Die invoegstroken zijn het issue niet hoor. Je bent immers verplicht om in te voegen op de snelheid die de rest van het verkeer ook hanteert. Uitgezonderd enkele korte invoegstroken is er op dat front dus niets aan de hand.quote:Op donderdag 2 december 2010 21:28 schreef TomLievense het volgende:
Ooit gehoord van in- en uitvoegstroken? Op die plaatsen is het namelijk dat de grootste snelheidsverschillen voordoen. Je kunt natuurlijk die stroken langer maken, maar daar hebben we (a) weinig ruimte voor en (b) kost dat heel veel geld en levert het nauwlijks winst op en (c) is het dan nog steeds gevaarlijker omdat de snelheid hoger is.
Je hebt ook nog vrachtverkeer, caravans en auto's met karren.
Daar moesten ze iets aan doen! Maar als je daar iets van zegt of ten einde raad rechts inhaalt ben je meteen een bumperklever en een wegpiraat.quote:Op donderdag 3 februari 2011 01:44 schreef Boldface het volgende:
Totaal zinloos zolang mensen niet leren autorijden. Op de snelweg stikt het van linksrijdende slakken, die met hooguit 105 km/u gaan inhalen, cq. links blijven hangen. Regelmatig kun je in de rechterbaan nog sneller doorrijden dan links.
Zolang dat nog zo is en die slakken geen bijscholing krijgen, haalt het verhogen van de snelheid naar 130 bar weinig uit. Veel meer dan een vertoning van populisme is het dan ook niet.
Jezelf bumperklever noemen werkt als een magneet op mij. Ik fuck die bumperklevers liever dan dat ik het sap uit mijn stuur loop te knijpen. Magoed, ik heb dan ook een hekel aan mensen die denken dat een snelle bak een snelle doorstroom garandeert...quote:Op donderdag 3 februari 2011 11:11 schreef bloodymary het volgende:
Daar gaat het ook niet over, het gaat over mensen die met 105 km per uur waar je 120 mag vrachtwagens in gaan halen en dan links blijven rijden omdat aan de horizon vijf kilometer verder nog een vrachtwagen rijdt.
En als je je wel aangesproken voelt, dan gaat het ook over jou ja.
1) jepquote:Op donderdag 2 december 2010 11:43 schreef QuoVadis. het volgende:
Alsof het kabinet echt niks beters te doen heeft. Die 130 km/h is volstrekt onzinnig in een land waar je blij mag zijn als je de 100 haalt...De afstanden zijn bovendien veel te kort om tijdwinst te boeken met 10 km/h. Maar die 10 km/h extra betekent wel veel meer uitstoot. Deskundigen zeggen dat juist meer files zullen ontstaan en de onveiligheid wordt vergroot....
Stellingen:
1 de maatregel is nogal populistisch.
2 het leidt tot meer files
3 schaadt het milieu extra.
Uiteraard antwoord TS de 3 stellingen met ja!
Onzin, dat is helemaal afhankelijk van het type weg. Ze hebben bv bij de van Brienenoordbrug wel eens een proef gedaan waaruit geconcludeerd werd dat 130km/u daar de beste doorstroming geeft, je mag daar nu 100km/u. En zo is het per weg verschillend maar algemeen gesproken geeft een 3 baans snelweg met 120km/u de beste doorstroming.quote:Op donderdag 2 december 2010 18:09 schreef du_ke het volgende:
[..]
Basis stromingsleer gecombineerd met verkeerskundige modellen.
Ik vraag me af in wat voor auto je rijdt als je bij 105 al aan je max zit. Auto's die niet minimaal 120 kunnen rijden, zouden wat mij betreft niet eens in de linkerbaan van een snelweg moeten mogen komen (of misschien wel helemaal niet op de snelweg).quote:Op donderdag 3 februari 2011 14:11 schreef Skull-splitter het volgende:
Vooral A58 tussen Breda en Tilburg is dat betreft een RAMP. Maar het levert zoveel lop op als je zo'n pseudopatser gewoon keer op keer te slim af bent...
Ik herhaal hem nog eens: als ik aan de maximum snelheid zit, wat op dat stuk 120 is, terwijl er 130 op de teller staat, en iemand komt met 160 aankachelen en verwacht dat ik dan maar meteen opzij ga omdat hij nu eenmaal harder gaat, dan heeft die ander een probleem als ik iemand anders aan het inhalen ben.quote:Op donderdag 3 februari 2011 18:44 schreef Boldface het volgende:
[..]
Ik vraag me af in wat voor auto je rijdt als je bij 105 al aan je max zit. Auto's die niet minimaal 120 kunnen rijden, zouden wat mij betreft niet eens in de linkerbaan van een snelweg moeten mogen komen (of misschien wel helemaal niet op de snelweg).
Linksrijdende slakken zijn aan de orde van de dag. Ik doe niet aan bumperkleven en rijd evenmin in een pasterwagen. Ik probeer zodanig te rijden dat ik voldoende afstand houd, zonder dusdanig grote gaten te laten vallen dat er weer een slak van rechts tussen vliegt.
Treuzelende linksrijders hinderen niet alleen de bumperklevende patser achter ze, maar houden soms wel tientallen auto's op. Het gevaar speelt zich vaak honderden meters achter deze dombo's af, waar mensen ineens vol in de rem moeten.
Sowieso zou ik eens een rijvaardigheidstest overwegen wanneer "anderen te slim af zijn" het doel is waarmee je aan het verkeer deelneemt. Zonder linksrijdende slakken zou de doorstroming in het verkeer veel, veel beter zijn.
Je kan geen auto rijden?quote:Op donderdag 3 februari 2011 01:48 schreef Whiskers2009 het volgende:
Wat een onzin maatregel.... Echt TE sneu
Lees dan eerst voor je me ergens van beschuldigd. En als er dus zo'n gek achter me rijdt dan heb ik erg de neiging om hem op te naaien om te voorkomen dat hij dat bij mij veroorzaakt.quote:Op donderdag 3 februari 2011 19:19 schreef Boldface het volgende:
Ik doelde niet op mensen die links 120 rijden en waar dan iemand met 160 aan komt stuiven. Ik doel op mensen die links zo'n 100-105 rijden, terwijl er auto's aan komen rijden met 120.
quote:Op donderdag 3 februari 2011 22:38 schreef Guus Muisarm het volgende:
ffs. Alsof je in een BMW met 130 minder veilig bent dan in een Daihatsu Cuore met 3 kinderen op de achterbank die zeuren en afleiden terwijl je aan het bellen bent met je vriendin welke kapper je gaat bezoeken nadat je ze gedumpt hebt op de kinderopvang onderwijl het verkeer blokkend met je 105 km/u op linkerbaan denkend aan je nieuwe schoentjes die je gekocht hebt/gaat kopen.
Het zegt echter niets over de veiligheid van het verhogen van snelheid, want hij vergelijkt appels met peren, je moet appels met appels vergelijken en peren met peren.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 00:45 schreef bloodymary het volgende:
Hij vergelijkt de BMW met 130 met de Daihatsu op 105. En zoals hij het beschrijft is het maar al te vaak de reailiteit.
Het enige wat te handhaven is is het inhaalverbod voor vrachtwagens (waar ik overigens wel voorstander van ben), of wil je boven elke rijbaan afzonderlijke camera's hangen?quote:Op vrijdag 4 februari 2011 08:50 schreef Skull-splitter het volgende:
Wat ook gewoon een oplossing is, is de snelheid laten afhangen van het aantal rijbanen. Meest rechts 80-100, daarnaast 100-110, daarnaast 110-130.
Tweebaans wegen worden dus standaard max 110. Vierbaans worden 130 max. Maar dan ook goed handhaven. Permanent inhaalverbod voor truckers.
Ja, het zal het milieu belasten. Namelijk met veel remmen, optrekken, etc.quote:Op donderdag 3 februari 2011 14:32 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
1) jep
2) onzin, lagere snelheid leidt juist tot meer files, waaruit ik dat concludeer? uit ALLE trajecten die in snelheid verlaagd zijn waar nu véél meer files staan dan daarvoor stond
3) die 10km/u zal het milieu inderdaad vréselijk belasten ja.
Je hebt nog geen rijbewijs he?quote:Op vrijdag 4 februari 2011 20:26 schreef Maarten-Pieter het volgende:
[..]
Ja, het zal het milieu belasten. Namelijk met veel remmen, optrekken, etc.
De maatregel is totaal krankzinnig. Het is populistisch, want de meeste mensen denken dat ze hierdoor sneller ergens zijn. Not! Het is gevaarlijker, slechter voor het milieu, op termijn leidt het weer tot files (ongelukken, veel optrekken en weer remmen). Bovendien is het niet eens zoveel sneller! Het maakt op honderd kilometer misschien een paar minuten uit, en ik vind niet dat het het waard is om deze vreselijke populistische rechtse regel door te voeren.
Wat doet het er toe of ik het heb of niet?quote:Op vrijdag 4 februari 2011 20:29 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Je hebt nog geen rijbewijs he?
Ik wel en ben het helemaal met hem eens.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 20:29 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Je hebt nog geen rijbewijs he?
Je hebt geen enkele ervaring. Reken maar dat als ik twintig kilometer/uur harder rij, ik een stuk eerder aankom (en als bonus heel wat beter uitgerust).quote:Op vrijdag 4 februari 2011 20:32 schreef Maarten-Pieter het volgende:
[..]
Wat doet het er toe of ik het heb of niet?
Hoe kom je bij dat gezever? Die verhoging gaat namelijk alleen gelden voor wegen waar het kan.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 20:26 schreef Maarten-Pieter het volgende:
Ja, het zal het milieu belasten. Namelijk met veel remmen, optrekken, etc.
Correctie: waarvan VWS vindt dat het kan. En dat is bijna per definitie minder dan waar het daadwerkelijk kan.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 21:18 schreef Guus Muisarm het volgende:
[..]
Hoe kom je bij dat gezever? Die verhoging gaat namelijk alleen gelden voor wegen waar het kan.
Maar niet als het niet mogelijk is. En er zijn met de ANWB tests gedaan (van Groningen naar Middelburg). Sommige mensen moesten de maximumsnelheid rijden, en de anderen 90. Het maakte uiteindelijk gemiddeld maar een kwartier uit.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 20:41 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Je hebt geen enkele ervaring. Reken maar dat als ik twintig kilometer/uur harder rij, ik een stuk eerder aankom (en als bonus heel wat beter uitgerust).
Er komen zelfs kolencentrales bij, en Brinkman plaveit de weg voor een kerncentralequote:Op vrijdag 4 februari 2011 21:54 schreef Bolkesteijn het volgende:
Links schreeuwt om het hardst dat de snelheidsverhoging wel erg beperkt is, zowel qua omvang als qua schaal. Voorlopig vind ik, als VVD-kiezer, dat het kabinet prima te werk gaat, dat er dit jaar al 130 km/u gereden kan worden had ik niet durven hopen, ook al geldt dat slechts voor een beperkt aantal stukken snelweg. Daarnaast beschouw ik het als morele overwinning op links. Nu nog een kerncentrale.
Maar die kolencentrales zijn een veel minder groot dogma. De kerncentrale is een van de grootste dogma's op links. Als die kerncentrale er nog door kan komen deze kabinetsperiode kunnen we denk ik terug kunnen kijken op een geslaagde 4 jaar.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 21:55 schreef phpmystyle het volgende:
Er komen zelfs kolencentrales bij, en Brinkman plaveit de weg voor een kerncentrale
Volgens mij worden er iig 2 of 3 vergunningen afgegeven door het kabinet, hopelijk kan het bedrijfsleven er zo snel mogelijk mee aan de haal, straks valt of komt er een andere kabinet en trekt ze weer in.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 21:57 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Maar die kolencentrales zijn een veel minder groot dogma. De kerncentrale is een van de grootste dogma's op links. Als die kerncentrale er nog door kan komen deze kabinetsperiode kunnen we denk ik terug kunnen kijken op een geslaagde 4 jaar.
Maar zijn punten blijven legitiem.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 20:29 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Je hebt nog geen rijbewijs he?
Dat vraag ik me ook af. Als (toekomstig) GroenLinks-kiezer (2e keus D66) heb ik toch grotere problemen met kolencentrales dan met kerncentrales. Hoewel kerncentrales ook niet perfect zijn, is het wel een tussenweg tot een overgang op duurzame(re) energie.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 21:59 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Volgens mij worden er iig 2 of 3 vergunningen afgegeven door het kabinet, hopelijk kan het bedrijfsleven er zo snel mogelijk mee aan de haal, straks valt of komt er een andere kabinet en trekt ze weer in.
Trouwens, kolencentrales zijn toch schadelijker?
qua procedure is dat al kansloosquote:Op vrijdag 4 februari 2011 21:57 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Maar die kolencentrales zijn een veel minder groot dogma. De kerncentrale is een van de grootste dogma's op links. Als die kerncentrale er nog door kan komen deze kabinetsperiode kunnen we denk ik terug kunnen kijken op een geslaagde 4 jaar.
Dat is allemaal maar de vraag zeker met de ouderwetse kerncentrales waar het om zou gaan maar goed dit lijkt me niet de plek voor die discussie.quote:Op zaterdag 5 februari 2011 10:54 schreef Skull-splitter het volgende:
Achterhaald of niet, kernenergie blijft schoner dan andere verbrandingsvormen. Tuurlijk, je hebt verontreiniging en het probleem van opslag, maar ondanks dat en de winning van uranium oid blijft het schoner dan fossiele brandstoffen en efficiënter dan zonneschermen en windmolens op dit moment.
Je lult uit je nek. Het verschil is miniem. En ik geloof er geen reet van dat je van 3 minuten eerder aankomen een stuk beter uitgerust bent, zeker doordat je beter moet opletten omdat het snelheidsverschil groter wordt.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 20:41 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Je hebt geen enkele ervaring. Reken maar dat als ik twintig kilometer/uur harder rij, ik een stuk eerder aankom (en als bonus heel wat beter uitgerust).
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |