1) Populistisch, maar dat maakt het niet minder goed of zelfs slecht. Mij lijkt het wel prettig wat meer gas te mogen geven op de wegen, vooral tijdens de avonden of buiten de spits. Dat 120 op sommige wegen stelt niks voor, dat mag wel wat vlotter en relaxter. Dat er zure opa's zijn die per se minder willen rijden, daar is dan de rechterbaan voor. Verder niet zeiken.quote:Op donderdag 2 december 2010 11:43 schreef QuoVadis. het volgende:
Stellingen:
1 de maatregel is nogal populistisch.
2 het leidt tot meer files
3 schaadt het milieu extra.
Uiteraard antwoord TS de 3 stellingen met ja!
Ja, ik ervaar 120 op een lege snelweg als betuttelend. Wat ik ook belachelijk vind, dat wanneer een maatregel eindelijk het volk wat ruimte geeft, dat gelijk het stempel "populistisch" krijgt.quote:Op donderdag 2 december 2010 11:51 schreef ElectricEye het volgende:
(Kan niet quoten wegens bedrijfsmatig geïnstalleerde software)
@ BasEnAad
10km harder mogen op sommige snelwegen = minder betuttelend?
En waarom zouden er minder files zijn als je harder mag? Die 2 zaken staan los van elkaar.
Betuttelend, omdat?quote:Op donderdag 2 december 2010 11:55 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Ja, ik ervaar 120 op een lege snelweg als betuttelend. Wat ik ook belachelijk vind, dat wanneer een maatregel eindelijk het volk wat ruimte geeft, dat gelijk het stempel "populistisch" krijgt.
Of er minder files zijn weet ik ook niet, dat weet niemand. Maar er is ook 25 jaar lang geschreeuwd dat het aanleggen van extra asfalt niet werkt.
Lang leve Duitsland.quote:Op donderdag 2 december 2010 11:58 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Betuttelend, omdat?
Ik vind het prettig om een vaste maximumsnelheid te hebben op onze drukke wegen, want voorspelbaar en beter in te schatten. En zelfs bij een "lage" snelheid van 100 KM/u worden genoeg fouten gemaakt. Een gek die er met 170 tussendoor stormt veroorzaakt meer dan eens paniekreacties waar HIJ geen last van heeft, maar alles wat achter hem rijdt wel.
Magoed, daar heeft zo'n persoon toch geen boodschap aan...
Nederland is per definitie geen Duitsland. Daar is over het algemeen waar het mag meer ruimte. Hier zit alles dicht, en gaat lekker hard rijden op een veilige manier haast enkel na 10 uur 's avonds.quote:
Het frappante is dat al deze tegenstanders niet roepen dat we het best allemaal maar 70 km op de snelweg kunnen rijden. Da's immers nog veiliger en zorgt voor nog minder files!!quote:Op donderdag 2 december 2010 12:00 schreef DroogDok het volgende:
3 maal ja.
Maar wordt verder niet warm of koud van die 10 km/h meer of minder.
Dat valt heel erg mee, ik rij enorm veel kilometers op de Nederlandse wegen, en ik zou aardig wat vlotter door het verkeer heenkomen als ik niet met 120 achter elke opa aan hoefde te takkelen terwijl er genoeg ruimte is om in te halen.quote:Op donderdag 2 december 2010 12:01 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Nederland is per definitie geen Duitsland. Daar is over het algemeen waar het mag meer ruimte. Hier zit alles dicht, en gaat lekker hard rijden op een veilige manier haast enkel na 10 uur 's avonds.
Je hebt gelijk. Laten we het maar naar 140 of 150 verhogenquote:Op donderdag 2 december 2010 12:03 schreef kalinzar het volgende:
Ik snap niet precies waarom 120 km/u wel betuttelend is maar 130 km/u niet?
Wat mij betreft hoeft het allemaal niet zo nodig, het lijkt me dat je met de afstanden in Nederland al aardig je best moet doen om 10 minuten tijdwinst te boeken met die 10km/u extra.
Er is al wel gezegd dat sommige trajecten van 80 en 100km per uur opnieuw bekeken zullen worden, of de snelheid niet wat omhoog kan.quote:Op donderdag 2 december 2010 12:03 schreef B4llistic het volgende:
Ohja, en vergeet niet dat de meest drukke snelwegen zoals ringbanen etc in de randstad reeds 80 of 100 zijn. Hier zal geen verhoging komen naar 130 komen.
Met andere woorden, naar 140 dat limiet!
Daar zijn de (meeste) Nederlanders toch te angstig voor, kijk maar eens naar Nederlanders op de Duitse autobahn, die zitten met zweet op het voorhoofd en de kin op het stuur met 140 al te paniekeren terwijl ze de halve deelstaat geïrriteerd achter zich hebben drukken.quote:Op donderdag 2 december 2010 12:04 schreef B4llistic het volgende:
[..]
Je hebt gelijk. Laten we het maar naar 140 of 150 verhogen
Het is ook vast geen toeval dat het precies samenvalt met de provinciale staten verkiezingenquote:Op donderdag 2 december 2010 11:43 schreef QuoVadis. het volgende:
1 de maatregel is nogal populistisch.
Beter, ga eens keihard ingrijpen bij al die mensen die niet rechts houden. Spitsstroken hebben gewoon te weinig effect omdat randdebielen nog steeds "invoegen" ook al staan de groene pijlen boven de weg.quote:Op donderdag 2 december 2010 12:02 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Dat valt heel erg mee, ik rij enorm veel kilometers op de Nederlandse wegen, en ik zou aardig wat vlotter door het verkeer heenkomen als ik niet met 120 achter elke opa aan hoefde te takkelen terwijl er genoeg ruimte is om in te halen.
Buiten dat, maak alsjeblieft rechts inhalen dan ook legaal (of maak de boetes betaalbaar).
Laat Nederland eerst maar eens leren de spitsstroken te gebruiken, en ook buiten de spitstijden. D'r liggen zoveel mooie nieuwe banen asfalt, maar ze liggen standaard op slot.quote:Op donderdag 2 december 2010 12:10 schreef mvdejong het volgende:
Gaat niet gebeuren.
[..]
Beter, ga eens keihard ingrijpen bij al die mensen die niet rechts houden. Spitsstroken hebben gewoon te weinig effect omdat randdebielen nog steeds "invoegen" ook al staan de groene pijlen boven de weg.
Anders hadden ze er nog niet gelegen, de procedures, waaronder de MER, zijn voor spitsstroken aanmerkelijk korter dan voor permanente verbreding van de rijbaan.quote:Op donderdag 2 december 2010 12:11 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Laat Nederland eerst maar eens leren de spitsstroken te gebruiken, en ook buiten de spitstijden. D'r liggen zoveel mooie nieuwe banen asfalt, maar ze liggen standaard op slot.
Ja gooi ze dan gewoon open, al die bureaucratische rompslomp van jewelste. Af en toe sta je gewoon in de file buiten spitstijden en dan staat er alsnog zo'n mooi rood kruis boven de rijbaan. Waar doe je het dan voor vraag ik me dan af, sta je daar je tijd te verklooien terwijl een regelnicht die strook dicht wil houden omdat 't geen spits is. Als ik ergens pissig over kan worden dan is het dat wel.quote:Op donderdag 2 december 2010 12:14 schreef mvdejong het volgende:
[..]
Anders hadden ze er nog niet gelegen, de procedures, waaronder de MER, zijn voor spitsstroken aanmerkelijk korter dan voor permanente verbreding van de rijbaan.
In theorie is bij 80 km/h de capaciteit van een weg het grootst.quote:Op donderdag 2 december 2010 12:01 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Het frappante is dat al deze tegenstanders niet roepen dat we het best allemaal maar 70 km op de snelweg kunnen rijden. Da's immers nog veiliger en zorgt voor nog minder files!!
Je rijervaring en je verkeersinzicht spreken elkaar tegen in 1 post. Chapeau.quote:Op donderdag 2 december 2010 12:02 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Dat valt heel erg mee, ik rij enorm veel kilometers op de Nederlandse wegen, en ik zou aardig wat vlotter door het verkeer heenkomen als ik niet met 120 achter elke opa aan hoefde te takkelen terwijl er genoeg ruimte is om in te halen.
Buiten dat, maak alsjeblieft rechts inhalen dan ook legaal (of maak de boetes betaalbaar).
Dan nog, als je "betutteling" als argument ziet lijkt het me dat je voor het afschaffen van de maximumsnelheid moet zijn. Anders blijft het zo dat je verteld wordt hoe hard je mag rijden toch?quote:Op donderdag 2 december 2010 12:04 schreef B4llistic het volgende:
[..]
Je hebt gelijk. Laten we het maar naar 140 of 150 verhogen
Het gaat ook niet om de tijdwinst. Degenen die graag 130 als max snelheid zien, zijn degenen die dat toch al (minimaal) rijden. Het gaat om de geldwinst. Zo vangen ze minder (en lagere) boetes.....quote:Op donderdag 2 december 2010 14:44 schreef kalinzar het volgende:
[..]
Dan nog, als je "betutteling" als argument ziet lijkt het me dat je voor het afschaffen van de maximumsnelheid moet zijn. Anders blijft het zo dat je verteld wordt hoe hard je mag rijden toch?
Niet dat ik nou voor vrije snelheden ben, ik snap gewoon het argument niet![]()
Buiten dat vind ik het nog steeds onzin.. Je moet in Nederland knap je best doen om een afstand van 300 km te rijden. Even er van uitgaande dat je dan ook nog een route vind waar je het hele stuk 130 mag heb je een tijdwinst van ongeveer 12 minuten geloof ik.
Toch een hele geruststelling als ik ooit eens in Maastricht ben en om een of andere reden snel naar Leeuwarden moet.
Never heard of sarcasm I see.quote:Op donderdag 2 december 2010 12:47 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Je rijervaring en je verkeersinzicht spreken elkaar tegen in 1 post. Chapeau.
Zullen we het dan maar verlagen naar 110 of 100? Wat maakt die 10 of 20min nou uit toch?quote:Op donderdag 2 december 2010 14:44 schreef kalinzar het volgende:
[..]
Dan nog, als je "betutteling" als argument ziet lijkt het me dat je voor het afschaffen van de maximumsnelheid moet zijn. Anders blijft het zo dat je verteld wordt hoe hard je mag rijden toch?
Niet dat ik nou voor vrije snelheden ben, ik snap gewoon het argument niet![]()
Buiten dat vind ik het nog steeds onzin.. Je moet in Nederland knap je best doen om een afstand van 300 km te rijden. Even er van uitgaande dat je dan ook nog een route vind waar je het hele stuk 130 mag heb je een tijdwinst van ongeveer 12 minuten geloof ik.
Toch een hele geruststelling als ik ooit eens in Maastricht ben en om een of andere reden snel naar Leeuwarden moet.
Welke theorie?quote:Op donderdag 2 december 2010 12:17 schreef DroogDok het volgende:
[..]
In theorie is bij 80 km/h de capaciteit van een weg het grootst.
Basis stromingsleer gecombineerd met verkeerskundige modellen.quote:
En in de realiteit zijn meer wegen de oplossing, kijk naar eindhovenquote:Op donderdag 2 december 2010 18:09 schreef du_ke het volgende:
[..]
Basis stromingsleer gecombineerd met verkeerskundige modellen.
In de realiteit is er niet 1 oplossing die voor overal en voor alles werkt.quote:Op donderdag 2 december 2010 18:10 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
En in de realiteit zijn meer wegen de oplossing, kijk naar eindhoven
Roepen dat mensen met de trein moeten gaan werkt iig nietquote:Op donderdag 2 december 2010 18:13 schreef du_ke het volgende:
[..]
In de realiteit is er niet 1 oplossing die voor overal en voor alles werkt.
Klopt. Volgens mij roept ook niemand dat de trein de auto kan vervangen.quote:Op donderdag 2 december 2010 18:15 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Roepen dat mensen met de trein moeten gaan werkt iig niet
Volgens mij willen er gewoon steeds minder mensen naar Eindhoven.quote:Op donderdag 2 december 2010 18:10 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
En in de realiteit zijn meer wegen de oplossing, kijk naar eindhoven
Niet volkomen, maar "heeft u wel eens gedacht aan het OV" is een bekend riedeltje, onzinnig.quote:Op donderdag 2 december 2010 18:21 schreef du_ke het volgende:
[..]
Klopt. Volgens mij roept ook niemand dat de trein de auto kan vervangen.
Maar niet econommisch haalbaar of qua ruimtelijke inpassing mogelijk om dat overal te doen.quote:Op donderdag 2 december 2010 18:10 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
En in de realiteit zijn meer wegen de oplossing, kijk naar eindhoven
toch is dat iets volkomen anders dan waar pietje het over heeftquote:Op donderdag 2 december 2010 18:25 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Niet volkomen, maar "heeft u wel eens gedacht aan het OV" is een bekend riedeltje, onzinnig.
Wil je een zakdoekje?quote:Op donderdag 2 december 2010 18:33 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Maar niet econommisch haalbaar of qua ruimtelijke inpassing mogelijk om dat overal te doen.
Piet heeft het over Groen Links.quote:Op donderdag 2 december 2010 18:36 schreef du_ke het volgende:
[..]
toch is dat iets volkomen anders dan waar pietje het over heeft.
En ook die janken lang niet zo ongenuanceerd als jij dat doet.quote:Op donderdag 2 december 2010 18:37 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Piet heeft het over Groen Links.
Sinds Rosemuller live op tv tot op de wortels werd afgebrand over zijn treinovertuigingen durven ze niet meer zo goed, en de stinkmercedes van Femke was de druppel.quote:Op donderdag 2 december 2010 18:38 schreef du_ke het volgende:
[..]
En ook die janken lang niet zo ongenuanceerd als jij dat doet.
Hey, verbreden prima, geeft mij meer werk en minder files, alleen maar goed. Ik constateer alleen dat het niett overal past en dat het niet overal economisch rendabel is.quote:Op donderdag 2 december 2010 18:36 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Wil je een zakdoekje?
Gewoon alle snelwegen verbreden, zijn ze nu al hard mee bezig, en dat gewoon doorzetten. Gewoon geen JSF aanschaffen.
Moet je eens zien hoe goed het mogelijk is als de subsidies voor de linksen worden afgeschaft.quote:Op donderdag 2 december 2010 18:33 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Maar niet econommisch haalbaar of qua ruimtelijke inpassing mogelijk om dat overal te doen.
Net zo goed niet mogelijk.quote:Op donderdag 2 december 2010 18:47 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Moet je eens zien hoe goed het mogelijk is als de subsidies voor de linksen worden afgeschaft.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |