Is niet erg cheap, is juist ERG veel als je kijkt naar de specificaties. Dixons naait hun klanten echt hard betreft het aanbieden van oude Apple modellen.quote:Op dinsdag 21 december 2010 23:37 schreef Basson het volgende:
Die 20" iMac bij Dixons voor ¤ 749,99 is ook wel erg cheap. Even ¤ 500 eraf!
Waarom, als ik vragen mag? Zolang je je ogen goed open houd en door neppe acties heen prikt, kan je buiten die verkopers om vaak een zeer voordelige deal krijgen. Zoals die Engelse verkoper op Ebay, Electronics King ofzo.quote:Op woensdag 22 december 2010 12:18 schreef Graseter het volgende:
Ik koop alles van apple op apple.com of in een iCenter
Precies, ik betaalde laatst voor een MBP i5 nog minder dan 1500 euro. Model kost in de winkel bijna 2k.quote:Op woensdag 22 december 2010 13:50 schreef jakkop het volgende:
[..]
Waarom, als ik vragen mag? Zolang je je ogen goed open houd en door neppe acties heen prikt, kan je buiten die verkopers om vaak een zeer voordelige deal krijgen. Zoals die Engelse verkoper op Ebay, Electronics King ofzo.
Unchecked nummers worden expres niet meegenomen in het afspelen van muzieklijsten. Je kunt het "oplossen" door op een andere manier de selectie voor je iPhone te maken. Maak een playlist aan waarin de muziek staat die je op je iPhone wilt hebben, en synchroniseer je iPhone alleen met die playlist.quote:Op woensdag 22 december 2010 15:48 schreef icebeer het volgende:
vraagje over iTunes
ik heb al m'n muziek in iTunes staan, maar omdat m'n iPhone niet groot genoeg is heb ik sommige albums "unchecked" en ingesteld dat hij alleen de "checked" moet synchroniseren
alleen als ik nu zo'n 'unchecked' album wil afspelen (met repeat aan) dan stopt hij steeds na 1 liedje met afspelen van het album
hoe kan ik dat fixen?
Omdat ik die TU Delft link gebruik, 12% korting.quote:Op woensdag 22 december 2010 13:50 schreef jakkop het volgende:
[..]
Waarom, als ik vragen mag? Zolang je je ogen goed open houd en door neppe acties heen prikt, kan je buiten die verkopers om vaak een zeer voordelige deal krijgen. Zoals die Engelse verkoper op Ebay, Electronics King ofzo.
oke bedanktquote:Op woensdag 22 december 2010 16:24 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Unchecked nummers worden expres niet meegenomen in het afspelen van muzieklijsten. Je kunt het "oplossen" door op een andere manier de selectie voor je iPhone te maken. Maak een playlist aan waarin de muziek staat die je op je iPhone wilt hebben, en synchroniseer je iPhone alleen met die playlist.
Met behulp van Smart Playlists kan je een eind komen. Als vervanging van je checked muziek kan je bijvoorbeeld ook een automatisch updatende playlist maken waarin alle muziek staat, behalve die muziek die in een andere playlist (bv "niet op iPhone") staat.
The 'checked' functie zit nu net in iTunes om liedjes uit te sluiten van het standaard afspelen. Het is dus op zich wel logisch, alleen niet helemaal wat jij verwachttequote:Op woensdag 22 december 2010 16:37 schreef icebeer het volgende:
[..]
oke bedankt
Maar het slaat toch echt helemaal nergens op. Apple heeft af en toe zulke rare dingen.
al ga ik naar iTunes > music > klik een album aan en doe play selected lijkt het me toch niet meer dan normaal dat hij dat album afspeelt en niet alleen het 1e nummer.
bedenk dan een extra optie "never sync this" ofzo.
Bij Get Info (Command - I) op een map kun je de rechten voor een map instellen per account. Kijk wel even uit dat je dit alleen bij document-mappen en dergelijke doet, en niet bij bijvoorbeeld de Library. Geef dus ook niet de Home directory zelf vrij, maar alleen de mappen waarbij het echt nodig is.quote:Op woensdag 22 december 2010 17:13 schreef icebeer het volgende:
haha oke in dat opzicht is het wel logisch
ik ga het binnenkort even uitzoeken
Nog een vraag. Ik heb 2 profielen op m'n Mac. Hoe kan ik de rechten voor beide profielen gelijk krijgen. In het 2e profiel staan alle mappen die ik met het 1e profiel heb gemaakt op 'read only'. Beide profielen staan wel op admin.
Ik filter muziek op rating. Ik sync m'n iPhone met een smart playlist die alleen nummers met 5 sterren pakt.quote:Op woensdag 22 december 2010 16:37 schreef icebeer het volgende:
[..]
oke bedankt
Maar het slaat toch echt helemaal nergens op. Apple heeft af en toe zulke rare dingen.
al ga ik naar iTunes > music > klik een album aan en doe play selected lijkt het me toch niet meer dan normaal dat hij dat album afspeelt en niet alleen het 1e nummer.
bedenk dan een extra optie "never sync this" ofzo.
Geniaal.quote:
Op zich wel handige software, maar waarom zou iemand die een gejatte Macbook heeft niet meteen de schijf "wipen" en zorgen dat de internetverbinding niet tot stand kan worden gebrachtquote:Op donderdag 23 december 2010 00:46 schreef Junkie het volgende:
Voor wie zijn Mac(Book) wil beveiligen met tracker software.
HiddenApp is gratis tot januari.
Of je kan natuurlijk Prey gebruiken.
[..]
Geniaal.![]()
Dat vraag ik mij ook afquote:Op donderdag 23 december 2010 00:51 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Op zich wel handige software, maar waarom zou iemand die een gejatte Macbook heeft niet meteen de schijf "wipen" en zorgen dat de internetverbinding niet tot stand kan worden gebrachtOf bij mij zit er standaard een ww op, dan kunnen ze ook niet inloggen en eigenlijk daardoor het programma niet gebruiken of draait het ook terwijl er een lockscreen op zit of bij een loginscherm?
Ligt er natuurlijk maar aan door wat voor een dief je laptop gejat wordt. Het wipen van de schijf kun je voorkomen door een firmware password in te stellen waardoor je geen clean install van OSX meer kunt doen. Daarnaast wordt aangeraden het guest account te activeren, dat kan weinig kwaad en een eerste verkenningsronde door de betreffende dief kan net lang genoeg duren om de positie door te geven, wat screenshots te maken en wat isight foto's te maken.quote:Op donderdag 23 december 2010 00:51 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Op zich wel handige software, maar waarom zou iemand die een gejatte Macbook heeft niet meteen de schijf "wipen" en zorgen dat de internetverbinding niet tot stand kan worden gebrachtOf bij mij zit er standaard een ww op, dan kunnen ze ook niet inloggen en eigenlijk daardoor het programma niet gebruiken of draait het ook terwijl er een lockscreen op zit of bij een loginscherm?
Dat dus.quote:Op donderdag 23 december 2010 13:32 schreef KingOfMars het volgende:
[..]
Ligt er natuurlijk maar aan door wat voor een dief je laptop gejat wordt. Het wipen van de schijf kun je voorkomen door een firmware password in te stellen waardoor je geen clean install van OSX meer kunt doen. Daarnaast wordt aangeraden het guest account te activeren, dat kan weinig kwaad en een eerste verkenningsronde door de betreffende dief kan net lang genoeg duren om de positie door te geven, wat screenshots te maken en wat isight foto's te maken.
Het is zeker geen waterdicht systeem en je kunt genoeg scenario's bedenken waarbij een dergelijke app zinloos is, maar zie het als een soort kleine extra verzekering. De kosten van zo'n app wegen natuurlijk niet op tegen de kosten van een nieuwe Mac...
Prey draait in elk geval ook tijdens het login-scherm, maar of hij dan ook op het internet kan weet ik niet. Het wordt ook aangeraden om een guest-account te maken zodat de dief verleid wordt eens lekker te gaan surfen, zonder dat hij meteen bij je data kan.quote:Op donderdag 23 december 2010 00:51 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Dan zal je vriendin wel balen als de retailstore in Amsterdam eenmaal geopend is! :pquote:Op donderdag 23 december 2010 16:53 schreef LeonH het volgende:
Ik ben laatst gaan winkelen in Oberhausen en zag dat ze daar sinds kort ook een Apple Store hebbenDie was er in mei nog niet
![]()
Een zucht uit mijn vriendins mond toen ze het logo zag, want dit kind moest alweer even naar zijn speelgoedwinkel
Meteen maar de Magic Mouse gekocht voor mijn ouders voor de kerst.
Zo herkenbaar, vaak gevolgd door "Ah nee he".quote:Op donderdag 23 december 2010 16:53 schreef LeonH het volgende:
Een zucht uit mijn vriendins mond toen ze het logo zag, want dit kind moest alweer even naar zijn speelgoedwinkel
Amsterdam is voor mij verder wegquote:Op donderdag 23 december 2010 17:05 schreef Wootism het volgende:
[..]
Dan zal je vriendin wel balen als de retailstore in Amsterdam eenmaal geopend is! :p
Maar dan wel meteen naar de iPad toe rennen en gaan spelen met dat ding. En de hele tijd roepen dat ze "die witte laptop" zo leuk vindtquote:Op donderdag 23 december 2010 18:22 schreef Treces het volgende:
[..]
Zo herkenbaar, vaak gevolgd door "Ah nee he".
Oh, bij mij zijn het meer de spelletjes als Angry Birds en Cut the Rope waar ik mijn vriendin blij mee kan maken.quote:Op donderdag 23 december 2010 20:14 schreef LeonH het volgende:
[..]
Maar dan wel meteen naar de iPad toe rennen en gaan spelen met dat ding. En de hele tijd roepen dat ze "die witte laptop" zo leuk vindt
Zou ik mogen vragen waarom je hem überhaupt wil laten opstarten vanaf een externe harddisk?quote:Op donderdag 23 december 2010 22:15 schreef Tijn het volgende:
Ik heb een 24" iMac uit 2007. Ik wil graag Snow Leopard starten vanaf een externe disk. Ik heb een WD My Book Studio II (2 TB) gekocht en daar Snow Leopard op geīnstalleerd.
Als ik 'em via USB aansluit, werkt het prima en kan ik Snow Leopard gewoon booten (ik typ dit vanuit SL die draait vanaf de WD). Echter, wil ik natuurlijk geen USB gebruiken, maar gewoon Firewire. Liefst Firewire 800.
Als ik de disk echter via Firewire aansluit (400 of 800 maakt niet uit), kan ik m'n iMac er niet van opstarten. Als ik alt ingedrukt hou, verschijnt 'ie niet als één van de schijven waaruit ik kan kiezen.
What's up?
Omdat ik de Leopard installatie op m'n interne harddisk nog niet kwijt wil.quote:Op donderdag 23 december 2010 22:19 schreef Treces het volgende:
[..]
Zou ik mogen vragen waarom je hem überhaupt wil laten opstarten vanaf een externe harddisk?
Jep. Maar als ik boot zonder alt in te drukken, blijft 'ie gewoon eeuwig grijs.quote:Op donderdag 23 december 2010 22:31 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Verschijnt ie wel in Opstartschijf in Systeemvoorkeuren?
Ik heb hem sinds gister, het is even wennen maar tot nu toe niks te klagen.quote:Op donderdag 23 december 2010 23:35 schreef admiraal_anaal het volgende:
Iemand ervaring met de magic mouse? Heb hem als kerstcadeautje gekocht gezien mijn vriendin niet om kan gaan met touchpad van de MBP
quote:Op donderdag 23 december 2010 23:35 schreef admiraal_anaal het volgende:
Iemand ervaring met de magic mouse? Heb hem als kerstcadeautje gekocht gezien mijn vriendin niet om kan gaan met touchpad van de MBP
Ja maar ze speelt spelletjes ala farmvile en dat genre waar ze beter met een muis overweg kan. Ook zit ze steeds te dubbelklikken zoals je dat in windows kan doen maar met Snow leopard gaat dat niet of ik moet ergens instellingen missenquote:Op donderdag 23 december 2010 23:46 schreef Temlin het volgende:
[..]dat trackpad is juist zo fijn/goed ivm met andere.
FireWire wordt gebruikt voor allerlei andere dingen zoals Target Disk mode. Misschien moet je dat eerst ergens uitzetten?quote:
Expresse - Klein met printer aansluiting en muziek streaming (Airplay)quote:Op donderdag 23 december 2010 23:53 schreef admiraal_anaal het volgende:
Wat is het voordeel van airport eigenlijk? Zoals ik het begrijp is het toch gewoon een router?
Ik neem aan dat je niet de USB en FireWire kabel tegelijk hebt aangesloten.quote:Op donderdag 23 december 2010 22:45 schreef Tijn het volgende:
[..]
Jep. Maar als ik boot zonder alt in te drukken, blijft 'ie gewoon eeuwig grijs.
Neequote:Op vrijdag 24 december 2010 00:12 schreef Junkie het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je niet de USB en FireWire kabel tegelijk hebt aangesloten.
Ik zal het morgen eens proberen, bedankt voor de tipquote:'Bless' je externe HDD eens als hij via FW is aangesloten.
Ah, blijkbaar zijn mensen niet zo slim om een machine leeg te maken..quote:Op donderdag 23 december 2010 14:02 schreef Junkie het volgende:
[..]
Dat dus.![]()
Voorbeeldje: Gestolen MacBook komt online, wat kan ik doen!?
Ik vind m erg fijn werken. Was even wennen in t begin maar je hebt het snel door. Wel heb ik magic prefs nog geīnstalleerd zodat de aanwijzer wat sneller is dan standaardquote:Op donderdag 23 december 2010 23:35 schreef admiraal_anaal het volgende:
Haha hij is goedquote:Op vrijdag 24 december 2010 01:39 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Ah, blijkbaar zijn mensen niet zo slim om een machine leeg te maken..
http://www.dumpert.nl/med(...)ackers_computer.html
Het blessen heeft niet gewerkt.quote:Op vrijdag 24 december 2010 00:33 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik zal het morgen eens proberen, bedankt voor de tip
Heb je Verbose nu al geprobeerd?quote:Op vrijdag 24 december 2010 16:00 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het blessen heeft niet gewerkt.
Het rare is, als ik 'em in m'n MacBook Pro steek, kan ik er zonder problemen van booten. Maar m'n iMac ziet 'em niet tijdens het opstarten![]()
Oh nee, dat kan ik nog wel even doen. Al weet ik niet zo goed waar ik dan precies naar zou moeten kijken.quote:Op vrijdag 24 december 2010 16:54 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Heb je Verbose nu al geprobeerd?
Ik ook niet, maar met een beetje geluk zie je het als het langs komtquote:Op vrijdag 24 december 2010 17:19 schreef Tijn het volgende:
[..]
Oh nee, dat kan ik nog wel even doen. Al weet ik niet zo goed waar ik dan precies naar zou moeten kijken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |