Hieromquote:Op donderdag 2 december 2010 18:58 schreef betyar het volgende:
Ik vraag mezelf nu af wat de gemiddelde automobilist hier nu mee opschiet, gemiddeld rijdt men 50 kilometer per uur, hier zijn ook de reisuren en reistijd op gebaseerd.
Of je nu echt eerder bent op je eindbestemming? Ik betwijfel het ten zeerste, ik denk eerder dat je later op je bestemming bent aangezien het maar op bepaalde plekken kan waardoor je meer moet afremmen als de snelheid terug moet naar 120 of 100.
Dat is de enige valide reden om de snelheid te verhogen. Alle overige redenen zijn drogredenen.quote:Op donderdag 2 december 2010 19:00 schreef Picchia het volgende:
Je moet natuurlijk ook meewegen dat het leuker is om harder te rijden.
En zo inhoudelijk weer.quote:
Sorry, maar vond hem wel passenquote:Op donderdag 2 december 2010 19:08 schreef betyar het volgende:
[..]
En zo inhoudelijk weer.
Je bent bijna gepromoveerd tot Stef Blok.
Wat dacht je van gewoon minder overheidsbetutteling? Of is dat iets wat in linkse breinen nooit opkomt.quote:Op donderdag 2 december 2010 18:58 schreef betyar het volgende:
Ik vraag mezelf nu af wat de gemiddelde automobilist hier nu mee opschiet, gemiddeld rijdt men 50 kilometer per uur, hier zijn ook de reisuren en reistijd op gebaseerd.
Of je nu echt eerder bent op je eindbestemming? Ik betwijfel het ten zeerste, ik denk eerder dat je later op je bestemming bent aangezien het maar op bepaalde plekken kan waardoor je meer moet afremmen als de snelheid terug moet naar 120 of 100.
Automobilisten rijden sws (bijna) overal harder dan 120.quote:Op donderdag 2 december 2010 18:58 schreef betyar het volgende:
Ik vraag mezelf nu af wat de gemiddelde automobilist hier nu mee opschiet, gemiddeld rijdt men 50 kilometer per uur, hier zijn ook de reisuren en reistijd op gebaseerd.
Of je nu echt eerder bent op je eindbestemming? Ik betwijfel het ten zeerste, ik denk eerder dat je later op je bestemming bent aangezien het maar op bepaalde plekken kan waardoor je meer moet afremmen als de snelheid terug moet naar 120 of 100.
Elke limiet is toch overheidsbetutteling? Je kan hier toch niet spreken van minder betutteling...quote:Op donderdag 2 december 2010 19:21 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Wat dacht je van gewoon minder overheidsbetutteling? Of is dat iets wat in linkse breinen nooit opkomt.
Evenveel dan toch?quote:Op donderdag 2 december 2010 19:26 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Elke limiet is toch overheidsbetutteling? Je kan hier toch niet spreken van minder betutteling...
Ik denk dat het gewoon goed overheidsbeleid is om de snelheid te handhaven op 120 dat heeft niks met betuttelen te maken want 130 is ook een limiet.quote:Op donderdag 2 december 2010 19:21 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Wat dacht je van gewoon minder overheidsbetutteling? Of is dat iets wat in linkse breinen nooit opkomt.
Een limiet is idd altijd betutteling, maar hoe hoger de limiet, hoe meer speelruimte, dus hoe minder betutteling effectief.quote:Op donderdag 2 december 2010 19:26 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Elke limiet is toch overheidsbetutteling? Je kan hier toch niet spreken van minder betutteling...
Theoretisch verhaal; verleggen van de limiet van 120 naar 130 is ook zeer betuttelend, mijn auto kan 210.quote:Op donderdag 2 december 2010 19:35 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Een limiet is idd altijd betutteling, maar hoe hoger de limiet, hoe meer speelruimte, dus hoe minder betutteling effectief.
Een limiet van 500km/uur is formeel misschien nog wel betuttelend, maar in de praktijk staat dat gewoon gelijk aan geen limiet en maximale vrijheid om je eigen snelheid te kiezen.
Op de A1 op de veluwe, de A28 in drente en groningen, de A37, de A32, de A7, de A73 etc etc kan je gemakkelijk 160 rijden zonder enig gevaar,quote:Op donderdag 2 december 2010 19:32 schreef betyar het volgende:
[..]
Ik denk dat het gewoon goed overheidsbeleid is om de snelheid te handhaven op 120 dat heeft niks met betuttelen te maken want 130 is ook een limiet.
De politiek kijkt veel te vaak naar andere landen, je kunt het wegennet in Frankrijk of Duitsland niet vergelijken met hier. Nederland heeft nu eenmaal de meeste kilometers snelweg per km3 liggen. En daar passen geen maatregelen bij die de verkeersveiligheid ten nadele komen.
quote:Op donderdag 2 december 2010 19:35 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Een limiet is idd altijd betutteling, maar hoe hoger de limiet, hoe meer speelruimte, dus hoe minder betutteling effectief.
Een limiet van 500km/uur is formeel misschien nog wel betuttelend, maar in de praktijk staat dat gewoon gelijk aan geen limiet en maximale vrijheid om je eigen snelheid te kiezen.
En dat wordt ook gedaan, zeker 's avonds en 's nachts.quote:Op donderdag 2 december 2010 19:38 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Op de A1 op de veluwe, de A28 in drente en groningen, de A37, de A32, de A7, de A73 etc etc kan je gemakkelijk 160 rijden zonder enig gevaar,
Geef eens een argument waarom het onzin is.quote:Op donderdag 2 december 2010 19:40 schreef betyar het volgende:
[..]
![]()
![]()
Kijk dat is nu echt VVD praat, dit is net zo'n onzin hoe die 3000 extra agenten werden beargumenteerd door Opstelten.
Jij rijd verder nooit harder dan 120?quote:Op donderdag 2 december 2010 19:43 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Geef eens een argument waarom het onzin is.
Ik leg keurig uit dat ik keuzevrijheid belangrijk vind, en dat daarom wmb die limiet er aan gaat. Hoe kan dat onzin zijn?
Wat rij je? Mijne kan 215quote:Op donderdag 2 december 2010 19:36 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Theoretisch verhaal; verleggen van de limiet van 120 naar 130 is ook zeer betuttelend, mijn auto kan 210.
Je hebt altijd de keuze om harder te rijden, ervaar en accepteer wel de consequenties, als je iemand invalide rijdt met 160 legitiem denk je dat je er dan vanaf komt met een bloemetje?quote:Op donderdag 2 december 2010 19:43 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Geef eens een argument waarom het onzin is.
Ik leg keurig uit dat ik keuzevrijheid belangrijk vind, en dat daarom wmb die limiet er aan gaat. Hoe kan dat onzin zijn?
Praktisch altijd, maar ik wil dan niet geconfronteerd worden met een normen stellende en normen handhavende overheid.quote:Op donderdag 2 december 2010 19:47 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Jij rijd verder nooit harder dan 120?
Mercedes en Mazda.quote:Op donderdag 2 december 2010 19:48 schreef Arglist het volgende:
[..]
Wat rij je? Mijne kan 215Met wind mee misschien 217
Alfa spider, uit cosmetische overwegingen.quote:Op donderdag 2 december 2010 19:51 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Mercedes en Mazda..
Wat rijd jij dan?
Okee, ik rijd zeker 's avonds en 's nachts ook veel harder, daar krijg ik nooit een bon voor.quote:Op donderdag 2 december 2010 19:50 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Praktisch altijd, maar ik wil dan niet geconfronteerd worden met een normen stellende en normen handhavende overheid.
Ouwe Merc racemodelletje.quote:Op donderdag 2 december 2010 19:51 schreef Arglist het volgende:
[..]
Alfa spider, uit cosmetisch overwegingen.
Ik neem aan dat de merc 210 gaat. E klasse?
Of op de snelweg omdat je 123 rijdt. De keren dat er bizar hard gereden wordt, staat er nooit een wout te posten.quote:Op donderdag 2 december 2010 19:53 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Okee, ik rijd zeker 's avonds en 's nachts ook veel harder, daar krijg ik nooit een bon voor.
Alleen bij 50 km wegen krijg ik veel lullige bonnen. 3 km te hard, 8 km te hard.
Wij worden echt geen vrienden, ik laat me eigen nl. omscholen tot BOA..quote:Op donderdag 2 december 2010 19:50 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Praktisch altijd, maar ik wil dan niet geconfronteerd worden met een normen stellende en normen handhavende overheid.
Goudquote:
Ik wil niet dat de overheid onzinnige regels stelt en mij daar vervolgens mee gaat lastig vallen.quote:Op donderdag 2 december 2010 19:49 schreef betyar het volgende:
[..]
Je hebt altijd de keuze om harder te rijden, ervaar en accepteer wel de consequenties, als je iemand invalide rijdt met 160 legitiem denk je dat je er dan vanaf komt met een bloemetje?
quote:Op donderdag 2 december 2010 19:56 schreef Arglist het volgende:
[..]
GoudDie wil ik ook. Zo lekker vierkant, grijs en degelijk.
Uiteraard, want jij hebt altijd metingsinstrumenten in je auto die je vertellen of je de omwonenden stoort en hoeveel CO2 je uitstoot om aan de richtlijnen te voldoen....Wubbo Ockels, ben jij het?quote:Op donderdag 2 december 2010 19:56 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Ik wil niet dat de overheid onzinnige regels stelt en mij daar vervolgens mee gaat lastig vallen.
Daarbij word ik doodmoe van al die domme insinuaties dat mensen die harder dan 120 willen kunnen rijden onverantwoord hard rijdende wegpiraten zijn. Ik rij zeer verantwoord, alleen soms is 180 verantwoord, en soms is dat 80. Dat kan ik prima zelf bepalen.
Ik heb dezelfde ervaring.quote:Op donderdag 2 december 2010 19:53 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Okee, ik rijd zeker 's avonds en 's nachts ook veel harder, daar krijg ik nooit een bon voor.
Alleen bij 50 km wegen krijg ik veel lullige bonnen. 3 km te hard, 8 km te hard.
Ik heb een keer gehad dat ik iets van 9 euro oid moest betalen, 9 km te hard, begreep het ook niet helemaal....quote:Op donderdag 2 december 2010 19:55 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Of op de snelweg omdat je 123 rijdt. De keren dat er bizar hard gereden wordt, staat er nooit een wout te posten.
Dat kun je niet zelf bepalen.quote:Op donderdag 2 december 2010 19:56 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Ik wil niet dat de overheid onzinnige regels stelt en mij daar vervolgens mee gaat lastig vallen.
Daarbij word ik doodmoe van al die domme insinuaties dat mensen die harder dan 120 willen kunnen rijden onverantwoord hard rijdende wegpiraten zijn. Ik rij zeer verantwoord, alleen soms is 180 verantwoord, en soms is dat 80. Dat kan ik prima zelf bepalen.
Hij wel. Waarom geloof je hem niet?quote:
In België had ik een boete van 170 ¤, omdat ik 170 km reed, paar jaar geleden.quote:Op donderdag 2 december 2010 20:01 schreef Arglist het volgende:
Wel eens een boete in Duitsland gehad van 160 euro omdat ik 20 km/h te hard reed. Het leuke is dat je een mooie, scherpe foto thuis krijgt gestuurd waarin je jezelf ook daadwerkelijk achter het stuur ziet zitten, tevens de bijrijder. Had ik niet verwacht eerlijk gezegd.
Door zijn antwoorden, iemand anders verwacht namelijk niet dat mijnheer Sachertorte met 180 komt aangevlamt, maar met 120. En als degene een vrachtauto met 120 wil inhalen en kijkt in zijn spiegels en ziet in de verte een auto en gaat naar links vliegt Sachertorte mooi de kofferbak in bij mijnheer, omdat Sachertorte 60 km te hard rijdt.quote:Op donderdag 2 december 2010 20:00 schreef Arglist het volgende:
[..]
Hij wel. Waarom geloof je hem niet?
CO2 is een linkse hobby en daar doe ik niet aan. In woonwijken rij ik niet te hard.quote:Op donderdag 2 december 2010 19:57 schreef Arglist het volgende:
[..]
Uiteraard, want jij hebt altijd metingsinstrumenten in je auto die je vertellen of je de omwonenden stoort en hoeveel CO2 je uitstoot om aan de richtlijnen te voldoen....Wubbo Ockels, ben jij het?
Heb ik ook gehad, de auto stond op de naam van mijn vrouw, als de bestuurder iemand was die ze kende hoefde ze niks te doen en viel de bon vanzelf op de mat, nooit geen bekeuring gehad.quote:Op donderdag 2 december 2010 20:01 schreef Arglist het volgende:
Wel eens een boete in Duitsland gehad van 160 euro omdat ik 20 km/h te hard reed. Het leuke is dat je een mooie, scherpe foto thuis krijgt gestuurd waarop je jezelf ook daadwerkelijk achter het stuur ziet zitten, tevens de bijrijder. Had ik niet verwacht eerlijk gezegd.
Die gast van de PVV misbruikt lekker een rekruutje voor een schikking van 500,- ¤.quote:Op donderdag 2 december 2010 19:58 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik heb een keer gehad dat ik iets van 9 euro oid moest betalen, 9 km te hard, begreep het ook niet helemaal....
Maar goed laatst 250 ¤ af moeten tikken, omdat ik midden in de polder 80 reed ipv 50 reed. Had echt geen bord zien staan.
Wat mij vooral verbaasde was de scherpte van de foto.quote:Op donderdag 2 december 2010 20:05 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
In België had ik een boete van 170 ¤, omdat ik 170 km reed, paar jaar geleden..
Op een weg waarop verder niemand reed....... Was voor de euro nog, ik onwijs veel moeite gedaan om die boete te betalen. Ik was wrs de enige buitenlander die zoiets deed....
Die gasten hebben echt hun schatkist lekker kunnen opkrikken daardoor.
Zo'n situatie zie je al kilometers van te voren aankomen, en dan neem je dus sowieso al gas terug, naar een snelheid waarop je op eventuele strapatsen eenvoudig kunt anticiperen.quote:Op donderdag 2 december 2010 20:06 schreef betyar het volgende:
[..]
Door zijn antwoorden, iemand anders verwacht namelijk niet dat mijnheer Sachertorte met 180 komt aangevlamt, maar met 120. En als degene een vrachtauto met 120 wil inhalen en kijkt in zijn spiegels en ziet in de verte een auto en gaat naar links vliegt Sachertorte mooi de kofferbak in bij mijnheer, omdat Sachertorte 60 km te hard rijdt.
Van Parijs naar Lille ben ik in 2008 geflitst, en volgens mij afgelopen zomer ook, maar niets van gehoord idd.quote:Op donderdag 2 december 2010 20:09 schreef Arglist het volgende:
[..]
Wat mij vooral verbaasde was de scherpte van de foto.En met scherp bedoel ik dan ook zeer zeer scherp. Nu met de Euro gaan ze inderdaad heel netjes achter hun boetes aan hoewel ik denk ik in Oostenrijk ook wel eens geflitst ben maar nooit iets van gehoord. Maja kan ook zijn dat het net iemand anders was.
Yep, dat telt ook. De onnauwkeurigheid van je eigen klokje en wat je daarvan zelf denkt.quote:Op donderdag 2 december 2010 20:16 schreef Arglist het volgende:
tsja 130 rijden mogen rijden blijft maar onzin. Ik rij al 130, omdat ik dan eigenlijk 120 rijd. Als de mensen straks 130 gaan rijden rijden ze eigenlijk maar rond de 120. Dan moet ik weer 140 rijden.
Ik heb mensen gekend die zo praatte als jij, inderdaad praatte, ik heb om precies te zijn mijn rijbewijs sinds 02-09-1998, ik heb op de autobahn eenmalig de 235 aangetikt met mijn eerste autootje, tja jong en ik kan de wereld aan mentaliteit.quote:Op donderdag 2 december 2010 20:11 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Zo'n situatie zie je al kilometers van te voren aankomen, en dan neem je dus sowieso al gas terug, naar een snelheid waarop je op eventuele strapatsen eenvoudig kunt anticiperen.
Ik denk niet dat jij een rijbewijs hebt, en je hebt sowieso nooit 200 gereden op de Autobahn.
ik heb hem nog ergens liggen hier in een map als ik hem heb gevonden zal ik hem weleens posten. Ik heb toch een zonnebril op.quote:Op donderdag 2 december 2010 20:09 schreef Arglist het volgende:
[..]
Wat mij vooral verbaasde was de scherpte van de foto.En met scherp bedoel ik dan ook zeer zeer scherp. Nu met de Euro gaan ze inderdaad heel netjes achter hun boetes aan hoewel ik denk ik in Oostenrijk ook wel eens geflitst ben maar nooit iets van gehoord. Maja kan ook zijn dat het net iemand anders was.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |