Met hard rijden breng je anderen in gevaar en daarom is het onfatsoenlijk. Je moet de redenering niet gaan omdraaien.quote:Op donderdag 2 december 2010 21:22 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Onfatsoenlijk is nog niet per se gevaarlijk,
Ooit gehoord van in- en uitvoegstroken? Op die plaatsen is het namelijk dat de grootste snelheidsverschillen voordoen. Je kunt natuurlijk die stroken langer maken, maar daar hebben we (a) weinig ruimte voor en (b) kost dat heel veel geld en levert het nauwlijks winst op en (c) is het dan nog steeds gevaarlijker omdat de snelheid hoger is.quote:en die snelheidsverschillen zijn op te lossen door de snelheid te verhogen en de minimumsnelheid ook te verhogen. Moeten die slakken ook maar opschieten. Extra stroken aanleggen en we zijn helemaal lekker bezig.
Nou, blijkbaar kan dat dus niet. Als je ook maar iets harder rijdt dan wat de overheid voorschrijft, ben je levensgevaarlijk bezig.quote:Op donderdag 2 december 2010 21:15 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Alsof je niet fatsoenlijk kan rijden op snelheid.
Dat was daarvoor niet zo relevant. Het ging meer om het 'ik heb zo hard gereden', 'stoer hoor', 'ik nog harder', 'pfff, jij komt net kijken, jij hebt vast niet eens een auto gezien', etc etc.quote:
Ja dat is altijd leuk om te zienquote:Op donderdag 2 december 2010 21:43 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Dat was daarvoor niet zo relevant. Het ging meer om het 'ik heb zo hard gereden', 'stoer hoor', 'ik nog harder', 'pfff, jij komt net kijken, jij hebt vast niet eens een auto gezien', etc etc.
Dat te hard rijden doen we allemaal in meer of mindere mate, bij inhalen is het zelfs nootzakelijk, maar er is terecht een maximumsnelheid. Jullie doen hier alsof het geen effect heeft op de verkeersveiligheid als mensen te hard rijden. Het rijden van 180 moet gewoon ontmoedigd worden d.m.v. boetes, omdat dit gevaarlijk is.quote:Op donderdag 2 december 2010 21:38 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Nou, blijkbaar kan dat dus niet. Als je ook maar iets harder rijdt dan wat de overheid voorschrijft, ben je levensgevaarlijk bezig.
tijd = afstand / snelheidquote:Op donderdag 2 december 2010 11:43 schreef QuoVadis. het volgende:
Alsof het kabinet echt niks beters te doen heeft. Die 130 km/h is volstrekt onzinnig in een land waar je blij mag zijn als je de 100 haalt...De afstanden zijn bovendien veel te kort om tijdwinst te boeken met 10 km/h. Maar die 10 km/h extra betekent wel veel meer uitstoot. Deskundigen zeggen dat juist meer files zullen ontstaan en de onveiligheid wordt vergroot....
Stellingen:
1 de maatregel is nogal populistisch.
2 het leidt tot meer files
3 schaadt het milieu extra.
Uiteraard antwoord TS de 3 stellingen met ja!
In tijden van 'crisis' een kostenpot maken (we lopen met 130 namelijk inkomsten dmv boetes mis).quote:Op donderdag 2 december 2010 11:55 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Ja, ik ervaar 120 op een lege snelweg als betuttelend. Wat ik ook belachelijk vind, dat wanneer een maatregel eindelijk het volk wat ruimte geeft, dat gelijk het stempel "populistisch" krijgt.
Of er minder files zijn weet ik ook niet, dat weet niemand. Maar er is ook 25 jaar lang geschreeuwd dat het aanleggen van extra asfalt niet werkt. Ook onzin.
Daar maak ik me geen zorgen over. De boetes zullen wel omhoog gaan met het argument dat we nu al 130 mogen rijden dus nog sneller rijden zal dan ook harder aangepakt worden...quote:Op zondag 5 december 2010 16:38 schreef fs180 het volgende:
[..]
In tijden van 'crisis' een kostenpot maken (we lopen met 130 namelijk inkomsten dmv boetes mis).
Heb je je medeweggebruikers al een bloemetje gestuurd omdat ze al die jaren zo goed op jou hebben gepast?quote:Op donderdag 2 december 2010 20:29 schreef betyar het volgende:
Ik heb in ruim 12 jaar 0 ongelukken gehad ,,,,,,,,,,,,,,,,
Ik laat mijn waardering blijken door iedereen die haast heeft voor te laten gaan.quote:Op maandag 6 december 2010 15:33 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Heb je je medeweggebruikers al een bloemetje gestuurd omdat ze al die jaren zo goed op jou hebben gepast?
quote:130 km per uur op vier snelwegen
***************************************
` Het kabinet gaat op vier snelwegen
experimenten met een maximumsnelheid
van 130 kilometer per uur doen.Minister
Schultz wil volgens betrouwbare bronnen
de eerste proef op 1 maart beginnen op
de Afsluitdijk (A7,Wognum-Zurich).Daar
is dan dag en nacht 130 het maximum.
Ook wordt vanaf 1 mei geėxperimenteerd
met een maximum van 130 buiten de spits
op de A2 (Everdingen-Deil) en de A16
(Moerdijk-Breda).Ook komt er vanaf 1
mei een proef op de A6 (Almere-Joure),
daar alleen 's nachts en 's avonds.
Schultz wil uiteindelijk op eenderde
van de snelwegen 130 invoeren,maar het
is onduidelijk of dat mogelijk is.
Jajaja, maximuimsnelheden mogen alleen naar beneden bijgesteld worden..quote:
Zoek de term symboolpolitiek eens op en kijk er nog eens rationeel naar. Het is echt niet dat die files dan ineens weg zijn ofzo...quote:Op woensdag 2 februari 2011 17:08 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Jajaja, maximuimsnelheden mogen alleen naar beneden bijgesteld worden..
Met dezelfde argumentatie kun je de snelheid op alle snelwegen wel 30 km/u maken.
Ben benieuwd wat er gebeurt na de eerste dodelijke aanrijding met 130, wedden dat de PVV vooraan staat om de snelheid te verlagen.quote:Op woensdag 2 februari 2011 18:18 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Zoek de term symboolpolitiek eens op en kijk er nog eens rationeel naar. Het is echt niet dat die files dan ineens weg zijn ofzo...
Maar je bent wel sneller thuis.. Ik rij al 130km/u op de A6 dus weinig verschil, kan er nu geen bon voor krijgen. Super dus. Je kan het ook symboolpolitiek noemen om met z'n allen onnodig langzaam te rijden, dat gebeurt al genoeg door een compleet verkeerd ingerichte infrastructuur.quote:Op woensdag 2 februari 2011 18:18 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Zoek de term symboolpolitiek eens op en kijk er nog eens rationeel naar. Het is echt niet dat die files dan ineens weg zijn ofzo...
iedereen reed al 130 bij 120, 110 bij 100 etc. In effect maakt het dus helemaal geen kut thuis. Die paar procent sneller thuis (en echt minimaal he) voor een brandstofverbruik van ver over het normale gebruik...quote:Op woensdag 2 februari 2011 19:14 schreef kawotski het volgende:
[..]
Maar je bent wel sneller thuis.. Ik rij al 130km/u op de A6 dus weinig verschil, kan er nu geen bon voor krijgen. Super dus. Je kan het ook symboolpolitiek noemen om met z'n allen onnodig langzaam te rijden, dat gebeurt al genoeg door een compleet verkeerd ingerichte infrastructuur.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |