Kweenie, ze is toch 7 kg? Ik heb gewoon 7 (aantal kilo's) * 150 / 5 (aantal voedingen) gedaan*. Ze hoeft die 220 dan niet per sé helemaal op te drinken, maar het is a.h.w. de max van wat je een normale hoeveelheid zou kunnen noemen. 180 zou ook een normale hoeveelheid zijn, maar als je een fles van 180 maakt dan weet je niet of ze eventueel nog meer had kunnen drinken. Vandaar dat ik die fles van 220 ml. noem, als uitprobeersel van hoeveel ze nu eigenlijk drinkt dus. Als ze een normale hoeveelheid drinkt en ze komt na 2 uur weer, dan weet je iig. dat het geen honger is.quote:
Ik hoop het voor je.quote:Overdag komt ze prima om de 3 a 4 uur,dus ik vermoed dat ze óf aan het regelen is (na mijn dip van mijn menstruatie) óf ze de troost echt even nodig heeft. Wat ik al zei, ze is onrustig en met de borst krijg ik haar weer in slaap. Ik denk echt dat het tijdelijk is. Het is vervelend maar regelt zichzelf ongetwijfeld weer straks.
Maar aan de borst bepaalt ze toch ook zelf hoeveel ze binnen krijgt?quote:220 zou ze echter zonder problemen opdrinken, honger of niet. Leia heeft het principe van: maakt me niet uit hoe ik eten krijg, als ik het maar krijg en tankt gewoon door, al zit ze vol.
Hoeveel drinkt Leia dan nu per voeding ongeveer en hoeveel voedingen krijgt ze?quote:Haar maag is die hoeveelheid niet gewend dus dat ga ik ook niet proberen eerlijk gezegd
quote:Op vrijdag 10 december 2010 17:04 schreef tessie het volgende:
Jee Orea, jouw borsten hebben nodig een upgrade nodig hoor. Je hebt er nog niet eens maatstreepjes op. Dat is zooo 2009![]()
Duidelijk, ik zal erover ophouden.quote:Op vrijdag 10 december 2010 15:59 schreef Orea het volgende:
Geen idee, ik heb geen maatstreepjes op mijn borsten
Het is niet zo dat ze steeds meer zouden moeten drinken hè? Er zit ergens een stagnatie in de hoeveelheid (zie hier) moedermelk veranderd qua samenstelling mee met de leeftijd van het kindje. Maar als ze een flesje krijgt, krijgt ze tussen de 110 en 150 cc. Daar redt ze het prima een uur of 3, 4 mee. Tot voor een week terug redde ze het op een voeding live ook gewoon van 17:00 tot 03:00 dus ik heb echt niet het idee dat ze te weinig voeding krijgt..
Er zit natuurlijk wel een verschil of ze het via de fles of via mijn borst krijgt. Via de borst moet ze meer moeite doen en zal haar 'vol' signaal eerder komen. De melkstroom is dan al minder. Bij een flesje kan ze doortanken, en tegen de tijd dat ze het 'vol' signaal krijgt heeft ze dan dus teveel gehad.
Denk dat ze 'normaal' zo rond de 6 keer per dag een goede voeding krijgt. Borstvoeding is ook veel lichter verteerbaar dan flesvoeding, dus als ze 5 keer over 24 uur zou komen zou ik me zorgen gaan maken. Denk ook dat ik dan mijn productie kan vergeten.
Maargoed, ik weet niet waar ik heb gezegd dat er een probleem is. Ze heeft prikjes gehad, ze is met haar 4 maanden sprong bezig. Ze heeft gewoon even wat meer mama honger. Ze heeft gewoon haar week niet. Is voor mij en mijn vent even lastig, maar gaat wel weer voorbij. Ze slaapt normaal prima, komt dan 1 a 2 keer per nacht. Doorslapen gaat ze vast wel doen als ze 16 is
Wat fijn dat je de machtiging hebt!!!!!quote:Op vrijdag 10 december 2010 17:15 schreef Ticootje het volgende:
Bij Leyla zie je ook heel erg duidelijk op de curve vanaf wanneer ze nutrilon bijkrijgt.
Oh en ik heb m'n machtiging!!!! 6 maanden krijg ik het spul vergoed, 50 euro per week. Ik ben zo blij! Ik hoop dat ik met terugwerkende kracht nog terugkrijg, maar dit is al heel erg fijn!
Ja, heel fijn. Dit waren geen leuke bedragen meer zeg maar.quote:Op vrijdag 10 december 2010 17:25 schreef kaatjejannie het volgende:
[..]
Wat fijn dat je de machtiging hebt!!!!!
Oh, ik maak me ook absoluut geen zorgen, hoor!quote:Op vrijdag 10 december 2010 17:22 schreef Ticootje het volgende:
Een kindje geeft dat gewoon zelf aan cantare. Ik zou me daar niet druk om maken. Zolang ze goed groeit en tevreden is gaat het gewoon goed.
Ghehe, nee, als Elise het niet zelf gewoon zo zou doen dan zou ik het er ook niet in stampen.quote:Jen dronk bij 10 maanden ook nog 10x, dus ik ben meisjes gewent van de kleine slokjes.
Maar wat je zegt klopt, als ze 5x bijna 200cc bij je drinkt is dat gewoon genoeg.
Ik weet dat het bij Leyla wel past, 200, maar ik kan het toch moeilijk op de ganzelever manier doen.
x2quote:Op vrijdag 10 december 2010 17:25 schreef kaatjejannie het volgende:
[..]
Wat fijn dat je de machtiging hebt!!!!!
Je merkt dat vanzelfquote:Op vrijdag 10 december 2010 17:44 schreef Cantare het volgende:
[..]
Oh, ik maak me ook absoluut geen zorgen, hoor!![]()
[..]
Ghehe, nee, als Elise het niet zelf gewoon zo zou doen dan zou ik het er ook niet in stampen.Alleen ik was even in "verwarring" door wat Orea zei over het aantal voedingen en de productie enzo.
t schijnt niet heel goed te zijn voor de heupen. Oh en wat orea ook zegt.quote:Op vrijdag 10 december 2010 18:46 schreef Troeta het volgende:
ff vraagje..Mex wil de hele tijd staan zeg maar op schoot en hij houd het steeds langer vol.
Maar vorige week wilden ze hem niet meten omdat dat slecht zou zijn voor de heupjes,maar is dat staan dan ook slecht? Hij is nu 2 maanden..
Slecht voor de heupen en de rug. Waarom haasten met laten staan, kan hij z'n hele leven nog. Zelfs zitten kun je beter nog niet doen.quote:Op vrijdag 10 december 2010 18:46 schreef Troeta het volgende:
ff vraagje..Mex wil de hele tijd staan zeg maar op schoot en hij houd het steeds langer vol.
Maar vorige week wilden ze hem niet meten omdat dat slecht zou zijn voor de heupjes,maar is dat staan dan ook slecht? Hij is nu 2 maanden..
Nog steeds nietquote:Op vrijdag 10 december 2010 20:51 schreef Orea het volgende:
Maar als je kind steeds de benen strektdeed Floris ook al snel, die kreeg Son volgens mij ook voor geen meter zittend of plat
Leia begint dat nu ook te doen! Benen strekken en dan breeduit lachen als ik haar rechtop op mijn benen heb staan(en natuurlijk houd ik haar vast dus ze 'staat' niet echt op haar benen)
Top Gearquote:Op vrijdag 10 december 2010 21:51 schreef Troeta het volgende:
Vanaf wanneer deed ie dat al Sonnetje?
Niet meer zitten gaat hier niet meer lukken,net zoals Nathan vind Mex het ook veels te leuk om alles te zien, hij is ook al fan van BabyTV.
Als die ligt dan is het in de box om te kijken naar zijn mobiel of als hij even lekker bij ons wil liggen.
Staan kan ik nog wel tegenhouden natuurlijk, maar die stijve benen zitten wel vaak in de weg,haha
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |