abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_88992043
Vorige deel: Het kleine babietjes topic ( 0 tot 6 maanden)
De kleine babietjes:

12 mei 2010: Marten, zoon van Libell
15 mei 2010: Lis, dochter van draculettetje
21 mei 2010: Isabel, dochter van Morretje en Ravage
27 mei 2010: Jasmijn, dochter van Baldria
11 juni 2010: Jonathan, zoon van Plums
12 juni 2010: Nanique, dochter van Lieszdraaijer
12 juni 2010: Moneypenny, dochter van CrazyPrincess
12 juni 2010: naamgenootje van dochter Lijnloos, dochter van grunsfan
12 juni 2010: Siebe, zoon van Borizzz
17 juni 2010: Elin, dochter van DeLiedje
24 juni 2010: Rosanne, dochter van dolphinqueen
28 juni 2010: Sylvester, zoon van Guess
08 juli 2010: Femke, dochter van Mereltje
10 juli 2010: Jonas, zoon van Nytar
11 juli 2010: Floris, zoon van Sonnetje85
11 juli 2010: Lara, dochter van Webcrowler
27 juli 2010: Nathan, zoon van Pessie
28 juli 2010 Leia, dochter van Orea
06 augustus 2010: Yinthe, dochter van ChilllayD
***07 augustus 2010: Willem, zoon van flugeltje en Martijn_AR***
14 augustus 2010: Diego, zoon van Maffemuts
16 augustus 2010: Ylana Charlotte, dochter van Saffier en Lautie
24 augustus 2010: Elise dochter van Cantare
3 september 2010: Leyla, dochter van Ticootje
6 september 2010: 'Joop', zoon van Floria
8 september 2010: Anna, dochter van Tessie
***17 september 2010: Anne: dochter van Fannetje en Tackleberry***
21 september 2010: Aylenn, zoon van Cluijt
06 oktober 2010: Mex, zoon van Troeta
13 oktober 2010: Neve, dochter van Hik
***18 oktober 2010: Jasmin Willow, dochter van Silmarwen en Knut***
23 oktober 2010: Ilse, dochter van kaatjejannie
29 oktober 2010: Jasmijn, dochter van Barbabientje01 en Pipo_de_Clown

*** vermeldingen zijn officiële Fok!baby's
(Een Fok!baby is een baby geboren uit een relatie waarbij de ouders elkaar hebben leren kennen op/door Fok.)

quote:
Op zondag 21 november 2010 21:45 schreef Ticootje het volgende:
Ik denk dat ik van flesvoeding nog meer de stress in ga, ze drinkt nu ook die 2 flesjes die ze eigenlijk echt op moet drinken zelden netjes op. Meestal gaat er net de helft in ofzo.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_88992324
Zo en dat op m'n mobiel!
pi_88993102
nice :)

ik kan me dat in jouw geval ook voorstellen.
als hier de laatste dagen bv niet zo'n geklooi was geweest dat k dan ook niet over gestapt was op de fles. want als t makkelijk gaat is t fijn. en nu mis k t niet. tis niet zo dat t minder intiem is ofzo, althans zo ervaar ik t niet.
en het is ook fijn dat je weg kan zonder te plannen :)
pi_88993855
Oh dat weggaan heb ik geen last mee, ik voed gewoon overal. Ik vind het flesje wel makkelijker omdat ik er nog een paar extra slokken in kan dwingen ;). Het is denk ik gewoon Leyla zelf die geen hongerlap is. Ik kan aanbieden wat ik wil, maar ze bepaalt echt zelf hoeveel ze eet. Dus al bied ik elk uur de borst aan, dan begint ze te krijsen dat ze niet hoeft.
pi_88993960
En dan heb ik het idee dat ze weinig eet en maak ik een fles en dan gaat ze kokhalzen om haar punt te maken dat ze niet hoeft. Dus wat ik ook doe, meer voeding krijg ik er niet in.
pi_88994499
:) ik bedoelde weggaan zonder kind

slokken erin dwingen werkt hier niet. nou drinkt hij goed, maar als k te vroeg een fles geef drinkt ie m niet helemaal op (en kan dan gewoon 4uur erop doen)
pi_88994587
Ah net op tijd, het gaat over fles en borstvoeding. Tico, ik gebruik de Calma van Medela en dat gaat als een trein, maar met dat spul erdoor werd het te dik en ging het niet meer door de speen. Maar ik doe er nu minder doorheen (want met 1 schepje helpt het ook) en anders maak ik een papje van te voren wat ik met een lepeltje geef en dan bv met dat spul en dan slurpt ze het zo van het lepeltje af. Ik snap helemaal wat je zegt over onzeker zijn. Ik heb ook vandaag besloten om te stoppen met borstvoeding. Ik ben zo onzeker of ze wel genoeg binnen krijgt en ik denk dat ze gewoon niet genoeg krijgt. Want ze komt ineens 2 keer per nacht, waar ze een 4 weken geleden nog gewoon heel de nacht doorsliep. Ik maakte haar nog wakker om 23:00 uur voor een voeding en dan kwam ze rond 2 uur en 5 uur weer. Als ze goed groeide had het mij niet uitgemaakt, maar het gaat zo niet. Het begint langzaam als een opluchting te voelen.

Morretje gefeliciteerd met Isabel! Dat is toch een hele mijlpaal :)
pi_88994865
Ik denk dat je Morretje bedoelt. Isabel alweer 6 maanden.,..!
pi_88995095
Ah alweer geedit. Hier vana vond papfles was geen succes, merk dat ze meer wil drinken. Morgenochtend maar weer wat meer melk in de eerste fles.
  zondag 21 november 2010 @ 22:30:46 #10
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_88995174
Ik ben blij dat bv zo goed gaat. Ik was er vooraf niet zo p gebrand, maar vind het leuker dan ik had verwacht. Maar ik moet eerlijk toegeven dat ik er waarschijnlijk niet voor over had gehad wat sommige meiden hier allemaal doen om het goed te laten lopen... Respect hoor! (en ook respect voor alle hardwerkende flessevoeders natuurlijk :) )

Het zwaarste aan bv vind ik inderdaad dat weggaan zonder kind zo'n puzzel is. Gisteren moest ik naar een optreden van mijn vader bij hem in het dorp. Dat was op tijd daarheen, met vriend en kind, bij mijn vader kort vooraf nog voeden, afgekolfde melk mee, ik naar optreden, lief oppassen en flesje geven, ik naar optreden, bijtijds terug, bij vader weer kolven, terug naar huis rijden en daar nogmaals voeden. Pfff... :{
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_88995371
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 22:29 schreef Mereltje het volgende:
Ah alweer geedit. Hier vana vond papfles was geen succes, merk dat ze meer wil drinken. Morgenochtend maar weer wat meer melk in de eerste fles.
Niet snel genoeg geedit dus ;) Krijgt ze een papfles om langer te slapen of zo?
  FOK!fotograaf zondag 21 november 2010 @ 22:45:17 #12
17893 Forno
pi_88996149
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 22:33 schreef Solagratia het volgende:

[..]

Niet snel genoeg geedit dus ;) Krijgt ze een papfles om langer te slapen of zo?
Vanochtend was ze wat vroeg wakker dus dacht laat ik het eens proberen, ze is alweer 4,5 maand. Maar laat het toch voorlopig nog maar even zitten en ga proberen haar wat meer melk te geven.

Hik dat klinkt wel als een hoop gedoe inderdaad. Ik vond het wel erg bijzonder borstvoeding geven, heb daar wel enorm van genoten, zo intiem O+
pi_88996223
Oeps :D dat krijg je als je vriend ook op Fok zit :D dan is editten wat lastig ;)
  maandag 22 november 2010 @ 11:30:20 #14
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_89006669
Draak en Morretje, veel plezier bij de grote baby's! Wat gaat het snel zeg!

Ik ben eindelijk bijgelezen, ik las o.a. dat het Tico lukt om Leyla de fles te geven *O* .
Verder ben ik het meeste alweer vergeten, heb gisteravond vooral bijgelezen toen Nathan bij mij op schoot lag te pitten.

Zoals gezegd zijn we vorige week heerlijk op vakantie geweest. Ik vond het zwemmen met Nathan enorm meevallen, hij genoot er ontzettend van en manlief en ik wisselden elkaar af in het kruiden bad/bubbelbad. Dan deed de 1 een rondje glijbanen en de ander ging lekker met Nathan dobberen. Hij houdt niet van kouder water, dan begon hij te miepen, dus het golfslagbad hebben we overgeslagen met Nathan. AL met al konden we per keer al gauw 3 kwartier tot een uur met Nathan zwemmen, na afloop was hij dan zo moe dat hij in de doek in slaap viel. O+

Manlief is woensdag met mijn broer naar het Avenue A2 informatiecentrum in Maastricht geweest. Daarna lekker voor manlief geshopt.

We hebben heerlijk genoten en kunnen niet wachten om volgend jaar te gaan kamperen met Nathan!

Vrijdag zijn we via Winterswijk teruggereden, manlief's oma woont daar sinds kort bij haar vriend. Het was erg leuk, vooral om te zien hoe leuk ze hun eerste achterkleinkind vinden!

Ik zal proberen alles hier weer in de gaten te houden!
pi_89007210
Oh dat klinkt echt heel erg leuk Pessie. Lekker dobberen met Nathan. 3 kwartier tot een uur vind ik nog best wel lang! Ik ga het ook eens proberen met Amy. Alleen hebben ze bij ons zwembad babyzwemmen pas vanaf 5 maanden. Babyzwemmen is met verwarmd water.

Ik moest net zo lachen. Amy ligt op het speelkleed met zo'n speelboog. Daar hangt een zonnetje met een gezicht aan, boven haar hoofd. Dus ze is hele verhalen aan het afsteken tegen het zonnetje O+ altijd fijn als iemand zo geduldig naar je wil luisteren :D
pi_89008447
Mijn dochter moet mág nog in de OP! Tessa Ayana, geboren 4 november 2010 :)

(alvast bedankt!)
pi_89008688
klinkt goed Pessie.

tnx voor de tips ieder, ik wordt een dezer dagen terug gebeld door de laktatiekundige. We denken er nu over om een combinatie van kolven en live bv te gaan doen. Maar we wachten nog even op de laktatiekundige. Ilse groeit wel goed. Vanmorgen bij het cb geweest, en ze is nu 4380 gram. Anderhalve week geleden was ze nog 3940.
*poef* nu is het weg
  maandag 22 november 2010 @ 14:49:35 #18
259886 pessie
pi_89012982
Ik ben wezen wegen met Nathan. Ik had al een vermoeden dat het niet heel hard ging, hij is in 3 weken 80 gram aangekomen. Hij had al niet zoveel over maar nu zit ie nogal op de onderlijn. Heb de rest in het bv topic gezet.
pi_89013696
Woei, ik kom hier te weinig want ik heb weer een heleboel gemist.

Borstvoedingsperikelen van o.a. Pessie... -O- erg vervelend!

Maar ook een halfjaardag van Isabel *O* gefeliciteerd!

Hier gaat het na een paar onrustige dagen weer heel goed. Toch gek hoe dat weer uitkomt, zo precies met 12 weken (sprongetjestijd)... :D

Nou en verder... niet zoveel bijzonders te melden. Het is zo'n lekker ding en ze wordt al zo groot. Ze slaapt 10 á 11 uur achter elkaar. Ze kletst en lacht de hele dag. En vanmorgen heeft ze eindelijk op haar buik haar hoofd en schoudertjes weer eens opgetild. Wekenlang was het worstelen zonder resultaat en nu ineens *hoppakee* schoot dat hoofd omhoog. Misschien een bij-effect van het sprongetje. Ook haar geluidjesrepertoire is weer uitgebreid. Het populairste geluid is nog wel steeds: gchchchchch. O+

Met mij gaat het ook goed. Ik ben wel weer toe aan werken (in mijn geval stage). Heerlijk om bij Elise te zijn, maar ik mis de uitdaging toch wel en het lijkt me ook fijn om weer wat meer onder de mensen te zijn. Het valt me mee hoe makkelijk ik Elise aan een oppas kan geven. Het zijn tot nu toe maar halve dagen geweest bij familie en vrienden, maar toch. En dan is het extra leuk om haar weer te zien.

O ja, ik had nog wel een vraagje: Elise kwijlt sinds een week of 2 enorm! Doen jullie babies dat ook zo erg? Ze sabbelt ook erg op haar handjes terwijl ze geen honger heeft. Als ze niet nog zo klein was dan zou ik aan tandjes denken! :o
  maandag 22 november 2010 @ 16:01:18 #20
259886 pessie
pi_89015780
Kwijlen: CHECK! (ja, expres grote letters). Denk zelf geen tandjes, volgens mij kwijlt Nathan gewoon. En inderdaad sabbelen op alles!
  maandag 22 november 2010 @ 17:35:35 #21
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_89019555
Kwijlen valt wel mee. Wel veel spuugbubbels blazen en op de handjes sabbelen. En Neve is pas 5.5 week, dus ik vermoed nog geen tanden. ;)

Sow. Ik was net aan het voeden, koppel Neve even af voor een boertje (anders gaat ze spugen), spuit mijn borst gewoon door! Het leek wel een fonteintje! :o
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_89019603
Ja!! Doen mijn borsten ook. Leyla kan ik niet aankijken tijdens het voeden, dan moet ze lachen... Leuk net na een toeschietreflex.
pi_89020262
Heb ik heel af en toe ook, spuit het zo in haar gezicht :D
pi_89020439
Oh dat heb ik nog nooit gehad, zelfs niet met de overproductie :D maar tsr voel ik ook al niet..

Kwijl ook check! En bubbels blazen! En als ze op de commode ligt als ik haar luier verschoon dan gaat de hele hand naar binnen onder een hoop gesmak! :Y) en hier is rrrrrrrrriiieeeeroeeeee (incl. toonhoogteverschil :+) helemaal in inclusief 'kijk mij eens iets vreselijk moeilijks doen'-blik O+

Tessa van Suzanna moet erbij in de OP en Marten, mini-draak en Isabel mogen er wel uit!
pi_89032544
kwijlen en alles in mond stoppen doet floris ook
en hij is echt druk aan t kletsen O+ hele verhalen komen eruit, met een grote lach erbij O+
morgen gaan we weer zwemmen
vanavond voor t eerst sinds 8maanden weer getennist, heb spierpijn :')
oh en dat spuiten heb k nooit gehad :D

pessie vervelend dat nathan zo weinig aangekomen is -O-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')