Het enige wat te handhaven is is het inhaalverbod voor vrachtwagens (waar ik overigens wel voorstander van ben), of wil je boven elke rijbaan afzonderlijke camera's hangen?quote:Op vrijdag 4 februari 2011 08:50 schreef Skull-splitter het volgende:
Wat ook gewoon een oplossing is, is de snelheid laten afhangen van het aantal rijbanen. Meest rechts 80-100, daarnaast 100-110, daarnaast 110-130.
Tweebaans wegen worden dus standaard max 110. Vierbaans worden 130 max. Maar dan ook goed handhaven. Permanent inhaalverbod voor truckers.
Ja, het zal het milieu belasten. Namelijk met veel remmen, optrekken, etc.quote:Op donderdag 3 februari 2011 14:32 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
1) jep
2) onzin, lagere snelheid leidt juist tot meer files, waaruit ik dat concludeer? uit ALLE trajecten die in snelheid verlaagd zijn waar nu véél meer files staan dan daarvoor stond
3) die 10km/u zal het milieu inderdaad vréselijk belasten ja.
Je hebt nog geen rijbewijs he?quote:Op vrijdag 4 februari 2011 20:26 schreef Maarten-Pieter het volgende:
[..]
Ja, het zal het milieu belasten. Namelijk met veel remmen, optrekken, etc.
De maatregel is totaal krankzinnig. Het is populistisch, want de meeste mensen denken dat ze hierdoor sneller ergens zijn. Not! Het is gevaarlijker, slechter voor het milieu, op termijn leidt het weer tot files (ongelukken, veel optrekken en weer remmen). Bovendien is het niet eens zoveel sneller! Het maakt op honderd kilometer misschien een paar minuten uit, en ik vind niet dat het het waard is om deze vreselijke populistische rechtse regel door te voeren.
Wat doet het er toe of ik het heb of niet?quote:Op vrijdag 4 februari 2011 20:29 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Je hebt nog geen rijbewijs he?
Ik wel en ben het helemaal met hem eens.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 20:29 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Je hebt nog geen rijbewijs he?
Je hebt geen enkele ervaring. Reken maar dat als ik twintig kilometer/uur harder rij, ik een stuk eerder aankom (en als bonus heel wat beter uitgerust).quote:Op vrijdag 4 februari 2011 20:32 schreef Maarten-Pieter het volgende:
[..]
Wat doet het er toe of ik het heb of niet?
Hoe kom je bij dat gezever? Die verhoging gaat namelijk alleen gelden voor wegen waar het kan.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 20:26 schreef Maarten-Pieter het volgende:
Ja, het zal het milieu belasten. Namelijk met veel remmen, optrekken, etc.
Correctie: waarvan VWS vindt dat het kan. En dat is bijna per definitie minder dan waar het daadwerkelijk kan.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 21:18 schreef Guus Muisarm het volgende:
[..]
Hoe kom je bij dat gezever? Die verhoging gaat namelijk alleen gelden voor wegen waar het kan.
Maar niet als het niet mogelijk is. En er zijn met de ANWB tests gedaan (van Groningen naar Middelburg). Sommige mensen moesten de maximumsnelheid rijden, en de anderen 90. Het maakte uiteindelijk gemiddeld maar een kwartier uit.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 20:41 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Je hebt geen enkele ervaring. Reken maar dat als ik twintig kilometer/uur harder rij, ik een stuk eerder aankom (en als bonus heel wat beter uitgerust).
Er komen zelfs kolencentrales bij, en Brinkman plaveit de weg voor een kerncentralequote:Op vrijdag 4 februari 2011 21:54 schreef Bolkesteijn het volgende:
Links schreeuwt om het hardst dat de snelheidsverhoging wel erg beperkt is, zowel qua omvang als qua schaal. Voorlopig vind ik, als VVD-kiezer, dat het kabinet prima te werk gaat, dat er dit jaar al 130 km/u gereden kan worden had ik niet durven hopen, ook al geldt dat slechts voor een beperkt aantal stukken snelweg. Daarnaast beschouw ik het als morele overwinning op links. Nu nog een kerncentrale.
Maar die kolencentrales zijn een veel minder groot dogma. De kerncentrale is een van de grootste dogma's op links. Als die kerncentrale er nog door kan komen deze kabinetsperiode kunnen we denk ik terug kunnen kijken op een geslaagde 4 jaar.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 21:55 schreef phpmystyle het volgende:
Er komen zelfs kolencentrales bij, en Brinkman plaveit de weg voor een kerncentrale
Volgens mij worden er iig 2 of 3 vergunningen afgegeven door het kabinet, hopelijk kan het bedrijfsleven er zo snel mogelijk mee aan de haal, straks valt of komt er een andere kabinet en trekt ze weer in.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 21:57 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Maar die kolencentrales zijn een veel minder groot dogma. De kerncentrale is een van de grootste dogma's op links. Als die kerncentrale er nog door kan komen deze kabinetsperiode kunnen we denk ik terug kunnen kijken op een geslaagde 4 jaar.
Maar zijn punten blijven legitiem.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 20:29 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Je hebt nog geen rijbewijs he?
Dat vraag ik me ook af. Als (toekomstig) GroenLinks-kiezer (2e keus D66) heb ik toch grotere problemen met kolencentrales dan met kerncentrales. Hoewel kerncentrales ook niet perfect zijn, is het wel een tussenweg tot een overgang op duurzame(re) energie.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 21:59 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Volgens mij worden er iig 2 of 3 vergunningen afgegeven door het kabinet, hopelijk kan het bedrijfsleven er zo snel mogelijk mee aan de haal, straks valt of komt er een andere kabinet en trekt ze weer in.
Trouwens, kolencentrales zijn toch schadelijker?
qua procedure is dat al kansloosquote:Op vrijdag 4 februari 2011 21:57 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Maar die kolencentrales zijn een veel minder groot dogma. De kerncentrale is een van de grootste dogma's op links. Als die kerncentrale er nog door kan komen deze kabinetsperiode kunnen we denk ik terug kunnen kijken op een geslaagde 4 jaar.
Dat is allemaal maar de vraag zeker met de ouderwetse kerncentrales waar het om zou gaan maar goed dit lijkt me niet de plek voor die discussie.quote:Op zaterdag 5 februari 2011 10:54 schreef Skull-splitter het volgende:
Achterhaald of niet, kernenergie blijft schoner dan andere verbrandingsvormen. Tuurlijk, je hebt verontreiniging en het probleem van opslag, maar ondanks dat en de winning van uranium oid blijft het schoner dan fossiele brandstoffen en efficiënter dan zonneschermen en windmolens op dit moment.
Je lult uit je nek. Het verschil is miniem. En ik geloof er geen reet van dat je van 3 minuten eerder aankomen een stuk beter uitgerust bent, zeker doordat je beter moet opletten omdat het snelheidsverschil groter wordt.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 20:41 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Je hebt geen enkele ervaring. Reken maar dat als ik twintig kilometer/uur harder rij, ik een stuk eerder aankom (en als bonus heel wat beter uitgerust).
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |