Zou ik mogen vragen waarom je hem überhaupt wil laten opstarten vanaf een externe harddisk?quote:Op donderdag 23 december 2010 22:15 schreef Tijn het volgende:
Ik heb een 24" iMac uit 2007. Ik wil graag Snow Leopard starten vanaf een externe disk. Ik heb een WD My Book Studio II (2 TB) gekocht en daar Snow Leopard op geïnstalleerd.
Als ik 'em via USB aansluit, werkt het prima en kan ik Snow Leopard gewoon booten (ik typ dit vanuit SL die draait vanaf de WD). Echter, wil ik natuurlijk geen USB gebruiken, maar gewoon Firewire. Liefst Firewire 800.
Als ik de disk echter via Firewire aansluit (400 of 800 maakt niet uit), kan ik m'n iMac er niet van opstarten. Als ik alt ingedrukt hou, verschijnt 'ie niet als één van de schijven waaruit ik kan kiezen.
What's up?
Omdat ik de Leopard installatie op m'n interne harddisk nog niet kwijt wil.quote:Op donderdag 23 december 2010 22:19 schreef Treces het volgende:
[..]
Zou ik mogen vragen waarom je hem überhaupt wil laten opstarten vanaf een externe harddisk?
Jep. Maar als ik boot zonder alt in te drukken, blijft 'ie gewoon eeuwig grijs.quote:Op donderdag 23 december 2010 22:31 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Verschijnt ie wel in Opstartschijf in Systeemvoorkeuren?
Ik heb hem sinds gister, het is even wennen maar tot nu toe niks te klagen.quote:Op donderdag 23 december 2010 23:35 schreef admiraal_anaal het volgende:
Iemand ervaring met de magic mouse? Heb hem als kerstcadeautje gekocht gezien mijn vriendin niet om kan gaan met touchpad van de MBP
quote:Op donderdag 23 december 2010 23:35 schreef admiraal_anaal het volgende:
Iemand ervaring met de magic mouse? Heb hem als kerstcadeautje gekocht gezien mijn vriendin niet om kan gaan met touchpad van de MBP
Ja maar ze speelt spelletjes ala farmvile en dat genre waar ze beter met een muis overweg kan. Ook zit ze steeds te dubbelklikken zoals je dat in windows kan doen maar met Snow leopard gaat dat niet of ik moet ergens instellingen missenquote:Op donderdag 23 december 2010 23:46 schreef Temlin het volgende:
[..]dat trackpad is juist zo fijn/goed ivm met andere.
FireWire wordt gebruikt voor allerlei andere dingen zoals Target Disk mode. Misschien moet je dat eerst ergens uitzetten?quote:
Expresse - Klein met printer aansluiting en muziek streaming (Airplay)quote:Op donderdag 23 december 2010 23:53 schreef admiraal_anaal het volgende:
Wat is het voordeel van airport eigenlijk? Zoals ik het begrijp is het toch gewoon een router?
Ik neem aan dat je niet de USB en FireWire kabel tegelijk hebt aangesloten.quote:Op donderdag 23 december 2010 22:45 schreef Tijn het volgende:
[..]
Jep. Maar als ik boot zonder alt in te drukken, blijft 'ie gewoon eeuwig grijs.
Neequote:Op vrijdag 24 december 2010 00:12 schreef Junkie het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je niet de USB en FireWire kabel tegelijk hebt aangesloten.
Ik zal het morgen eens proberen, bedankt voor de tipquote:'Bless' je externe HDD eens als hij via FW is aangesloten.
Ah, blijkbaar zijn mensen niet zo slim om een machine leeg te maken..quote:Op donderdag 23 december 2010 14:02 schreef Junkie het volgende:
[..]
Dat dus.![]()
Voorbeeldje: Gestolen MacBook komt online, wat kan ik doen!?
Ik vind m erg fijn werken. Was even wennen in t begin maar je hebt het snel door. Wel heb ik magic prefs nog geïnstalleerd zodat de aanwijzer wat sneller is dan standaardquote:Op donderdag 23 december 2010 23:35 schreef admiraal_anaal het volgende:
Haha hij is goedquote:Op vrijdag 24 december 2010 01:39 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Ah, blijkbaar zijn mensen niet zo slim om een machine leeg te maken..
http://www.dumpert.nl/med(...)ackers_computer.html
Het blessen heeft niet gewerkt.quote:Op vrijdag 24 december 2010 00:33 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik zal het morgen eens proberen, bedankt voor de tip
Heb je Verbose nu al geprobeerd?quote:Op vrijdag 24 december 2010 16:00 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het blessen heeft niet gewerkt.
Het rare is, als ik 'em in m'n MacBook Pro steek, kan ik er zonder problemen van booten. Maar m'n iMac ziet 'em niet tijdens het opstarten![]()
Oh nee, dat kan ik nog wel even doen. Al weet ik niet zo goed waar ik dan precies naar zou moeten kijken.quote:Op vrijdag 24 december 2010 16:54 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Heb je Verbose nu al geprobeerd?
Ik ook niet, maar met een beetje geluk zie je het als het langs komtquote:Op vrijdag 24 december 2010 17:19 schreef Tijn het volgende:
[..]
Oh nee, dat kan ik nog wel even doen. Al weet ik niet zo goed waar ik dan precies naar zou moeten kijken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |