Hieromquote:Op donderdag 2 december 2010 18:58 schreef betyar het volgende:
Ik vraag mezelf nu af wat de gemiddelde automobilist hier nu mee opschiet, gemiddeld rijdt men 50 kilometer per uur, hier zijn ook de reisuren en reistijd op gebaseerd.
Of je nu echt eerder bent op je eindbestemming? Ik betwijfel het ten zeerste, ik denk eerder dat je later op je bestemming bent aangezien het maar op bepaalde plekken kan waardoor je meer moet afremmen als de snelheid terug moet naar 120 of 100.
Dat is de enige valide reden om de snelheid te verhogen. Alle overige redenen zijn drogredenen.quote:Op donderdag 2 december 2010 19:00 schreef Picchia het volgende:
Je moet natuurlijk ook meewegen dat het leuker is om harder te rijden.
En zo inhoudelijk weer.quote:
Sorry, maar vond hem wel passenquote:Op donderdag 2 december 2010 19:08 schreef betyar het volgende:
[..]
En zo inhoudelijk weer.
Je bent bijna gepromoveerd tot Stef Blok.
Wat dacht je van gewoon minder overheidsbetutteling? Of is dat iets wat in linkse breinen nooit opkomt.quote:Op donderdag 2 december 2010 18:58 schreef betyar het volgende:
Ik vraag mezelf nu af wat de gemiddelde automobilist hier nu mee opschiet, gemiddeld rijdt men 50 kilometer per uur, hier zijn ook de reisuren en reistijd op gebaseerd.
Of je nu echt eerder bent op je eindbestemming? Ik betwijfel het ten zeerste, ik denk eerder dat je later op je bestemming bent aangezien het maar op bepaalde plekken kan waardoor je meer moet afremmen als de snelheid terug moet naar 120 of 100.
Automobilisten rijden sws (bijna) overal harder dan 120.quote:Op donderdag 2 december 2010 18:58 schreef betyar het volgende:
Ik vraag mezelf nu af wat de gemiddelde automobilist hier nu mee opschiet, gemiddeld rijdt men 50 kilometer per uur, hier zijn ook de reisuren en reistijd op gebaseerd.
Of je nu echt eerder bent op je eindbestemming? Ik betwijfel het ten zeerste, ik denk eerder dat je later op je bestemming bent aangezien het maar op bepaalde plekken kan waardoor je meer moet afremmen als de snelheid terug moet naar 120 of 100.
Elke limiet is toch overheidsbetutteling? Je kan hier toch niet spreken van minder betutteling...quote:Op donderdag 2 december 2010 19:21 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Wat dacht je van gewoon minder overheidsbetutteling? Of is dat iets wat in linkse breinen nooit opkomt.
Evenveel dan toch?quote:Op donderdag 2 december 2010 19:26 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Elke limiet is toch overheidsbetutteling? Je kan hier toch niet spreken van minder betutteling...
Ik denk dat het gewoon goed overheidsbeleid is om de snelheid te handhaven op 120 dat heeft niks met betuttelen te maken want 130 is ook een limiet.quote:Op donderdag 2 december 2010 19:21 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Wat dacht je van gewoon minder overheidsbetutteling? Of is dat iets wat in linkse breinen nooit opkomt.
Een limiet is idd altijd betutteling, maar hoe hoger de limiet, hoe meer speelruimte, dus hoe minder betutteling effectief.quote:Op donderdag 2 december 2010 19:26 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Elke limiet is toch overheidsbetutteling? Je kan hier toch niet spreken van minder betutteling...
Theoretisch verhaal; verleggen van de limiet van 120 naar 130 is ook zeer betuttelend, mijn auto kan 210.quote:Op donderdag 2 december 2010 19:35 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Een limiet is idd altijd betutteling, maar hoe hoger de limiet, hoe meer speelruimte, dus hoe minder betutteling effectief.
Een limiet van 500km/uur is formeel misschien nog wel betuttelend, maar in de praktijk staat dat gewoon gelijk aan geen limiet en maximale vrijheid om je eigen snelheid te kiezen.
Op de A1 op de veluwe, de A28 in drente en groningen, de A37, de A32, de A7, de A73 etc etc kan je gemakkelijk 160 rijden zonder enig gevaar,quote:Op donderdag 2 december 2010 19:32 schreef betyar het volgende:
[..]
Ik denk dat het gewoon goed overheidsbeleid is om de snelheid te handhaven op 120 dat heeft niks met betuttelen te maken want 130 is ook een limiet.
De politiek kijkt veel te vaak naar andere landen, je kunt het wegennet in Frankrijk of Duitsland niet vergelijken met hier. Nederland heeft nu eenmaal de meeste kilometers snelweg per km3 liggen. En daar passen geen maatregelen bij die de verkeersveiligheid ten nadele komen.
quote:Op donderdag 2 december 2010 19:35 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Een limiet is idd altijd betutteling, maar hoe hoger de limiet, hoe meer speelruimte, dus hoe minder betutteling effectief.
Een limiet van 500km/uur is formeel misschien nog wel betuttelend, maar in de praktijk staat dat gewoon gelijk aan geen limiet en maximale vrijheid om je eigen snelheid te kiezen.
En dat wordt ook gedaan, zeker 's avonds en 's nachts.quote:Op donderdag 2 december 2010 19:38 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Op de A1 op de veluwe, de A28 in drente en groningen, de A37, de A32, de A7, de A73 etc etc kan je gemakkelijk 160 rijden zonder enig gevaar,
Geef eens een argument waarom het onzin is.quote:Op donderdag 2 december 2010 19:40 schreef betyar het volgende:
[..]
![]()
![]()
Kijk dat is nu echt VVD praat, dit is net zo'n onzin hoe die 3000 extra agenten werden beargumenteerd door Opstelten.
Jij rijd verder nooit harder dan 120?quote:Op donderdag 2 december 2010 19:43 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Geef eens een argument waarom het onzin is.
Ik leg keurig uit dat ik keuzevrijheid belangrijk vind, en dat daarom wmb die limiet er aan gaat. Hoe kan dat onzin zijn?
Wat rij je? Mijne kan 215quote:Op donderdag 2 december 2010 19:36 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Theoretisch verhaal; verleggen van de limiet van 120 naar 130 is ook zeer betuttelend, mijn auto kan 210.
Je hebt altijd de keuze om harder te rijden, ervaar en accepteer wel de consequenties, als je iemand invalide rijdt met 160 legitiem denk je dat je er dan vanaf komt met een bloemetje?quote:Op donderdag 2 december 2010 19:43 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Geef eens een argument waarom het onzin is.
Ik leg keurig uit dat ik keuzevrijheid belangrijk vind, en dat daarom wmb die limiet er aan gaat. Hoe kan dat onzin zijn?
Praktisch altijd, maar ik wil dan niet geconfronteerd worden met een normen stellende en normen handhavende overheid.quote:Op donderdag 2 december 2010 19:47 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Jij rijd verder nooit harder dan 120?
Mercedes en Mazda.quote:Op donderdag 2 december 2010 19:48 schreef Arglist het volgende:
[..]
Wat rij je? Mijne kan 215Met wind mee misschien 217
Alfa spider, uit cosmetische overwegingen.quote:Op donderdag 2 december 2010 19:51 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Mercedes en Mazda..
Wat rijd jij dan?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |