Dan ben je wel erg snel tevreden.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 21:57 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Maar die kolencentrales zijn een veel minder groot dogma. De kerncentrale is een van de grootste dogma's op links. Als die kerncentrale er nog door kan komen deze kabinetsperiode kunnen we denk ik terug kunnen kijken op een geslaagde 4 jaar.
Als je continu 20 km/ per uur harder kunt rijden heb je een punt, maar het wegennet in Nederland hier niet voor geschikt. Je staat wat eerder in de file of bij een stoplicht.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 20:41 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Je hebt geen enkele ervaring. Reken maar dat als ik twintig kilometer/uur harder rij, ik een stuk eerder aankom (en als bonus heel wat beter uitgerust).
Ik maak mij gewoon geen illusies over doortastend politiek optreden.quote:Op zaterdag 5 februari 2011 13:01 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Dan ben je wel erg snel tevreden.
Daar heb ik toch helemaal niets aan. Ik wil al niet naar die plekken en ik wil er al helemaal niet sneller zijn.quote:
Op die korte stukjes in de randstad maakt t al helemaal geen reet uit. Daar zijn heel andere bottlenecks dan de wettelijke snelheid op de hoofdweg.quote:Op zaterdag 5 februari 2011 15:03 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Daar heb ik toch helemaal niets aan. Ik wil al niet naar die plekken en ik wil er al helemaal niet sneller zijn.
Politici denken ook altijd alleen maar aan mensen buiten de randstad. [ afbeelding ]
Ronduit potsierlijk wat je nu zegt, door het tegenhouden van kerncentrales door linkSS komen er nu extra kolencentrale''s, zoals die jongen hierboven ook al betoogd zijn kolencentrales slechter dan kerncentrales.quote:Op zaterdag 5 februari 2011 10:49 schreef du_ke het volgende:
[..]
qua procedure is dat al kansloos. En je moet het net zo min willen als die kolencentrales. Beiden zou het gaan om volstrekt achterhaalde techniek
.
Een verscholen Godwinnetje. Ik denk dat Hitler groot voorstander was geweest van kerncentrales.quote:
Ik denk dat rechts Nederland niet veilig zou zijn als Hitler gereïncarneerd werd.quote:Op zaterdag 5 februari 2011 18:46 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Een verscholen Godwinnetje. Ik denk dat Hitler groot voorstander was geweest van kerncentrales.
Vrijdag van Amsterdam naar Berlijn gereden.. topsnelheid gehaald van 265km/u en 1.5uur eerder aangekomen dan geplanned.quote:Het is gevaarlijker, slechter voor het milieu
Zullen we met zn allen maar 80 gaan rijden dan? Want ja.. het scheelt toch maar 5min...quote:Op zaterdag 5 februari 2011 15:19 schreef Montov het volgende:
Almere - Joure is 82 km, en dan heb je nog maar 3 minuten voordeel, alleen wordt het niet 82 km lang. Ik denk dat er sowieso al een paar km voor Almere al teruggaat naar 120; je hebt bij Emmeloord al 5-7 km vertraging door 100km/h, en bij de Ketelbrug heb je een kleine 2km vertraging (aan 1 kant). En bij de afslag Lelystad zit je op 100km/h.
Kortom, je houdt 70 km over, en iets meer dan 2,5 minuut. Ik denk dat de lagere boetes het enige merkbare verschil gaat worden.
Het stukje waar ik 120 mag rij ik 130, dus voor mij maakt het sowieso niet uit.quote:Op zaterdag 5 februari 2011 15:31 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Op die korte stukjes in de randstad maakt t al helemaal geen reet uit. Daar zijn heel andere bottlenecks dan de wettelijke snelheid op de hoofdweg.
Nu kan je 140.quote:Op zaterdag 5 februari 2011 21:47 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Het stukje waar ik 120 mag rij ik 130, dus voor mij maakt het sowieso niet uit.
De winst zit hem natuurlijk niet in de reistijd, maar in het genot van ongestraft wat harder kunnen rijden. Het maakt autorijden een stuk leuker als je lekker hard mag rijden.quote:Op zaterdag 5 februari 2011 15:31 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Op die korte stukjes in de randstad maakt t al helemaal geen reet uit. Daar zijn heel andere bottlenecks dan de wettelijke snelheid op de hoofdweg.
130 'lekker hard' noemenquote:Op zaterdag 5 februari 2011 21:55 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
De winst zit hem natuurlijk niet in de reistijd, maar in het genot van ongestraft wat harder kunnen rijden. Het maakt autorijden een stuk leuker als je lekker hard mag rijden.
Ik denk niet dat dit als begin is bedoeld.quote:Op zaterdag 5 februari 2011 21:58 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Het is een begin, maar wat mij betreft was het verhoogd naar 160 ofzo.
Wat vertel je me nu?quote:Op zaterdag 5 februari 2011 22:10 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Ik denk niet dat dit als begin is bedoeld.
Verhogen naar 600000000000!!!!quote:Op zaterdag 5 februari 2011 21:58 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Het is een begin, maar wat mij betreft was het verhoogd naar 160 ofzo.
Reality check.quote:
100 miljoen miljard.quote:Op zaterdag 5 februari 2011 23:25 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Verhogen naar 600000000000!!!!
Minstens.quote:Op zaterdag 5 februari 2011 23:25 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Verhogen naar 600000000000!!!!
Genot, genot. Als een aso over de weg scheuren, dat levert pas een echte adrenaline schot op. Niet 130 rijden ipv 120. Dat is niks leuker of spannender dan 120 rijden.quote:Op zaterdag 5 februari 2011 21:55 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
De winst zit hem natuurlijk niet in de reistijd, maar in het genot van ongestraft wat harder kunnen rijden. Het maakt autorijden een stuk leuker als je lekker hard mag rijden.
Al een mooie patserbak in bestelling?quote:Op zaterdag 5 februari 2011 23:35 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Genot, genot. Als een aso over de weg scheuren, dat levert pas een echte adrenaline schot op. Niet 130 rijden ipv 120. Dat is niks leuker of spannender dan 120 rijden.
Met een gare rammelbak hard gaan levert veel meer adrenaline op, een patserbak kan het wel aan en een botsing ook.quote:Op zaterdag 5 februari 2011 23:39 schreef du_ke het volgende:
[..]
Al een mooie patserbak in bestelling?
Wat mij er aan tegenstaat is juist die sneue rancune op basis waarvan het ingevoerd wordt.quote:Op zondag 6 februari 2011 00:25 schreef sneakypete het volgende:
Het voornaamste genot zit 'm in het 'Yes we can' momentje. Naar 130 verhogen? Dat lukt toch nooit joh, hoorde je pas geleden nog.
Tot het gewoon zover is. Natuurlijk verandert ons land daardoor helemaal niet ingrijpend. Daarom is het ook zo leuk om te weten dat er mensen zijn die zich er heel boos over maken als het, gewoon omdat het kan, ingevoerd wordt.
Er zijn meer redenen om hier boos om te worden dan alleen de verhoging zelf. Wat ik idioot vind is dat voor zo'n nutteloos project als dit geld wordt uitgetrokken om punten te scoren bij de automobilist, terwijl er op veel belangrijkere gebieden roekeloos en visieloos wordt bezuinigd 'omdat de staatskas leeg raakt'.quote:Op zondag 6 februari 2011 00:25 schreef sneakypete het volgende:
Het voornaamste genot zit 'm in het 'Yes we can' momentje. Naar 130 verhogen? Dat lukt toch nooit joh, hoorde je pas geleden nog.
Tot het gewoon zover is. Natuurlijk verandert ons land daardoor helemaal niet ingrijpend. Daarom is het ook zo leuk om te weten dat er mensen zijn die zich er heel boos over maken als het, gewoon omdat het kan, ingevoerd wordt.
Of de roep om strenger straffen. Behalve als het om verkeersovertredingen gaatquote:Op zondag 6 februari 2011 00:31 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Er zijn meer redenen om hier boos om te worden dan alleen de verhoging zelf. Wat ik idioot vind is dat voor zo'n nutteloos project als dit geld wordt uitgetrokken om lekker mee te scoren, terwijl er op veel belangrijkere gebieden roekeloos en visieloos wordt bezuinigd 'omdat de staatskas leeg raakt'.
Dat ja. Populisme, Henk en Ingrid, hardwerkende Nederlanders, gatverDAMME.quote:Op zondag 6 februari 2011 00:32 schreef du_ke het volgende:
[..]
Of de roep om strenger straffen. Behalve als het om verkeersovertredingen gaat
Ja het is zo goedkoop allemaal.quote:Op zondag 6 februari 2011 00:33 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Dat ja. Populisme, Henk en Ingrid, hardwerkende Nederlanders, gatverDAMME.
Prachtig toch? Er mag best een scherper onderscheid komen tussen een beetje ongehoorzaamheid en echte misdaad. Het is overigens onzin om te doen alsof ze bij de VVD bijv. niet voor het straffen van crimineel gedrag op de weg zijn. Rijden onder invloed bijv. wordt echt niet getolereerd. Alleen wordt er wel wat minder treiterig omgegaan met snelheidsregeltjes, benzineprijs en verkeersdrempels. Juist om het onderscheid tussen burger en crimineel te markeren.quote:Op zondag 6 februari 2011 00:32 schreef du_ke het volgende:
[..]
Of de roep om strenger straffen. Behalve als het om verkeersovertredingen gaat
Wat een zeikerd ben jij zeg.quote:Op zondag 6 februari 2011 00:47 schreef betyar het volgende:
Autorijden hoort geen genot te zijn, autorijden is een behoorlijk verantwoorde bezigheid en dient niet te worden geleid door emoties.
Voor de borreltafel wel. Een kabinet zou zich naar mijn mening echter met serieuze dingen bezig moeten houden. Dit goedkope scoren staat ze niet.quote:
natuurlijk mag je er wel van genieten maar dat wordt niet significant meer door 130 ipv 120quote:Op zondag 6 februari 2011 00:49 schreef sneakypete het volgende:
[..]
Wat een zeikerd ben jij zeg.
Natuurlijk mag autorijden voor een deel genot zijn. Lekker muziekje aan en gassen maar. Natuurlijk moet je ondertussen ook uitkijken en het niet al te bont maken. Maar mag je er nu echt niet een beetje van genieten?
Genieten doe je maar op een racebaan.quote:Op zondag 6 februari 2011 00:49 schreef sneakypete het volgende:
[..]
Wat een zeikerd ben jij zeg.
Natuurlijk mag autorijden voor een deel genot zijn. Lekker muziekje aan en gassen maar. Natuurlijk moet je ondertussen ook uitkijken en het niet al te bont maken. Maar mag je er nu echt niet een beetje van genieten?
Nee want ook die bezuinigingen vind ik overwegend prima.quote:Op zondag 6 februari 2011 00:31 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Er zijn meer redenen om hier boos om te worden dan alleen de verhoging zelf. Wat ik idioot vind is dat voor zo'n nutteloos project als dit geld wordt uitgetrokken om punten te scoren bij de automobilist, terwijl er op veel belangrijkere gebieden roekeloos en visieloos wordt bezuinigd 'omdat de staatskas leeg raakt'.
Verkeersknooppunten en toegangswegen tot steden weerhoud het gemmiddelde verkeer al om 100/120 te kunnen rijden, zelfs als je de max snelheid opschroeft lost dat nog niks op aan doorstroming of files.quote:Op zondag 6 februari 2011 00:48 schreef sneakypete het volgende:
[..]
Prachtig toch? Er mag best een scherper onderscheid komen tussen een beetje ongehoorzaamheid en echte misdaad. Het is overigens onzin om te doen alsof ze bij de VVD bijv. niet voor het straffen van crimineel gedrag op de weg zijn. Rijden onder invloed bijv. wordt echt niet getolereerd. Alleen wordt er wel wat minder treiterig omgegaan met snelheidsregeltjes, benzineprijs en verkeersdrempels. Juist om het onderscheid tussen burger en crimineel te markeren.
En het is overigens niet goedkoop om te stellen dat arbeid adelt. De hardwerkende burger, dat is een ideaal. Abstract natuurlijk, maar daarom niet zinloos, laat staan goedkoop. Zonder 'hardwerkende burgers' stort een maatschappij in. Hun bestaan ontkennen is belachelijk.
Natuurlijk kun je wel vinden dat het soms wel wat intellectueler mag, met wat mooiere woorden ipv die kreten voor de buhne. Maar inhoudelijk komt het op hetzelfde neer.
gemiddeld per jaar rijdt de nederlander niet harder dan 50 km/u en dan trap je al behoorlijk door.quote:Op zondag 6 februari 2011 00:51 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Verkeersknooppunten en toegangswegen tot steden weerhoud het gemmiddelde verkeer al om 100/120 te kunnen rijden, zelfs als je de max snelheid opschroeft lost dat nog niks op aan doorstroming of files.
Goedkoop en waardeloos als een eBookreader van de Aldi.quote:
Mensen die denken dat de reis het doel isquote:Op zondag 6 februari 2011 00:49 schreef sneakypete het volgende:
[..]
Wat een zeikerd ben jij zeg.
Natuurlijk mag autorijden voor een deel genot zijn. Lekker muziekje aan en gassen maar. Natuurlijk moet je ondertussen ook uitkijken en het niet al te bont maken. Maar mag je er nu echt niet een beetje van genieten?
Het heeft niets met borrelpraat te maken. Gewapende overvallers een minimumstraf laten krijgen is geen borrelpraatje, maar rechtvaardigheid en bloedserieus, veel serieuzer kan het niet. Daarna komen de centjes natuurlijk en ook daarvoor kun je vaak beter bij rechts zijn natuurlijk. Zonder de VVD zou er ongetwijfeld minder bezuinigd worden.quote:Op zondag 6 februari 2011 00:50 schreef du_ke het volgende:
[..]
Voor de borreltafel wel. Een kabinet zou zich naar mijn mening echter met serieuze dingen bezig moeten houden. Dit goedkope scoren staat ze niet.
Toekomstvisie bedoel ik. Dat missen ze. Getuige de bezuinigingen op onderwijs.quote:Op zondag 6 februari 2011 00:51 schreef sneakypete het volgende:
[..]
Nee want ook die bezuinigingen vind ik overwegend prima.
Visieloos kan het natuurlijk niet zijn. De visie bestaat eruit dat die dingen niet aan een boom groeien en dat het dus allemaal wel wat zuiniger aan mag.
Als ik een plezierritje wil maken, doe ik dat.quote:Op zondag 6 februari 2011 00:58 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Mensen die denken dat de reis het doel is
Jij bent vast niet links.quote:Op zondag 6 februari 2011 01:01 schreef sneakypete het volgende:
[..]
Als ik een plezierritje wil maken, doe ik dat.
Niet onnodig linksquote:Op zondag 6 februari 2011 01:02 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Jij bent vast niet links.
Links is hard nodig nuquote:
Ook een prima zaak. Dan zetten ze maar wat minder dure schermpjes op hun kantoren of laten ze die lakse studenten maar wat meer uit eigen zak betalen.quote:Op zondag 6 februari 2011 01:00 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Toekomstvisie bedoel ik. Dat missen ze. Getuige de bezuinigingen op onderwijs.
Ik vind het in beide gevallen klootjesvolk, en ik vind idd dat 130(wat betekend dat je 150 rijden zonder boete te krijgen) borrelpraat is, zodra je op de meeste trajecten vanwege de drukte al niet over de 100 komt.quote:Op zondag 6 februari 2011 01:00 schreef sneakypete het volgende:
[..]
Het heeft niets met borrelpraat te maken. Gewapende overvallers een minimumstraf laten krijgen is geen borrelpraatje, maar rechtvaardigheid en bloedserieus, veel serieuzer kan het niet. Daarna komen de centjes natuurlijk en ook daarvoor kun je vaak beter bij rechts zijn natuurlijk. Zonder de VVD zou er ongetwijfeld minder bezuinigd worden.
Goedkoop scoren is wat links altijd groot maakte. De naakte dame op een PSP-affiche (misschien wel de meest primitieve poging om zieltjes te winnen ooit, zij het voorgesteld als een metafoor) . Het rode tomaatje van de SP (want boehoe wat is het allemaal slecht), of wat te denken aan de PVDA-affiche die bij mij in de straat hangt op het verkiezingsbord met de text 'het moet eerlijker.' Wat dan? Hoe dan? Borreltafeltaferelen ten top.
Dat 'rechts' is gaan snappen dat het helaas vaak zo moet (want op die van de VVD staat 'minder overheid is minder belasting', wat ondanks dat het een simpel feit is, ook wat populistisch aandoet) om je boodschap over te brengen, is niets om nu opeens hoogdravend over te gaan doen. Bovendien is het afgeven op 'populisme' e.d. gewoon een soort modegril geworden onder de linkse intelligensia, omdat de aard van dit populisme ze tegen staat. In de jaren '60 werd het echter met veel bombarie gesteund, toen het nog met een rood sausje was overgoten.
Boze studenten, stakende werknemers met fluitjes en hondslelijke petjes? Die strijden tegen onrecht, dat is natuurlijk weer géén achterlijk klootjesvolk.
Woow Ik ben het met je eens op deze punten.......quote:Op zondag 6 februari 2011 01:07 schreef sneakypete het volgende:
[..]
Ook een prima zaak. Dan zetten ze maar wat minder dure schermpjes op hun kantoren of laten ze die lakse studenten maar wat meer uit eigen zak betalen.
En nee, ik hoef geen 'kenniseconomie' want dat is voor 90% gebakken lucht omdat al dat gesubsidieer vooral een hoop onzinstudies in stand houdt. We hoeven geen cent meer te verspillen aan nieuwe 'kunstenaars', aan 'vrijetijdsmanagers', wannabe-hiphopklasjes en SPW-ers-die-het-doen-omdat-ze-zelf-eigenlijk-niet-sporen.
Halveer het budget en reserveer dat voor de techniek.
Dan moeten ze dus bezuinigen door het aantal studies te verkleinen en het niveau te verhogen! Niet het studenten die juist meer doen moeilijker maken. Dat bedoel ik dus met visie.quote:Op zondag 6 februari 2011 01:07 schreef sneakypete het volgende:
[..]
Ook een prima zaak. Dan zetten ze maar wat minder dure schermpjes op hun kantoren of laten ze die lakse studenten maar wat meer uit eigen zak betalen.
En nee, ik hoef geen 'kenniseconomie' want dat is voor 90% gebakken lucht omdat al dat gesubsidieer vooral een hoop onzinstudies in stand houdt. We hoeven geen cent meer te verspillen aan nieuwe 'kunstenaars', aan 'vrijetijdsmanagers', wannabe-hiphopklasjes en SPW-ers-die-het-doen-omdat-ze-zelf-eigenlijk-niet-sporen.
Halveer het budget en reserveer dat voor de techniek.
Tegen wie heb je het nu?quote:Op zondag 6 februari 2011 01:11 schreef sneakypete het volgende:
. En juist daarom steekt het je nu zo,
Je kunt op de n-wegen ook in veel gevallen 100 rijden. Dat mag ook niet omdat het de veiligheid en milieunormen niet ten goede komen.quote:Op zondag 6 februari 2011 01:11 schreef sneakypete het volgende:
Je kunt in 90 % van de gevallen op een snelweg makkelijk 130 rijden. Niet iedereen rijdt alleen van Amsterdam naar Purmerend om half negen 's ochtends en half zes 's avonds. Er zijn legio wegen waar je dus weldegelijk iets merkt, al is het natuurlijk maar 10 km (en het is niet waar dat je ongestraft 20 km/u te hard kunt rijden natuurlijk). En juist daarom steekt het je nu zo, jij gunt dat een ander niet ofzo.
En juist daarom vind ik het nu zo'n prima maatregel.
Borreltafelpraat? Nee hoor. Borreltafelpraat dat zijn van die mensen die boos lopen te doen over het salaris van mensen die meer bereikt hebben dan de borrelprater. Althans in mijn omgeving. Als je echter zelf een boven-midden-klasse-salonsocialist bent ben je zelf eigenlijk zo iemand.
Toch doe ik het regelmatig.quote:Op zondag 6 februari 2011 01:13 schreef betyar het volgende:
[..]
Je kunt op de n-wegen ook in veel gevallen 100 rijden. Dat mag ook niet omdat het de veiligheid en milieunormen niet ten goede komen.
Afgezien van dat je te maken hebt met geluids-/milieunormen zodra een weg langs een bewoond gebied gaat, is het op dit moment al niet het geval dat je een boete ontvangt als je 130 rijdt op een 120 weg, je kunt de max snelheid wel 10 km opschroeven, maar het is niet meer dan een symboolmaatregel, waardoor je uiteindelijk 2 km harder kan rijden zonder een boete te ontvangen en dus borrelpraat.quote:Op zondag 6 februari 2011 01:11 schreef sneakypete het volgende:
Je kunt in 90 % van de gevallen op een snelweg makkelijk 130 rijden. Niet iedereen rijdt alleen van Amsterdam naar Purmerend om half negen 's ochtends en half zes 's avonds. Er zijn legio wegen waar je dus weldegelijk iets merkt, al is het natuurlijk maar 10 km (en het is niet waar dat je ongestraft 20 km/u te hard kunt rijden natuurlijk). En juist daarom steekt het je nu zo, jij gunt dat een ander niet ofzo.
En juist daarom vind ik het nu zo'n prima maatregel.
Borreltafelpraat? Nee hoor. Borreltafelpraat dat zijn van die mensen die boos lopen te doen over het salaris van mensen die meer bereikt hebben dan de borrelprater. Althans in mijn omgeving. Als je echter zelf een boven-midden-klasse-salonsocialist bent ben je zelf eigenlijk zo iemand.
Wat dus niet gebeurt. Nee, in plaats daarvan mag je tien kilometer rapper over de Afsluitdijk. Revolutionairquote:Op zondag 6 februari 2011 01:19 schreef sneakypete het volgende:
Uit burgerlijkheid misschien, maar dat wil niet zeggen dat ik het ook een goede zaak vind om daar nu veel politieuren aan te verspillen. Kijk, dat mag wel wanneer iemand op zo'n weg 150 probeert te rijden, of wanneer iemand laveloos achter het stuur zit. Zie het als een pleidooi voor een soort gedoogbeleid, waarbij kleine overtredinkjes worden gedoogd om tijd vrij te maken voor wat echt aangepakt moet worden.
Je wordt trouwens pas geflitst bij zeven of acht kilometer te hard, dus dat gedoogbeleid heb je al.quote:Op zondag 6 februari 2011 01:19 schreef sneakypete het volgende:
Uit burgerlijkheid misschien, maar dat wil niet zeggen dat ik het ook een goede zaak vind om daar nu veel politieuren aan te verspillen. Kijk, dat mag wel wanneer iemand op zo'n weg 150 probeert te rijden, of wanneer iemand laveloos achter het stuur zit. Zie het als een pleidooi voor een soort gedoogbeleid, waarbij kleine overtredinkjes worden gedoogd om tijd vrij te maken voor wat echt aangepakt moet worden.
Door het te gedogen worden de mensen lakser en gaan dan zeiken : bij tien kilometer bekeur je niet ik reed maar 2 kilometer te hard, terwijl hij dus feitelijk 12 kilometer te hard rijdt. Dat gebeurt er dan.quote:Op zondag 6 februari 2011 01:19 schreef sneakypete het volgende:
Uit burgerlijkheid misschien, maar dat wil niet zeggen dat ik het ook een goede zaak vind om daar nu veel politieuren aan te verspillen. Kijk, dat mag wel wanneer iemand op zo'n weg 150 probeert te rijden, of wanneer iemand laveloos achter het stuur zit. Zie het als een pleidooi voor een soort gedoogbeleid, waarbij kleine overtredinkjes worden gedoogd om tijd vrij te maken voor wat echt aangepakt moet worden.
Stuurde ons pap net.quote:Gaat een vampier de kroeg in en vraagt een pul bloed. Gaat een andere vampier naar binnen en ook hij vraagt een pul bloed.
Gaat de derde vampier naar binnen en vraagt een pul heet water. Verbaasd kijken de andere vampieren hem aan, waarop hij een bloederige tampon tevoorschijn haalt en vraagt: Wat is er, hebben jullie nog nooit van een theezakje gehoord?
quote:
Het is dus geen maatregel met ernstige gevolgen. Waarom stoor je je er dan zo aan? Omdat het niet veel uitmaak? Nou en, dan, dan is het toch zeuren om het zeuren of niet?quote:Op zondag 6 februari 2011 01:20 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Afgezien van dat je te maken hebt met geluids-/milieunormen zodra een weg langs een bewoond gebied gaat, is het op dit moment al niet het geval dat je een boete ontvangt als je 130 rijdt op een 120 weg, je kunt de max snelheid wel 10 km opschroeven, maar het is niet meer dan een symboolmaatregel, waardoor je uiteindelijk 2 km harder kan rijden zonder een boete te ontvangen en dus borrelpraat.
Het is zinloos, en het kost geld. Is dat niet voldoende om er tegen te zijn?quote:Op zondag 6 februari 2011 01:36 schreef sneakypete het volgende:
[..]
Het is dus geen maatregel met ernstige gevolgen. Waarom stoor je je er dan zo aan? Omdat het niet veel uitmaak? Nou en, dan, dan is het toch zeuren om het zeuren of niet?
Het stoort mij omdat het geen enkel 'probleem' oplost en er simpelweg voor zorgt dat er vw milieu/geluids/veligheidsoverwegingen weer tonnen uit moeten worden gegeven om een duizendtal verkeersborden/kilometerpaaltjes te vervangen.quote:Op zondag 6 februari 2011 01:36 schreef sneakypete het volgende:
[..]
Het is dus geen maatregel met ernstige gevolgen. Waarom stoor je je er dan zo aan? Omdat het niet veel uitmaak? Nou en, dan, dan is het toch zeuren om het zeuren of niet?
Ik neem er in elk geval een borrel op!
Het is zoals met een boerkaverbod, dat is schijnbaar ook totaal niet relevant, een symboolmaatregel. Toch wordt er moord en brand geschreeuwd als iemand het voorstelt. Hieruit blijkt: het is dus weldegelijk een issue. Zo gaat dat ook met die maximumsnelheid.
Ja maar dat geld halen we dus weer mooi bij WW-trekkende kunstenaars in een kraakpandje weg, dus per saldo is het meer een kwestie van smaak; wat vind je leuker.quote:Op zondag 6 februari 2011 01:40 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Het is zinloos, en het kost geld. Is dat niet voldoende om er tegen te zijn?
Nee, dat geld gaat straks per vlucht de zandbak in. Dit geld halen we op onverantwoorde wijze weg bij wat ooit een pijler van de maatschappij was.quote:Op zondag 6 februari 2011 01:43 schreef sneakypete het volgende:
[..]
Ja maar dat geld halen we dus weer mooi bij WW-trekkende kunstenaars in een kraakpandje weg, dus per saldo is het meer een kwestie van smaak; wat vind je leuker.
Je gevoel voor smaak is duidelijk niet bedorven door enige kennis van zaken, getuige je tekst over de bezuinigingen op het hoger onderwijs.quote:Over smaak valt natuurlijk te twisten, debatteren noemen we dat ook wel, mijn smaak is je nu denk ik wel bekend.
toch was het vanuit linkse hoek oorverdovend stil, toen men allemaal borden moest gaan verwisselen voor de 60km/u zones, en de 100km/u stukken, allemaal omwille van 'milleu' en 'geluidsnormen'.quote:Op zondag 6 februari 2011 01:41 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
...
weer tonnen uit moeten worden gegeven om een duizendtal verkeersborden/kilometerpaaltjes te vervangen.
Correct.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 17:46 schreef SeanFerdi het volgende:
[..]
toch was het vanuit linkse hoek oorverdovend stil, toen men allemaal borden moest gaan verwisselen voor de 60km/u zones, en de 100km/u stukken, allemaal omwille van 'milleu' en 'geluidsnormen'.
elk jaar worden de auto's veiliger, dan wordt het na een tijdje weer eens tijd om wat meer ruimte te geven.
Welk geld haal je daar weg dan, ik kan ook wel extra gebruikenquote:Op zondag 6 februari 2011 01:43 schreef sneakypete het volgende:
[..]
Ja maar dat geld halen we dus weer mooi bij WW-trekkende kunstenaars in een kraakpandje weg, dus per saldo is het meer een kwestie van smaak; wat vind je leuker.
Over smaak valt natuurlijk te twisten, debatteren noemen we dat ook wel, mijn smaak is je nu denk ik wel bekend.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |