quote:Op zondag 28 november 2010 22:35 schreef trui het volgende:
daar kun je wel zo'n beetje gif op innemen lyssa!![]()
maar leuk, een bubble-leg-reus!
de luchtballon (+ -vaarder) is ook mooi gelukt! (maar mijsje, kom es kijken, hij is wel behoorlijk nakend!
)
stefanie, knap hoor, dat haken met die gekke wol! lief schaap weer!
kwakz0r, dat is inderdaad superleuk zeg, dat je het je vriendinnen gaat leren.veel succes!
Hij is leuk geworden!quote:Op maandag 29 november 2010 20:04 schreef muts88 het volgende:
Ik wil jullie nog even bedanken voor jullie tips en adviezen.
Inmiddels al flink wat gehaakt waaronder twee mutsjes en mijn eerste poppetje (Yoga uit Star Wars)
[ afbeelding ]
[/quote][/quote]quote:[quote]quote]Op maandag 29 november 2010 18:26 schreef Ynske het volgende:
[..]
moet ik eventueel voor je kijken of ze ze hier nog hebben? en dan opsturen? als de kleurcode klopt?
[..]
hmm vind je m daarop lijken?
Het zijn knoopjes die ik hier toevallig nog had liggenquote:Op maandag 29 november 2010 20:48 schreef trui het volgende:
hey muts88, leuk! zijn dat nou belletjes of knoopjes, die ogen?
Ik verknip altijd de IKEA kussens van 1,99quote:Op maandag 29 november 2010 22:01 schreef muts88 het volgende:
Ben inmiddels begonnen aan mijn tweede poppetje, een nijntje die ik hier ook voorbij heb zien komen.
Nu heb ik mijn Yoda poppetje gewoon opgevuld met watten, maar wat kan ik het beste gebruiken voor mijn wat grotere nijntje? en belangrijker, waar koop je zoiets?
Pink gebruikenquote:Op maandag 29 november 2010 21:00 schreef Marlou1983 het volgende:
Ik krijg tijdens het haken ontzettende kramp in mijn pink-die-de-draad-leidt...
Iemand tips? Ik blijf het namelijk na een paar dagen ook nog voelen, haha!
Straks heb ik voor de rest van mijn leven een haakpink...
Thanks! Geen idee dat je zoiets bij de Hema kon kopen. Waar vind ik dat precies?quote:Op maandag 29 november 2010 22:09 schreef Smaren het volgende:
poppenvulling muts88. Bij hobbywinkels, op de markt, bij de Hema.
Watten is nooit een goed idee. Als je yoda nu nat wordt, dan krimpt je vulling.
Haha ik zo:quote:Op maandag 29 november 2010 23:10 schreef trovey het volgende:
Even een foto gemaakt hoe ik de draad heb tijdens het haken (let even niet op mijn nagels, ik heb net nog in potgrond gezeten om een planten te herpotten die door de katten uit was gegraven)
[ afbeelding ]
nou alleen als ik echt 5 uur achter elkaar zit te haken. Maar omdat ik het vaak tijdens college zit te doen wissel ik het (heeeeeel somsquote:Op maandag 29 november 2010 23:26 schreef trovey het volgende:
Dat zou mijn hand niet leuk vinden om het op jouw manier te doen...RSI rechts is meer dan genoeg voor mij. Krijg je geen kramp in die wijsvinger op deze manier?
Meestal onderop in de hoek bij de klosjes garen / knoopjes / koffiefilters / vuilniszakken / waspoeder. (In onze HEMA dan... )quote:Op maandag 29 november 2010 22:21 schreef muts88 het volgende:
[..]
Thanks! Geen idee dat je zoiets bij de Hema kon kopen. Waar vind ik dat precies?Beetje een richting?
Dat heb ik ook gehad!! Mn moeder zei ook dat het door het haken kwam, maar dat geloofde ik ook niet, maar bij mij is het wel weggegaan. Al was het niet maanden, en meer een echte pijn dan een zeurderige pijn, maar toch, Bah zeg. Moet je niet eens naar de dokter?quote:Op dinsdag 30 november 2010 12:42 schreef trui het volgende:
esseEi, ik heb ook wat last van zoiets, namelijk al maanden een wat zeurderige pijn in m'n linker schouder. het haken is hier natuurlijk ook verdachte oorzaak nr. 1.. maar toch wel wat raar, want ik haak met rechts en heb niet het gevoel dat ik m'n linkerschouder daar nou erg raar gespannen bij gebruik ofzo. ik probeer nu wel wat bewuster ontspannen te zitten tijdens het haken, maar de pijn is niet zomaar weg helaas. voelt echt als iets engigs binnenin. (kapsel oid). maar helemaal niet haken wil ik niet eigenlijk.![]()
oh en 't wit van de advent-boom is weer wit!de wasmachine bracht uitkomst.
Heb het gevonden! Geweldig. Ook lekkere grote zak vol. Thanks voor de tip!quote:Op dinsdag 30 november 2010 09:06 schreef Whiskers het volgende:
[..]
Meestal onderop in de hoek bij de klosjes garen / knoopjes / koffiefilters / vuilniszakken / waspoeder. (In onze HEMA dan... )
mooi Trui, ik zal die van mij ook plaatsen:quote:Op dinsdag 30 november 2010 13:07 schreef trui het volgende:
he bah (en brr) mynerfius. toch maar een paar noodpatronen uitprinten dan. te beginnen met 'fingerless mittens/gloves'.![]()
ik heb weer wat hexagonnetjes gehaakt, nu die van the royal sisters.
[ afbeelding ]
hmm goede tip! Laten we zeggen dat een granny 'unit' 1.5 cm hoog is, en 1.5 cm breed. Een beetje volwassen deken zou fleecedeken van 160 lang bij 120 breed zijn ongeveer? dus dat is rond de 100-120 strepen, als je ook nog een randje en de ontbrekende ruimte meetelt, en 80 granny units breed. als jij 240 chains hebt opgezet, reken je dan 3 chains per unit of 5 (de 2 lossen ertussen)? Dus als je er 5 rekent, heb je 48 units, heb je er 3 dan 80. dus er gaan rond de 60 units in een kleur bij jou, en 3 strepen haal je net niet dus zegmaar 170 units per kleur. Dus dan zou ik voor 100 strepen 2.2 uit een bol halen, en dus 50 bollen dus zegmaar 3 a 4 bollen van elke kleur (als je 17 kleuren hebt) aanhouden.... Hmmm dat wordt dus zeeman wolquote:Op dinsdag 30 november 2010 20:40 schreef Marlou1983 het volgende:
O, Nijntje is leuk!
Over de streepjes: ik heb nog geen idee hoeveel bollen er in een deken gaan.... Ik heb 17 kleuren, geloof ik, en ik ben ernstig bang dat ik de derde streep per kleur niet meer ga redden (heb 240 steken opgezet, en ik zou even moeten meten hoe breed dat dan wordt...)
Ik heb nog geen idee hoeveel strepen het uiteindelijk gaan worden trouwens!
Nog even een tip voor degene die ook een strependeken gaat maken: zet de beginsteken heel losjes op, anders trekt je deken 'krom'. (Dat doet die van mij dus...)
haha ik ga meteen kijken.quote:Op dinsdag 30 november 2010 20:47 schreef YskaFredriksson het volgende:
Trui! Ik heb in FEEstdagen een topic aangemaakt over kerstversiering en ik heb jouw kerstboomhaaksels er ook in geplaatst als voorbeeld inclusief je naam en bronvermelding. Als je dat niet wil dan hoor ik het wel
Ja het is het nijntje wat hier al een keertje voorbij kwamquote:Op dinsdag 30 november 2010 20:56 schreef trui het volgende:
leuk muts! is dat de nijntje van 't patroon van spiegelei? (of heeft mijn geheugen nu dingen door elkaar gehusseld..)
het is nog niet echt een stormloop topicquote:Op dinsdag 30 november 2010 20:55 schreef trui het volgende:
[..]
haha ik ga meteen kijken.prima hoor.
`quote:Op dinsdag 30 november 2010 20:40 schreef Marlou1983 het volgende:
O, Nijntje is leuk!
Over de streepjes: ik heb nog geen idee hoeveel bollen er in een deken gaan.... Ik heb 17 kleuren, geloof ik, en ik ben ernstig bang dat ik de derde streep per kleur niet meer ga redden (heb 240 steken opgezet, en ik zou even moeten meten hoe breed dat dan wordt...)
Ik heb nog geen idee hoeveel strepen het uiteindelijk gaan worden trouwens!
Nog even een tip voor degene die ook een strependeken gaat maken: zet de beginsteken heel losjes op, anders trekt je deken 'krom'. (Dat doet die van mij dus...)
Geen idee, ik heb gewoon bij Zeeman/Wibra er eerst maar eens 10 opgehaald van elke kleur die ik gebruik en dan zien we wel weer.quote:[quote]Op dinsdag 30 november 2010 20:47 schreef kirsten. het volgende:
[..]
hmm goede tip! Laten we zeggen dat een granny 'unit' 1.5 cm hoog is, en 1.5 cm breed. Een beetje volwassen deken zou fleecedeken van 160 lang bij 120 breed zijn ongeveer? dus dat is rond de 100-120 strepen, als je ook nog een randje en de ontbrekende ruimte meetelt, en 80 granny units breed. als jij 240 chains hebt opgezet, reken je dan 3 chains per unit of 5 (de 2 lossen ertussen)? Dus als je er 5 rekent, heb je 48 units, heb je er 3 dan 80. dus er gaan rond de 60 units in een kleur bij jou, en 3 strepen haal je net niet dus zegmaar 170 units per kleur. Dus dan zou ik voor 100 strepen 2.2 uit een bol halen, en dus 50 bollen dus zegmaar 3 a 4 bollen van elke kleur (als je 17 kleuren hebt) aanhouden.... Hmmm dat wordt dus zeeman wol
of zit ik nu gigantisch uit m'n nek te lullen en klopt er geen donder van
[/quote]
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
is idd filethaken, dit was met tzelfde garen gemaakt als de barbiejurkjes, naald 1,5quote:Op woensdag 1 december 2010 10:46 schreef Lijnloos het volgende:
Mooi engeltje Ynske! Is dat nou filet-haken? Ziet er wel heel tof uit, maar da's denk ik met heel dun garen of niet?
Mijn kussen-to-be, nu met rood randje erom:
[ afbeelding ]
als je de TS een kleurtje gegeven hebt, of jezelf dan heb je die sneeuwdingen niet....quote:Op woensdag 1 december 2010 11:50 schreef mijsje het volgende:
doe je goed Caroline
Trui, waarom heb jij geen sneeuwvlokken in je posts? (verder iedereen wel, toch?)
ik weet welke je bedoelt.. Was ze gisteren ook al aan het zoeken maar kon ze niet vinden :-( dus zal zo eens verder zoeken.quote:Op dinsdag 30 november 2010 21:32 schreef trui het volgende:
ik heb nog wel iets leukere dingen in de planning. en kijk anders eens naar de prachtige sneeuwvlok-decoraties van Ophelia in 't vorige deel van dit topic, die zijn misschien wel inspirerend.
Bij jou zie ik wel sneeuwvlokjes! Maar bij trui inderdaad niet! Weirdquote:Op woensdag 1 december 2010 14:00 schreef Whoopdidoo het volgende:
Ik heb ook geen sneeuwvlokjes! Nou zeg.
quote:Op woensdag 1 december 2010 14:06 schreef trui het volgende:
bij mij blijven ze kennelijk niet zo goed plakken.hier buiten ligt overigens genoeg hoor.
voor YskaFrederikson dan nog maar eens een linkje naar desneeuwvlokken van Ophelia
![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |