quote:Op dinsdag 30 november 2010 02:17 schreef Junkie het volgende:
[..]
Vraagje over de AppleTV 2G.
Kan je video podcasts een beetje makkelijk afspelen? Of moeten die eerst gedownload worden in iTunes? Of kan ik gewoon via het menu? Heb dat nog niet echt goed gezien in de reviews. z
en hoeveel euries zijn dat?quote:Op dinsdag 30 november 2010 08:47 schreef Svyatagor het volgende:
Zo, Sinterklaas heeft me via electronic king een 15" MBP geschonkenbetaal uiteindelijk 1225 pond voor de 2,53 GHz i5, prima lijkt me.
Apple SC#371: Waar we aardig tegen elkaar doenquote:Op dinsdag 30 november 2010 19:26 schreef Lindstrøm. het volgende:
wat is een soortelijk programma als Paint voor de Mac?
oquote:Op dinsdag 30 november 2010 20:33 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Apple SC#371: Waar we aardig tegen elkaar doen
En verder.
TV's hebben een te lage resolutie, dat ga je niet fijn vinden. Apple-schermen zijn top-notch, maar duur. Voor 300 euro zou ik een Samsung syncmaster halen oid.quote:Op dinsdag 30 november 2010 21:22 schreef Norrage het volgende:
En als ik toch bezig ben haha: Ik besef me net dat ik graag een mooi beeldscherm wil kopen bij mijn macbook. Dat is toch wel een beetje fijn. Maar ik weet niet wat te kopen.....Wil wel een mooi Apple-scherm maar dat is duurder...ik kan ook een mooie flatscreen LCD TV kopen en die als beeldscherm gebruiken...ook al kijk ik nu geen tv, maar ik ben over 2 maanden afgestudeerd en zal dan toch ooit gaan verhuizen en het wel handig gaan vinden..of ik kan een niet apple beeldscherm kopen (maar dat vind ik zonde want ik ben een apple groupie
) maar dan weet ik weer niet wat voor eentje....
Nou..Help ook met deze vraag graag![]()
Ik kan een beeldscherm voor mijn verjaardag vragen, dus volgens mij kan de prijs wel ergens richting de 300 euro gaan (mijn moeder is heel lief voor me)
Hm, zal ik er wel uit geflikkerd zijn danquote:Op dinsdag 30 november 2010 23:47 schreef Walter_Sobchak het volgende:
BS werkt perfect hier. Hetzelfde kan niet gezegd worden vd iPhone backup...
Ik weet niet welke MacBook je hebt. Maar de HDD mag als ik het goed heb maar een maximale hoogte hebben. Anders past hij er niet in. Dus dit moet je ff uitvinden via bijvoorbeeld ifixit.com.quote:Op dinsdag 30 november 2010 21:16 schreef Norrage het volgende:
Hoi!
Ik heb een tekort aan ruimte op de harde schijf van mijn macbook, en ik wil graag een nieuwe kopen, 500 GB minimum. Ik zat al wat rond te kijken en vond wel wat leuks in de orde grootte van 35 tot 80 euro, maar de laatste keer dat ik iets kocht voor mijn macbook is al een tijdje geleden dus ik ben even vergeten waar ik precies moet op moet letten:
2.5 inch SATA toch? zoals bijvoorbeeld deze? http://tweakers.net/price(...)d5000aads-500gb.html (edit: ik zie dat ik de verkeerde link heb toegevoegd, het betreft een 3.5 inch, maar dat is toch niet goed?)
Of raden jullie me aan gewoon een externe te kopen? Ik vind het alleen wel relaxed om mijn laptop als een soort mega-ipod te gebruikenIk had al een case voor mijn oude interne HD trouwens, maar die was maar 120 GB en staat nu gewoon een beetje een backup van 120 GB op weg te rotten met alles wat ik 2 jaar terug op me comp had staan
------
Iets anders: Mijn iphone heeft echt megaslecht 3G bereik de laatste tijd...kan dit liggen aan dat ik de firmware sinds mei niet geupdate heb (vanwege jailbreak) of is het de laatste tijd gewoon weer kut?
3rd Generation Macbook, maar volgens mij is die maximale hoogte 2.5 inch, maar klopt het dus dat het SATA moet zijn? Ik heb er allemaal niet bijster veel verstand van..en dat terwijl ik het 2 jaar terug dus nog uitgezocht hebquote:Op dinsdag 30 november 2010 23:51 schreef Junkie het volgende:
[..]
Ik weet niet welke MacBook je hebt. Maar de HDD mag als ik het goed heb maar een maximale hoogte hebben. Anders past hij er niet in. Dus dit moet je ff uitvinden via bijvoorbeeld ifixit.com.
Je kan een TV kopen. Zorg wel dat je dan een FullHD/1080P scherm koopt. Je hebt dan ook een tuner voor het televisie signaal. Computer monitoren ogen meestal iets scherper. Maar voor video/foto's/games zijn TV's perfect. Raad je aan om even in de winkel te gaan kijken.
@Roel, geen probleem hier.
Mooie prijsquote:Op woensdag 1 december 2010 00:09 schreef nelisb het volgende:
Ik heb een samsung syncmaster gekocht.
27 inch. Full HD.
Ik gebruik hem als tv, maar alle aansluitingen voor monitor zijn aanwezig.
300€.
Ja daar heb ik ook altijd aan gedacht....maar dat vind ik zo'n overkill aangezien ik al een macbook heb...en heb geen zin zoveel geld uit te geven, moet binnenkort namelijk waarschijnlijk ook aan een nieuwe macbook....deze is ook al weer 3 jaar oud ofzo en begint kuren te vertonen...en, mijn bestedingslimiet zit toch wel ergens in de 300...maar die mac schermen zijn zo mooiquote:Op woensdag 1 december 2010 00:11 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Mooie prijs.
Als je een Apple-scherm wil kopen, kun je beter meteen voor een iMac gaan. Heb je meteen een computer erbij.
Ik kom er al 3 weken niet meer op eerlijk gezegd....maar ik kan er met mijn iphone en met windows wel op....quote:Op woensdag 1 december 2010 00:21 schreef Remzz het volgende:
Messenger for mac meld zich sinds gisteren niet meer aan, meer mensen last van? Adium doet het wel.
Je kunt nu kiezen uit 3 fonts. Zie instellingen.quote:Op woensdag 1 december 2010 10:20 schreef Tijn het volgende:
Sinds 4.2 zijn de notes op mn iPhone 3GS opeens in een soort Comic SansWat een update
Ah! Dank uquote:Op woensdag 1 december 2010 10:27 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Je kunt nu kiezen uit 3 fonts. Zie instellingen.
quote:The Tech Brands You Can Trust
Every year PCWorld polls its knowledgeable readers to see which companies are providing the best tech support and service. The results of our latest exclusive survey of 79,000 tech aficionados reveal some welcome improvements and some familiar shortcomings.
By Jeff Bertolucci, PCWorld Nov 29, 2010 3:00 am
Device manufacturers spend billions each year on designing, marketing, and advertising their products. That's what they need to do to get you to the counter to buy.
But how many of them are willing to spend the money it takes to ensure that their products hold up after the sale has been made, and to service the product if it breaks?
Those are important questions for customers to ask before they buy--and the key questions of our annual Reliability and Service Survey. Each year we survey thousands of our readers to find out which hardware manufacturers have the best--and worst--product reliability and customer service and support.
This year's response was unprecedented: 79,000 of you rated the tech products you use. With such a large pool of survey data, we learned a great deal about the companies that make laptops, desktops, smartphones, HDTVs, cameras, and printers. Here's the mile-high view of what we found.
--Put simply, products made by Apple, Asus, Brother, and Canon are typically reliable and well supported.
--Products made by Dell and Hewlett-Packard often aren't, especially if you're a home user.
--Laptops are slightly more reliable than before, and have fewer serious problems than desktops.
--Business PC customers are generally more satisfied than their consumer counterparts.
Bron PC-World US
Ik zou eens kijken naar Soulseek alternatieven voor Mac. Ik gebruikte Nicotine in Ubuntu, als daar een Mac versie van is, zou ik dat eens proberen. Vond het altijd een prima programma. Anders zou er nog wel andere, maar daar heb ik geen ervaring mee.quote:Op woensdag 1 december 2010 21:24 schreef De_Hertog het volgende:
Weet iemand nog een goed download-programma voor Mac? Aqcuisition hoef ik niet, maar om af en toe eens een liedje te downloaden dat niet in de winkels te vinden is werkt torrent en niewsgroepen niet zo prettig.
Ja, maar het ging hier om dingen die niet op gewone sites, torrents en nieuwsgroepen te vinden zijnquote:Op woensdag 1 december 2010 21:36 schreef nelisb het volgende:
Unison voor nieuwsgroepen werkt perfect.
Trail downloaden van de site. die is 6 dagen gelding.
Na die 6 dagen compleet verwijderen en opnieuw installeren en je kan weer 6 dagen vooruit.
quote:Op donderdag 2 december 2010 00:25 schreef Junkie het volgende:
Adobe: Nieuwe bèta Flash Player ontlast cpu bijna volledig
Ze zijn eindelijk uit hun luie stoel gekomen.![]()
En natuurlijk niet beschikbaar voor oude hardware.
quote:Op donderdag 2 december 2010 14:09 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Whut, laten ze het een vatsige StarTrek-geek presenteren?
quote:Op donderdag 2 december 2010 14:09 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Whut, laten ze het een vatsige StarTrek-geek presenteren?
Dan is die plug gewoon kapot.quote:Op donderdag 2 december 2010 18:16 schreef dreamzk het volgende:
Vraagje over mijn iPod touch, als ik mn oortjes erin stop komt er maar aan 1 kant geluid uit. Als ik dan dat ding een beetje naar rechts duw dan komt er uit beide oortjes geluid. Nu al met meerdere oortjes geprobeerd en allemaal hetzelfde verhaal. Dus nu mijn vraag, kan ik dit zelf makkelijk maken of moet ik dit naar Apple sturen (wat me veel geld kost)?
Heb hem nu al 2 jaar, heb hem gekocht op een luchthaven, zou geen probleem moeten zijn toch?quote:Op donderdag 2 december 2010 18:23 schreef Junkie het volgende:
[..]
Dan is die plug gewoon kapot.
Hoe lang heb je de iPod al?
Heb je hem in een winkel gekocht of via Apple.nl?
Bij beide gevallen kan je hem gewoon bij een Apple winkel inleveren.
Bij mij werkt Messenger for Mac 8 ook al 2 dagen niet, ebuddy werkt wel. Denk dat ze iets aan't netwerk veranderd hebben dat de huidige cliënts voor mac nog niet mee overweg kunnen :/ hopelijk fix soon!quote:Op woensdag 1 december 2010 01:28 schreef Evil_Koekje het volgende:
Adium doet het bij mij atm niet..
Adium werkt prima hier.quote:Op donderdag 2 december 2010 20:58 schreef tony_clifton- het volgende:
[..]
Bij mij werkt Messenger for Mac 8 ook al 2 dagen niet, ebuddy werkt wel. Denk dat ze iets aan't netwerk veranderd hebben dat de huidige cliënts voor mac nog niet mee overweg kunnen :/ hopelijk fix soon!
Wat me nog een beetje tegenhoud is het feit dat ik op sommige plaatsen nog wat incompatibility verhalen lees icm MacBooks. Schijnt dat de disk af en toe kan freezen voor een paar tellen en dat op Apple laptops dat zelfs met de laatste firmware niet altijd opgelost is...quote:Op vrijdag 3 december 2010 09:42 schreef Tijn het volgende:
Die hybriddrives schijnen qua performance niet ver van echte SSDs te scoren, terwijl ze natuurlijk wel veeeel meer bang-for-buck bieden. Ik zou het toch overwegen hoor. Een echte SSD installeren zou ik eigenlijk alleen erbij doen, niet in plaats van de normale harddisk.
Vind ik ook wel aardig ja. Optical gebruik ik ook nooit. Heb je voor een euro of 100 een aardige SSD dan?quote:Op vrijdag 3 december 2010 09:54 schreef Tijn het volgende:
Ik zou zelf denk ik voor zoiets gaan en dan een echte, maar niet supergrote SSD erbij plaatsen in plaats van m'n optische drive (die ik toch nooit gebruik). Vervolgens Mac OS X op de SSD installeren, waardoor je normale harddisk helemaal vrij komt voor data. Best of all worlds
Als je aan 60 GB genoeg hebt wel. Volgens de Pricewatch is de goedkoopste 80 GB SSD een Intel Postville, voor bijna 140 euro.quote:Op vrijdag 3 december 2010 09:57 schreef KingOfMars het volgende:
[..]
Vind ik ook wel aardig ja. Optical gebruik ik ook nooit. Heb je voor een euro of 100 een aardige SSD dan?
OSX+al je apps kunnen makkelijk op een 20 gig schijf. Als je dan voor de bang for buck gaat gewoon zo een halen, en al je docs op een normale 500gig schijf.quote:Op vrijdag 3 december 2010 10:00 schreef Tijn het volgende:
[..]
Als je aan 60 GB genoeg hebt wel. Volgens de Pricewatch is de goedkoopste 80 GB SSD een Intel Postville, voor bijna 140 euro.
100% een scam, voor het eind van 't weekend is deze website al weer weg.quote:Op vrijdag 3 december 2010 18:52 schreef tomegel het volgende:
http://marktdiscounter.com/page6.php?view=productPage&product=73
iemand bekend met deze site? Vind het een aantrekkelijke prijs voor een imac maar wil niet beduveld worden dus iemand?
Ze moeten idd een logo hebben die naar de website van ThuiswinkelWaarborg linkt.quote:Op vrijdag 3 december 2010 19:01 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Ze zeggen dat ze lid zijn van Thuiswinkel waarborg, maar ze staan niet op de Ledenlijst. De site is verder ook wel erg shady. Niet doen dus.
Wat een sitequote:Op vrijdag 3 december 2010 19:06 schreef koffiekoekje het volgende:
Die recensies![]()
http://marktdiscounter.com/page5.php
Als het te mooi is om waar te zijn, is dat ook vaak het geval.quote:Op vrijdag 3 december 2010 18:52 schreef tomegel het volgende:
http://marktdiscounter.com/page6.php?view=productPage&product=73
iemand bekend met deze site? Vind het een aantrekkelijke prijs voor een imac maar wil niet beduveld worden dus iemand?
Nou, ik weet best zeker dat ik hier een nieuwe MBP voor mijn neus heb staan. #dontbelievethehypequote:Op zaterdag 4 december 2010 01:52 schreef Saninl het volgende:
[..]
Eigenlijk is daar nog niets over zeker..
Amazon.co.uk voor omgerekend € 36,-. Het is de Alupad van Just Mobile.quote:Op zaterdag 4 december 2010 18:53 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Waar heb je die besteld? Ik denk er ook nog wel eens aan een muismat te kopen.
Dan moet je maar een andere/betere computer kopen. [/admin]quote:Op zondag 5 december 2010 15:55 schreef De_Hertog het volgende:
Pff.. Op m'n PB trekt die sneeuwheader gewoon 50-60% CPU.
quote:Op zondag 5 december 2010 16:28 schreef koffiekoekje het volgende:
[..]
Dan moet je maar een andere/betere computer kopen. [/admin]
Die heb ik, maar dat neemt zo lastig meequote:Op zondag 5 december 2010 16:28 schreef koffiekoekje het volgende:
[..]
Dan moet je maar een andere/betere computer kopen. [/admin]
"Sent from my Windows Phone"quote:Op dinsdag 7 december 2010 00:28 schreef Junkie het volgende:
Windows Phone 7 shown copying and pasting on video
Waarom ziet dit er zo brak uit?
Toffe icoontjesquote:Op dinsdag 7 december 2010 00:28 schreef Junkie het volgende:
Windows Phone 7 shown copying and pasting on video
Waarom ziet dit er zo brak uit?
Het drie keer moeten 'touchen' voordat er wat gebeurt vind ik toch redelijk verontrustend.quote:Op dinsdag 7 december 2010 10:42 schreef Tijn het volgende:
[..]
Toffe icoontjesVolgens mij zien ze er in Windows 3.1 er net zo uit
Uiteindelijk wordt ook een heel ander woord geselecteerd dan hij in eerste instantie aangaf. Voor het voorbeeld maakt het weinig uit, maar als hij het daadwerkelijk nuttig had willen gebruiken was drie keer dus nog niet voldoende..quote:Op dinsdag 7 december 2010 19:53 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Het drie keer moeten 'touchen' voordat er wat gebeurt vind ik toch redelijk verontrustend.
Hey, mn zwarte MacBook!quote:Google unveils Cr-48, the first Chrome OS laptop
* 12.1-inch screen.
* Full size keyboard.
* Oversized clickpad.
* Qualcomm Gobi 3G chip for Verizon data in the US, your carrier of choice internationally.
* 802.11n dual-band WiFi.
* 8+ hours of active use.
* 8+ days of standby.
* Webcam.
* Flash storage.
Bij de Action?quote:Op dinsdag 7 december 2010 22:21 schreef Tauchmeister het volgende:
Iemand een tip voor een goede sleeve voor een 15,4" MBP? Die bij MediaMarkt zagen er een beetje shabby uit.
630 incl vodafone prepaid kaart bij mm arena / amsterdam noordquote:Op dinsdag 7 december 2010 21:23 schreef TheEgoHasLanded het volgende:
Damn, iPhone 4 uitverkocht bij MM Utrecht
Ik moest een beetje huilen van binnen.quote:Op donderdag 9 december 2010 11:34 schreef Mr.Noodle het volgende:
Dit Topic: Ervaring MacBook Pro uit china?
Ja, Bootcamp.quote:Op donderdag 9 december 2010 22:00 schreef admiraal_anaal het volgende:
Even een apple noob hier met een noob vraag
Kan windows op een macbook pro?
Sowieso heb ik straks veel vragen gezien ik een MBP heb gekocht (2e hands)
quote:Op donderdag 9 december 2010 22:02 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Ja, Bootcamp.
http://www.apple.com/macosx/compatibility/
Ja, je kan dan bij het opstarten door alt ingedrukt te houden kiezen of je OS X of Windows wilt opstarten. De Boot Camp-assistent staat in Programma's - Hulpprogramma's en bevat ook een stap-voor-stap installatiehandleiding.quote:Op donderdag 9 december 2010 23:08 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
![]()
En als ik macOSX ofzo wil draaien en daarnaast W7 kan dat ook?
Bij de Mac zijn ooit recovery-disks geleverd waarmee je een schone install kunt doen. Als je die niet hebt kan je Mac OS X 10.6 "Snow Leopard" kopen voor € 29. Je kunt zien welke versie je nu hebt door linksboven op het appeltje te klikken en "Over deze Mac" te kiezen.quote:Welke mac OS moet ik gebruiken trouwens voor een schone install en wat kost dat?
Ik heb de laatste tijd continue dat als ik in itunes een app koop dat die nergens terug te vinden is. Als ik hem dan op de ipad/iphone download en sync staat ie wel in itunes bij de programma's.quote:Op vrijdag 10 december 2010 16:33 schreef Mr.Noodle het volgende:
Meer mensen problemen met de iTunes store vandaag, betreft het updaten van Apps?
Nee, het viel alleen op dat ik voor het eerst in tijden eens geen updates had. De laatste tijd ging het wel hard, vooral updates voor iPhone 4.quote:Op vrijdag 10 december 2010 16:33 schreef Mr.Noodle het volgende:
Meer mensen problemen met de iTunes store vandaag, betreft het updaten van Apps?
wifi uit en aan schakelen bij de niet werkende wil wel eens helpen.quote:Op vrijdag 10 december 2010 20:27 schreef Eef999 het volgende:
Help!!! Ik kan sinds vanavond geen internetverbinding krijgen op de ipad en mbp, maar wel op de imac en ipodNooit eerder gehad, wat nu.....
Nee, ook niet...quote:Op vrijdag 10 december 2010 20:34 schreef koffiekoekje het volgende:
[..]
wifi uit en aan schakelen bij de niet werkende wil wel eens helpen.
Netwerk even helemaal verwijderen en opnieuw toevoegen misschien? Heeft op mijn iPhone wel eens gewerkt, op mijn iMac ook.quote:
neequote:Op vrijdag 10 december 2010 20:37 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Netwerk even helemaal verwijderen en opnieuw toevoegen misschien? Heeft op mijn iPhone wel eens gewerkt, op mijn iMac ook.
Ander kanaal gebruiken wil weleens helpen. Stel je in op je modem/router.quote:Op vrijdag 10 december 2010 20:42 schreef Eef999 het volgende:
Volgens mij iets met het ip adres. Maar ik ben een noob![]()
Op de imac en ipod een ip bijna gelijk, maar op de mbp en ipad een heel ander ip
Ik kan niet in mijn modem, een (ex)-vriend heeft hier alles aangesloten en ik kan nergens een gebruikersnaam en ww vindenquote:Op vrijdag 10 december 2010 20:44 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Ander kanaal gebruiken wil weleens helpen. Stel je in op je modem/router.
Shit, maar ff googlen dan....quote:Op vrijdag 10 december 2010 20:54 schreef Mr.Noodle het volgende:
Gebeurt omdat mensen in je buurt ook draadloos internet hebben aangesloten waarschijnlijk. Daar hoef jij niks voor te doen.
je hebt geen verbinding. Heb je die router al een keer aan en uit gezet?quote:Op vrijdag 10 december 2010 21:21 schreef Eef999 het volgende:
Iemand hier nog tips?? Op de niet werkende ipad en mbp begint het ip-adres met 169.254.....
Op de imac en ipod 192.168......
jaquote:Op vrijdag 10 december 2010 21:34 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
je hebt geen verbinding. Heb je die router al een keer aan en uit gezet?
Volgens mij is op nieuwe iMacs de video-aansluiting een input/output-poort, dus je kan hem ook als 2e monitor gebruiken. Je zal dan wel een VGA-naar-displayport verloopstekkertje moeten hebben. Zelf geen ervaring mee.quote:Op zaterdag 11 december 2010 16:27 schreef King_of_cubes het volgende:
Ik ben aan het kijken of het mogelijk is een windows laptop (via VGA omzetstukje?) aan een iMac te hangen en de iMac als tweede scherm te gebruiken maar lees op verschillende sites dat het hardwarematig niet mogelijk zou zijn. Voor de Mac vond ik een programma genaamd ScreenRecycler waarmee dit wel zou kunnen. Iemand een idee of er ook nog andere opties zijn voor windows?
Niemand een idee ??quote:Op vrijdag 10 december 2010 20:16 schreef DaMook het volgende:
[..]
Ik heb de laatste tijd continue dat als ik in itunes een app koop dat die nergens terug te vinden is. Als ik hem dan op de ipad/iphone download en sync staat ie wel in itunes bij de programma's.
EDIT: Nu kwamen ze niet eens in itunes en waren ze ook op de ipad weg :S . HELP.
quote:Op vrijdag 10 december 2010 09:59 schreef Apekoek het volgende:
1 heel vervelend probleem hier! Als ik een .zip wil uitpakken wordt het een .zip.cpgz en dat blijft datn een cirkeltje, in andere woorden ik kan deze zip niet uitpakken terwijl ik zeker weet dat deze zip niet beschadigd is. Wat te doen? Stuffit al geprobeerd maar dat werkt ook niet...
Wat gebeurt er als je die .zip.cpgz hernoemt naar .zip en dan weer uitpakt?quote:
Een family pack heeft 5 licensies, dat is het enige verschil. Er zit trouwens geen enkele controle op, dus je kunt zowel de normale als de family pack zo vaak installeren als je wilt. Maar dat doe je dan dus niet legaal. En ja, je kunt in OS X op elk moment de taal van het hele OS veranderen. Elke user kan zelfs zijn eigen taal ingesteld hebben.quote:Op zondag 12 december 2010 14:00 schreef admiraal_anaal het volgende:
Wat is het verschil tussen snow leopard en family pack? Is het enkel het aantal licenties? En als ik alles nederlands wil hoef ik toch geen nederlandse editie te hebben, dit is toch gewoon in te stellen naar de herinstallatie?
quote:Op zondag 12 december 2010 14:19 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Wat gebeurt er als je die .zip.cpgz hernoemt naar .zip en dan weer uitpakt?
[..]
Een family pack heeft 5 licensies, dat is het enige verschil. Er zit trouwens geen enkele controle op, dus je kunt zowel de normale als de family pack zo vaak installeren als je wilt. Maar dat doe je dan dus niet legaal. En ja, je kunt in OS X op elk moment de taal van het hele OS veranderen. Elke user kan zelfs zijn eigen taal ingesteld hebben.
Is het niet gewoon een corrupt bestand??quote:Op zondag 12 december 2010 19:23 schreef Apekoek het volgende:
Zelfde circeltje ontstaat dan weer, krijg het gewoon niet uitgepakt.
[..]
transmission, unison, perian, flip4mac, the unarchiver, unrarx, transmit, appcleanerquote:Op zondag 12 december 2010 21:10 schreef admiraal_anaal het volgende:
Wat zijn must-have app's/progjes voor een apple newbie? Ben enkel windows gewend en tis echt wennen zo'n apple. Wat moet ik echt hebben of is onwijs handig? Zijn er verder tips voor mij wat jullie bijv hebben gemist toen jullie toendertijd overgestapt waren van pc->mac?
En wat doen die progjes? Of is het handiger om te googlenquote:Op zondag 12 december 2010 21:22 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
transmission, unison, perian, flip4mac, the unarchiver, unrarx, transmit, appcleaner
Ik zou niet weten wat het kan zijn. Er zal wel iets verkeerd zijn met syncen. Heb je al geprobeerd om alle Apps van je iPad te halen.quote:
Alleen steekproefsgewijs.quote:Op maandag 13 december 2010 12:25 schreef r3gi3boy het volgende:
Controleert Apple nog of ik ingeschreven zou staan bij de TU of kan ik gewoon met korting kopen?
Ik heb dit ook een beetje, al heb ik al een half jaar een Mac.quote:Op zondag 12 december 2010 21:10 schreef admiraal_anaal het volgende:
Wat zijn must-have app's/progjes voor een apple newbie? Ben enkel windows gewend en tis echt wennen zo'n apple. Wat moet ik echt hebben of is onwijs handig? Zijn er verder tips voor mij wat jullie bijv hebben gemist toen jullie toendertijd overgestapt waren van pc->mac?
Lifehacker heeft afentoe wel wat artikelen over desktop customization.quote:Op maandag 13 december 2010 14:18 schreef MJay1 het volgende:
[..]
Ik heb dit ook een beetje, al heb ik al een half jaar een Mac.
Zo zie ik bijvoorbeeld soms super toffe desktops voorbij komen.. Ik zou niet weten waarmee dat kan? En wat zijn bijvoorbeeld handige apps die Windows niet heeft?
Hoezo niet? Is 200 goedkoper toch? Kan toch een aanbieding zijn?quote:Op maandag 13 december 2010 18:00 schreef pleeborstel het volgende:
In de Mediamarkt Zwolle folder staat nu een 13.3" macbook air voor 999 euro ( 2,4 GHZ, 4GB geheugen, 250 harde schijf).
Klopt niet toch?!
999 voor een 13.3" Air met die specs?! Nee, klopt echt niet, veel te cheap. Denk dat ze in de war zijn met een Pro.quote:Op maandag 13 december 2010 18:02 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Hoezo niet? Is 200 goedkoper toch? Kan toch een aanbieding zijn?
Echt? Mooi balen dat ik er pas zaterdag heen kan.. Dan zijn ze vast al opquote:Op maandag 13 december 2010 18:00 schreef pleeborstel het volgende:
In de Mediamarkt Zwolle folder staat nu een 13.3" macbook air voor 999 euro ( 2,4 GHZ, 4GB geheugen, 250 harde schijf).
Klopt niet toch?!
Oja de air idd, nee heb me ook vergist danquote:Op maandag 13 december 2010 18:04 schreef pleeborstel het volgende:
[..]
999 voor een 13.3" Air met die specs?! Nee, klopt echt niet, veel te cheap. Denk dat ze in de war zijn met een Pro.
Plaatje ziet er uit als een Macbook Pro. Nieuwe MBA's hebben ook geen 250GB hdd en 2.4GHz processor. Nog steeds wel een leuke aanbieding voor een Pro!quote:Op maandag 13 december 2010 18:00 schreef pleeborstel het volgende:
Klopt niet toch?!
quote:This update addresses overall stability and performance issues, and also includes specific fixes that:
Address compatibility with the iLife Media Browser
Improve reliability when upgrading existing Aperture libraries
Address issues with publishing photos to MobileMe, Facebook and Flickr
The update is recommended for all users of Aperture 3.
For detailed information on this update, please visit this website: http://support.apple.com/kb/TS2518
Jumsoft Money.quote:Op dinsdag 14 december 2010 00:14 schreef DaMook het volgende:
Zijn er goede (thuis) boekhouding programma's voor de mac die ook een iOS app hebben ? Ik wil namelijk graag mijn inkomsten en uitgaven wat beter gaan bijhouden.
Die kwam ik net idd ook tegen, denk dat ik voor die gaquote:
Heb dit dus nog steedsquote:Op vrijdag 10 december 2010 20:16 schreef DaMook het volgende:
[..]
Ik heb de laatste tijd continue dat als ik in itunes een app koop dat die nergens terug te vinden is. Als ik hem dan op de ipad/iphone download en sync staat ie wel in itunes bij de programma's.
EDIT: Nu kwamen ze niet eens in itunes en waren ze ook op de ipad weg :S . HELP.
Ziet ook prima uit idd. Werkt het importeren van transactiegegevens van bijvoorbeeld ABN Amro probleemloos?quote:Op dinsdag 14 december 2010 09:55 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Voor prive boekhouding heb ik Moneywell; werkt erg prima.
Dat ziet er best aardig uit, ja. Ben er nog niet helemaal van overtuigd dat ik hetzelfde niet in Numbers kan opzetten, maar eigenlijk denk ik dan meer als programmeur dan als "it just works!"-Applegebruikerquote:Op dinsdag 14 december 2010 09:55 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Voor prive boekhouding heb ik Moneywell; werkt erg prima.
Niet echt goed toch? Dat hij na 4 weken al op 92% zit?quote:
Kijk 'ns goed, de max charge staat zelfs op 101%. Die 92% was de batterijlading op dat moment.quote:Op dinsdag 14 december 2010 11:28 schreef Wootism het volgende:
[..]
Niet echt goed toch? Dat hij na 4 weken al op 92% zit?
Mijn Macbookje is 2 jaar oud, 492x opgeladen en zit nu op 90%
[ afbeelding ]
Ja, mits je computer aanstaat natuurlijk.quote:Op dinsdag 14 december 2010 15:34 schreef SosuaCafe het volgende:
Bij deze een vraag, kon zo snel via de search niets vinden.
Ik heb op mijn hoofdcomputer (1e etage) mijn gehele cd collectie 200.000+ bestanden op *.aac format gezet in itunes met covers etc.
Nu wil ik deze muziek draadloos beneden afspelen op mijn stereo installatie.
Dit geheel wil ik bedienen via mijn ipad of iphone 4/3gs.
Heb ik simpelweg genoeg aan 1x airport express en mn remote app ?
Ik zou wel weten wat ik met 450 euro moest doen.quote:Op dinsdag 14 december 2010 10:00 schreef Svyatagor het volgende:
Nice.
Ik was gisteren even bij mijn belastingadviseur. Ik kan straks aanspraak maken op investeringsaftrek, maar ik kom nét niet aan de norm
Ik moet eigenlijk voor het eind van dit jaar nog iets zakelijk kopen van minimaal 450 ex btw. Zit enorm te geilen op een 27" cinema display, maar die zijn weer meteen bijna 1000. iPad weet ik niet, heb er al eentje gehad en weer verkocht..
Echt compleet overheen gekeken!quote:Op dinsdag 14 december 2010 11:32 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Kijk 'ns goed, de max charge staat zelfs op 101%. Die 92% was de batterijlading op dat moment.
Mja, ik moet het voor mijn journalistieke werk nodig hebben. Bovendien heb ik al een paar mooie studiomonitorsquote:Op dinsdag 14 december 2010 17:35 schreef Junkie het volgende:
[..]
Ik zou wel weten wat ik met 450 euro moest doen.![]()
Een paar mooie speakers en je bent er al.![]()
Of moet het nog een bepaalde categorie vallen?
Daar moet je toch wel een euro of 500 voor kunnen krijgen.quote:Op dinsdag 14 december 2010 21:14 schreef nelisb het volgende:
Iemand enig idee wat dit waard is?
Modelnaam: MacBook
Modelaanduiding: MacBook4,1
Processornaam: Intel Core 2 Duo
Processorsnelheid: 2,4 GHz
Aantal processors: 1
Totaal aantal cores: 2
L2-cache: 3 MB
Geheugen: 2 GB
Bussnelheid: 800 MHz
Opstart-ROM-versie: MB41.00C1.B00
SMC-versie (systeem): 1.31f1
Serienummer (systeem): W88132F40P1
Juni 2008 en 160 gig schijf.
OSX 10.6.5
Accu 95% na 433 laadcyclussen.
quote:Op dinsdag 14 december 2010 22:20 schreef Terloops het volgende:
jullie ook: [BREKEND!!!] Oplossing van vele discussies!
Gelukkig staat het in Onz en lijkt ook niemand het serieus te nemen. Wat beter is, is simpelweg een kwestie van smaak en in ieder geval zeker niet met een simpele poll vast te stellen.quote:Op dinsdag 14 december 2010 22:20 schreef Terloops het volgende:
jullie ook: [BREKEND!!!] Oplossing van vele discussies!
Ik gok maart/april.quote:Op woensdag 15 december 2010 19:49 schreef pleeborstel het volgende:
Sta op het punt een nieuwe Macbook Pro te kopen, maar de buyers' guide van MacRumors zegt "don't buy, updates soon". Iemand enig idee wanneer deze update zou kunnen komen? Moet ik denken in weken of in maanden?
Niet.quote:Op woensdag 15 december 2010 19:52 schreef Lindstrøm. het volgende:
Hoe kan ik analoge FM-radio op mijn iPhone krijgen?
Wel ff rebootenquote:Nieuw in iTunes 10.1.1
In deze versie zijn een aantal belangrijke problemen verhopen, waaronder:
• Een probleem waarbij sommige muziekvideo's niet worden afgespeeld op Macs met een NVIDIA GeForce 9400- of NVIDIA GeForce 9600-videokaart.
• Een probleem waarbij iTunes onverwachts stopt bij het verwijderen van een afspeellijst als de iTunes-zijbalk zichtbaar is.
• Een probleem waarbij iTunes onverwachts stopt als een iPod wordt aangesloten op een Mac met een PowerPC-processor.
• Een probleem waarbij sommige muziekvideo's niet worden gesynchroniseerd met een iPod, iPhone of iPad.
iTunes 10.1 bevatte diverse nieuwe voorzieningen en verbeteringen, waaronder:
Ja, die is compatible met OSX.quote:Op woensdag 15 december 2010 19:47 schreef Temlin het volgende:
ik had een vraag. Ik heb nu al heel lang een probleem dat mijn interne brander kapot is. Nu wil ik snow leopard er op zetten maar kan dat met deze: http://tweakers.net/price(...)wart.html#tab:prices brander?
Ah mooi tnxquote:Op woensdag 15 december 2010 20:39 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Ja, die is compatible met OSX.
Als je een grote USB-stick hebt kun je ook een image maken van de dvd en die restoren op je stick, dat scheelt branden.
Februari schijnt.quote:Op woensdag 15 december 2010 19:49 schreef pleeborstel het volgende:
Sta op het punt een nieuwe Macbook Pro te kopen, maar de buyers' guide van MacRumors zegt "don't buy, updates soon". Iemand enig idee wanneer deze update zou kunnen komen? Moet ik denken in weken of in maanden?
Ik gebruik iBank al een klein jaartje en ben zeer tevreden. Ook de iPhone app werkt prima.quote:Op dinsdag 14 december 2010 00:32 schreef DaMook het volgende:
[..]
Die kwam ik net idd ook tegen, denk dat ik voor die ga. Gebruik jij die ook ? Wat zijn jou ervaringen ?
Ik kwam ook ibank tegen, ziet er opzich ook wel goed uit, maar Money bestaat al langer dus iets meer vertrouwen in.
Rebooten? Hier niet.quote:Op woensdag 15 december 2010 20:00 schreef Walter_Sobchak het volgende:
iTunes 10.1.1 is uit.
[..]
Wel ff rebooten
Redesigned MacBook Pro, iMac may come in first half of 2011quote:Op woensdag 15 december 2010 19:49 schreef pleeborstel het volgende:
Ja, ze komen nu standaard met een sneeuwpopwallpaper en staat al bij mij op de eetkamertafel. Mooi ding.quote:Op donderdag 16 december 2010 15:45 schreef Treces het volgende:
Zijn er eigenlijk al foto's uitgelekt van de nieuwe MBP?
Die zwarte bedoel je denk ikquote:Op donderdag 16 december 2010 16:40 schreef Panzermaus het volgende:
[..]
Ja, ze komen nu standaard met een sneeuwpopwallpaper en staat al bij mij op de eetkamertafel. Mooi ding.
[ afbeelding ]
Geprobeerd om iPad op andere computer aan te sluiten, in iTunes rechts op apparaatnaam te klikken en daar voor 'Aankopen overzetten' te kiezen?quote:Op vrijdag 17 december 2010 07:04 schreef TheEgoHasLanded het volgende:
Ik heb een probleem en hoop dat iemand hier een antwoord weet: de oude computer die ik voor iTunes en het beheren van mijn iPad gebruikte is gecrashed beyond repair. van de muziek heb ik nog wel een backup, maar van de apps niet. Hoe krijg ik alle apps die nu op mijn iPad staan op een andere computer?
En kan je hem met QT afspelen?quote:Op vrijdag 17 december 2010 22:48 schreef Snuf. het volgende:
Ik wil graag 2012 afspelen die ik gedownload heb, avi file. Maar als ik hem op VLC probeer af te spelen doet ie het niet? Hij komt wel in de afspeellijst maar er blijft 00:00 achter staan en hij doet het niet.
Iemand oplossing? Alvast bedankt.
Pff Quicktime doet het ook niet.quote:Op zaterdag 18 december 2010 07:43 schreef Junkie het volgende:
[..]
En kan je hem met QT afspelen?
(Perian geinstaleerd?)
Maar gok ook op een fake.
Cel eigenschappen en een streep door de cel jassen?quote:Op zaterdag 18 december 2010 22:50 schreef Lindstrøm. het volgende:
STRIKE BUTTON IN EXCEL 2011, WAAR?!
ah zo, dank je! dat ze die feature niet ff gewoon naast de B/I/U hebben gezet zegquote:Op zaterdag 18 december 2010 22:54 schreef Treces het volgende:
[..]
Cel eigenschappen en een streep door de cel jassen?
Dat is verplicht tegenwoordig, je kan wel een cadeaubon kopen en die invoeren.quote:Op zondag 19 december 2010 16:11 schreef -Menn0- het volgende:
Waarom kan ik niet bij iTunes selecteren dat ik geen betalingmethode wil invoeren?
Ik probeer voor mijn neefje wat spelletjes op zijn iPod Touch te zetten maar de App Store wil een betalingsmethode. Wij willen dit niet.
Dus er is geen mogelijkheid om er niet voor te betalen?quote:Op zondag 19 december 2010 17:14 schreef Treces het volgende:
[..]
Dat is verplicht tegenwoordig, je kan wel een cadeaubon kopen en die invoeren.
Ga naar de iTunes store in iTunes en probeer een gratis app te downloaden. Kies vanuit de popup die je vraagt om in te loggen de optie een nieuwe account aanmaken, en dan heeft het aanmeldingsformulier opeens de optie "geen" betaalmiddel.quote:Op zondag 19 december 2010 16:11 schreef -Menn0- het volgende:
Waarom kan ik niet bij iTunes selecteren dat ik geen betalingmethode wil invoeren?
Ik probeer voor mijn neefje wat spelletjes op zijn iPod Touch te zetten maar de App Store wil een betalingsmethode. Wij willen dit niet.
Ik ga het volgende keer proberen! Thanksquote:Op zondag 19 december 2010 17:26 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Ga naar de iTunes store in iTunes en probeer een gratis app te downloaden. Kies vanuit de popup die je vraagt om in te loggen de optie een nieuwe account aanmaken, en dan heeft het aanmeldingsformulier opeens de optie "geen" betaalmiddel.
Dit wist ik ook niet, ook maar even proberen voor mijn broertje dan. Want hij krijgt mijn iPod touch nu ik een iPhone heb, en hij wil ook wel gratis apps uit de App Store kunnen halen. Maar hij wil natuurlijk niet meteen met creditcards en Click 'n Buy aan de gang. Thanks.quote:Op zondag 19 december 2010 17:26 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Ga naar de iTunes store in iTunes en probeer een gratis app te downloaden. Kies vanuit de popup die je vraagt om in te loggen de optie een nieuwe account aanmaken, en dan heeft het aanmeldingsformulier opeens de optie "geen" betaalmiddel.
Bij Tracknummer, onder info, kan je dat nummer aangeven. (rechts van info veld)quote:Op maandag 20 december 2010 19:32 schreef nils7 het volgende:
Ik heb een album gekocht in iTunes maar hij download hem niet in de juiste volgorde
Dus heb nu in de playlist staan:
4
8
23
1
5
etc..
(selectie staat ook wel op "date last added")
Hoe krijg ik 'm dan juist wel dat ie weergeeft:
1
2
3
4
etc..
Maar dan het album als "last added" ziet?
Leuke aanbieding idd, doet me wel vermoeden dat er wat nieuws onderweg isquote:Op maandag 20 december 2010 17:03 schreef Pino112 het volgende:
http://www.xando.nl/?p=2&(...)b=specificaties#tabs
MBP 13" voor 999 euro
Ik gok op maart/april voor de 2011 refresh van de MacBook Pro.quote:Op maandag 20 december 2010 22:18 schreef Adelante het volgende:
[..]
Leuke aanbieding idd, doet me wel vermoeden dat er wat nieuws onderweg is
[ afbeelding ]
leuk! jammer dat ik al een normale MB heb gekocht voor 350 euro, vond ik ook wel een goede deal. Van een Fokker nog wel.quote:Op maandag 20 december 2010 17:03 schreef Pino112 het volgende:
http://www.xando.nl/?p=2&(...)b=specificaties#tabs
MBP 13" voor 999 euro
Is niet erg cheap, is juist ERG veel als je kijkt naar de specificaties. Dixons naait hun klanten echt hard betreft het aanbieden van oude Apple modellen.quote:Op dinsdag 21 december 2010 23:37 schreef Basson het volgende:
Die 20" iMac bij Dixons voor € 749,99 is ook wel erg cheap. Even € 500 eraf!
Waarom, als ik vragen mag? Zolang je je ogen goed open houd en door neppe acties heen prikt, kan je buiten die verkopers om vaak een zeer voordelige deal krijgen. Zoals die Engelse verkoper op Ebay, Electronics King ofzo.quote:Op woensdag 22 december 2010 12:18 schreef Graseter het volgende:
Ik koop alles van apple op apple.com of in een iCenter
Precies, ik betaalde laatst voor een MBP i5 nog minder dan 1500 euro. Model kost in de winkel bijna 2k.quote:Op woensdag 22 december 2010 13:50 schreef jakkop het volgende:
[..]
Waarom, als ik vragen mag? Zolang je je ogen goed open houd en door neppe acties heen prikt, kan je buiten die verkopers om vaak een zeer voordelige deal krijgen. Zoals die Engelse verkoper op Ebay, Electronics King ofzo.
Unchecked nummers worden expres niet meegenomen in het afspelen van muzieklijsten. Je kunt het "oplossen" door op een andere manier de selectie voor je iPhone te maken. Maak een playlist aan waarin de muziek staat die je op je iPhone wilt hebben, en synchroniseer je iPhone alleen met die playlist.quote:Op woensdag 22 december 2010 15:48 schreef icebeer het volgende:
vraagje over iTunes
ik heb al m'n muziek in iTunes staan, maar omdat m'n iPhone niet groot genoeg is heb ik sommige albums "unchecked" en ingesteld dat hij alleen de "checked" moet synchroniseren
alleen als ik nu zo'n 'unchecked' album wil afspelen (met repeat aan) dan stopt hij steeds na 1 liedje met afspelen van het album
hoe kan ik dat fixen?
Omdat ik die TU Delft link gebruik, 12% korting.quote:Op woensdag 22 december 2010 13:50 schreef jakkop het volgende:
[..]
Waarom, als ik vragen mag? Zolang je je ogen goed open houd en door neppe acties heen prikt, kan je buiten die verkopers om vaak een zeer voordelige deal krijgen. Zoals die Engelse verkoper op Ebay, Electronics King ofzo.
oke bedanktquote:Op woensdag 22 december 2010 16:24 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Unchecked nummers worden expres niet meegenomen in het afspelen van muzieklijsten. Je kunt het "oplossen" door op een andere manier de selectie voor je iPhone te maken. Maak een playlist aan waarin de muziek staat die je op je iPhone wilt hebben, en synchroniseer je iPhone alleen met die playlist.
Met behulp van Smart Playlists kan je een eind komen. Als vervanging van je checked muziek kan je bijvoorbeeld ook een automatisch updatende playlist maken waarin alle muziek staat, behalve die muziek die in een andere playlist (bv "niet op iPhone") staat.
The 'checked' functie zit nu net in iTunes om liedjes uit te sluiten van het standaard afspelen. Het is dus op zich wel logisch, alleen niet helemaal wat jij verwachttequote:Op woensdag 22 december 2010 16:37 schreef icebeer het volgende:
[..]
oke bedankt
Maar het slaat toch echt helemaal nergens op. Apple heeft af en toe zulke rare dingen.
al ga ik naar iTunes > music > klik een album aan en doe play selected lijkt het me toch niet meer dan normaal dat hij dat album afspeelt en niet alleen het 1e nummer.
bedenk dan een extra optie "never sync this" ofzo.
Bij Get Info (Command - I) op een map kun je de rechten voor een map instellen per account. Kijk wel even uit dat je dit alleen bij document-mappen en dergelijke doet, en niet bij bijvoorbeeld de Library. Geef dus ook niet de Home directory zelf vrij, maar alleen de mappen waarbij het echt nodig is.quote:Op woensdag 22 december 2010 17:13 schreef icebeer het volgende:
haha oke in dat opzicht is het wel logisch
ik ga het binnenkort even uitzoeken
Nog een vraag. Ik heb 2 profielen op m'n Mac. Hoe kan ik de rechten voor beide profielen gelijk krijgen. In het 2e profiel staan alle mappen die ik met het 1e profiel heb gemaakt op 'read only'. Beide profielen staan wel op admin.
Ik filter muziek op rating. Ik sync m'n iPhone met een smart playlist die alleen nummers met 5 sterren pakt.quote:Op woensdag 22 december 2010 16:37 schreef icebeer het volgende:
[..]
oke bedankt
Maar het slaat toch echt helemaal nergens op. Apple heeft af en toe zulke rare dingen.
al ga ik naar iTunes > music > klik een album aan en doe play selected lijkt het me toch niet meer dan normaal dat hij dat album afspeelt en niet alleen het 1e nummer.
bedenk dan een extra optie "never sync this" ofzo.
Geniaal.quote:
Op zich wel handige software, maar waarom zou iemand die een gejatte Macbook heeft niet meteen de schijf "wipen" en zorgen dat de internetverbinding niet tot stand kan worden gebrachtquote:Op donderdag 23 december 2010 00:46 schreef Junkie het volgende:
Voor wie zijn Mac(Book) wil beveiligen met tracker software.
HiddenApp is gratis tot januari.
Of je kan natuurlijk Prey gebruiken.
[..]
Geniaal.![]()
Dat vraag ik mij ook afquote:Op donderdag 23 december 2010 00:51 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Op zich wel handige software, maar waarom zou iemand die een gejatte Macbook heeft niet meteen de schijf "wipen" en zorgen dat de internetverbinding niet tot stand kan worden gebrachtOf bij mij zit er standaard een ww op, dan kunnen ze ook niet inloggen en eigenlijk daardoor het programma niet gebruiken of draait het ook terwijl er een lockscreen op zit of bij een loginscherm?
Ligt er natuurlijk maar aan door wat voor een dief je laptop gejat wordt. Het wipen van de schijf kun je voorkomen door een firmware password in te stellen waardoor je geen clean install van OSX meer kunt doen. Daarnaast wordt aangeraden het guest account te activeren, dat kan weinig kwaad en een eerste verkenningsronde door de betreffende dief kan net lang genoeg duren om de positie door te geven, wat screenshots te maken en wat isight foto's te maken.quote:Op donderdag 23 december 2010 00:51 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Op zich wel handige software, maar waarom zou iemand die een gejatte Macbook heeft niet meteen de schijf "wipen" en zorgen dat de internetverbinding niet tot stand kan worden gebrachtOf bij mij zit er standaard een ww op, dan kunnen ze ook niet inloggen en eigenlijk daardoor het programma niet gebruiken of draait het ook terwijl er een lockscreen op zit of bij een loginscherm?
Dat dus.quote:Op donderdag 23 december 2010 13:32 schreef KingOfMars het volgende:
[..]
Ligt er natuurlijk maar aan door wat voor een dief je laptop gejat wordt. Het wipen van de schijf kun je voorkomen door een firmware password in te stellen waardoor je geen clean install van OSX meer kunt doen. Daarnaast wordt aangeraden het guest account te activeren, dat kan weinig kwaad en een eerste verkenningsronde door de betreffende dief kan net lang genoeg duren om de positie door te geven, wat screenshots te maken en wat isight foto's te maken.
Het is zeker geen waterdicht systeem en je kunt genoeg scenario's bedenken waarbij een dergelijke app zinloos is, maar zie het als een soort kleine extra verzekering. De kosten van zo'n app wegen natuurlijk niet op tegen de kosten van een nieuwe Mac...
Prey draait in elk geval ook tijdens het login-scherm, maar of hij dan ook op het internet kan weet ik niet. Het wordt ook aangeraden om een guest-account te maken zodat de dief verleid wordt eens lekker te gaan surfen, zonder dat hij meteen bij je data kan.quote:Op donderdag 23 december 2010 00:51 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Dan zal je vriendin wel balen als de retailstore in Amsterdam eenmaal geopend is! :pquote:Op donderdag 23 december 2010 16:53 schreef LeonH het volgende:
Ik ben laatst gaan winkelen in Oberhausen en zag dat ze daar sinds kort ook een Apple Store hebbenDie was er in mei nog niet
![]()
Een zucht uit mijn vriendins mond toen ze het logo zag, want dit kind moest alweer even naar zijn speelgoedwinkel
Meteen maar de Magic Mouse gekocht voor mijn ouders voor de kerst.
Zo herkenbaar, vaak gevolgd door "Ah nee he".quote:Op donderdag 23 december 2010 16:53 schreef LeonH het volgende:
Een zucht uit mijn vriendins mond toen ze het logo zag, want dit kind moest alweer even naar zijn speelgoedwinkel
Amsterdam is voor mij verder wegquote:Op donderdag 23 december 2010 17:05 schreef Wootism het volgende:
[..]
Dan zal je vriendin wel balen als de retailstore in Amsterdam eenmaal geopend is! :p
Maar dan wel meteen naar de iPad toe rennen en gaan spelen met dat ding. En de hele tijd roepen dat ze "die witte laptop" zo leuk vindtquote:Op donderdag 23 december 2010 18:22 schreef Treces het volgende:
[..]
Zo herkenbaar, vaak gevolgd door "Ah nee he".
Oh, bij mij zijn het meer de spelletjes als Angry Birds en Cut the Rope waar ik mijn vriendin blij mee kan maken.quote:Op donderdag 23 december 2010 20:14 schreef LeonH het volgende:
[..]
Maar dan wel meteen naar de iPad toe rennen en gaan spelen met dat ding. En de hele tijd roepen dat ze "die witte laptop" zo leuk vindt
Zou ik mogen vragen waarom je hem überhaupt wil laten opstarten vanaf een externe harddisk?quote:Op donderdag 23 december 2010 22:15 schreef Tijn het volgende:
Ik heb een 24" iMac uit 2007. Ik wil graag Snow Leopard starten vanaf een externe disk. Ik heb een WD My Book Studio II (2 TB) gekocht en daar Snow Leopard op geïnstalleerd.
Als ik 'em via USB aansluit, werkt het prima en kan ik Snow Leopard gewoon booten (ik typ dit vanuit SL die draait vanaf de WD). Echter, wil ik natuurlijk geen USB gebruiken, maar gewoon Firewire. Liefst Firewire 800.
Als ik de disk echter via Firewire aansluit (400 of 800 maakt niet uit), kan ik m'n iMac er niet van opstarten. Als ik alt ingedrukt hou, verschijnt 'ie niet als één van de schijven waaruit ik kan kiezen.
What's up?
Omdat ik de Leopard installatie op m'n interne harddisk nog niet kwijt wil.quote:Op donderdag 23 december 2010 22:19 schreef Treces het volgende:
[..]
Zou ik mogen vragen waarom je hem überhaupt wil laten opstarten vanaf een externe harddisk?
Jep. Maar als ik boot zonder alt in te drukken, blijft 'ie gewoon eeuwig grijs.quote:Op donderdag 23 december 2010 22:31 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Verschijnt ie wel in Opstartschijf in Systeemvoorkeuren?
Ik heb hem sinds gister, het is even wennen maar tot nu toe niks te klagen.quote:Op donderdag 23 december 2010 23:35 schreef admiraal_anaal het volgende:
Iemand ervaring met de magic mouse? Heb hem als kerstcadeautje gekocht gezien mijn vriendin niet om kan gaan met touchpad van de MBP
quote:Op donderdag 23 december 2010 23:35 schreef admiraal_anaal het volgende:
Iemand ervaring met de magic mouse? Heb hem als kerstcadeautje gekocht gezien mijn vriendin niet om kan gaan met touchpad van de MBP
Ja maar ze speelt spelletjes ala farmvile en dat genre waar ze beter met een muis overweg kan. Ook zit ze steeds te dubbelklikken zoals je dat in windows kan doen maar met Snow leopard gaat dat niet of ik moet ergens instellingen missenquote:Op donderdag 23 december 2010 23:46 schreef Temlin het volgende:
[..]dat trackpad is juist zo fijn/goed ivm met andere.
FireWire wordt gebruikt voor allerlei andere dingen zoals Target Disk mode. Misschien moet je dat eerst ergens uitzetten?quote:
Expresse - Klein met printer aansluiting en muziek streaming (Airplay)quote:Op donderdag 23 december 2010 23:53 schreef admiraal_anaal het volgende:
Wat is het voordeel van airport eigenlijk? Zoals ik het begrijp is het toch gewoon een router?
Ik neem aan dat je niet de USB en FireWire kabel tegelijk hebt aangesloten.quote:Op donderdag 23 december 2010 22:45 schreef Tijn het volgende:
[..]
Jep. Maar als ik boot zonder alt in te drukken, blijft 'ie gewoon eeuwig grijs.
Neequote:Op vrijdag 24 december 2010 00:12 schreef Junkie het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je niet de USB en FireWire kabel tegelijk hebt aangesloten.
Ik zal het morgen eens proberen, bedankt voor de tipquote:'Bless' je externe HDD eens als hij via FW is aangesloten.
Ah, blijkbaar zijn mensen niet zo slim om een machine leeg te maken..quote:Op donderdag 23 december 2010 14:02 schreef Junkie het volgende:
[..]
Dat dus.![]()
Voorbeeldje: Gestolen MacBook komt online, wat kan ik doen!?
Ik vind m erg fijn werken. Was even wennen in t begin maar je hebt het snel door. Wel heb ik magic prefs nog geïnstalleerd zodat de aanwijzer wat sneller is dan standaardquote:Op donderdag 23 december 2010 23:35 schreef admiraal_anaal het volgende:
Haha hij is goedquote:Op vrijdag 24 december 2010 01:39 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Ah, blijkbaar zijn mensen niet zo slim om een machine leeg te maken..
http://www.dumpert.nl/med(...)ackers_computer.html
Het blessen heeft niet gewerkt.quote:Op vrijdag 24 december 2010 00:33 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik zal het morgen eens proberen, bedankt voor de tip
Heb je Verbose nu al geprobeerd?quote:Op vrijdag 24 december 2010 16:00 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het blessen heeft niet gewerkt.
Het rare is, als ik 'em in m'n MacBook Pro steek, kan ik er zonder problemen van booten. Maar m'n iMac ziet 'em niet tijdens het opstarten![]()
Oh nee, dat kan ik nog wel even doen. Al weet ik niet zo goed waar ik dan precies naar zou moeten kijken.quote:Op vrijdag 24 december 2010 16:54 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Heb je Verbose nu al geprobeerd?
Ik ook niet, maar met een beetje geluk zie je het als het langs komtquote:Op vrijdag 24 december 2010 17:19 schreef Tijn het volgende:
[..]
Oh nee, dat kan ik nog wel even doen. Al weet ik niet zo goed waar ik dan precies naar zou moeten kijken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |