Wtf rij jij dan? 235.quote:Op donderdag 2 december 2010 20:19 schreef betyar het volgende:
[..]
Ik heb mensen gekend die zo praatte als jij, inderdaad praatte, ik heb om precies te zijn mijn rijbewijs sinds 02-09-1998, ik heb op de autobahn eenmalig de 235 aangetikt met mijn eerste autootje, tja jong en ik kan de wereld aan mentaliteit.
Ik rijd jaarlijks toch best wat kilometers op de autobahn gezien ik dwars door Duitsland moet rijden om op het vakantieadres te komen.
Als dat zo is, waarom weet je dan niet wat anticiperen is? Heel vreemd, dat doet me vermoeden dat je niet zo'n beste chauffeur bent.quote:Op donderdag 2 december 2010 20:19 schreef betyar het volgende:
[..]
Ik heb mensen gekend die zo praatte als jij, inderdaad praatte, ik heb om precies te zijn mijn rijbewijs sinds 02-09-1998, ik heb op de autobahn eenmalig de 235 aangetikt met mijn eerste autootje, tja jong en ik kan de wereld aan mentaliteit.
Ik rijd jaarlijks toch best wat kilometers op de autobahn gezien ik dwars door Duitsland moet rijden om op het vakantieadres te komen.
Met die terzijde dat er ook erg slechte automobilisten zijn.quote:Op donderdag 2 december 2010 20:25 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Als dat zo is, waarom weet je dan niet wat anticiperen is? Heel vreemd, dat doet me vermoeden dat je niet zo'n beste chauffeur bent.
Het is hetzelfde op de skipiste: degene die harder gaat zorgt ervoor dat hij anderen niet in gevaar brengt. Als een hoge snelheid te gevaarlijk is, rem je af. Het is allemaal niet zo moeilijk hoor...
Sinds ik een paar maten en een tante ben verloren die een boom of een ander auto hebben gekust hou ik me netjes aan de snelheid. Waarom komen toch meestal jongeren in het nieuws? Ik heb misschien wel een idee, ze denken dat ze kunnen rijden.quote:Op donderdag 2 december 2010 20:25 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Als dat zo is, waarom weet je dan niet wat anticiperen is? Heel vreemd, dat doet me vermoeden dat je niet zo'n beste chauffeur bent.
Het is hetzelfde op de skipiste: degene die harder gaat zorgt ervoor dat hij anderen niet in gevaar brengt. Als een hoge snelheid te gevaarlijk is, rem je af. Het is allemaal niet zo moeilijk hoor...
Oh zeker zijn er heel slechte automobilisten, maar dat zijn zeker niet altijd de hardrijders. En sowieso heeft een max snelheid daar weinig corrigerende invloed op. Het gaat vooral om opletten en anticiperen namelijk.quote:Op donderdag 2 december 2010 20:27 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Met die terzijde dat er ook erg slechte automobilisten zijn.
Hoewel dat in Nederland, vind ik, redelijk meevalt.
180 moet je doen en zeggen ik let goed op en kan goed anticiperen tijdens je rijexamen.quote:Op donderdag 2 december 2010 20:37 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Oh zeker zijn er heel slechte automobilisten, maar dat zijn zeker niet altijd de hardrijders. En sowieso heeft een max snelheid daar weinig corrigerende invloed op. Het gaat vooral om opletten en anticiperen namelijk.
Beetje moeite met lezen?quote:Op donderdag 2 december 2010 20:29 schreef betyar het volgende:
[..]
Sinds ik een paar maten en een tante ben verloren die een boom of een
ander auto hebben gekust hou ik me netjes aan de snelheid. Waarom komen toch meestal jongeren in het nieuws? Ik heb misschien wel een idee, ze denken dat ze kunnen rijden.
Ik heb in ruim 12 jaar 0 ongelukken gehad en ben 1 keer geflitst in Duitsland.
Als 180 wilt rijden lekker blijven doen, mocht je een ongeluk krijgen en invalide raken blijf je dan wel bij je VVD mentaliteit?
Ik durf er mijn auto op te zetten dat jij met zo'n instelling eerder een ongeluk krijgt, door je eigen toedoen.quote:Op donderdag 2 december 2010 20:46 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Beetje moeite met lezen?
Ik rij 180 wanneer het kan. Ik heb geschreven dat ik me zeer goed bewust ben van mogelijke risico's, en me eveneens zeer bewust ben van verkeerde inschattingen van medeweggebruikers. Wanneer ik inschat dat een te groot snelheidsverschil onverantwoord is, pas ik mijn snelheid aan.
Ik hoop dat jij met 120 een keer een ongeluk krijgt wegens onoplettendheid, misschien dat je dan eens de waarde van observeren en anticiperen boven slaafs de regeltjes volgen leert inzien.
Je komt nu wel heel erg over als een studentje die een keer de auto van pap mee mochtquote:Op donderdag 2 december 2010 20:11 schreef Sachertorte het volgende:
Ik denk niet dat jij een rijbewijs hebt, en je hebt sowieso nooit 200 gereden op de Autobahn.
Ik had toen een Ford escort cosworth. Zo'n amerikaanse uitvoering met veiligheidsgordels die automatisch sloten.quote:
Zodat je dan voor de ingang van het bedrijventerrein 30 seconden eerder met z'n allen in een rij staatquote:Op donderdag 2 december 2010 21:00 schreef Boze_Appel het volgende:
Wel chille beslissing hoor van onze overlords. Ben ik toch zeker wel een seconde of 20-30 eerder op mijn werk door die paar km die ik dan 130 ipv. 120 mag op de A20.
Rechtuit rijden is het makkelijkste wat er is. Stuur met twee handen vast houden, goed kijken. Zie je een paar auto's dicht op elkaar rijden, kun je niet met te hoge snelheid passeren. Zie je een enkele auto rijden, kan dat wel.quote:Op donderdag 2 december 2010 20:46 schreef betyar het volgende:
[..]
180 moet je doen en zeggen ik let goed op en kan goed anticiperen tijdens je rijexamen.![]()
. Zeker goed beargumenteert en de rij-examinator zal je ook zeker gelijk geven en je het roze papiertje meegeven
Echt waar mensen die 180 kilometer per uur goed praten door goed op te letten en te anticiperen..... Al die mensen die zich dood rijden tegen een boom of vangrail rijden zeker netjes de maximum snelheid of minder?
Schei toch uit man.
Met 180 km/per uur breng je jezelf en andere in gevaar.
Maar ja jij bent een getrainde automobilist die andere weggebruikers kan overzien en zo de verkeersveiligheid ten goede komt.
Lekker blijven rijden zo... stoere jongen, vader of opa ben je.quote:Op donderdag 2 december 2010 21:05 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Rechtuit rijden is het makkelijkste wat er is. Stuur met twee handen vast houden, goed kijken. Zie je een paar auto's dicht op elkaar rijden, kun je niet met te hoge snelheid passeren. Zie je een enkele auto rijden, kan dat wel.
De goede verstaander heeft overigens al lang begrepen dat ik zulke snelheden eigenlijk zo goed als nooit haal in Nederland, gewoon omdat het te druk is en dus niet kan.
Mijn rijexamen ligt overigens al een eeuwigheid achter me, en ik rij nu een stuk harder dan toen ik het papiertje net had, voordat je weer met je onnozele praatjes komt.
quote:Op donderdag 2 december 2010 21:07 schreef Sachertorte het volgende:
Oh ja betyar, ik hoop dat je niet zo schrijft als je rijdt...
quote:Op donderdag 2 december 2010 21:01 schreef du_ke het volgende:
[..]
Zodat je dan voor de ingang van het bedrijventerrein 30 seconden eerder met z'n allen in een rij staat.
Ik heb nooit 235 gereden, dus tot op heden ben jij hier naar eigen maatstaven de slechterik, en ik de brave burger.quote:Op donderdag 2 december 2010 21:06 schreef betyar het volgende:
[..]
Lekker blijven rijden zo... stoere jongen, vader of opa ben je.
Maar als ik door mensen die rijden zoals jou een dierbare verlies kom ik de schuldige persoonlijk opzoeken.
Alsof je niet fatsoenlijk kan rijden op snelheid.quote:Op donderdag 2 december 2010 21:06 schreef betyar het volgende:
[..]
Lekker blijven rijden zo... stoere jongen, vader of opa ben je.
Maar als ik door mensen die rijden zoals jou een dierbare verlies kom ik de schuldige persoonlijk opzoeken.
Je kunt in iedergeval:quote:Op donderdag 2 december 2010 21:15 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Alsof je niet fatsoenlijk kan rijden op snelheid.
Dat dat nog uitgelegt moet worden is zeer triest. Denk zelf.quote:Op donderdag 2 december 2010 21:14 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Ik heb nooit 235 gereden, dus tot op heden ben jij hier naar eigen maatstaven de slechterik, en ik de brave burger.
En leg me nou eens uit: waar is mijn rijden precies onverantwoord? Ik rij namelijk echt niet continu 180, ik rij ook heel vaak 120 (of langzamer), als sneller niet verantwoord is. Dat zou je moeten weten, het staat nl zo'n beetje in iedere post in dit topic. Of is je IQ niet toereikend om dit soort nuances te verwerken?
Onfatsoenlijk is nog niet per se gevaarlijk, en die snelheidsverschillen zijn op te lossen door de snelheid te verhogen en de minimumsnelheid ook te verhogen. Moeten die slakken ook maar opschieten. Extra stroken aanleggen en we zijn helemaal lekker bezig.quote:Op donderdag 2 december 2010 21:19 schreef TomLievense het volgende:
[..]
Je kunt in iedergeval:
- minder snel reageren.
- moeilijker situaties inschatten.
En je krijgt hogere snelheidsverschillen, dus ja. Te hard reiden is onfatsoenlijk.
quote:Op donderdag 2 december 2010 21:21 schreef Boze_Appel het volgende:
Teehee, topics over auto's en snelheid, alle virtuele piemels worden weer gemeten.
Herhaling:quote:Op donderdag 2 december 2010 21:14 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Ik heb nooit 235 gereden, dus tot op heden ben jij hier naar eigen maatstaven de slechterik, en ik de brave burger.
En leg me nou eens uit: waar is mijn rijden precies onverantwoord? Ik rij namelijk echt niet continu 180, ik rij ook heel vaak 120 (of langzamer), als sneller niet verantwoord is. Dat zou je moeten weten, het staat nl zo'n beetje in iedere post in dit topic. Of is je IQ niet toereikend om dit soort nuances te verwerken?
Met hard rijden breng je anderen in gevaar en daarom is het onfatsoenlijk. Je moet de redenering niet gaan omdraaien.quote:Op donderdag 2 december 2010 21:22 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Onfatsoenlijk is nog niet per se gevaarlijk,
Ooit gehoord van in- en uitvoegstroken? Op die plaatsen is het namelijk dat de grootste snelheidsverschillen voordoen. Je kunt natuurlijk die stroken langer maken, maar daar hebben we (a) weinig ruimte voor en (b) kost dat heel veel geld en levert het nauwlijks winst op en (c) is het dan nog steeds gevaarlijker omdat de snelheid hoger is.quote:en die snelheidsverschillen zijn op te lossen door de snelheid te verhogen en de minimumsnelheid ook te verhogen. Moeten die slakken ook maar opschieten. Extra stroken aanleggen en we zijn helemaal lekker bezig.
Nou, blijkbaar kan dat dus niet. Als je ook maar iets harder rijdt dan wat de overheid voorschrijft, ben je levensgevaarlijk bezig.quote:Op donderdag 2 december 2010 21:15 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Alsof je niet fatsoenlijk kan rijden op snelheid.
Dat was daarvoor niet zo relevant. Het ging meer om het 'ik heb zo hard gereden', 'stoer hoor', 'ik nog harder', 'pfff, jij komt net kijken, jij hebt vast niet eens een auto gezien', etc etc.quote:
Ja dat is altijd leuk om te zienquote:Op donderdag 2 december 2010 21:43 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Dat was daarvoor niet zo relevant. Het ging meer om het 'ik heb zo hard gereden', 'stoer hoor', 'ik nog harder', 'pfff, jij komt net kijken, jij hebt vast niet eens een auto gezien', etc etc.
Dat te hard rijden doen we allemaal in meer of mindere mate, bij inhalen is het zelfs nootzakelijk, maar er is terecht een maximumsnelheid. Jullie doen hier alsof het geen effect heeft op de verkeersveiligheid als mensen te hard rijden. Het rijden van 180 moet gewoon ontmoedigd worden d.m.v. boetes, omdat dit gevaarlijk is.quote:Op donderdag 2 december 2010 21:38 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Nou, blijkbaar kan dat dus niet. Als je ook maar iets harder rijdt dan wat de overheid voorschrijft, ben je levensgevaarlijk bezig.
tijd = afstand / snelheidquote:Op donderdag 2 december 2010 11:43 schreef QuoVadis. het volgende:
Alsof het kabinet echt niks beters te doen heeft. Die 130 km/h is volstrekt onzinnig in een land waar je blij mag zijn als je de 100 haalt...De afstanden zijn bovendien veel te kort om tijdwinst te boeken met 10 km/h. Maar die 10 km/h extra betekent wel veel meer uitstoot. Deskundigen zeggen dat juist meer files zullen ontstaan en de onveiligheid wordt vergroot....
Stellingen:
1 de maatregel is nogal populistisch.
2 het leidt tot meer files
3 schaadt het milieu extra.
Uiteraard antwoord TS de 3 stellingen met ja!
In tijden van 'crisis' een kostenpot maken (we lopen met 130 namelijk inkomsten dmv boetes mis).quote:Op donderdag 2 december 2010 11:55 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Ja, ik ervaar 120 op een lege snelweg als betuttelend. Wat ik ook belachelijk vind, dat wanneer een maatregel eindelijk het volk wat ruimte geeft, dat gelijk het stempel "populistisch" krijgt.
Of er minder files zijn weet ik ook niet, dat weet niemand. Maar er is ook 25 jaar lang geschreeuwd dat het aanleggen van extra asfalt niet werkt. Ook onzin.
Daar maak ik me geen zorgen over. De boetes zullen wel omhoog gaan met het argument dat we nu al 130 mogen rijden dus nog sneller rijden zal dan ook harder aangepakt worden...quote:Op zondag 5 december 2010 16:38 schreef fs180 het volgende:
[..]
In tijden van 'crisis' een kostenpot maken (we lopen met 130 namelijk inkomsten dmv boetes mis).
Heb je je medeweggebruikers al een bloemetje gestuurd omdat ze al die jaren zo goed op jou hebben gepast?quote:Op donderdag 2 december 2010 20:29 schreef betyar het volgende:
Ik heb in ruim 12 jaar 0 ongelukken gehad ,,,,,,,,,,,,,,,,
Ik laat mijn waardering blijken door iedereen die haast heeft voor te laten gaan.quote:Op maandag 6 december 2010 15:33 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Heb je je medeweggebruikers al een bloemetje gestuurd omdat ze al die jaren zo goed op jou hebben gepast?
quote:130 km per uur op vier snelwegen
***************************************
` Het kabinet gaat op vier snelwegen
experimenten met een maximumsnelheid
van 130 kilometer per uur doen.Minister
Schultz wil volgens betrouwbare bronnen
de eerste proef op 1 maart beginnen op
de Afsluitdijk (A7,Wognum-Zurich).Daar
is dan dag en nacht 130 het maximum.
Ook wordt vanaf 1 mei geëxperimenteerd
met een maximum van 130 buiten de spits
op de A2 (Everdingen-Deil) en de A16
(Moerdijk-Breda).Ook komt er vanaf 1
mei een proef op de A6 (Almere-Joure),
daar alleen 's nachts en 's avonds.
Schultz wil uiteindelijk op eenderde
van de snelwegen 130 invoeren,maar het
is onduidelijk of dat mogelijk is.
Jajaja, maximuimsnelheden mogen alleen naar beneden bijgesteld worden..quote:
Zoek de term symboolpolitiek eens op en kijk er nog eens rationeel naar. Het is echt niet dat die files dan ineens weg zijn ofzo...quote:Op woensdag 2 februari 2011 17:08 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Jajaja, maximuimsnelheden mogen alleen naar beneden bijgesteld worden..
Met dezelfde argumentatie kun je de snelheid op alle snelwegen wel 30 km/u maken.
Ben benieuwd wat er gebeurt na de eerste dodelijke aanrijding met 130, wedden dat de PVV vooraan staat om de snelheid te verlagen.quote:Op woensdag 2 februari 2011 18:18 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Zoek de term symboolpolitiek eens op en kijk er nog eens rationeel naar. Het is echt niet dat die files dan ineens weg zijn ofzo...
Maar je bent wel sneller thuis.. Ik rij al 130km/u op de A6 dus weinig verschil, kan er nu geen bon voor krijgen. Super dus. Je kan het ook symboolpolitiek noemen om met z'n allen onnodig langzaam te rijden, dat gebeurt al genoeg door een compleet verkeerd ingerichte infrastructuur.quote:Op woensdag 2 februari 2011 18:18 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Zoek de term symboolpolitiek eens op en kijk er nog eens rationeel naar. Het is echt niet dat die files dan ineens weg zijn ofzo...
iedereen reed al 130 bij 120, 110 bij 100 etc. In effect maakt het dus helemaal geen kut thuis. Die paar procent sneller thuis (en echt minimaal he) voor een brandstofverbruik van ver over het normale gebruik...quote:Op woensdag 2 februari 2011 19:14 schreef kawotski het volgende:
[..]
Maar je bent wel sneller thuis.. Ik rij al 130km/u op de A6 dus weinig verschil, kan er nu geen bon voor krijgen. Super dus. Je kan het ook symboolpolitiek noemen om met z'n allen onnodig langzaam te rijden, dat gebeurt al genoeg door een compleet verkeerd ingerichte infrastructuur.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |