. burp.
pi_89665867
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 09:39 schreef Noa24 het volgende:
KJ, heej erg begrijpelijk. Ik snap heel goed waarom je ermee stopt, ze heeft veel meer aan een happy mama.
Hier heeft isabelle denk ik last van het regelen/sprongetje? Ze huilt veel en wil meer voeding. Ook heeft ze continue ruzie met haar speen, ze wil eigenlijk haar duim in haar mond maar dat lukt haar niet. Wel drukt ze dan haar speen eruit. En zo gaat het de hele dag door, dus er wordt niet veel geslapen overdag door haar.
ff lekker inbakeren? Hoe oud is ze nu?
pi_89666437
:O goedemorgen
ik ben moe...echt ben niets gewend meer wat betreft de nacht :')
ik ging pas laat naar bed, gelukkig maar, want daardoor sliep ik nog niet om 1 uur toen Floris wakker werd. Daarna was t5 uur en daarna half 8...
Ik had m bij me gelegd, was wel erg gezellig vond ie. Was aan t kletsen en doen. En mn mond aan t pakken, me aan t krabbelen...
Ben blij dat we dit niet iedere nacht hebben
pi_89666816
Ze is morgen 12 weken..we hebben wel een inbakerdoek(te leen), maar geen idee hoe het precies werkt. Dat mag toch ook alleen onder begeleiding van het cb? De volgende keer maar eens vragen hoe het werkt.

Ook wil ik proberen meer regelmaat aan te brengen in haar leventje, dus ik ga proberen haar nu regelmatiger te voeden om de 4 uur. En dan proberen om 5x 180 ml te geven i.p.v 6x 150 ml. Ik heb het idee dat ze hier niet voldoende aan heeft. Kan je trouwens ook de fles warm maken door eerst 90 ml kokend water te doen, vervolgens 90 ml koud(gekookt) water toe te voegen en daarna de 6 schepjes?
pi_89667371
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 10:17 schreef Noa24 het volgende:
Ze is morgen 12 weken..we hebben wel een inbakerdoek(te leen), maar geen idee hoe het precies werkt. Dat mag toch ook alleen onder begeleiding van het cb? De volgende keer maar eens vragen hoe het werkt.

Ook wil ik proberen meer regelmaat aan te brengen in haar leventje, dus ik ga proberen haar nu regelmatiger te voeden om de 4 uur. En dan proberen om 5x 180 ml te geven i.p.v 6x 150 ml. Ik heb het idee dat ze hier niet voldoende aan heeft. Kan je trouwens ook de fles warm maken door eerst 90 ml kokend water te doen, vervolgens 90 ml koud(gekookt) water toe te voegen en daarna de 6 schepjes?
Ik meen dat je tegenwoordig gewoon warm water uit de kraan mag pakken. Tenzij loden leidingen.

Inbakeren deed ik met de puckababy, kan haast niet fout gaan dan.

Oh en ik maak de flessen zo: Eerst opwarmen en dan poeder erin dan schudden... Voelen, zo nodig nog een beetje warmer maken. Ik warm ze op in een bak heet water. (Maar das natuurlijk borstvoeding, maar principe is hetzelfde.. Ik los de poeder op in een warme vloeistof.)
pi_89667543
En met een boiler kan je beter ook geen warm water uit de kraan halen, heb ik wel s gehoord/gelezen,. Maar geen idee of dat zo is hoor. Moet zeggen dat k t heel af en toe wel s doe. Verder gewoon magnetron

En de fles maak ik door eerst water te verwarmen, dan voelen of t goed is (al doe k t tgenwoordig meer op gevoel) en dan poeder erbij
pi_89667753
Ik maak tegenwoordig de fles al iets warmer dan 'niet voelbaar op je pols'. Ze vindt het warm wat lekkerder. Ik pak meestal warm water uit de kraan, hoorde van een kraamverzorgster dat dat gewoon mocht. Deed eerst afgekoeld gekookt water en dan in de flessenwarmer, maar dan ben je echt lang bezig met een fles.

Hier wel een goede nacht. Ze hoeft geen voedingen meer 's nachts (krijgt late voeding nog om 11:00) en de rest van de nacht is het een paar keer speen terug stoppen. Op een gegeven moment weet je niet eens meer hoe vaak je dat gedaan hebt.

Noa, wat ik rond die tijd deed was haar armen strak onder de dekens stoppen. Dan trok ze ook niet met haar handen de speen eruit. Nu doe ik dat niet meer want ze vindt het fijn om aan haar achterhoofd te kriebelen als ze gaat slapen.
pi_89667785
Ja het punt is dus dat we en in een oude flat wonen, dus kans op loden leidingen en we hebben een boiler. Dus ik neem liever het risico niet.
Ik zal me toch maar eens gaan verdiepen in dat inbakeren, mevrouw slaapt namelijk ook nog niet door. Ze komt nog voor een voeding tussendoor. Maar misschien wordt dat ook al wel anders op het moment dat ze 180 krijgt als laatste voeding. Het blijft voor mijn gevoel toch ook allemaal maar een beetje uitproberen.
pi_89667806
Ik maak de fles ook warmer dan niet voelbaar op de pols, ook Leyla vindt warme melk veel lekkerder dan half warm. Maar als ze honger heeft drinkt ze ook wel op kamertemperatuur, maar dan wel boos.
pi_89667873
Doorslapen is ook iets wat niet normaal is voor baby's hè? Sommige baby's krijgen zichzelf weer in slaap 's nachts, anderen hebben even de bevestiging van mama nodig (of een voeding)... maar het is meer uitzondering dan regel dat een baby onder een jaar echt dikke nachten doorslaapt...
pi_89667883
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 10:46 schreef Noa24 het volgende:
Ja het punt is dus dat we en in een oude flat wonen, dus kans op loden leidingen en we hebben een boiler. Dus ik neem liever het risico niet.
Ik zal me toch maar eens gaan verdiepen in dat inbakeren, mevrouw slaapt namelijk ook nog niet door. Ze komt nog voor een voeding tussendoor. Maar misschien wordt dat ook al wel anders op het moment dat ze 180 krijgt als laatste voeding. Het blijft voor mijn gevoel toch ook allemaal maar een beetje uitproberen.
En stevig instoppen?

En het ritme van een kleintje verandert ook he? Ze worden ouder en dus iets vaker en langer wakker is wel normaal. Doorslapen met 3 maanden, ja dat kan, maar is ook heel normaal als ze dat niet doen. Het is voor een baby een soort overlevingsinstict om wakker te worden in de nacht. Omdat ze volledig afhankelijk zijn van de ouders, is het een soort check of we er nog zijn.
pi_89667921
Mijn ervaring is trouwens dat als je kindje niet doorslaapt, dat je er tegen kan blijven vechten en er flink pissig om kan zijn waarom jouw kind niet doorslaapt, of gewoon accepteren en bedenken dat rond de leeftijd van 16 dat je ze om 1 uur in de middag eens uit hun bed moet plukken. Dan ben je er ook zelf veel relaxter in, dat merkt een kleintje ook.
pi_89668042
:Y dat ook! Je kan er tegen vechten, maar accepteren geeft meer rust... én loslaten, want net als je kindje wel flink wat uren slaapt gooien ze het weer helemaal om :') (hier weer 2, 3 keer per nacht :P)
pi_89668115
Maar als je gewend ben door te slapen is t wel vervelend hoor :P
ach ja, uiteindelijk komt t wel weer goed.
pi_89668172
Ja tis vervelend, maarja.. 't hoort erbij hè :)
pi_89668259
Oooh, ik krijg soms, door alle verhalen hier, het idee dat baby's van 3 maanden vaker wel dan niet doorslapen. Ook op de internet sites lees je dat ze rond 3 maanden vaak wel doorslapen. Ik vind die ene nachtvoeding verder ook geen probleem hoor. Maar ik begon al te denken dat ik misschien iets niet helemaal goed deed haha.
Ik ga straks maar eens proberen haar steviger in te stoppen met haar handjes onder de deken, eens kijken of ze dat wil. Mijn dametje heeft een sterk eigen willetje namelijk O+
  woensdag 8 december 2010 @ 11:02:19 #44
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_89668288
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 10:17 schreef Noa24 het volgende:
Kan je trouwens ook de fles warm maken door eerst 90 ml kokend water te doen, vervolgens 90 ml koud(gekookt) water toe te voegen en daarna de 6 schepjes?
Dat is hoe ik het doe als ik op pad ga: water koken en meenemen in een thermosfles + een flesje met koud water en dan ter plekke mengen.

Geloof dat wij qua doorslapen verwend zijn: Mikai heeft vannacht 8 uur achter elkaar geslapen!
En we lijken zowaar een beetje ritme te krijgen in de dag. We beginnen om een uur of 9 en de laatste fles is ook rond 21 uur. 's Middags - na de 12 uur fles - gaat hij lekker lang slapen. 's Ochtends is hij wakker en vroeg in de avond. Best snel al!
pi_89668427
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 11:01 schreef Noa24 het volgende:
Oooh, ik krijg soms, door alle verhalen hier, het idee dat baby's van 3 maanden vaker wel dan niet doorslapen. Ook op de internet sites lees je dat ze rond 3 maanden vaak wel doorslapen. Ik vind die ene nachtvoeding verder ook geen probleem hoor. Maar ik begon al te denken dat ik misschien iets niet helemaal goed deed haha.
Ik ga straks maar eens proberen haar steviger in te stoppen met haar handjes onder de deken, eens kijken of ze dat wil. Mijn dametje heeft een sterk eigen willetje namelijk O+
Bedenk maar dat vaak alleen de succesverhalen online staan. En dat er veel meer ouders zijn die daardoor denken dat er ze iets niet goed doen omdat de kleine niet doorslaapt. Die verhalen zie je vaker niet. Maar doorslapen voor een 4 maanden oude baby is ongeveer 5 uur achter elkaar slapen, dat is al doorslapen. Maar wij, volwassenen, vinden doorslapen graag van 8 tot 8... Maar dat is dus helemaal niet zo normaal als dat het lijkt. ;)
pi_89668701
Je leest dan ook vaak op internet dat mensen al heel vroeg spul door de laatste fles gooien zodat er meer calorieën inzitten om baby's door te laten slapen. Ik vind het een fijn idee dat Amy ons wakker maakt als ze niet meer zelf in kan slapen, dan weet ik ook dat ze ons wakker maakt als er echt iets aan de hand is. Ben altijd bang dat de kat per ongeluk op haar kamer is als ik de deur dichtdoe en dat die dan in haar bed springt :X
pi_89668874
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 11:14 schreef Solagratia het volgende:
Je leest dan ook vaak op internet dat mensen al heel vroeg spul door de laatste fles gooien zodat er meer calorieën inzitten om baby's door te laten slapen. Ik vind het een fijn idee dat Amy ons wakker maakt als ze niet meer zelf in kan slapen, dan weet ik ook dat ze ons wakker maakt als er echt iets aan de hand is. Ben altijd bang dat de kat per ongeluk op haar kamer is als ik de deur dichtdoe en dat die dan in haar bed springt :X
Daar was ik bij Jen ook altijd heel voorzichtig in en mochten de katten niet meer op de slaapkamer, maar tijd leert dat mijn katten niet op de kinderen gaan liggen... Sterker nog, die zoeken een veilig heenkomen.
pi_89668981
Solagratia, daar ben ik ook altijd bang voor. Ik denk namelijk dat mijn katten wel op haar zullen gaan liggen, vinden ze gezellig. Ik check altijd erg goed haar kamer voordat ik van haar kamer afga.
Ik zou bovendien geen spul in haar fles gaan gooien, zodat ze maar de nacht doorslaapt. Alleen als ik het gevoel heb dat ze niet voldoende heeft aan haar normale eten. Maar dat is niet aan de orde.
Ze slaapt nu trouwens, na veel gemopper, al 2 uur. Ben verrast *)
Straks maar eens lekker dik inpakken, ik heb op aanraden hier, een ski pak gekocht. En dan ff kerstkaarten kopen en de boodschappen doen.
Ik heb nu al zin in pasta :o
pi_89669147
Buitenlucht doet het hier super. Ik heb wel eens Leyla flink ingepakt in de buggy, lekker lopen, daarna de slaapkamer opgereden en de buitendeur opengezet, deur dicht en slapen maar.
pi_89669227
Mijn ene kat is een nieuwsgierige lomperik en die wil overal bij zijn. Bij voeden op bed gaat hij aan haar hoofd likken en in de kraamweek deed hij een sprong naar het bedje, toen kon ik hem er nog snel uitgooien. En toen kocht man een waterpistool voor mij om hem weg te jagen :D Hielp wel. Ik kon namelijk niet zo snel van mijn bed af.

Noa ik bedoelde niet dat jij dat zou doen hoor, is maar om aan te geven dat doorslapen niet te forceren is :) En wie weet wat een iets vollere fles doet, en wil ze het niet dan geeft ze dan ook wel zelf aan toch? 2 uur slapen overdag heeft Amy nooit gehaald, daar ben ik al blij met 3 kwartier ;)

Ik wil met Amy in de doek (hop tye) naar buiten maar heb geen draagjas. Moet ik onder mijn jas knopen en dan jas los, Amy met berenpakje of over mijn jas heen? Lijkt mij alleen zo schuren.
pi_89669320
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 11:28 schreef Solagratia het volgende:
Mijn ene kat is een nieuwsgierige lomperik en die wil overal bij zijn. Bij voeden op bed gaat hij aan haar hoofd likken en in de kraamweek deed hij een sprong naar het bedje, toen kon ik hem er nog snel uitgooien. En toen kocht man een waterpistool voor mij om hem weg te jagen :D Hielp wel. Ik kon namelijk niet zo snel van mijn bed af.

Noa ik bedoelde niet dat jij dat zou doen hoor, is maar om aan te geven dat doorslapen niet te forceren is :) En wie weet wat een iets vollere fles doet, en wil ze het niet dan geeft ze dan ook wel zelf aan toch? 2 uur slapen overdag heeft Amy nooit gehaald, daar ben ik al blij met 3 kwartier ;)

Ik wil met Amy in de doek (hop tye) naar buiten maar heb geen draagjas. Moet ik onder mijn jas knopen en dan jas los, Amy met berenpakje of over mijn jas heen? Lijkt mij alleen zo schuren.
Hmz, hoe koud is het? Kun je geen groot vest van je man lenen zodat ze eronde kan en je kan dichtritsen? Zo doe ik dat als het in fleecevest nog goed kan. En anders over de jas heen knopen, als is dat niet zo lekker knus enzo... Maar als het echt koud is en je laat je jas open heb je het alleen maar koud, en kouheid zuigt.
pi_89669441
ik zou dr onder je jas doen. Doe k ook altijd, veel leuker :D
Tijdje terug had k floris dus onder mn jas, wilde mn nichtje dr barbie meenemen en die moest ook onder dr jas

Tico, hoe moet k je doek nou wassen, vind t ook zowat om m zuur ruikend terug te geven :P
pi_89669461
Groot vest van man is een goed idee! Er past dan wel een tweeling onder ;)
Ik woon boven een winkelcentrum dus het is alleen de gallerij over deur uit, deur in en dan loop ik weer binnen, dus heb dan op zich niet vreselijk veel last van de kou.
pi_89669939
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 11:33 schreef Sonnetje85 het volgende:
ik zou dr onder je jas doen. Doe k ook altijd, veel leuker :D
Tijdje terug had k floris dus onder mn jas, wilde mn nichtje dr barbie meenemen en die moest ook onder dr jas

Tico, hoe moet k je doek nou wassen, vind t ook zowat om m zuur ruikend terug te geven :P
In de wasmachine.. :P
pi_89670697
En anders een fleecevest van 5,99 van de Action :P volstaat hier voor de meneer om haar in te dragen ;)

En qua doorslapen, ja je hoort vaak alleen de succes verhalen ;) alleen helpt het soms om te weten wat er bij een baby speelt. Sommige mensen hebben wel eens het idee dat baby's bewust niet doorslapen, om hun ouders te pesten ofzo ;) maar het heeft puur met hun slaapcyclus te maken...

Ik voel me stoned :o voor het eerst in 2 jaar ofzo een ibu genomen ivm mijn borst, maar jemig woeii :')
pi_89677170
Wat is er met je borst dan? Borstontsteking?

Actiontip is een goeie!

Amy spuugt wel haar speen uit om mij te pesten 's nachts. Ook zorgt ze voor extra grote poepluiers speciaal om mij te pesten. En ze spuugt denk ik ook zo veel om mij te pesten. :Y
grapje grapje Amy is een schatje O+
pi_89677218
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 14:50 schreef Solagratia het volgende:
Wat is er met je borst dan? Borstontsteking?

Actiontip is een goeie!

Amy spuugt wel haar speen uit om mij te pesten 's nachts. Ook zorgt ze voor extra grote poepluiers speciaal om mij te pesten. En ze spuugt denk ik ook zo veel om mij te pesten. :Y
grapje grapje Amy is een schatje O+
Ze manipuleert je gewoon!
pi_89677328
Ja Amy wel, heb ik met haar afgesproken :P

En ja, althans, iets verstopt en dat kan een bo worden!
pi_89678704
Ik wist het wel, ze ziet er zo schattig uit, maar ondertussen!

Oei Orea, succes daarmee!
pi_89678772
quote:
10s.gif Op woensdag 8 december 2010 15:25 schreef Solagratia het volgende:
Ik wist het wel, ze ziet er zo schattig uit, maar ondertussen!

Oei Orea, succes daarmee!
Dat is het juist aan babies he? Eigenlijk zijn het kwaadaardige wezens die je vanaf dag 1 moet laten zien wie de baas is. Echt hoor!
pi_89679118
;( Waar ben ik aan begonnen.

Ze ligt nu weer lekker te snurken. Ze wil al heel de dag in bed, uit bed, in bed, uit bed. Veel slapen maar steeds 3 kwartier dus dan wordt ze nog moe wakker. Ze speelt nu zo lekker met knuffeltjes. Leuk om te zien!
pi_89679252
quote:
7s.gif Op woensdag 8 december 2010 15:34 schreef Solagratia het volgende:
;( Waar ben ik aan begonnen.

Ze ligt nu weer lekker te snurken. Ze wil al heel de dag in bed, uit bed, in bed, uit bed. Veel slapen maar steeds 3 kwartier dus dan wordt ze nog moe wakker. Ze speelt nu zo lekker met knuffeltjes. Leuk om te zien!
Oh, 3 kwartier is gewoon 1 slaapcyclus... Dat heb je zelf ook, je maakt per nacht een aantal keer een cyclus, iets met remslaap enzo. Je kleine heeft gewoon moeite met die lichte slaap om dan weer goed weg te zakken..
Ik haar Leyla niet eens meer uit bed als ze zo kort slaapt en alleen maar even piept. Vaak zakt ze dan toch nog een keertje weg. Als ik haar eruit haal en in de box leg, gaat ze daar verder slapen, dus...
pi_89679648
Hmm, dus dan is het beter om niet te reageren op de huiltjes na 3 kwartier? Want als ik de speen terug stop dan gaat ze meestal harder huilen. Nu is ze het gewend dat ik haar na drie kwartier eruit haal, omdat ze dan wakker is.
pi_89679786
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 15:44 schreef Solagratia het volgende:
Hmm, dus dan is het beter om niet te reageren op de huiltjes na 3 kwartier? Want als ik de speen terug stop dan gaat ze meestal harder huilen. Nu is ze het gewend dat ik haar na drie kwartier eruit haal, omdat ze dan wakker is.
Kun je beter zelf een beetje uitvinden denk ik. Voor Leyla werkt dat wel, misschien voor jouw kleine niet.. Of wel.. Dat is het m he, ze hebben geen gebruiksaanwijzing.. Helaas.
pi_89680029
Morgen maar eens wat gaan uitproberen dan, lukt het niet dan heb ik haar snel genoeg uit bed gevist. Gelukkig slaapt ze 's nachts wel grote stukken.
pi_89680210
Ik vind dat er een verschil is tussen laten huilen en even aankijken of ze nog wegzakt. Je hoort snel genoeg of het zin heeft om haar even te laten pruttelen of dat het over gaat in echt huilen want ik kan niet meer slapen.

Maar goed, iedereen heeft daar ook zn eigen ideeen over. Ik haalde Jen bij elk piepje uit bed.. Omdat ik het zo zielig vond. Nu bij Leyla merk ik pas dat het zieliger is als een kindje gewoon te weinig slaapt..
pi_89680685
Ik laat haar alleen huilen als eruit halen ook niet werkt, dan weet ik gewoon dat ze te moe is en even moet huilen. Maar in de nacht dan is het speen terug stoppen, wachten tot ze hem pakt (meestal gaat ze dan eerst even harder huilen) en dan aai over bol en de kamer weer uit. Ik ga altijd wel kijken want als het alleen is dat ze een speen nodig heeft, dan stop ik die met liefde terug als haar dat helpt weer te slapen. Maar het is denk ik wel goed om na die drie kwartier gewoon een paar keer meer de speen terug te stoppen en daar wat in te volharden.

Oh ik doe wel eens dan wil ze de speen niet en niet slapen en toch moe zijn. Dan laat ik haar 1 minuutje jengelen/huilen en dan stop ik de speen erin, want dan wil ze hem ineens wel :P
pi_89680692
Leia blijft soms ook gewoon liggen hoor, dan ligt ze meer te murmelen/miepen.. je hoort gewoon dat ze dan nog moe is. Het gebeurd ook steeds meer dat ze kletsend wakker wordt (is grappig midden in de nacht :') hoor je ge- agoeeeeeee arrrrrrrrrrrrrroeeeeee enzo :D)

Vaak genoeg lijkt ze ook wakker, dan stop je ter check even de speen erin en dan draait ze weer in haar konijn O+

Tis uitvogelen..
pi_89680762
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 16:06 schreef Solagratia het volgende:
Ik laat haar alleen huilen als eruit halen ook niet werkt, dan weet ik gewoon dat ze te moe is en even moet huilen. Maar in de nacht dan is het speen terug stoppen, wachten tot ze hem pakt (meestal gaat ze dan eerst even harder huilen) en dan aai over bol en de kamer weer uit. Ik ga altijd wel kijken want als het alleen is dat ze een speen nodig heeft, dan stop ik die met liefde terug als haar dat helpt weer te slapen. Maar het is denk ik wel goed om na die drie kwartier gewoon een paar keer meer de speen terug te stoppen en daar wat in te volharden.

Oh ik doe wel eens dan wil ze de speen niet en niet slapen en toch moe zijn. Dan laat ik haar 1 minuutje jengelen/huilen en dan stop ik de speen erin, want dan wil ze hem ineens wel
:P
Dat werkt hier ook als een trein. MAar ik vind het ook wel superhandig dat ze steeds vaker haar duim vindt. Oh joy!
pi_89680971
Ja gisteren lag ze ineens te duimen :D dacht wat hoor ik nou?

En ze begint steeds gerichter te grijpen, aan te pakken en te pakken, dus ik douw nu af en toe haar speen in haar handen. Zo van, vogel maar uit :P hoe eerder ze weet hoe ze die weer in haar mond krijgt, hoe beter O-)
pi_89681028
:o wat slim Orea! Ga ik ook proberen :P
Ik heb de hoop op duimen al opgegeven, maar het kan nog steeds zijn dat ze daar alsnog aan begint?

[ Bericht 1% gewijzigd door Solagratia op 08-12-2010 16:14:44 (verkeerde smiley. ) ]
pi_89681031
Gister was Leyla steeds bezig haar volledige vuist in haar mond te proppen. En het ging neit echt, dus werd ze pissig en probeerde ze het met wat meer geweld. Geweldig!
pi_89681064
Hehehe, die vuist gaat hier ook al erg goed.. en een kwijl :')

Ja hoor Sola, kan alsnog.. van Leia had ik het al eerder verwacht, heb al echo foto's van haar waar ze lag te duimen in mijn buik ;)
pi_89681074
Hahaha, het is maar goed dat dat niet lukt want hoe krijg je zo'n vuist er weer uit :P
pi_89682470
floris duimt niet meer :?
hij doet wel zn speen zelf in zn mond s nachts. lang leve de speenketting. die maken we vast aan zn dekentje en dan pakt ie t beestje en op die manier kan ie n terug doen in zn mond. heel handig :D
pi_89683163
Jouw zoon is handig :D wordt toch tijd dat hij dat Leia eens leert :P
pi_89683357
Stuur hem ook maar langs Amy!
pi_89683589
k zou zeggen kom maar langs :P
  woensdag 8 december 2010 @ 21:28:27 #80
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_89695862
Zo! Ik had nogal wat gemist zag ik!
Ik las over slapen, nou, Nathan heeft vannacht geslapen van 23.00 tot 8.15 *O* *O* *O* . Ik ben zelf nog wel een aantal keren wakker geweest, uit gewoonte, maar zonder voeden val ik toch echt een stuk sneller weer in slaap! Dit is wel wat anders dan de 2 a 3 keer wakker worden per nacht de laatste tijd. Ook heeft Nathan vanmiddag geslapen van 1.30 tot 4.30 :o hij had gegeten, wilde slapen, kon niet slapen, had vanochtend flink gekolfd en heb ik 60cc bij in gegooid. Kennelijk helpt dat hier! Heb nu nog zo'n 60 cc staan voor vanavond na de voeding.

Ik ben bij het CB geweest met Nathan. Heeft prikjes gehad en hoeft voorlopig gelukkig niet weer. Ik heb de CB mevrouw maar even uitgelegd hoe het zit met paracetamol. Ik vroeg dus, "wat is handig, hij is net 5.7 kilo, kan ik beter de 60mg of de 120 mg geven? Ik vind hem namelijk een grensgeval", zegt zij: "vanaf 3 maanden werkt de 60 mg niet en moet je altijd 120 mg geven", ik heb aangegeven dat het op gewicht gaat, 10 a 15 mg per kilo moet je aanhouden. Ze zat me aan te kijken of ik gek was 8)7 . Ik heb hem 60 mg gegeven, en het werkt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En wat betreft huilen, soms weet ik het echt niet meer. Vanmiddag was Nathan zo moe, wilde niet slapen en werd ik ontzettend gefrustreerd. Ik ben even naar de kelder gelopen, toen ik terug was heb ik zn speen gegeven en een aai over een wangetje en toen sliep hij eindelijk.
pi_89697459
ik moet gewoon nog even mee jompelen voor leyla en tico *G* wat een ontzettend fijn nieuws

en een dikke :* voor KJ

en verder lurk ik gewoon weer stiekem mee en lees gelukkig vooral goede berichten
pi_89709983
Mijn dame is duidelijk aan 'het springen'! Geeft minder leuke nachten (heel onrustig, veel wakker.. om 5 uur maar bij me in bed genomen en toen gelukkig nog even vrij rustig geslapen tot 8) maar wel leuke ontwikkelingen! *O*

Ze pakte vanmorgen écht heel gericht dingen aan en op haar kleed lag ze net bijna op haar buik, vanaf rug *O* beide kanten op (ze gaat dan heel nieuwsgierig boven/achter zich kijken en rolt zo bijna om :D)

En verder is ze er gelukkig heel vrolijk onder, dus dat maakt het allemaal dragelijk O+
  donderdag 9 december 2010 @ 10:44:13 #83
259886 pessie
pi_89710731
Nathan heeft geslapen van 22.15 tot 6.15 *O* . Kruikjes... O+

Orea, wat voor vachtje heb jij onder Leia liggen?

Nathan duimt, stopt zn vingers in zn mond (4 stuks als het enigzins kan) en heeft een speen. Maar duimen doet hij niet vaak, alleen wanneer hij wil zuigen terwijl er geen speen in de buurt is. En hij kan zn speen uit zn mond trekken :P nu nog terug :')
pi_89710931
Dat is een schapenvachtje! Isoleert goed en is lekker zacht (als ik haar in bed leg gaat ze liggen friemelen met de vacht en 'duikt' er als het ware in O+)...

Heb nu ook een wol/zijde romper en wollen lange onderbroek voor haar en een wollen slaapzak.. heel comfortabel en lekker warm..!

Schattig hè, die handjes/vingers! Leia begint het liefst te kletsen als ze haar vingers in haar mond heeft :D
pi_89710976
Wat leuk die ontwikkelingssprongetjes! Ik heb het idee dat Amy ineens 10 cm is gegroeid. Lange benen! Ze pakt ook al dingen aan als je iets geeft. Ze houdt zelf haar spuugdoekje vast als je haar optilt om ergens heen te lopen, handig ;)

En wat een goede slaapberichten Pessie! Lekker is dat he. Amy wordt 's nachts wel wakker maar alleen voor haar speen en dat kost toch minder nachtrust. Ik weet 's ochtends meestal niet eens meer hoe vaak ze wakker is geweest.

Ik haalde Amy vanochtend dampend uit bed. Ik dacht eerst dat ze was doorgelekt maar het was gewoon damp van de poepluier :Y)
pi_89711036
Ze slaapt nu trouwens alweer bijna 5 kwartier :o
pi_89711271
goedemorgen,

Hopelijk kan je vandaag nog wat rust pakken Orea.

Fijn dat je een goede nacht had Pessie!

Solagratia ook al goede berichten!

Ilse heeft zich gister voorbeeldig gedragen in het ziekenhuis. Ze heeft rond liggen kijken, en viel nog even in slaap. De rest van de dag was 't slapen slecht, maar daar denken we gewoon niet meer aan ;)

Ze had gisterenavond behoorlijk krampjes, net na de enige voeding die ze uit de borst gehad had. :'( Ze was echt heel zielig... huilen gaat dan door merg en been.

Daarna wilde ze niet echt slapen, huilen als ze in dr bedje gelegd werd. Heb dr maar even bij me genomen, en dr daarna slapend in bed gelegd. Dat was rond 0.30. Ze kwam daarna pas weer om 5.00. Heerlijk zeg. Daarna om 8 uur. Ik heb geprobeerd haar na de voeding van 8 uur weer in bed te leggen, ze was inmiddels goed wakker. Maar ze pruttelde even, huilde even en nu is ze al vanaf 8.30 stil. Ik heb gewoon weer tijd voor dingen nu!!!

Gesprek gister met de gyn was goed. Ik heb mijn vragen kunnen stellen en hij heeft me goed uitgelegd wat ze gedaan hebben. Blijkt dat ik naast de knip ook nog een fikse inwendige scheur had. Dat bloedde ook behoorlijk. Mijn baarmoeder trok niet samen waardoor ik ook veel bloed verloren ben. Hij vertelde wel dat ik niet in gevaar geweest ben... dat is dan een fijn gevoel.
Bij een eventuele volgende zwangerschp begin ik de controles in het ziekehuis, en er wordt dan bekeken of ik verder kan bij een vk. Wel moet ik bevallen in het ziekenhuis. Het is niet zeker dat dit nog een keer gebeurt, maar beter het zekere voor het onzekere nemen.
Ik denk dat ik het nu wel af kan gaan sluiten. Ik wil nu gewoon lekker gaan genieten van mijn meisje en geen gedoe meer!
*poef* nu is het weg
pi_89714507
Kaatjejannie, zielig he die krampjes. Gelukkig moet dat echt minder worden met 3 a 4 maand.

Isabelle slaapt ineens ontzettend goed. Vanacht van 21.00 tot 04.30. En vervolgens van 04.45 tot 08.30. Helaas kon ik alleen niet meer slapen vanaf 04.45, maar dat lag iig niet aan haar haha. En nu slaapt ze ook alweer van 10.30. Lang slapertje. Misschien ligt dat aan het feit dat ik gisteren ben begonnen met 180 ml te geven om de 4 uur.

Wij gaan volgende week een midweekje weg, ook voor het eerst zwemmen met haar. Ik moet alleen nog een badpak ofzo regelen, want met mijn na zwangerschap buikje kan ik nog niet echt in een bikini. Helaaass.
  donderdag 9 december 2010 @ 12:41:56 #89
259886 pessie
pi_89714632
Noa, ik ben gewoon in bikini gegaan. Zo druk is het niet buiten de vakanties. Waar gaan jullie heen?

KJ, wat sneu die krampjes :*

Nathan heeft goed geslapen vannacht, ik lahg zelf helaas wakker van 2.30 tot 4 -O- , ik moet nog even wennen denk ik ;)
pi_89714724
klinkt goed kaatjejannie!! En nu echt gaan genieten!
pi_89714728
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 11:07 schreef kaatjejannie het volgende:

Gesprek gister met de gyn was goed. Ik heb mijn vragen kunnen stellen en hij heeft me goed uitgelegd wat ze gedaan hebben. Blijkt dat ik naast de knip ook nog een fikse inwendige scheur had. Dat bloedde ook behoorlijk. Mijn baarmoeder trok niet samen waardoor ik ook veel bloed verloren ben. Hij vertelde wel dat ik niet in gevaar geweest ben... dat is dan een fijn gevoel.
Bij een eventuele volgende zwangerschp begin ik de controles in het ziekehuis, en er wordt dan bekeken of ik verder kan bij een vk. Wel moet ik bevallen in het ziekenhuis. Het is niet zeker dat dit nog een keer gebeurt, maar beter het zekere voor het onzekere nemen.
Ik denk dat ik het nu wel af kan gaan sluiten. Ik wil nu gewoon lekker gaan genieten van mijn meisje en geen gedoe meer!
Wat fijn dat je het gesprek hebt gehad en dat het voor opheldering heeft gezorgd. Ik hoop dat je het kan afsluiten, maar ook als dat niet gaat.. zorg je dat je er dan niet zomaar overheen stapt? Tuurlijk wil je genieten, maar dat moet niet geforceerd hè ;)

Slapers hier! Leia haalde vanmorgen ook even in.. van 10 tot nu net :D
pi_89714898
Nou hier is slapen afgeleerd :')
Hij kwam om half 1 (ik lag er net een uur in en denk dat ik een half uur sliep ofzo), toen om 5.45 wakker. Uiteindelijk om 6.15 eruit gegaan, even de fles gerekt (ik kom echt niet uit met die stomme flessen zo) tot 7 uur. Toen weer op bed gelegd, heeft ie tot 9 uur geslapen. Toen werd ie wakker, dus R had m bij mij gelegd en toen hebben we nog een uur geslapen O+ Is ook voor t eerst dat ie bij mij sliep haha. En ik heb zelf ook geslapen :o
En toen weer een fles om 11.45 ofzo, ook weer gerekt, anders heeft ie om 6 uur zn laatste fles.
Dan is bv wel weer handig haha, maar ja hopelijk is t maar even zo en gaat ie snel weer wat beter slapen

en nu ligt ie ook weer een uurtje te slapen
pi_89715118
Ik zeg niks over slapen ivm de wet van fok enzo O-)

Fijn KJ, dat je het nu kunt verwerken, genieten van je meisje!
29/10/'10 - 25/03/'13
pi_89716154
Tico, wat fijn dat het zo goed gaat met Leyla en dat ze misschien toch niet geopereerd hoeft te worden.

KJ, fijn dat je nu aan het verwerkingsproces kunt beginnen en lekker kunt gaan genieten!

Oef, die gebroken nachten bij velen... ik durf er niet zoveel over te zeggen ivm de wet van Fok, maar hier slaapt ze van 19.00-7.30, met een onderbreking om 22.00 voor een flesje (dan moet ik haar dus wakker maken). Maar overdag is het momenteel echt helemaal niks met slapen. Ze slaapt telkens hooguit 30 min. en is vaak chagrijnig omdat ze toch wel moe is...

Noa, waar gaan jullie heen? Wij gaan volgende week namelijk ook een midweekje weg, wij gaan naar Center Parcs Kempervennen. Ik heb er zin in :)

Wat fijn dat Leia allemaal nieuwe dingen aan het ontdekken is, Orea! :)

Hier gaat het z'n gangetje. Dinsdag eindelijk alles afgesloten bij de gynaecoloog, baarmoeder was eindelijk schoon. Mag onderhand wel, 11,5 week na de bevalling...dinsdagavond meteen lekker in bad geweest! Gisteren enorme dipdag nadat ik me alweer een paar weken heel goed voelde, dus dat was wel even minder. Vandaag voel ik me gelukkig weer een stuk beter :) Anne kan sinds deze week haar hoofd goed omhoog houden in buiklig, dus ik ben alweer helemaal trots.
pi_89719383
Hahaha ik doe niet meer aan fok!wet.. overdag slaapt ze gewoon prima en ze pakt haar lange ruk wel, alleen nog steeds verkeerd.. Ze ligt echt het liefst om 17:00 op bed.. We maken haar nu al een paar keer wakker om 19:00 en dan slaapt ze rond 21:00 weer, maar denk dat ik dat ook maar niet meer doe, want dan komt ze dus om half12/12 uur, 2, half 5 etc, terwijl als ik haar laat liggen ze zo van 17:00 tot 2 slaapt :o en dan tot 7..

Lijkt wel alsof ze denkt: het is donker! Ik moet slapen.. maar rekken lukt ook niet echt, rond 17:00 stort ze ook echt in..

Wat zijn Fannetje, dat alles eindelijk schoon is en je lekker in bad bent geweest! Knapt een mens van op hè ;) vooral met dit weer.. Knap van Anne! O+

En Floris, zit je moeder niet zo te pesten! :P
  donderdag 9 december 2010 @ 15:33:18 #96
259886 pessie
pi_89722065
Mijn schoonzus is 19.5 weken zwanger. Vanaf het begin vloeide ze de hele tijd. Nu leeft het kindje al 3 dagen zonder vruchtwater -O- . Ze weten niet wat ze nu moeten. Het is erg moeilijk en ik ben er erg verdrietig over. Daarnaast wonen ze in Utrecht dus kan er helaas niet even heen -O- .

Nathan is ziek van zn prikjes en daarbovenop verkouden. Ik zit even in mineur...
pi_89722366
Dat is vreselijk pessie! Wat zijn de prognoses?
pi_89722429
Jemig Pessie, wat een vreselijke situatie. Pffff
  donderdag 9 december 2010 @ 15:45:34 #99
259886 pessie
pi_89722630
Nu is er tussen de 0 en 1% kans dat het kindje levend ter wereld komt. Ze krijgen ook nog een afspraak in het Wilhelmina KZH, daar lopen weer andere specialisten. Blijkt nu ook dat ze veel te laat naar de gyn is gestuurd en wekenlang van het kastje naar de muur is gestuurd.
pi_89722653
Jeetje pessie, dat is erg slecht nieuws zeg -O-
:*

Ik kom vast afscheid nemen. Niet dat ik nog vaak kwam hier, maar OK :+
Tot het volgende topic :W
pi_89722690
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 15:45 schreef pessie het volgende:
Nu is er tussen de 0 en 1% kans dat het kindje levend ter wereld komt. Ze krijgen ook nog een afspraak in het Wilhelmina KZH, daar lopen weer andere specialisten. Blijkt nu ook dat ze veel te laat naar de gyn is gestuurd en wekenlang van het kastje naar de muur is gestuurd.
Oh wat vreselijk! Echt!
pi_89722697
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 15:45 schreef pessie het volgende:
Dat maakt het helemaal kut zeg :{ -O-
  donderdag 9 december 2010 @ 15:47:12 #103
259886 pessie
pi_89722700
Oh ja, als alles helemaal mis gaat halen ze haar baarmoeder er ook nog uit -O- . Wist niet of ik dit wel moest posten maar het is nu helemaal mis en ben echt verdrietig
pi_89722764
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 15:47 schreef pessie het volgende:
Oh ja, als alles helemaal mis gaat halen ze haar baarmoeder er ook nog uit -O- . Wist niet of ik dit wel moest posten maar het is nu helemaal mis en ben echt verdrietig
Waarom dat dan? Ik bedoel, kunnen ze haar baarmoeder niet laten zitten?
  donderdag 9 december 2010 @ 15:49:32 #105
259886 pessie
pi_89722824
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 15:48 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Waarom dat dan? Ik bedoel, kunnen ze haar baarmoeder niet laten zitten?
Anders kan ze doodbloeden (althans dat is wat ik ervan begrepen heb).
pi_89723952
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 15:49 schreef pessie het volgende:

[..]

Anders kan ze doodbloeden (althans dat is wat ik ervan begrepen heb).
This brings back memories :X

Ik ken d'r niet, maar ga hard voor d'r duimen dat dat niet ook nog eens nodig is :{
pi_89724193
Jakkes, wat naar Pessie!

Mijn baby kucht als ik even niet oplet, meer kindjes hier die dat doen? :D
pi_89724292
Oh Pessie, wat naar ;( veel sterkte

KJ wat fijn dat je meer kunt genieten nu. Slaap en tijd voor dingen kan al zoveel schelen. :)

CP, tot ziens inhet volgende topic!

Elise is niet in haar hum. Ze drinkt vooral slecht. Gisteravond was de voeding van 7 uur al moeilijk (ze weigert de borst), en later op de avond kreeg ik er niks meer in. Dus toen kwam ze om 1 uur en 6 uur. Niet erg voor een keertje, maar ik heb geen idee waar het aan ligt.

Ze was vandaag wel érg lief. Er kwamen 2 mensen langs om wat liedjes te oefenen die we met kerst gaan zingen. Daar zijn we 1,5 uur mee bezig geweest en Elise heeft de he-le tijd gewoon rustig in haar wipstoeltje met een knuffelschaapje zitten spelen. :o O+
pi_89724363
Wat ik ook een paar keer heb gedaan als ze echt weigerde was een fles gekolfd geven.. Ik bleef vooral niet aandringen, voordat ze de borst als iets negatiefs gaat zien ofzo... wat ik in het borstvoedingstopic al zei, inmiddels gaat het stukken beter.. Alleen als ze geen honger genoeg heeft kan ze nog wat prutten..
pi_89724676
Pushen doe ik ook niet. Kán trouwens ook niet, want als ze niet wil dan hapt ze niet. ;)
  donderdag 9 december 2010 @ 17:31:25 #111
259886 pessie
pi_89726980
Mijn baby hoest zichzelf wakker. Heb toch de HA maar even gebeld of er hoestdrank voor baby's bestaat. Nee dus, nou ja, weet ik dat ook weer!

En mijn baby drinkt de meeste voedingen nu tepelhoed loos O+
pi_89728443
Pessie, wat verschrikkelijk voor je schoonzus en der partner. Sterkte!

Lekker al die dames die op vakantie gaan! De kempervennen is heeeel erg leuk! Vooral Valkenswaard ;) Ben der geboren en getogen!

Wij hebben vandaag onze tickets naar Boston geboekt en de treinreis naar New York. Super veel zin in! Alleen een klein minpuntje is dat we onze dame niet meenemen..
29/10/'10 - 25/03/'13
  donderdag 9 december 2010 @ 20:06:06 #113
259886 pessie
pi_89733599
Barba wanneer gaan jullie dan? Waarom nemen jullie haar niet mee?
pi_89734759
Pessie wat erg voor je schoonzus :{

Hier las ik een update over 5 maanden baby's in het engels: ''Blowing a raspberry'. Nog nooit van gehoord, na even googlen blijkt dat Femke dat ook doet :D met haar tong naar buiten en dan blazen :P
Ze wil ook steeds naar voren hangen als ze zit, volgens mij las ik dat ook al ergens over Floris.
pi_89737207
Pessie wat een ontzettend naar bericht van je schoonzus! sterkte!
als hoest drank gebruik ik tusikin van vsm is ook voor baby's en helpt hier wel

kj fijn dat het gesprek goed is geweest! nu lekker genieten!
pi_89739977
We gaan eind januari naar Amerika. Ze zou dan 3maanden zijn. Maar zo'n lange reis en daar willen we zoveel mogelijk zien en doen, wat met een klein meisje heus wel gaat maar ik denk dat we meer bezig zijn om haar te entertainen dan dat we daadwerkelijk iets van de omgeving zien. Bij opa en oma is ze goed bewaard ;)

En 'blowing a raspberry' doet madammeke hier ook!
29/10/'10 - 25/03/'13
pi_89740644
Pessie, wat een moeilijk verhaal zeg allemaal.. Snap dat je even helemaal van slag bent!

Tico, wat fijn dat je kleine nu een grensgeval is kwa operatie, geeft hoop!!

Ben redelijk bijgelezen, ben ook zo vreselijk druk! Ben begonnen op mijn nieuwe baan dus krijg veel info te verwerken pff! Daarnaast moeten de gasten natuurlijk ook geholpen worden dus druk druk druk...
Bij ons thuis is de verbouwing klaar! Wat een stofbende krijg je daarvan zeg! De 1e twee verdiepingen zijn schoon, nu de zolder nog ;)! das een mooi klusje voor manlief!
Nanique is al bijna een half jaar!!
Vorige week naar het CB geweest en inmiddels is ze 7,7 Kg en 68 cm! Bij de geboorte 2,9 kg en 45 cm! We hebben een dikkie dik, wel schattig!

Hopelijk kan ik hier voor de 12e nog even komen en anders zeg ik alvast tot in het volgende topic!!
Altijd blijven lachen... :)
pi_89741144
Gaaf zeg Barbabientje! Das een hele reis. Daar is voor zo'n kleintje ook niks aan. Maar zal voor jullie dan ook wel ff wennen zijn, om zonder haar weg te gaan. Hoe lang gaan jullie?
Toen Graeme geloof ik een half jaar was, zijn mijn Lief en ik ook een paar dagen zonder hem weg gegaan, naar London. Was wel even vreemd, maar ook wel lekker om even met z'n tweeen eruit te zijn, zonder steeds aan flesjes en luiers enzo te meoten denken.
En als Anna een half jaar is, dan ga ik met mn beste vriendinnetje ook een weekendje naar London *O*
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_89742319
Fannetje, dat is ook toevallig! Wij gaan trouwens naar het roompotpark in Weerterbergen. Zijn daar nog niet eerder geweest dus ik ben erg benieuwd. Ook hoe het samen op vakantie gaan is. Ze huilt nog steeds wel meer als gemiddeld, dus we zullen het wel zien. Heb er wel erg veel zin in. Morgen eerst nog een (suprise) nacht met mijn vriend weg. Hij weet nog van niets haha.

Pessie: Wat ontzettend erg zeg, ik heb er kippenvel van. Wat een nachtmerrie.
pi_89743418
We gaan 10dgn weg! Inderdaad wel even wennen maar komt wel goed!

Hoe is het met Anna?

Leuk noa een surprise nacht! Veel plezier ;)
29/10/'10 - 25/03/'13
pi_89744027
Het gaat al veel beter met Anna. Ze spuugt nog maar een klein beetje. Wel wat meer dan normaal nog, maar echt niet meer van die golven. En wel vaker poepluiers dan normaal ook, maar dat kon ok wat langer duren zei de huisarts. En ze is gewoon heel lief en vrolijk ondertussen. En alweer 3 maanden en 1 dag O+
  vrijdag 10 december 2010 @ 09:37:30 #122
259886 pessie
pi_89752392
tessie fijn dat Anna weer wat opknapt!
pi_89753874
Tessie fijn dat het beter gaat met Anna! Gelukkig is ze lekker vrolijk, dat scheelt weer.

Ik hoor allemaal dingen over vakanties en zo, lekker zeg! Wij nemen ons steeds voor om een weekend weg te gaan, maar als we dan kunnen dan blijven we liever thuis :P Met kerst hoeven we ook niet want het is geaccepteerd dat we niet komen

Vanochtend werd Amy wakker, dus J er heen speentje er in, maar ze bleef huilen dus eruit gehaald. Er was eigenlijk niets maar ze moest toch even huilen en dan heeft ze een bepaald huiltje dan is er niets meer aan de hand, lekker bij je op de arm en dan gaat ze heel zielig hoog zacht huilen, soort van hoge versnelling maar dan zonder het volume. Het klinkt heel dramatisch maar er is dan niets. Alleen had J. dat nog nooit eerder gehoord dus die dacht toen dat ze zich heel beroerd voelde (ze was snotterig) :D Ze moet dan even uit de situatie gehaald worden of zo, nu al een dramaqueen :N :P Maar daarna lekker een fles en weer naar bed :) En toen zei J. "Ja ze keek me ook zo zielig aan!" :D

Vandaag moet ik erg hard gaan studeren dus ik mag niet te vaak op fok. Ik wens mezelf succes :P

Is er goed geslapen vannacht door iedereen?
pi_89755775
Nee :D we hadden een record, elke 1,5 uur wakker vannacht *O*

Morgen ga ik naar de kapper en dan neem ik gelijk een zonnebankje, want ik geef licht inmiddels :')
pi_89755928
Wow dat is wel heel erg! En dan steeds honger of zo? of kon je het ook af met een speen?
Doe je alles alleen? Of verdeel je het?
pi_89755991
Kapper en zonnebank is goed idee, lekker even tijd voor jezelf!

Ik heb mijn lange lokken afgeknipt want het zag er niet meer uit door haaruitval ;(
pi_89756349
We doen het samen ;) hij gaat er nog vaker uit want ik hoor het niet altijd :D (doof aan 1 oor, en ik slaap altijd op mijn goede oor :P) alleen het voeden 's nachts moet ik echt zelf doen, maar hij brengt haar dan.. ik leg haar zelf weer terug als ik klaar ben

Dus 2 lijken hier, maar hij is aan het werk :D

Nou ze is gewoon heel onrustig, wordt weer wakker, beetje mopperig, speentje, aanvallen alsof ze nooit te eten krijgt.. ze kan prima slapen, dat weten we dus ik denk echt dat ze het gewoon even lastig heeft..

Ik ga iets korter, maar niet teveel.. wil lang houden, maar er zit geen model in.. Ben net Neil van de Young Ones nu :P incl. witte kop, wallen etc... :')
pi_89756365
hier een goede nacht. Om 23 uur de laatste fles, toen om 2.30 en daarna om 6.30 weer. Ze lijkt het steeds beter te doen op de fles. Ik heb het idee dat ze meer voldaan en rustiger is!
*poef* nu is het weg
pi_89756460
Hier ging t vannacht wel goed :) Hij kwam nog wel om half 3, maar toen heeft ie geslapen tot 10 uur. Of iig, hij werd om 6 uur wakker, maar toen is ie weer in slaap gevallen.
Ben iig bijgeslapen :)

Hij is een beetje verkouden aan t worden, of iig hij is scho(o)r :)

Orea, klinkt als een dramanacht!
Kapper en zonnebank klinkt goed!
Niet dat ik ooit naar de zonnebank ga :P Nou ja toen we naar Thailand gingen wel, want dat was midden in de winter, even een beetje pigment opbouwen :P

KJ, fijn dat ze t goed doet op de fles! Geeft jou zeker ook wel rust?
pi_89756544
Ik ga even een beetje kleur opbouwen en heb een gezichtsbruiner thuis (niet dat ik die ooit gebruik maar ben voornemens dat wel te gaan doen :P) dus dan kan ik het hopelijk bijhouden.. Heb al zitten denken om mee te gaan doen met de Adams Family :P zou er zo tussen passen :')

Kaatje fijn!! Inderdaad, dat zal wel rust geven?

Er komt zo een vriendinnetje met haar 2 maanden oude zoontje O+ ben benieuwd hoe reusachtig ik Leia daarna weer vind :D
pi_89756741
:D
Mja jij bent ook donker kwa haarkleur, dat scheelt al denk ik :) Ik ben toch een bleekscheet van mezelf :P

Waarschijnlijk enorm :P
had ik ook met het zoontje van een vriendin, jeetje wat was Floris een reus. Mja hij was pas 6 pond toen k m zag, Floris al 6 kilo toen ofzo :D
pi_89757061
Ja, donkerblond haar, bruin-groene ogen en dan een heerlijke lichte huid :P niet echt een fijne combi :') Hoop dat Leia wat beter bedeeld raakt wat dat betreft... :P
pi_89757151
Wij gaan eind februari een midweekje naar centerparcs, we hebben expres een beetje laat geboekt zodat Mex lekker kan zwemmen, maar had er nu al zin in gehad hoor! Wij gaan ook naar Kempervennen...
pi_89757330
Hoi, lijk meldt! Zonnebank hm... Tja. Ik heb er wel zin an maar neem er nooit de tijd voor.
Leyla is weer geënt, en maandag krijgt ze nog een prik tegen rs virus. Arme kind, veel prikken krijgen die kleintjes zeg!
pi_89757745
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 11:52 schreef Orea het volgende:
Ja, donkerblond haar, bruin-groene ogen en dan een heerlijke lichte huid :P niet echt een fijne combi :') Hoop dat Leia wat beter bedeeld raakt wat dat betreft... :P
Ik dacht dat je donkerder was met je haarkleur :')

nou Floris heeft denk ik gewoon de kleuren van mij :D
Althans zn haar is echt heel licht (net ik als ik vroeger) en hij heeft blauwe ogen, vermoed dat ze niet echt extreem van kleur gaan veranderen (ze zijn echt heel blauwblauw zeg maar, beetje als ik zelf ook heb).
Hij is ook niet heel erg bruinig, maar ook niet extreem bleek ofzo. Tis goed in verhouding ;)
pi_89761287
@Orea: Ik denk dat het belangrijk is er eerst achter te komen of het een voedings- of inslaapprobleem is.

Als het een voedingsprobleem is, krijgt Leia per voeding waarschijnlijk niet zo'n grote hoeveelheid melk binnen en komt ze daarom gauw weer. Volgens mij zou ze in principe toe kunnen met 5 keer 220 ml. Als je haar de laatste voeding (om 23 uur ofzo) nu eens een fles van 220 ml. geeft? Als ze het niet opdrinkt dan is ze misschien gewend kleinere voedingen te nemen dan je voor een baby van haar leeftijd mag verwachten. Dan lijkt het me te helpen om elke voeding de fles/borst te blijven aanbieden tot ze écht verzadigd is. Zo gaat ze langzamerhand hopelijk grotere hoeveelheden drinken. Als ze die 220 ml. wel opdrinkt dan kun je er eigenlijk wel op vertrouwen dat ze 1,5 uur daarna nog niet echt honger heeft. Als ze dan wel wakker wordt, is het misschien een inslaapprobleem en daar zijn weer andere oplossingen voor.

Hoe dan ook, van dat elke 1,5 uur aanleggen zou ik zo snel mogelijk af proberen te komen, want dan houd je dat patroon in stand.

Veel succes, kan me voorstellen dat je gesloopt bent!
pi_89761965
Ik had ook nog ff een vraagje: hoe vaak vervangen jullie de fopspeentjes? :)
  vrijdag 10 december 2010 @ 14:05:26 #138
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_89762289
Ik was jullie weer kwijt. :P

Heb Neve net even geshowt op mijn werk. Heel gezellig, weer allemaal cadeaus en lieve collega's die allemaal even wilden knuffelen. :)
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  vrijdag 10 december 2010 @ 14:08:19 #139
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_89762395
Ik ga trouwens voorlopig niet onder een zonnebank. Heb toch wat vlekjes overgehouden aan dit voorjaar en mijn huid is sowieso best droog nu. In plaats daarvan gewoon een goede bronzer crème gekocht.
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_89762588
Oh nee he, jullie doen ook echt wat aan je kleurtje. Ik wilde het eigenlijk gewoon zo laten. Maar ja, groepsdruk en zo en nu moet ik ook maar onder de zonnebank :+ :P
pi_89762708
Als er een speen kwijtraakt koop ik een nieuwe. Ik zorg er altijd voor dat ik er twee in huis heb.
Ik kook ze 1 xper week uit omdat ik dan toch de flesjes doe.
Ik gooi iig geen speen weg omdat het op het doosje staat dat het moet,daar geloof ik niet zo in.
Vroeger was dat wel nodig omdat die spenen zacht werden.
pi_89762819
Wij hebben er 4 (avent) die ze echt gebruikt en dan nog 4 (bibi en difrax) die in dozen zaten en ik bij hoge nood in haar mond stop, maar die vindt ze niet zo fijn. Ik heb er een in haar bed liggen die ik daar laat leggen anders moet ik bij het op bed liggen eerst heel het huis door voor een speen. Ik kook ze uit als ze op de grond zijn gevallen en anders 1 keer in de week. Weggooien hoeft niet, ik raak ze wel kwijt :+
pi_89763645
Jennifer heeft een stuk of 6 spenen, in een soort roulatie koop ik er gewoon 1 nieuwe als ik een leuke zie, dan gooi ik er ook weer 1 weg.. Ik ontsmet ze wel af en toe, maar goed Jen is bijna 3, die kan wel tegen een stootje.

Leyla heeft 3 spenen, die ontsmet ik duidelijk vaker.. Maar kleine Leyla duimt eigenlijk liever dan haar speen, dus de speentje geef ik nog wel maar ze gebruikt m niet zo vaak meer.
pi_89763672
Of bedoel je de flessenspenen? Die ontsmet ik na elke keer gebruik.
pi_89763873
Lijk, check. Maar mensen vroegen elk jaar al of ik ziek ben.. Helaas is de zonnebank hier weg omdat we een babykamer moesten maken ;)
Maar binnenkort hebben we een beauty-relaxmiddagje!

Speentjes van de fles doe ik na elk gebruik en die in der mond gaan 1x per week.
29/10/'10 - 25/03/'13
pi_89764241
Cantare, 220 is echt mega veel!! Overdag komt ze prima om de 3 a 4 uur,dus ik vermoed dat ze óf aan het regelen is (na mijn dip van mijn menstruatie) óf ze de troost echt even nodig heeft. Wat ik al zei, ze is onrustig en met de borst krijg ik haar weer in slaap. Ik denk echt dat het tijdelijk is. Het is vervelend maar regelt zichzelf ongetwijfeld weer straks.

220 zou ze echter zonder problemen opdrinken, honger of niet. Leia heeft het principe van: maakt me niet uit hoe ik eten krijg, als ik het maar krijg en tankt gewoon door, al zit ze vol. Haar maag is die hoeveelheid niet gewend dus dat ga ik ook niet proberen eerlijk gezegd :)
  vrijdag 10 december 2010 @ 15:08:41 #147
259886 pessie
pi_89764701
Och wat een lijken hier zeg -O- , sterkte vandaag!

Ik moet ook naar de zonnebank :Y , ik roep al 2 maanden dat ik een abonnement ga kopen maar ja tijd enzo he... Ik heb het wel nodig, ik raak vaak nogal in een winterdip en met zonnebank gaat het beter dan zonder. Waarschijnlijk puur psychisch maar het helpt wel (een beetje).

Morgen gaan we naar Utrecht. Ik wil ze toch ook wat fysieke steun geven dus gaan even een ziekenhuis bezoekje doen. Na afloop naar mn zus in Almere, 4 uur rijden voor alleen een half uurtje ziekenhuis is wel heel veel.

Orea, Nathan doet tegenwoordig voor het slapen gaan eerst een normale voeding en dan stoppen we er nog zo'n 60 a 70 cc bij, afhankelijk van wat er in de koelkast staat. Het gaat niet snel maar hij spuugt het niet uit ofzo en hij slaapt beter.

En gewone spenen: Ik heb er steeds 2 in gebruik en elke maand vervang ik 1.
Flessenspenen heb ik nog nooit over nagedacht, Nathan krijgt nu 1 a 2 keer per dag voeding uit een flesje, wanneer moet ik dan de speen vervangen? Ik maak na de voeding wel altijd goed schoon met heet water uit de kraan maar ik kook 2 keer per week uit.
pi_89764921
Ik heb nog nooit een speen vervangen... Op de verpakking staat na 6 weken, maar zolang ze er nog goed uitzien vind k t eigenlijk zonde...
k zou zn spenen (gewone, niet de fles spenen) eigenlijk weer een keer moeten uitkoken...Dat doe k allemaal niet zo trouw...
Hij heeft er 2 die hij gebruikt, 1 ligt er in zn bed en 1 is er om mee te nemen. Ze zitten allemaal aan een speenketting, Ben er nog nooit 1 kwijtgeraakt ook.
  vrijdag 10 december 2010 @ 15:15:02 #149
259886 pessie
pi_89765003
Spenen raak ik niet kwijt, het dopje van de insmeerolie van zwitsal wel (serieus, moet ergens bij de commode liggen, maar waaaarrr????).
  vrijdag 10 december 2010 @ 15:16:31 #150
259886 pessie
pi_89765078
Oh ja, ik had mn zus aan de telefoon, en toen vertelde ze dat ze de vriendin van mn schoonmoeder was tegengekomen en dat die had gezegd dat ze vond dat Nathan er altijd zo leuk uitzag "glim", point for the corpsbal-look _O_
pi_89766477
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 14:57 schreef Orea het volgende:
Cantare, 220 is echt mega veel!!
Kweenie, ze is toch 7 kg? Ik heb gewoon 7 (aantal kilo's) * 150 / 5 (aantal voedingen) gedaan*. Ze hoeft die 220 dan niet per sé helemaal op te drinken, maar het is a.h.w. de max van wat je een normale hoeveelheid zou kunnen noemen. 180 zou ook een normale hoeveelheid zijn, maar als je een fles van 180 maakt dan weet je niet of ze eventueel nog meer had kunnen drinken. Vandaar dat ik die fles van 220 ml. noem, als uitprobeersel van hoeveel ze nu eigenlijk drinkt dus. Als ze een normale hoeveelheid drinkt en ze komt na 2 uur weer, dan weet je iig. dat het geen honger is.

Elise is trouwens ongeveer 6,5 kilo en drinkt nu ongeveer 5 keer per dag en als ik een fles geef is dat tussen de 150-200 ml.

*Hoeveel milliliter (ml) een baby drinkt is moeilijk te zeggen. Dit hangt af van het gewicht van de baby, het aantal voedingen en de samenstelling van de gekolfde melk. Een baby drinkt per dag gemiddeld ongeveer 150 ml per kilo lichaamsgewicht. Een baby van 5 kilo heeft dus elke dag 750 ml moedermelk nodig. Als hij zes voedingen krijgt is dat ongeveer 110 ml per voeding. Een kind van 7 kilo heeft dagelijks ongeveer 1000 ml (1 liter) nodig; dat is ongeveer 200 ml per fles als hij vijf voedingen krijgt.
(GroeiGids.nl)
quote:
Overdag komt ze prima om de 3 a 4 uur,dus ik vermoed dat ze óf aan het regelen is (na mijn dip van mijn menstruatie) óf ze de troost echt even nodig heeft. Wat ik al zei, ze is onrustig en met de borst krijg ik haar weer in slaap. Ik denk echt dat het tijdelijk is. Het is vervelend maar regelt zichzelf ongetwijfeld weer straks.
Ik hoop het voor je. :)
quote:
220 zou ze echter zonder problemen opdrinken, honger of niet. Leia heeft het principe van: maakt me niet uit hoe ik eten krijg, als ik het maar krijg en tankt gewoon door, al zit ze vol.
Maar aan de borst bepaalt ze toch ook zelf hoeveel ze binnen krijgt?
quote:
Haar maag is die hoeveelheid niet gewend dus dat ga ik ook niet proberen eerlijk gezegd :)
Hoeveel drinkt Leia dan nu per voeding ongeveer en hoeveel voedingen krijgt ze?
pi_89766972
Geen idee, ik heb geen maatstreepjes op mijn borsten ;)

Het is niet zo dat ze steeds meer zouden moeten drinken hè? Er zit ergens een stagnatie in de hoeveelheid (zie hier) moedermelk veranderd qua samenstelling mee met de leeftijd van het kindje. Maar als ze een flesje krijgt, krijgt ze tussen de 110 en 150 cc. Daar redt ze het prima een uur of 3, 4 mee. Tot voor een week terug redde ze het op een voeding live ook gewoon van 17:00 tot 03:00 dus ik heb echt niet het idee dat ze te weinig voeding krijgt..

Er zit natuurlijk wel een verschil of ze het via de fles of via mijn borst krijgt. Via de borst moet ze meer moeite doen en zal haar 'vol' signaal eerder komen. De melkstroom is dan al minder. Bij een flesje kan ze doortanken, en tegen de tijd dat ze het 'vol' signaal krijgt heeft ze dan dus teveel gehad.

Denk dat ze 'normaal' zo rond de 6 keer per dag een goede voeding krijgt. Borstvoeding is ook veel lichter verteerbaar dan flesvoeding, dus als ze 5 keer over 24 uur zou komen zou ik me zorgen gaan maken. Denk ook dat ik dan mijn productie kan vergeten.

Maargoed, ik weet niet waar ik heb gezegd dat er een probleem is. Ze heeft prikjes gehad, ze is met haar 4 maanden sprong bezig. Ze heeft gewoon even wat meer mama honger. Ze heeft gewoon haar week niet. Is voor mij en mijn vent even lastig, maar gaat wel weer voorbij. Ze slaapt normaal prima, komt dan 1 a 2 keer per nacht. Doorslapen gaat ze vast wel doen als ze 16 is :)

[ Bericht 3% gewijzigd door Orea op 10-12-2010 16:06:25 ]
pi_89769740
Ik heb wel maatstreepjes op mijn borsten, wordt ook wel striae genoemd ;(

Ik ga zometeen mijn popje weer ophalen, kijken of ze weer lief is geweest op het kdv. Ik heb goed gestudeerd (voor de verandering) dus lekker niets doen vanavond en genieten van het knuffelen. Ik mis haar altijd na zo'n kdv dag.

Het ledikantje staat klaar, opgemaakt en wel, vanavond gaan we het uitproberen. De wieg staat er ook nog voor als het niet lukt.

Hopelijk is ze snel uitgeregeld Orea :) dan kan je weer lekker slapen en dan voor nu maar het zonnebankje! (kan je ook op slapen, maar dat zou ik niet uit proberen zonder een goede timer) En erger dan elk 1,5 uur kan het niet worden denk ik ;) Over 16 jaar maak je haar gewoon elke 1,5 uur wakker.

Nu naar Amy! *O*
pi_89769751
Jee Orea, jouw borsten hebben nodig een upgrade nodig hoor. Je hebt er nog niet eens maatstreepjes op. Dat is zooo 2009 :{w
Komt vast vanzelf weer goed allemaal hoor (alsof het nu niet goed is trouwens...) Leia vind het mss gewoon heel gezellig bij je, kan ik me goed voorstellen.
pi_89769790
Ik heb wel streepjes.

Ik hou voor Leyla 120 x lichaamsgewicht : aantal voedingen. Het is tussen de 120 en 150cc. Leyla is geen hongerlapje, voor haar zou het ergens tussen de 650 en 800 cc per dag zijn. Dan drinkt ze ongeveer tussen de 8 en 10 x op een dag, ze is ook van de kleine slokjes. Met een fles gaat er tussen de 70 en 100 cc in. Op het kdv krijgt ze 3 flessen. Maar ook met 70cc kan ze er opeens 4 of 5 uur tussen laten.
pi_89769834
quote:
12s.gif Op vrijdag 10 december 2010 17:04 schreef tessie het volgende:
Jee Orea, jouw borsten hebben nodig een upgrade nodig hoor. Je hebt er nog niet eens maatstreepjes op. Dat is zooo 2009 :{w
:7 8-)
pi_89769880
Oh ik heb net een poepbroek verschoont van Leyla, ik heb maar een washand gepakt, het was onbegonnen werk met doekjes. Van dr buik tot de nek!!! Helemaal onder.
En ze is een beetje zielig.
pi_89769990
Met de bv gaf ik in de fles 110 cc en dat kreeg Ilse nooit helemaal op. Ze kwam daarna wel na 2 uur weer voor een voeding. Nu met de kv geef ik 120/4 en deze krijgt ze op, ze houdt het er zo ongeveer 4 uur op vol. Ik kom nu uit op 6 flessen op een dag. Heb dr gister laten wegen, ze weegt nu 4780. Ze was in 2.5 week 400 gram aangekomen. Nu moet ze over 2.5 week weer naar het cb. Ik ben benieuwd hoeveel ze aangekomen is dan op de kv.
*poef* nu is het weg
pi_89770074
Bij Leyla zie je ook heel erg duidelijk op de curve vanaf wanneer ze nutrilon bijkrijgt.
Oh en ik heb m'n machtiging!!!! 6 maanden krijg ik het spul vergoed, 50 euro per week. Ik ben zo blij! Ik hoop dat ik met terugwerkende kracht nog terugkrijg, maar dit is al heel erg fijn!
pi_89770177
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 15:59 schreef Orea het volgende:
Geen idee, ik heb geen maatstreepjes op mijn borsten ;)

Het is niet zo dat ze steeds meer zouden moeten drinken hè? Er zit ergens een stagnatie in de hoeveelheid (zie hier) moedermelk veranderd qua samenstelling mee met de leeftijd van het kindje. Maar als ze een flesje krijgt, krijgt ze tussen de 110 en 150 cc. Daar redt ze het prima een uur of 3, 4 mee. Tot voor een week terug redde ze het op een voeding live ook gewoon van 17:00 tot 03:00 dus ik heb echt niet het idee dat ze te weinig voeding krijgt..

Er zit natuurlijk wel een verschil of ze het via de fles of via mijn borst krijgt. Via de borst moet ze meer moeite doen en zal haar 'vol' signaal eerder komen. De melkstroom is dan al minder. Bij een flesje kan ze doortanken, en tegen de tijd dat ze het 'vol' signaal krijgt heeft ze dan dus teveel gehad.

Denk dat ze 'normaal' zo rond de 6 keer per dag een goede voeding krijgt. Borstvoeding is ook veel lichter verteerbaar dan flesvoeding, dus als ze 5 keer over 24 uur zou komen zou ik me zorgen gaan maken. Denk ook dat ik dan mijn productie kan vergeten.

Maargoed, ik weet niet waar ik heb gezegd dat er een probleem is. Ze heeft prikjes gehad, ze is met haar 4 maanden sprong bezig. Ze heeft gewoon even wat meer mama honger. Ze heeft gewoon haar week niet. Is voor mij en mijn vent even lastig, maar gaat wel weer voorbij. Ze slaapt normaal prima, komt dan 1 a 2 keer per nacht. Doorslapen gaat ze vast wel doen als ze 16 is :)
Duidelijk, ik zal erover ophouden.

Even in het algemeen over het dikgedrukte stukje: hoe gaat dat bij de andere moeders? Elise is uit zichzelf naar 5 voedingen per etmaal gegaan (en helaas heb ik ook alleen maar verticale maatstreepjes, dus hoeveel ze precies binnenkrijgt weet ik niet, maar als ik kolf dan drinkt ze ca. 180 ml.). Bij mijn weten is dat best normaal voor haar leeftijd en "formaat", of vergis ik me?
pi_89770299
Een kindje geeft dat gewoon zelf aan cantare. Ik zou me daar niet druk om maken. Zolang ze goed groeit en tevreden is gaat het gewoon goed.
Jen dronk bij 10 maanden ook nog 10x, dus ik ben meisjes gewent van de kleine slokjes.
Maar wat je zegt klopt, als ze 5x bijna 200cc bij je drinkt is dat gewoon genoeg.
Ik weet dat het bij Leyla wel past, 200, maar ik kan het toch moeilijk op de ganzelever manier doen.
pi_89770406
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 17:15 schreef Ticootje het volgende:
Bij Leyla zie je ook heel erg duidelijk op de curve vanaf wanneer ze nutrilon bijkrijgt.
Oh en ik heb m'n machtiging!!!! 6 maanden krijg ik het spul vergoed, 50 euro per week. Ik ben zo blij! Ik hoop dat ik met terugwerkende kracht nog terugkrijg, maar dit is al heel erg fijn!
Wat fijn dat je de machtiging hebt!!!!!
^O^
*poef* nu is het weg
pi_89770719
quote:
Op vrijdag 10 december 2010 17:25 schreef kaatjejannie het volgende:

[..]

^O^
Ja, heel fijn. Dit waren geen leuke bedragen meer zeg maar.
pi_89771084
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 17:22 schreef Ticootje het volgende:
Een kindje geeft dat gewoon zelf aan cantare. Ik zou me daar niet druk om maken. Zolang ze goed groeit en tevreden is gaat het gewoon goed.
Oh, ik maak me ook absoluut geen zorgen, hoor! :)
quote:
Jen dronk bij 10 maanden ook nog 10x, dus ik ben meisjes gewent van de kleine slokjes.
Maar wat je zegt klopt, als ze 5x bijna 200cc bij je drinkt is dat gewoon genoeg.
Ik weet dat het bij Leyla wel past, 200, maar ik kan het toch moeilijk op de ganzelever manier doen.
Ghehe, nee, als Elise het niet zelf gewoon zo zou doen dan zou ik het er ook niet in stampen. :D Alleen ik was even in "verwarring" door wat Orea zei over het aantal voedingen en de productie enzo.
pi_89771101
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 17:25 schreef kaatjejannie het volgende:

[..]

^O^
x2 :)
pi_89772102
Floris dronk op t eind ook nog maar 5 keer.
Ook met de fles heeft ie gewoon die 200 nodig, anders is ie gewoon niet tevreden.
s avonds krijgt ie zelfs een fles van 210/7. geef k m 200 ligt ie te huilen, net zolang tot ie een haklve fles krijgt die hij voior de helft opdrinkt :)
hij ging zewlf naar 4 flessen. afgelopen dagen is t wat meer :)
pi_89772118
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 17:45 schreef Cantare het volgende:

[..]

x2 :)
x3 :P
pi_89772188
Fijn Tico *O*
pi_89772964
Goed nieuws Ticootje!

Hier een dametje die al de hele dag een beetje moppert. Alleen mama is goed, dus ze ligt al de hele dag tegen me aangeplakt. Mijn eigen kacheltje O+
Alleen dat ze die rechter borst nou toch alweer niet wil drinken..
29/10/'10 - 25/03/'13
pi_89773169
ff vraagje..Mex wil de hele tijd staan zeg maar op schoot en hij houd het steeds langer vol.
Maar vorige week wilden ze hem niet meten omdat dat slecht zou zijn voor de heupjes,maar is dat staan dan ook slecht? Hij is nu 2 maanden..
pi_89774019
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 17:44 schreef Cantare het volgende:

[..]

Oh, ik maak me ook absoluut geen zorgen, hoor! :)

[..]

Ghehe, nee, als Elise het niet zelf gewoon zo zou doen dan zou ik het er ook niet in stampen. :D Alleen ik was even in "verwarring" door wat Orea zei over het aantal voedingen en de productie enzo.
Je merkt dat vanzelf ;) als het voor jouw productie killing is, dan zal Elise vanzelf gaan regelen :) voor mijn productie is die nachtvoeding weer nodig.. Tijdje dat ze echt flink 'doorgeslapen' heeft, maar toen ging ze boel snel achteruit..

Troeta, geen idee, maar het lijkt me zolang hij die spanning er zelf op kan zetten dat het minder erg is, dan wanneer iemand aan zijn been trekt om te meten :P zolang hij maar niet te lang 'staat' zeg maar..
pi_89775981
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 18:46 schreef Troeta het volgende:
ff vraagje..Mex wil de hele tijd staan zeg maar op schoot en hij houd het steeds langer vol.
Maar vorige week wilden ze hem niet meten omdat dat slecht zou zijn voor de heupjes,maar is dat staan dan ook slecht? Hij is nu 2 maanden..
t schijnt niet heel goed te zijn voor de heupen. Oh en wat orea ook zegt.
Floris is ook zo'n staander, die heeft ook echt veel kracht in zijn benen. Soms wil ie alleen maar staan, ik probeer t niet zelf te doen, maar Floris zet er echt zelf kracht op..
pi_89776792
Oh en denk dat Floris niet lekker sliep, omdat ie niet lekker is. Hij heeft een beetje een loopneusje, is schor en had verhoging. Ik vond m wat warm aanvoelen, dus denk even temperaturen. Had ie 38,4. Zijn temp is nog nooit zo hoog geweest :) Had ook t idee dat ie een beetje (hoofd)pijn. Dus maar even een paracetamolletje gegeven.
pi_89777086
quote:
Op vrijdag 10 december 2010 18:46 schreef Troeta het volgende:
Slecht voor de heupen en de rug. Waarom haasten met laten staan, kan hij z'n hele leven nog. Zelfs zitten kun je beter nog niet doen.
pi_89779095
Maar als je kind steeds de benen strekt ;) deed Floris ook al snel, die kreeg Son volgens mij ook voor geen meter zittend of plat :P

Leia begint dat nu ook te doen! Benen strekken en dan breeduit lachen als ik haar rechtop op mijn benen heb staan :P (en natuurlijk houd ik haar vast dus ze 'staat' niet echt op haar benen)
pi_89779642
Toevallig heb ik het vandaag nog gevraagd op het cb, omdat Leyla ook vrij sterk is. Bovenstaande antwoord kreeg ik.
Leyla mag lekker haar krachten oefenen door op de buikje te liggen. En proberen te draaien. Tuurlijk zit ze wel bij mij in bad, maar verder eigenlijk niet, ook omdat ze niet graag op je hangt, en zelfs zitten kan echt nog lang niet. Jen kon redelijk zitten rond de 6 maanden.
pi_89779713
Oh en Orea, leia is al bijna 5 maanden hè? Mex pas 2 maandjes, dat is echt een groot verschil.
pi_89779714
Ja dat zitten ook slecht? Hmm,dat is lastig zeg,hij wil het echt graag en raakt gefrustreerd als we hem niet helpen. Van mij mag die nog jaren liggen hoor. Had ook niet verwacht dat ze dat met twee maanden al gingen doen,gaan veels te snel die babietjes!
pi_89780010
Slecht, slecht... Ik deed jen ook vaak zittend neerzetten, die heeft er niets van over gehouden. Maar met Leyla heb ik gewoon niet zo'n haast. Ze vindt het prima in een platte wipper, platte buggy enz.
pi_89780248
Ja Leia gaat naar de 5 maanden, das waar..

Echt rechtop zet ik haar ook nog niet neer. In de wipper zit ze net een beetje hoger dan liggend. Merk dat ze dan nog dingen kan doen. Zet ik haar rechter dan hangt ze een beetje 1 kant op :D
pi_89780384
Ik heb je wipper nu iets omhoog en haar bedje ook, veel snot enzo.
  vrijdag 10 december 2010 @ 21:22:16 #182
259886 pessie
pi_89780871
Nathan 'zit' vaak op schoot, als je hem laat liggen gaat ie krijsen. Is vanaf het begin al. Hij wil graag wat zien en liggend ziet hij niet zoveel. In het wipstoeltje zit hij net niet liggend zeg maar, verrder overeind en hij gaat hangen, net als wat Orea zegt, dat ziet er niet uit vind ik dus dan maar platter.
Wat draaien betreft, ik heb hem een paar keer zien draaien van buik naar rug maar de laatste tijd niet meer. Wel draait hij vaak op zn zij vanaf zn rug.

Mn schoonzus is naar het Wilhelmina KZH geweest. Door het vele vloeien blijken de vliezen te zijn gebroken. Er is dus geen hoop meer. Ze is nu even thuis, dan kunnen ze na het weekend een beslissing nemen over inleiden e.d. Ze zijn blij dat we morgen even langskomen.
pi_89781019
Oh...Mex zit eigenlijk heel vaak, tegen ons aan of ondersteund door mn handen. Zo boert hij ook alleen.
In de wipper zit ie ook een stuk hoger dan jij omschrijft,maar zijn hoofd valt niet scheef.
pi_89781126
Wat erg pessie,veel sterkte toegewenst!
pi_89781585
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 20:51 schreef Orea het volgende:
Maar als je kind steeds de benen strekt ;) deed Floris ook al snel, die kreeg Son volgens mij ook voor geen meter zittend of plat :P

Leia begint dat nu ook te doen! Benen strekken en dan breeduit lachen als ik haar rechtop op mijn benen heb staan :P (en natuurlijk houd ik haar vast dus ze 'staat' niet echt op haar benen)
Nog steeds niet :') Hij wilde trouwens ook nooit liggen. Tegenwoordig als k m op zn rug leg ligt ie binnen 3 seconden op zn buik :')

Oh en gisteren ofzo gooide hij zich achterover en met dezelfde vaart kwam ie omhoog :')
met eten zit ie tegenwoordig tussen ons in op t voedingskussen, hij zakt dan naar beneden en dan is t gelijk huilen...
hij houdt er echt niet van horizontaal te zijn, nou ja alleen op zn buik dus :)

Pessie wat erg zeg! :* sterkte allemaal!
pi_89782360
Vanaf wanneer deed ie dat al Sonnetje?
Niet meer zitten gaat hier niet meer lukken,net zoals Nathan vind Mex het ook veels te leuk om alles te zien, hij is ook al fan van BabyTV.
Als die ligt dan is het in de box om te kijken naar zijn mobiel of als hij even lekker bij ons wil liggen.
Staan kan ik nog wel tegenhouden natuurlijk, maar die stijve benen zitten wel vaak in de weg,haha
pi_89782452
uhm geen idee eigenlijk. Maar hij heeft altijd wel hele sterke benen gehad :)
  vrijdag 10 december 2010 @ 23:05:17 #188
259886 pessie
pi_89785963
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 21:51 schreef Troeta het volgende:
Vanaf wanneer deed ie dat al Sonnetje?
Niet meer zitten gaat hier niet meer lukken,net zoals Nathan vind Mex het ook veels te leuk om alles te zien, hij is ook al fan van BabyTV.
Als die ligt dan is het in de box om te kijken naar zijn mobiel of als hij even lekker bij ons wil liggen.
Staan kan ik nog wel tegenhouden natuurlijk, maar die stijve benen zitten wel vaak in de weg,haha
Top Gear :')

En Nathan denkt dat ie zulke sterke buikspieren heeft dat ie vanuit ligstand omhoog kan komen. Vind ie niet leukt dat em dat niet lukt
pi_89787145
The voice of holland vond Mex net ook leuk,maar bij nick en simon ging die ineens huilen,haha

En dat doet hij ook ja,met zijn handjes gebald onder z'n kin en een gek bekkie, en dat is ook zijn poephouding.
  vrijdag 10 december 2010 @ 23:33:14 #190
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_89787312
Pessie, ik las nu pad van je schoonzusje. Wat erg! Jij ook veel sterkte. Het lijkt me best moeilijk om steun te geven als het zo dichtbij komt omdat je zelf nog zo'n hummeltje hebt.

We gaan zondagochtend op vakantie, dus we wilden even oefenen met Neve in haar nieuwe campingbedje. Helaas ging dat helemaal niet goed... Heb haar uiteindelijk maar weer in haar eigen bedje gelegd, want ze was helemaal overstuur. En nu weet ik niet goed of dat aan het bedje lag of dat ze gewoon door alle drukte van slag was.
  zaterdag 11 december 2010 @ 08:30:51 #191
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_89794722
Ik ben weer bijgelezen geloof ik.
Pessie wat verschrikkelijk voor je schoonzusje. Heel veel sterkte.

Tico eindelijk je machtiging *O* geweldig, dat zijn bedragen waar je niet vrolijk van wordt zeg :*

Ik snap even niets van het rekensommetje met voeding, Ik weet ook niet wat Ylana weegt nu, dus uitrekenen wordt lastig. Ze is gezelig en vrolijk en alert en helder en tevreden dus zal het wel goed zijn :D . Ze krijgt met de fles 120-130cc aangeboden en drinkt dan 100-120 op, prima dus.
Dinsdag weer prikjes, dan ook wegen en meten, ik ben benieuwd!
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_89794862
gisteravond was zielig joh. je merkte echt aan floris dat ie niet lekker is. k haalde m ook uit zn slaapzak, hij was helemaal klam. Maar was ook na paracetamol zn temp was van 38,4 naar 37,1 gezakt. heb zn pyjamabroek maar uitgelaten en alleen een lakentje over m heen gelegd.
straks ook maar een hogere dosering paracetamol halen. heb nu 60mg, werkt wel maar minder lang
  zaterdag 11 december 2010 @ 09:14:14 #193
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_89794921
Saffier, als je meisje happy is zal het inderdaad wel goed zitten toch. Ik neem steeds het laatste gewicht van het cb, plus het aantal weken sindsdien x 200 gram. En ik rond alles flink naar boven af.

Wat sneu voor Floris. Hopelijk gaat het snel beter!

Neve slaapt in haar campingbedje! *O*
Lanzarote here we come!
Ik heb bijna alles gepakt, online ingecheckt en vandaag een rustig dagje. Nog nooit zo'n stressvolle voorbereiding gehad. Normaal reis ik 8 keer per jaar, veel langer en verder, maar dit is by far het meest ingewikkelde! :D
  zaterdag 11 december 2010 @ 09:26:42 #194
259886 pessie
pi_89795000
Hik alvast veel plezier!

Saffier ik heb geen flauw idee wat Nathan drinkt, laatst weigerde hij en heb ik 140cc afgekolfd en dat dronk hij op.Hij zag er tevreden uit na afloop dus ik denk dat hij ongeveer dat drinkt. Het gaat ook om het lichaamsgewicht he, en Ylana is meen ik net zoals Nathan, toch?

Tico, machtiging *O*

Son, zo sneu, zieke baby'tjes
  zaterdag 11 december 2010 @ 09:56:03 #195
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_89795267
Ik heb geen idee wat Nathan weegt nu, sorry :D
Ik gok dat Ylana tussen de 5700 gram en de 6000 gram is, ze groeit echt geen 200 gram per week meer, laatste keren was het +/-100 gram per week en de allerlaatste was een keertje 70 gram. Ik ga dus uit van die 100 gram per week, dan kom ik op de 5700.
Ze doet het lekker verder, daar gaat het om :Y

Son Beterschap :*
Ylana
pi_89795446
Beterschap met Floris, Sonnetje!

Neve gaat lekker op vakantie samen met haar papa en mama! Geniet ervan!

Fijn dat het zo goed gaat met je Ylana, Saffier!

Mijn dametje heeft geslapen vanaf 00.45 tot 9 uur :o
29/10/'10 - 25/03/'13
pi_89795618
Beterschap met floris!
Veel plezier op vakantie Hik! *O*

Wij hebben gister de gehoortest gehad. Mislukt bij beide oren.
Ik weet dat het kan komen door verkoudheid, verstopte oren etc maar ik vind het niet leuk.
Maar echt zorgen maak ik me niet.

Het is echt een heerlijk kereltje, Slaapt direct in de doek.
Geeft geen enkel protest geluid als X. hem plet :D
En zijn grote zus is heel lief voor hem *O*
  zaterdag 11 december 2010 @ 10:29:12 #198
105018 Borizzz
Thich Nhat Hanh
pi_89795634
Sonnetje: beterschap!
Orea: Kan Leia ook al draaien? Mijn Siebe die draait al wel naar zijn buik maar hij 'vergeet' dan zijn arm goed te doen, zodat hij vervolgens muurvast ligt en geen kant meer op kan :D

Verder hier alles goed (nog steeds) Siebe is morgen al 6 maanden!
kloep kloep
pi_89795848
Pessie, wat een vreselijk nieuws. Heel veel sterkte. Je moet er toch niet aan denken dat zoiets je overkomt... zo hoorde ik laatst over iemand die op de school naast ons werkt waarvan zijn vriendin zwanger was van een tweeling dat ze bij een reguliere controle bij de gyn met 24 weken erachter kwamen dat beide kindjes overleden waren. Vreselijk :{
Tico, wat fijn dat je eindelijk de machtiging binnen hebt! *O*
Sonnetje, beterschap met Floris!
Saffier, wat fijn dat het zo goed gaat met Ylana.
Hik, heel veel plezier op vakantie! Is het nog mooi weer op Lanzarote?
Barbabientje, lekker slaapkopje heb je! :)
Pvoesss, vervelend van die gehoortest. Wanneer komen ze een tweede poging doen?
  zaterdag 11 december 2010 @ 11:04:16 #200
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_89796148
En dan komen we ons hier ook melden....

Vooralsnog gaat alles goed dus behalve onze aanwezigheidsmelding niet veel te melden ;)

Als een modje ons in de OP zou kunnen zetten, thnx :*
***30 november 2010: 'Soneal', zoon van Leandra en Nostalgist***
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 11 december 2010 @ 11:11:36 #201
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_89796288
Gefeliciteerd en welkom Leandra!
pi_89798384
Arme Floris,beterschap!!!
Hik, veel plezier op vakantie en wat je vergeen bent kan je vast wel daar kopen!
Welkom Leandra! Heb je ook geen foto'tje?;)
pi_89798585
Leandra, welkom *O*
Borizz, nee :D Leia maakt ook nog geen aanstalten (ze is 4,5 maand ;)) daarentegen kletst ze echt heel erg!! Komt vanzelf wel :P
Hik veel plezier!! Komt vast goed :Y
Floris, beterschap!!

Ik ben geknipt :D wat een verschil! Leia vind het leuk die grijpt steeds naar mijn haar.. Straks even nieuw make-upje scoren en morgen even zonnebanken :) /verslonzing ;)
  zaterdag 11 december 2010 @ 13:12:31 #204
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_89799780
De enige foto die ik tot nu toe online heb staan heb ik al in diverse topics gespamd, maar ik kan m hier ook wel posten natuurlijk ;)

Dit was op 2 december, toen was hij 2 dagen oud:

Wullie bin KOEL © Soneal
pi_89800071
Welkom kleine Soneal en Leandra! *O*

Floris, beterschap knul. :*

Barbabeebie, wat knap dat jij zo lang geslapen hebt! ^O^

Pvoesss, balen van de gehoortest. Wat gaat er nu gebeuren?

Saffier, dat rekensommetje komt erop neer dat een baby de eerste maanden per dag ongeveer 150 ml voeding per kilo lichaamsgewicht drinkt. Dat totaal deel je door het aantal voedingen en dan heb je het aantal ml. per voeding. Bijvoorbeeld: 5,7 (gewicht) * 150 / 6 (aantal voedingen) = 142,5 (aantal ml. per voeding).

Disclaimer: Natuurlijk drinkt een baby met borstvoeding niet elke voeding precies evenveel en zijn er baby's die meer of minder nodig hebben (of minder uit de fles drinken en dat later bij mama inhalen), maar het is een richtlijn voor als je een keertje wil kolven.
pi_89800526
bedankt voor de beterschapswensen, lief O+
vandaag voelt ie zich wel beter al :) gelukkig, hij lacht weer wat meer :) geef m nog wel paracetamol, maar dat helpt dus goed. straks verjaardag van mn nichtje

oh en hij is vandaag gewoon 5 maanden :o nog een maand en dan moeten we hier weg ;) i'm in denial
pi_89800724
Welkom leandra :D

Ze doen hem de 17e nog een keer.
Werkt dat niet is er nog een andere methode met plakkers ofzo :)
  zaterdag 11 december 2010 @ 13:57:23 #208
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_89801448
Mooi plaatje Leandra!

Pvoesss, heb je zelf ook het idee dat hij slecht hoort? Reageert-ie op geluiden van jou?
pi_89802689
Leandra welkom met je menneke! Mooie naam heeft ie!
Pvoess, succes met de 2e gehoortest! Wat hik zegt, denk je zelf ook dat ie niet op geluid reageert?

Hebben we ook een fotootje van de nieuwe Orea? O-)
29/10/'10 - 25/03/'13
pi_89803227
Ik ben ook naar de kapper geweest vandaag, manlief had voor de 2e keer op rij een flinke telefoonrekning, dus ik heb mezelf lekker verwent, m'n haartjes gewassen, geknipt en helemaal gestylt. Zo ziet het er weer leuk uit. Lekker offtopic!!

Maar dusz, verder heb ik eigenlijk geen nieuws ofzo.
Floris, beterschap knullie!

Pvoess, Leyla heeft ook gefaald bij de eerste keer hoortest, 2e keer ging wel goed.

Leandra, welkom hier. En wat een heerlijke foto, verse babies!
pi_89803779
Niet de beste foto's, maar ach.. ben toch al getrouwd :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_89804026
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 december 2010 14:57 schreef Ticootje het volgende:
Ik ben ook naar de kapper geweest vandaag, manlief had voor de 2e keer op rij een flinke telefoonrekning, dus ik heb mezelf lekker verwent, m'n haartjes gewassen, geknipt en helemaal gestylt. Zo ziet het er weer leuk uit. Lekker offtopic!!

Das een goeie hè.. wilde ik invoeren voor elke bekeuring die hij krijgt, dat ik voor hetzelfde bedrag mag shoppen O-) sindsdien geen bekeuring meer gezien }:|
pi_89804287
Ziet er goed uit Orea! Staat je goed!

Zijn jullie haren veel uitgevallen? En wanneer kan ik dat ongeveer verwachten?

Krijgen we van jouw ook een foto ticoo? Doe je gewoon samen met leyla poseren dan is het best ontopic!
29/10/'10 - 25/03/'13
pi_89804482
Hier valt het reuze mee, maar op zich heb ik normaal al redelijk wat haaruitval :)

Mijn kind verraste me met een poepbroek tot in haar nek, de 2e deze week :o (ze poept normaal maar 1 keer in de week :')) dus alles kon verschoont :D
pi_89805137
Ik doe ff geen foto, makeuploos dagje vandaag. Ik geef net geen licht :')
  zaterdag 11 december 2010 @ 17:29:37 #216
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_89807412
Ik ben vorige week voor de babyborrel op 1 middag naar de kapper en de schoonheidsspecialist geweest. Dat laatste dankzij een bon van mijn lieve vriendin, die vond dat ik daar meer aan had dan romper nummer 45. Topcadeau!

Mijn 4 jurken van de ASOS waren ook aangekomen. Een moet er eigenlijk terug, want de borsten passen er met geen mogelijkheid in. :') En nu ben ik de pakbon kwijt. :{

Tot zover mijn post zonder babypraat (dat van die borsten kwam toch best in de buurt O-)
pi_89809709
ahhwww echt een lieve foto! Soneals foto he;)
Maar je haar zit leuk Orea!
  zaterdag 11 december 2010 @ 18:53:54 #218
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_89809887
Welkom Leandra en Soneal O+ wat een mooie 'echte' naam heeft hij zeg O+
Ziet er leuk uit Orea!

Ylana kan de slaap niet vatten vandaag geloof ik :{
Ylana
pi_89813616
Ik kom even meelezen over het haaruitval verhaal. En om eens te kijken hoe het met jullie gaat nu.

Van haaruitval heb ik tot nog toe nog niets gemerkt eigenlijk... :)

@ Orea: Leuk hoor, je haar!

@ Leandra: welkom samen met Soneal, van harte gefeliciteerd nog!
I'm just a Soul whose Intentions are Good
  zaterdag 11 december 2010 @ 21:49:14 #220
259886 pessie
pi_89815936
Leandra, welkom. Mooie naam heeft ie! Leuke foto ook.

Wat betreft haaruitval. Begon hier met 3.5 maanden (tegelijk met Nathan :') ) en helaas is het nog niet voorbij.

Mooie make-overs! Wil er zelf ook wel 1 O-)

Ylana en Nathan wegen ongeveer hetzelfde. Nathan was woensdag 5745 gram. Ik gva woensdag wel weer wegen, hoop dat et dan 5845 gram is. Anders weet ik het ook niet. Tegenwoordig drinkt hij zonder tepelhoed totdat hij verzadigt is. Dan laat hij zelf los en vind het prima. Nou ja, zie dan wel verder!

In Utecht was het goed. Het is verdrietig maar ze gaan er heel goed mee om, in hoeverre je daar goed mee om kunt gaan natuurlijk. Ze vonden het heel leuk Nathan weer te zien en ons bezoek bracht ze ook even de nodige afleiding.
  zaterdag 11 december 2010 @ 21:59:40 #221
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_89816274
Hoe oud is Nathan nu Pessie? Qua gewicht zitten ze wel redelijk gelijk voor zover ik Ylana in kan schatten :Y Goed van jou zeg!
Weeguurtje valt hier vreselijk rot met de schooltijden van Tobias, echt zo stom gedaan van ze. Vroeger was dat op donderdagochtend van 9-10, dat was prima tijdstip, nu maandag en vrijdag tussen 12.30 en 13.30. Tobias moet om 13.15 weer op school zijn, ik kan gewoon niet om 13.30 dan weer op het cb staan. Ik zie het dinsdag wel want ik ben stiknieuwsgierig!

Nogmaals sterkte voor ze Pessie.
Ylana
pi_89818015
Nou ik denk dat hier duidelijk is dat we mevrouw gewoon niet moeten wakker maken tussendoor.. Ze ligt er alweer vanaf 17:00 op en we maakten haar de laatste tijd rond 19:00 wakker en dan was het daarna prut. Moeten de nacht nog in natuurlijk, maar ze slaapt nog :') vanaf 17:00..

We maken haar dus maar even niet wakker, kijken hoe laat ze komt.. als ze weer rond 3 uur komt dan weet ik genoeg en dan moeten we het gewoon zo laten :')

En nu ga ik mijn bed in! Na het eten al door meneer gedwongen te gaan liggen ;) en heb zo even 2 uurtjes kunnen pakken, maar ik val om ;) dus :W
pi_89818097
Haha dat is toch geen tijd :D Gek kind O+

De mijne slaapt gewoon niet vanaf 5 uur :D Pas vanaf half 8/8 uur weer :6 8)7
en dan zeg ik dat de jouwe gek is :P

Hopelijk slaapt ze lekker tot een uur of 3 door! Hebben jullie wel verdiend! Weltruste!
  zaterdag 11 december 2010 @ 22:53:30 #224
259886 pessie
pi_89818165
Saffier, Nathan is 4.5 maanden, hij is niet de dikste om het maar zo te stellen. :P , maar goed, volgens mij was ik noch mijn man dat op deze leeftijd.
Dat zijn inderdaad rottijden zeg!

Orea ik hoop dat ze vannacht even goed slaapt! Heb je wel nodig af en toe!

Ik vond het hier al prut afgelopen nacht dat Nathan om 3 uur en om 6 uur kwam. Om 6 uur was van de kou, 3 uur weet ik niet. Nathan is redelijk uitzonderlijk, sliep standaar tot 4.30 vanaf een week of 6 en nu is het steeds 3 uur :O .

Ik ga slapen, ben redelijk op nu.
  zaterdag 11 december 2010 @ 23:08:48 #225
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_89818670
Wat grappig Orea, hier net andfersom! Ik ben Ylana van de week tegen 22/23 uur eens wakker gaan maken voor een laatste voeding ipv tussen 21 en 21.30 (kwam zo uit na het werk) en dan komt ze ineens rond 5.45/6 uur voor het eerst weer!! Ik moet nog even kijken wat ik zelf het lekkerst vind, rond 21.30 naar bed en tussen 3 en 5 een nachtvoeding of 2 als het tegenzit of 'pas' om 23 uur naar bed zonder nachtvoeding... Ik geloof toch de erste, dan kom ik nl aan meer uur slaap, ik heb veeeeel slaap nodig. Eerst maar kijken hoe het vannacht gaat :)

Oja Pessie! Nathan en Ylana schelen niet zo heel veel, Ylana is bijna 4 maanden dan zit er een week of 3 tussen.
Ylana
pi_89825359
Ze kwam om half 3 :D en toen niet in slaap te krijgen, om 4 uur sliep ze tot 6.. In mijn bed aan de borst nog tot 8... Zelf alleen amper geslapen vannacht, lukte niet ofzo..

Maar Leia dus maar niet meer wakker maken :D
pi_89826315
Hier elke 2 a 3 uur en tegenwoordig drinkt hij van 00 tot 02 aan 1 stuk door :D
Ik vind het nog wel te doen voorlopig zo. Al ben ik wel moe
pi_89827943
floris heeft geslapen van 10 tot 9, daarna fles en weer geslapen tot net. was wel fijn want k sliep pas laat dus he lekker kunnen uitslapen. nu ligt ie op zn buik in mn bed windjes te laten :')
  zondag 12 december 2010 @ 13:12:26 #229
259886 pessie
pi_89830224
Nathan alleen gevoed om 4.45 en daarna pas om 9.15 *O*
En hij heeft vanochtend op freecell in de doek geslapen _O-
  zondag 12 december 2010 @ 13:32:29 #230
105018 Borizzz
Thich Nhat Hanh
pi_89830938
Er gaan vandaag gewoon vier baby-tjes (waaronder mijn kleine Siebe) naar de grote babytjes :)
Wat gaat de tijd snel....

Siebe begint trouwens te dromen volgens mij. Slaapt ie, dan ineens een schreeuw enzo, en een beetje gepruttel en vervolgens slaapt hij weer O+
kloep kloep
pi_89831083
Gefeliciteerd met het eerste half jaar!
Maar dat dromen doen ze toch vanaf dag 1?
  zondag 12 december 2010 @ 13:39:58 #232
105018 Borizzz
Thich Nhat Hanh
pi_89831148
Weet niet, volgens mij dromen ze echt vanaf een maand of 5; en kunnen ze dan ook wat overstuur wakker worden. Even troosten helpt dan vaak wel.
kloep kloep
pi_89839855
Dag Siebe en Borizzz, tot over 1,5 maand ;)

Wij hebben de box verplaatst (ivm de kerstboom :P) en ik heb hem gelijk een stand lager gezet.. Had ik eerder moeten doen want daardoor kan ze veel meer om zich heen kijken. Net keek ik even 2 seconde niet, had ze al haar boekjes te pakken gekregen en op haar gezicht gelegd en lag heel blij te trappelen :D maf kind!

En doordat ze ons nu beter ziet begint ze te draaien :o :D gekkie! Ze lijkt echt zo groot ineens..
  zondag 12 december 2010 @ 18:14:42 #234
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_89840854
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 10:36 schreef Pvoesss het volgende:
Hier elke 2 a 3 uur en tegenwoordig drinkt hij van 00 tot 02 aan 1 stuk door :D
Ik vind het nog wel te doen voorlopig zo. Al ben ik wel moe
Ha, herkenbaar... is dat even een geruststelling :')
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_89840937
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 17:42 schreef Orea het volgende:
Dag Siebe en Borizzz, tot over 1,5 maand ;)

Wij hebben de box verplaatst (ivm de kerstboom :P) en ik heb hem gelijk een stand lager gezet.. Had ik eerder moeten doen want daardoor kan ze veel meer om zich heen kijken. Net keek ik even 2 seconde niet, had ze al haar boekjes te pakken gekregen en op haar gezicht gelegd en lag heel blij te trappelen :D maf kind!

En doordat ze ons nu beter ziet begint ze te draaien :o :D gekkie! Ze lijkt echt zo groot ineens..
Hihi, dat doet ons meisje ook, boekjes op haar gezichtje leggen. En een lol dat ze dan heeft! :)

We hebben de box nog niet lager gezet, nu kan ze tenminste nog over de bank ook heenkijken en dan niet meer. Draaien doet ze al wel een maandje, waarbij ze constant haar voetjes door de spijlen steekt. Gekkie. :D
pi_89852418
Vanaf welke leeftijd zijn jullie of gaan jullie zwemmen met jullie kind? Isabelle is nu 3 maand en ze heeft haar eerste inentingen gehad. We gaan vanaf morgen naar een roompotpark en ik zou het leuk vinden om eventjes met haar te gaan zwemmen, 10 a 15 minuten ofzo. Maar ik heb al op meerdere sites gelezen dat het wordt afgeraden vanwege de dampen die op latere leeftijd astma end kan veroorzaken...Kijk dat heb ik er natuurlijk niet voor over. Maar aan de andere kant denk ik, wat kan die ene keer nou voor schade aanrichten? Wat vinden jullie?
pi_89852647
Gewoon lekker gaan zwemmen. Hou de lippen in de gaten, kleintjes koelen snel af. Verder gewoon doen, die ene keer kan echt geen kwaad hoor.
pi_89852795
quote:
10s.gif Op zondag 12 december 2010 18:14 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ha, herkenbaar... is dat even een geruststelling :')
Het is wat met die eind november kindjes :D
pi_89853277
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 22:19 schreef Ticootje het volgende:
Gewoon lekker gaan zwemmen. Hou de lippen in de gaten, kleintjes koelen snel af. Verder gewoon doen, die ene keer kan echt geen kwaad hoor.
Fijn om nog even die bevestiging te krijgen. We gaan dus mooi eventjes samen zwemmen :D
pi_89853421
Leyla heeft al gezwommen. Nou ja zwemmen... Ff in het water gelegen.
Met jen ging ik babymassage doen en daarna zwemmen. Toen was ze ook 3-4 maanden.
pi_89860776
Inmiddels de 13e dus nu is Nanique echt helemaal een half jaar!!

Al sneller dan we verwacht hadden werd ik zwanger van ons 2e kindje! Hoop spanning de 1e weken want was flink misselijk en had wat bloedverlies maar elke keer weer een hartje zien of horen! Bij de 20 weken echt kregen we bevestiging dat alles erop en aan zat en we nog een dochter erbij zouden krijgen!

Ondanks de bekkeninstabiliteit genoot ik van het getrappel in mijn buik en de kusjes die mijn buik kreeg van de oudste!
Rond de 34 weken kreeg ik 's nachts weeen.. Na een uur puffen toch de VK gebelt en ze voelde iets ontsluiting dus werd ik naar het ziekenhuis gestuurd daar ben ik 2 dagen gebleven en kreeg ik medicatie om te kunnen slapen want dat lukte niet..
Weer naar huis met weeen en 2 cm ontsluiting... En zo moesten we maar doorgaan want inleiding deden ze nog niet aan.
Heb nog wat bezoekjes ziekenhuis gehad in die tussentijd. Op 11 Juni kreeg ik eindelijk een dag zonder weeen!!! Wat een genot dus toch maar naar een bruiloft toe, eenmaal thuis braken spontaan mijn vliezen en volgten de weeen.. Op naar het ziekenhuis want was 36 weken zwanger. Na een nacht puffen schoot ik niks op en werd ik toch een handje geholpen door het infuus!
Op 12 Juni om 8.30 uur was ze daar dan een gezonde dochter, Nanique!

Na een moeilijke eerste weken kwam er ineens een glimlach en die is nooit meer weggegaan!

Een half jaar alweer!! Drinkt 4 grote flessen leeg, oefent met hapjes eten en lacht de hele dag door!
ByeBye allemaal tot in het andere topic!

Altijd blijven lachen... :)
pi_89861884
Mooie dame liesz met een prachtige glimlach! Veel plezier bij de grote baby's!
29/10/'10 - 25/03/'13
pi_89863822
Mijn baby maakt ineens nieuwe geluiden :D ze beat-boxed (soort kauwen/smakken/prrrt achtig iets, heel grappig, volgens mij voorbereiding op vast voedsel straks..) En qua bewegingen kan ze weer meer!

Blijft bijzonder :)

Zwemmen: moeten wij nog steeds gaan doen. Bij mij in bad vind ze heel erg leuk dus zwemmen ook denk ik :)
pi_89863839
Oh en dag Lies, met je knappe meisje!
  maandag 13 december 2010 @ 09:50:38 #245
259886 pessie
pi_89864817
Dag Boris en Lies! Tot in het volgende topic!
Lies, wat een mooie collage heb je er voor ons van gemaakt!

Wat betreft zwemmen, wij hebben heerlijk gezwommen met Natrhan in CP, ik denk wel 2 a 3 kwartier per keer. Vooral in het bubbelbad dat 37 graden was maar Nathan vond het heerlijk. Slapen deed hij direct na het aankleden in de doek, zo moe was hij dan, maar hij genoot met volle teugen.

We hebben een kerstboom :D , het is me gelukt manlief over te halen :P .
pi_89865871
Goedemorgen!

Allereerst welkom Leandra en Pvoess met jullie knullen! Nog van harte gefeliciteerd!

Verder heb ik totaal niet bijgelezen, zo maar eens doen. Wel zag ik dat Nanique 6 maanden is en naar het volgende topic gaat! Dag Nanique, tot over 2 maanden!

Verder ben ik zo gaar als wat. Amy ligt sinds 2 nachten in een ledikant en is 2 nachten elk uur/anderhalf uur wakker. Ze huilt dan niet, maar moppert en als je de speen niet terugdoet is het elke tien minuten. Doe je de speen wel terug dan kun je weer een uurtje slapen, als je geluk hebt anderhalf uur. En om het nog erger te maken hebben wij een kat die voor de slaapkamerdeur staat en naar binnen schiet als hij de kans krijgt. Hij weet dat het niet mag, dus schiet hij snel onder het bed. Dan laat ik hem soms maar en stap ik weer in bed, maar dan kom ik er weer snel achter waarom het niet mag. Ik ligt altijd op mijn zij en hij gaat dan gewoon op mijn zij liggen :( of hij staat op mijn haar of met zijn kont in mijn neus. Dat beest is 6 kilo dus het slaapt ook niet echt joepie.

Nou ja, Amy is vandaag heel vrolijk en gezellig dus dat maakt de dag weer goed :)

Oh ik zag nog iets over haaruitval, ik ben denk ik zo'n 50/60 procent van mijn haar verloren. Onder de douche kwamen er zo enorme plukken uit. Brrrr.
pi_89868008
:D sorry Sola, maar je kat verhaal is erg grappig (en herkenbaar :( )

Bij Leia liepen we in het begin ook zoveel. Nu leggen we haar op haar zij (ze is een zij/buik slaper maar echt op haar buik leggen in een andere kamer vind ik toch nog niet prettig, al rolt ze zichzelf regelmatig zélf op haar buik en slaapt dan heerlijk verder :') ) en leg dan haar konijn ertegen aan. Die houdt de speen dan binnen. Dat werkt op zich, ware het niet dat ze inmiddels goed kan pakken en grijpen en haar konijn pakt en ritmisch op haar hoofd mept (ik heb laatst staan kijken, je piest in je broek.. :D ) maar met als resultaat dat de speen er dan weer uitdonderd :P

Nu dus een hondje op die plek en het konijn erboven zodat ze daaraan kan friemelen/grijpen/pakken en doen. En dat gaat nu redelijk. Maar sowieso kunnen we nog wel een paar keer lopen voor de speen ;)

Dus je zou kunnen proberen een knuffel bij haar te leggen tegen de speen aan ;)
pi_89868278
Ik leg leyla nu ook op haar zij met rolletje zodat ze ook niet kan tergdraaien. Ze ligt heel graag op haar rug met haar hoofd naar links. En het begint nu wat af te vlakken vond ik en m'n man zag het ook. Dus gewoon verplicht op haar niet voorkeurskant, om en om. Dan maar zo. En dat vindt ze niet, NIET tof.
  maandag 13 december 2010 @ 12:13:38 #249
259886 pessie
pi_89869056
Hier ook een zij-buik slaper (letterlijk). Hij ligt mt zn buik op het matrtas gedraaid maar zn armpjes naar kant. Als ik hem niet perfect neerleg vertikt hij slapen overdag sowieso, op deze manier wil hij nog wel es slapen.

Tico, je zou eventueel aan de niet-voorkeurskant een speeltje aan de wieg kunnen hangen, misschien vind ze dat iets leuker?

Nathan heeft een slaapspookje gemaakt door zn over-oma O+ .

Hier een kind dat zelf zn speen uit zn mond pakt en ook al zelf zn best doet deze terug te stoppen, helaas lukt dat niet altijd...
pi_89869083
Oh en ze is net weer gewogen voor de prikje, 5560.. Zonder luier wel.. Dus niet zo heel veel aangekomen, nou ja... Drukt me weer met de neus op de feiten dat ik gewoon elke dag haar de flessen moet geven, ookal heb ik daar geen zin in. Vrijdag tm zondag heeft ze geen krachtvoer gehad omdat ik echt geen zin had om aan de kolf te hangen, en dan zie je toch meteen dat ze dus niet goed genoeg groeit op alleen borstvoeding. Zo stom!
pi_89869113
Leyla slaapt in dr nestje, daar kan ik niets aanhangen. Ik leg dr popje altijd al aan de niet voorkeurskant, amar dan is mevrouw ook eigenwijs en pakt het popje en kloot net zo lang aan tot het popje ligt waar ze wilt.
  maandag 13 december 2010 @ 12:40:21 #252
259886 pessie
pi_89869790
Leyla eigenwijs meisje, frustrerend maar ook wel weer lief.

Ik kolf op een dag zo'n 70cc en dat krijgt Nathan na de avondvoeding, ik ga woensdag wegen, dan zie ik wel of dit genoeg effect heeft. Zn luiers zijn mooi geel (poep) dus denk het wel.

Zonder tepelhoed gaat voeden echt snel zeg! Vaak maar 20 minuten! /gisteren een TH loze daG gehad! Vanochtend wel weer, was zo gestuwd dat platdrukken onvoldoende hielp.
pi_89870274
Ik trof mijn stinkerd net helemaal bovenin haar bedje aan :D breed glimlachend.. overdag dus ook maar een slaapzak aan gaan doen haha!

Tico, kun je het dan niet mixen met wat melk uit de vriezer?
pi_89870653
pessie, fijn dat t zo goed gaat zonder tepelhoed!!

Leia moet toch ook zien hoe de bovenkant van dr bed eruit ziet :P
Floris heb ik nog nooit aangetroffen bovenin bed :)
nou ja 2 keer, maar toen lag ie met zn voeten aan de bovenkant en op zn buik :D Was 1 dag en daarna nooit meer meegemaakt :D
Wel vaak met alleen zn laken vast, trappelt ie zich bloot maar hij is wel zo slim zn laken vast te houden :')

ik ben een vakantie aan t uitzoeken, maar geen idee wat en waar :')
pi_89871192
Wil je ver weg? Vliegen of met de auto? Zon of sneeuw? :P

Echt, het is fijn om de vakantie al geboekt te hebben, maar nog een half jaar duurt zo lang ;(
Zal ik een afstreepkalender maken? :') :D
pi_89871387
Ja, een afstreepkalender dat je elke dag iets kan wegstrepen, of een mega adventkalender tot je vakantie :P Elke dag een chocolaatje of iets :P

Ik probeerde net Amy op haar zij te leggen zodat ik haar schaapje tegen de speen aan kon leggen, gelijk maar je tips in praktijk brengen Orea ;) Maar ze keek zo ongelukkig en ze vond het echt niet leuk, dus maar weer op haar rug gelegd. Het stomme is dat in de wieg we er hooguit 2,3 keer uit moesten en nu echt 8 keer of zo. Is die ledikant dan te groot voor haar? We hebben een hemeltje opgehangen zodat het al wat knusser wordt. Ik wil haar ook niet weer in de wieg leggen, want ze moet er toch aan wennen.

Oeh lekker op vakantie Sonnetje! Heb je geen voorkeuren voor iets? Ik moet ook vaak het laken uit Amy's handje pulken. Die houdt ze dan zo stevig vast :D

Fijn dat het voeden zo goed gaat zonder tepelhoed Pessie!

Dat van dat popje klinkt echt heel lief Tico O+ Hebben ze op het CB niets van een afplatting gezien of is het iets van de laatste dagen?
pi_89871558
ik zou t gewoon doen :)

nou tis voor de zomer, nou ja voorjaar :P
eind mei, begin juni
ik wil zon, zee, strand, R is daar niet zo vsn. handig joh. nja wil dus lekker weer. R wil geen frankrijk, italië, spanje ed. griekenland is ook niets aldus hem :D snap je de moeilijkheid :D
laatste keer dat we een vakantie gingen plannen zijn we uiteindelijk maar een huis gaan kopen :D
pi_89871847
Ja wij gaan begin juni O+ heerlijk!
Anders gewoon boeken joh! Dan kan ie niet anders... :D Wij gaan naar Turkije, boek je ook! Kunnen Floris en Leia mooi samen met dikke babybillen op het strand enzo :D
pi_89874571
Oeehh, het gaat over vakanties. Heerlijk! Wij vliegen al bijna naar Amerika. Ik heb wel tegen manlief gezegd dat we in september ook nog een weekje zon moeten doen om te relaxen ;) ben benieuwd of ie erin trapt!

een afstreepkalender klinkt goed Orea! Elke dag een chocolaatje eten tot aan de vakantie
29/10/'10 - 25/03/'13
pi_89874876
Ja dat wilde ik nog zeggen Barba, gewoon 11 dagen zonder je meisje :o begrijp het wel hoor, anders ben je heel de tijd met haar bezig, terwijl je ook veel wil zien als je zo'n reis maakt.. Maar ik zou het nog niet kunnen, denk ik :@

En neeeee jullie zijn slecht! Geen chocolade!! Ik wil in Juni wel in tankini kunnen (bikini kan ik met mijn opgelopen zwangerschapsstriae de rest van mijn leven wel vergeten :'))
pi_89874887
Amy is zo moe van die gebroken nachten. Ze ligt steeds in bed, maar doet hazeslaapjes van 20 minuten. Ik had haar er net uitgehaald en lekker in de box gelegd met een speen en een knuffel. Even rustig spelen, maar elke keer als je ook maar naar haar keek moest ze al huilen :D En toen trok ze ook nog per ongeluk een doekje op haar hoofd en het drama was compleet. Snel maar met een speen in de wieg gestopt en nu ligt ze met ogen dicht te mopperen omdat haar speen steeds uitvalt. Zo'n mopper dat ze er eigenlijk geen kracht meer voor heeft, maar toch wil mopperen O+
pi_89874959
Haha, dan doe je vitaminepillen, of is jouw weerstand nog wel in topconditie? ;)
Ook geen bikini meer voor mij, ik dacht trouwens dat die bruine streep over mijn buik nog weg zou gaan maar hij zit er nog in volle glorie.

11 dagen Amerika klinkt echt goed Barba, maar zonder je meisje, echt dapper ja! Maar wel logisch, want je bent anders inderdaad meer bezig met verzorgen dan dat je dingen kan doen.
pi_89875010
Mekkerende Amy O+ agos... Leia was net ook niet te genieten, en maar zeuren en maar miepen.. maar ze was net 45 minuten uit bed ofzo...

Ik leg haar toch in bed (even proberen) en tis alweer een uur stil :o

Die streep heeft even nodig om te verdwijnen, die zit hier ook nog ;) en mijn weerstand is nog wonderbaarlijk goed, zou het eraan liggen dat zowel dochter als moeder 's morgens Vitamine A/D druppels nemen? :P

Heb ook nog tig-duizend ijzerpillen liggen (niet zo netjes genomen na de bevalling, toch knap dat ik me weer redelijk voel na een HB van 4,3.. :@ ) dus die kan ik ook nog snoepen als het nodig is :D
pi_89875341
:D die ijzerpillen heb ik ook nog, had een HB van 5,9. Maar ik heb toen dat drankje gebruikt, floradix.

Ahh Leia lekker slapen, kom het Amy maar even voordoen.
  maandag 13 december 2010 @ 15:30:49 #265
259886 pessie
pi_89876096
Sola bij mij duurde het ook een tijd voordat die streep begon te vervagen, nu bijna niet meer te zien.

Wij gaan in de zomer naar Rome op vakantie!!!! Heerlijk kamperen aan het Bracciano meer!!! Heb er nu al zin in, lekker zwemmen zodra je de tent uitloopt tegen die tijd Nathan in Mei Tai en de Sint Pieter op. Oehhh kan niet wachten.

Zielig he vermoeide kindjes. Ik snap wat je bedoelt.

Oh, ik ga wel gewoo in bikini. Heb altijd al een buik(je) gehad maar als mensen mn buik niet willen zien moeten ze gewoon niet kijken. Manlief vind mij leuk in bikini dus tsja...
pi_89876184
Als men mijn buik ziet pakken ze me gelijk op om over het bliep apparaat te halen in de supermarkt zo'n erge streepjescode heb ik :')

Kan mijn vent leuk vinden maar ik moet mezelf er ook lekker bij voelen...
pi_89877274
haha orea :D die streepjescode
en turkije goed idee :D denk alleen dat er maar 2mensen zijn die dat leuk vinden :P

ik doe ook gewoon mn bikini aan in t zwembad, niemand die me kent :P
en een mooi lichaam had k toch al niet :P
pi_89877465
2 is de meerderheid toch? Ik zeg doen!

Enne, dit was nog niet eens op zijn ergst...

SPOILER
Vooral die laatste week is het nog verdubbeld ofzo :') Leia was het waard hoor, daar niet van :) zelfs dwars door mijn tattoo lopen strepen :')
pi_89877986
Ik had altijd een superslank figuurtje (na X ook wel redelijk figuur) dus ik liep wel redelijk prettig in bikini.
En ik ben nu echt verminkt zo erg is het.. :') Maar ik loop lekker wel in bikini straks.
Lekker horror voor ze! :P
pi_89878249
orea op t laatst was je buik echt erg. met die uitslag.
en bij mezelf, mn strepen zijn pas gekomen na de bevalling..of iig sindsdien valt t me pas op..
  maandag 13 december 2010 @ 16:45:24 #271
259886 pessie
pi_89879196
Een 5-pondertje heeft wel voordelen ;) , heb 3 striae-tjes in het verlengde van mn blindedarmoperatie litteken. Orea, das inderdaad een streepjescode, je kunt ze ook nog zwart tatoeëren, voor het effect zeg maar ;)
pi_89881952
Bij mij ook Sonnetje, 2 weken na de bevalling, zaten ze daar, die 4 rode strepen...
De dag ervoor natuurlijk uitgebreid met iemand over gehad dat ik helemaal geen strepen had.
Ahja, vrees dat ik toch een te grote vetrol had voor een bikini, mijn navel is ook nog steeds zo'n groot gat.

Orea,jij had toch Hupp?? Krijg je dat nou met een volgende zwangerschap weer? Hoop het niet voor je..
pi_89882220
Puppp inderdaad ;) en de kans is heel erg klein dat ik dat een volgende keer weer krijg :) mijn buik zag er gelukkig niet zo erg uit als het plaatje onder deze link, maar als mijn zwangerschap voldragen was, of overtijd was gegaan (dus 4 weken langer zwanger) dan had het er zeker wel zo uitgezien.. :X
pi_89882636
oja, pupp,haha
Zowwww, die buik is erg, wat zal die gejeukt hebben
pi_89883020
quote:
Op maandag 13 december 2010 16:45 schreef pessie het volgende:
Een 5-pondertje heeft wel voordelen ;) , heb 3 striae-tjes in het verlengde van mn blindedarmoperatie litteken. Orea, das inderdaad een streepjescode, je kunt ze ook nog zwart tatoeëren, voor het effect zeg maar ;)
volgens mij was jouw buik groter dan de mijne ;)
pi_89885016
Pvoesss en Leandra welkom hier :W

Lieszdraaijer veel plezier in het grote babietjestopic, nog even en dan komen wij er ook aan. Wat een leuk verhaaltje heb je geschreven en wat een mooie meid zeg :)

Hier gelukkig geen streepbuik. Las over zonnebanken. Daar heb ik ook wel weer zin in, zat er vorig jaar natuurlijk niet in vanwege de zwangerschap.
Femke eet tegenwoordig in de ochtend fruit en begin van de avond groente. Alleen nog maar brocolli gehad, maar ze vindt het lekker :Y)
  maandag 13 december 2010 @ 20:00:11 #277
105018 Borizzz
Thich Nhat Hanh
pi_89887502
Ja, Siebe en ik gaan nu ook over naar het grote babytjes topic :Y
Toch is Siebe nog een klein, fijn kereltje... maar erg schattig om te zien (maar ja dat vindt iedere ouder natuurlijk).

Hartelijk bedankt voor alle verhalen (erg leuk om te lezen, al post ik niet dagelijks) en tips! En tot snel in het andere topic :W

En nu doe ik Siebe in badje :D
kloep kloep
  maandag 13 december 2010 @ 20:29:50 #278
259886 pessie
pi_89889300
Veel plezier in bad, en in het volgende topic natuurlijk!
pi_89890234
@allen die vertrekken: Misschien tot over een weekje of 2,5 :)

@alle vakantieplanners:
Ja, streepjescode. Die heb ik ook hoor! Mijn buik is ook nog best bol, maar dat schijnt bij keizersnedes toch vaker een stuk langer te duren.
En helemaal weg zal het wel niet gaan met die striae die ik heb meegekregen.

Zelf zie ik een bikini ook niet echt meer zitten. Respect voor wie het gewoonweg niets kan schelen. Ik wou dat ik dat ook kon!

Met ons meisje gaat het even wat minder, ze is ziekjes. Ze vind zichzelf ook heel sneu, dat is dan wel weer aandoenlijk (wat lijkt ze toch op haar papa, hahaha). Zodra je haar knuffelt verdwijnt het pruillipje weer even tijdelijk. Maar daarna komt hij weer terug. Dat is toch wel lastig als je gewend bent dat ze altijd lekker vrolijk is...
pi_89890421
Ach, normaal kunnen dat soort dingen me wel schelen, maar op vakantie dan weer niet :P
Niemand die me kent :P Als k op t strand lig met mn ogen dicht verbeeld k me dat niemand mij ziet omdat ik ze ook niet zie *) Terwijl ik wel altijd op andere mensen let *lol*
pi_89890510
De laatste week heb ik 2 strepen op m'n buik gekregen. Al mevrouw gewoon optijd was geweest had ik geen strepen gehad.
pi_89890736
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 20:48 schreef Sonnetje85 het volgende:
Ach, normaal kunnen dat soort dingen me wel schelen, maar op vakantie dan weer niet :P
Niemand die me kent :P Als k op t strand lig met mn ogen dicht verbeeld k me dat niemand mij ziet omdat ik ze ook niet zie *) Terwijl ik wel altijd op andere mensen let *lol*
Had ik dat nou maar ook! ;)
Herkenbaar. Wij verzinnen hele verhalen over mensen op het strand. Wat ze doen, waarom ze dat doen. :D (we sporen niet helemaal).

quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 20:50 schreef Ticootje het volgende:
De laatste week heb ik 2 strepen op m'n buik gekregen. Al mevrouw gewoon optijd was geweest had ik geen strepen gehad.
Dat is dan toch wel balen zo op het einde, net als je denkt dat je het zonder gaat redden. Maar twee is aan de andere kant ook weer heel bescheiden, toch?
pi_89892151
Oh ja, ik ben nog wel bikiniproof. Alleen m'n buikje nu nog strak.
pi_89892402
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 21:16 schreef Ticootje het volgende:
Oh ja, ik ben nog wel bikiniproof. Alleen m'n buikje nu nog strak.
Lekker hoor. Ik ben al wel een kilootje of 23 afgevallen sinds mijn bevalling (kind en vruchtwater niet meegerekend uiteraard, wel nog een 6/7 kilo aan vocht, schatting). Maar bikiniproof gaat het nooit meer worden :P
Ach, er is echt geen bikini of buik die kan tippen aan ons meissie :)
pi_89892511
ach bikiniproof was ik al jaren niet meer :')
strepen had ik ook al haha, maar vind badpakken zo vreselijk :')

zo ben je een hoop afgevallen zeg djenneke!
ik moet ook weer wat meer op mn eten gaan letten haha. Zwanger zijn was beter voor mn lijn :')
pi_89892710
Burkini dames!
pi_89892920
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 21:24 schreef Ticootje het volgende:
Burkini dames!
Er is niets mis met mijn haar hoor :P

quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 21:21 schreef Sonnetje85 het volgende:
ach bikiniproof was ik al jaren niet meer :')
strepen had ik ook al haha, maar vind badpakken zo vreselijk :')

zo ben je een hoop afgevallen zeg djenneke!
ik moet ook weer wat meer op mn eten gaan letten haha. Zwanger zijn was beter voor mn lijn :')
Zal best wel meevallen, Son. Ik ga ook voor de tankini hoor. Ik voel me echt een oma in een badpak.

Was je zo misselijk dan tijdens de zwangerschap? Ik vrat me echt letterlijk bol :X
pi_89892930
das de oplossing O+
waar kan ik er 1 kopen?
pi_89893145
nou ik was in t begin wel misselijk (nou ja oke, met precies 40 weken kotste ik ook nog, t was niet heel ernstig hoor, maar tis wel de hele zwangerschap geweest). Maar k had ook gewoon weinig eetlust.
Ik heb tijdens mn werk geleefd op droog brood :') beleg verdroeg ik niet..
Een week na mn bevalling was ik 10 kilo lichter :D (dan op t eind vd zwangerschap, 6kg minder dan voor de zwangerschap, maar dat zit er dus weer bij ;()
pi_89893242
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 21:30 schreef Sonnetje85 het volgende:
nou ik was in t begin wel misselijk (nou ja oke, met precies 40 weken kotste ik ook nog, t was niet heel ernstig hoor, maar tis wel de hele zwangerschap geweest). Maar k had ook gewoon weinig eetlust.
Ik heb tijdens mn werk geleefd op droog brood :') beleg verdroeg ik niet..
Een week na mn bevalling was ik 10 kilo lichter :D (dan op t eind vd zwangerschap, 6kg minder dan voor de zwangerschap, maar dat zit er dus weer bij ;()
:P komt vanzelf goed, als en wanneer jij dat wil ;)
Ik wist dat helemaal niet van je, toen we nog in het zwanger topic zaten... :o
pi_89893302
Wow Djenneke! Goed zeg (van die kilo's!) Hier zitten er nog een kilo of 10 van de zwangerschap aan en ik wilde er sowieso nog een stuk of 5 kwijt. 15 dus. En het gaat er momenteel niet af.. Ik hoor bij het % dat niet afvalt onder borstvoeding :') maargoed, om daarvoor nou te stoppen..

Tis maar even niet anders. Komt hopelijk nog en anders wel als ik een keer gestopt ben.

Ik ben overigens geen seconde misselijk geweest in de zwangerschap. Inderdaad had ik ineens een eetlust.. Eet zelfs mijn vent eruit (en dat zegt wat!) terwijl ik vroeger al vol zat als ik alleen maar naar mijn eten keek..
pi_89893363
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 21:24 schreef Ticootje het volgende:
Burkini dames!
Nee die mag mijn dochter aan. Tot haar 65e. Dan mag ze de mannen-markt op.
pi_89893415
Ik val ook niets meer af hoor Orea, ik zit hardnekkig op 70. Ik wil er ook nog 10 af, dan is het weer voordat ik met hormonen prikken begon voor jen.
pi_89893459
quote:
Op maandag 13 december 2010 21:34 schreef Orea het volgende:

[..]

Zo, dan al!
Leyla gaat het klooster in.
pi_89893599
orea, dat had ik dus tijdens mijn zwangerschap
kreeg echt niet meer op dan een half stukje vlees.

En wat betreft de misselijkheid, tja je schiet er zo weinig op met erover klagen. En op zich ging t wel als ik eerst ging eten en dan ging aankleden :)
heb er geloof ook niet heel veel over verteld hoor. Had er ook niet heel veel last van.
Maar t was wel de manier waarop ik t op mn werk verteld heb :D Had net gekotst en toen was mn leidinggevende er en die maakte de opmerking dat ik toch niet zwanger was en toen was t uh jawel. Wel grappig :D
Maar t was ook niet zo dat ik de hele dag misselijk was hoor.
pi_89893604
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 21:34 schreef Orea het volgende:

[..]

_O- Denk je er nou al zo over? :D ;)

quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 21:33 schreef Orea het volgende:
Wow Djenneke! Goed zeg (van die kilo's!) Hier zitten er nog een kilo of 10 van de zwangerschap aan en ik wilde er sowieso nog een stuk of 5 kwijt. 15 dus. En het gaat er momenteel niet af.. Ik hoor bij het % dat niet afvalt onder borstvoeding :') maargoed, om daarvoor nou te stoppen..

Tis maar even niet anders. Komt hopelijk nog en anders wel als ik een keer gestopt ben.

Ik ben overigens geen seconde misselijk geweest in de zwangerschap. Inderdaad had ik ineens een eetlust.. Eet zelfs mijn vent eruit (en dat zegt wat!) terwijl ik vroeger al vol zat als ik alleen maar naar mijn eten keek..
Ah, joh, alles op zijn tijd toch!? Ik was ook van de eetlust dus. Maar ik heb geen borstvoeding gegeven. Maar alle suikers uit mijn eetpatroon geschrapt, samen met heel veel koolhydraten, en juist veel eiwitten. Werkt goed tot nog toe. Mocht je tegen die tijd dat je er klaar voor bent willen, dan ben je welkom in het dieet of slank topic ;) (er is hier ook echt overal wel een topic voor he?! :D)
pi_89893697
Floris blijft voor altijd bij mij wonen O+
dat heeft ie me verteld :Y
pi_89893794
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 21:38 schreef Sonnetje85 het volgende:
Floris blijft voor altijd bij mij wonen O+
dat heeft ie me verteld :Y
_O- Jullie zijn allemaal hartstikke mesjogge :D
pi_89893796
Hardnekkig op 70 zegt ze dan :') ik blijf hangen op 80 -O- Op 62 zie ik eruit alsof ik jaren niet gegeten heb, maar 65 is mijn streven en prima.

Leuke typo Djenneke :D ik zag hem voor de edit _O-

Son, praat jouw kind nu óók al :{w wat kan ie niet?
pi_89893862
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 21:39 schreef Orea het volgende:
Hardnekkig op 70 zegt ze dan :') ik blijf hangen op 80 -O- Op 62 zie ik eruit alsof ik jaren niet gegeten heb, maar 65 is mijn streven en prima.

Leuke typo Djenneke :D ik zag hem voor de edit _O-

Son, praat jouw kind nu óók al :{w wat kan ie niet?
:P ik dacht toch dat ik snel genoeg was :D
pi_89894418
Helaas :P maar hij was cool :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')