abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_92259422
Totaal zinloos zolang mensen niet leren autorijden. Op de snelweg stikt het van linksrijdende slakken, die met hooguit 105 km/u gaan inhalen, cq. links blijven hangen. Regelmatig kun je in de rechterbaan nog sneller doorrijden dan links.

Zolang dat nog zo is en die slakken geen bijscholing krijgen, haalt het verhogen van de snelheid naar 130 bar weinig uit. Veel meer dan een vertoning van populisme is het dan ook niet.
  donderdag 3 februari 2011 @ 01:48:47 #152
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_92259529
Wat een onzin maatregel.... Echt TE sneu
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_92262250
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 21:28 schreef TomLievense het volgende:

Ooit gehoord van in- en uitvoegstroken? Op die plaatsen is het namelijk dat de grootste snelheidsverschillen voordoen. Je kunt natuurlijk die stroken langer maken, maar daar hebben we (a) weinig ruimte voor en (b) kost dat heel veel geld en levert het nauwlijks winst op en (c) is het dan nog steeds gevaarlijker omdat de snelheid hoger is.

Je hebt ook nog vrachtverkeer, caravans en auto's met karren.
Die invoegstroken zijn het issue niet hoor. Je bent immers verplicht om in te voegen op de snelheid die de rest van het verkeer ook hanteert. Uitgezonderd enkele korte invoegstroken is er op dat front dus niets aan de hand.

Daarnaast vind ik het verkeersveiligheidsargument altijd overdreven. De snelwegen zijn verreweg de veiligste wegen van Nederland en het verschil tussen bijv DLD en NL qua veiligheid op snelwegen is nihil. Het grootste probleem qua verkeersveiligheid zit 'm dan ook in situaties waarbij blik en vlees elkaar kunnen raken en waarbij blik en blik een frontaaltje kunnen doen c.q. blik zich om een boom kan vouwen.
pi_92262798
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 01:44 schreef Boldface het volgende:
Totaal zinloos zolang mensen niet leren autorijden. Op de snelweg stikt het van linksrijdende slakken, die met hooguit 105 km/u gaan inhalen, cq. links blijven hangen. Regelmatig kun je in de rechterbaan nog sneller doorrijden dan links.

Zolang dat nog zo is en die slakken geen bijscholing krijgen, haalt het verhogen van de snelheid naar 130 bar weinig uit. Veel meer dan een vertoning van populisme is het dan ook niet.
Daar moesten ze iets aan doen! Maar als je daar iets van zegt of ten einde raad rechts inhaalt ben je meteen een bumperklever en een wegpiraat.
  donderdag 3 februari 2011 @ 09:35:42 #155
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_92263210
Als ik al over de max zit, een reeks vrachtwagens inhaal, dan moet je gewoon niet met 140 of meer aan komen stuiteren om pas 5 meter achter me vol in de ankers te moeten en daarna te gaan kleven. En dat zijn over het algemeen bestuurders die zich heel ervaren vinden en altijd kankeren op het gebrek aan inzicht van anderen :')
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_92265588
Daar gaat het ook niet over, het gaat over mensen die met 105 km per uur waar je 120 mag vrachtwagens in gaan halen en dan links blijven rijden omdat aan de horizon vijf kilometer verder nog een vrachtwagen rijdt.

En als je je wel aangesproken voelt, dan gaat het ook over jou ja.
  donderdag 3 februari 2011 @ 11:15:54 #157
12888 Skull-splitter
pi_92265682
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 11:11 schreef bloodymary het volgende:
Daar gaat het ook niet over, het gaat over mensen die met 105 km per uur waar je 120 mag vrachtwagens in gaan halen en dan links blijven rijden omdat aan de horizon vijf kilometer verder nog een vrachtwagen rijdt.

En als je je wel aangesproken voelt, dan gaat het ook over jou ja.
Jezelf bumperklever noemen werkt als een magneet op mij. Ik fuck die bumperklevers liever dan dat ik het sap uit mijn stuur loop te knijpen. Magoed, ik heb dan ook een hekel aan mensen die denken dat een snelle bak een snelle doorstroom garandeert... :6
pi_92265707
Ik heb ook altijd last van bumperklevers, maar dan aan de voorkant.......
  donderdag 3 februari 2011 @ 14:11:40 #159
12888 Skull-splitter
pi_92272474
Het mooiste is als ze zich kilometers laten opboxen, zowel links als rechts (niet inhalen waar mogelijk en vervolgens achter een fiat panda gaan lopen drukken, terwijl die ook gewoon niet door KAN rijden...)

Vooral A58 tussen Breda en Tilburg is dat betreft een RAMP. Maar het levert zoveel lop op als je zo'n pseudopatser gewoon keer op keer te slim af bent...
  donderdag 3 februari 2011 @ 14:32:31 #160
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_92273537
quote:
13s.gif Op donderdag 2 december 2010 11:43 schreef QuoVadis. het volgende:
Alsof het kabinet echt niks beters te doen heeft. Die 130 km/h is volstrekt onzinnig in een land waar je blij mag zijn als je de 100 haalt...De afstanden zijn bovendien veel te kort om tijdwinst te boeken met 10 km/h. Maar die 10 km/h extra betekent wel veel meer uitstoot. Deskundigen zeggen dat juist meer files zullen ontstaan en de onveiligheid wordt vergroot....

Stellingen:

1 de maatregel is nogal populistisch.
2 het leidt tot meer files
3 schaadt het milieu extra.

Uiteraard antwoord TS de 3 stellingen met ja!
1) jep
2) onzin, lagere snelheid leidt juist tot meer files, waaruit ik dat concludeer? uit ALLE trajecten die in snelheid verlaagd zijn waar nu véél meer files staan dan daarvoor stond
3) die 10km/u zal het milieu inderdaad vréselijk belasten ja.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  donderdag 3 februari 2011 @ 14:35:59 #161
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_92273711
quote:
7s.gif Op donderdag 2 december 2010 18:09 schreef du_ke het volgende:

[..]

Basis stromingsleer gecombineerd met verkeerskundige modellen.
Onzin, dat is helemaal afhankelijk van het type weg. Ze hebben bv bij de van Brienenoordbrug wel eens een proef gedaan waaruit geconcludeerd werd dat 130km/u daar de beste doorstroming geeft, je mag daar nu 100km/u. En zo is het per weg verschillend maar algemeen gesproken geeft een 3 baans snelweg met 120km/u de beste doorstroming.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_92286014
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 14:11 schreef Skull-splitter het volgende:
Vooral A58 tussen Breda en Tilburg is dat betreft een RAMP. Maar het levert zoveel lop op als je zo'n pseudopatser gewoon keer op keer te slim af bent...
Ik vraag me af in wat voor auto je rijdt als je bij 105 al aan je max zit. Auto's die niet minimaal 120 kunnen rijden, zouden wat mij betreft niet eens in de linkerbaan van een snelweg moeten mogen komen (of misschien wel helemaal niet op de snelweg).

Linksrijdende slakken zijn aan de orde van de dag. Ik doe niet aan bumperkleven en rijd evenmin in een pasterwagen. Ik probeer zodanig te rijden dat ik voldoende afstand houd, zonder dusdanig grote gaten te laten vallen dat er weer een slak van rechts tussen vliegt.

Treuzelende linksrijders hinderen niet alleen de bumperklevende patser achter ze, maar houden soms wel tientallen auto's op. Het gevaar speelt zich vaak honderden meters achter deze dombo's af, waar mensen ineens vol in de rem moeten.

Sowieso zou ik eens een rijvaardigheidstest overwegen wanneer "anderen te slim af zijn" het doel is waarmee je aan het verkeer deelneemt. Zonder linksrijdende slakken zou de doorstroming in het verkeer veel, veel beter zijn.
  donderdag 3 februari 2011 @ 19:06:16 #163
12888 Skull-splitter
pi_92287045
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 18:44 schreef Boldface het volgende:

[..]

Ik vraag me af in wat voor auto je rijdt als je bij 105 al aan je max zit. Auto's die niet minimaal 120 kunnen rijden, zouden wat mij betreft niet eens in de linkerbaan van een snelweg moeten mogen komen (of misschien wel helemaal niet op de snelweg).

Linksrijdende slakken zijn aan de orde van de dag. Ik doe niet aan bumperkleven en rijd evenmin in een pasterwagen. Ik probeer zodanig te rijden dat ik voldoende afstand houd, zonder dusdanig grote gaten te laten vallen dat er weer een slak van rechts tussen vliegt.

Treuzelende linksrijders hinderen niet alleen de bumperklevende patser achter ze, maar houden soms wel tientallen auto's op. Het gevaar speelt zich vaak honderden meters achter deze dombo's af, waar mensen ineens vol in de rem moeten.

Sowieso zou ik eens een rijvaardigheidstest overwegen wanneer "anderen te slim af zijn" het doel is waarmee je aan het verkeer deelneemt. Zonder linksrijdende slakken zou de doorstroming in het verkeer veel, veel beter zijn.
Ik herhaal hem nog eens: als ik aan de maximum snelheid zit, wat op dat stuk 120 is, terwijl er 130 op de teller staat, en iemand komt met 160 aankachelen en verwacht dat ik dan maar meteen opzij ga omdat hij nu eenmaal harder gaat, dan heeft die ander een probleem als ik iemand anders aan het inhalen ben.

Als rechts vol zit met vrachtverkeer, en dat is goed, en links rijdt het nog enigzins door als er geen domme inhaalacties van vrachtwagens zijn, dan blijf ik met een snelheidsverschil van pakweg 20 kilometer per uur gewoon links rijden indien er rechts weinig tot geen ruimte is. De A58 is een tweebaans weg. Als ik dan een klever achter me heb, dan ga ik me niet lopen haasten om zo snel mogelijk maar uit zijn weg te rijden, iedereen rijdt immers tussen de 100 en 130 links, afhankelijk van voornoemde vrachtwagens. Gevolg is dat er iemand in een BMW oid achter je gaat zitten drukken, van links naar rechts zit te panieken en met groot licht gaat seinen, en dat werkt op mij averechts. Als ik dan met keurig de mogelijke max verder kan rijden dan doe ik dat graag, maar laat mij niet opjagen. Op voornoemde weg is dat prima vol te houden, kilometers achter elkaar. En het mooie is, dan HALEN ze je in uiteindelijk, en dan staan ze 100 meter verder weer met hetzelfde probleem.

"Anderen te slim af zijn" is niet het doel, het gebeurt gewoon.
pi_92287694
Ik doelde niet op mensen die links 120 rijden en waar dan iemand met 160 aan komt stuiven. Ik doel op mensen die links zo'n 100-105 rijden, terwijl er auto's aan komen rijden met 120.

Als je zelf (veel) sneller dan de maximumsnelheid gaat rijden, is het logisch dat je steeds op de rem moet.
  donderdag 3 februari 2011 @ 20:16:47 #165
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_92290636
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 01:48 schreef Whiskers2009 het volgende:
Wat een onzin maatregel.... Echt TE sneu
Je kan geen auto rijden?
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
  donderdag 3 februari 2011 @ 20:53:45 #166
12888 Skull-splitter
pi_92292754
quote:
Op donderdag 3 februari 2011 19:19 schreef Boldface het volgende:
Ik doelde niet op mensen die links 120 rijden en waar dan iemand met 160 aan komt stuiven. Ik doel op mensen die links zo'n 100-105 rijden, terwijl er auto's aan komen rijden met 120.
Lees dan eerst voor je me ergens van beschuldigd. En als er dus zo'n gek achter me rijdt dan heb ik erg de neiging om hem op te naaien om te voorkomen dat hij dat bij mij veroorzaakt.
  donderdag 3 februari 2011 @ 20:55:40 #167
153070 Rock_de_Braziliaan
Stranger than fiction
pi_92292865

Twee procent tijdswinst op mijn route Groningen - Den Haag: 189 seconde op een totaal van 8700. Dat kan je toch niet echt indrukwekkend noemen.

Waarom ze die vier stukjes snelweg hebben gekozen is mij een raadsel. De A7 ten oosten van Groningen is heel geschikt net als het stuk A7 ten westen van Sneek. Ook de snelweg van Zwolle naar Duitsland via Emmen s uitermate geschikt om 130 op te rijden. Altijd, niet alleen 's avonds en 's nachts.
"I think I'm in a tragedy"
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=FZFG5PKw504[/youtube]
"In America today profit is privatized but risk is increasingly socialized"
pi_92295019
Inderdaad als er een route winst te behalen zou moeten zijn is dat wel iets als Groningen Den Haag maar dat stelt dus ook geen zak voor.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  donderdag 3 februari 2011 @ 21:34:46 #169
165633 eriksd
The grand facade...
pi_92295151
Het was al een beetje symboolpolitiek maar met deze trajecten heeft het natuurlijk helemaal geen zin.

Sowieso is ons wegennet niet echt een netwerk dat hierop berekend is. Dat moet eigenlijk grondig geherstructureerd worden, net als de spoorwegen.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_92299493
Ik vind het maar een hoop gezever bij elkaar.

Vooral van figuren die tegen zijn. Het opgeheven vingertje "jij mag dat niet!"

want ... want ... want .... dan krijgen we meer files op de wegen waar ze het invoeren en de weg niet an de capaciteit zit en niemand er last van heeft!

OHJA! mensen die daar rijden houden geen rekening met mensen die met 180 km/u aan komen rijden (WTF?)

Het is maar een paar seconden tijdwinst

ffs. Alsof je in een BMW met 130 minder veilig bent dan in een Daihatsu Cuore met 3 kinderen op de achterbank die zeuren en afleiden terwijl je aan het bellen bent met je vriendin welke kapper je gaat bezoeken nadat je ze gedumpt hebt op de kinderopvang onderwijl het verkeer blokkend met je 105 km/u op linkerbaan denkend aan je nieuwe schoentjes die je gekocht hebt/gaat kopen.

Kom op, ze verhogen het op een paar plekken naar 130, neem het voor kennisgeving aan en loop door.
pi_92305452
Dan liever alle 120 km/h wegen naar de 130 km/h. Dat scheelt weer getuur hoe hard je hier mag: 80, 100, 120 of 130? Liever had ik gehad dat ze minder 100 km/h zones (of erger: 80 m/h zones) aanleggen. Weinig mensen rijden te hard als ze 120 km/h mogen maar bij 100 km/h zie je wel veel mensen te hard rijden.

En die 100 km/h zones zijn vaak genoeg ver weg van steden te vinden. Tussen Gouda en Zoetermeer is tegenwoordig ook 100 km/h. Gek genoeg is het laatste stukje A12 tussen Zoetermeer en Prins Claus-plein 120 km/h. Om daarna over te gaan op 80 km/h. Tussen Delft en Rotterdam was tot enkele jaren geleden ook 120 km/h, nu helaas 100 km/h. Ja, dan mag ik straks in Friesland 130 km/h rijden, maar daar heb ik niet zoveel aan.
pi_92305546
Zag het inderdaad in het NRC, wat een flutwegen.
Moo
  † In Memoriam † vrijdag 4 februari 2011 @ 00:37:31 #173
230491 Zith
pls tip
pi_92305699
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 22:38 schreef Guus Muisarm het volgende:

ffs. Alsof je in een BMW met 130 minder veilig bent dan in een Daihatsu Cuore met 3 kinderen op de achterbank die zeuren en afleiden terwijl je aan het bellen bent met je vriendin welke kapper je gaat bezoeken nadat je ze gedumpt hebt op de kinderopvang onderwijl het verkeer blokkend met je 105 km/u op linkerbaan denkend aan je nieuwe schoentjes die je gekocht hebt/gaat kopen.

:')

Waarom vergelijk je precies een BMW op 130 km/u en een Daihatsu + allemaal negatieve aspecten op 120 km/u?

Wat als je een bmw op 130 km/u vergelijkt met een bmw op 120 km/u, en een Daihatsu + allemaal negatieve aspecten op 130 km/u met een daihatsu + allemaal negatieve aspecten op 120 km/u?
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_92306046
Hij vergelijkt de BMW met 130 met de Daihatsu op 105. En zoals hij het beschrijft is het maar al te vaak de reailiteit.
  † In Memoriam † vrijdag 4 februari 2011 @ 08:26:19 #175
230491 Zith
pls tip
pi_92310119
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 00:45 schreef bloodymary het volgende:
Hij vergelijkt de BMW met 130 met de Daihatsu op 105. En zoals hij het beschrijft is het maar al te vaak de reailiteit.
Het zegt echter niets over de veiligheid van het verhogen van snelheid, want hij vergelijkt appels met peren, je moet appels met appels vergelijken en peren met peren.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  vrijdag 4 februari 2011 @ 08:41:48 #176
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_92310341
Om optimaal gebruik te maken van de snelweg zonder dat die linkshangende slakken die 105/110 rijden, moet eerst 7 van de 10 op- en afritten afgesloten worden. Maar dan begint jankend nederland weer te zeuren dat ze te lang op de n-wegen moeten rijden. Nederland heeft het meeste aantal m1 kilometers asfalt per km2. Moeten we dan maar eerst 60 minuten door de polder en dorpen rijden om vervolgens de snelweg op te kunnen? Als je haast hebt vertrek je maar eerder.

Ooh ja en die BMW bestuurder die 130 rijdt zit meestal een bak koffie van de benzine pomp zonder deksel in de gaten te houden dat hij niet knoeit en zichzelf ook nog eens probeert te scheren terwijl hij de telegraaf leest, ondertussen bellend met de telefoon tussen zijn schouder en oor "want een handsfree was te duur in het leasepakke reden" naar de zaak om de afspraak te verzetten want het was drukker bij de stoplichten vanmorgen.

Geef mij dan maar de Daihatsu Cuore met 3 kinderen op de achterbank die zeuren en afleiden terwijl je aan het bellen bent met je vriendin welke kapper je gaat bezoeken nadat je ze gedumpt hebt op de kinderopvang onderwijl het verkeer blokkend met je 105 km/u op linkerbaan denkend aan je nieuwe schoentjes die je gekocht hebt/gaat kopen.
  vrijdag 4 februari 2011 @ 08:50:12 #177
12888 Skull-splitter
pi_92310477
Wat ook gewoon een oplossing is, is de snelheid laten afhangen van het aantal rijbanen. Meest rechts 80-100, daarnaast 100-110, daarnaast 110-130.

Tweebaans wegen worden dus standaard max 110. Vierbaans worden 130 max. Maar dan ook goed handhaven. Permanent inhaalverbod voor truckers.
  vrijdag 4 februari 2011 @ 08:58:23 #178
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_92310611
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 08:50 schreef Skull-splitter het volgende:
Wat ook gewoon een oplossing is, is de snelheid laten afhangen van het aantal rijbanen. Meest rechts 80-100, daarnaast 100-110, daarnaast 110-130.

Tweebaans wegen worden dus standaard max 110. Vierbaans worden 130 max. Maar dan ook goed handhaven. Permanent inhaalverbod voor truckers.
Het enige wat te handhaven is is het inhaalverbod voor vrachtwagens (waar ik overigens wel voorstander van ben), of wil je boven elke rijbaan afzonderlijke camera's hangen?
  vrijdag 4 februari 2011 @ 09:05:15 #179
12888 Skull-splitter
pi_92310736
Willen nee, maar enige manier om dat te handhaven zou wel een permanente trajectcontrole zijn.
  vrijdag 4 februari 2011 @ 15:15:13 #180
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
  vrijdag 4 februari 2011 @ 15:21:48 #181
12888 Skull-splitter
pi_92326504
Treffend wel :')
pi_92341193
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 14:32 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

1) jep
2) onzin, lagere snelheid leidt juist tot meer files, waaruit ik dat concludeer? uit ALLE trajecten die in snelheid verlaagd zijn waar nu véél meer files staan dan daarvoor stond
3) die 10km/u zal het milieu inderdaad vréselijk belasten ja.
Ja, het zal het milieu belasten. Namelijk met veel remmen, optrekken, etc.

De maatregel is totaal krankzinnig. Het is populistisch, want de meeste mensen denken dat ze hierdoor sneller ergens zijn. Not! Het is gevaarlijker, slechter voor het milieu, op termijn leidt het weer tot files (ongelukken, veel optrekken en weer remmen). Bovendien is het niet eens zoveel sneller! Het maakt op honderd kilometer misschien een paar minuten uit. En, niet te vergeten, vindt iedereen over tien jaar dat de snelheid dan naar 140 moet. In Duitsland en Italië kan het, want daar is het op de weg tenminste niet zo druk, in tegenstelling tot bij dit kikkerlandje. Ik vind niet dat het dat waard is om deze vreselijke populistische rechtse regel door te voeren.
  vrijdag 4 februari 2011 @ 20:29:34 #183
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_92341331
quote:
Op vrijdag 4 februari 2011 20:26 schreef Maarten-Pieter het volgende:

[..]

De maatregel is totaal krankzinnig. Het is populistisch, want de meeste mensen denken dat ze hierdoor sneller ergens zijn. Not! Het is gevaarlijker, slechter voor het milieu, op termijn leidt het weer tot files (ongelukken, veel optrekken en weer remmen). Bovendien is het niet eens zoveel sneller! Het maakt op honderd kilometer misschien een paar minuten uit, en ik vind niet dat het het waard is om deze vreselijke populistische rechtse regel door te voeren.
Je hebt nog geen rijbewijs he?
Quousque tandem abutere, PvdA, patientia nostra?
pi_92341496
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 20:29 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Wat doet het er toe of ik het heb of niet?
  vrijdag 4 februari 2011 @ 20:33:53 #185
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_92341581
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 20:29 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Ik wel en ben het helemaal met hem eens.
  vrijdag 4 februari 2011 @ 20:41:00 #186
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_92341979
quote:
Op vrijdag 4 februari 2011 20:32 schreef Maarten-Pieter het volgende:

[..]

Wat doet het er toe of ik het heb of niet?
Je hebt geen enkele ervaring. Reken maar dat als ik twintig kilometer/uur harder rij, ik een stuk eerder aankom (en als bonus heel wat beter uitgerust).
Quousque tandem abutere, PvdA, patientia nostra?
pi_92344222
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 20:26 schreef Maarten-Pieter het volgende:

Hoe kom je bij dat gezever? Die verhoging gaat namelijk alleen gelden voor wegen waar het kan.
pi_92344362
quote:
10s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 21:18 schreef Guus Muisarm het volgende:

[..]

Hoe kom je bij dat gezever? Die verhoging gaat namelijk alleen gelden voor wegen waar het kan.
Correctie: waarvan VWS vindt dat het kan. En dat is bijna per definitie minder dan waar het daadwerkelijk kan.
pi_92345098
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 20:41 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Je hebt geen enkele ervaring. Reken maar dat als ik twintig kilometer/uur harder rij, ik een stuk eerder aankom (en als bonus heel wat beter uitgerust).
Maar niet als het niet mogelijk is. En er zijn met de ANWB tests gedaan (van Groningen naar Middelburg). Sommige mensen moesten de maximumsnelheid rijden, en de anderen 90. Het maakte uiteindelijk gemiddeld maar een kwartier uit.
pi_92346708
Links schreeuwt om het hardst dat de snelheidsverhoging wel erg beperkt is, zowel qua omvang als qua schaal. Voorlopig vind ik, als VVD-kiezer, dat het kabinet prima te werk gaat, dat er dit jaar al 130 km/u gereden kan worden had ik niet durven hopen, ook al geldt dat slechts voor een beperkt aantal stukken snelweg. Daarnaast beschouw ik het als morele overwinning op links. Nu nog een kerncentrale.
  vrijdag 4 februari 2011 @ 21:55:35 #191
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_92346777
quote:
14s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 21:54 schreef Bolkesteijn het volgende:
Links schreeuwt om het hardst dat de snelheidsverhoging wel erg beperkt is, zowel qua omvang als qua schaal. Voorlopig vind ik, als VVD-kiezer, dat het kabinet prima te werk gaat, dat er dit jaar al 130 km/u gereden kan worden had ik niet durven hopen, ook al geldt dat slechts voor een beperkt aantal stukken snelweg. Daarnaast beschouw ik het als morele overwinning op links. Nu nog een kerncentrale.
Er komen zelfs kolencentrales bij, en Brinkman plaveit de weg voor een kerncentrale w/
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_92346901
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 21:55 schreef phpmystyle het volgende:
Er komen zelfs kolencentrales bij, en Brinkman plaveit de weg voor een kerncentrale w/
Maar die kolencentrales zijn een veel minder groot dogma. De kerncentrale is een van de grootste dogma's op links. Als die kerncentrale er nog door kan komen deze kabinetsperiode kunnen we denk ik terug kunnen kijken op een geslaagde 4 jaar.
  vrijdag 4 februari 2011 @ 21:59:42 #193
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_92347061
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 21:57 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Maar die kolencentrales zijn een veel minder groot dogma. De kerncentrale is een van de grootste dogma's op links. Als die kerncentrale er nog door kan komen deze kabinetsperiode kunnen we denk ik terug kunnen kijken op een geslaagde 4 jaar.
Volgens mij worden er iig 2 of 3 vergunningen afgegeven door het kabinet, hopelijk kan het bedrijfsleven er zo snel mogelijk mee aan de haal, straks valt of komt er een andere kabinet en trekt ze weer in.

Trouwens, kolencentrales zijn toch schadelijker?
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  vrijdag 4 februari 2011 @ 22:00:50 #194
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_92347145
Beter doen ze iets aan die fucking irritante 100km stukken snelweg :X :{
(of 80 :X )
  vrijdag 4 februari 2011 @ 22:23:25 #195
12888 Skull-splitter
pi_92348625
quote:
Op vrijdag 4 februari 2011 20:29 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Maar zijn punten blijven legitiem.
pi_92363029
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 21:59 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Volgens mij worden er iig 2 of 3 vergunningen afgegeven door het kabinet, hopelijk kan het bedrijfsleven er zo snel mogelijk mee aan de haal, straks valt of komt er een andere kabinet en trekt ze weer in.

Trouwens, kolencentrales zijn toch schadelijker?
Dat vraag ik me ook af. Als (toekomstig) GroenLinks-kiezer (2e keus D66) heb ik toch grotere problemen met kolencentrales dan met kerncentrales. Hoewel kerncentrales ook niet perfect zijn, is het wel een tussenweg tot een overgang op duurzame(re) energie.
pi_92363157
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 21:57 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

qua procedure is dat al kansloos :). En je moet het net zo min willen als die kolencentrales. Beiden zou het gaan om volstrekt achterhaalde techniek :).
  zaterdag 5 februari 2011 @ 10:54:11 #198
12888 Skull-splitter
pi_92363267
Achterhaald of niet, kernenergie blijft schoner dan andere verbrandingsvormen. Tuurlijk, je hebt verontreiniging en het probleem van opslag, maar ondanks dat en de winning van uranium oid blijft het schoner dan fossiele brandstoffen en efficiënter dan zonneschermen en windmolens op dit moment.
pi_92363305
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 februari 2011 10:54 schreef Skull-splitter het volgende:
Achterhaald of niet, kernenergie blijft schoner dan andere verbrandingsvormen. Tuurlijk, je hebt verontreiniging en het probleem van opslag, maar ondanks dat en de winning van uranium oid blijft het schoner dan fossiele brandstoffen en efficiënter dan zonneschermen en windmolens op dit moment.
Dat is allemaal maar de vraag zeker met de ouderwetse kerncentrales waar het om zou gaan maar goed dit lijkt me niet de plek voor die discussie.
  zaterdag 5 februari 2011 @ 12:59:56 #200
153070 Rock_de_Braziliaan
Stranger than fiction
pi_92366548
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 20:41 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Je lult uit je nek. Het verschil is miniem. En ik geloof er geen reet van dat je van 3 minuten eerder aankomen een stuk beter uitgerust bent, zeker doordat je beter moet opletten omdat het snelheidsverschil groter wordt.
"I think I'm in a tragedy"
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=FZFG5PKw504[/youtube]
"In America today profit is privatized but risk is increasingly socialized"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')