abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_89376780
Misschien ook maar es voorzichtig proberen... nu het zo rustig is op het werk kan dat misschien ook wel! Es effe op ravelry kijken naar leuke patroontjes. (UPje in filethaakstijl? :+ )
  woensdag 1 december 2010 @ 10:59:04 #77
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_89376802
oh super lijnloos! O+
ik ben niet zo'n filet-haken-fan, maar vind 't wel heel kunstig gedaan!
in de haak.
pi_89376940
maar je hebt al een patroontje Lijnloos :) je kan je pixel up gebruiken daarvoor. overal waar de kleuren van elkaar gescheiden worden, kun je een open vierkantje geven, en overal waar kleur zit, is je vierkantje dicht. (bijvoorbeeld)
maar op ravelry staan wel wat patronen en bij de site van Jessica tromp ook. (de zwart/wit breipatronen kunnen hier prima voor gebruikt worden.)
pi_89377220
UHm ja... dat wist ik stiekum wel... maar dan een how-to ;)
pi_89377431
hier vind je een beschrijving, en hier kun je kiezen uit filmpjes die het voordoen... :) ik vind het ook wel mooi hoe het wordt, maar om het te maken vind ik het minder leuk dan de poppetjes en kussentjes enzo... :)
  woensdag 1 december 2010 @ 11:42:31 #81
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_89378237
Mooie dingen allemaal! Ik heb ook kramp van het haken en ga een volgend keer eens proberen of ik een draad te krampachtig vasthoud of zo. Hoewel mijn pink nog nooit meegedaan heeft ;)

Halterbank succesvol geassembleerd, ga vanmiddag de Smith Machine halen dan kan ik daarop verder sleutelen. Tot op heden onontdekt talent in mezelf hahaha.
pi_89378604
^O^ doe je goed Caroline :D

Trui, waarom heb jij geen sneeuwvlokken in je posts? (verder iedereen wel, toch?)
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 1 december 2010 @ 11:50:17 #83
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_89378607
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 10:46 schreef Lijnloos het volgende:
Mooi engeltje Ynske! Is dat nou filet-haken? Ziet er wel heel tof uit, maar da's denk ik met heel dun garen of niet?

Mijn kussen-to-be, nu met rood randje erom:
[ afbeelding ]
is idd filethaken, dit was met tzelfde garen gemaakt als de barbiejurkjes, naald 1,5
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  woensdag 1 december 2010 @ 11:50:47 #84
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_89378623
geen idee! :D
in de haak.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 1 december 2010 @ 11:51:15 #85
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_89378651
quote:
7s.gif Op woensdag 1 december 2010 11:50 schreef mijsje het volgende:
^O^ doe je goed Caroline :D

Trui, waarom heb jij geen sneeuwvlokken in je posts? (verder iedereen wel, toch?)
als je de TS een kleurtje gegeven hebt, of jezelf dan heb je die sneeuwdingen niet....
\

zo ff een patroontje snel zoeken voor een nieuwe muts, die van vorig jaar waait door :') gek he met gaten erin :+
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_89378675
klopt Ynske, maar ik zie het wel bij mezelf als ik uitgelogd ben, maar ik zie het niet bij Trui, en verder bij iedereen wel... (ik heb alleen mezelf een kleurtje gegeven, en de ts niet...)
pi_89381242
Ik moest even goed kijken (en refreshen) maar nu zie ik ook kerststerren bij iedereen behalve bij Trui... :@
  woensdag 1 december 2010 @ 12:56:18 #88
171422 LadyBlack
paint it black
pi_89381367
Ik heb ze als het goed is ook niet? Zie mezelf nog steeds in een kleurtje namelijk.

Maar die kerststerren zijn ook leuk O+
  woensdag 1 december 2010 @ 13:07:27 #89
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_89381815
Voor mij heeft iedereen behalve trui kerststerren/sneeuwvlokken :D (lekker winters :D)

Mooi engel ding Ynske! :D
En je kussen wordt echt tof Lijnloos :D was het nou sinterklaaskado of surprise?

ben weer hard aan het werk vandaag, maar het is zoooo koud achterin de kamer (waar de eettafel staat) dat ik nu maar even moet opwarmen hier. Hopelijk krijg ik het beetje optijd af dat ik nog wat kan haken :) (al zou ik het ook morgen af mogen maken, maar kan niet zo goed dingen laten wachten)
pi_89382515
@Essei, Het wordt een sinterklaaskado, onderdeel van een verwenpakket (met nagellak, leuke tijdschriften en chocolade)! Voor het vriendinnetje van mijn broertje.. Haar lievelingskleuren waren roze en rood (en die kleuren hebben haar kamer ook) vandaar de keuze voor die kleuren.

@filethaken... heb een (minimale) poging gewaagd, maar het is niet mijn ding... bovendien heb ik veels te dikke garen (catania) en grote naald (3.5) bij me, dat ziet er niet uit!

Ik ga weer verder GS-jes maken!
  woensdag 1 december 2010 @ 13:31:44 #91
242204 YskaFredriksson
Vitamientjes zijn je vriendjes
pi_89382817
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 21:32 schreef trui het volgende:
ik heb nog wel iets leukere dingen in de planning. en kijk anders eens naar de prachtige sneeuwvlok-decoraties van Ophelia in 't vorige deel van dit topic, die zijn misschien wel inspirerend. :)
ik weet welke je bedoelt.. Was ze gisteren ook al aan het zoeken maar kon ze niet vinden :-( dus zal zo eens verder zoeken.
Attentie attentie letten wij even op... [kerst] Creatieve FOK!kers voor een fijne kerst voor FOK!kers
pi_89383924
Ik ben begonnen met een nieuwe kussen, de kussen is groter dan de vorige en mn wol dunner dus dat wordt een hoop werk. Al heb ik gister/vandaag al 12 rijen gedaan dus valt mee.

En heb het tweede boekje van christel krukkert binnen, alleen het andere boekje wat ik had besteld nog niet =( terwijl die eerder is verstuurd, dus hoop dat ik die nog krijg!!
pi_89384017
Ik heb ook geen sneeuwvlokjes! Nou zeg.
pi_89384148
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 14:00 schreef Whoopdidoo het volgende:
Ik heb ook geen sneeuwvlokjes! Nou zeg.
Bij jou zie ik wel sneeuwvlokjes! Maar bij trui inderdaad niet! Weird :P
  woensdag 1 december 2010 @ 14:06:40 #95
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_89384262
bij mij blijven ze kennelijk niet zo goed plakken. :+ hier buiten ligt overigens genoeg hoor. :)

voor YskaFrederikson dan nog maar eens een linkje naar de _O_ sneeuwvlokken van Ophelia _O_

in de haak.
pi_89384381
Haha, nu zie ik wel kerststerren in de post van Trui.... maar wel anders :P
pi_89385266
:D als Trui nou gewoon iedere post deze foto's erbij post, heeft ze ook kerststerren... :D
  woensdag 1 december 2010 @ 14:49:56 #98
242204 YskaFredriksson
Vitamientjes zijn je vriendjes
pi_89386110
Je bent een schatje Trui!
Attentie attentie letten wij even op... [kerst] Creatieve FOK!kers voor een fijne kerst voor FOK!kers
pi_89386941
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 14:06 schreef trui het volgende:
bij mij blijven ze kennelijk niet zo goed plakken. :+ hier buiten ligt overigens genoeg hoor. :)

voor YskaFrederikson dan nog maar eens een linkje naar de _O_ sneeuwvlokken van Ophelia _O_

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
:o :@ O+
pi_89388409
@Kirsten: Jeetje wat een gereken! Ik moet er nog eens rustig naar kijken. Ik denk inderdaad dat ik de derde streep niet uit 1 bol ga redden, maar ik moet nog aan ronde 2 beginnen. Zou volgens jouw berekening trouwens wel een aardig prijzig dekentje worden, haha!
Ik bestel overigens bij Robbelien, 1 euro excl. BTW per bol (dus 1,19 euro eigenlijk). Dan is het nog wel te doen...
Ik heb 240 lossen opgezet, en dan dus inderdaad steeds twee overgeslagen, dus dan kom je op 48 clusters. Ik heb de deken even opgemeten, en hij is inderdaad 1.20 meter breed. Zou bij mij dus betekenen dat iedere 2 lossen een centimeter opleveren.

ik had me vergist: heb 16 kleuren. Dat is nu 22 centimeter.
Voor een deken van 1.60 meter lang heb ik dus ruim 7 banen van iedere kleur nodig.
Ik probeer vanavond de tweede streep van de eerste kleur roze te maken, dan heb ik een idee hoeveel draad dat nog kost (en wat er eventueel overblijft)

Ik denk dat dit qua financiën even een lange-termijn-projectje gaat worden, haha!
Ik stop namelijk over iets meer dan twee weken met werken, en denk niet dat mijn man er blij van wordt als ik ons geld dan meteen aan wolletjes ga uitgeven....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')