abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 1 december 2010 @ 16:53:10 #102
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_89391470
Meeste wijzigingen zijn wijzigingen van enkele minuten, meer niet.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_89392068
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 16:49 schreef Assassin92 het volgende:
Waarom kan ik via de ns.nl nergens nog de nieuwe dienstregeling vinden? Ook staat er nergens wanneer deze wel te vinden is op ns.nl. Wel is er een apart gedeelte op de site voor de nieuwe dienstregeling waarin staat dat de nieuwe dienstregeling in de "reisplanner" te vinden is, maar zodra ik deze gebruik en een datum vanaf 12 december invoer (de nieuwe dienstregeling dus), verandert er nog niets qua tijden. Lijkt me toch wel dat er íets gaat veranderen op mijn traject? Aangezien ik 2 keer over moet stappen en op Gouda, Utrecht én Amsterdam kom...
Van de nieuwe dienstregeling zul je vrijwel niks merken hoor.. dat tijden en overstappen hetzelfde zijn, klopt gewoon.

http://nl.wikipedia.org/wiki/NS-dienstregeling_2011
  woensdag 1 december 2010 @ 17:39:11 #104
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_89393702
Lekker. Meppel-Zwolle ligt eruit.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_89395025
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 17:39 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Lekker. Meppel-Zwolle ligt eruit.
quote:
Zwolle-Groningen/Leeuwarden
Woensdag 1 December 17:44
Oorzaak
Tussen Zwolle en Leeuwarden rijden minder treinen door een wisselstoring.
Verwachting
Houdt u rekening met een extra reistijd van 30 - 45 min. De verstoring is naar verwachting rond 19:30 uur verholpen.
ze zullen het wel druk hebben, je collega's ( of ben je zelf ook aan het werk?)
dag
pi_89395729
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 15:31 schreef greavy het volgende:

[..]

Word 'm niet. Zo weinig mogelijk hetzelfde stuk afleggen. Met nachtnet denk ik Zwijndrecht - Rotterdam - Amsterdam - Eindhoven - Rotterdam - Utrecht en dan weer zien
Ik zou op Rotterdam een slagje naar hvh doen, dan stel je de nachtnetrein uit en heb je korter de tijd tot de 1e gewone treinen weer rijden
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_89396066
Wat een gigantische neukfout van connexxion vandaag. Door een foute firmwire werd er bij studenten afgeschreven en de buschauffeurs melden het gewoon niet eens voor het inchecken. Het is maar goed dat mijn saldo te laag was om in te checken.
Toen ik voor de 4e keer een bus in moest wilde de buschauffeur me eerst niet naar binnen laten, omdat ik niet incheckte. Krijg die informatievoorziening eens op orde. :{w
Voor die 1-2 euro geld terug te vragen is het gedoe niet eens waard, dus het zal wel lekker cashen zijn. :r
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_89396888
quote:
14s.gif Op woensdag 1 december 2010 16:53 schreef Peterselieman het volgende:
Meeste wijzigingen zijn wijzigingen van enkele minuten, meer niet.
Huh, maar vorig jaar veranderde alles wel helemaal? Vrij klote iig, dat betekent dat de NS niets met de klachten heeft gedaan tussen het traject Gouda - Leiden, welke vrij veel en zeker niet ongegrond waren.
Assassin stabs you in your back.
pi_89397853
Kutzooi, ik wou vandaag met de eurostar van 12.57 van Londen naar Brussel. Was die trein gecanceled. Jammer maar helaas, gelukkig geen ticket geboekt, dus direct ticket geboekt voor de volgende ochtend 6.20. .. Zie ik net dat die OOK gecanceled is .. :r :r
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  woensdag 1 december 2010 @ 19:25:12 #110
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_89398063
quote:
Op woensdag 1 december 2010 18:13 schreef Peter het volgende:

[..]



[..]

ze zullen het wel druk hebben, je collega's ( of ben je zelf ook aan het werk?)
Ik ben ook aan het werk, maar heb het lekker rustig, want vandaag heb ik ncbg (het rangeerwerk).

Overigens valt het hele baanvak naar Leeuwarden onder post Zwolle.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  woensdag 1 december 2010 @ 20:31:26 #111
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_89401825
Even over het reisje:

Heb de planning even bekeken, en nu ik om 20:50 uit Dordrecht vertrek, ben ik met de route Zwijndrecht - Maastricht - Heerlen - Amsterdam CS - Rotterdam CS - Utrecht CS - Schiphol (via Hilversum) - Leeuwarden - Groningen - Zwolle(a. 11:38) al op 988 kilometer
Zie ook dit excel document (nu ook voor 2003 versies): http://www.durkhoutsma.nl/reis%2014en15januari2011-1.xls

Ik heb meerdere materieeltypen:
* SLT
* ICR
* VIRM
* E-GTW
* ICM(m)
* mDDM
* IC 14x-stam
* D-GTW

Nu moet ik na Zwolle nog door. Ik wil eigenlijk dan ook nog Lint, Plan V, SGM en Protos erbij pakken. ICE erbij zou ook wel tof zijn. Heeft iemand nog ideeën?
Voor Plan V en Lint zou ik Zwolle-Marienberg-Almelo kunnen doen.

Over de kaartjes: De kans is groot dat ik een Kruidvat kaart gebruik. De vrijdag(nacht) reis ik met mijn Studenten OV.
pi_89402291
Over Meppel-Zwolle; de storing was bij Herfte en de Emmerlijn ondervond ook de nodige problemen. Maar goed, sinds kort rept NS niet meer over de Emmerlijn. De sneltrein van 17:56 uit Zl reed ook niet, maar op de AV stond 'ie overal met +7. Gister een defecte trein Na-Emn, ook niets van gezien.
Hooray for beer.
pi_89411405
quote:
Op woensdag 1 december 2010 18:43 schreef Ascendancy het volgende:
Wat een gigantische neukfout van connexxion vandaag. Door een foute firmwire werd er bij studenten afgeschreven en de buschauffeurs melden het gewoon niet eens voor het inchecken. Het is maar goed dat mijn saldo te laag was om in te checken.
Toen ik voor de 4e keer een bus in moest wilde de buschauffeur me eerst niet naar binnen laten, omdat ik niet incheckte. Krijg die informatievoorziening eens op orde. :{w
Voor die 1-2 euro geld terug te vragen is het gedoe niet eens waard, dus het zal wel lekker cashen zijn. :r
Vannochtend gewoon ingecheckt met de bus, toen is er gelukkig niks afgeschreven. Toen ik vanmiddag weer met de bus ging, wist de buschauffeur niks van de problemen, maar gelukkig geloofde hij mij wel.

Maar goed, treinen. Hoe zit het met de meeting?
  woensdag 1 december 2010 @ 23:14:57 #114
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_89411542
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 23:12 schreef KapiteinT het volgende:

[..]
Maar goed, treinen. Hoe zit het met de meeting?
Ik meende dat die voor 15 januari gepland stond?
Ik ben er dan in ieder geval toch niet bij. Een weddenschap met een paar vrienden voor het goede doel... Ik stap vrijdag avond 20:50 in de trein, en ben zaterdag 21:10 of 21:40 weer op Zwijndrecht...
pi_89411613
Godver als je in dit weer reizigers 25 minuten laat wachten, dan zorg je toch voor verwamde wachtplekken? Ik sta hier te bevriezen op die tochtige passeage te Den Bosch
pi_89411731
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 23:14 schreef greavy het volgende:

[..]

Ik meende dat die voor 15 januari gepland stond?
Ik ben er dan in ieder geval toch niet bij. Een weddenschap met een paar vrienden voor het goede doel... Ik stap vrijdag avond 20:50 in de trein, en ben zaterdag 21:10 of 21:40 weer op Zwijndrecht...
Dat wist ik niet :o

even OT: durk, is die RS al weg? Ik wil er opzich nog wel een keer op rijden :P
pi_89412076
Vandaag tussen Ah en Nm noodreparatie aan het spoor bij Elst. Ik moet zeggen, het was goed geregeld, station Nm uit snelbus stond klaar reed binnen vijf minuten weg en 20 minuten later arriveerde deze aan Sonsbeekzijde.
pi_89413428
quote:
Het treinstation Hengelo moet een aansluiting op het hogesnelheidsnet van Duitsland krijgen. De nieuwste ICE-treinen van de Duitse spoorwegen zouden dan vanuit Hengelo naar Duitsland kunnen rijden, bijvoorbeeld richting Berlijn, Hamburg of Frankfurt.
ICE-trein naar Hengelo

Dat heeft de Tweede Kamerfractie van het CDA woensdag bepleit in het debat over de begroting Infrastructuur en Milieu. Volgens CDA-Kamerlid Omtzigt is een goede verbinding met Duitsland essentieel en moet het nieuwe Centraal Station Twente in Hengelo ook internationaal gebruikt gaan worden. Dat kan door naast de 6 intercities naar Berlijn per dag, ook de hogesnelheidstreinen door te trekken naar Hengelo. De Duitse spoorwegen doen dat al in andere grenssteden van Duitsland zoals Straatsburg en Zurich. Minister Schultz van Infrastructuur en Milieu gaat samen met haar Duitse collega kijken of en hoe dit mogelijk gemaakt kan worden.
Wat overdreven weer, ze hebben de stoptrein naar Bad bentheim straks, en ze hebben al de ic naar berlijn. En volgens mij mag er dan nog wel een extra perron bij worden gebouwd :')
pi_89413499
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 23:58 schreef MarkoAlmelo het volgende:

[..]

Wat overdreven weer, ze hebben de stoptrein naar Bad bentheim straks, en ze hebben al de ic naar berlijn. En volgens mij mag er dan nog wel een extra perron bij worden gebouwd :')
Word nou hengelo vergeleken met strassburg? :D
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 2 december 2010 @ 00:02:22 #120
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_89413605
Hengelo Hbf jeweets 8-)
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_89414060
quote:
14s.gif Op donderdag 2 december 2010 00:02 schreef Peterselieman het volgende:
Hengelo Hbf jeweets 8-)
Met die pleuris bende daar rond dat station? :D

Eerder Hengelo HFB. Huge fucking bende . (hahaha lollereinz :D )
pi_89414074
in mijn hoofd klonk ie leuker ;(
  Moderator donderdag 2 december 2010 @ 09:20:15 #123
155227 crew  Guppy
dus
pi_89418507
Kijk eens wat een mooi station O+


[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_89419592
Thailand (L)
  donderdag 2 december 2010 @ 11:04:39 #125
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_89421437
Da's vast geen Hengelo.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  Moderator donderdag 2 december 2010 @ 11:17:46 #126
155227 crew  Guppy
dus
pi_89421847
Nee, zeker niet. Het is Lumpini Train Station, in Bangkok O+ Daar was ik vorig jaar rond deze tijd ;( Ik wil terug!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  donderdag 2 december 2010 @ 11:49:58 #127
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_89422930
Vind 't er heel oostblokkig uitzien, met die twee pompeuze witgele torens :D Mooi station!
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
pi_89423688
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 23:58 schreef MarkoAlmelo het volgende:

[..]

Wat overdreven weer, ze hebben de stoptrein naar Bad bentheim straks, en ze hebben al de ic naar berlijn. En volgens mij mag er dan nog wel een extra perron bij worden gebouwd :')
Ik neem aan dat de huidige IC naar Berlijn een beetje op het einde van zijn leven zit en straks vervangen wordt door een ICE? Waarbij de NS behoorlijk baalt aangezien deze niet als binnenlandse IC ingezet kan worden :').
pi_89424993
quote:
Op donderdag 2 december 2010 12:11 schreef Brembo het volgende:

[..]

Ik neem aan dat de huidige IC naar Berlijn een beetje op het einde van zijn leven zit en straks vervangen wordt door een ICE? Waarbij de NS behoorlijk baalt aangezien deze niet als binnenlandse IC ingezet kan worden :').
waarom zouden ze die niet met ice kunnen rijden ?
  donderdag 2 december 2010 @ 12:53:00 #130
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_89425142
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 12:48 schreef Yreal het volgende:

[..]

waarom zouden ze die niet met ice kunnen rijden ?
Kan alleen als het een multisystem-ICE is, gezien de andere bovenleidingsspanning. En dat zijn ze lang niet allemaal ;)
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
  donderdag 2 december 2010 @ 13:12:16 #131
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_89425781
Mwah, maar dat geldt sowieso voor alle ICE's binnen Nederland. De vraag is waarom een ICE-treinstel niet als binnenlandse intercity kan rijden.

quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 23:16 schreef Fixers het volgende:
Godver als je in dit weer reizigers 25 minuten laat wachten, dan zorg je toch voor verwamde wachtplekken? Ik sta hier te bevriezen op die tochtige passeage te Den Bosch
Hebben ze daar niet zo'n warmte paal? Niet dat die dingen gek veel verschil maken trouwens, de achterliggende gedachte van NS bij die dingen is volgens mij om de kudde reizigers zo dicht mogelijk bij elkaar te drijven opdat iedereen van elkaars lichaamswarmte profiteert. :') Fatsoenlijk verwarmde wachtruimte met net toilet en degelijke zetel zou niet verkeerd zijn als je 25 minuten ergens strand. Of gewoon een cafe/restauratie op het station. :)
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
  donderdag 2 december 2010 @ 13:38:31 #132
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_89426770
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 12:11 schreef Brembo het volgende:

[..]

Ik neem aan dat de huidige IC naar Berlijn een beetje op het einde van zijn leven zit en straks vervangen wordt door een ICE?
Nee, hoe kom je daar nou bij? DB is wel van plan op termijn alle getrokken IC's door treinstellen te vervangen maar dat duurt nog wel even.

quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 13:12 schreef Eix het volgende:
De vraag is waarom een ICE-treinstel niet als binnenlandse intercity kan rijden.
Te duur (of je moet alle binnenlandse reizigers toeslag laten betalen), te weinig capaciteit (IC is nu al krap met 9 rijtuigen: een ICE heeft er maar 8) en DB wil het niet omdat een trein met zo veel stops niet in het ICE-concept past.
  donderdag 2 december 2010 @ 14:02:43 #133
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_89427734
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_89429453
mijn sprinter vanochtend om 8.19 van gouda naar amsterdam

Reed met + fucking 62 }:|
pi_89431462
Hoe zijn de eerste echte sneeuwdagen verlopen? Best goed toch?
  donderdag 2 december 2010 @ 16:30:37 #136
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_89434325
Best goed. Her en der defect materieel. SLeTjes laten het het meest afweten. Te Dordrecht stonden vandaag 4 SLeTjes defect, op Rotterdam 7...
  donderdag 2 december 2010 @ 16:33:44 #137
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_89434559
NS is tegenwoordig hard: NMBS heeft de I6/I10 rijtuigen teruggetrokken uit de rijdende dienst Brussel-Amsterdam. Hebben ze zelf nodig. Maar wanneer NMBS nu alsnog een I6/I10 stam wil inzetten weigert Nederland deze stam. Ze willen nu alleen nog maar de Prio's.... Ook al valt er daardoor een trein uit........
pi_89434682
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 13:12 schreef Eix het volgende:
Mwah, maar dat geldt sowieso voor alle ICE's binnen Nederland. De vraag is waarom een ICE-treinstel niet als binnenlandse intercity kan rijden.
Kapitaalvernietiging. Een trein inzetten die 2x zo duur is als een VIRM en de helft van de capaciteit heeft, op een traject waar je niet boven de 120 gaat komen en met veel stops is niet interessant, omdat mensen er niet extra voor willen betalen.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_89434830
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 16:30 schreef greavy het volgende:
Best goed. Her en der defect materieel. SLeTjes laten het het meest afweten. Te Dordrecht stonden vandaag 4 SLeTjes defect, op Rotterdam 7...
Waar stonden die dan? Ik heb ze op Dordrecht niet gezien.
En welke neukfout bij de NS bedenkt dat 7baks ICRm genoeg is voor de 1900. Zal lekker zijn in de spits :r
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  donderdag 2 december 2010 @ 16:52:54 #140
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_89436312
quote:
Op donderdag 2 december 2010 15:34 schreef Kapitein_Schavuit het volgende:
Hoe zijn de eerste echte sneeuwdagen verlopen? Best goed toch?
Paar wisselstorinkjes gehad, maar ik zou niet kunnen zeggen of dat door het weer kwam.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  donderdag 2 december 2010 @ 17:22:45 #141
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_89437721
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 16:36 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Waar stonden die dan? Ik heb ze op Dordrecht niet gezien.
En welke neukfout bij de NS bedenkt dat 7baks ICRm genoeg is voor de 1900. Zal lekker zijn in de spits :r
Ze waren vrij snel 'op eigen kracht' weggehaald, en richting Rotterdam als LM gegaan met volle snelheid (een setje van 2 viertjes en een setje van een zesje en viertje). Stonden eerst op spoor 20 en ergens op 6/7/8
Heb ze zelf niet gezien te Dordrecht, maar van een Machinist gehoord.
Zag ze wel voorbij komen in Zwijndrecht. Geloofwaardig voor de reiziger: Trein defect, en gaat later per LM op hoge snelheid naar Rotterdam...
  donderdag 2 december 2010 @ 18:00:58 #142
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_89439119
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 16:52 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Paar wisselstorinkjes gehad, maar ik zou niet kunnen zeggen of dat door het weer kwam.
Intercity Hdr-Nm, vertrektijd 9:11 Sloterdijk, was zo vertraagd dat ik bij aankomst op Sloterdijk niet hoefde te wachten op de volgende van 9:41.
  donderdag 2 december 2010 @ 18:01:06 #143
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_89439124
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 16:34 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Kapitaalvernietiging. Een trein inzetten die 2x zo duur is als een VIRM en de helft van de capaciteit heeft, op een traject waar je niet boven de 120 gaat komen en met veel stops is niet interessant, omdat mensen er niet extra voor willen betalen.
Maar als de DB inderdaad de Berlijn trein als ICE zou willen exploiteren dan maken die paar extra stops effectief ook geen bal uit.

Ik ben het eens met de argumentatie dat het überhaupt geen zinnig idee is om in Nederland een ICE trein in te zetten. Maar als je dat dan toch doet in het kader van weg met de klassiek getrokken trein dan vind ik het onzin om te stellen dat een extra intercity stop niet in het ICE concept past. Mij lijkt dat voor een commercieel spoorbedrijf als DB maar ook NS de keuze heel snel gemaakt is: Een half-vol ICE-concept Berlijn trein of,als het dan toch moet een ICE intercity trein die (over)vol zit...

quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 16:33 schreef greavy het volgende:
NS is tegenwoordig hard: NMBS heeft de I6/I10 rijtuigen teruggetrokken uit de rijdende dienst Brussel-Amsterdam. Hebben ze zelf nodig. Maar wanneer NMBS nu alsnog een I6/I10 stam wil inzetten weigert Nederland deze stam. Ze willen nu alleen nog maar de Prio's.... Ook al valt er daardoor een trein uit........
Heb je een betrouwbare bron? Want hier kijk ik wel van op. In feite zeg je dat NS op deze wijze de NMBS dwars zit vanwege het feit dat de NMBS stelt dat zij haar eigen rijtuigen zelf nodig heeft. En dat daarom NS zoiets heeft van, als het zo moet dan hou die rijtuigen ook maar lekker in Belgie. Met andere woorden: Op een hoog (management) niveau zijn een aantal dames en heren blijkbaar niet helemaal happy met de wederzijdse samenwerking tussen NS en NMBS en frustreren daarom maar de dagelijkse bijsturing over de rug van de reiziger. Correct?

[ Bericht 5% gewijzigd door Eix op 02-12-2010 18:08:08 ]
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
  donderdag 2 december 2010 @ 18:15:02 #144
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_89439656
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 18:01 schreef Eix het volgende:
[..]

Heb je een betrouwbare bron? Want hier kijk ik wel van op. In feite zeg je dat NS op deze wijze de NMBS dwars zit vanwege het feit dat de NMBS stelt dat zij haar eigen rijtuigen zelf nodig heeft. En dat daarom NS zoiets heeft van, als het zo moet dan hou die rijtuigen ook maar lekker in Belgie. Met andere woorden: Op een hoog (management) niveau zijn een aantal dames en heren blijkbaar niet helemaal happy met de wederzijdse samenwerking tussen NS en NMBS en frustreren daarom maar de dagelijkse bijsturing over de rug van de reiziger. Correct?
Die bronnen heb ik zeker. NS-medewerkers op Somda. Afgelopen 4 dagen stonden er 2 keer een I6/I10 stam klaar in Brussel voor de 9200 naar Amsterdam. Maar NS heeft de trein toen in Nederland geweigerd, waardoor deze trein in Brussel al opgeheven werd. Reden van weigering was vanwege de rijtuigen.

Kort samengevat: NMBS heeft HiSpeed te kennen gegeven de rijtuigen nodig te hebben om zelf de diensten in binnenland te rijden. HiSpeed huurt extra Prio-rijtuigen voor de BNL. Nu alle stammen teruggetrokken zijn, blijkt NMBS ze toch niet zo hard nodig te hebben.
  donderdag 2 december 2010 @ 18:23:32 #145
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_89439956
De DB heeft het DBFahrplaninfo bestandje bijgewerkt (voor offline de DRGL van Hafas raadplegen): Voor te downloaden: http://updates.hafas.de/images/db/DBFahrplaninfo.exe
pi_89440188
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 18:01 schreef Eix het volgende:

[..]

Maar als de DB inderdaad de Berlijn trein als ICE zou willen exploiteren dan maken die paar extra stops effectief ook geen bal uit.

Ik ben het eens met de argumentatie dat het überhaupt geen zinnig idee is om in Nederland een ICE trein in te zetten. Maar als je dat dan toch doet in het kader van weg met de klassiek getrokken trein dan vind ik het onzin om te stellen dat een extra intercity stop niet in het ICE concept past. Mij lijkt dat voor een commercieel spoorbedrijf als DB maar ook NS de keuze heel snel gemaakt is: Een half-vol ICE-concept Berlijn trein of,als het dan toch moet een ICE intercity trein die (over)vol zit...
En vergeet ook het Duitse gedeelte niet hè. Daar gaat het pas snel vanaf dat de trein bij Löhne op de 'hoofdroute' komt. Het stuk tussen Löhne en de Nederlandse grens is nou ook niet bepaald ICE-waardig.
  donderdag 2 december 2010 @ 19:08:50 #147
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_89441808
Bij Amsterdam Lelylaan is het spoor verzakt: Zeer beperkt treinverkeer mogelijk.
pi_89443660
En weer een dooie in groningen, lala
pi_89443818
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 19:44 schreef Yreal het volgende:
En weer een dooie in groningen, lala
Mja tussen Assen en Groningen geen trein. Wat een gezellige sfeer zal dat zo zijn. Hutjemutje vanuit Assen de bus in naar Grunn.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_89444380
Grunn? :D
pi_89445362
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 19:58 schreef Yreal het volgende:
Grunn? :D
Ik neem aan dat je zelf ook wel wist dat Grunn, Gronings is voor Groningen. :P
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_89446635
Nee , echt niet ! :o
  donderdag 2 december 2010 @ 20:46:28 #153
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_89447141
In het Limburgs zeg ik zelfs nog in het plat Grunn. :D :')
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
  donderdag 2 december 2010 @ 21:12:27 #154
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_89448727
quote:
Op donderdag 2 december 2010 19:44 schreef Yreal het volgende:
En weer een dooie in groningen, lala
Glimmen, da's Drenthe hè.

Toch Griens. :@
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 2 december 2010 @ 21:14:43 #155
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_89448879
Op het randje he, ziggy
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_89451157
Iemand nog naar Hoofddorp opstel?

pi_89452739
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 18:01 schreef Eix het volgende:

Heb je een betrouwbare bron? Want hier kijk ik wel van op. In feite zeg je dat NS op deze wijze de NMBS dwars zit vanwege het feit dat de NMBS stelt dat zij haar eigen rijtuigen zelf nodig heeft. En dat daarom NS zoiets heeft van, als het zo moet dan hou die rijtuigen ook maar lekker in Belgie. Met andere woorden: Op een hoog (management) niveau zijn een aantal dames en heren blijkbaar niet helemaal happy met de wederzijdse samenwerking tussen NS en NMBS en frustreren daarom maar de dagelijkse bijsturing over de rug van de reiziger. Correct?
Net op Amsterdam vertrok rond 21:00 een trein naar Brussel, bestaande uit I6-/I10-rijtuigen.
  donderdag 2 december 2010 @ 22:22:20 #158
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_89452923
Hmm. Is NS Hispeed soms weer tot bezinning gekomen? Een aantal NS Hispeed medewerkers konden mij vertellen dat I6-/I10 rijtuigen verbannen waren uit de 9200.
  vrijdag 3 december 2010 @ 00:11:56 #159
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_89458426
Gezien op Railcolor, misschien interessant voor mensen hier:

quote:
Spoorwegen 2011
Richard Latten

Zojuist verschenen: editie 33 van het bekende spoorwegjaarboek dat met 576 bladzijden ten opzichte van de vorige editie 32 bladzijden dikker is geworden. Belangrijke ontwikkeling in 2010 was de liberalisering van het grensoverschrijdende reizigersvervoer in Europa en in sommige landen ook het binnenlandse reizigersvervoer over lange afstand. In diverse landen verschijnen nieuwe spelers op de markt van het (internationale) reizigersvervoer over lange afstand waaraan in Spoorwegen 2011 bijzondere aandacht is besteed. Na het voor het railgoederenvervoer catastrofaal verlopen jaar 2009 kwam in 2010 herstel op gang. Niettemin staakten diverse railgoederen- vervoerders hun activiteiten of gingen failliet. Anderen werden overgenomen in het voortgaande proces van consolidatie van railgoederenvervoerders. Weet u welke railgoederen-vervoerders in 2010 in bijvoorbeeld Duitsland actief waren? U vindt een overzicht in Spoorwegen 2011. In Spoorwegen 2011 wordt in full colour verslag gedaan van de belangrijkste ontwikkelingen op spoorweggebied het afgelopen jaar en met een blik vooruit in vrijwel geheel Europa. Het jaarboek is onderverdeeld in landenhoofdstukken met per hoofdstuk een beschrijving van algemene ontwikkelingen, investeringen in verbetering en uitbreiding van spoorweginfrastructuur, de reizigersdienst en het rollend materieel. Ontwikkelingen bij de leasemaatschappijen en bij de industrie-toeleveranciers worden in aparte hoofdstukken beschreven.

Aanbevolen voor iedereen die een up-to-date overzicht op prijs stelt van alle belangrijke ontwikkelingen op spoorweggebied binnen Europa.

Auteur: Richard Latten, Uitgever De Alk, Alkmaar
ISBN: 978 90 6013 364 4, Verkrijgbaar in de boekhandel
pi_89458946
Dat is dan ook wel echt wel net gebeurd; om 20:30 lag ie nog niet bij seleXYZ Scheltema Amsterdam.
  vrijdag 3 december 2010 @ 00:30:14 #161
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_89459117
Bol.com heeft 'm al wel in de collectie, maar nog als "nog niet verschenen". Dit zal wel wijzigen denk ik.

bol.com
  Redactie Sport vrijdag 3 december 2010 @ 04:28:02 #162
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_89462633
Heb hem al gereserveerd bij de bibliotheek :P
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_89463210
Greavy, er komen nu ook geen stoptreinen antwerpen -> roosendaal meer, kan dit ook iets te maken hebben met datzelfde geneuk van de NSH? :{
  vrijdag 3 december 2010 @ 08:25:04 #164
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_89463612
Heeft te maken met "logistieke redenen". Prognose is 4 december 2:00. Trein is opgeheven Roosendaal-Essen.
De Intercity Amsterdam-Brussel stopt hierdoor extra in Essen.
pi_89464094
iK ken ook lezen :P

maar ik dacht dat jij als somda insider misching wel wat sappige shit wist over rellen tussen NSH en nbms :P
pi_89467212
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 december 2010 08:58 schreef Yreal het volgende:
sappige shit over rellen tussen NSH en nbms :P
_O-
  vrijdag 3 december 2010 @ 12:27:04 #167
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_89470335
Maar wat op somda staat klopt ook niet altijd, heb ik wel eens gemerkt. :{
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
  vrijdag 3 december 2010 @ 12:37:25 #168
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_89470674
De NMBS is op dit moment hun vloot treinen aan het upgraden om ze te voorzien van TBL1+, waaronder ook de varkensneuzen vallen die op Antwerpen - Essen (- Roosendaal) rijden. Omdat de inbouw van TBL1+ een nieuwe test- en toelatingsronde zou vereisen in Nederland worden een aantal van die stellen niet omgebouwd zodat ze zonder meer naar Nederland kunnen blijven rijden.

Misschien zijn er te weinig van die stellen beschikbaar.
pi_89472194
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 december 2010 12:37 schreef James1988 het volgende:
De NMBS is op dit moment hun vloot treinen aan het upgraden om ze te voorzien van TBL1+, waaronder ook de varkensneuzen vallen die op Antwerpen - Essen (- Roosendaal) rijden. Omdat de inbouw van TBL1+ een nieuwe test- en toelatingsronde zou vereisen in Nederland worden een aantal van die stellen niet omgebouwd zodat ze zonder meer naar Nederland kunnen blijven rijden.

Misschien zijn er te weinig van die stellen beschikbaar.
Er zijn 44 van die stellen beschikbaar gebouwd, maar er zijn er nog niet zo veel uit dienst.

Het zal weer wat worden...
Die stellen die niet voorzien zijn van TBL1+ moeten ook op onderhoud, waardoor er dan een ander stel in de plaats komt dat dan wel kan uitgerust zijn met TBL1+, en dan komt het he..
  vrijdag 3 december 2010 @ 17:27:27 #170
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_89483905
Jeej voor een ICM en ICMm in de 3557 Eindhoven -> Maastricht.

Boeh voor het feit dat ik Eindhoven nog niet heb verlaten. IJsvorming op de stroomafnemer. Men is druk bezig de trein te reanimeren. :')
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_89484001
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 december 2010 12:37 schreef James1988 het volgende:
De NMBS is op dit moment hun vloot treinen aan het upgraden om ze te voorzien van TBL1+, waaronder ook de varkensneuzen vallen die op Antwerpen - Essen (- Roosendaal) rijden. Omdat de inbouw van TBL1+ een nieuwe test- en toelatingsronde zou vereisen in Nederland worden een aantal van die stellen niet omgebouwd zodat ze zonder meer naar Nederland kunnen blijven rijden.
Wat maakt dat beveiligingssysteem wat uit, het traject tussen Roosendaal en Essen is toch onbeveiligd?
  vrijdag 3 december 2010 @ 17:40:25 #172
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_89484436
quote:
Op vrijdag 3 december 2010 17:29 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Wat maakt dat beveiligingssysteem wat uit, het traject tussen Roosendaal en Essen is toch onbeveiligd?
Mag het niet hopen. Volgens mij is daar gewoon good old dubbelspoorbeveiliging.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_89485123
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 december 2010 17:40 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Mag het niet hopen. Volgens mij is daar gewoon good old dubbelspoorbeveiliging.
Er ligt geen ATB in ieder geval.. en krokodillen heb ik er ook niet zien liggen.
  vrijdag 3 december 2010 @ 18:04:12 #174
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_89485238
Roosendaal-Essen moet wel onbeveiligd zijn aangezien:
HLE11,12,13 etc gewoon in Roosendaal mogen komen, terwijl die ook geen ATB enzo hebben.
En kan zo nog wel een lading materieel bedenken die zo de grens over kan.
  vrijdag 3 december 2010 @ 18:08:54 #175
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_89485384
Vanmiddag de 12759 (Spitstrein Rotterdam-Leeuwarden) had in Amersfoort minimaal +15. Te Zwolle hadden we nog geen 2 minuten vertraging bij vertrek.. Hoe bedoel je, op de veluwe even de snelheid opkrikken :)
Er werd zeker goed doorgescheurd. Stopper naar Zwolle werd bij Amersfoort Schothorst wat langer opgehouden volgens mij. TRDL trad goed op dus

Leeuwarden, here I come :)

Edit: En met +8 te Heerenveen... :o

[ Bericht 13% gewijzigd door greavy op 03-12-2010 18:38:21 ]
  vrijdag 3 december 2010 @ 18:33:36 #176
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_89486334
quote:
Op vrijdag 3 december 2010 17:59 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Er ligt geen ATB in ieder geval.. en krokodillen heb ik er ook niet zien liggen.
Dan hebben wij het over verschillende dingen. Met beveiliging bedoel ik een seinstelsel an sich. Jij hebt het over de beveiliging op de naleving daarvan. :)
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  vrijdag 3 december 2010 @ 18:39:48 #177
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_89486555
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 december 2010 18:04 schreef greavy het volgende:
Roosendaal-Essen moet wel onbeveiligd zijn aangezien:
HLE11,12,13 etc gewoon in Roosendaal mogen komen, terwijl die ook geen ATB enzo hebben.
Uit het feit dat die locs er mogen komen kan je niets afleiden: misschien hebben die wel een ontheffing. Inderdaad ligt er geen ATB tussen Roosendaal en Essen, maar als het goed is zou het Belgische memor hier kort geleden geïnstalleerd moeten zijn (ik weet alleen niet of die planning gehaald is).
  vrijdag 3 december 2010 @ 18:43:28 #178
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_89486676
Volgens een Excel-document wat ik pasgeleden ergens op prorail.nl zag zou Memor inmiddels moeten zijn aangelegd.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 3 december 2010 @ 18:45:58 #179
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_89486753
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 december 2010 18:08 schreef greavy het volgende:
Vanmiddag de 12759 (Spitstrein Rotterdam-Leeuwarden) had in Amersfoort minimaal +15. Te Zwolle hadden we nog geen 2 minuten vertraging bij vertrek.. Hoe bedoel je, op de veluwe even de snelheid opkrikken :)
Er werd zeker goed doorgescheurd. Stopper naar Zwolle werd bij Amersfoort Schothorst wat langer opgehouden volgens mij. TRDL trad goed op dus

Leeuwarden, here I come :)

Edit: En met +8 te Heerenveen... :o
Vijf of zes minuten inhalen op de veluwe en de trein staat 10 minuten stil in Zwolle, dus dan kan +2 idd wel.
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 3 december 2010 @ 18:50:21 #180
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_89486903
We stonden amper 2-3 minuten stil op Zwolle. Nu +8 in Grou-Jirnsum.
  vrijdag 3 december 2010 @ 19:11:23 #181
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_89487670
Ik heb vorige week met de stoptrein ook een vlotte rit gehad Amersfoort +5, Zwolle -3 :D
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_89490826
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 december 2010 19:11 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik heb vorige week met de stoptrein ook een vlotte rit gehad Amersfoort +5, Zwolle -3 :D
Ik zag laatst een inhaalactie op station Dr Ic (spoor 2) vs Sp (spoor 1), om nog wat tijd goed te maken richting zp en dv, het had de aansluitingen bij Zp al niet gehaald. Maar wel grappig om te zien, hoe men op allerlei manieren probeert toch nog op tijd te laten rijden, door stations over te slaan (3600) of een linksrijden etc...
  vrijdag 3 december 2010 @ 20:43:20 #183
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_89491824
De afgelopen dagen ben ik met een vriend van me naar het Sauerland geweest om eens te kijken wat daar te zien was. Lang niet alleen met het spoor als doel, maar dat was toch wel een onderdeel van de pret. Hier wat foto's :)

Bahnhof Olsberg, 1 december 2010


Olsberg, 2 december 2010. Twee treinstellen Baureihe 612 komen binnen als RegionalExpress naar Kassel-Wilhelmshöhe.


Brilon Wald, 2 december 2010. Een treinstel Baureihe 628 staat klaar voor vertrek als Kurhessenbahn naar Korbach


Korbach, 2 december 2010. Een mooie dieselloc Baureihe 218 staat te wachten op de dingen die komen gaan, nog in de oude rode kleur en met oude DB-logo's O+


Bestwig, 3 december 2010. Een treinstel Baureihe 648 komt binnen als RegionalExpress naar Winterberg.


En de bordjesoogst *O*


Tenslotte nog een filmpje :s)


Enjoy *O*
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_89493414
Leuk, dank je fles!
  zaterdag 4 december 2010 @ 06:42:25 #185
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_89508677
Goedemorgen vanuit bouwput Groningen.

Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_89508688
blauw is buiten werking?
Ik neem straks de 09.13 uit zuidhorn, vandaar dat ie op 7a aankomt;)
Ik zie dat op het systeem 4,5en6 a en b al gescheiden zijn, dus ik neem aan dat dat vandaag gaat gebeuren? Ook stonden de spoorstaven op 4a 1 cm uit elkaar van de week, van de kou

[ Bericht 48% gewijzigd door dan13lv op 04-12-2010 06:54:37 ]
  zaterdag 4 december 2010 @ 07:07:17 #187
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_89508716
Blauw is zonder bovenleiding. Buiten dienst is afgebakend door de witte streepjes.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_89508885
Als ik m.ns.nl intik dan is de eerste suggestie van de browser de url van de 'onverwachte fout' pagina
pi_89509034
Aaah Willingen ^O^ Zo'n schattig plaatsje ..


Het station na 8 uur 's avonds, geen enkele trein meer.


V200 door Willingen heen, helaas was de foto bewogen, dus een beetje geprutst om het beter te krijgen, maar ja niet helemaal gelukt :P


En Willingen zelf vanuit ons hotel gezien .. je ziet de spoorlijn er nog net voorlangs lopen .. Enkelspoor :)

Foto's uit 2006, toen we met SSN hun jubileumrit maakten.
  Redactie Sport zaterdag 4 december 2010 @ 09:52:03 #190
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_89509415
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 december 2010 20:21 schreef Brembo het volgende:

[..]

Ik zag laatst een inhaalactie op station Dr Ic (spoor 2) vs Sp (spoor 1), om nog wat tijd goed te maken richting zp en dv, het had de aansluitingen bij Zp al niet gehaald. Maar wel grappig om te zien, hoe men op allerlei manieren probeert toch nog op tijd te laten rijden, door stations over te slaan (3600) of een linksrijden etc...
Is niet echt heel erg nuttig volgens mij: tussen Dieren en Zutphen zit alleen station Brummen.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_89509699
quote:
10s.gif Op zaterdag 4 december 2010 08:30 schreef Fixers het volgende:
Als ik m.ns.nl intik dan is de eerste suggestie van de browser de url van de 'onverwachte fout' pagina
Zo onverwacht vind ik dat niet meer eigenlijk :')

Maar geen spoorboekjes drukken hoor, "er zijn genoeg alternatieven" :W
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 4 december 2010 @ 10:19:36 #192
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_89509780
Ik heb het wel regelmatig die onverwachte fout op de NS website. Maar als ik dan een minuut eerder de tijd intoets, voorkomt die fout :?
  zaterdag 4 december 2010 @ 10:19:39 #193
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_89509785
quote:
Op zaterdag 4 december 2010 08:30 schreef Fixers het volgende:
Als ik m.ns.nl intik dan is de eerste suggestie van de browser de url van de 'onverwachte fout' pagina
Dat ligt natuurlijk gewoon aan het zoekmechanisme van je browser. De site zelf doet het namelijk prima.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  zaterdag 4 december 2010 @ 10:24:17 #194
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_89509878
Ziggy, zijn ze bezig met het gelijkvloerse doorgang maken naar spoor 6/7?
Vanaf DRGL 2011 staat in de Reisplanner al de aangepaste sporenindeling:

Aangepaste sporenindeling:

Serie 37700: 2a
Serie 37600: 3a
Serie 37400: 4a
Serie 37300: 6a
Serie 20300: 4b
Serie 37800: 1b
Serie 37500: 4b
Spoor 7a voor de spitstreinen Groningen-Zuidhorn
Spoor 1a word gebruikt om de dienst op te starten en later voor opstel van een stel, en 1b een stuk minder.
Spoor 5a word gebruikt voor opstellen van treinen
  Redactie Sport zaterdag 4 december 2010 @ 10:43:20 #195
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_89510221
De 37700 is toch Groningen-Meppel? (oftewel: zet eens even de trajecten erbij)
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zaterdag 4 december 2010 @ 10:45:36 #196
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_89510260
Ja, sporen 4a/b, 5a/b, 6a/b en 50 zijn nu buiten dienst. Net even in mijn pauze op het station gekeken: ze zijn momenteel de wissels tussen de a- en b-gedeelten er uit aan het zagen. Het perron zelf ligt er nog niet.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  zaterdag 4 december 2010 @ 10:46:57 #197
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_89510290
37300: sneltrein Lw
37400: stoptrein Lw
37500: Nsch
37600: Rd
37700: Dz
37800: Zb

20300 ken ik niet.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_89510967


Welkom bij Cijfers en Letters, met uw presentator Robert ten Brink! *O*
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_89511714
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 december 2010 09:52 schreef dennistd het volgende:

[..]

Is niet echt heel erg nuttig volgens mij: tussen Dieren en Zutphen zit alleen station Brummen.
Niet heel nuttig maar de stoptrein duurt er wel wat langer over dan de IC tussen deze twee steden. Waarbij de IC in deventer misschien nog ergens kan op aansluiten?
  zaterdag 4 december 2010 @ 12:01:42 #200
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_89512014
quote:
Op zaterdag 4 december 2010 11:22 schreef Dr_Flash het volgende:
[ afbeelding ]

Welkom bij Cijfers en Letters, met uw presentator Robert ten Brink! *O*
Mja, als je Groningen op de spoorkaart opzoekt, zijn de afkortingen op zich makkelijk verklaarbaar. Maar je hebt gelijk: ik moest gisteren ook even denken wat met Dr werd bedoeld.

Dus uit mijn lijstje: Leeuwarden, Nieuweschans, Roodeschool, Delfzijl, Zuidbroek. :)
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_89512044
Dank je :)

Ik wist trouwens niet dat er een trein in Zuidbroek ophield. Is dat een spitsversterkertje of zo? Of een goederentrein richting Veendam?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 4 december 2010 @ 12:15:16 #202
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_89512484
quote:
Op zaterdag 4 december 2010 12:02 schreef Dr_Flash het volgende:
Dank je :)

Ik wist trouwens niet dat er een trein in Zuidbroek ophield. Is dat een spitsversterkertje of zo? Of een goederentrein richting Veendam?
Dat wordt de trein naar Veendam van Arriva. Heeft nu een kering van een minuut of twintig op Zuidbroek.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')