abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 29 november 2010 @ 19:01:52 #1
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_89309454
100513_112545_haaktopic.gif

Handige sites:
Haakpatronen poppen en knuffels
Hobbydoos.nl - Haken
HobbyGigant.nl
Stitch Diva's Crochet Tutorial (Engelstalig, met foto's )
Jessica Tromp - Haaksteken en hun symbolen pagina 1
Jessica Tromp - Haaksteken en hun symbolen pagina 2
Amigurumi leren haken (incl. linkjes naar deel 2 en 3)
Handige tips om (bijna onzichtbaar) te meerderen en minderen
Haaknaalden
Hier kun je je werk bijhouden
Bloemen haken
Zpagetti bollen kun je hier vinden
Ravelry, een grote Engelstalige handwerkcommunity. Er is zelfs een FOK!groep!
Gratis Nederlandse patronen
Heuse blogpost over onze eigen Wampi aan het haken in de trein!
Voor een indicatie van de gemiddelde afmetingen van babyvoetjes, kom maar op met de slofjes!

Vorige delen:
01 - 02 - 03 - 04 - 05 - 06 - 07 - 08 - 09 - 10 - 11 - 12 - 13 - 14 - 15 - 16 - 17 - 18 - 19 - 20 - 21 - 22 - 23 - 24 -
25 - 26 - 27 - 28 - 29 - 30 - 31 - 32 -33 - 34 - 35 - 36 - 37 - 38 - 39 - 40 - 41 - 42 - 43 - 44 - 45 - 46 - 47 - 48 - 49 - 50 - 51 - 52 - 53 - 54

Heb je de laatste post in het topic? Open dan even een nieuw deel. De openingspost vind je hier.

De laatst geshowde haaksels:

Ynskes tril- & muziekbeestjes:

Marlou's granny-stripe deken in wording:

helemaal lijnloos maar toch niet zonder lijn, rara het is .... een UP! versie rood:

en nog een echte lijnloos:

adventboom van trui, nog vóór het verkleuren van de 'sneeuw'... (gelukkig hebben we de foto's nog ;( )

plus een minikerstboompje:

beware... dit hier links is één arm van lyssa's bubble-leg-reus:

en haar naturistisch aangelegde ballonvaarder:

floortje2 van stefanieV:

kwakz0rs kunstwerken:
vera-sjaal

sok

muts voor vriend

super stitch sampler sjaal:

paarse muts:

trovey's boekenlegger:

whoopdidoo's flappie (die nog iets mondiger moet zien te worden. ;) )

fiepjes eendje:

fiepjes uiltjes:

en haar prachtige ripple-dekentje:

genoeg inspiratie om weer op volle kracht vooruit te haken!

[ Bericht 57% gewijzigd door trui op 29-11-2010 20:46:56 ]
in de haak.
pi_89309531
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 22:35 schreef trui het volgende:
daar kun je wel zo'n beetje gif op innemen lyssa! :+ :D maar leuk, een bubble-leg-reus! :D de luchtballon (+ -vaarder) is ook mooi gelukt! (maar mijsje, kom es kijken, hij is wel behoorlijk nakend! :P )

stefanie, knap hoor, dat haken met die gekke wol! lief schaap weer!

kwakz0r, dat is inderdaad superleuk zeg, dat je het je vriendinnen gaat leren. :) veel succes!

:P goeie tip! Hey Lyssa, je mannetje in de luchtballon is nogal ehm... blootjes... ;)

wel weer hele leuke mooie projecten gezien in het afgelopen topic! O+

welterusten aan Willem en Cato! :W
  maandag 29 november 2010 @ 19:35:47 #3
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_89311129
Moooi deken! hele mooie kleuren enzo :D

En je beestjes zijn ook lief Ynske!

Nog 2 GSjes vast maken en dan maak ik een WIP foto, maar moet eerst even een werk-oefening doen zodat ik morgen (hopelijk) echt aan de slag kan.
pi_89312728
Ik wil jullie nog even bedanken voor jullie tips en adviezen.

Inmiddels al flink wat gehaakt waaronder twee mutsjes en mijn eerste poppetje (Yoga uit Star Wars) :)
pi_89313104
Ik bedoel dus Yoda :)
pi_89313235
haha, ik dacht al: Yoga? Heette dat ding echt Yoga?!
(Ik had net niet ver genoeg naar beneden gescrolled...) ;)
pi_89313245
Yoda O+ ! Geweldig leuk gedaan!

Essei, ben benieuwd! Ik heb vandaag op werk ook weer flink wat kunnen doen tijdens het wachten op backups en verwijderende websites... I love my job! (nu dan, hiervoor en hierna geen hol te doen... da's minder).
Zooitje Gs-jes gemaakt, deels voor de UP en deels voor het kussentje voor mijn sinterklaaslootje thuis. Ik was alleen de roze vergeten, dus die doe ik morgen maar ;)

pi_89313268
Hij is wel erg leuk trouwens! (nog vergeten te zeggen)
pi_89313362
He, da's een goeie baan zeg!
Ik ben vanaf 17 december 'thuisblijfmama'. (bewuste keuze trouwens) Ook een goeie baan, maar ik denk dat ik verrassend weinig aan haken zal toekomen, haha!
pi_89314323
@Marlou1983 en @Lijnloos: bedankt! Patroon komt trouwens van Ravelry :)
  maandag 29 november 2010 @ 20:48:44 #11
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_89315391
hey muts88, leuk! zijn dat nou belletjes of knoopjes, die ogen?
in de haak.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 29 november 2010 @ 20:54:15 #12
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_89315730
quote:
Op maandag 29 november 2010 20:04 schreef muts88 het volgende:
Ik wil jullie nog even bedanken voor jullie tips en adviezen.

Inmiddels al flink wat gehaakt waaronder twee mutsjes en mijn eerste poppetje (Yoga uit Star Wars) :)
[ afbeelding ]
Hij is leuk geworden!
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  maandag 29 november 2010 @ 20:58:21 #13
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_89316015
Leuk die Yoda!! :D

Heb m'n oefen werk af dus: Hier mijn WIP van de up :D

Morgen werken dus waarschijnlijk niet meer haken (krijg ook serieus last van m'n arm :S)

Edit: had m'n foto wel even mogen draaien. Anyhow: de linkerkant is de onderkant ;) (en dus halverwege de up, maar hey, ik wou beginnen met groen ;)
pi_89316114
Ik krijg tijdens het haken ontzettende kramp in mijn pink-die-de-draad-leidt...
Iemand tips? Ik blijf het namelijk na een paar dagen ook nog voelen, haha!
Straks heb ik voor de rest van mijn leven een haakpink...
  maandag 29 november 2010 @ 21:02:36 #15
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_89316285
Marlou ik heb het ook! Maar dan moet je de draad op een andere manier vasthouden (is een officiele manier voor :O) maar daar moet je even naar googelen.
1 keer om je pink wikkelen, onder je ring en middelvinger en bovenlangs je wijsvinger. Met je wijsvinger kan je 'm dan aantrekken (door die te strekken) snap je? anders dus even googlen
pi_89316524
Ik gebruik mijn pink helemaal niet in het haken dacht ik :P
pi_89316640
haha! Ik heb het mezelf dus min of meer aangeleerd, en mijn pink is er dus bij in geslopen....
Ik zal eens googelen naar de officiële manier om de draad vast te houden!
pi_89317883
Oh trui wat erg van die verkleuring! Ik voel me zo schuldig, door mij ben je tenslotte met dat stomme stijfsel aan de slag gegaan....
  maandag 29 november 2010 @ 21:46:28 #19
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_89319079
haha oh was JIJ dat! ;) joh, ik had 't nooit in zulk heet water moeten gooien, echt m'n eigen stomme schuld hoor. maar op de verpakking stond dat je 't met kokend water moest aanlengen, dus dat deed ik. vervolgens had ik beter wat langer kunnen wachten op afkoeling voor ik het geheel erin dompelde... 8)7
in de haak.
pi_89319564
quote:
[quote]quote]14s.gif Op maandag 29 november 2010 18:26 schreef Ynske het volgende:

[..]

moet ik eventueel voor je kijken of ze ze hier nog hebben? en dan opsturen? als de kleurcode klopt?

[..]

hmm vind je m daarop lijken? :D
[/quote][/quote]

Nog even een reaktie uit het vorige topic:

Ik ga deze week nog weer even kijken of het er al weer is, of nog een beter idee....ik bel ze even :P . Als het hier niet meer terugkomt dan neem ik je aanbod alsnog graag aan. Ik laat het je nog even weten. In ieder geval bedankt voor het aanbod of ik er nou gebruik van ga maken of niet. :*
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_89320007
Ben inmiddels begonnen aan mijn tweede poppetje, een nijntje die ik hier ook voorbij heb zien komen.
Nu heb ik mijn Yoda poppetje gewoon opgevuld met watten, maar wat kan ik het beste gebruiken voor mijn wat grotere nijntje? en belangrijker, waar koop je zoiets? :)
pi_89320541
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 20:48 schreef trui het volgende:
hey muts88, leuk! zijn dat nou belletjes of knoopjes, die ogen?
Het zijn knoopjes die ik hier toevallig nog had liggen :)
pi_89320555
poppenvulling muts88. Bij hobbywinkels, op de markt, bij de Hema.
Watten is nooit een goed idee. Als je yoda nu nat wordt, dan krimpt je vulling.

Nou ja, trui, als het nu helemaal verpest is hoef je gelukkig alleen de witte rand opnieuw te doen. ;)
pi_89320867
quote:
Op maandag 29 november 2010 22:01 schreef muts88 het volgende:
Ben inmiddels begonnen aan mijn tweede poppetje, een nijntje die ik hier ook voorbij heb zien komen.
Nu heb ik mijn Yoda poppetje gewoon opgevuld met watten, maar wat kan ik het beste gebruiken voor mijn wat grotere nijntje? en belangrijker, waar koop je zoiets? :)
Ik verknip altijd de IKEA kussens van 1,99
pi_89321231
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 21:00 schreef Marlou1983 het volgende:
Ik krijg tijdens het haken ontzettende kramp in mijn pink-die-de-draad-leidt...
Iemand tips? Ik blijf het namelijk na een paar dagen ook nog voelen, haha!
Straks heb ik voor de rest van mijn leven een haakpink...
Pink gebruiken :? Ik heb de draad gewoon tussen de wijsvinger en middelvinger lopen en trek zo vanzelf de draad mee.
Optimist tot in de kist
pi_89321451
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 22:09 schreef Smaren het volgende:
poppenvulling muts88. Bij hobbywinkels, op de markt, bij de Hema.
Watten is nooit een goed idee. Als je yoda nu nat wordt, dan krimpt je vulling.
Thanks! Geen idee dat je zoiets bij de Hema kon kopen. Waar vind ik dat precies? :) Beetje een richting?
pi_89322374
Ik gebruik mijn pink eigenlijk ook niet... heb net speciaal nog even gekeken, maar ik doe het dus ook anders.

Hema kun je inderdaad ook vulspul kopen (tenminste wel de hema hier in het dorp). Ik heb ooit een grote zak bij de pipoos gekocht, die is nog lang niet op... werkt ook prima!

Net weer heerlijk gsjes zitten maken, dit keer de roze voor het kussentje. Nog 6 te gaan en dan nog de boel aan elkaar maken en dan van de week even lang IKEA voor een kussentje. *O*
pi_89322952
Wauw wat een boel mooie dingen zijn er gemaakt O+

Ik ben nog steeds met de puffstich-muts bezig, er zit nu 1 bol van 100gr in. Het is een gepriegel, maar hij word heel gaaf.
pi_89322972
ik gebruik altijd mijn wijsvinger, en hou het haakwerk dan tussen duim en middelvinger vast.

Ik heb trouwens dus geen last van een haak-pink maar een haak-wijsvinger :') Kraaaaamp!

Ik heb vanmiddag weer een konijntje gemaakt (en afgeleverd bij de desbetreffende persoon), foto's komen later wel want ik heb inmiddels 6 uur lang gedaan over 20 bladzijden (nu zijn het wel hele grote bladzijdes met hele kleine lettertjes.. Maar toch dat is niet snel ;) )
pi_89324635
Even een foto gemaakt hoe ik de draad heb tijdens het haken (let even niet op mijn nagels, ik heb net nog in potgrond gezeten om een planten te herpotten die door de katten was uitgegraven }:| )

[ Bericht 0% gewijzigd door trovey op 29-11-2010 23:20:04 ]
Optimist tot in de kist
pi_89325057
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 23:10 schreef trovey het volgende:
Even een foto gemaakt hoe ik de draad heb tijdens het haken (let even niet op mijn nagels, ik heb net nog in potgrond gezeten om een planten te herpotten die door de katten uit was gegraven }:| )

[ afbeelding ]
Haha ik zo:

zo zie je maar dat iedereen andere technieken heeft he.

Dit is trouwens het konijntje:

Het lijkt alsof je de vulling heel erg ziet maar dat is in het echt niet zo, de flits maakt het erger lijken dan het is.
pi_89325453
Dat zou mijn hand niet leuk vinden om het op jouw manier te doen :') ...RSI rechts is meer dan genoeg voor mij. Krijg je geen kramp in die wijsvinger op deze manier? :P
Optimist tot in de kist
  dinsdag 30 november 2010 @ 00:41:42 #33
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_89328404
ik heb 'm ook nog wel een keer om m'n pink, om de draad strak genoeg te trekken, maar zonder kramp gelukkig! dus eerst over de wijsvinger, en daarna om de pink heen gedraaid.
in de haak.
pi_89330840
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 23:26 schreef trovey het volgende:
Dat zou mijn hand niet leuk vinden om het op jouw manier te doen :') ...RSI rechts is meer dan genoeg voor mij. Krijg je geen kramp in die wijsvinger op deze manier? :P
nou alleen als ik echt 5 uur achter elkaar zit te haken. Maar omdat ik het vaak tijdens college zit te doen wissel ik het (heeeeeel soms :P) af met schrijven. En anders wel met iets pakken, of even studeren of gewoon even stoppen. En wat Trui zegt, ik wikkel hem vaak ook nog om m'n pink om hem strak te houden. Want zoals het er nu uitziet hou ik hem gewoon met m'n vuist vast zegmaar, maar dat is superlastig als je dan net gedoucht hebt, dan komt dat draadje zo door je knuisten heen glijden.
pi_89330904
Ik heb de draad over mijn wijsvinger en dan aan de binnenkant hand. Wat ik wel heb is een nagel die plat groeit, zal vanmiddag eens kijken of ik het op de foto kan krijgen, want het ziet er niet uit: @
pi_89331851
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 22:21 schreef muts88 het volgende:

[..]

Thanks! Geen idee dat je zoiets bij de Hema kon kopen. Waar vind ik dat precies? :) Beetje een richting?
Meestal onderop in de hoek bij de klosjes garen / knoopjes / koffiefilters / vuilniszakken / waspoeder. (In onze HEMA dan... )
Cat hair is a fashion statement
I'm really a cat you see and it's not my last life at all
  dinsdag 30 november 2010 @ 10:01:18 #37
171422 LadyBlack
paint it black
pi_89333016
Hihi whiskers, wat een grappige avatar heb jij O+

Ik schiet niks op, nog steeds niks af! Maar vandaag ben ik thuis dus ik wil mn Sinterklaas afkrijgen :Y
pi_89333056
Ik ben net begonnen met het joinen van de gsjes voor mijn sinterklaas-kado... eerste anderhalve rij is af, gelukkig weer veel wachten tussendoor op het werk, dus kan ik het ding vandaag wel afmaken denk ik... morgen effe kussentje halen bij Ikea en klaar zijn we!
  dinsdag 30 november 2010 @ 10:40:16 #39
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_89333984
wat is je konijn lief zeg Kirsten!!! :D

*ik ga aan het werk, niet haken, niet forummen (proberen) en m'n arm een dag rust gunnen*
(wist je dat je een tennisarm namelijk niet krijgt van tennissen maar van breien? kan vast ook van haken :( (je wordt hypochonder van geneeskunde))
  dinsdag 30 november 2010 @ 12:42:40 #40
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_89338668
esseEi, ik heb ook wat last van zoiets, namelijk al maanden een wat zeurderige pijn in m'n linker schouder. het haken is hier natuurlijk ook verdachte oorzaak nr. 1.. maar toch wel wat raar, want ik haak met rechts en heb niet het gevoel dat ik m'n linkerschouder daar nou erg raar gespannen bij gebruik ofzo. ik probeer nu wel wat bewuster ontspannen te zitten tijdens het haken, maar de pijn is niet zomaar weg helaas. voelt echt als iets engigs binnenin. (kapsel oid). maar helemaal niet haken wil ik niet eigenlijk. :o

oh en 't wit van de advent-boom is weer wit! *O* de wasmachine bracht uitkomst. :)
in de haak.
  dinsdag 30 november 2010 @ 12:50:12 #41
171422 LadyBlack
paint it black
pi_89338981
Da's een goeie actie geweest dan Trui! ^O^ Zou echt zonde zijn van die boom als ie groezelige sneeuw had ;(

En die pijn is wel vervelend! Maar je houdt natuurlijk wel je haakwerkje en de draad vast met links? Misschien een keertje proberen een hele week niet te haken, kijken of het dan beter gaat.
Hier haak ik gelukkig niet genoeg voor zulke klachten, maar ik ken het gevoel sinds ik mijn schouder heb overbelast met teveel ramenlappen (5 thuiszorg clienten die allemaal in dezelfde week hun ramen schoon wilden :X nu hoef ik maar 1 raam te lappen en ik heb weer 2 dagen een zere schouder!) Dan is haken ook niet prettig.
  dinsdag 30 november 2010 @ 12:52:26 #42
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_89339074
een hele week, weet je wel wat je van me vraagt? :o [/junkmodus]
in de haak.
  dinsdag 30 november 2010 @ 12:53:51 #43
171422 LadyBlack
paint it black
pi_89339134
Voor je eigen bestwil ~O>
  dinsdag 30 november 2010 @ 13:02:32 #44
112092 Mynerfius
Creapy crawlie
pi_89339501
Als ik lange tijd haak krijg ik ook altijd last...maar ik kan ook best krampachtig zitten als ik aan het priegelen ben ;)

Gisteren 18 uur zonder stroom gezeten, dan denk je: ideale moment om te gaan haken, maar niets is minder waar als 't binnen ijskoud is en al je patronen op de laptop staan, die geen stroom heeft :'( bah!
  dinsdag 30 november 2010 @ 13:07:59 #45
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_89339699
he bah (en brr) mynerfius. toch maar een paar noodpatronen uitprinten dan. te beginnen met 'fingerless mittens/gloves'. :)

ik heb weer wat hexagonnetjes gehaakt, nu die van the royal sisters.
in de haak.
  dinsdag 30 november 2010 @ 13:10:11 #46
171422 LadyBlack
paint it black
pi_89339795
Wat een vrolijkheid O+
  dinsdag 30 november 2010 @ 14:39:42 #47
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_89343392
hmm fijn dat ik niet de enige heb die haakpijntjes kent ;) maar wel balen allemaal enzoo ...:S

trui wat vrolijk weer die hexagonnetjes! :D:D

haha en heb ook alles op computer kwa patronen, is wel balen dan mynerfus ;) deed je laptop niet even zonder stroom? of gewoon vaste comp?

*uitgewerkt, op naar een vriendin*
pi_89343980
Trui, geweldige verzameling blije hexagonnetjes weer! O+

En een dikke :* voor iedereen die pijnen heeft en niet kan haken... (en ook als je wel kan haken maar wel pijn hebt, ook een :* )

Mijn "werk" van vandaag:

Vanochtend

Rond lunchtijd

Nu nog afwerken van de achterkant en dan denk ik dat er nog een rood randje omheen komt...
  dinsdag 30 november 2010 @ 15:03:27 #49
171422 LadyBlack
paint it black
pi_89344300
Hee die is leuk geworden zeg! En wat cool dat je dat op je werk kan doen :D

Ik ga vrijdag- en maandagochtend via het uitzendbureau voor portier spelen, maar vrijdag zal het ook wel rustig zijn, dus ze hadden al gezegd dat ik tijdschriften of een boek of handwerkje ofzo mee mocht nemen ^O^ *O*
pi_89344429
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 12:42 schreef trui het volgende:
esseEi, ik heb ook wat last van zoiets, namelijk al maanden een wat zeurderige pijn in m'n linker schouder. het haken is hier natuurlijk ook verdachte oorzaak nr. 1.. maar toch wel wat raar, want ik haak met rechts en heb niet het gevoel dat ik m'n linkerschouder daar nou erg raar gespannen bij gebruik ofzo. ik probeer nu wel wat bewuster ontspannen te zitten tijdens het haken, maar de pijn is niet zomaar weg helaas. voelt echt als iets engigs binnenin. (kapsel oid). maar helemaal niet haken wil ik niet eigenlijk. :o

oh en 't wit van de advent-boom is weer wit! *O* de wasmachine bracht uitkomst. :)
Dat heb ik ook gehad!! Mn moeder zei ook dat het door het haken kwam, maar dat geloofde ik ook niet, maar bij mij is het wel weggegaan. Al was het niet maanden, en meer een echte pijn dan een zeurderige pijn, maar toch, Bah zeg. Moet je niet eens naar de dokter?

Ik zag een hele mooie strependeken voorbij komen! En muziektrilbeestiets.

Ik ben die sneeuw zat! Heb gister een half uur staan wachten op een bus, in leiden was het glibberig en nu net weer wachten op de bus keilang. Busgedoe was niet in leiden, daar rijden ze volgens mij wel normaal. Doet de trein het eens, maar de bus niet, vanmorgen bijna mn trein gemist terwijl ik normaal een kwartier sta te wachten.

En waarom zijn mn schoolboeken wel binnen maar mn haakboekjes nog niet =(
Ow en hier thuis is het 16 graden :(

Als ik een zonnetje haak, zal het dan zomer worden?
pi_89344850
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 09:06 schreef Whiskers het volgende:

[..]

Meestal onderop in de hoek bij de klosjes garen / knoopjes / koffiefilters / vuilniszakken / waspoeder. (In onze HEMA dan... )
Heb het gevonden! Geweldig. Ook lekkere grote zak vol. Thanks voor de tip!
pi_89351171
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 13:07 schreef trui het volgende:
he bah (en brr) mynerfius. toch maar een paar noodpatronen uitprinten dan. te beginnen met 'fingerless mittens/gloves'. :)

ik heb weer wat hexagonnetjes gehaakt, nu die van the royal sisters.
[ afbeelding ]
mooi Trui, ik zal die van mij ook plaatsen:

met een extra randje, dan werd de hexagon net zo groot als de hexagon van de african flower, en dan is de bal dus ook ongeveer even groot... :)
pi_89353272
Weet iemand hoeveel lengte wol van elke kleur er in een granny stripe deken gaat? die zegmaar een normale (volwassen) afmeting heeft? Ik zit namelijk te twijfelen of ik het met m'n special DK ga redden of dat ik meerdere bollen van een kleur nodig heb (neem aan van wel namelijk).

En die hexagons zijn leuk! van jullie allebei!
pi_89354248
:) dank je Kirsten :)
m'n mutsjes staat op de site van Save The Children :D (nou ja, de flickerpagina die ze ervoor hebben geopend... ;) ) http://www.flickr.com/photos/savethechildrennederland/page2/
pi_89355686
Mijn nijntje is af :)

pi_89356698
heel lief, dat Nijntje!
pi_89357876
O, Nijntje is leuk!
Over de streepjes: ik heb nog geen idee hoeveel bollen er in een deken gaan.... Ik heb 17 kleuren, geloof ik, en ik ben ernstig bang dat ik de derde streep per kleur niet meer ga redden (heb 240 steken opgezet, en ik zou even moeten meten hoe breed dat dan wordt...)
Ik heb nog geen idee hoeveel strepen het uiteindelijk gaan worden trouwens!

Nog even een tip voor degene die ook een strependeken gaat maken: zet de beginsteken heel losjes op, anders trekt je deken 'krom'. (Dat doet die van mij dus...)
  dinsdag 30 november 2010 @ 20:47:03 #58
242204 YskaFredriksson
Vitamientjes zijn je vriendjes
pi_89358211
Trui! Ik heb in FEEstdagen een topic aangemaakt over kerstversiering en ik heb jouw kerstboomhaaksels er ook in geplaatst als voorbeeld inclusief je naam en bronvermelding. Als je dat niet wil dan hoor ik het wel ;)
Attentie attentie letten wij even op... [kerst] Creatieve FOK!kers voor een fijne kerst voor FOK!kers
pi_89358228
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 20:40 schreef Marlou1983 het volgende:
O, Nijntje is leuk!
Over de streepjes: ik heb nog geen idee hoeveel bollen er in een deken gaan.... Ik heb 17 kleuren, geloof ik, en ik ben ernstig bang dat ik de derde streep per kleur niet meer ga redden (heb 240 steken opgezet, en ik zou even moeten meten hoe breed dat dan wordt...)

Nog even een tip voor degene die ook een strependeken gaat maken: zet de beginsteken heel losjes op, anders trekt je deken 'krom'. (Dat doet die van mij dus...)
hmm goede tip! Laten we zeggen dat een granny 'unit' 1.5 cm hoog is, en 1.5 cm breed. Een beetje volwassen deken zou fleecedeken van 160 lang bij 120 breed zijn ongeveer? dus dat is rond de 100-120 strepen, als je ook nog een randje en de ontbrekende ruimte meetelt, en 80 granny units breed. als jij 240 chains hebt opgezet, reken je dan 3 chains per unit of 5 (de 2 lossen ertussen)? Dus als je er 5 rekent, heb je 48 units, heb je er 3 dan 80. dus er gaan rond de 60 units in een kleur bij jou, en 3 strepen haal je net niet dus zegmaar 170 units per kleur. Dus dan zou ik voor 100 strepen 2.2 uit een bol halen, en dus 50 bollen dus zegmaar 3 a 4 bollen van elke kleur (als je 17 kleuren hebt) aanhouden.... Hmmm dat wordt dus zeeman wol :P

of zit ik nu gigantisch uit m'n nek te lullen en klopt er geen donder van
  dinsdag 30 november 2010 @ 20:55:01 #60
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_89358629
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 20:47 schreef YskaFredriksson het volgende:
Trui! Ik heb in FEEstdagen een topic aangemaakt over kerstversiering en ik heb jouw kerstboomhaaksels er ook in geplaatst als voorbeeld inclusief je naam en bronvermelding. Als je dat niet wil dan hoor ik het wel ;)
haha ik ga meteen kijken. :D prima hoor. ~:)
in de haak.
  dinsdag 30 november 2010 @ 20:56:41 #61
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_89358721
leuk muts! is dat de nijntje van 't patroon van spiegelei? (of heeft mijn geheugen nu dingen door elkaar gehusseld..)
in de haak.
pi_89359277
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 20:56 schreef trui het volgende:
leuk muts! is dat de nijntje van 't patroon van spiegelei? (of heeft mijn geheugen nu dingen door elkaar gehusseld..)
Ja het is het nijntje wat hier al een keertje voorbij kwam :)
  dinsdag 30 november 2010 @ 21:30:21 #63
242204 YskaFredriksson
pi_89360451
quote:
11s.gif Op dinsdag 30 november 2010 20:55 schreef trui het volgende:

[..]

haha ik ga meteen kijken. :D prima hoor. ~:)
het is nog niet echt een stormloop topic :(
Attentie attentie letten wij even op... [kerst] Creatieve FOK!kers voor een fijne kerst voor FOK!kers
  dinsdag 30 november 2010 @ 21:32:26 #64
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_89360558
ik heb nog wel iets leukere dingen in de planning. en kijk anders eens naar de prachtige sneeuwvlok-decoraties van Ophelia in 't vorige deel van dit topic, die zijn misschien wel inspirerend. :)
in de haak.
pi_89360601
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 20:40 schreef Marlou1983 het volgende:
O, Nijntje is leuk!

`

Ben net begonnen en heb gewoon een wat grotere haaknaald gebruikt voor de beginketting. Wilde eerst Granny Squares gebruiken maar daar blijk ik toch geen talent voor te hebben voorlopig :') , dan maar stripes. :P
Optimist tot in de kist
pi_89360698
quote:
[quote]6s.gif Op dinsdag 30 november 2010 20:47 schreef kirsten. het volgende:

[..]

hmm goede tip! Laten we zeggen dat een granny 'unit' 1.5 cm hoog is, en 1.5 cm breed. Een beetje volwassen deken zou fleecedeken van 160 lang bij 120 breed zijn ongeveer? dus dat is rond de 100-120 strepen, als je ook nog een randje en de ontbrekende ruimte meetelt, en 80 granny units breed. als jij 240 chains hebt opgezet, reken je dan 3 chains per unit of 5 (de 2 lossen ertussen)? Dus als je er 5 rekent, heb je 48 units, heb je er 3 dan 80. dus er gaan rond de 60 units in een kleur bij jou, en 3 strepen haal je net niet dus zegmaar 170 units per kleur. Dus dan zou ik voor 100 strepen 2.2 uit een bol halen, en dus 50 bollen dus zegmaar 3 a 4 bollen van elke kleur (als je 17 kleuren hebt) aanhouden.... Hmmm dat wordt dus zeeman wol :P

of zit ik nu gigantisch uit m'n nek te lullen en klopt er geen donder van
[/quote]

Geen idee, ik heb gewoon bij Zeeman/Wibra er eerst maar eens 10 opgehaald van elke kleur die ik gebruik en dan zien we wel weer. :')
Optimist tot in de kist
pi_89360776
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 19:55 schreef muts88 het volgende:
Mijn nijntje is af :)

[ afbeelding ]
:D
Optimist tot in de kist
  dinsdag 30 november 2010 @ 22:54:37 #68
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_89365508
Lijnloos je kussen is leuk!! :D rood en roze!! :D:D <3

en Mijsje je hexagons zijn ook mooi :D:D

En die nijn, was dat niet "mijn" patroon (spiegelei, esseEi, what's the difference)? ;) (heel kleine nijn)
Hij is in ieder geval heel lief!!! :D hoe heb jij dat "kraagje" zo gekregen, want dat stond niet echt in het patroon toch?

M'n moeder heeft Pip de Pinguin uit het 2e boekje van Christel Krukkert gemaakt, en hij is zoooooo lief!!! We hebben alleen nog geen huisje voor 'm bedacht...:(
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  woensdag 1 december 2010 @ 09:28:00 #69
171422 LadyBlack
paint it black
pi_89374313
Lekker zelf houden EsseEi :Y ik ben ook te oud voor poppen en toch heb ik de Sleepy Sarah helemaal voor mezelf gemaakt O+

Mn Sinterklaasje is af *O* moet alleen de staf nog omwikkelen en aan zn handje vastzetten, maar hij zit verder in elkaar :s) Later foto!
pi_89374510
Ik ga dit weekend niet posten (en haken for that matter) waarschijnlijk want ik ga op een geheime sinterklaasmissie :7
  woensdag 1 december 2010 @ 09:38:02 #71
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_89374555
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 14:55 schreef Lijnloos het volgende:
Mijn "werk" van vandaag:

had ik helemaal gemist, maar wat leuk!!
in de haak.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 1 december 2010 @ 09:43:53 #72
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_89374713
Een deurhanger voor op de grijze deur bij mn ouders, moet nog een lint met een paar kerstballen aan en m recht/plat spannen
Today is life -

Dale Carnegie
  woensdag 1 december 2010 @ 09:56:39 #73
171422 LadyBlack
paint it black
pi_89375053
Whoa, dat engeltje! O+
pi_89376400
Mooi engeltje Ynske! Is dat nou filet-haken? Ziet er wel heel tof uit, maar da's denk ik met heel dun garen of niet?

Mijn kussen-to-be, nu met rood randje erom:
pi_89376444
dat is inderdaad filethaken bij Ynske. Maar dat kan met gewoon katoen ook wel. mijn moeder heeft daar ooit gordijnen voor in de keuken van gemaakt. (van die valletjes, halfhoog)

Mooi kussen-to-be Lijnloos! :)
pi_89376780
Misschien ook maar es voorzichtig proberen... nu het zo rustig is op het werk kan dat misschien ook wel! Es effe op ravelry kijken naar leuke patroontjes. (UPje in filethaakstijl? :+ )
  woensdag 1 december 2010 @ 10:59:04 #77
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_89376802
oh super lijnloos! O+
ik ben niet zo'n filet-haken-fan, maar vind 't wel heel kunstig gedaan!
in de haak.
pi_89376940
maar je hebt al een patroontje Lijnloos :) je kan je pixel up gebruiken daarvoor. overal waar de kleuren van elkaar gescheiden worden, kun je een open vierkantje geven, en overal waar kleur zit, is je vierkantje dicht. (bijvoorbeeld)
maar op ravelry staan wel wat patronen en bij de site van Jessica tromp ook. (de zwart/wit breipatronen kunnen hier prima voor gebruikt worden.)
pi_89377220
UHm ja... dat wist ik stiekum wel... maar dan een how-to ;)
pi_89377431
hier vind je een beschrijving, en hier kun je kiezen uit filmpjes die het voordoen... :) ik vind het ook wel mooi hoe het wordt, maar om het te maken vind ik het minder leuk dan de poppetjes en kussentjes enzo... :)
  woensdag 1 december 2010 @ 11:42:31 #81
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_89378237
Mooie dingen allemaal! Ik heb ook kramp van het haken en ga een volgend keer eens proberen of ik een draad te krampachtig vasthoud of zo. Hoewel mijn pink nog nooit meegedaan heeft ;)

Halterbank succesvol geassembleerd, ga vanmiddag de Smith Machine halen dan kan ik daarop verder sleutelen. Tot op heden onontdekt talent in mezelf hahaha.
pi_89378604
^O^ doe je goed Caroline :D

Trui, waarom heb jij geen sneeuwvlokken in je posts? (verder iedereen wel, toch?)
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 1 december 2010 @ 11:50:17 #83
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_89378607
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 10:46 schreef Lijnloos het volgende:
Mooi engeltje Ynske! Is dat nou filet-haken? Ziet er wel heel tof uit, maar da's denk ik met heel dun garen of niet?

Mijn kussen-to-be, nu met rood randje erom:
[ afbeelding ]
is idd filethaken, dit was met tzelfde garen gemaakt als de barbiejurkjes, naald 1,5
Today is life -

Dale Carnegie
  woensdag 1 december 2010 @ 11:50:47 #84
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_89378623
geen idee! :D
in de haak.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 1 december 2010 @ 11:51:15 #85
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_89378651
quote:
7s.gif Op woensdag 1 december 2010 11:50 schreef mijsje het volgende:
^O^ doe je goed Caroline :D

Trui, waarom heb jij geen sneeuwvlokken in je posts? (verder iedereen wel, toch?)
als je de TS een kleurtje gegeven hebt, of jezelf dan heb je die sneeuwdingen niet....
\

zo ff een patroontje snel zoeken voor een nieuwe muts, die van vorig jaar waait door :') gek he met gaten erin :+
Today is life -

Dale Carnegie
pi_89378675
klopt Ynske, maar ik zie het wel bij mezelf als ik uitgelogd ben, maar ik zie het niet bij Trui, en verder bij iedereen wel... (ik heb alleen mezelf een kleurtje gegeven, en de ts niet...)
pi_89381242
Ik moest even goed kijken (en refreshen) maar nu zie ik ook kerststerren bij iedereen behalve bij Trui... :@
  woensdag 1 december 2010 @ 12:56:18 #88
171422 LadyBlack
paint it black
pi_89381367
Ik heb ze als het goed is ook niet? Zie mezelf nog steeds in een kleurtje namelijk.

Maar die kerststerren zijn ook leuk O+
  woensdag 1 december 2010 @ 13:07:27 #89
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_89381815
Voor mij heeft iedereen behalve trui kerststerren/sneeuwvlokken :D (lekker winters :D)

Mooi engel ding Ynske! :D
En je kussen wordt echt tof Lijnloos :D was het nou sinterklaaskado of surprise?

ben weer hard aan het werk vandaag, maar het is zoooo koud achterin de kamer (waar de eettafel staat) dat ik nu maar even moet opwarmen hier. Hopelijk krijg ik het beetje optijd af dat ik nog wat kan haken :) (al zou ik het ook morgen af mogen maken, maar kan niet zo goed dingen laten wachten)
pi_89382515
@Essei, Het wordt een sinterklaaskado, onderdeel van een verwenpakket (met nagellak, leuke tijdschriften en chocolade)! Voor het vriendinnetje van mijn broertje.. Haar lievelingskleuren waren roze en rood (en die kleuren hebben haar kamer ook) vandaar de keuze voor die kleuren.

@filethaken... heb een (minimale) poging gewaagd, maar het is niet mijn ding... bovendien heb ik veels te dikke garen (catania) en grote naald (3.5) bij me, dat ziet er niet uit!

Ik ga weer verder GS-jes maken!
  woensdag 1 december 2010 @ 13:31:44 #91
242204 YskaFredriksson
pi_89382817
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 21:32 schreef trui het volgende:
ik heb nog wel iets leukere dingen in de planning. en kijk anders eens naar de prachtige sneeuwvlok-decoraties van Ophelia in 't vorige deel van dit topic, die zijn misschien wel inspirerend. :)
ik weet welke je bedoelt.. Was ze gisteren ook al aan het zoeken maar kon ze niet vinden :-( dus zal zo eens verder zoeken.
pi_89383924
Ik ben begonnen met een nieuwe kussen, de kussen is groter dan de vorige en mn wol dunner dus dat wordt een hoop werk. Al heb ik gister/vandaag al 12 rijen gedaan dus valt mee.

En heb het tweede boekje van christel krukkert binnen, alleen het andere boekje wat ik had besteld nog niet =( terwijl die eerder is verstuurd, dus hoop dat ik die nog krijg!!
pi_89384017
Ik heb ook geen sneeuwvlokjes! Nou zeg.
pi_89384148
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 14:00 schreef Whoopdidoo het volgende:
Ik heb ook geen sneeuwvlokjes! Nou zeg.
Bij jou zie ik wel sneeuwvlokjes! Maar bij trui inderdaad niet! Weird :P
  woensdag 1 december 2010 @ 14:06:40 #95
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_89384262
bij mij blijven ze kennelijk niet zo goed plakken. :+ hier buiten ligt overigens genoeg hoor. :)

voor YskaFrederikson dan nog maar eens een linkje naar de _O_ sneeuwvlokken van Ophelia _O_

in de haak.
pi_89384381
Haha, nu zie ik wel kerststerren in de post van Trui.... maar wel anders :P
pi_89385266
:D als Trui nou gewoon iedere post deze foto's erbij post, heeft ze ook kerststerren... :D
  woensdag 1 december 2010 @ 14:49:56 #98
242204 YskaFredriksson
pi_89386110
Je bent een schatje Trui!
pi_89386941
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 14:06 schreef trui het volgende:
bij mij blijven ze kennelijk niet zo goed plakken. :+ hier buiten ligt overigens genoeg hoor. :)

voor YskaFrederikson dan nog maar eens een linkje naar de _O_ sneeuwvlokken van Ophelia _O_

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
:o :@ O+
pi_89388409
@Kirsten: Jeetje wat een gereken! Ik moet er nog eens rustig naar kijken. Ik denk inderdaad dat ik de derde streep niet uit 1 bol ga redden, maar ik moet nog aan ronde 2 beginnen. Zou volgens jouw berekening trouwens wel een aardig prijzig dekentje worden, haha!
Ik bestel overigens bij Robbelien, 1 euro excl. BTW per bol (dus 1,19 euro eigenlijk). Dan is het nog wel te doen...
Ik heb 240 lossen opgezet, en dan dus inderdaad steeds twee overgeslagen, dus dan kom je op 48 clusters. Ik heb de deken even opgemeten, en hij is inderdaad 1.20 meter breed. Zou bij mij dus betekenen dat iedere 2 lossen een centimeter opleveren.

ik had me vergist: heb 16 kleuren. Dat is nu 22 centimeter.
Voor een deken van 1.60 meter lang heb ik dus ruim 7 banen van iedere kleur nodig.
Ik probeer vanavond de tweede streep van de eerste kleur roze te maken, dan heb ik een idee hoeveel draad dat nog kost (en wat er eventueel overblijft)

Ik denk dat dit qua financiën even een lange-termijn-projectje gaat worden, haha!
Ik stop namelijk over iets meer dan twee weken met werken, en denk niet dat mijn man er blij van wordt als ik ons geld dan meteen aan wolletjes ga uitgeven....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')